No v článku se píše, že si jí nechali vyrobit v Číně a to znamená, že už jí mají i Číňané a to nepotřebovali investovat do výzkumu . Čína krade vše a toto jí bylo přímo naservírované.
Tak Izraelci už vyrábí, a po té slavné české HE3DA jako by slehla zem.. Továrna stojí, asi už i vyrábí, když to poslali do Dakaru, ale že by to bylo tak geniální a inovativní řešení, o tom se nikde nemluví.
To bude mít nějaký Ferda určitě tunelovací úmysly. ;-)
Podřadní? Hezky jsi urazil cca 98% občanů.... Ale teď vážně. Nikdo tu nezpochybňuje neoddiskutovatelné výhody e-aut. Samozřejmě, pokud by byly k dispozici baterie s touto rychlostí nabíjení, příznivou cenou a dlouhou životností, bylo by to konečně smysluplné řešení a začalo by dnešní ekošílenství konečně mít smysl. Možná i bez naprosto zvrácených a svět ničících dotací... Je tu ale jedna celkem podstatná věc. Výkon a četnost dobíjecích stanic. Pokud má stanice za pět minut dodat el. energii na 500km jízdy, bez více jak 8-10% ztráty (což je dnes běžné), jednalo by se o extrémně výkonný aparát, k němuž musí být adekvátní přívod energie. Tato náročná infrastruktura se bude budovat dlouhá léta a bez ní je to stále jen vlhký sen Vás euroeko***ů. Promiň, že jsem nyní naopak urazil já Tebe... ;-)
Jen pro info - průměrná cena za vysazení jednoho jediného stromu v Praze činí více jak 0,5 mega Kč. Důvod: komplikace s tím vším, co vše je pod zemí....
Hele, brouku,
už tady byl jeden takovej skřet, který měl taky hafo blbých řečí a své spoluobčany prohlašoval za podřadné - a jak dopad. Strachy podělanej až za ušima nakonec rozkousnul kapsli s kyanidem. Někteří mají za to, že se zastřelil - a ještě jiní ještě donedávna tvrdili, že mu musel "pomoci" některý z jeho vojáků.
A co ty "nadřazený" elektropindíku? Zvládneš rozhryznout tu ampulku sám a nebo ti bude taky třeba pomoci? :D Ať tak či onak, řekni, kdy to plánuješ - že bych zarezervoval Strahovský Stadion nebo rovnou Letnou :D
Protože tolik zájemců, co by to chtěli vidět, se jinam nejspíš nesměstná :D
Myslíš, že Bůůůů San je srovnatelný s Galileo Galileim?
Leda tak s tím, co z Galiela vypadlo nějakých 4-5 hodin po dobrém jídle - a to bys Bůůůůůůůůůů Sanovi ještě celkem nemístně fandil ;-)
Hele, elektropindíku, čemu z té mé rady "až budeš alespoň z jedné desetiny tak chytrý, jak si sám myslíš, že jsi - pak přijď" jsi konkrétně nerozuměl? :D
Chápu, že neznáš význam slov, když neumíš ani číst. V článku se totiž píše, že baterku dostanou na trh asi možná třeba snad kolem roku 2025. Takže se jedná o další zázrak, který už zítra upadne v zapomnění.
Ne, nic takového se tam nepíše. Naopak se píše o tom, že mají už kusy z linky pro hromadnou výrobu. Ale chápu, chytáš se už čehokoli, to už není ani stéblo.
Předposlední odstavec.
"Při současné infrastruktuře už by ale baterie měly být schopné nabídnout kolem roku 2025 dojezd zhruba 160 kilometrů po pěti minutách nabíjení."
To neznamená nic jiného, než že tu technologii nemají dopracovanou.
Ostatně nechat si u Číňanů vyrobit 1000 předprodukčních kusů takové skvělé a převratné baterie a hlásat to do světa čtyři roky před imaginární sériovou výrobou, mluví samo za sebe. Takových jitrnic už tu bylo...
V článku je blábol. Technologii mají dopracovanou a funkční, jsou připraveni spustit sériovou výrobu. Těch tisíc kusů je určeno pro výrobce aut k ověření a k přípravě jejich vlastní techniky. Čekají jen na objednávky.
Takže jitrnice jsi jen ty sám.
Vyvíjí druhou generaci na bázi jiných materiálů, ale tahle je hotová a připravená do výroby. Nebo fakt čekáš, že s dokončením jedné produkční verze se na další vývoj vykašlou a řeknou si, že to stačilo?
To sice ne. Jenže tu, co aktuálně vyvíjí, je ta pětiminutová. Tak která je ta hotová? Protože vyvíjet to samé znova, to mi smysl vážně nedává. Ale hlavně jsem tam žádné info o hotové baterii nenašel (vyjma té do skútrů). Asi si budu muset na konec té pohádky 4 roky počkat. I když stejně většinou nepřekvapí.
No chybí spousta dalších informací, například objemová a hmotnostní hustota energie nebo třeba způsob chlazení velké elektromobilové baterie při extrémně vysokých proudech, mnohonásobně větších než u toho skůtru, počet cyklů během životnosti apod.