Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Na prodej je úžasně zachovalé BMW 750i generace E38. Jeho V12 za sebou nemá ani 15 tisíc kilometrů

Jan Zajíc
Diskuze (64)

Přitahují vás luxusní auta devadesátých let? Pak by se vám mělo líbit tohle BMW 750i generace E38, které je na prodej.

Tahle sedmička se vyráběla v letech 1994 až 2001 a pro mnoho fanoušků BMW patří společně s řadou 3 generace E46 a řadou 5 provedení E39 mezi "poslední klasické", někdo dokonce říká "poslední opravdové", bavoráky. Jejich nástupci totiž už dostali poněkud výraznější a odvážnější design.

Řada 7 generace E38 je naproti tomu ještě klasický konzervativní luxusní sedan s minimalistickým a čistým vzhledem. Možná právě proto také její design snad nestárne.

K dispozici E38 byla s řadovými šestiválci, zážehovými i vznětovými, nebo vidlicovými osmiválci, také benzinovými a dokonce i s naftovým. Vrcholem však bylo provedení s 750i s vidlicovým dvanáctiválcem o výkonu 240 kW a točivém momentu 490 N.m. Motor s objemem 5,4 litru byl spojen výhradně s pětistupňovou automatickou převodovkou od ZF.

BMW 750i s V12 akcelerovalo z klidu na stovku za 6,6 sekundy a rozjelo se až na 250 km/h.

A právě jedna taková sedmsetpadesátka nás zaujala v evropské inzerci. Stříbrný sedan z roku 1996 se standardním rozvorem (dělala se i prodloužená varianta) je totiž po prvním majiteli, na tachometru má jen 14.525 kilometrů a vypadá mimořádně zachovale. Zvenku i uvnitř.

Interiér je při tom esencí luxusu devadesátých let, což se projevuje hlavně spoustou kůže a nešetřením na dřevěných dekorech.

Jak ale asi tušíte, nizozemský prodejce vám tak zachovalou sedmičku s vrcholnou dvanáctiválcovou motorizací nedá úplně levně, požaduje za ni 39.875 eur, tedy v přepočtu lehce přes milion korun.

Jan Zajíc
Diskuze (64)

Doporučujeme

Avatar - wikinko
13. 2. 2021 22:16
Re: Krásné auto
este v roku 2019 na konci zimy ked este neboli plne rozbehnute zuzenia som dal Kosice-BA-Brno_Praha za 5:27, 710km, priemer 130kmh. A nebolo to uplne v noci, prijazd cca 22:30. Stale sa da, len riskujes papiere.
Avatar - wakantanka
12. 2. 2021 16:56
Re: Krásné auto
Čiste teoreticky pri tej prestavbe ak by v podstate ostala len karoséria s motorom a transmisiou, nahradiť podvozok včetne tlmičov, výsledok by mohol jazdiť veľmi podobne ako napr. G60 aj čo do istoty, aj čo do komfortu. Otázka je čo by to nakoniec vyšlo finančne, časovo a s pomerne nejasným výsledkom. Taký projekt asi nebude dávať veľký zmysel pre daily či?
12. 2. 2021 13:37
Re: Krásné auto
Ta tloušťka věnce by byla ideál někde mezi. On M volant v 235i podle mě nebyl tak strašně tlustý jako jsou M volanty G modelů ;-)

A Julču se nechej, tohle už nikdy nikdo nevyrobí! :yes:
Avatar - Ozzman
12. 2. 2021 13:33
Re: Krásné auto
:-[]
Avatar - speedfred
12. 2. 2021 13:26
Re: Krásné auto
Mne zase chýba ten hrubý BMW veniec volantu v Giu , ale sedačky sú o mnoho lepšie ako boli v BMW.
Keď čítam tú nostalgiu tak si ju budem musieť nechať asi na vždy. Za pár rokov sa bude aj ona považovať za analógové auto. Na EV to už nebude mať ale aspoň ich trochu potrápi za peknej zvukovej kulisy.