Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetiny

Zpět na článek

Ojetý Volkswagen Touareg 7P (2010-2018): Jak funguje lidový luxus po letech

47 komentářů

Avatar - Ozzman
Ozzman
... však to znáte, údržba není levná, je to prémiovka se vším všudy, proti Tiguanu ve všem dražší a složitější. Hodně prvních Touaregů právě na tomto ztroskotalo, protože si je koupil někdo, kdo si myslel ,že na údržbě se dá ušetřit.


p.s. dříve to bývaly lepší rozbory ojetin.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tohle je převzaté z AutoTipu = Vaculíkův speciál SM Ojetiny dal vychází = a jo je to (dost) jiná úroveň
Avatar - Ozzman
Ozzman
Vaculík je sice odborník, ale dost prodejný :)

http://www.youtube.com/watch?…
:-[]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jj to říkal už pája = ten to myslí bohužel vážně

Já teda radši Události Luďka Staňka nebo Šťastný pondělí Jindřicha Šídla ale proč ne :-)

Babiše originál poslední dobou fakt nechápu = ten rozdíl když řeší problém který sám vytvořil a ten co ne (očkování 80+ rsp. covid obecně ) je fakt fatální :-!

KLIKA že hifi je spíš výjimka a (díky covidu) zaznamenává největší historický růst = se divíme že z těch postižených oborů ještě nepřišel nápad na atentát defenestraci apod. :-O :D
Tiborek
Můj spolužák ze střední si koupil ojetinu první generace za 2 kila s naftovým desetiválcem. No neuživil to a do práce si půjčoval od maminky Punto :D
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jj to bylo SAKRA drahých 230kW :-O :-!
Avatar - _Karel_
_Karel_
Tak to koupil asi tu nejproblémovější verzi, co se tak traduje.
traveldrive
A to ešte nemal W12. V závode VW Bratislava ich pár frajerov vyfasovalo ako služobáky, a našli sa aj zo dvaja takí, čo si ich potom odkúpili pre seba. A ako píšeš, jak museli nádrž plniť za svoje, zrazu to až tak fasa auto nebolo...
Mig_35
jenže to auto krom spotřeby okolo 16-18 litrů nemělo žádné další problémy, co se týče motoru... akorát, že přestavba 12válu do LPG je prakticky nemožná... nebo tak drahá, že to nikdo neudělá.
rohor
když člověk dospěje do věku, kdy už neuvěří každému (slovo si doplňte sami), že vlastnictví podobné plechovky je prestižní záležitost. Natož tedy ojeté :-) ROFL.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak zrovna Touareg je docela funkční auto. Je to velké SUV, které je opravdovým SUV, nabídne prostor i kufr velkého kombíku + silné motorizace a plnohodnotný naftový motor a pohon 4 kol, takže třeba na tahání vleku je to zajímavá volba, akorát né pro všechny, kdo na to nemá.

Mít třeba loď, tak tohle auto v poměru cena-výkon i zvažuji.

na prestiž jsou tady jiné auta..
rohor
Vůbec nehodnotím funkčnost, tomu nerozumím, pro mne tohle není, však víš, co je moje. Jde mi o ten výžblecht o prestiži. Myslel jsem, že už nejsou 90. léta. Pak je zde jeden těžko sdělitelný aspekt, to auto je VW s panoramatickou střechou a my máme takovou jednu část rodiny, která velice ráda zdůrazňuje svoji nadřazenost nad námi skrze vlastnictví Q7 s panoramatickou střechou, s důrazem na tu panoramatickou střechu. Ale platit správně alimenty, to už je problém. :-) tak nic toto neřeš, to je nepřenosné.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já ti rozumím, ani jsem si toho kecu o prestižnosti nevšiml :) Já Touarega hodnotím velmi kladně, protože je to jedno z mála velkých SUV, které plní opravdu funkci SUV a né jen masírky ega s prostorem kompaktu :)
Tiborek
Můj obvoďák měl variantu v Rline a prestižní mi přišla dost. To auto na parkovišti nezapadlo.
Priateľský ľudožrút
Zas vnutorny priestor konkretne v tejto verzii az tak super nebol. Som tam sadol ako spolujazdec a mam 193cm a snazim sa posunut sedacku este dozadu a nesla, tak som mal takmer kolena oprete o palubovku. Ale bolo to take poctive SUV na tu dobu.
Avatar - palix
palix
"rohor", nechápem mínusy, ktoré ste dostal :-) Tiež som dávno dospel k rovnakému názoru ;-). Ak už pre niečo vyberám auto, tak pri tom nemyslím na to, ako to budú vnímať ľudia okolo mňa, ale snažím sa vyhovieť mojím požiadavkám (samozrejme + požiadavkám rodiny). Taktiež nehodnotím ľudí okolo mňa podľa toho čo majú, ale akí sú :yes:

Auto kupujem také, na ktorého servis budem mať bez najmenšieho problému. Tiež pozerám na čo najvyššiu spoľahlivosť do budúcnosti (=nie extrémne vysoká výbava...). Ak už jazdené auto, tak za danú cenu čo najnovšie a najzachovalejšie. Príklad - 8 ročný Touareg za za povedzme 14 000€ nahradím čo najnovším iným autom za dané peniaze. Samozrejme ak raz človek potrebuje presne také auto ako napr Touareg... potom nič proti.
Najhorší možný scenár je, keď si kúpim drahé ojazdené prémiové auto s drahým servisom, po krátkom čase sa pokazí. Cena opravy bude 1/2 ceny auta... To auto ani nepredám (pokazené) a oprava bude drahá. Po spočítaní som už mohol mať nové auto :-!

V každom prípade - ak by nejaký známy na cca mojej "finančnej" úrovni chcel kúpiť auto ako Touareg, tak sa mu to snažím vyhovoriť.
npetr
Podle mě nemá ZF, ale japonskou převodovku Aisin.
Nicméně souhlas s hodnocením, je to výborné univerzální auto.
Takový tank/stěhovák s vynikajícím motorem a velmi komfortním podvozkem.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
První generace Touareg, Cayenne, Q7 = určitě Aisin
Šimpanz
Aisin měla 1 generace Touaregu, 2 a 3 generace stejně jako Amarok a Crafter (s podélně montovanými motory) používá ZF 8HP. Aisin nemá dostatečně silnou převodovku, která by se nerozpadla s V8 TDI ať již v Touaregu nebo v SQ8 nebo s 12 válcem v Bentayze.
https://en.wikipedia.org/…8HP_transmission
Avatar - Dinar
Dinar
Jsi si jistý? Podle stránek AISINu, je v touaregu mk2, min. ročníky 2010-14 jejich převodovka TR-80 SD.
http://www.aisin.com/…train/index.html
Jurgen
Aisin nema dostatecne silnou prevodovku...? Aisin je naopak vyrobce heavy duty skrini, napriklad Ram 3500 6.7 Cummins ma s Aisinem AS69RC kroutak 1355Nm.
kesumb
jste si tim jisti, nebyl to v tehle generaci spis asin?
Avatar - Dinar
Dinar
nebude v praxi dynamičtější než lehčí V6 tdi? Hm, s tou V8 jsem v této gen. touaregu nejel, ale párkrát jsem to auto na silnici potkal a řekl bych, že to jede výrazně lépe než V6 tdi.
Každopádně mi přijde právě ta verze s osmiválcem jako mnohem zajímavější, je-li řeč o ojetině, a extra vyšší servisní náklady to mít nebude, to je jen takové redaktorské zaklínadlo, o dva válce víc rovná se majlant.

A jak už tu kolegové nade mnou napsali, ZF8 touareg nemá, je tam Aisin.
Mig_35
osmiválec Tourag dostal až ve stádiu, kdy už měl všechny dětské nemoci známé z A8 vychytané... a jede samozřejmě o dost líp.
Avatar - speedfred
speedfred
Ja som jazdil v A8 s V8 tdi 4.2/4.0 (MTM úprava) a hlavne tá druhá fakt išla šialene. V6 je fajn ale V8 je inde.
V Turkovi to snáď v kopcoch necíti ani ten 3.5t vozik. Škoda toho motora.
adamzprahy
Jeden můj známý na TDI V8 verzi nedá dopustit, jezdí s tím na expedice, kde jich jezdí víc. Údajně s tím nikdo z té skupiny neměl fatální problémy a vychvaluje i dynamiku oproti V6. Jen ty měchy jsou evergreen, ale prý se to snad dá řešit mnohem levněji než se traduje. Já to nejel, tak nemohu potvrdit, ale myslím si to přesně jak píšeš.
Avatar - Dinar
Dinar
Rád věřím, a co se měchů týká, měl jsem touarega 1. gen na vzduchu, šel ve 150 tis. do rodiny, a pokud se pamatuju, na měchy došlo až kolem 250tis., to mi nepřijde tak hrozné, navíc, jak říkáš, není to tak drahé, jak se straší.
adamzprahy
Oni tomu dost nakládají a jezdí s tím šílenosti, takže s tím se počítá :D

Jsou to zajímavé historky. Jeden ze skupiny prý upgradoval z Touarega na benzínový Cayenne. Auto jednu expedici celkem přežilo, ale tankoval preventivně benzín i do lahví na pití :D V dunách se totiž dojezd zkrátil ke 100 km :D:D
Avatar - fOE
fOE
O 1 turbo a 2 vstriky vic, to bude pro dost s nerozumem nakupujicich mladochu rozdil mezi "jedu pred fabriku delat machra v SUV" a "tak do vyplaty zase autobusem". :-)
Avatar - Dinar
Dinar
To jo, ale u nás tyhle typy "německá prémiovka na pneu vraník" drandí spíš nějaké dvacetileté báva, audiny za sto stopade. Tady čtu u té V8 cenu pořád kolem 800 tis, na tu třídu a auto samotné je to fajn, ale furt daleko z dosahu těch "do vyplaty autobusem". ;-)
Avatar - fOE
fOE
Ja ti nevim, cena 20 leteho baworaka to neni, ale uz to tam zacina padat. Jak bude cena zacinat dvojkou nastane mnou nahore vypsany scenar se zeleznou pravidelnosti. :D
https://www.sauto.cz/…touareg/18561874?…
Avatar - _Karel_
_Karel_
Neměli by jste se v tom Autotipu víc snažit?
Vyjádření Topola z áček je nejspíš z r.2018 (.."nový model přišel teprve loni") a ceny v tabulce jsou taky docela nesmyslné. Evidentně recyklát.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To jo, auto z roku 2017 za 1,2M, to začíná novej ne ?
Avatar - _Karel_
_Karel_
Novej byl donedávna od 1,4M, nicméně ty z r. 2017 koupíš dnes v drtivě většině někde mezi 750t. - 1M. Podle mě to autor obšlehl z nějakýho staršího článku.
adamzprahy
Ty ceny v článku jsou úplný nesmysl. Eurotax jsou tabulky, ale ani ty podle mě nejsou až takhle nepřesné. Realita 2017 je okolo 800k https://www.overauto.cz/…VGZZZ7PZHD006663
Somperle
V clanku je aj ze problemy s automatickym zamknutim vozu. No to mozem z praxe potvrdit. Ked som mal firemny tak druhy mesiac co som ho mal mi ked bolo vonku -10 zamkol automaticky v aute kluce od auta. Musel som cakat hodinu na kolegu kym doniesol nahradne :-) . V servise povedali ze to je nemozne, auto vie ze to su kluce od neho. No ten moj bol asi daky debil :D . Ale inak jazdil super :yes:
Avatar - palix
palix
Pred krátkym časom bol u nás vo firme servisák na stroje a nechal si v Octavii (2. alebo 3. generácie) kľúče a auto sa zamklo. To samozatváranie od VW zrejme nie je také spoľahlivé. Nakoniec sme odtiahli roh dverí a kľúče nejako dostali z auta.
Ideálne je to dnes - bezkľúčové štartovanie a kľúč stále vo vrecku. Samozrejme ideál je ovládanie centrálneho zamykania tlačidlom na kľúči. Predsa sa dnes tie "bezkľúčové systémy otvárania auta" dosť zneužívajú.
traveldrive
...ten pekný záver: Na aute sa nepokazí len to, čo tam nie je, ale opráv nebude veľa (len budú drahé). :-)
Avatar - palix
palix
Náhodou je to čistá pravda. Práve preto sa mi nepáčia dnešné autá nabité už v základe bohatou výbavou. Ak si plánujem kúpiť auto na cca 10 rokov, tak chcem hlavne spoľahlivé auto, ktoré sa nepokazí. Čím viac elektroniky, výbavy... tým vyššie riziko chyby.
Vrcholom je, keď sa každá chybička (vypálená žiarovka...) musí mazať cez diagnostiku. Aj skvelé LED svetlá sú super, pokým sa nenabúra auto bez havarijnej poistky. Potom sú tie svetlá drahšie ako celé auto. Nie je nad čo najjednoduchšie auto. Bohužiaľ dnes keď rovno nechcem Daciu, tak nemám na výber a musím kúpiť drahé a vybavené auto :-!
Filipross
Proboha lidi jestli někdo napíše že dynamika 4.2 TDI není až zas tak odlišná od 3.0 TDI , tak ten v těch autech evidentně nikdy neseděl. 4.2 TDI vlastním několik let a s 3.0TDI jsem odjel asi 1000km na dovolenou a zatraceně jsem se těšil na svou V8. To je prostě nebe a dudy,pane ,,redaktore".
unclesam89
plně souhlasím. V8 i v aktuální generaci (buď ji lehká zem) je zcela jiné svezení.
Avatar - speedfred
speedfred
Presne tak, tá dynamika a "ľahkosť" jazdy oproti V6 (aj keď podarený motor) je inde.
Filipross
Takhle...myslím si, že ten kdo má na údržbu Touarega (jakéhokoli) této generace, tak toho už to něco málo navíc za V8 nezabije. Ten motor nijak poruchový není a s ním je to prostě o třídu lepší auto.
Filipross
A k té radě nad zlato, že si máte koupit ,,holátko", že se na něm nemá co rozbít. Tak to vám rovnou mohl poradit ať si koupíte Fabii v základu - zaručeně ušetříte!!! A dle autora možná i dynamika nebude zase tak odlišná :D:D
adamzprahy
:-[] :yes:
Avatar - palix
palix
Nielen že sa nič nerozbije, ale čisto teoreticky - menej vybavené auto = nižšia hmotnosť = lepšia dynamika :-!
moan78
To si zabil. :D Aj ked je blbost co pises. Rozumny kompromis je u jazdeniek vzdy dobry napad a tak to bolo myslene aj autorom.