Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Cupra Formentor rozšiřuje nabídku. Kolik dáte za základní 1.5 TSI?

Nový crossover kupé značky Cupra se nejprve začal prodávat ve vrcholné formě s 2.0 TSI (228 kW). Nyní následuje i další motor.
Zpět na článek
2. 12. 2020 08:25
2. 12. 2020 08:35
2. 12. 2020 08:47
2. 12. 2020 10:00
2. 12. 2020 11:39
2. 12. 2020 13:21
2. 12. 2020 13:54
2. 12. 2020 16:32
2. 12. 2020 20:00
2. 12. 2020 10:38
2. 12. 2020 10:44
2. 12. 2020 10:48
2. 12. 2020 11:14
2. 12. 2020 11:19
2. 12. 2020 12:12
2. 12. 2020 13:49
2. 12. 2020 20:37
2. 12. 2020 13:23
2. 12. 2020 13:36
2. 12. 2020 13:43
2. 12. 2020 23:49
2. 12. 2020 11:53
2. 12. 2020 12:32
2. 12. 2020 13:04
2. 12. 2020 08:38
2. 12. 2020 10:05
2. 12. 2020 13:03
Avatar - iudex
2. 12. 2020 08:25
2.5 R5
Tak dávať do modelu novovytvorenej športovej značky 1,5TSI či 2,0TDI, teda motory, ktoré nájdeme takmer v každom aute koncernu (tipujem tak v 95% služobných Octavií) ide priamo proti filozofii Cupry, ako sa ju snažia marketéri prezentovať. Tam skutočne nie je pridaná hodnota oproti Seatu.
Na druhej strane to trochu zmierňuje informácia (ktorú asi redakcia ACZ nezachytila), že Formentor dostane (ako prvé a zatiaľ jediné auto mimo Audi) motor 2,5 TFSI, teda slávny päťvalec so 400k, a to už sa o nejakom náskoku oproti mainstreamu konečne bude dať hovoriť.
Takže Formentor 1,5TSI :no: , Formentor 2,5TSI :yes:
P.S. Blbý systém, furt sa to nedá vkladať z PC, redakcia, robíte na tom vôbec?!!
Rozbalit vlákno
26
2. 12. 2020 08:35
Re: 2.5 R5
... přesně to mě napadlo.... chtěli oddělit nadupané Seaty od těch spotřebních a teď to zase technikou sbližují? Ten Seat je fakt marketingový pacient....
Avatar - iudex
2. 12. 2020 08:47
Re: 2.5 R5
Tak to vnímam aj ja. Mali nechať ako základ 2,0TSI, kľudne aj ten podladený, ale nie 1,5TSI, ktorý je aj v badžetovej Scale. Teda základ 2,0TSI a ako vrchol 2,5TSI, to už mohlo fungovať a jasne oddeliť Cupru Formentor od sesterského Seatu Ateca, ktorý na 2,0TSI 140 kW končí. Bežné konzumné motory ako služobácky TDI 110 kW z toho auta spravia bežné konzumné auto a všetka snaha o "športovosť" a "prémiovosť" bude v čudu.
2. 12. 2020 10:00
Re: 2.5 R5
pravdu mas, ale to by sa predavalo ovela menej aut a tahsie obhajovala existencia znacky
Avatar - wakantanka
2. 12. 2020 11:39
Re: 2.5 R5
no očividne sa inšpirovali u DS :)
Avatar - Blue Sun
2. 12. 2020 13:21
Re: 2.5 R5
DS bylo vytvořeno jako sportovní značka, která bude lepit svůj obrázek na stejné modely Peugeotu nebo Citroënu a tvářit se, že je něco více? Ale notak... Cupry jsou jen přelepené Seaty, DS aspoň jde jinou cestou.
2. 12. 2020 13:54
Re: 2.5 R5
Asi to myslel tak, že ani DS v technike bohvieakú pridanú hodnotu neponúka, resp. žiadnu. Má iný dizajn a viac chrómu, popravde, ja osobne tiež nevidím veľa dôvodov za DS priplácať. Aj keď hej, voči Cupre má asi trochu navrch.
Avatar - Blue Sun
2. 12. 2020 16:32
Re: 2.5 R5
Aspoň to nejsou jen přelepené mainstreamové modely, ale dali si tu práci s odlišením a jiným zaměřením značky. Cupra je prostě...
Avatar - wakantanka
2. 12. 2020 20:47
Re: Re: 2.5 R5
Tak ale princíp je plus mínus rovnaký. Jedni sa tvária ako prémiový luxus, druhí ako športová tiež skoro prémia. Formentor je svojbytný model a ďalšie majú nasledovať. Akurát osobne nevidím tú pridanú hodnotu ani u jedného. U DS by som čakal minimálne hydractive a multi-link, od Cupry techniku ktorú nemá hocaký iný Seat.
Avatar - Blue Sun
2. 12. 2020 21:05
Re: Re: 2.5 R5
U DS bych nečekal něco, co zákazníci nechtěli ani u Citroënu, ze kterého značka vzešla. Hydractive je sice hezká vzpomínka, ale naštěstí už jen vzpomínka. Ale na odlišnosti pojetí u těch dvou značek se zkrátka neshodneme, pro mě je Cupra ze značkového pohledu marketingové selhání. Právě tím, co z ní zástavbou těch základních motorů dělají.
U DS je totiž rozdíl v tom, že z Citroënu C5 neuděláš vyšší výbavou lepší auto, zatímco ze sportovní značky těmi motory snadno uděláš podřadnou.
Avatar - wakantanka
3. 12. 2020 12:15
Re: Re: 2.5 R5
teda zhodneme sa na tom že sa nezhodneme :-) obaja to vidíme inak
2. 12. 2020 10:38
Re: 2.5 R5
Lenže keď niekto chce crossover typu X- Ceed alebo Juke a má rozpočet okolo 25 -28 000 Eur tak toto je ďalšia možnosť.Nie každý chce 400k aby mu strielalo do výfuku ale mu postačí auto ktoré sa mu páči má priestor dostačujúci výkon na bežné vozenie,výbavu, priatelnú spotrebu atď.Myslím že Cupra velmi dobre urobila že ponúkne aj bežné motorizácie s manuálom a je už len na každom čo si vyberie a kolko je ochotný zaplatiť.Za mna je to momentálne najkrajšie auto v segmente a ako budúci potencionálny kupec sa tomu len teším.Takže rozsah výkonu je od 150 k po 400 k takisto výbavy si môžeš nakonfigurovať ako potrebuješ a preto mám koncern rád lebo máš x možností ako si auto nakonfigurovať ale samozrejme za to si musíš aj adekvátne zaplatiť.Takže za mna super že takéto auto prišlo na trh. :yes:
Avatar - iudex
2. 12. 2020 10:44
Re: 2.5 R5
Veď ja nič z toho nerozporujem, všetko OK... ak by to bolo pod značkou Seat. Aký má potom zmysel snažiť sa vytvoriť "prémiovejšiu" značku ako Seat, keď bude ponúkať to isté, čo ponúka (alebo by mohol ponúkať) Seat? Pre toho kupujúceho Formentoru 1,5TSI je to predraženie toho, čo mohol lacnejšie dostať pod znakom Seatu. A naopak pre značku Cupra je to devalvovanie tej chcenej hodnoty a "prémiovosti", ktorú im takto nik nezožerie.
2. 12. 2020 10:48
Re: 2.5 R5
Ale je tam tá excluzivita že je to Cupra a za to sa platí.Nemáš Seat máš Cupru,nemáš Nissan máš Infinity ...Ak je niekto ochotný dať povedzme 3000 Eur za iné logo tak nech si dopraje však žijeme len raz.To auto sa mi fakt páči. :-) Napr. okolo 26 000 Eur stojí Ateca 1.5 tsi 150 k FR takže v tomto prípade by som určite radšej išiel do Formentora.Ale oni to jasne deklarovali že tie výkonnejšie verzie s 2.0 tsi budú označované ako VZ /veloz=rychlý/ a pre nás obyčajných stačia tie bežné motorizácie a to je len dobre že dali takúto ponuku.Sú si asi vedomí že predaj verzii VZ by ich asi neuživil a samozrejme ide aj o flotilové emisie.
2. 12. 2020 11:14
Re: Re: 2.5 R5
A co je u této motorizaci vzadu za nápravu? Hlavně mi neříkejte že je tam vlecka jako u octavie a leonu s tímto motorem.
Avatar - iudex
2. 12. 2020 11:19
Re: 2.5 R5
Ad "je tam tá excluzivita že je to Cupra a za to sa platí". A práve v tom je ten problém ako ho vidím ja. Ja tam žiadnu exkluzivitu nevidím a samotný znak Cupra namiesto Seat mi žiadnu exkluzivitu neprináša. Proste ja očakávam od prémiovej značky viac, nielen inú značku. Akceptujem prémiovosť Formentoru s päťvalcom z Audi (keď príde), zatiaľ je to ale pre mňa len Seat s mainstreamovou technikou Seatu.
P.S. Inak sa mi Formentor páči a byť fanúšikom tejto kategórie áut, tak ho zahrniem do výberu.
Avatar - pradeda777
2. 12. 2020 12:12
Re: 2.5 R5
Auto se mě "páčí", ale ten znak Cupra na přídi mě připomíná nějakého démona nebo podobné bratrstvo pekelné...podle mě "střela vedle"... :-( Kdybych si vůz koupil, tak bych se ho určitě pokusil odstranit.... :-! https://g.denik.cz/…nik-630-16x9.jpg
Edit. Jestli se jím podaří "ukecat" Audi a dostanou ten 5 válec, tak to bude "bomba"....
Avatar - iudex
2. 12. 2020 13:49
Re: 2.5 R5
Hej, ak bude päťvalec, tak to bude prvý reálny argument v prospech Cupry. Potom sa bude môcť argumentovať nejakou pridanou hodnotou oproti Seatu. Zatiaľ ale, majúc motory od 1,5TSI po 2,0TSI ako Seat či Škoda, nijaká nadstavba, obsah, ktorý by naplnil tú marketingovú formu nie je.
Avatar - pradeda777
2. 12. 2020 20:37
Re: 2.5 R5
Tož s tím 5 válcem by se stal "horkým kandidátem" na univerzál..... :-!
Avatar - Blue Sun
2. 12. 2020 13:23
Re: 2.5 R5
Jenže to Infiniti přináší oproti Nissanu úplně jinou techniku, o mnoho lepší výbavu, a hlavně zcela svébytnou modelovou řadu. Cupra jsou prostě jen přelepené Seaty. Kdyby byly aspoň jen jako ty vrcholné verze, tak to ještě má smysl. Ale pokud je to včetně těch základních motorů, pak taková značka postrádá smysl, protože už nepřináší nic navíc.
2. 12. 2020 13:36
Re: 2.5 R5
... hlavně má Infinity už nějak vybudovaný ten brand.... za ty roky.... já opravdu nevím proč bych měl připlácet jedinou korunu za logo "Cupra"..... OK, připlatím za výkon, design, výbavu, materiály..... ale samotný brand "Cupra" je zatím jen dětská omalovánka bez jakýchkoliv asociací..... to opravdu nevybuju tím, že se budu půl roku chlubit na sociálních sítích jaký jsem pašák a že dělám sporťáky.... :-)
Avatar - Blue Sun
2. 12. 2020 13:43
Re: 2.5 R5
Když to byl výbavový stupeň pod klasickým Seatem, bylo to o něco lepší.
2. 12. 2020 23:49
Re: 2.5 R5
Ale Formentor nie je predsa prelepený Seat lebo Seat tento konkrétny model nemá.Tak už v tom je ta excluzivita + nemusí ísť primárne o výkon ale Cupra má v základe to čo Seat nemá ani v najvyššej výbave napr.športové sedačky,použité vnútorné dekory alebo materiály /alcantara/ atď takže kupujúci si môže nakonfigurovať auto povedzme od 27 000 Eur po 50 000 Eur a záleži len na ňom kolko je ochotný zaplatiť a aký výkon potrebuje a to je len dobre že dali takúto možnosť.Aj Maybach je v podstate luxusnejšie S-ko s lepšími materiálmi a dajú si za to patrične zaplatiť takisto ako Brabus alebo Alpina.Takže aj v tom je tá excluzivita.
Avatar - wakantanka
2. 12. 2020 11:53
Re: 2.5 R5
Ako píše nižšie iudex, aká je to potom exkluzivita s takýmto motorom? Ten Formentor je potom na smiech, podobne ako svojho času Mitsubishi, keď na Lancera aj ASX narvalo predok z EVA, aby to vyzeralo športovo a draho ... a pod kapotou atmo 1,5 ktorú si namazala na chleba hocaká oktávka s 1,9 TDI. Však samotná Cupra mala byť lacnejšou alternatívou k AMG, M či RS modelom, tu podobná nadstavba proste chýba.
Avatar - Ivosee
2. 12. 2020 12:32
Re: 2.5 R5
proč je v konfigurátoru Cupra k volbě 2,0TSi 221kW? Kolik to teda je, 221 nebo 228kW?
Avatar - ZZ
2. 12. 2020 13:04
Re: 2.5 R5
Otázka, kolik lidí, si to s cenovkou přes 1.5mio koupí.
Avatar - SKAY
2. 12. 2020 08:38
Základ k JZD
To je opravdu sporták bo Kodiaq tahne líp prý..... Za dizajn :yes: na základ se měly vybodnout.
Rozbalit vlákno
0
2. 12. 2020 09:31
Za vším hledej prodeje.
Nevím jaké má značka prodeje a jaké očekávali u CUPRY. Modely, které byly dosud v nabídce jsou výkonné a poměrně drahé. Takže je docela možné, že některým zákazníkům bude stačit, aby jejich auto jenom sportovně vypadalo. Pokud je poptávka tak firma na to zareaguje nabídkou. Dnešní móda SUV je toho příkladem. Crossovery 2WD se do terénu moc nehodí, na džungli velkoměsta stačí. Bohužel jediný patník nebo nesmyslně nadělané ostrůvky zanechají šrámy i na nich. Jak píší ostatní, na 1,5 TSI se měli vybodnout a rovnou tam dát podladěné 2,0 TSI 110 kW jako třeba u AUDI A4
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Blue Sun
2. 12. 2020 10:05
Takhle
je z toho zase jen Cupra Dementor...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - pradeda777
2. 12. 2020 10:10
Vypadá dobře...
....když bude i dobře jezdit, tak se bude i dobře prodávat. A to i s tím 1.5 l motorem. O budoucnosti jednotlivých motorů rozhodnou prodeje. Snad i fleetové emisní normy tu můžou hrát svou roli..... :-!
Rozbalit vlákno
2
Avatar - twistedTSD
2. 12. 2020 12:27
Re: Vypadá dobře...
Pro mě je to další tuctový a nudný gazík, to už je mi sympatičtější snad i Ateca.
Avatar - Blue Sun
2. 12. 2020 13:23
Re: Vypadá dobře...
Aspoň si ta Ateca na nic nehraje.
2. 12. 2020 12:25
Logika marketérů VW...
... nebudeme dělat ostré SEATy, jsou drahé a za auto s tím logem nám lidi ty prachy nedají, to máme vyzkoušeno.... Založíme Cupru, nový brand, nadupané káry, vlastní identita, za vysoké ceny.... Neprodáváme toho tolik, tak posuneme nabídku dolů, nabídneme to jako luxusnější alternativu k SEATu.... zvedly se nám prodeje, ale stalo se z toho relativně obyčejné auto a lidi nám přestali kupovat ty úplně ostré Cupry..... za auto s tím logem nám ty prachy nedají.... možná bychom mohli zkusit nový brand.....

Tak nějak to s nadsázkou vidím já..... ;-)
Rozbalit vlákno
3
Avatar - iudex
2. 12. 2020 12:43
Re: Logika marketérů VW...
Hm, asi tak. Netuším, ako to majú nákladovo spočítané, ale trúfam si tipnúť, že výnosy z vyšších cien Cupry pri tých nízkych počtoch nepokryjú ani náklady na projekt Cupra.
Zostať pod značkou Seatu, Cupry sa predávajú síce za o niečo nižšie ceny, ale zase vo vyšších počtoch a nemali by náklady na launch nového brandu.
2. 12. 2020 13:17
Re: Logika marketérů VW...
.... a ty naklady na novy brand, to se bavime o minimalne desitkach milionu EUR..... Seat je v tom zacykleny snad uz 20 let ;-)
Avatar - Blue Sun
2. 12. 2020 13:25
Re: Logika marketérů VW...
Seat je prostě důkaz koncernovwé hamižnosti spojené s bezradností. Od doby, co ho VW převzal, si s ním prostě neví rady. Ale musí ho za každou cenu mít!
Avatar - ZZ
2. 12. 2020 13:03
Cupra a 100kW
Budujete brand silných aut, která kombinují ideální denní potřeby a víkendovou zábavu. Celé postavené na celkem vyzkoušených a hlavně pro zákazníka důvěryhodných komponentech. Jasně, stojí to víc, ale za emoce se platí. Tohle všechno funguje u modelů Cupra skvěle. A teď do té "exkluzivity" naje*ete 110kW základní motor. To nechopím...
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku