Legendární Lotus Elise vám jistě nemusíme představovat. Kupé, které spatřilo světlo světa poprvé v roce 1996, se za léta své výroby stalo stěžejním produktem automobilky z norfolského Hethelu.
Speedster je snad najšerednejšie auto z obdobia tesne po mileniu... v tej zelenej je to skvost :D
Uz v NeedForSpeed som ho neznasal, je fakt hnusny. Urcite jazdil dobre, ale burat by som v tom asi nechcel... ale tak to ani v nejake starej Miate.
Ja som prekvapeny ze ich vzniklo tak malo ( to sa vobec vyplatila vyroba ?) .... pritom v tom case dostopne sportiaky na tom boli lepsie ako dnes....neboli vtedy ani skoro ziadne suvecka ani crossy a ako vidis ludia to uz ani vtedy taketo nieco nechceli.... lenze nakoniec to dnes este moze byt jedno z mala aut na ktorom este aj zarobis a cena ktoreho by mohla s vekom pekne rast... a vsadil by som sa ze speedster v dobrom stave dnes kludne moze stat majland.... a bude to velmi vzacne zbozi
Oplatit sa im asi neoplatila, aj predajna cena bola vysoka a ten dizajn isto nesadol kazdemu... Elise sa dockal dalsich generacii, nebude to asi nahoda.
Neviem ako to bude s narastom cien aut, ktore budu zavisle na fosiliach, nemam na toto nazor. Podla vsetkeho pojdu ceny PHM hore a tym padom auta s vyssou spotrebou a malou uzitnou hodnotou mozno nebudu mat ocakavany narast hodnoty ako tomu bolo automaticky doteraz. Uvidime snad...
Tusim cenovka speedstera bola okolo jedneho miliona co ozaj nebolo pred 15 rokmi malo... navyse je to stale "len" opel... ved hej...
Ak si dobre spominam tak jeden bledomodry speedster som svojho casu aj u nas videl... je to fakt taka placka.... ale skarede to podla mna nie je ... na tu dobu ten oplacky styl tu implementovali sikovne a tvary aj hrany na aute fungovali.... problem bol skor v tom co pise xylo... proste bol to spartansky kostitras bez vybavy... a hoc mam prave taketo spartanske kusky s nizkou vahou ako elise ci evora rad a povazujem ich za prave sportiaky tak plne chapem ze dnesni moderni zakaznici uz chcu u sportovych aut aj nejaky ten komfort a vybavu.... ale tych 7000 kuskov je fakt smiesnych sila... ale raz aj vdaka tomu bude speedster vzacne zberatelske auto
2,2 stála cca 1,2 milionu a 2,0 turbo asi 1,4. Většinou tahle auta stála v autosalonech, protože za takového prcka to bylo prostě moc. Předvádečky a salonní kousky se prodávaly okolo půlky ceníkové ceny.
Kedysi som čítal, že diely na Speedster sú nekresťanský drahé. To potom radšej Lotus - je to "tradičnejšia" značka u podobných áut, navyše sa ich vyrobilo oveľa viac a predpokladám, že aj dielov z druhovýroby bude ďaleko viac. Speedster je taký celkom exot.
V SUV nebo krosoveru se dá alespoň jezdit, což ve Speedsteru moc ne. Tohle auto je ukázkou, proč není žádný zájem o tento typ opravdu sportovních aut (pro normální ježdění na silnici).
Tak on speedster stejně jako elise ani jako daily car nestavěli, bylo to auto čistě pro zábavu. Já jsem se tehdy rozhodoval mezi speedsterem a hondou s2000, která byla pro běžné ježdění určitě použitelnější, ale paradoxně jsem se do ní vešel hůř než do speedstera, tak jsem vzal jeho, v turbu. Bylo to opravdu jen na ty ranní víkendové projížďky, čistě zábava, jet se v tom nedalo nikam, zatažená střecha mi bourala hlavu, bez střechy bylo v kabině už kolem stovky tornádo, boty musely být jen šlupičky, protože pedály hodně u sebe, ale jelo to parádně, taková motokárka, rád na to vzpomínám, i když auto opravdu jen pro velmi omezené použití.
Já měl normální 2,2 a výkon samozřejmě trochu chyběl, takže největší radost mi dělalo štěrkové parkoviště u kamarádovy hospody, kde jsem dělal kroužky. Taky jsem se pod střechu nevešel, takže jsem jí většinou sebou neměl. Největší radost jsem dělal lidem u benzínek, když jsem se škrábal z auta ven, to bylo dobrá komedie :D
Se střechou se do toho nedalo ani nastoupit, já jsem ji zkusil dát na začátku, pak už byla jen v koutě v garáži, a jo, vystupování byla přes ty prahy trochu akrobacie, ale zas jsme byli mladí. :-)
No mladej jsem byl, ale trochu delší jízda (třeba z Krumlova na Černou v Poš, tam byla nejlepší silnice) mi vždycky dost zhuntovala moje záda zhuntovaná vysedáváním v kanclu/autě, proto to mé vylézání (kdy skoro nebyl rozdíl jestli dveře byly otevřené nebo ne) bylo tak komické.
Ty si vlastnil Speedster? To som celkom šokovaný. Každopádne rád by som bol takéto auto vyskúšal (aj keď ako píšeš asi by som sa doň vtesnal len s hlavou trčiacou ponad okno). A celkovo je zaujímavé, že práve Opel dakedy vyrábal takýto čistokrvný športiak. Dnes, keď Opel vyrába len bezpohlavné "rozumné" a slabé autá, je to o to väčší kontrast.
No ano, měl jsem ho dvě sezóny a prodal s tím, že už si žádnou víkendovku nekoupím, protože ji pořádně nemám kdy využít. A to se tehdy ještě dalo aspoň o tom víkendu ráno najít silnice bez provozu, dneska fakt nevím, kde (a kdy) bych s něčím takovým jezdil.
A k tomu opelu, speedster byl skutečná extravagance v jejich podání, horší je spíš to, že dnes nemají ani auto, které by postavili proti golfu gti. Když vzpomenu na cali a před ní ještě astru gsi, co jsem měl v devadesátkách, tak dnes by mě nenapadlo se vůbec k opelu jít podívat, jak říkáš, smutný vývoj.
Aj dnes sa nájdu pekné a prázdne cesty, ale nie pre auta typu Speedster :-). Tieto cesty sú skôr pre motorky typu cestovné enduro, pretože kvalita je slabšie, zato okolie nádherné ;-). Navyše v porovnaní z podobným športiačikom je prevádzka, údržba a aj cena takej motorky doslova "za babku" :yes: A fúka na tom tiež, len je na to človek vhodnejšie oblečený :-!.
Kedysi robili aj Opel GT a potom neskôr novú verziu GT. Samorzejme Mantu... Starý vyzeral ako malá Corvette C3 :-). Nedávno som v ňom sedel, škoda, že len sedel ;-\.
Opel už nevýraba ani GSI, OPC... V podstate pre fanúšika áut celkom nezaujímavá značka. Vlastne si ani neviem predstaviť, čím by ma Opel dnes zlákal, aby som si kúpil ich auto (a to som kedysi jeden mal).
Taký VW nemá v histórii zďaleka toľko skvelých áut ako Opel. Doba ale dnes (už dlhší čas) nepraje zaujímavým autám. Hlavne tie "skvelé" elektro-spotrebiče veľmi nezaujmu :-!.
Tak ja by som zvažoval Insigniu (a nielen BY, ale som ju aj reálne zvažoval, bola vo finálovej dvojici), ale práve preto, že je to to "rozumné rodinné auto" za dobrý peniaz, nie preto, že je to auto, v ktorom človek túži jazdiť pre zábavu.
Keď prišla na trh aktuálna Astra, tak som očakával, že bude opäť OPC verzia. Dizajnovo sa mi vtedy páčila a hlavne bola ľahšia, ako kritizovaná predchodkyňa (ktorá ale zase mala jeden z najvýkonnejších motorov medzi HH), tak som tam videl potenciál pre slušný a dostupný HH. Ale nestalo sa a už sa ani nestane.
A čo nakoniec prekonalo Insigniu? :-)
Opel som ešte nedávno mal (Astra G od novoty) - bolo to spoľahlivé a jednoduché auto. Známa mala kedysi Astru F a potom kúpila Merivu. Astra F jazdila spoľahlivo dlhé roky (úplne jednoduché auto)... Meriva sa jej vraj stále kazí, keď prší sú problémy s "elektrinou"... Oplu verila, ale viac by ho nekúpila. Ja som mal veľmi dobrú skúsenosť s Oplom, ale tie moderné mi akosi nič nehovoria - na trhu sú aj zaujímavejšie autá. Opel je dnes taká "sivá myš" - možno okrem Insignie ;-).
Ja mám šťastie, že nehľadám nejaký HH - ak by som už chcel výkonnejšie auto, tak myslím si, že úplne by poslúžila Honda Civic 1,5T :-! Pre mňa musí mať auto nejaký Fun factor aj pri legálnych rýchlostiach - z bežne dostupných značiek napr Mazda, možno Seat...