Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeJak vybrat správnou autobaterii? Pozor dávejte na rozměry, kapacitu nebo uchycení
59 komentářů
Othello
"....Kapacita je udávaná v ampérhodinách a vyjadřuje, kolik energie umí baterie dodat za jednotku času......"
Ne, pan redaktor se mýlí. Množství energie za jednotku času není kapacita ale výkon. Kapacita u 12V autobaterií vyjadřuje jen uskladněný elektrický náboj (v ampérhodinách)
"....Nižší kapacitu určitě neberte, může se vám totiž stát, že by auto s ní nemuselo vůbec nastartovat. ..."
Ne, pan redaktor se mýlí. Pro úspěšný start je rozhodující startovací proud. Kapacita je jen podružný údaj. Nicméně startovací proud i kapacita do značné míry společně závisí na velikosti akumulátoru
"....Stejně tak se vznětová a zážehová auta liší startovacím proudem, který udává v ampérech množství proudu, jež baterie vydá při startování vozu. Akumulátor totiž rovněž napájí další spotřebiče (alarm, rádio, centrální zamykání apod.), a tak pokud jimi je vaše vozidlo vybaveno, budete potřebovat vyšší startovací proud...."
Není tomu tak, pan redaktor se mýlí, Proudový odběr jmenovaných spotřebičů je oproti startovacímu proudu prakticky zanedbatelný.
"....Obecně však platí, že benzinový motor si vystačí se startovacím proudem okolo 500 Ah, zatímco dieselový vyžaduje i přes 600 Ah......"
Budiž, až na to že Ah není jednotkou proudu. A taky bude trochu rozdíl jestli startujeme tříválcový litr, nebo pětilitrovou V8. Byť bude oboje v benzínu, startovací proud se bude lišit několikásobně
"....Autobaterie s příměsí kalcia (Ca) využívají při výrobě vápník, který zpevňuje desky v akumulátoru. Špatně ale snáší úplné vybití, a tak je nutné jej pravidelně kontrolovat...."
Není potřeba špekulovat o typu, úplné vybití snáší špatně každý akumulátor na bázi olova, ale i mnohé další typy
"....Tzv. AGM baterie pak tekutý elektrolyt nahrazují tkaninou ze skelných vláken...."
Informace je mylná, tkanina samozřejmě nemůže nahradit elektrolyt. Rozdíl je pouze v tom že elektrolyt není v článcích jako volná kapalina ale je nasáklý ve zmíněné tkanině
Ne, pan redaktor se mýlí. Množství energie za jednotku času není kapacita ale výkon. Kapacita u 12V autobaterií vyjadřuje jen uskladněný elektrický náboj (v ampérhodinách)
"....Nižší kapacitu určitě neberte, může se vám totiž stát, že by auto s ní nemuselo vůbec nastartovat. ..."
Ne, pan redaktor se mýlí. Pro úspěšný start je rozhodující startovací proud. Kapacita je jen podružný údaj. Nicméně startovací proud i kapacita do značné míry společně závisí na velikosti akumulátoru
"....Stejně tak se vznětová a zážehová auta liší startovacím proudem, který udává v ampérech množství proudu, jež baterie vydá při startování vozu. Akumulátor totiž rovněž napájí další spotřebiče (alarm, rádio, centrální zamykání apod.), a tak pokud jimi je vaše vozidlo vybaveno, budete potřebovat vyšší startovací proud...."
Není tomu tak, pan redaktor se mýlí, Proudový odběr jmenovaných spotřebičů je oproti startovacímu proudu prakticky zanedbatelný.
"....Obecně však platí, že benzinový motor si vystačí se startovacím proudem okolo 500 Ah, zatímco dieselový vyžaduje i přes 600 Ah......"
Budiž, až na to že Ah není jednotkou proudu. A taky bude trochu rozdíl jestli startujeme tříválcový litr, nebo pětilitrovou V8. Byť bude oboje v benzínu, startovací proud se bude lišit několikásobně
"....Autobaterie s příměsí kalcia (Ca) využívají při výrobě vápník, který zpevňuje desky v akumulátoru. Špatně ale snáší úplné vybití, a tak je nutné jej pravidelně kontrolovat...."
Není potřeba špekulovat o typu, úplné vybití snáší špatně každý akumulátor na bázi olova, ale i mnohé další typy
"....Tzv. AGM baterie pak tekutý elektrolyt nahrazují tkaninou ze skelných vláken...."
Informace je mylná, tkanina samozřejmě nemůže nahradit elektrolyt. Rozdíl je pouze v tom že elektrolyt není v článcích jako volná kapalina ale je nasáklý ve zmíněné tkanině
Dik, ze si sa rozpisal a usetril ten cas mne :yes:
Len som zasol pri citani, ake trivialne chyby tam autor nechal. Toto uz nie su preklepy, ale zasadna neznalost v relativne jednoduchej problematike.
No ale aspon reklamy im vyskakuju poctivo.
Len som zasol pri citani, ake trivialne chyby tam autor nechal. Toto uz nie su preklepy, ale zasadna neznalost v relativne jednoduchej problematike.
No ale aspon reklamy im vyskakuju poctivo.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
jarbo
Pobavila mě věta, že při úplném vybití nedochází k úplnému vybití.
Stop-start systém je zjednodušené a hlavně zkreslené pojmenování problému. Tím problémem je ve skutečnosti tzv. inteligentní dobíjení. Inteligentní ne ve smyslu co největší dobro pro akumulátor, ale co nejnižší emise, takže akumulátor se dobíjí jen při brzdění motorem, dokud jeho kapacita neklesne pod 80% (možná až 70%).
Stop-start systém je zjednodušené a hlavně zkreslené pojmenování problému. Tím problémem je ve skutečnosti tzv. inteligentní dobíjení. Inteligentní ne ve smyslu co největší dobro pro akumulátor, ale co nejnižší emise, takže akumulátor se dobíjí jen při brzdění motorem, dokud jeho kapacita neklesne pod 80% (možná až 70%).
Si si isty, ze ss system vie, aka je aktualna kapacita baterie ? Maximalne sa moze riadit okamzitym napatim. Pochybujem, ze si tu kapacitu sleduje a vyratava pidla historie a typu premavky, vybijania, nabijania a veku baterie. Teoreticky ju este moze odhadnut podla poklesu napatia za cas podla nejakych tabuliek.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Jenik3
Nejdulezitejsi je udrzovat baterii stale dostatecne nabitou a je v zasadne jedno, jestli je baterie koncepce klasicke nebo novodobe.
Neni nad to pichnout baterii, zejmena v zimnim obdobi nekolikrat, na chytrou nabijecku, napr. CTEK. Za par hodin je bezstarostne a spolehlive dobito.
Kdyz nastane ta nemila udalost, jsou k dispozici startovaci boostery, ktere pomohou uprostred lesu luk a strani.
Neni nad to pichnout baterii, zejmena v zimnim obdobi nekolikrat, na chytrou nabijecku, napr. CTEK. Za par hodin je bezstarostne a spolehlive dobito.
Kdyz nastane ta nemila udalost, jsou k dispozici startovaci boostery, ktere pomohou uprostred lesu luk a strani.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Ozzman
Vyndat z auta a dovézt do prodejny. Tam mi dají kus za kus stejnou.... nebo se to dá řešit i nějak jednodušeji? :-[]
To je určitě nejjednodušší způsob. U Lancera jsem originální baterku (popsanou pouze japonskými znaky) měnil vloni, tedy po 10 letech provozu a to preventivně (říkal jsem si, že už má nárok na recyklaci). Objednal jsem si u dovozce (Micronix) Yuasu. Měli v té době nejlepší ceny a dopravu v ceně. Přehodit baterku u Lanceru je hračka, musí se jen znova naladit rádio a nastavit čas. Starou baterku jsem odvezl do sběru - dostal jsem za ní nějakou stovku. Baterka stála 3.10.2019 1295,- Kč, je to typ YUASA YBX1027 (12V 55Ah).
To je ta jednodušší sranda.
Já mám příhod s baterkou 5 a aktuálně řeším šestou.
První v Laguně 2, tam šla ven lehce a výměna byla bezproblémová, v létě extrémní horka
Druhá v Mondeu MK4, 2 roky svítila občas kontrolka "low battery", pak jednou takhle mezi svátky už se po otočení klíčku nic nestalo, auto muselo do Fordu i na nakodovani imobilizéru :D
Třetí Kuga MK2 - občas nenastartovala, baterka s inteligentním dobíjením, vyměněna v rámci záruky, pak už dojezdila než se prodala.
Čtvrté Mondeo MK5, stejný problém jako Kuga, největší "oje.b". Auto v garáži, nešlo s ním ani hnout, nakonec ho nahodil kamarád startérem na náklaďáky, výměna půl motoru ven (musí se vyndat sání a tak), baterka cca 3 tisíce, nic strašného, ale problém pro svépomoc, zvláště, když auto uvízne v garáži a nedá se s ním hnout.
Pátý - Yaris, sice asi dvouletá, ale umřela, výměna samodoma za 7 stovek.
A dnes po 2 měsících stání mi nejde nahodit Clio, ale tam bude jen vybitá :D Musím ho oživit na prodej.
Já mám příhod s baterkou 5 a aktuálně řeším šestou.
První v Laguně 2, tam šla ven lehce a výměna byla bezproblémová, v létě extrémní horka
Druhá v Mondeu MK4, 2 roky svítila občas kontrolka "low battery", pak jednou takhle mezi svátky už se po otočení klíčku nic nestalo, auto muselo do Fordu i na nakodovani imobilizéru :D
Třetí Kuga MK2 - občas nenastartovala, baterka s inteligentním dobíjením, vyměněna v rámci záruky, pak už dojezdila než se prodala.
Čtvrté Mondeo MK5, stejný problém jako Kuga, největší "oje.b". Auto v garáži, nešlo s ním ani hnout, nakonec ho nahodil kamarád startérem na náklaďáky, výměna půl motoru ven (musí se vyndat sání a tak), baterka cca 3 tisíce, nic strašného, ale problém pro svépomoc, zvláště, když auto uvízne v garáži a nedá se s ním hnout.
Pátý - Yaris, sice asi dvouletá, ale umřela, výměna samodoma za 7 stovek.
A dnes po 2 měsících stání mi nejde nahodit Clio, ale tam bude jen vybitá :D Musím ho oživit na prodej.
Tak to je zly sen to posledne mondeo.
To ja našťastie mŕtvu baterku doma moc neriešim, lebo mám možnosť zobrať booster. Ale raz mi baterka zablbla vo Fínsku. Ranný štart pri 5 stupňoch v pohode a keď sme robili prestávku na obed, tak motor už nepretočilo. Našťastie manuál s klasickou ručnou, takže sa dalo roztlačiť. Najbližší autorizák bol 8 km od nás a pri servise som už mohol znova opakovane štartovať. Ale keďže nás čakalo ešte 3000 km tak som nechcel nič riskovať a kúpil novú baterku. Stála podobne ako u nás v autorizáku, ale za 5 minutovú výmenu zaúčtovali 20EUR.
Manuál s ručkou je OK, ale automat s elektronickou parkovačkou, s tím nehneš :D Při vlezu do auto to na tebe začne hlásit fatální selhání brzdových systémů a auto to drží nouzově zabržděné :D Musím říct, že se mi to vždy stalo doma, nikdy na cestách a to jsem startoval všechna dieslová auta v zimě na horách po dlouhém stání a tam vždy nastartovala :D
To si měl velké štěstí :D Nechtěl bych...
To si měl velké štěstí :D Nechtěl bych...
U mňa to bolo posledne auto s MT. Hybrid by som už neroztlačil. Tam vlastne ani neviem koľko prežije 12V batéria. Ale ako som písal ak sa to stane doma, tak auto nahodím bootrom a môžem si pokojne skočiť na výmenu do servisu. Aj keď doteraz som ani nemal auto, kde by výmena baterky znamenala cestu do servisu. Ford je zjavne v týchto veciach dosť "moderny". Viem, že aj susedovi na 15ročnej Fieste museli po výmene baterky odblokovať rádio.
U Lancera (ale to byl MY 92 : ) mi snad 10 let vydržela Bannerka, teď u Focuse MkII originální baterka umřela po cca 6 letech, bez varování, prostě jsem takhle jednou v květnu už neodjel z práce, přitom auto ještě šlo normálně dálkou odemknout. Když byl problém s dobjením u Lanceru, centárl nefungooval. V e Focusu mám teď nějakou Ford Motorcraft a podle měření je zatím OK, až půjde auto na výměnu oleje, tak to ve Fordu zase proměří, případně vymění. Sám už si měním jen kola a žárovky.
Problém těch ve Fordu je, že se tváří OK a pak exnou, ale co mám tak z doslechu od kamarádů, stává se to všem značkám s SS systémy a inteligentním dobjienim.. Od 2-5 let věku baterky jsou z nicehonic KO.
S baterkou je to ošidný.
Jsme v Česku.
Můžou měnit, i když je ještě dobrá. :-)
A Franta ze Zadelní Lhoty má fajnovou batyšu do malotraktoru za tři kyliány.
Jsme v Česku.
Můžou měnit, i když je ještě dobrá. :-)
A Franta ze Zadelní Lhoty má fajnovou batyšu do malotraktoru za tři kyliány.
No, když auto netáhlo a hlásilo závadu na turbu, tak místo aby dávali nový, tak našli závadu, vyměnili vadný díl a jezdilo se vesele dál, oprava asi za destinu ceny nového turba, prováděl autorizovaný servis, jinam nejezdím :-)
Tak to je dobře.
Jenom jsem chtěl napsat, že se u nás dost krade i v autorizákách.
Naštěstí ne všude! :yes:
Jenom jsem chtěl napsat, že se u nás dost krade i v autorizákách.
Naštěstí ne všude! :yes:
Moja dlhodobá skúsenosť je taká, že lepšie fungujú servisy v menších mestách. Ja bývam na predmestí krajského mesta, ale jazdím do hodinu vzdialeného servisu v malom meste. A rovnako som to riešil aj keď som ešte mal Subaru. Prístup je úplne iný, v mnohych nemajú problém ťa zobrať ku zdvihákom a čo to vysvetliť, prípadne zodpovedať otázky.
Ano - dojet s autem do autorizáku, dát si kafe a pak odjet.
Velmi zla rada. Plati len pre starsie auta a nie pre vsetky nove. Pri modernych autach sa baterka nesmie ani odpajat, nie to este vyberat. Tj. vymena bateria sa realizuje pod napetim. Aj dobijanie baterky je nutne realizovat ked je zapojena v aute.
V opacnom pripade nielenze uz nemusis nastartovat ak by si ju aj spravnou nabijackou nabil mimo vozidla. To je ten lepsi pripad, ten horsi, ze auto bude zrele na preinstalovanie vsetkych RJ, lebo tie sa z toho nespametaju. Kym si sleduju stav baterie a napetie im klesa "linearne", zacnu sa regulerne vypinat - co je ok. Ak ostanu ale nahle bez napajania, tak si prave vytvaras seriozny problem a auto mozes nalozit potom uz len na odtahovku. Bezohladu na stav akumulatora.
Tiez dalsi problem s vymenou baterie - pri modernych autach treba novu baterku nakodovat cez diagnostiku, inak znovu ani nenastartujes.
EDIT: Moderne auto si sledujes milion parametrov a neda sa spolahnut ani na premeranie akumulatora. Stare auto bude tocit az do momentu, kym jednoducho vladze. Nove ked podla algoritmu zhodnoti, ze nenastartuje, tak hoci by ti to baterka umoznila, odpoji ju.
A do tretice, ak sa vybije tak, ze nenastartujes, tak ci uz zavolas niekoho kto ta nastartuje, alebo cez booster, alebo aj dobijes baterku, tak prve odporucanie - servis na vymazanie chyb.
V opacnom pripade nielenze uz nemusis nastartovat ak by si ju aj spravnou nabijackou nabil mimo vozidla. To je ten lepsi pripad, ten horsi, ze auto bude zrele na preinstalovanie vsetkych RJ, lebo tie sa z toho nespametaju. Kym si sleduju stav baterie a napetie im klesa "linearne", zacnu sa regulerne vypinat - co je ok. Ak ostanu ale nahle bez napajania, tak si prave vytvaras seriozny problem a auto mozes nalozit potom uz len na odtahovku. Bezohladu na stav akumulatora.
Tiez dalsi problem s vymenou baterie - pri modernych autach treba novu baterku nakodovat cez diagnostiku, inak znovu ani nenastartujes.
EDIT: Moderne auto si sledujes milion parametrov a neda sa spolahnut ani na premeranie akumulatora. Stare auto bude tocit az do momentu, kym jednoducho vladze. Nove ked podla algoritmu zhodnoti, ze nenastartuje, tak hoci by ti to baterka umoznila, odpoji ju.
A do tretice, ak sa vybije tak, ze nenastartujes, tak ci uz zavolas niekoho kto ta nastartuje, alebo cez booster, alebo aj dobijes baterku, tak prve odporucanie - servis na vymazanie chyb.
Viem, že niektoré autá celkom rýchlo vybíjajú batériu keď dlhšie stoja. Ale nechať zapnuté RJ mi nepríde ako šťastne riešenie, tu by ma zaujímalo čo je vlastne stále aktívne a hlavne prečo. Ale to, že pri odpojení batérie sa nekorektne vypnú RJ je vyložene naháňanie ľudí do servisov. To sa dá jednoducho riešim kondenzátorom, ktorý má dosť energie na čas potrebný pre vypnutie RJ. Zdraženie o desiatky centov, ale prečo by to robili, keď stačí poznámka v manuály a ešte im to aj naženie ľudí do servisu.
RJ sa vypinaju postupne, su zrejme v standby rezime. Ked poklesne napetie vypnu sa uplne, ked zase stupne, tak sa zapinaju. Co som zistoval, tak auto ma do 5 minut po vypnuti aktivnu uz len RJ pre DO, nic viac. Aj alarm mam napajany mimo akumulator - ma nezavisly zdroj.
Keby kondenzatory mohli nahradit tuto funkciu uz davno by tam boli. Take jednoduche to s nimi zrejme nebude a nejaky zasadny dovod to ma preco je to tak. A kedze je to univerzalna informacia napriec znackami, tak to nie je ani nedotiahnute konkretnym vyrobcom. Naviac v manuali sa samozrejme o tomto nedocitas nic. V manuali dokonca popisuju, ze pri dlhodobom stati sa odporuca odpojit baterku - ale tiez to mas spravit po 4och minutach. Pri opetovnom zapojeni mas pockat minutu, pre urcite vozidla 15 minut a budes musiet rucne vynulovat niektore stavy systemu - to teraz citam. Jednoducho nie je to ukon typu - ideme vybrat, dame novu a hura.
Keby kondenzatory mohli nahradit tuto funkciu uz davno by tam boli. Take jednoduche to s nimi zrejme nebude a nejaky zasadny dovod to ma preco je to tak. A kedze je to univerzalna informacia napriec znackami, tak to nie je ani nedotiahnute konkretnym vyrobcom. Naviac v manuali sa samozrejme o tomto nedocitas nic. V manuali dokonca popisuju, ze pri dlhodobom stati sa odporuca odpojit baterku - ale tiez to mas spravit po 4och minutach. Pri opetovnom zapojeni mas pockat minutu, pre urcite vozidla 15 minut a budes musiet rucne vynulovat niektore stavy systemu - to teraz citam. Jednoducho nie je to ukon typu - ideme vybrat, dame novu a hura.
Takto napísané to vyznelo trochu inak ako tvoj prvý komentár. Lebo RJ nie sú stále zapnuté, len sa proste vypnú až pár minút po zhasnutí auta.
Čo sa týka riešenia s kondenzátorom. Tak ja nemám priamo skúsenosti s RJ, ale riešime priemyselnú elektroniku a automatizáciu a toto riešenie funguje. Ale má to zmysel len tam kde potrebuješ uložiť informáciu o tom, čo sa dialo tesne pred vypnutím. Inak môžeš riadiaci počítač vypnúť aj natvrdo a normálne pri novom štarte všetko funguje. A rovnako to fungovalo aj na mnohých autách. Najnovšie auto kde som menil baterku bolo u rodičov Verso ročník 2010, ale to auto sa predávalo až do 2019. Takže blbovzdorné riešenia asi existujú, len sú buď drahšie, alebo majú nejaké obmedzenia.
Čo sa týka riešenia s kondenzátorom. Tak ja nemám priamo skúsenosti s RJ, ale riešime priemyselnú elektroniku a automatizáciu a toto riešenie funguje. Ale má to zmysel len tam kde potrebuješ uložiť informáciu o tom, čo sa dialo tesne pred vypnutím. Inak môžeš riadiaci počítač vypnúť aj natvrdo a normálne pri novom štarte všetko funguje. A rovnako to fungovalo aj na mnohých autách. Najnovšie auto kde som menil baterku bolo u rodičov Verso ročník 2010, ale to auto sa predávalo až do 2019. Takže blbovzdorné riešenia asi existujú, len sú buď drahšie, alebo majú nejaké obmedzenia.
Skor treba mozno doplnit vyznam, ze stanby vypnuty nie je kompletne off. Podla mna RJ je po vypnuti zapalovania len v stanby mode aby mohli hned nabehnut. Potvrdzuje to ta informacia v manuali, ze ked aj baterku odpojis, mas po jej opetovnom pripojeni pockat x minut - Lenze ono predtym nez baterku odpojis mas tiez spravit nejake ukony. Ak ale prides k autu, zapnes zapalovanie, chces nastartovat a hodi chuby/nenastartuje (lebo vybita baterka pod startovaciu uroven podla algoritmu) a ty vypnes zapalovanie a ides hned odpajat baterku, je dost mozne, ze sa tym vypnu neregulerne a potom moze (nemusi?) byt problem. Minimalne v tomto to je rozdiel. Skusat to ale nemienim.
Dalej s tym suvisia aj take veci, ze ak mas externe zariadenie, ktore chces trvalo napajat, tak nehrozi, ze to pripojis na akumulator napriamo - typicky plasicky kun, alebo autokamery. Na starom aute to pojde, na novom ti do par minut hodi chybu akumulatora a dovi. Bez diagnostiky a vymazaniu chyb ani nenastartujes = odtah ak diabox nemas. Trochu o tom viem, pretoze som si rovno pri prebrati auta pytal, nech mi to tam spravia oni. Viem, ze to riesili 2 dni kym zistili nejaku info od importera kde to pripojit aby to nevypinalo a nehodilo chybu. Odpoved dostali aj s doraznym upozornenim, ze to neodporucaju.
Dalej s tym suvisia aj take veci, ze ak mas externe zariadenie, ktore chces trvalo napajat, tak nehrozi, ze to pripojis na akumulator napriamo - typicky plasicky kun, alebo autokamery. Na starom aute to pojde, na novom ti do par minut hodi chybu akumulatora a dovi. Bez diagnostiky a vymazaniu chyb ani nenastartujes = odtah ak diabox nemas. Trochu o tom viem, pretoze som si rovno pri prebrati auta pytal, nech mi to tam spravia oni. Viem, ze to riesili 2 dni kym zistili nejaku info od importera kde to pripojit aby to nevypinalo a nehodilo chybu. Odpoved dostali aj s doraznym upozornenim, ze to neodporucaju.
Anonym
To je hlavní problém. Že se sotva dobíjí.
A další jistě uvedení hodný fakt je, jak jsou "moderní" baterie pro start-stop drahé, proti těm starším jednodušším a že i jejich životnost je menší. Emise vládnou všemu.
A další jistě uvedení hodný fakt je, jak jsou "moderní" baterie pro start-stop drahé, proti těm starším jednodušším a že i jejich životnost je menší. Emise vládnou všemu.
Lucas_Stark
Odkdy se startovací proud udává v Ah?? A taky není úplně pravda že baterka s nižší kapacitou nedovolí nastartovat auto. Důležitý je spíš startovací proud né kapacita. Jakou myslíte, že má asi kapacitu takový booster určený ke startování aut, když se vleze do tašky 😉.
Anonym
tak se dá objektivně říct - že článek je doslova plný chyb!
Vlastně skoro v každém druhém řádku je špatná veličina nebo naprostej nesmysl (kapacita - startování, na všechny benzíny stačí malá baterka, vlákno nahrazuje elektrolyt). Je to zlé.
Vlastně skoro v každém druhém řádku je špatná veličina nebo naprostej nesmysl (kapacita - startování, na všechny benzíny stačí malá baterka, vlákno nahrazuje elektrolyt). Je to zlé.
BLA4G
"Kapacita je udávaná v ampérhodinách a vyjadřuje, kolik energie umí baterie dodat za jednotku času."
Autor bud spravil chybu, alebo nevie o com pise. Mnozstvo energie za jednotku casu je VYKON a nie kapacita.
Autor bud spravil chybu, alebo nevie o com pise. Mnozstvo energie za jednotku casu je VYKON a nie kapacita.
viz prispevek vyse. Toto je clanek bez vetsi pridane hodnoty. Jen slama, aby se zacpalo misto, kdyz neni o cem psat.
Pokud by v článku byla jedna chyba, věřil bych že ji jen "spravil". Chyb je tam ale taková spousta, že bohužel platí to druhé - neví o čem píše.
Já něco takového vyplodit, propadal bych se hanbou
Já něco takového vyplodit, propadal bych se hanbou
simson33
Když jsem do svého auta kupoval baterii, tak jsem poctivě nastudoval parametry, vybral jsem baterku (Varta), kterou měl prodejce na skladě a když jsem ji šel vyzvednout, tak mi prodejce poradil, ať vezmu za stejnou cenu raději Banner, který bude mít sice nižší kapacitu, ale na kratší jízdy je vhodnější, protože se dobije za podstatně kratší dobu, než Varta...
Tenhle údaj se ale bohužel nedá v parametrech baterie zjistit.
Tenhle údaj se ale bohužel nedá v parametrech baterie zjistit.
Je otázka odkud to věděl ten prodejce. Jestli to sám třeba zkoušel na více kusech a za jakých podmínek apod ...Nebo se jen potřeboval zbavit té Bannerky ?
superkutil
Hledal jsem baterii do staršího auta a narazil jsem na dva až ne tak běžné parametry. Jeden je samovybijeni a druhý, podle mne hodně důležitý je pokles nabití akumulátoru při jednom nastartování. Tedy kolik energie se z baterie odčerpa jednim startem. Respektive jak dlouho trvá dobiti energie potřebné pro jeden start.
Což ale není vůbec vlastnost té baterie. :-) Lidi, čím přemýšlíte někteří?
Samovybíjení je vlastnost baterie a úbytek energie startem do jisté míry také.
Úbytek energie se teoreticky rovná tomu co odebere startér, ale prakticky do hry vstupuje ještě účinnost vázaná na vnitřní odpor akumulátoru a další vlivy a to je dané akumulátorem samotným
Ani jeden z těchto parametrů však výrobci nijak exaktně nezveřejňují
Úbytek energie se teoreticky rovná tomu co odebere startér, ale prakticky do hry vstupuje ještě účinnost vázaná na vnitřní odpor akumulátoru a další vlivy a to je dané akumulátorem samotným
Ani jeden z těchto parametrů však výrobci nijak exaktně nezveřejňují
Tak samozřejmě, čím silnější baterie a čím lepší její parametry jako napěťového zdroje, tím méně trpí odebranou/vrácenou energií. Ale říkat, že "pokles nabití akumulátoru při jednom nastartování" je vlastnost té baterie je absolutní blbost. To je jako bych říkal, kolik benzínu mi ubude z nádrže když vyjedu velký kopec. Záleží to na tom kopci, nikoli na té nádrži. Jenom na menší nádrži to je víc poznat :-)
ale různým autům ubude na stejném kopci taky různě
Hugo_lo
Nejlepší je, když máte někoho, kdo se v autech a autobateriích vyzná a poradí vám, kterou máte vybrat. Já se v tom nevyznám, ani nemám kamaráda automechanika, takže si musím pokaždé vybrat sám. Už ale vím, že co je drahé, neznamená, že je kvalitní. Pokaždé mi v autě baterka vydržela jen něco kolem dvou let. Teď se ale zdá, že mám docela štěstí. Už nějakou dobu mám v autě autobaterii, kterou jsem objednal z https://www.filsonstore.cz/…rie-akumulatory/ a musím zaťukat, pořád drží.
×
Sdílení komentáře
×
Ověřeno třeba u Exide...