Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Octavia iV – Po kabelu bez přetvářky

I když je plug-in hybridní Octavia iV technicky téměř shodná s „er-esem“, na rozdíl od sourozeneckého pseudosportovce si na nic nehraje. Takový přístup je mi podstatně milejší.
Zpět na článek
Avatar - JirkaVejrazka
27. 1. 2021 09:17
Re: nechci dobíjet
U hybridu te start-stop vubec netrapi, protoze se rozjizdis na elektriku a spalovak se pripoji pozdeji. U PHEV to plati tuplem.

PHEV neni elektromobil.
Avatar - Jaros71
27. 1. 2021 00:23
nechci dobíjet
Tohle auto je omyl..jako všechno na baterky ! :no:
Hlavně cena - strašná a velikost - Octavie jako elektromobil je prostě blbost.
Hybrid či nehybrid , je to špatně.. a ten interier bez tlačítek? :-O :no: :no:
Start stop bez tlačítka??? :no:
Fuj...
Avatar - JirkaVejrazka
26. 1. 2021 19:50
Re: Konkurent Corolly
Rozumim, dik. V tomhle "novem" systemu bohuzel vubec neni poznat, na koho reagujes :(
Avatar - lamal
26. 1. 2021 19:46
Re: Konkurent Corolly
my sme si to uz vysvetlili, ale on tu zrovnava maly komplikovany turbo motor s atmosferou v zmysle, ze to male turbo je predsa potencialne lepsie na takuto aplikaciu, co je hlupe...

s tym co pises suhlasim, napr ja by som s tym tiez jazdil tak aby to na studeno nedostaval, ale ludi ktori sa chovaju k technike ohladuplne ako ja je asi pomenej... aj tak mi to nepride dobre riesenie, viac ich zaujimaju tabulky ako zivotnost ... lenze zivotnost = ekologia v tom je to pokrytecke... pre nich je dolezita tabulka a zivenie servisu, pripadne nakup noveho vozidla a nie skutocny ekologicky vyznam tj. aby raz vyrobene auto sluzilo co najdlhsie a spotrebovalo pri tom co najmenej dielov a financii
Avatar - JirkaVejrazka
26. 1. 2021 19:24
Re: Konkurent Corolly
Za cca 26 mesicu pouzivani PHEV a 50 tisic najetych kilometru se mi stalo presne dvakrat, ze musel spalovak nastartovat do vysokych otacek "za studena". Pocitam se za normalniho ridice. Ani klobouk, ani zavodnik.
Pri porovnani s beznym spalovakem, kteremu se to muze klidne stavat kazde zimni rano, pokud ridic musi po nastartovani vyrazit do kopce, to myslim neni spatne skore.
26. 1. 2021 18:24
Re: Průšvih!
Aha já jsem si to předtím přečetl v rychlosti a přečetl jsem si to samozřejmě špatně, takže teprve teď jsem to pochopil - takže teď máš Octu v LK výbavě vyfasovanou někdy před 3 lety a tam byla sleva těch 37 %. Ale jaká se dává sleva na novej model se dozvíme za půl roku :-). No určitě dej pak vědět, až bude pod nějakým článkem příležitost :-)

Bílá barva určitě nevadí, Ernesto níže bude v bazaru určitě rád i za tu :-)
Avatar - lamal
26. 1. 2021 17:55
Re: Konkurent Corolly
TVL a kedy sa stihne ohriat ked sa neohreje po starte a pak dostane na studeno max otacky ? A popis co je extremne rychlo ? Pokial ma vysoku ucinnost co by moderny motor mat mohol, tak sa extremne rychlo asi ohrievat nebude. Motor v mojom aute ma 2l a voda ma v zime 65 stupnov po cca 2-3km.
26. 1. 2021 17:46
Re: Průšvih!
Tak zapomněl jsem napsat, že barva je jen bílá ;-\
26. 1. 2021 16:21
Re: Průšvih!
V CarNextu bude veselo :-D Díky za info..
26. 1. 2021 16:05
Re: náhled do budosnosti
Dvojka te opravdu trapit nebude.

Baterie budou mit tolik cyklu, ze prezijou auto x-krat...
Za jak dlouho najedes 1.000.000km.
A milion mil???

https://www.bloomberg.com/…our-electric-car

https://www.cnbc.com/…ile-battery.html
26. 1. 2021 15:42
Re: Průšvih!
To je konkrétně moje auto, které platím 1% navýšení k příjmu. A nabývací fakturu mám kopii u dokladů od auta. Takže to sedí. No a pokud bude nová Octa fakt za 6 měsíců, tak nájezdy naší flotily budou 50-70 tis km.... Tak v září u LeasePlanu v baziši ;-)
26. 1. 2021 15:29
Re: Průšvih!
No však to není moc.. Já kdysi poptával OL u Arvalu a z nabídky šlo spočítat, že měli slevy na ten konkrétní vůz 25 %.. a to mají ve flotile přes 15 tis. aut :-D Takže buď máte hodně dobrý podmínky, nebo jsem to špatně pochopil :-D

Jinak tahle cena je teda průměr? Určitě mě spíš zajímá ta oktávka, u novinky asi bude sleva nižší.. ale kdyby byla alespoň těch 20 - 25 %, bylo by to fajn..

Jinak je mi jasný, že prodejci OL prodávaj vrácený auto skoro za nákupku, ale upřímně kdo by to dělal jinak.. jednotlivec prostě na slevu nedosáhne, takže i nákup ojetiny od leasingovky se vyplatí oběma stranám, bohužel.. A teď je taková poptávka po mladých ojetinách, že i po těch vozech prodávaných za nákupku se mnohdy jen zapráší :-(
26. 1. 2021 14:45
Re: Průšvih!
Je to tak, nekecám. Ale je fakt, že se kupuje cca 30-40 Škodovek různých typů. Až uvidím kolik stojí octavia napíšu, Dodávka je ale cca 5-6 měsíců, prý nestihá výroba. Tak uvidíme. A perlička na závěr- když se človek ze srandy podívá na ceny prodávajících operáků, tak jsou občas vyšší, než náš nákup. Takže leasingovka fakt na prodeji neprodělá!
Avatar - Emel
26. 1. 2021 13:35
Re: náhled do budosnosti
Vidím potenciálně tři problémy:
1) Efektivita nabíjení a následně vracení do sítě
2) Čerpání cyklů baterie
3) Softwarové řešení toho celého

Jednička je holt asi vlastnost, trojku snad má ta služba částečně (v malém) vyřešenou... asi by mě trošku trápila ta dvojka.
26. 1. 2021 13:26
Re: Průšvih!
No tak zase 10 - 12 % mi zase přijde směšně nízkých.. tím spíš, když to auto tak mezigeneračně zdražili tzn. prostor pro slevy je asi obrovský..

Však kolem 10 % na internetu vidím skladovky pro koncové zákazníky.. Já čekal slevy kolem 25 %, takže upřímně jak těch 37 % tak těch 10-12 % jsou trochu mimo moje chápání:-)

Každopádně s 10 % slevou si to můžou nechat, za stejnou cenu je v pohodě Passat, na který jsou slevy v trochu jiných sférách..
26. 1. 2021 13:08
Re: náhled do budosnosti
Už to tu píšu nějaký čas.
Ty dva trendy jsou jako nůžky teď.

Ale v budoucnu můžou EV naopak stabilizovat.
Většina EV nebude nabíjet ve špičkách. A naopak můžou ve špičce dodávat...
https://www.edfenergy.com/…ars/vehicle-grid
Flexibilní tarify už na severu Evropy existují.

Bohužel, u nás to s digitalizací a novými technologiemi vypadá...
https://www.novinky.cz/…im-v-eu-40333276
Bídně.
Avatar - Emel
26. 1. 2021 13:01
Re: Průšvih!
No... přijde mi to nepravděpodobné, signály co mám já mluví spíš o tom, že je problém dostat se i na dříve běžných 10-12%... ale je fakt, že to nejsou žádné velké fleety.
26. 1. 2021 12:37
Re: Konkurent Corolly
No ale 1,4 TSi jsou přece schválně konstruovaný tak aby se extrémně rychle dostali na provozní teplotu. Takže jsou určitě vhodnější než klasický velkoobjemový motor s pomalým ohříváním.
26. 1. 2021 11:40
Re: Průšvih!
37 % sleva? Jako vážně? Tak to jsem nečekal.. No kdo umí, umí :-)

Firma, pro kterou dělám, má rozpočet 650 000 a bohužel i po fleetových slevách to prý stačí tak max. na 1.5 TSI s manuálem.. jako ty ženský v tomhle prostě neumí chodit a neumí vyjednávat, naopak se chvástají, jaké supr podmínky vyjednaly, je to naprostá tragédie.. a v ostatních firmách, kde jsem byl a kde to svěřili ženským, to bylo to samé... Já byl přesvědčený, že těch 650 tis. musí na 2.0 TDI s DSG stačit, takže díky za potvrzení, že tomu tak je..
Avatar - Mikesus
26. 1. 2021 10:47
Re: Tento druh pohonu je naprostý ekologický černoch
No právě. Jezdit po meste dieselem je blbost. A kdyz tam trávím většinu času tak ten galaxy nema nic zatím.
Avatar - Emel
26. 1. 2021 10:46
Re: Hybridy jsou prostě absurdně složité...
Není to pravda. V Německu už taky pořídíš na operák levněji Zoe než Polo, díky dotacím samozřejmě.
Avatar - Emel
26. 1. 2021 10:45
Re: náhled do budosnosti
Jeřáby jsou jen taková perlička
https://zpravy.aktualne.cz/…abd0cc47ab5f122/

Jde o to nepodcenit ta velká čísla. Ty dva trendy jsou jako nůžky - nárůst elektromobility a omezování tvrdých zdrojů energie. Vem si, že druhý nejvyšší podíl elektromobilů je v Nizozemí, něco přes 5%. Co až to bude 50? Co až to bude 10% v Německu (což se současnou dotační politikou nemusí trvat tak dlouho)? Kolik těch paroplynovek se už aspoň řeší povolení, aby byly třeba za pět let hotové?

No nic, to je jen takové mudrování... nemám pocit, že by to měl někdo pod kontrolou... ale třeba jsem jen pesimista.
Avatar - speedfred
26. 1. 2021 10:40
Re: Tento druh pohonu je naprostý ekologický černoch
Tak to si asi zle pochopil, auto je to veľmi dobré ale mne chýba už využitie pre neho a jedine čo by ma udržalo tak je slusný výkon.
Po meste jazdiť na elektro by tiež nebolo zlé.
Ja si nikdy nekupujem to isté auto 2x.
Avatar - Mikesus
26. 1. 2021 10:36
Re: Tento druh pohonu je naprostý ekologický černoch
Nebo máš o člena rodiny navic :-!
Avatar - Mikesus
26. 1. 2021 10:31
Re: Tento druh pohonu je naprostý ekologický černoch
To by bylo hodně zajimave. Kdyz ani ty už bys do nej nesel znovu, tak opravdu nemá smysl o něm uvažovat. Ještě uvidím ten hybrid
Avatar - Mikesus
26. 1. 2021 10:30
Re: Tento druh pohonu je naprostý ekologický černoch
To vůbec nic neznamená, protoze Ford neumi udělat motor bez SaS a inteligentního dobíjení tak je jedno jak často se jezdi.
26. 1. 2021 09:53
Re: Průšvih!
Hmmm, firemní lůza, tak jo, ale víte co, furt lepší je jezdit Octavii než chodit pěšky. A o zbytku vašich urážek se dá napsat jen to, že to ukazujete co jste za osla vy, ne ti, co s těmi auty jezdí! Nemá na výplatní pásce kilo :-) ... no vy to opravdu nebudete ani náhodou, spíše bych řekl, že tomu bude naopak, proto ten jed od vás, frustráte!
26. 1. 2021 09:49
Re: Průšvih!
tak faktura "před slevou" byla 864 tisíc, a "po slevě" 547 tis. Na rovinu, domu bych si to nekoupil, ale jezdí se v tom dobře. Je to TDi DSG 110 kW, velké, pohodlné... jen ve srovnání s předchozími Octaviemi-měl jsem všechny, od té první v roce 1997 ten interiér je až příliš obyčejný. Horší věci.... tak já bych radší tlačítka, než Lauru, už nyní mne sejří, když hledám v telefonním seznamu konktakt, bo častokrát na hlasový povel nerozumí! A koho baví poslouchat " váš povel nomohu prosvést, opakujte ho" či jak to na mne kecá...
Avatar - kari.laz
26. 1. 2021 09:12
Re: Rozpaky
Pokud by mu nevadilo, že se v tom unudí k smrti po první jízdě, tak by asi měl šanci, že to bude fungovat bez problémů.
Avatar - speedfred
26. 1. 2021 08:59
Re: Tento druh pohonu je naprostý ekologický černoch
Do Galaxy by mohli mrsknúť hybrid z Explorera :-[] :-[] a to by som išiel do neho znova.
26. 1. 2021 08:11
Re: náhled do budosnosti
Ne, jeraby skutecne ne.
Kam na to chodis? :-)

https://www.globalcitizen.org/…-climate-change/

Tady je neco na vykryvani spicek. ;-)

A ani ta plynovka nejde lousknutim prstu, natoz jaderka, to je pravda.
26. 1. 2021 07:59
Re: Průšvih!
Další který potvrzuje, že Škoda a celkově koncern je značka pro firemní lůzu, která jezdí v autech vysoko nad jejich vlastní hodnotou. Což je dané zejména nesmyslnou daňovou politikou vůči operákům.

Operáky, operáky... autíčka na univerzálních gumách. Nedávno jsem tu četl komentář od borce, který si myslí že člověk s autem na operák za 1.5 milionů je střední management. Asi ok - když vám firma tak říká....

Peklo automobility - firemní lopaty se navzájem odlišují podle stupně výbavy a modelu, který jim firma pořídila a na výplatní pásce nemají ani kilo. Tohle je skutečný důvod, proč stojí moderní auta za ***. Protože je poptávají řidiči, kteří stojí za prd. Soukromé vlastnictví automobilu pořád zaručuje naprosto jiný přístup a požadavky. A také jiný tlak na výrobce. Zároveň to dává odpověď na otázku, proč je reálná životnost moderních škodovek 150 tisíc km. Prostě kousek nad operákové kilometry a dost.

Jezdit škodovkou a spoustou je díky tomu ostuda. Člověk prostě nechce vypadat jako někdo, komu auto koupila firma, ale výplatu má ubohou.
Avatar - Ozzman
26. 1. 2021 07:49
Re: Tento druh pohonu je naprostý ekologický černoch
Tobě se to nestane, jezdíš denně :D
Avatar - Blue Sun
26. 1. 2021 07:36
Re: Hybridy jsou prostě absurdně složité...
Nizozemí mělo vysoké daně na auta vždycky. To byl ráj malých aut. A že by se současná situace nějak projevila na prodejích aut? Ne, prodává se pořád stejně jako dřív, stále stejných plusminus čtyřistadvacet tisíc aut. Jednou o pár kusů více, jindy méně, ale stále kolem téhle hodnoty.
A Češi? Těch ubrečených nespokojenců bude stejně málo jako jich je dosud. Protože jim to (opět) bude jedno, čím pojedou. To jen ty si myslíš, že všichni jsou stejně fanaticky zaslepení do spalovacích motorů. Ne, nejsou.
Hele, na rovinu, s tebou se rozumně diskutovat nedá, jsi jak tupě zaslepený okamůrovec. Tebe relevantní argumenty nezajímají, máš jen svůj svět a své jediné přesvědčení.
Avatar - Mikesus
26. 1. 2021 07:33
Re: Tento druh pohonu je naprostý ekologický černoch
Nejméně spolehlivej motor na krátké trasy.
Nichorsiho uz by tam byt nemohlo. A ještě řešit, ze to ani nenastartuje.
Avatar - Ozzman
26. 1. 2021 06:47
Re: Tento druh pohonu je naprostý ekologický černoch
No, tak si trochu rádo přihne no, to je toho! :D Hele ale teď mi naskočilo na odometru 100 tisíc km a spotřeba se umoudřuje, jsem s tím schopný klidným tempem jezdit kolem 6 na sto, to je skoro o litr méně, než když jsem ho kupoval. Asi se zajíždí :D
Avatar - Ozzman
26. 1. 2021 06:45
Re: Tento druh pohonu je naprostý ekologický černoch
Jak nemá motor? :D Ze všech konkurentů ma ten jedinej správnej motor - TDCi! :D
Avatar - Mikesus
26. 1. 2021 04:52
Re: Tento druh pohonu je naprostý ekologický černoch
U galaxy visi otaznik. Nema motor, který bych si vybral. Měli by přijít s hybridem, tak by mohl do seznamu naskočit taktéž.
26. 1. 2021 00:51
Re: Hybridy jsou prostě absurdně složité...
No, jen počkej až třeba Češi masově zjistí, že už si další spalovací auto třeba nebudou moci kvůli EU dovolit. To bude hukot! :-O :-)
P.S. Norsko už dávno není v EU jediný odstrašující případ. Co třeba takové Nizozemí?! :-O :no: A hlavně - EU teď ze všech sil bojuje o to, aby postupně podobné automobilové pouště vytvořila ve všech zemích, kam její progesivisticko-levičácká chapadla dosáhnou! :-O :-O :-O :-( :-( :-( :no: :no: :no:
26. 1. 2021 00:49
Re: Hybridy jsou prostě absurdně složité...
Tak třeba v Itálii je to naprosto masově rozšířený pohon! :-)
Avatar - Emel
25. 1. 2021 23:14
Re: náhled do budosnosti
Blackoutu jistě předcházet lze... ale zase ne ze dne na den, novou jadernou elektrárnu lusknutím prstu nepostavíš a při předpokládaném růstu spotřeby potřebuješ nějakou schopnost vykrývat nárazy a špičky, kterou ti zřejmě obnovitelné zdroje poskytnout nedokážou... a současné způsoby akumulace energie taky ne (zvednout jeřábem kus betonu zní zajímavě, ale intuitivně si myslím, že to bude spíš takový "plivanec" - když si vezmeš, že Dlouhé stráně mají 2,5M tun vody zvednutých do výšky 500m). Ale určitě se dají vymyslet i další variace na téma energie uložená v gravitaci.
25. 1. 2021 22:45
Re: náhled do budosnosti
Skoro black-out asi neslo nezaznamenat, jelikoz byl hromadne publikovan stastnymi odpurci vseho zeleneho.

Black-outu lze predchazet vice zpusoby.
A sympatictejsi nez odstrihavani je mi trzni regulace.

Jinak my se budeme muset spolehat jeste dlouhou dobu na jadro...
25. 1. 2021 22:39
Re: Hybridy jsou prostě absurdně složité...
LPG je okrajová záležitost a vždycky bude... vzniká při rafinování ropy jako vedlejší produkt a proto ho není dost, aby ho používalo víc než pár nadšenců.
Avatar - Emel
25. 1. 2021 22:36
Re: náhled do budosnosti
Jo, to je celý výstřel naslepo.

Nevím, jestli jsi zaznamenal informaci, že se Evropa začátkem roku tak tak vyhnula většímu blackoutu, víceméně v důsledku rozvoje obnovitelných zdrojů na úkor "spolehlivých". Německo navrhlo zákon, podle kterého by mělo být možné EV auta od nabíječky z důvodu přetížení sítě odstřihnout... nicméně po poměrně bouřlivé reakci veřejnosti ho zase stáhlo. A ve Švýcarsku se staví "baterie" ve formě jeřábů zvedajících betonové bloky. Jsou problémy, určitě se objeví i nová řešení.

Kam se posune ČR... rád bych věřil, že "bude líp" a za 10 let už nebude průměrný věk aut 15 let... ale minimálně na těch prvních 5 to vidím tak, že budou auta méně dostupná a průměrný věk poroste.
Avatar - _Karel_
25. 1. 2021 22:26
Re: Tento druh pohonu je naprostý ekologický černoch
A Galaxy? Tam 3 sedačky nevejdou?
Avatar - Blue Sun
25. 1. 2021 22:21
Re: Rozpaky
Takže silou vůle udržuješ naživu nějaký osmdesátkový pravěký stroj? :-D
Avatar - Blue Sun
25. 1. 2021 22:19
Re: Hybridy jsou prostě absurdně složité...
Jenže jediný takovýhle trh, který popisuješ, je Norsko. Tam skutečně ceny EV klesly níže než ceny spalovacích aut. Všude jinde jsou stále vyšší a přesto je lidi kupují a chtějí.
Tvoje vysvětlení má víc děr než žebrácký kabát, ale důvody ti vysvětlovat nemusím. Víš je moc dobře, jenže si je neumíš připustit, protože nedokážeš uznat, že drtivé většině populace je tvůj pohled na "správný automobilismus" totálně u prĐele. A ty lži o poklesu ceny už by sis taky mohl odpustit, není to hodno dospělého člověka.
25. 1. 2021 22:13
Re: náhled do budosnosti
Dal jsem odkaz. Je to jen priklad.

Byla to reakce na to, ze nekdo posuzuje moznosti nabijeni za deset let podle dnesniho stavu.
To je zasadni omyl.

A ke vsemu ani dnes nemusi majitel EV nabijet denne.

Jeste citace:
"a teď se zamyslete, co bude za deset let, když budou všechny nové auta pouze hybridy nebo elektrické...."
Tahle myslenka byla proste velmi nedotazena.
Avatar - Mikesus
25. 1. 2021 22:05
Re: Tento druh pohonu je naprostý ekologický černoch
tak ono těch aut, kam se dají pohodlně 3 velké sedačky není, bohužel MPV vymizela. Jo ještě pořád se mi líbí Pacifica. Ale tam je problém hlavně kvalita u chrysleru, takže to zůstane jen u líbí. Francouzské nekvality také nechci, s těmi jsme si užili dost. Takže moc výběru zatím nemám. Když mi něco nadhodíte dalšího, bránit se nebudu :-)
25. 1. 2021 22:03
Re: Hybridy jsou prostě absurdně složité...
A já ti rád odpovím - EV se prodávají hlavně ve státech, jejichž automobilový trh je více či méně znásilněný (daněmi, výhodami pro EV apod.). Ve férové tržní soutěži je EV zcela nekonkurenceschopný (resp. si je kupuje jen pár technologických nadšenců - nic proti tomu). Kdo by si taky dobrovolně kupoval produkt, jehož užitná hodnota a uživatelská přívětivost je násobně menší, zatímco cena cca 2x vyšší, a který je navíc většinou také zcela řidičsky neuspokojivý? (nemluvě o brutálním poklesu zůstatkové ceny kvůli postupně degradujícím drahým bateriím). :-O
Avatar - _Karel_
25. 1. 2021 22:02
Re: Tento druh pohonu je naprostý ekologický černoch
Tak to je slušnej skok, z Corolly do Exploreru :yes: :-)
Avatar - Emel
25. 1. 2021 21:53
Re: Hybridy jsou prostě absurdně složité...
Mazda měla vejfuky taky docela čistý... vzhledem k tomu, že z výfuku lítaly za příznivých okolností půlmetrový plameny a výjezd z podzemního parkoviště pod plynem připomínal únik X-Wingu z vybuchují mateřské vesmírné lodi (co do rychlosti i audiovizuálních efektů)...
Avatar - JirkaVejrazka
25. 1. 2021 21:47
Re: Rozpaky
Chapu :) Ale vazne, podivej se nekdy, jak je to konstrukcne udelane.
Avatar - Blue Sun
25. 1. 2021 21:46
Re: Hybridy jsou prostě absurdně složité...
Ne, LPG je naprostá kravina. Kdyby dával smysl, výrobci aut by se na něj soustředili namísto CNG nebo jiných variant. LPG měl jedinou výhodu, byl levný. Klasická sockařská varianta, hlavně to nejlevnější. Pak už jen balík nevýhod, počínaje výrobou, distribucí, přestavbou aut...
Avatar - Blue Sun
25. 1. 2021 21:42
Re: Hybridy jsou prostě absurdně složité...
Žádné spalování není čisté, nic si nenalhávej. A ta "čistota" v měřicícm cyklu je vykoupená extrémní složitostí motorů a nutností dalších drahých součástí, které se o tu "čistotu" starají. Katalyzátory, SCR (dnes už dvojité), filtry částic... a to všechno samozřejmě obsahuje různé chemické sloučeniny.
A pak je tu povolené překračování norem v reálném provozu, takže ten čistý motor najednou má emise násobně vyšší. Kdyby se tenhle faktor zrušil, spalováky s Euro 6d jsou mrtvé, protože neprojde ani jeden. Takže čistota? Jen spousta lží.
A mimochodem, kdo tedy kupuje všechna ta elektrická auta, když je zákazníci nechtějí? Pořád jsi na to nedokázal odpovědět a už se tě ptám... no snad posté.
25. 1. 2021 21:41
Re: Hybridy jsou prostě absurdně složité...
Koncern to ještě prostě neumí. Hele Sup iV mi na 10,1kwh využitelných najel minimálně 23km a v teplotách kolem nuly 30. 45e má využitelnejch 21, je podstatně větší a těžší a pod 45 jsem se nedostal a běžně to dává 60. Je tam prostě znát víc zkušeností a je to lépe nastavený. A pak taky technika, aktivní lamely masky znamenají, že teplota oleje ani v -5 stupních po 30km jízdy okresek na baterky neklesne pod cca 65 stupňů. A zahřeje se to na 90 snad za 2-3km jízdy.
PHEV má smysl do tědlech drahejch a těžkejch kraksen, do auta velikosti oktávky v tom moc smysl nevidím.
Avatar - Emel
25. 1. 2021 21:38
Re: náhled do budosnosti
Nojo... ty průměry jsou ale trošku nebezpečný, ono se do nich lecos schová.
25. 1. 2021 21:37
Re: Hybridy jsou prostě absurdně složité...
Z mýho euro 2 SL600 jsem sundal vejfuky a vevnitř byly úplně čistý. Žádný zakouřený černý přímovstřikový roury. Jako o spotřebě bych úplně nemluvil, ale třeba katy se zahřejvaj neuvěřitelně rychle, asi tak jako celý auto..:-)
25. 1. 2021 21:37
Re: Rozpaky
Jakoby jsi řekl vegetariánovi, ať si koupí tatarák :D
Avatar - Blue Sun
25. 1. 2021 21:37
Re: Hybridy jsou prostě absurdně složité...
Ten Superb je prostě daný nastavením auta na nízké celkové emise, což by zase u takhle řízené koncepce nemuselo být. Popisuju to níže, o co mi jde. Hlavně odstranit hluk a přímé emise z osídlených oblastí, to by měl být cíl.
25. 1. 2021 21:36
Re: Rozpaky
Tak to mě těší, že svými znalostmi spadám i do pozdějších let :D
25. 1. 2021 21:33
Re: Hybridy jsou prostě absurdně složité...
Pokud ta emisní norma nelikviduje možnost prodeje ultračistých spalovacích motorů, tak je ještě snesitelná a realistická. Nesmí být ale tak přestřelená, že výrobu moderních spalováků nepřímo likviduje, protože EV je z ekologického i ekonomického hlediska naprosto nesmyslná a slepá větev vývoje, která se rozrůstá jen v důsledku brutálního legislativního a ekonomického násilí EU politiků a regulátorů, nikoliv poptávky zákazníků! :no:
Avatar - Blue Sun
25. 1. 2021 21:33
Re: Hybridy jsou prostě absurdně složité...
Jasně, já spíš myslel na systémově řízené využití, tedy pokud není baterie úplně vybitá, tak v podstatě vynucené. Na základě dat z GPS a systému rozpoznávání značek, například. U PHEV by ten elektromotor zvládl i akceleraci na výjezdu, takže by hluku byli ušetřeni i lidé bydlící na okraji obcí nebo třeba na křižovatkách a kruhových objezdech. Reálná zkušenost - kruháč se dvěma výjezd do kopce, kdejaký dement v olítaném BMW to osolí naplno, aby ukázal, jaký je frajer... tohle by odpadlo.
25. 1. 2021 21:31
Re: Hybridy jsou prostě absurdně složité...
Ale samozřejmě, že já taky proti starším benzínovým autům od dejme tomu EU 2 (již řízený katalyzátor) nic nemám. A nemám vůbec nic (naopak je miluju) ani proti yongtimerům, protože ty najednou jen zlomeček km proti moderním autům a jejich majitelé je většinou mají v perfektním stavu. :-)
25. 1. 2021 21:28
Re: Hybridy jsou prostě absurdně složité...
Umrtvit by ho chtěli jen bruselští ekoteroristé, jinak právě LPG dává z alternativních pohonů zdaleka největší smysl!
Avatar - Mikesus
25. 1. 2021 21:28
Re: Tento druh pohonu je naprostý ekologický černoch
Tady je zvědavců :-[]
No aktuálně se na seznamu pracuje. Zatím je tam Explorer a Highlander. Případně ještě Rav4 PHEV, ale ta je zatím spíš jen do počtu. Už pomalu domlouvám předváděčky, tak podle toho se rozhodnu a budu hledat ještě další možnosti.
Avatar - JirkaVejrazka
25. 1. 2021 21:25
Re: Hybridy jsou prostě absurdně složité...
"v obci jet na elektřinu, mimo obec klidně ať pracuje spalovací motor" - ono to tak nejak funguje u hybridu i dnes, alespon u tech mensich vesnic, co jsou na hlavnich tazich a musis tam zpomalit. Brzdis z cca devadesatky na padesat (chvili predpokladejme, ze jezdis vicemene podle predpisu -> dobjie se ti baterka. Tu pak vyuzijes v obci na ciste elektrickou jizdu. A kdyz zacnes zrychlovat, tak se zase pripoji spalovak.

Neni to tak vzdy a vsude, ale u jizdy s hybridem je to celkem bezny scenar.
25. 1. 2021 21:25
Re: Hybridy jsou prostě absurdně složité...
čoudící vraky jo, ale nevidím důvod, proč by nemohl dále jezdit ultračistej nepřímovstřikovej benzín s euro 4, kterej měl navíc zvuk...
25. 1. 2021 21:22
Re: Hybridy jsou prostě absurdně složité...
Tohle třeba tomu úplně prvnímu Supu moc nešlo. Update z léta to zlepšil, ale ne o moc. A hlavně pořád to bylo schopný ubírat energii z baterii na dálnici. To X5 vůbec nedělá. Na trase 160km (20 město, 90 dálnice a zbytek okresky) to dá celý město na baterky, na dálnici reálně pár km přibude (ale je to mým bržděním, ne aktivním dobíjením) a okresky to dá skoro celý na baterky. Každopádně i bez nastavení cíle do navigace a nebo režimu adaptiv to v obcích vždy přepíná na elektro. Pokud to teda manuálne nedonutíš nastartovat (manuálním zařazením rychlosti třeba..).
Já to mám zatím tak, že mám přesnou polovnu kilometrů na baterky. Ale bavit se o něčem co spotřebovává cca 30-50kWh na 100km a nebo 10-12l naturalu jako o ekologickým autě to je teda s otázkou. Každopádně mi vychází celkový náklady na kilometr kolem 2-2,4kč, tedy obdobě 7,5-8l. 30d jezdila tak kolem 10. V té spotřebě elektro jsou i předehřevy ze sítě a to s tím teda zacloumám auto na eketřinu topí fakt perfektně a určitě porovnatelně jako zahřátej spalovák. Znamená to ale podle mýho něco jako 5+kWh na hodinu jízdy. Třeba TMX takovejdle teplotní komfort určitě neuměla.
Avatar - JirkaVejrazka
25. 1. 2021 21:21
Re: Rozpaky
Kup si hybrid od Toyoty ;-). Je vyrazne jednodussi a spolehlivejsi nez bezny spalovak.
Avatar - Blue Sun
25. 1. 2021 21:18
Re: Rozpaky
Z jaké doby je to tvé auto? Já jen, že o vytrácení jednoduchosti a spolehlivosti se mluví od poloviny devadesátých let, kdy přišla Felicie se vstřikováním a řídicí jednotkou.
Avatar - Blue Sun
25. 1. 2021 21:16
Re: Hybridy jsou prostě absurdně složité...
CNG mají za poloviční cenu, ne? Nevím jak LPG, protože to je z hlediska budoucího vývoje mrtvý pohon.
Avatar - Blue Sun
25. 1. 2021 21:15
Re: Hybridy jsou prostě absurdně složité...
Zajímavé, přísná emisní norma na spalovací motory ti nevadí, ačkoli je to omezování stanovené tou nenáviděnou EU, proti které tak hloupě bojuješ. Ale jak se jen náznakem objeví elektro, tak je to špatné a to se nesmí.
Akorát tvůj nápad by znepřístupnil auta většině lidí stejně jako jakákoli novější norma.
Avatar - Blue Sun
25. 1. 2021 21:12
Re: Hybridy jsou prostě absurdně složité...
S moderními palubními systémy by navíc šlo krásně řídit i přepínání pohonu - v obci jet na elektřinu, mimo obec klidně ať pracuje spalovací motor. Sníží se hlučnost v obcích, sníží se přímé emise v obcích vyfukované pod nos lidem na chodnících. A zároveň zůstane zachovaný dostatečný dojezd pro běžný provoz.
25. 1. 2021 21:11
Re: Rozpaky
Proto jsem psal, že o návratnosti se nedá mluvit. Já taky vím, proč jezdím dvoutunovým autem a nepotřebuji to nikomu obhajovat. Prostě ho rád řídím a to je pro mě víc, než jezdit něčím jen kvůli tomu, že to málo žere. U aut obdivuju hlavně spolehlivost a relativní jednoduchost, což je v poslední době vlastnost, která se absolutně vytrácí.
25. 1. 2021 21:11
Re: Hybridy jsou prostě absurdně složité...
Samozřejmě, že normální spalovací auta nemají zmizet. Naopak, je třeba je udržet v provozu co nejdéle, coby nejsmysluplnější a cenově nejdostupnější individuální dopravu. Samozřejmě je ale třeba, aby starší čoudící vraky byly co nejdříve nahrazeny ultračistými vozy plnicími ještě smysluplně přísné Euro 6d. A dále je třeba měření emisí výrazně zpřísnit, aby třeba staré diesely s vybouranými filtry pevných částic si vůbec nikdo nedovolil provozovat (pod hrozbou likvidačních pokut). :yes:
25. 1. 2021 21:08
Re: Hybridy jsou prostě absurdně složité...
Jo, dálnice je nejvíc... A co je na tom nejlepší tak takovej Etron jedoucí mírně nad limit za 35kWh ale i TMX reálně za třeba 28 se stopou C02 bude blížit tomu benzínovýmu Golfu.
A přesně proto mi přijdou PHEV smysluplný. Ve městě bezemisně a na dálnici kdo chce být ekologicky zodpovědný, tak má jezdit malým autem a ne nějakou obří SUV pixlou. A pak je tu další argument, na každou kWh baterií je potřeba najet cca 1000km s naším energetickým mixem, aby se to vůbec po stránce C02 vyplatilo. Tedy na baterku něčeho jako je X5 45e stačí najet něco jako 24 tis. km. Což někomu kdo jezdí každý den bude trvat něco přes rok. Zatímco na Audi Etron bude potřeba 100tkm.
25. 1. 2021 21:08
Re: Hybridy jsou prostě absurdně složité...
A co je už úplně absurdní, že tedy nemají dálniční známku zadarmo i auta na LPG a CNG! :-( :no:
Avatar - Blue Sun
25. 1. 2021 21:07
Re: Hybridy jsou prostě absurdně složité...
Proč by měly zmizet, když reálně fungují líp než čistě spalovací motorizace? Neměly by tedy i ty spalovací motory už dávno zmizet, když v reálném provozu nesplňují parametry spotřeby a emisí zjištěné v normovaném měření? A s každým rokem ten rozdíl je větší a větší...
Avatar - Emel
25. 1. 2021 21:07
Re: Tento druh pohonu je naprostý ekologický černoch
Takže? :-)
Avatar - Mikesus
25. 1. 2021 20:57
Re: Hybridy jsou prostě absurdně složité...
No ten nesmysl s dálniční známkou... Zajímalo by mne, koho to napadlo. Chápu zvýhodnění ve městech, ale na dálnici by to mělo být přesně naopak.
25. 1. 2021 20:55
Re: dám to pod tebe:
Bohužel je to tak a hlavně jak je poslední dobou VW schopen všechno o***, tak je otázkou co tam opravdu je.. Nicméně na Supu iV nenechám niť suchou, ale ta převodovka byla super.
Avatar - Mikesus
25. 1. 2021 20:54
Re: Tento druh pohonu je naprostý ekologický černoch
Třeba i jeho služební O3, abychom zůstali u srovnatelných.
Avatar - Mikesus
25. 1. 2021 20:53
Re: Tento druh pohonu je naprostý ekologický černoch
nejspíše rav4 nebude. Jako favorit není.
25. 1. 2021 20:53
Re: Hybridy jsou prostě absurdně složité...
To bych si nepřál, protože v naprostý většině jízdních situací jsou PHEV ve spotřebně benzínu a elektřiny (přepočtenou na litry v korunách) reálně trošku úspornější než slabší diesel. Ano, je to o 10 možná 20%. Udávaná spotřeba je kravina, souhlas. Takže pokud kvůli C02 zruší PHEV, bude to až po zrušení benzínových ale i naftových motorizací..
To, že jsou to odporně složitý a přetechnizovaný stroje nemá smysl debatovat. Jde ale o to, že můžeš jezdit každej den na elektřinu městem a pak na dálku bez omezování. A třeba u auta velikosti oktávky to kravina je. Ale X5 50d vážila skoro 2,4 tuny. 50i má cca 2350. Hybrid s nezávislou klimou a vzduchem v základu má 2,51 tuny. Audi Etron má přes 2,6 tuny, EQC taktéž a TMX má taky reálně přes 2,3t. Takže reálně je hmotnost u takových aut druhořadá. A pokud ti vadí, že takováhle PHEV věc žeroucí 10-12l na dálnici má EL SPZ a neplatí dálniční známku, na rozdíl od reálně C02 úspornějšího Golfu 1,4TSI, tak sorry jako :D ...
Avatar - Emel
25. 1. 2021 20:52
Re: Tento druh pohonu je naprostý ekologický černoch
Ono je otázka, co přesně jste srovnávali... Ozzyho Mondeo zrovna není vzor střídmosti :-)
Avatar - Emel
25. 1. 2021 20:51
Re: Tento druh pohonu je naprostý ekologický černoch
Pokud zůstanu u Mazdy, tak 1.5G v Miatě má nějakých 152Nm, tj. taky kousek nad těch 100/l. Žádná super 1.4 mě ale jako na potvoru nenapadá :-)
Avatar - lamal
25. 1. 2021 20:49
Re: Tento druh pohonu je naprostý ekologický černoch
tak pokial su love why not, bude RAV4 :-!
25. 1. 2021 20:49
Re: dám to pod tebe:
Díky, nechtělo se mi to hledat. :yes:
Avatar - Mikesus
25. 1. 2021 20:44
Re: Tento druh pohonu je naprostý ekologický černoch
Já bych si ji nechal. Ale prcek bude chtít brzy větší sedačku. A buď budu nadávat, že se to tam fakt blbě dává ( už teď je dost opruz ta 3.sedačka), nebo vyměním za větší. Varianta byla i pořídit druhé malé auto ke Corolle a jezdit dvěma auty, ale to mi přijde dost nesmyslná varianta. Takže už pokukuju, co k nové sedačce pořídit za auto.
25. 1. 2021 20:42
Re: náhled do budosnosti
Každej z nás má ideál jinde. :no:

https://www.rte.ie/news/world/2019/0227/1033098-diesel-link-to-nearly-50-of-premature-deaths-in-2015/
25. 1. 2021 20:41
Re: náhled do budosnosti
To ale pleteš dvě naprosto rozdílný věci!

Jedna věc je destination charging a druhá věc je rychlonabíjení!

https://www.autonabijeni.cz/…aklady-nabijeni/
Avatar - JirkaVejrazka
25. 1. 2021 20:40
Re: Tento druh pohonu je naprostý ekologický černoch
Pred par tydny jsem s nim vedl celkem racionalni debatu. Jsem optimista a verim, ze ho to opravdu zajima.
25. 1. 2021 20:36
Re: náhled do budosnosti
Tak já jsem naivní optimista, zatímco ty předpokládáš, že za deset let se tu nic nezmění. :no:
Neumím definovat spoustu. Byl by to blábol.
Jen tvrdím, že 350kW bude podél hlavních tahů za deset let běžné.

Ano Norsko je extrém dnes. Taky tvrdím, že se na jeho úroveň dostaneme za deset let. :-)
Chápeš to?
Avatar - Ozzman
25. 1. 2021 20:34
Re: náhled do budosnosti
On už ten ideál, co nabije auto do 5 minut dávno existuje já dnes dobijel do půlky asi za 3 minuty i s placením :)
25. 1. 2021 20:23
Hybridy jsou prostě absurdně složité...
a těžké stroje, které automobilky staví jen kvůli nesmyslně přísným limitům nejedovatého CO2. A až se měřicí metodika pro hybridy změní z absurdní na smysluplnou, tyhle šílené motorizace zase během velice krátké doby z trhu zmizí. :-)
Avatar - rohYpnol
25. 1. 2021 20:20
Re: dám to pod tebe:
Díky. Akorát je to stále v rovině nejspíš... I tak :yes:
Avatar - Ozzman
25. 1. 2021 20:13
Re: Tento druh pohonu je naprostý ekologický černoch
Jo, to jo, má to neco do sebe i když já tu naftu rád taky 😂
Avatar - white label
25. 1. 2021 20:03
Re: náhled do budosnosti
Samozřejmě, ale právě o tu rychlost jde především, když se bavíme o možnosti dobíjet za pět minut.
25. 1. 2021 20:02
dám to pod tebe:
DQ 400e je podle mého předělávka DQ250, tedy limit 350-400NM spalovacího motoru, 6 rychlostí a mokrý spojky. Existovala ale možnost posílení až pro VR6 TSI s 500Nm a 300HP spalovací části. Jedna spojka slouží k odpojení spalovacího mtorou, tedy stejné řešení jako je pro hybridní ZF, kde to bez problémů funguje i v Cayennu Turbo SE hybrid. Navíc třeba AMG speedshift bylo v několika generacích jednospojková věc místo měniče momentu. Následuje elektromotor a dvouspojková převodovka. S ohledem na to, že Sup iv má naprosto zoufalou trakci, neměl bych o převodovku vůbec žádnej strach. A elektromotor jde odpojit od střídače na zlomek vteřiny a spojky při řazení nenamáhat. A 1,4 TSI je s ohledem na to, že to mělo snášet VR6 a 2,0 TDI nezničí. A pak tahle hybridní převodovka je naprosto suveréně nejlepší mainstreamová převodovka, která totálně zašlape do země třeba hybridní aisin. Jediná DSG převodovka téhle doby, která řadí v zatáčkách a to i na hraně trakce. Navíc protože spotřeba už byla nahoněna elektromotorem, tak klidně drží otáčky vysoko, kde ta 1,4 celekm žije. Po roce a víc než 30tkm s supem iV tvrdím, že ta převodovka je z toho auto možná to nejlepší.
Avatar - Blue Sun
25. 1. 2021 20:00
Re: náhled do budosnosti
Se stávajícími stanicemi to jde nabíjet taky, jen ne tak rychle. :-)
Avatar - Blue Sun
25. 1. 2021 19:56
Re: Tento druh pohonu je naprostý ekologický černoch
Myslíš, že ho zajímá realita? On má svou "pravdu" a je o ní zcela a beze zbytku přesvědčený. Realita ho vůbec netrápí.
25. 1. 2021 19:50
Re: Průšvih!
R.I.P. :-[] :-[]

Tak jsou horší věci :-D Můžeš pro představu uvést, za kolik se po fleetové slevě nová oktávka nechá sehnat? Fasujete 2.0 TDI s DSG, pokud si dobře vzpomínám? Klidně do SZ, docela by se mi ta informace hodila, pokud to není vyloženě tajný :-)
Avatar - lamal
25. 1. 2021 19:50
Re: Tento druh pohonu je naprostý ekologický černoch
Covid skazil vacsinu mojich autoplanov na r. 2020 aj co sa udrzby tyka... jazdenie detto, uvidime co 2021 :-(

Jak vymenis ? Uz ta nebavi ?
Avatar - white label
25. 1. 2021 19:49
Re: náhled do budosnosti
Jsi naivní optimista. Definuj "spoustu".
Norsko je extrémní výjimka, a přesto i tam narazili na jisté mantinely.
Avatar - JirkaVejrazka
25. 1. 2021 19:47
Re: náhled do budosnosti
To je mozne, ale i tak si myslim, ze ten hybrid od skodovky nebude spatny a pro vetsinu ridicu nebude jezdit za 8.
Avatar - white label
25. 1. 2021 19:46
Re: Konkurent Corolly
V této galerii vypadá většinou o něco tmavší/méně výraznější. Tam vypadala ještě o poznání líp. Asi více slunce.
25. 1. 2021 19:43
Re: náhled do budosnosti
Jenze plug-in hybrid Toyoty bude bez nabijeni fungovat lip, nez ten od Skodovky...

Dva elektromotory jsou vic nez jeden. :yes:
Avatar - _Karel_
25. 1. 2021 19:41
Re: Kontrasty
Samozřejmě, že je.
https://www.spritmonitor.de/…/400-Superb.html?…
Kdybychom měli doma jako druhé auto PHEV, jezdilo by zřejmě dokonce výrazně pod normovanou, při nájezdu několika tisíc km ročně.
Nevím, co na tom některým dělá problém pochopit.
25. 1. 2021 19:40
Re: Dotaz k DQ400e
Taky by me zajimal nejaky detail.
Treba pocet rychlostnich stupnu.

Jinak rohYpnole, zadna sazka na jistotu to neni.
Z prosteho duvodu.
Minimalne jedna ("rozjezdova") spojka je namahana mnohem min, jelikoz s elektrickym motorem se nemusi opotrebovavat behem rozjezdu.
Avatar - Ozzman
25. 1. 2021 19:37
Re: Konkurent Corolly
No já si to myslel, ale z fotek jsem si nebyl jistý :) Ta se povedla..
Avatar - JirkaVejrazka
25. 1. 2021 19:29
Re: Tento druh pohonu je naprostý ekologický černoch
Tak se podivej na nejaka realna cisla. Asi budes prekvapen.
Avatar - rohYpnol
25. 1. 2021 19:27
Re: Tento druh pohonu je naprostý ekologický černoch
Obecně pro všechny PHEV.
Avatar - JirkaVejrazka
25. 1. 2021 19:26
Re: Tento druh pohonu je naprostý ekologický černoch
Tak nejak. Prius PHV ma v hybridnim rezimu nepatrne horsi spotrebu nez HEV Prius (tzn. skvelou) a v EV rezimu ma lepsi spotrebu nez vetsina modelu TM3. Brano podle EPA metodologie (v USA), ktera to udava prave takto oddelene.
25. 1. 2021 19:23
Re: náhled do budosnosti
Mas zbytecne otazky.
O to tady skutecne nejde.
Bavime se o stavu za deset let.
A takovych nabijecek tu bude spoustu, viz pocet rychlonabijecek v Norsku dnes.

Ja se bavil predevsim o destination chargerech (nabijeni v cili) prave pro "normalni" lidi (predevsim ve mestech), ty bez RD.
A zridit za deset let infrastrukturu je skutecne proveditelne. To neni sci-fi.

https://insideevs.com/…capita-globally/
Avatar - white label
25. 1. 2021 19:20
Re: náhled do budosnosti
Kolik je těchto dobíječek aktuálně k dispozici v ČR? ;-)
Pořád existuje podstatně větší skupina lidi, kteří nemohou nabíjet u svého RD.
25. 1. 2021 19:15
Re: náhled do budosnosti
Zadny od zacatku.
Postupne.
Prijde ti 350kW malo?

https://new.siemens.com/…/sicharge-d.html

To je rychlost nabijeni cca 1000km/h. S dnesni nabijeckou.

K 79%: Porad existuje pomerne velka skupina lidi, kteri muzou nabijet bezproblemu denne u sveho RD.
25. 1. 2021 19:15
Re: Tento druh pohonu je naprostý ekologický černoch
Sup iV na elektriku 17-30kwh podle pocasi a na benzin 4-8 podle rychlosti a charakteru cesty.... (samozrejme umi i za 15 kdyz s tim nejake pako pojede 200). Co z techto udaju by me melo vydesit?
Avatar - white label
25. 1. 2021 19:12
Re: náhled do budosnosti
79% nejsou všichni.
Ale teď je prý naděje, že se bude dobíjet jen 5 minut, ale bohužel to nefunguje se stávajícími dobíjecími stanicemi, Takže v tomto ohledu by to bylo zase znovu, pěkně od začátku...
https://www.auto.cz/…a-5-minut-137723
25. 1. 2021 19:10