Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nejnižší emise v Evropě měly loni auta od PSA a Toyoty, koncern VW na osmém místě

Nejnižší průměrné emise u vozů vyráběných pro evropský trh měly za deset měsíců minulého roku automobilky PSA a Toyota. U PSA dosahoval průměr 97,9 gramu CO2 na kilometr a u Toyoty 100,6 gramu. Za nimi skončil koncern Renault-Nissan-Mitsubishi s průměrem 105,5 gramu. Skupina VW, kam patří Škoda Auto, skončila na osmém místě s průměrem 114,5 gramu. Vyplývá to z údajů analytické firmy JATO.
Zpět na článek
8. 1. 2021 14:22
Avatar - kari.laz
8. 1. 2021 12:16
Jestli je to za celý koncern
Tak je taky se potřeba podívat, co se u kterého prodává. u VW je i Audi, které stále ještě nabízí i nějaké motory a i samotný VW a potažmo Škoda a Seat umí nabídnout normální motor (2.0 TSI, 2.0 TDI)
Pak je tu PSA, kde motory jsou v autech podružné a většina aut se prodává s 1,2 PuteTech a 1,6 HDI. Dokonce ani v těch větších pseudoSUV si lidi nekupují 2.0 HDI, prorože ta auta jsou tak nezáživná, že jim je jedno co mají pod kapotou (vzhledově nehodnotím, tam se mi celkem dost líbí)
Toyota jede na Hybridech a víceméně Lexus a užitková auta mají i nějaké větší motory a nehybridizované, plus jede hlavně na HEV, takže se pohybuje pro ní na "dostatečné" úrovní pro splnění, přesahuje minimálně. A u Renault Nissan to je podobné jak PSA, taky se prodává ponejvíce s menšími, nebo nově hodně hybridními modely.
Myslím, že čísla naprosto přesně odrážejí nabízená portfolia automobilek.
Rozbalit vlákno
1
8. 1. 2021 13:28
Re: Jestli je to za celý koncern
Přesně to mě napadlo. Ale i kdyby to bylo jen za běžné portfolio, tak je to nesrovnatelné.
8. 1. 2021 12:21
A podle jaké normy?
A ty hodnoty emisí za rok 2020 jsou už podle WLTP nebo ještě podle NEDC? Asi NEDC, že?
Rozbalit vlákno
2
8. 1. 2021 21:21
Re: A podle jaké normy?
Měří se to dle WLTP a pak se to přepočítívá na NEDC. Pak se do toho započítají superkredity za auta s méně než 50 g/km dle NEDC. Pak se do toho započítají kredity, které si automobilky nakoupily u konkurentů, kteří limity plní. No a vyjde z toho nějaké absolutně nereálné hausnumero, ze kterého se určí, zda se bude platit pokuta, nebo ne.
9. 1. 2021 08:00
Re: A podle jaké normy?
Presne tak. Je to takova hra na ekologii a zachranu planety. Ale tak hlavne ze je urednik v EU s timhle fixlem s emisema spokojeny.
8. 1. 2021 12:28
Celý ten cirkus s flotilovými limity emisí nejedovatého CO2.
...je neuvěřitelný absurdistán, protože je zcela a naprosto ZBYTEČNÝ. Vzhledem k celkovým emisím CO2 lidstva i celoplanetární přírody to je jen ta příslovečná kapička v moři. A kvůli ní si nyní Evropa sebevražedně likviduje svoje jedno z posledních rodinných stříber, celosvětově špičkový autoprůmysl. Nepochopitelné a neomluvitelné! :-O :-O :-O :no:
Rozbalit vlákno
21
8. 1. 2021 12:48
Re: Celý ten cirkus s flotilovými limity emisí nejedovatého
Nevím co je pro tebe kapička v moři, ale vím že se celoevropsky podporují obnovitelné zdroje, cíleně snižuje spotřeba energií používání úsporných zařízení (viz omezení u žárovek a vysavačů) dávají cílen na snížení celkových emisí CO2 do budoucna. Auta jsou jedním z nich. Možná kapka, ale ostatní obory taky kapou. Podle mne spíš ale cílená snaha o trvalou udržitelnost. S velkou prioritou.
Avatar - WinDiesel
8. 1. 2021 12:52
Re: Celý ten cirkus s flotilovými limity emisí nejedovatého
Dobrej Eurohujer
8. 1. 2021 12:53
Re: Celý ten cirkus s flotilovými limity emisí nejedovatého
A co jako? Myslíš ten popis stavu věcí?
8. 1. 2021 12:57
Re: Celý ten cirkus s flotilovými limity emisí nejedovatého
Sorry, bez urážky, ale ten tvůj nick ti nějak nesedí... :D
Avatar - Mikesus
8. 1. 2021 13:50
Re: Celý ten cirkus s flotilovými limity emisí nejedovatého
Ono je hlavní snížení spotřeby, ale v CO2 se to snadněji stanovuje. Na druhou stranu chapu rozhořčení, kdyz se omezuje něco, co není jedovaté a ani primo škodlivé. Ale taky jak by to vypadalo, kdyz by se reklo, ze flotilovy průměr ma byt 4.0948275862069 l/100 benzinu a 3.5849056603774 l/100 nafty. Je to jen přepočet 95g co2.
9. 1. 2021 08:05
Re: Celý ten cirkus s flotilovými limity emisí nejedovatého
Hlavne ty vysvace. To je dalsi priklad kdy je to totalni hovadina s nulovym efektem. Kolik hodin v mesici ten vysavac asi bezi aby ti udelal nejakou meritelnou usporu? Vysledkem je akorat ze mas vysavace, ktery poradne nesajou. Zarovky maji vyznam hlavne z toho duvodu ze LED je skutecny pokrok. S mensi spotrebou vyrazne lepe sviti, nejsou nijak prehnane drahe, netopi a vydrzi dele. Ta nizka spotreba je tudiz jen takovy drobny bonus k tomu ze mam lepsi vyrobek.
Avatar - Blue Sun
9. 1. 2021 09:48
Re: Celý ten cirkus s flotilovými limity emisí nejedovatého
Ty vysavače donutily výrobce k přemýšlení a vývoji namísto neustále větších motorů. Takže teď mám tichý vysavač s 1200W a lepší, než předchozí s 3200W.
9. 1. 2021 11:10
Re: Celý ten cirkus s flotilovými limity emisí nejedovatého
Jo ja mam asi 700 wattu, protoze se silnejsi nedela a poradne nesaje. Jeste by mohli dementi v Bruselu vymyslet rychlovarku s polovicnim prikonem. Uhlikova stopa na jeden uvarenej caj je taky strasne vysoka.
Avatar - Mikesus
9. 1. 2021 20:26
Re: Celý ten cirkus s flotilovými limity emisí nejedovatého
Zrovna rychlovarná konvice je jedna z nejlepších. Ja ji uz nepoužívám, indukce je ještě efektivnější.
9. 1. 2021 21:40
Re: Celý ten cirkus s flotilovými limity emisí nejedovatého
Ale prikon ma i ta indukce velkej.
Avatar - wakantanka
10. 1. 2021 06:49
Re: Re: Celý ten cirkus s flotilovými limity emisí nejedovat
Tak si kúpil zlý vysávač. Ja som musel vymeniť môj starý za nový a kúpil som 700W Kärcher. Ten je tichý a saje dva krát lepšie ako ten starý s výkonom raz takým.
Avatar - Mikesus
9. 1. 2021 20:25
Re: Celý ten cirkus s flotilovými limity emisí nejedovatého
Ale diky te regulaci se vysavače začaly vyvíjet, zvyšovala se efektivita. Namísto pouze vylepšování hrubou silou ( zvětšení motoru ) musely výrobci inovovat. A osobně nevidím zhoršení vysavačů z doby před regulaci. Jen maji nižší vykon.
A LED je obrovská uspora, kdyz si vezmu ze misto 60-100W žárovek mam 5-7W LED. A ještě si můžu vybrat barvu, která mi vyhovuje.
9. 1. 2021 21:43
Re: Celý ten cirkus s flotilovými limity emisí nejedovatého
Koupil jsem relativne drahej a kvalitni vysavac ale neni to nic moc. Oproti to LED je supr. Ani by me nehnulo pouzivat klasickou zarovku. Taky to nemusel nikdo dotovat a zakaznika si to naslo samo od sebe. Zjevne dobry produkt.
8. 1. 2021 13:13
Re: Celý ten cirkus s flotilovými limity emisí nejedovatého
ja to naopak vitam.
nizsi spotreba ropy = nizsi zavislost na diktatorskych rezimech jako je rusko a arabaci.
cestou snizovani emisi CO2 jdou i USA, kteri jsou na rope sobestacni. sice to mozna nenazyvaj snizovanim CO2 ale spravneji snizovanim spotreby, ale vysledek je stejnej.
to ze na to EU tlaci vic bude tim, ze EU nema vpodstate zadnou svoji ropu.
cestou elektrifikace jde i cina, tam mozna castecne z nadseni novymi technologiemi u te bohatsi casti spolecnosti, ale zavislost na rope ma nejspis zasadni vliv.
zbytek sveta krome japonska, jizni koree a australie je zaostalej, tak tam urcite necekejme nejaky tlak na zavadeni novych technologii, dokud to nebude ekonomicky vyhodne, coz behem 10 let bude.
Avatar - wakantanka
8. 1. 2021 14:00
Re: Celý ten cirkus s flotilovými limity emisí nejedovatého
Amíci sú sebestační? Preto sú najväčším importérom ropy na svete aj napriek vlastným náleziskám v mexickom zálive, texase či na aljaške. Hádaj prečo sú stále významne vojensky prítomní v Pezskom zálive? :-) Napoviem ti, nemá to nič s nastoľovaním demokracie. :-)
8. 1. 2021 14:20
Re: Celý ten cirkus s flotilovými limity emisí nejedovatého
to bejvavalo wakanto.
amici jsou uz nejakou dubu cisti vyvozci ropy, tedy vyvezou vic nez dovezou. to samozrejme neznamena, ze by nic nedovazeli, ale jestlize pred 10 lety tezili 5-6M barelu denne, dnes tezi dvojnasobek a jsou nejvetsimi tezari na svete.
zaspal jsi dobu, nebo nechces znaty realitu.
ani ten argument o vojenske pritomnosti v perskem zalivu kvuli zasobam ropy uz davno neplati.
proc si myslis, ze cena ropy spadla z dlouhodobych $100-$150 / barel na soucasnych dlouhodobych $40-$60. protoze amici zacali tezit a ropy je prebytek
Avatar - Blue Sun
8. 1. 2021 19:02
Re: Celý ten cirkus s flotilovými limity emisí nejedovatého
A proto při tak nízkých cenách zavírají jedno břidlicové pole za druhým, protože se jim ta extrémně zvýšená těžba brutálně nevyplácí.
Avatar - fOE
8. 1. 2021 14:26
Re: Celý ten cirkus s flotilovými limity emisí nejedovatého
Tohle platilo tak pred 10 lety, dnes je samozrejme nejvetsi importer ropy Cina (teda az za EU, budeme-li se na EU divat jako na celek). USA sice porad dost dovazi, ale taky skoro 4mil barelu denne vyvazi (tedy tolik co Irak), a navic veskerou spotrebu USA lze snadno (cti draz) pokryt z americkeho kontinentu, neb jen Kanada + vyvoz USA + mexicky zaliv (neamericka tezba) vyvezou vic nez co USA uzije.

Min aeronetu.
8. 1. 2021 14:13
Re: Celý ten cirkus s flotilovými limity emisí nejedovatého
Aka zavislost? Kazdy, kto tazi ropu, ju EU velmi rad preda. Dokonca tie tazobne a spracovatelske spolocnosti malokedy maju domace technologie, plus EU dobre a nacas plati.

Naopak elektromobily - vzacne kovy sa tazia bud v Cine alebo mimo Ciny, ale s cinskou ucastou. USA sa od Ciny distancuje, obchodna vojna, a EU od nej chce byt zavisla?
8. 1. 2021 14:25
Re: Celý ten cirkus s flotilovými limity emisí nejedovatého
ted ji sice radi prodaj, ale taky muzou zacit vydirat - vzpomen si na vydirani ruskem v dodavkach plynu na prelomu roku 2008-2009, nebo na prvni ropny sok na zacatku sedmdesatek.
sobestacnost je pro nas kazdopadne lepsi nez zavislost.
vetsina lithia se tezi v australii a latinske americe (dohromady asi 90%) a naprosta vetsina kobaltu v kongu. dominantnim tezarem kobaltu v kongu je anglicko-svycarska spolecnost. cinani jsou znami tim, ze v kongu vykupuji klobalt od deti, ktere ho tam paberkuji.
cina lithium a kobalt dominantne zpracovava, ale zdroju moc nema. a je otazka casu, kdy to bude zpracovavat nekdo jinej.
at je trump jakej je, tak jeho zasluha je v tom, ze byl prvni, kdo si na cinu konecne doslap
Avatar - speedfred
8. 1. 2021 19:00
Re: Celý ten cirkus s flotilovými limity emisí nejedovatého
Ty si nechceš kúpiť nejaké EV (alebo prečo ho už nemáš?) aby si nemusel podporovať aj keď iba troškou tie diktátorské režimy?
Prípadne tankuješ iba ten správny benzín?
8. 1. 2021 12:35
Hodně polovičatá informace
V článku jsou jen dílčí čísla, navíc ta méně zajímavá (nikoliv ta, podle kterých se počítají pokuty). Tady je celý materiál. Pokuty se počítají z emisí včetně superkreditů a tam jsou výsledky poněkud odlišné (Penále nebudou platit PSA a Renault, ostatní automobilky dostanou flastr).
https://www.jato.com/…issions-in-2020/
Rozbalit vlákno
14
8. 1. 2021 12:52
Re: Hodně polovičatá informace
Hodně zajímavý. :yes:
8. 1. 2021 13:13
Re: Hodně polovičatá informace
Nejzajímavější jsou poznámky pod článkem, Ford patří pod Geely, Honda a Tesla pod FCA, Mazda pod Toyotu.
Avatar - Blue Sun
8. 1. 2021 19:07
Re: Hodně polovičatá informace
Není to důsledek toho, že Ford nakupuje emisní kredity od Volva a FCA zase od Hondy a Tesly, atd.?
Avatar - WinDiesel
8. 1. 2021 12:56
Re: Hodně polovičatá informace
V tabulce se skví EV s 0,0 g/km CO2.

Já Vám tedy nevím ale není už to perpetuum mobile?

Úžasný úspěch EU/EK/EP !!!
Bravo, EURVHP.
8. 1. 2021 13:19
Re: Hodně polovičatá informace
jo, je to docela slusnej rozpor
CO2 je typicka globalni emise (i kdyz bych to jako emise nenazyval)
EV se chlubi tim ze ma nulove emise CO2, ale jde je o nulove lokalni emise ...
vysledej je ale porad ten, ze EV na tom z hlediska globalnich emisi je vyrazne lip nez klasickej spalovak a rozdil se bude jen prohlubovat
Avatar - Roman Horký
8. 1. 2021 16:39
Re: Hodně polovičatá informace
Tohle je relativní, že je na tom EV líp. To závisí na tom, odkud se ta energie pro něj bere.
Avatar - pradeda777
8. 1. 2021 14:56
Re: Hodně polovičatá informace
Mě by moc zajímalo, co se s těmi penězi za pokuty stane, kam půjdou a kdo bude ten tok peněz kontrolovat. Aha, .......myslím že už vím.....za ty pokuty se zaměstnají další úředníci, kteří ty pokuty budou vybírat. A vlastně se tím i ušetří, protože nebude třeba sledovat kam ty peníze jdou. Jak prosté a jak chytré..... :-[]
8. 1. 2021 14:58
Re: Hodně polovičatá informace
Na podporu a dotace EV. ;-)
8. 1. 2021 15:23
Re: Hodně polovičatá informace
Úředníci asi taky, ale hlavně na Babišovo.
Avatar - Roman Horký
8. 1. 2021 16:37
Re: Hodně polovičatá informace
Víš vůbec, kolik ten hyperkorektní mozkový trust ohýbačů přírodních zákonů a sociálních inženýrů stojí? To někdo platit přece musí.
Avatar - Blue Sun
8. 1. 2021 19:08
Re: Hodně polovičatá informace
A pak že pouhé HEV Toyotě stačí... prd, velebnosti. :-D
Avatar - Mikesus
8. 1. 2021 19:57
Re: Hodně polovičatá informace
Kdyz je pod Toyotou i Mazda, tak neni divu.
Avatar - Blue Sun
8. 1. 2021 20:26
Re: Hodně polovičatá informace
Toyota vlastní celých 5 % Mazdy. :-) Spíš tipuji, že je to taky nějak spojené s prodeji emisních povolenek, protože článek o přebytcích u Toyoty a možném prodeji toho nadbytečného limitu tady taky byl. Nejspíš to nějak neodhadli...
Mimochodem, zdejší systém tě asi nemá rád. Kdykoli reaguju na tebe, nechce mi příspěvky přidávat. :-D
Avatar - Mikesus
9. 1. 2021 20:14
Re: Hodně polovičatá informace
Vubec netuším jak to počítají. Navic jsem někde četl, že skutecne výsledné emise budou známy až v průběhu roku.
A jestli to nechce reagovat na mne, spis mam nějakou protekci. Abych mel poslední slovo. :-[] :-[]
Avatar - WinDiesel
8. 1. 2021 12:50
Nesmyslná pokroucená čísla.
:no: :no: :no: :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
11
8. 1. 2021 12:59
Re: Nesmyslná pokroucená čísla.
Hlavně čísla o úplně zbytečně sledovné veličině. :-( :no:
8. 1. 2021 16:53
Re: Nesmyslná pokroucená čísla.
A o globálním oteplování jsi slyšel?
8. 1. 2021 17:46
Re: Nesmyslná pokroucená čísla.
A ty jsi slyšel, kolik % ročního produkce celoplanetárního CO2 má na svědomí lidstvo? Cca 3-4 %, zbytek je čistě přírodního původu! A kolik z toho emituje EU?! 10 %!. A kolik % z toho produkují osobní auta?!! Cca 3-4 %! A taky snad víš, že zemská atmosféra je globální, tedy že EU nad sebou nemá žádný poklop! Takže si zjisti, kolik emitují takové země jako Čína, Indie, Rusko, Brazílie, Japonsko atd. a kolik třeba v budoucích letech plánují postavit nových tepelných elektráren! A hlavně si zjisti, kolik evropský automobilový průmysl a navazující služby v EU zaměstnává lidí, zejména pak v ČR, SR, nebo třeba v Německu a jaký mají auta podíl na exportu těchto států! Až si toto prostuduješ, tak tu snad už nebudeš šířit takové absurdní a naivní grétisticko-marxistické bludy, které mohou Evropu úplně zlikvidovat (aniž by to ovšem na celoplanetárním klimatu bylo nějak patrné) !!! :-)
Avatar - Blue Sun
8. 1. 2021 19:05
Re: Nesmyslná pokroucená čísla.
Prosímtě, dovzdělej se konečně a přestaň tu šířit tu svou zaostalou nenávist.
8. 1. 2021 21:24
Re: Nesmyslná pokroucená čísla.
V tom výčtu faktů faktů je něco zaostalého? Těch pár promile fosilních zdrojů, které s tak velkými náklady ušetříme, spálí někde jinde v Asii nebo Africe.
Avatar - Blue Sun
8. 1. 2021 21:55
Re: Nesmyslná pokroucená čísla.
Globální oteplování je fakt, nikoli blud. Můžeme se přít o lidském vlivu, ale oteplování zkrátka je a bude. Tedy chyba.
Snaha omezovat emise není likvidací pro Evropu, ale to Arese nikdy nepochopí. Je to příležitost být první a vytvořit si náskok, protože s tím přicházejí i ostatní a pokud Evropa nezachytí trend, tak nás skutečně převálcuje zbytek světa. Opět chyba.
Suchý výčet čísel je fajn, ale právě ta procenta navíc je to, o co se bojuje. Možná nemusejí mít velký vliv, a možná mohou být zásadní. Takže další chyba.
V součtu velká neznalost podaná nenávistným způsobem. Proti tomu není argumentace. Tečka.
8. 1. 2021 22:13
Re: Nesmyslná pokroucená čísla.
Zbytek světa už nás ale dávno válcuje. Minulý rok se mainstreamoví politici a novináři "zhrozili", že 90 % generických léčiv používaných v EU se dováží z Asie a že prý je potřeba snížit závislost na dovozu.
Objektivně vzato je automobilový průmysl posledním průmyslovým odvětvím, kde má EU náskok a velký přebytek obchodní bilance. Obávám se, že kvůli poltiice EU se to nejpozději do roku 2030 obrátí.
Avatar - Blue Sun
8. 1. 2021 22:50
Re: Nesmyslná pokroucená čísla.
Jestli budeme stále lpět na současném stavu, pak bezpochyby ano. Možná i dříve. Protože ostatní na nás čekat nebudou a přizpůsobovat se nám taky nebudou. Evropa se efektivně zbavila téměř všeho, co je v moderním světě potřeba, a teď se diví a chce investovat obří peníze. Třeba do výroby moderních čipů na nejnovějších výrobních procesech (ačkoli se v EU prakticky nic už nevyrábí)...
8. 1. 2021 23:24
Re: Nesmyslná pokroucená čísla.
Jasně, když někdo grétistickým levičákům předestře tvrdá data, která je usvědčují z absurdního, lživého a destrukčního jednání, je to "nenávistné", "necitlivé" a "politicky nekorektní". To všechno už ale dávno známe a na tyto kydy není v neomarxismem nezasažených zemích nikdo zvědavý! :-)
Avatar - Blue Sun
9. 1. 2021 09:45
Re: Nesmyslná pokroucená čísla.
Přestaň neustále nadávat všem, kdo mají jiný názor než ty, prosím. Vytrvale tu obviňuješ z hrubosti a sprostoty a sám jsi jedna urážka za druhou.
Napsal jsem ti, čím jsou tvá data lživá a ty to stejně nejsi schopný pochopit, jen si dál meleš svou nenávist. Ty jsi ještě blbější než Trump, a že to je obrk0k0t.
9. 1. 2021 09:52
Re: Nesmyslná pokroucená čísla.
Zkus nejdříve začít heslem fotosynteza a pak můžeme debatovat dal o tom kolik procent co2 produkuje člověk a příroda.
Ale počkej, troll vlastně nechce debatovat, vzdělávat se a poznávat i jiné názory než svoje. Je tu od toho aby šířil stále dokola zlobu a pomluvy.
8. 1. 2021 14:22
Trolling
Koukám, že trollove mají dneska zase dost práce.
Stejná jmena, stejné příspěvky. Stále dokola.
Rozbalit vlákno
0