Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Na prodej je prakticky nové Mondeo z roku 1996. V hezké výbavě a s 662 km na tachometru

Jan Zajíc Jan Zajíc 16. 1. 2021 • 07:38
15
114
Zobrazit náhledy (15)
Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo

Když se na prodej objeví staré auto s nízkým nájezdem, většinou jde o nějaký vzácný a drahý kousek. Občas se ale dá narazit i na vcelku obyčejný vůz.

Vezměte si třeba tenhle Ford Mondeo první generace, který jsme našli na prodej v Rakousku: sedan z roku 1996 je prakticky ve stavu nového auta, na tachometru má jen 662 kilometrů!

Kromě unikátního stavu a nájezdu je zajímavá také verze. Mondeo se totiž chlubí bohatou výbavou luxusnějšího stupně Ghia, dvoulitrovým benzinovým motorem o výkonu 97 kW, pětistupňovou manuální převodovkou a pohonem všech kol

Výbava podle prodejce zahrnuje například vyhřívaná přední sedadla, elektrické stahování oken, vyhřívání čelního skla, klimatizaci nebo centrální zamykání. Na pohled pak Mondeo vypadá samozřejmě velice čistě a zachovale. To samé lze říct také o interiéru - zvlášť netknutá sedadla se semišovým čalouněním vypadají působivě.

Nový majitel by k vozu měl dostat také úplnou servisní historii.

A cena? Prakticky nejeté Mondeo z roku 1996 je k mání za 12.800 eur, což je v přepočtu asi 335 tisíc korun.

Model Mondeo automobilka Ford začala vyrábět na konci roku 1992. Tehdy šlo o významnou novinku, která v Evropě měla nahradit Sierru, ale všechno na Mondeu bylo nové – design, platforma s pohonem předních kol (existovala tedy i čtyřkolka, viz exemplář na prodej) i zcela nové motory Zetec.

Na vývoji se nešetřilo, probíhal od roku 1986 souběžně ve Velké Británii a v USA. S konečným účtem 6 miliard dolarů šlo o jeden z nejnákladnějších vývojových programů v historii automobilového průmyslu.

Aktuálně je v prodeji čtvrtá generace. Další budoucnost Mondea je ovšem trochu nejistá, mluví se o tom, že se z něj stane crossover.

Související články

Témata
Avatar - palix
18. 1. 2021 11:30
Re: Krásný kousek...
Ideálne je bezpečnosť svojho auta nikdy nevyskúšať = jazdiť tak aby sa čo najviac eliminovala možnosť nehody.
Ja som menil auto, ktoré bolo konštrukčne z roku 1998 a "preskočil" som prakticky 2 generácie áut.
Avatar - palix
18. 1. 2021 11:20
Re: Krásný kousek...
Môj príklad - kedysi sme dali ako mladí chalani reproduktory + rádio do otcovej Škody 110L. V tom čase sme nepočuli nejaké lepšie hrajúce autorádio, tak sa nám to zdalo skvelé :yes:
Keby naše auto už bolo niekde v "siedmom nebi", tak by som si myslel, že to vtedy naozaj nehralo zle, ale... Brat to auto stále má a tak sme sa minule boli previezť - zvuk rádia je úplná katastrófa - a to mám rovnaké uši, len som trochu starší :-).

Čo sa hlučnosti áut týka, tak mám celkom výhodu, keďže od auta nevyžadujem aby bolo absolútne tiché. Jednoducho nejaký zvuk k autu patrí.
Avatar - palix
18. 1. 2021 11:14
Re: Krásný kousek...
Ísť maximálnou rýchlosťou v skoro červenom poli nie je veľmi dobrý pocit - skúšal som a bolo to celkom stresujúce na to, aby som auto takto trápil dlhšie. Zato pri 4000 ot (a niečo) je aj maximálna rýchlosť celkom pohodlná na cestovanie. Teda až na spotrebu :-!. Samozrejme v Nemecku na poloprázdnej diaľnici.
18. 1. 2021 09:29
Re: Krásný kousek...
Nemyslím si, že se to dá přepočítávat přes plat. Tahle auta byla/jsou firemní a vydělávat jakýmkoliv podnikáním v 90. letech byla daleko snadnější.
Avatar - Enthusiastic.driver
18. 1. 2021 09:04
Re: Re: Krásný kousek...
Nechci dávat odkaz na článek na cizím webu, ale když si zadáš do googlu "gumbalkan grand prix most", tak ti to strejda G určitě najde :-)

Jinak ano, Primera aktuálně stojí v Rožnově, alew už dlouho nebude... Mám punkový nápad začít ji používat jako daily :D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud