Když auto testujeme déle než tradiční týden, zpravidla zaznamenáme mnohem více uživatelských dojmů. Nejinak je tomu v případě nové Octavie, kde jsem se tentokrát zaměřil na multimédia.
No, já to nemohl najít, pak jsem se proklikal na obrazovce na nějaké greenscore a tam to bylo. Jezdím s tím služebně a teď díky koroně a zakázanym zahraničním cestám jsem s ní skoro rok nejel :D Budu se na to muset zase podívat, možná je to fakt jen moje chyba. Ale vím, že tím klasickým PP na maxidotu jsem to nemohl najít.
.... nastavení čehokoliv je pomalejší a složitější než v normálním tlačítkovém interiéru jako má třeba Superb.... sundávání rukavic v promrzlém autě, matlání po dotykáči, vypínání asistentů.... proč bych to měl trpět když jsou na trhu auta která to mají vyřešeno líp?
Mne to neva, některé věci preferuji nastavovat přes infotainment, je to přehlednejší, než hledat tlačítka. Musím ale říct, že záleží, jaký je to infotainment. Zrovna v O3 jsem chvíli hledat třeba spotřebu.
Teď jde jen o to, kdo přežije déle. Jestli tato móda nebo my. Je to ale jako každá nová technologie. Kdyby se používala s rozumem, to znamená že by se přes ni ovládaly jen věci, které NEMUSÍŠ nikdy dělat za jízdy, tak to beru. Bohužel to vývojářům nedochází. Zajímalo by mne, čím oni jezdí.
... jasně, když to tak začnou dělat všichni, není cesta jak se tomu vyhnout.... ale pokud například zákazníci začnou VW ve větším opouštět směrem k uživatelsky příjemnějším značkám, tak to může být pro VW signál že něco dělají špatně.... pořád je šance ;-)
Myslíš, že je šance, že zákazníci začnou VW opouštět? Zatím mu jeho věrná parta vždy odpustila úplně všechno. Od dieselgate, přes nezvládnutou elektrifikaci, přes mega ceny, až dotykové displeje. VW si může dovolit prakticky cokoli.
Zase tolik aut s aut. stěrači jsem sice neměl, ale mám trochu jiné požadavky na citlivost v noci na frekventované silnici, a jiné ve dne. Taky funkci jednoho setření chci najít okamžitě.
Ve výbavě Active (kde je infotainment Swing 8" a klasické analogové budíky) je nulování ujeté vzdálenosti řešené ještě poměrně jednoduše – přes pravou páčku ovládání stěračů se navolí položka k nulování a ta se pak potvrdí tlačítkem vespod na stejné páčce.
Stejně tak zůstaly jak dva otočné přepínače na ovládání hlasitosti a volbu položek menu, tak položky rychlé volby po stranách obrazovky (audio, telefon apod.), takže ve výsledku člověk nemusí tak často do hlavního menu.
Vypínání této funkce v menu na šmatlacím displeji je neskutečný opruz. Ale minulý týden jsem zjistil, že existují auta a výrobci, kde tato funkce vypnout nejde vůbec, ani tlačítkem, ani v menu infotaimentu. Když jsem to v autě vyšší střední třídy s dieselem pod kapotou zapůjčeném na třídenní test první den nezvládl ani po přečtení návodu, propadl jsem panice, že jsem už moc starý a zcela blbý a volal jsem dealera. Ten mi potvrdil to, čemu se zdravý rozum zdráhá uvěřit, žádné vypínání se nekoná, protože model a jeho spotřeba byly homologovány jedině s trvale zapnutým S-S. Na dotaz, zda by to uměli pořešit v rámci servisu, protože byť dobře utlumený šestiválce, tak každé to nastartování zacloumá autem a je to při jízdě po Praze neskutečně iritující, byla striktní odpověď nikoliv, tož jsem jim pěkně poděkoval a auto vrátil druhý den.
U nových bavorů je možné SS vypnout ve Sport Individual modu, případně trvale přes Bimmercode appku. Dedikované tlačítko chybí od modelového roku 2021.
Ve Sport Individual režimu by měl být Start&Stop vypnutý automaticky, takže stačí nastavit si vše do komfortu a používat to namísto Comfort modu. Aspoň takovou mám informaci.
Ve Sport Individual režimu bez ohledu jestli byl engine v comfortu nebo ve sportu tak start-stop fungoval beze změny. Zkoušel jsem i převodovku a tlumiče (což asi je blbost a nemá to se start-stopem nic společného) a při žádné kombinaci to start-stop nevyplo, jakmile se motor trochu zahřál, tak starstopoval o sto péro.
Normálně funguje. A funguje i když dáš sport plus (česky to píše výrazné dynamické nastavení) a převodovku dáš do režimu S, kdy to umožňuje launch control, SS normálně funguje, dokud máš levou nohu na brzdě tak je motor zdechlý a teprve když se dotkneš plynu, tak naskočí a po povolení brzdy vystartuje s podporou LC.
Tak to je hnus, velebnosti. Naštěstí na něj nemám love. Facelift mimo jiné odebral i noční vidění a další. Koukám, že "vylepšování" jede na plné obrátky úplně všude bez ohledu na jméno a cenu... :-(
Bohužel, je to tak, já jen tak tak stihl loni koupit před FL 540. Prodejce mi potvrdil, že kdo to nestihl, z 80% rušil objednávku na po FL. Hrůza běs...aspoň, že iDrive a infotainment zůstaly stále tak dokonalé... Oproti koncernu to je jak ráj
U Bmw, min.2020 už ani omylem. Každý auto s mild-hybridem (bmw 100%) už s-s není. Pouze v režimu sport s-s není aktivní a motor se nevypne.
Já řešil software úpravou (auto v záruce🙄).
Asistenty nevypneš trvale nikdy.při každém nastartování jsou aktivní, musíš držet čudl 3 vteřiny a furt dokola.toto zatím obejít nejde👎
G30 nevím. G21 funguje tak, že nastartuješ a máš všechny asistenty aktivní (pereš se s volantem, když přejíždíščáru bláta od straktoru, kterou vyhodnotí jako čáru vozovky:-( ). Takže 3 vteřiny držíš tlačítko a poté jsou všichni asistenti DEaktivní. Zastavíš - vypneš motor - příjdeš znovu - nastartuješ a všichni asistenti jsou aktivní, takže opět 3 vteřiny. :-)
Mazec.
Pokud si upravíš individuální zásahy do řízení, vyběhne na tebe hláška " po dalším nastartování jsou všichni asistenti opět aktivní.
U většiny aut lze SS zneškodnit zcela jednoduchým způsobem - odpojit konektor na správném kablíku u svorky baterie. Sice ti bude stále svítit kontrolka na přístrojovém štítu, ale s tím lze žít. A před TK to prostě na chvíli zase zapojíš. :-)
.... to nemyslíš vážně že si koupíš nové auto a dobrovolně budeš jezdit s kontrolkou po celou jeho životnost.... buď to nějak softwarově obejít nebo prostě koupit něco co funguje....
Mne irituje ten u Fordů, občas vypne na semaforu a v případě kombinace s AT to trvá věčnost, než naskočí (u MT naštěstí reaguje na spojku). Ještě, že tam je tlačítko na vypnutí..
To jsem mel vedet, kdyz jsme měli ještě auta od VAG. Tech žlutých kontrolek bylo dost a často. Občas i nějaká červená. Aspon bych nemusel do servisu jezdit tak často. Ale co s těma hláškama na tehdy "maxi dotu"?
Nejhorší, co jsem zažil byla asi Laguna 2, jel jsem na dálnici a rozsvítila se mi celá palubka. Senzory tlaku v pneu (zimáky, jako student jsem to neřešil, nebylo povinné), rozsvítila se vločka, že je méně, než 4 stupně, do toho praskla žárovka a ještě hladové oko...tolik povyku a přitom se nic nedělo :D
Horší to má snad jen Toyota, ta pípá za každou hovadinu a je to opravdu nesnesitelné :D To už nepřelepíš :D
:-[] Ale v Toyotě vypneš v nastavení a na trvalo. Nemuzes hodnotit podle mého nastaveni.
Stejne te nejvic irituje, ze ti na tebe pipalo překročení rychlosti, skoro neustále. To bylo asi jediné, co tam na tebe pipalo :-[]:-[]
Jo na levačku, taky mě to sere, hele ale třeba teď pořizuju ještě golf7 v kombiku a překvapilo mě, jak to vevnitř, kvalita slícování, odhlučnění, kultivovanost jízdy, motor tsi, dsg funguje a oproti bmw 4 dva roky starýmu, teda obě auta 2018...
Vše ovládat přes displej - funguje to i v rukavicích?
Škoda, že to pan redaktor ve Škodě nevyzkoušel, jak lze ovládat displej v rukavicích - teď při mrazech by to zajímalo asi více čtenářů.
Kdyby místo nepovedeného ovládání všeho přes displej dala Škoda raději možnost volby zadní víceprvkové nápravy (i třeba za připlatit).
A je zajímavé, že do novinářských aut nedávají tolik moderní a skvělý dvouramenný volant....
Ovládání přes displej nefunguje ani jako nové moc dobře, jak to bude asi fungovat u 6 - 7 starého auta...
Re: Vše ovládat přes displej - funguje to i v rukavicích?
Ono by ale úplně stačilo, kdyby normálnií přístrojovku nabízeli alespoň k jednomu stupni výbavy nebo jako výbavu na přání. Hned by viděli, o co mají zákazníci skutečně zájem! :-)
Re: Vše ovládat přes displej - funguje to i v rukavicích?
Stačí mít vhodné rukavice. Kupodivu třeba displeje Peugeotů a Citroënů reagují citlivěji, než displeje mobilů. Se stejnými rukavicemi na iPhonu 8 nebo XA2 nulová odezva, v autě naprosto parádní.
Vše ovládat přes displej - funguje to i v rukavicích?
Škoda, že to pan redaktor ve Škodě nevyzkoušel, jak lze ovládat displej v rukavicích - teď při mrazech by to zajímalo asi více čtenářů.
Kdyby místo nepovedeného ovládání všeho přes displej dala Škoda raději možnost volby zadní víceprvkové nápravy (i třeba za připlatit).
A je zajímavé, že do novinářských aut nedávají tolik moderní a skvělý dvouramenný volant....
Ovládání přes displej nefunguje ani jako nové moc dobře, jak to bude asi fungovat u 6 - 7 starého auta...
Re: Vše ovládat přes displej - funguje to i v rukavicích?
Hezký den,
díky za dotaz! Až se zastaví další Octavie, určitě to vyzkouším a dám vědět v některém z dalších videí. Nicméně jsem poprosil Machiho, který aktuálně spravuje náš dlouhodobý Golf, aby to vyzkoušel tam. A dotyk v kožených rukavicích funguje na vše (obrazovka infotainmentu, lišta pod ním i čtveřice dotykových ploch vespod). Prý stejně spolehlivě jako holou rukou. Předpokládám, že u Octavie to bude stejné.
Re: Vše ovládat přes displej - funguje to i v rukavicích?
Dobrý den,
já bych si velice přál vidět video, jak se na to dotykáči ovládají běžné funkce za jízdy. Když jste si i při stání musel při nastavení teploty tím virtuálním mikrotlačítkem opřít ruku o palubovku. :-)
Šlo by udělat nějaké video, kdy za jízdy změníte teplotu, zapnete/vypnete vyhřívání sedačky, přepnete na vnitřní cirkulaci a pod.? A prosím nějakou běžnou cestu, ne super vyžehlený asfalt.
Ono aj tých pár tlačítok čo v O IV ostalo, tak nereagujú. Je úplne bežné že stlačím tlačítko na vyvolanie menu klimatizácie (aby som zapol vnútornú cirkuláciu) a nič. Veľakrát zareaguje až na 5 krát. Detto tlačítko na menu kde sa dá vypnúť SS. Je to škoda že infotaiment je takto zlý. Je to najhoršie ovládateľné auto z pohľadu fungovania infotainmentu a ovládačov v interiéry aké som doteraz mal a teším sa že ju tento mesiac vraciam. 4 mesiace trápenia končia :-) . Vlastné peniaze by som za to nikdy nedal.
Problém infotainmentu nové Oktávky není ani tak ovládání jako to, že pořádně nefunguje. :-( Mám nové auto asi měsíc, naštěstí je služební, a za ten měsíc snad nebyl jeden jediný den, kdy by se neobjevila nějaká chyba. Podle informací předávacího technika je v mém autě už šestá aktualizace. Jenže od té doby přibyly další dvě, tj. dohromady osm svolávacích akcí.
Infotainment se zcela běžně resetuje, zasekává nebo hlásí nefunkčnost asistentů. Těch chyb je tolik a různých, že nemá smysl je sepisovat. Některé jsou úplně kuriózní, jiné doslova nebezpečné. Oktávka je snad jediné auto, kde lane assist nesmyslně reaguje i na mokré stopy od pneumatik. Proti kolizní asistent dupne při couvání na brzdu, přestože je za autem volno a nejbližší překážka je tři metry daleko. Všechno jsou to SW chyby, které se opraví vypnutím motoru a novým nastartováním.
Nevím, co si myslet o tom, že novináři o těchto problémech téměř nepíší? Majitelé aut nadávají, kudy chodí. V recenzích bývá maximálně zmínka o tom, že auto potřebuje doladit. Ve skutečnosti je stav infotainmentu Oktávky naprosto tristní. :-( To auto mělo být ještě rok ve vývoji a pak by bylo vynikající.
díky za postřehy. Úplně nesouhlasím, že by se o té nefunkčnosti nepsalo. Hodně jsem se o tom rozpovídal především v testu RS iV: https://www.auto.cz/…sportovat-137064?…
Tam nefunkčnost tlačítkového "piána" bolela o to víc, že jsem si nemohl vybrat jízdní režim a na prvních kilometrech si tak nesmyslně vyplácal veškerou elektřinu.
Naprosto stejná zkušenost. V servisu vás odbydou, že si máte počkat na další aktualizaci, kterých už bylo x a stejně nepomohly. Auto dobré, ale tímto ho úplně zabili.