Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejnižší emise v Evropě měly loni auta od PSA a Toyoty, koncern VW na osmém místě

ČTK
Diskuze (55)

Nejnižší průměrné emise u vozů vyráběných pro evropský trh měly za deset měsíců minulého roku automobilky PSA a Toyota. U PSA dosahoval průměr 97,9 gramu CO2 na kilometr a u Toyoty 100,6 gramu. Za nimi skončil koncern Renault-Nissan-Mitsubishi s průměrem 105,5 gramu. Skupina VW, kam patří Škoda Auto, skončila na osmém místě s průměrem 114,5 gramu. Vyplývá to z údajů analytické firmy JATO.

S využitím tzv. superkreditů, tedy zvýhodněním nízkoemisních aut ve výpočtu, se automobilkám v čele žebříčku podařilo dosáhnout nebo se přiblížit cílové hodnotě průměrných emisí CO2 stanovených Evropskou komisí na 95 gramů CO2 na km.

Evropská legislativa stanoví, že za každý gram, který překročí cíl CO2, bude výrobcům hrozit pokuta 95 eur za registrované auto. V důsledku této politiky se mnoho značek rozhodlo ukončit některé ze svých méně se prodávajících modelů, které ale výrazně přispívají k průměrům CO2. Cílová lhůta pro CO2 také vedla k urychlení elektrifikačních plánů výrobců.

Výrobce motivoval i systém tzv. superúvěru pro zavádění vozidel s emisemi pod 50 g/km. Prostřednictvím tohoto systému se při výpočtu průměrné úrovně emisí každé takovéto nízkoemisní auto počítá jako dvě vozidla. Právě superúvěrová politika stojí za zvýšením registrací nízkoemisních aut do října o 113 procent na 875.000 vozidel.

V lednu až říjnu snížilo využívání superkreditů a dalších výhod průměrnou úroveň emisí CO2 u PSA na 91,9 g/km. Snížení o šest gramů je výsledkem zvýšené poptávky po malých automobilech a zaměření na vozidla s nízkými emisemi. U Toyoty superkredity snížily průměr o 3,8 gramu a u Renaultu-Nisaanu-Mitsubishi o 10,3 gramu.

Tržní podíl automobilů s nízkými emisemi vyskočil díky politice EU meziročně z 3,2 procenta na 9,3 procenta. To koresponduje s dvouciferným poklesem poptávky po benzínových a naftových automobilech. Limit 50 gramů CO2 na km plnily elektromobily, vozy na vodíkové články a plug-in hybridy, naopak benzínové, naftové vozy a full hybridy měly průměr nad 100 gramů.

V Česku se například elektromobily na celkových prodejích nových aut loni podílely pouze z 2,58 procenta. Celkově v Česku jezdí kolem 7500 elektrických aut. Osobních vozů celkem se loni v ČR prodalo 202.971. Je to téměř o 47.000 aut méně než o rok dříve.

ČTK
Diskuze (55)

Doporučujeme

Avatar - wakantanka
10. 1. 2021 06:49
Re: Re: Celý ten cirkus s flotilovými limity emisí nejedovat
Tak si kúpil zlý vysávač. Ja som musel vymeniť môj starý za nový a kúpil som 700W Kärcher. Ten je tichý a saje dva krát lepšie ako ten starý s výkonom raz takým.
9. 1. 2021 21:43
Re: Celý ten cirkus s flotilovými limity emisí nejedovatého
Koupil jsem relativne drahej a kvalitni vysavac ale neni to nic moc. Oproti to LED je supr. Ani by me nehnulo pouzivat klasickou zarovku. Taky to nemusel nikdo dotovat a zakaznika si to naslo samo od sebe. Zjevne dobry produkt.
9. 1. 2021 21:40
Re: Celý ten cirkus s flotilovými limity emisí nejedovatého
Ale prikon ma i ta indukce velkej.
Avatar - Mikesus
9. 1. 2021 20:26
Re: Celý ten cirkus s flotilovými limity emisí nejedovatého
Zrovna rychlovarná konvice je jedna z nejlepších. Ja ji uz nepoužívám, indukce je ještě efektivnější.
Avatar - Mikesus
9. 1. 2021 20:25
Re: Celý ten cirkus s flotilovými limity emisí nejedovatého
Ale diky te regulaci se vysavače začaly vyvíjet, zvyšovala se efektivita. Namísto pouze vylepšování hrubou silou ( zvětšení motoru ) musely výrobci inovovat. A osobně nevidím zhoršení vysavačů z doby před regulaci. Jen maji nižší vykon.
A LED je obrovská uspora, kdyz si vezmu ze misto 60-100W žárovek mam 5-7W LED. A ještě si můžu vybrat barvu, která mi vyhovuje.