Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autofun

Zpět na článek

Na prodej je úžasně zachovalé BMW 750i generace E38. Jeho V12 za sebou nemá ani 15 tisíc kilometrů

64 komentářů

CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Spooky0987
Jako vtip ok. Jestli myšleno vážně.. další Tesla Mimoň
Arese
E38 je suverénně nejrkásnější sedmičková řada všech dob 😄 :yes: a pravděpodobně už ji žádná jiná generace nikdy nepřekoná... 😒 :no:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
pekne auto suhlas ... stihle elegantne.. este skutocne pekne bmw ..... tato Bondova Brosmanova 7cka dodnes nema chybu.... a vlastne je to posledna pekna 7micka.. odvtedy je to potom uz len sama zruda....
Avatar - fOE
fOE
Zajimave, taky jsem dlouhou dobu trpel tim, ze jsem BrosNana volal BrosManem, a dodnes mi to prijde prirozenejsi. 😄
nope
Co na tech starych pleckach kdo vidi? Drevenej dekor a k tomu trapna packa na manualni tmaveni zpetnyho? 😒]
Arese
A co jako? Na nějakou "páčku" na ztmavení zrcákta ti sere bílej tesák! 😄 E38 je ještě pravý nádherný Baworák s velkým B! 😄 :yes: :yes: :yes:
nope
Je to stara plecka a hotovo. Adorovat tyhle kraksny, proc jako? Mi to pripomina clanek o tom psychopatovi, kterej sbira stary nudny Hondy. Co na tom jako mate? Jsou to trapny plecky dneska. Kdyz uz adorovat stary auta, tak alespon neco jako Esprit V8, Viper GTS, tripetpet ferdu atd. Tohle je proste starej pekac pro nejakyho pofiderniho nymanda s autodromem a letajicima labutema.
webpaja
Tobě o poslední pouti nějaký světský udělal doma v ložnici pořádek, když jsi seděl v knajpě ne?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jestli nevnímás rozdíl mezi obyčejnou starou Hondou a tímhle, tak je mi tě líto..
Spooky0987
Bude asi zastánce autíček na baterky 😂
Avatar - lordlord
lordlord
přes den, když ti vypaluje oči vw ledkama, tak automatické zrcátko vůbec nereaguje a páčku bych uvítal
Lubo
Nevyznám sa, ale je to z technického hľadiska ok ak to má nájazd len cca 625 km/rok?
Nechcelo by to nejaký väčší servis, aké s tým máte skúsenosti?
Avatar - fOE
fOE
Auta nestarnou jen najezdem, ale i vekem. Unava materialu, pryz se zacne drolit, kabelove svazky lamat atd. Je jedno kolik to auto najelo, odchazet tam toho bude dost. S tim se holt musi pocitat. A prece tohle auto ma svou cenu kvuli zachovalemu interieru, karoserie, ze nehnije, taky tomu ze tam nikdo nic nebastlil, vrcholna motorizace... ale bez oprav to nebude. 😄
Jinak by samozrejme bylo zajimave vedet jak k tem 15tis km tenhle kousel prisel. Ten prumer je jen prumer, klidne to mohlo najet 14tis behem roku a pak to nekde 20 let lezet v garazi.
Avatar - lyon667
lyon667
Největší vliv má způsob garážování. Pokud sedma seděla dvě dekády v suchu, tak tam koroze nehrozí a bude třeba jen zkontrolovat gumové hadice a vyměnit náplně.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Presne na identickom modeli ma snad pred 20r parkrat viezol sef. Skvele , pohodlne auto s paradnymi parametrami na tu dobu. Vtedy bol standard pre V12 5l, toto malo este o kusok viac.
Doteraz si pamatam ten tah motora a jeho odhlucnenie.
Ale servisovat by som to nechcel.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Pokud s tím bude chtít dnes někdo jezdit, tak bych řekl, že V12 je "nesmysl", ale o V8 v 740i ve své době psali, že je to snad nejlepší motor na světě, a provozovat to nebude žádný peklo.
Avatar - Dinar
Dinar
pořád, ale na druhé straně auto své doby. Asi bude málo těch, kterým se E38 nelíbí, jiná věc je její vzívání jako auta (celku) v dnešní době. Protože zapomínáme. Nedávno jsem si docela vážně pohrával s myšlenkou restomodu z E38, a to hlavně proto, že mě děsně rozčiluje, jak mě současná auta chtějí v něčem neustále kontrolovat, omezovat a "pomáhat mi". Když se chci rozjet s autem z roku 2020 musím absolvovat proceduru, která začíná připomínat start letadla, nechat naběhnout palubní systém, povypínat/nastavit všechny asistenty, abych pak při jízdě stejně trpěl, protože některé vypnout nejdou a auto mě děsí různým pípáním a alarmy prekolizních asistentů, lane asistentů, v nesmyslných situacích, chce mě uškrtit pásy při předjíždění atp. Toho všeho mě dvacet let staré auto ušetří a ještě skvěle vypadá, jenže, aspoň hnací řetězec a brzdy potřebují update. Takový byl plán, jenže realita by byla ještě trochu jiná, nejel jsem E38 opravdu možná těch dvacet let, tak jsem si domluvil jeden velmi zachovalý a opečovávaný kousek 735i po fl na zkoušku. A tady se vracím na začátek k tomu, že je to auto své doby. Jsou tam pozitiva, třeba řízení s hydr. posilovačem je optikou dnešních bmw parádní, ale jinak, je cítit mnohem slabší strukturální tuhost, to auto se, opět optikou dnešních bmw, kroutí a třepe na výmolech, je výrazně hlučnější, zdaleka nezatáčí tak dobře jako třeba aktuální pětka, která je stejně velká. Prostě ten pokrok tam je a je obrovský, jak říkám, pro mně je E38 krasavec, ale projevem už trochu "veterán", volba je těžká, auta z posledního roku dvou mně v mnohém vadí, na druhou stranu akt. generaci se z hlediska motorů resp. hnacího řetězce i jízdních vlastností nedá prakticky nic vytknout. Takže, ideál možná leží někde kolem roku 2015, každopádně, co píšu, jsou čistě mé osobní pocity a preference, ať mě tu zas nějaký prostší okopávač nechytá za písmenka. 😉
Mig_35
vzívání :yes: :yes: :yes:
sorry ale ty už nikoho z češtiny nementoruj... tohle už není překlep, tohle musel psát Prochy...
edit: teď jsem si přečetl poslední větu 😄 😄 😄 😄 😄
podpis: prostší okopávač... co nedělá hrubky jak z pomocné školy..
Avatar - Dinar
Dinar
Hm, reagovat na hrubku tím, že další přidáš, to je na diplom. 😁
Prostě, ne, svůj stín zoufalého okopávače nikdy nepřekročíš.
Mig_35
určitě mi řekneš kterou😊
Avatar - Dinar
Dinar
Před ale se píše čárka.
Hlavně se podívej, kdys tu naposled napsal nějaký názor, něco k tomu, o čem je článek, pod nímž se diskutuje. Tvoje diskusní účast je jen zoufalé poskakování za tím, co napíše dinar nebo webpaja, trochu sebevědomí by to chtělo, chlapáku. Touhle reakcí jsi dokonale dostál té mojí poslední větě, prostý chytač za písmenka.
Mig_35
https😐/www.ontola.com/…-radi-mezi-hrube
zajisté dokážeš rozlišit nezi leností, v mých příspěvcích velmi zřetelné, jakožto vynechávání velkých písmenek apod a chybou hrubou, tj. hrubkou, a to už cituji😒br />
O pleonasmus se asi jedná, ale má to racionální základ v klasifikaci učitelů. Při kontrole písemného projevu a probírané látky. Např. "i" ve vyjmenovaných probraných slovech, je hrubá chyba, která má za následek snížení známky o stupeň. Kdežto chybějící/nadbytečný háček, písmenko, chyba i/y v neprobraném učivu a pod., jen snížení o půl stupně. Je to tedy ryze individuální hodnocení.

takže za pět! a sednout

tvůj osobní vkus mohu jen těžko rozporovat, nebo napíšu, nemáš pravdu, nejhezčí je Banglova sedma po faceliftu?

a omlouvám se, u většiny diskutujících hážu pravopis za hlavu, ale u člověka, který s oblibou poučuje z gramatiky druhé jsem si nemohl pomoci. a že to děláš s gustem...

vysvětluju si to tak, že pánbůh viděl tvoji provokaci a hned tě ztrestal, protože je tu nový den a ty rozdmýcháváš včerejší flejmy... připomínkama o prosťáčcích a chytání za písmenka... jj za písmenka, to fakt sedí😊
webpaja
Počkej a ty jsi se v té poslední větě prvního příspěvku našel? Tak to by mě fakt nenapadlo 😁
Jak jsem psal, přikládáš diskuzím zřejmě až příliš mnoho váhy. Víš proč sem třeba chodím já? Kvůli relaxu a společnému zájmu s mnoha ostatními...tím jsou auta a jejich řízení.
A diskuze minulé jsou jako včerejší noviny. Začíná se znova, nový článek, nové téma. Přešaltruj už konečně a přestaň dávat "R" tam, kde se už dávno odřazuje na 6st. 😉
Mig_35
Laurel a Hardy. už dorazil i ten druhej :yes:
webpaja
Sorry, ale nechceš se místo chytání za slova a hledání pravdy v cizím lógru radši zase bavit o autech jako kdysi? 😉
Mig_35
ušetřím velectěnému publiku naše třenice a učiním texty kapitánů průmyslu pro mě neviditelným... a ušetřím i sobě spoustu promr(d)haného času...
webpaja
Ty jsi za kapitána? Tak OK, zůstanu ale u Miga 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Prostě jsi ten typ, který šlápne do ho.vna a ještě se v něm otočí. Vidím, žes potrápil strejdu googla, pleonasme. 😁
Blábolení o "lenosti", k čemu? O těch malých písmenech na zač. věty jsem ti nepsal nic, jen prostě nemáš čárku před ale, což je pravopisná chyba stejného ranku jako i/y nebo s/z, viz.

Klasifikace chyb: Pravopisnou chybu můžeme chápat jako nedodržení dané jazykové normy nebo odchýlení od normy. Časem se v této oblasti ustálily pojmy „hrubá chyba“ a „malá chyba“. Toto označování chyb se používalo pouze v pravopise. V tvarosloví, ve skladbě nebo ve slohu se takové rozlišování chyb neobjevilo(Čechová, Styblík, 1998, s. 173). Uvedené rozlišení vyplývá ze skutečnosti, že všechny chyby nejsou stejně závažné. Ve škole se ustálila jistá zvyklost, co považovat za hrubou chybu: chyby v psaní i, í/y, ý, ve velkých písmenech, vpsaní bě, pě, vě, mě, v psaní předložek s, za předpon s-, z-, vz-. a chybné kladení čárek. Za malou chybu bývá považováno označování kvantity hlásek.

Ta věta na konci mého textu, který se, na rozdíl od tvých okopávaček, týká obsahu článku, měla právě upozornit na to, že bych rád, aby byly případné komenty k věci, bohužel, opět zaúřadoval místní vometák (copyright GTI) a začal svůj zoufalý boj.
Mig_35
obzvláště legračně tvoje neznalost vyjmenovaných slov, resp. neschopnost je aplikovat, působí v kontrastu s tou tvojí škrobenou akademickou rétorikou 😄 😄 😄
kdybys měl o víkendu volno, tak si ta vyjmenovaná slova prosvištíme, udělám to pro tebe rád, jakožto pro dávného kamaráda a nebudu chtít ničehož :yes:

a ještě mi uděláš zase nějaký psychologický rozbor, o tom, jak jsem zoufalý, bídný, prostý apod. a já si to půjdu rovnou hodit.
Avatar - Dinar
Dinar
Nekňourej furt. A víkend věnuj studiu čárek. 😉
Avatar - lyon667
lyon667
Fyzicky stárneš, příteli. 😊 Co mě na veteránech baví je právě ta syrovost, kontakt řidiče s vozem a vozu s vozovkou. Zpětná vazba a kontrola nad vším, nad čím mít kontolu chci. To jediné, co bych starším autům vytknul, je ergonomie posedu. Dát s mojí E24kou šest set kilometrů za den - byť je to auto ve své době považované za dálniční e😜res - se mi zatraceně ozývá v zádech. Pokud tedy restomod, tak bych se zaměřil právě na tohle. Přemýšlet o swapu motoru je u E38, imho, nesmysl.
webpaja
Jestli drandíš i takové porce, tak je otázka alespoň výměny sedadla. Bohužel s polohou ostatních ovladačů se nic udělat nedá.
Taky mám problém, že volant je daleko oproti tomu jak ho lze vysunout nyní a tak mi přijde řidičská pozice u většiny aut podivná. 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Chtěl jsem to jako daily car, opravdu to auto tři čtyři roky odjezdit. Ten restomod by musel být se vším všudy, prostě oholit dárce na na kov a všechno nové. B58 se zf8, komplet nová el. atd., atp., tak, aby se to auto chovalo jako nové, taková E38 ala singer. 😉
Veterána na projížďku naprosto chápu, občas ho protáhnout a jinak opucovávat v garáži, to je trošku jiná kategorie, mmch. zrovna posed je pro mně v E38 naprosto na pohodu. Ale jinak ano, stárnu. 😄 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Před nějakou dobou jsem tu psal, že jsem si zkusil pro mne legendární e46 ve verzi 323i myslím, že 1999 R. V., do té doby jsem s tím neměl jako řidič tu čest a vždy jsem k tomu vzhlizel a došel sem k podobnému závěru jako ty. Ač je to pořád fajn auto, které bych na víkendy klidně bral, tak od té doby auta udělala prostě milovy skok a i dynamicky, tak řízením či komfortem se mu dnes vyrovnají či překoná i kdejaký mainstream. 20 let je 20 let. Já vím, že e46 je rwd, ale i tak je to znát. Na denní jízdu to už asi není úplně ideální.
Avatar - Dinar
Dinar
Jj, nostalgie je sfiňa, holky byly hezčí, pivo hořčí a auta lepší. 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
:yes:
webpaja
Jenže to co byly dřív "holky" jsou dnes NESMÍŠ a to co byly sice pěkné, ale už přece jen dámy, jsou dnes holky. 😒]
Navíc v době kdy ta auta byla lepší, jsem se k nim nedostal... Takže v zásadě teď je kolikrát první šance. 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
No já vnímám jediný rozdíl v tom, že dříve se lidi chodili více bavit ven, mnohem více, takže si ty dámy a holky mohl potkal v reálu a né jen klikat na instragram... což, nezlobte se na mne všichni mladší, má prostě větší kouzlo 😁
Avatar - Dinar
Dinar
Nakonec, co holky, ale ty prázdné silnice v devadesátkách, to bylo něco. Po D1 flat out, v noci dvěstě plus pořád, na Vysočině to v těch rychlostech občas přeskakovalo z pruhu do pruhu, ale nic, co by pořádný king of the road nezvládl. 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
😁 😁 Tohle já už bohužel nezažil, ale i za těch 15 let, co řídím musím konstatovat, že situace se brutálně zhoršuje a zahušťuje...
webpaja
Ještě po přelomu milénia jsem se těšil na ranní a noční jízdy. Co D1, ale taková E442, široké krásné silnice, téměř bez provozu...tu jsem měl rád. Teď když tam jedu dostávám osypky.
Avatar - Dinar
Dinar
A 35ka, to bylo rally. 😄
Avatar - speedfred
speedfred
Tak,tak D1 sa dala v poho jazdiť aj na diaľkové svetlá. Teraz ich nezapneš snáď ani o 2 hodine nočnej.
Jeden moto novinár v tých časoch písal ze spravil Brno- Praha za 45min.
Avatar - wikinko
wikinko
este v roku 2019 na konci zimy ked este neboli plne rozbehnute zuzenia som dal Kosice-BA-Brno_Praha za 5:27, 710km, priemer 130kmh. A nebolo to uplne v noci, prijazd cca 22😁0. Stale sa da, len riskujes papiere.
webpaja
Z pohledu daily caru je to pochopitelné, podobná auta nejlépe fungují v módu...nemusím, ale chci. Takže do něj skočit jen když je nálada. V e38 jsem se vezl, shodou okolností jen vzadu a právě v 750i. Jinak mě obešla, ale pár měsíců poté už ve FL banglovské 760. Jakkoliv je dodnes e38 krásná, e65 mě uhranula spíš svezením a neskutečnou silou V12.
Určitě bych dal dnes přednost e38, chtít-li se občas svézt v něčem luxusním a přitom syrovém (porovnávám s aktuální dobou). 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Jo, ono mě by se líbilo aut, spec. designy z osmdesátek, takové mase biturbo nebo pak první ghibli, to je prostě žrádlo. Jenže vždycky je tam háček, háčky, sedneš dovnitř, klasický Ital, kolena kolem volantu, ruce na opici, po silnici se to motá jak opilec, převodovka drhne, to prostě nejde, ale kdyby šlo, tak tohle by (z hlediska designu a nostalgie) byla moje cesta, E38 si jako auto, které vytáhnu z garáže, abych se projel, moc představit neumím. 😉
webpaja
Když ji tam ještě chvíli posušíš, tak v polovině dekády budeš mít to což vidíš na starých Mase, ale bez negativ, která jsou zřejmá.
Se mi líbí jak si tu s Lyonem medíte v názoru na nepohodlí u odtimerů nebo youngtimerů a pak sedíte hodiny ve skořepině a mažete stovky km naráz 😁
Avatar - Dinar
Dinar
😁 😁 Tvl, v tom biturbu by se nesedělo dobře ani tobě, já jsem měl hlavu ve stropu a volant na koulích. Ono by nejspíš šlo dát na volant nábu, vyměnit sedačky za nějaké míň masivní, aby byly níž, jenže to by zas zničilo kouzlo toho opulentního ital vnitřku. Ale to auto je tak krásné, taková nasraná krabička, prostě dokonalost, a motor vříská, já jsem malé ferári. 😁
webpaja
Podle všeho jsem asi málo nosil nákupy, takže mi přijde, že u všech starších aut bez teleskopu je daleko. Je to blbý, když máš auto pro radost a nemůžeš si sednout tak, aby jsi ho mohl vodit.
Byť za to vše ostatní stojí 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Jo, všesměrové polohování volantu to je tak část toho pokroku, ale u těch starších Italů je posaz prostě extrém. Vem si, jak skvěle se sedí v dnešní giulii, to je jiný vesmír.
webpaja
U Giulie jen hnidopišsky dodám o ždibec silnější volant (ne průměr kabelu VN jako u BMW) a jemnější kůže na něm. Jinak to je vončo.
Avatar - speedfred
speedfred
Mne zase chýba ten hrubý BMW veniec volantu v Giu , ale sedačky sú o mnoho lepšie ako boli v BMW.
Keď čítam tú nostalgiu tak si ju budem musieť nechať asi na vždy. Za pár rokov sa bude aj ona považovať za analógové auto. Na EV to už nebude mať ale aspoň ich trochu potrápi za peknej zvukovej kulisy.
webpaja
Ta tloušťka věnce by byla ideál někde mezi. On M volant v 235i podle mě nebyl tak strašně tlustý jako jsou M volanty G modelů 😉

A Julču se nechej, tohle už nikdy nikdo nevyrobí! :yes:
jossalito
I pro mě je to dodnes nejpěknější sedma. Kdysi dávno jsem ji projel právě s výše zmíněnou V12.
Na ten motor si pamatuji díky dvěma věcem.
Měl neskutečnou sílu a zvuk i nad 200 km/h a taky neskutečný apetit, kdy v Brně plně natankovanou velkou nádrž (90 litrů?) dokázal téměř vycucat po dálničním letu do Ostravy.
Další sedma, se kterou jsem něco nájezdům byla už Bangleova 750 s V8. To už bylo auto úplně jinde, takový pohodlný né moc obratný parník.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jé, ty si vstal z mrtvých ? 😁 Vítaj :yes:
webpaja
No nazdar! Přišel se podívat :yes: 😉

Počkej, to si dokázalo vzít přes 40?
jossalito
Čauec. 😉
No, tehdy ještě nebyla dálnice všude a taky jsem to auto nijak nešetřil. Takže styl brzda plyn a furt do plna. Jelo to pěkně. :-!
webpaja
JJ, pamatuju si dodnes jak mi tehdejší šéf (760i) říkal...za 50min buď v Brně a já seděl v kanclu v Ově a měl čtyři kroužky s 1,9TDI 😉
Víš sám, jaký byl provoz na čtyřpruhu mezi FM a Bělotínem. Ale s V12 se řeší pravý pruh nesrovnatelně líp.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak si bych rychlejší, než 760i a jeste si jel za 4 n a sto ne ? 😁
webpaja
No nedal jsem to samozřejmě, rozhodně ani spotřeba nebyla krásná. 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
😒]
Avatar - Dinar
Dinar
Zdarec, máš na tom nicku pavučiny, opraš to. 😉
Avatar - wakantanka
wakantanka
Čiste teoreticky pri tej prestavbe ak by v podstate ostala len karoséria s motorom a transmisiou, nahradiť podvozok včetne tlmičov, výsledok by mohol jazdiť veľmi podobne ako napr. G60 aj čo do istoty, aj čo do komfortu. Otázka je čo by to nakoniec vyšlo finančne, časovo a s pomerne nejasným výsledkom. Taký projekt asi nebude dávať veľký zmysel pre daily či?