Autofun
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeNa prodej je prakticky nové Mondeo z roku 1996. V hezké výbavě a s 662 km na tachometru
114 komentářů
Blue Sun
a uložit do sbírky, na nic víc to není. Po tolika letech stání je takové auto neprovozuschopné.
Dinar
Přiznám se, že jsem vůbec netušil, že se dělalo mondeo mk1 ve čtyřkolce. 😄 :yes:
Mr.Murphy
.... utíkejte nakupovat, to je přece to "staré dobré auto" ne? prej 350.... jo, za 200 to možná někdo koupí.... na hrkání po horách kde nebude vadit prehistorická bezpečnost toho auta to nemusí být špatné.... za ty prachy....
Jinak ale abych jen nehejtoval staré plečky.... Před rokem jsem dal pryč Mondeo z roku 2014 a když se dnes dívám na naftové kombíky stejné velikosti, tak jsou všechny těžší, nebudou tak agilní, spotřebu budou mít +/- stejnou a mají menší kufr, protože zadky se teď dělají dokulata.... a jako bonus miliarda asistentů, které jen otravují....
Jediná solidní náhrada je asi Superb, který se ale fest houpe a jízdně na to staré Mondeo prostě nemá.... ale jasně, to moje ex-Mondeo byla ještě smradlavá EUR5 a bezpečnost dnešní optikou už taky zcela mimo...
Jinak ale abych jen nehejtoval staré plečky.... Před rokem jsem dal pryč Mondeo z roku 2014 a když se dnes dívám na naftové kombíky stejné velikosti, tak jsou všechny těžší, nebudou tak agilní, spotřebu budou mít +/- stejnou a mají menší kufr, protože zadky se teď dělají dokulata.... a jako bonus miliarda asistentů, které jen otravují....
Jediná solidní náhrada je asi Superb, který se ale fest houpe a jízdně na to staré Mondeo prostě nemá.... ale jasně, to moje ex-Mondeo byla ještě smradlavá EUR5 a bezpečnost dnešní optikou už taky zcela mimo...
Protože MK4 bylo kombíkové nebe... taky na něj dodnes vzpomínám.
.... hele za mě fakt dokonalé auto.... neměnil bych na něm vůbec nic.... a najel jsem s ním 170tkm od novoty a snad až na trošku poddimenzované zadní brzdy (kotouče co 80tkm) jsem na to nešáhl..... fakt strašně příjemné auto.... Prodal jsem to kámošovi za pár šupů, v krásném stavu, a pokaždé když mě potká tak se mi klaní.... 😄
PS: ano, interiér kvalitou ani estetikou neoplýval, ale za ty prachy.... něco málo tam upadlo (ty kulaté kryty ventilace) ale to byly fakt banality.... a to ticho a toho místa..... krása....
PS: ano, interiér kvalitou ani estetikou neoplýval, ale za ty prachy.... něco málo tam upadlo (ty kulaté kryty ventilace) ale to byly fakt banality.... a to ticho a toho místa..... krása....
Já měl předfacelift 2.0TDCi 85kw manual, takže opticky pro mne zastarala maska, ale slušný interiér (titanium, ale viděl jsem naživo nějaké Ghie a to bylo maso 😁 to nechceš) a komfort a prostornost dokonalá, tam sem odvezl věcí. Koupil jsem ho se 144 tisíci najeto po 2 letech z Belgie, prodával jsem s 275 tisíci cca, měl sem ho asi 7 let.
Motor perfektní ale, jelikož jsem se vybodl cca rok na spojku a jezdil, musel sem pak repasovat i převodovku, ale pak jsem s tím ještě otočil Řecko a bez zaváhání, jinak mne auto nikde nenechalo.
závady😒br /> Jednou mi vyskočil nouzový režim - občas zlobil senzor polohy volantu, vyměněno.
Rozbila se páčka blinkrů, taky vyměněno.
Uhnila anténa ráda - taky vyměněno, tentokráte za neorigo.
Za tu dobu jsem dělal asi 1x kotouče a 2x destičky + ke konci jsem měnil i zadní silentblok, ale pozoruhodné je, že na podvozku z těch funkčních věcí se neměnilo nic a pořád procházelo legálně STK bez problémů, podvozek byl nesmrtelný.
Motor perfektní ale, jelikož jsem se vybodl cca rok na spojku a jezdil, musel sem pak repasovat i převodovku, ale pak jsem s tím ještě otočil Řecko a bez zaváhání, jinak mne auto nikde nenechalo.
závady😒br /> Jednou mi vyskočil nouzový režim - občas zlobil senzor polohy volantu, vyměněno.
Rozbila se páčka blinkrů, taky vyměněno.
Uhnila anténa ráda - taky vyměněno, tentokráte za neorigo.
Za tu dobu jsem dělal asi 1x kotouče a 2x destičky + ke konci jsem měnil i zadní silentblok, ale pozoruhodné je, že na podvozku z těch funkčních věcí se neměnilo nic a pořád procházelo legálně STK bez problémů, podvozek byl nesmrtelný.
No jiná story jsou ecoboosty - před tím nafťákem jsem měl 1.6EB a protože to co měsíc nenastartovalo a nikdy se na to nepřišlo, tak jsem ho po roce vrátil a vyměnil za ten diesel.... Ford se k tomu tehdy postavil chlapsky a fakt si to auto vzali zpět....
Jinak ale ten 1.6EB jsem měl ve výbavě Enterprise, takže kůže, ventilované sedačky atd.... tehdy to bylo za nějakých 700 vč. daně neskutečně vybavené auto.... a jelo to pěkně, ale bohužel ta spolehlivost byla naprostá katastrofa..... celý život jsem jezdil v italských autech a nejitalštější byl nakonec právě tenhle Ford 😄
Jinak ale ten 1.6EB jsem měl ve výbavě Enterprise, takže kůže, ventilované sedačky atd.... tehdy to bylo za nějakých 700 vč. daně neskutečně vybavené auto.... a jelo to pěkně, ale bohužel ta spolehlivost byla naprostá katastrofa..... celý život jsem jezdil v italských autech a nejitalštější byl nakonec právě tenhle Ford 😄
Baterka - řešili jsme u Kugy s tímto motorem z roku 2014. Naši s tím jezdili krátké trasy, navíc inteligentní dobíjení.. Pak dali novou a už se to snad opakovalo jen 1x... a to buď rád, že si nezažil největší průser těchto motorů - zapečené pístní kroužky 😁
Když brali naši tu první Kugu, tak se čekalo už na MK5, MK4 vyprodávali a za 520 tam stála skladovka kombík s tímto EB, myslím, že taky Enterprise (ty sedačky musely být příplatkové, protože v základu byly textilní, nebyla to spíš Titanium S/X?).... ale tehdy jsme jednu MK4 měli a oni chtěli SUV 😊
Když brali naši tu první Kugu, tak se čekalo už na MK5, MK4 vyprodávali a za 520 tam stála skladovka kombík s tímto EB, myslím, že taky Enterprise (ty sedačky musely být příplatkové, protože v základu byly textilní, nebyla to spíš Titanium S/X?).... ale tehdy jsme jednu MK4 měli a oni chtěli SUV 😊
Nemyslim si, ze mondeo z roku 2014 je bezpecnostou mimo v porovnani s dnesnymi autami. To napredovanie nie je uz take skokove, ako bolo v minulosti. Auta po r. 2005 az na vynimky, vedia velmi slusne posadku ochranit. V tom obdobi sa zacali robit prve 5hviezdickove auta (laguna, 308 a pod). Mondeo 2014 nebude oproti Mondeu 2020 ziadna rakva. Ale mondeo 1996to suhlasim, ze bude niekde inde. To bude niekde na urovni fabie 1. gen. Ale ta tiez uz nieco znesie.
Tak ono Mondeo mkIV je konstrukcne nekdy z 2008, a rok vyroby 2014 na tom nic nezmeni....ale jinak jako jo, uz to neni zadna rakev a nebal jsem se v tom vozit rodinu.... ale dnes uz jsou zase auta dal.... staci se podivat na videa z crashtestu.....
Suhlasim s tebou. Ale napriklad prekvapil ma crash test xc90, porovnanie starej a novej. Az na nafuknutie predneho hlavovejo airbagu ziadny velky rozdiel. A napr taky p308 stary aj novy pri celnom naraze 5 hviezd. Percentualne stara 308 82 nova 92. Rozdiel to je, ale aj stara ta ochrani.
PicoBello
Otec mal toto auto, ako liftback, potom som na sklonku jeho životnej dráhy zdedil ako svoje prvé auto ja na jeden rok, a miloval som ho, celkovo tie 90's interiéry so semišom sú moja srdcovka. Nádherné auto, v nádhernom stave.
.... jj semis je OK... dnes mas bud hadru nebo rovnou kuzi.... pritom opravdu kvalitni semis nebo pripadne alcantara jsou nejvic 😉
Aký je vlastne dôvod, že sa semiš prestal používať?
... nevim, mozna se v tom vic drzel prach a dnes uz jsou vsichi alergici tak se od toho upustilo.... a nebo je to proste jen drahe.... pravda je, ze treba materialy potahu sedacek Fiatu Bravo nebo Alfy147 v lepsich vybavach by se dnes povazovaly za premiove a tehdy to byla celkem bezna vec....
Myslím, že dôvodom bude cena, ako napokon často (a to nehodnotím nejako kriticky, chápem, že aj pár eur na je do auto spraví pri státisícoch vyrobených kusov veľa peňazí). Škoda, za mňa najpríjemnejší materiál. Obývačka 😉
Keď som predával Mazdu 626,tak už mala celkovo dosť,no sedačky (velúr) bez stopy opotrebenia a to bol svetlo šedý.
Presne aj moja primera. 360.000 (a mozno aj raz tolko) km, zhnita na prach, ale sedacky a celkovo interier v paradnej kondicii. Inak motoricky fajn, ale klima sa uz musela plnit pred kazdou sezonou, obcas vyskocila pod plnym plynom dvojka, ovladanie ventilatoru topeni len na najvysiu rychlost a vypadavajuca tycka pohonu stieracou (neprijemne).
Ty by si bez smartfónu ani neprišiel k autu - cestou by si dostal nervový šok, že ho nemáš pri sebe! 😉
Zaujímavé ale je, že dnešné porovnateľné auto stojí zlomok ceny domu. Časy sa menia. Dnešní mladí ľudia si ani nevedia predstaviť, že auto bolo kedysi celkom luxusom. Hlavne zahraničné auto.
V tých časoch som mal taký koníček - chodenie po autobazároch... Z dnešného pohľadu boli tie ceny vzhľadom k platom brutálne. Dnes je za 2 až 4 platy celkom pojazdné auto. Vtedy to bola nejaká polorozpadnutá Škoda 120 :-!
Čo sa filmov týka, tak sa mi páčilo, že v tom čase ešte mohol mať "superhrdina" rôznych nepriateľov. Potom sa to postupne zužovalo a dnes je v podstate jediný korektný nepriateľ - nejaký beloch terorista :-!.
Jediná zlá vec v 90-tých rokoch bolo to rozkrádanie bývalého "socialistického majetku" (privatizácia). Z toho času máme ešte dnes veľa boháčov, korupcie...
Vlastne som to vtedy tak negatívne nevnímal, pretože v podstate celé 90-tky som študoval. Slobodný, mladý človek toho veľa ku šťastiu nepotreboval 😄
Chápu, že Mondeo je tvoje srdeční záležitost, když už máš ani nevím kolikáté, ale objektivita by ti neškodila. Ty zbylé narážky na to, co kdo jezdil, si taky můžeš odpustit, když o mně nic nevíš (a já se tu záměrně ničím neprezentuju právě kvůli takovým plácalům).
Ptám se na to čím jezdíš proto, protože nechápu, že ti příjde z dnešního poměru auto, co má skoro 100kw, objem 2.0, váhu dnešního kompaktu a 0-100 za 10s jako "nejedoucí" auto... není to o Mondeu.... to by si musel označit za nejedoucí polovinu dnešní produkce.
Bezpečné a nebezpečné jsou dost odlišné věci. Pokud budeš bourat v autě, co má 25 let staré byť i zdravé plechy, určitě to není nic extra, ale nebezpečné auto si představuji jinak. Tohle auto už je moderní konstrukce, se základními asistenty a dynamikou pořád průměrného auta roku 2020. Nebezpečné jsou třeba stará auta, která se mohou převrátit, nebo jinak "vypéct" řidiče... a to Mondeo ani většina jiných sedanů z 90tek není...
Potom som kúpil ST220 v kombiku.
Mne nešlo o to, že je to Mondeo, já toto první nikdy neměl, ale o tvrzení Blue Suna, že auto s dvoulitrem a skoro 100 kw z dnešního pohledu "nejede".
To prostě není pravda..
A co se týká bezpečnosti - jak stárne konstrukce aut nám krásně ukázalo Punto, které v nárazovém testu dost tragicky vyhořelo. A tohle auto je dvakrát tak staré. Jak to při nárazech pak vypadá, občas vidím na fotkách ze zásahů. Zmuchlané hromady plechů a pytle s těly okolo.
Ostatní souhlas, to jsem psal, navíc tyhle stará Mondea ráda rezla, ale pokud je v dobrém stavu, je to normální auto...
Poslední rok se nám to bohužel nějak kazí...
Kdyz zrovna srovnam treba s B5, který se vyráběl od 1996, tak ten mel 2.0MPI tuším až od r.2000. Jeslti si pamatuji dobre, melo to 88kw a žádný zázrak to nebylo. Na stovku to melo kolem 11.5s.
Takze ve srovnání s passatem to bylo naprosto parádní.
Muze se namitat, ze v Passatu byla i v6, ale to v mondeu taky.
Akosi zabúdaš na krútiaci moment a pružné zrýchlenie.
P.S. Veľakrát vidím maníkov, čo sú pri predbiehaní nalepení v predklone na čelnom skle a pumpujú telom, aby to zvládli! 😄 😄
Jinak ano, Primera aktuálně stojí v Rožnově, alew už dlouho nebude... Mám punkový nápad začít ji používat jako daily 😁
Dnes je bežné, že daná rýchlosť sa dosahuje pod 3000 ot, čo znižuje hluk. Okrem toho aj max rýchlosť dnes auto (benzínové) dosiahne pri cca 4000+ ot. Kedysi to bolo skoro v červenom poli.
Z môjho pohľadu ale istý hluk k jazde autom patrí. Samozrejme nie umelý zvuk motora z reproduktorov 😄.
Čo sa hlučnosti áut týka, tak mám celkom výhodu, keďže od auta nevyžadujem aby bolo absolútne tiché. Jednoducho nejaký zvuk k autu patrí.
Ak by sme porovnávali bezpečnosť, tak vtedajších 5 hviezdičiek by bolo dnes tak možno "MÍNUS" 5.
Ja som vymenil veľmi zachovalé auto za nové aj kvôli bezpečnosti. Síce jazdím bezpečne, ale človek nikdy nevie, kedy stretne nejakého nebezpečného vodiča.
Ja som menil auto, ktoré bolo konštrukčne z roku 1998 a "preskočil" som prakticky 2 generácie áut.