Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Videa

Zpět na článek

Video: Ahoj Stando, nastav teplotu aneb Ovládání funkcí v Golfu za jízdy

33 komentářů

Avatar - AurisHSD
AurisHSD
Octavia IV má některé věci jednodušeji a všechno se nemusí dělat za jízdy.
Avatar - Anonym
Anonym
některými zdejšími esy příliš vyschízovat. Jsem tak moc mimo hlavní proud, když řídím normálně holýma rukama?
h.onzyk
Ne, dneska do rána -18, auto stojí celou noc venku, vyhřívanej volant ani bufíka nemám. Rukavice šly dolů hned po odškrábání skel.
Avatar - VDC
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
h.onzyk
To je velkej pomocník, jenže minimálně přední boční musíš škrábat i tak, a na tu ledovku co padla minulej tejden ani to vyhřívání moc nezabíralo, než roztálo to zadní tak to byla doba.
Avatar - miromen
miromen
Ja měl vyhřivane čelni sklo a tohle byla pro mě uplně postradatelna zaležitost. Dobrovolně bych si za tenhle prvek nepřiplatil.
Z vyhřevu dokažu ocenit snad jen volant, ale to hlavně proto, že jsem linej nebo spiš zapominam si bravat sebou rukavice takže po ometani sněhu a zbavovani se ledu mam povětšinou dost promrzle prsty.
h.onzyk
Rukavice nosím v kapse bundy, na to odškrábání auta nepotřebuju lyžařské :-) stačí obyčejné bavlněné které se do té kapsy vejdou. Já ve svém autě mám vyhřívaná jen sedadla, zrcátka a zadní sklo, výhřev čelního a volantu si očas užiju u nějakého servisního auta. Jinak častěji škrábu sklo, než že by mě trápil studenej volant ale Ford to stejně prodává jako jeden balík, jen už by mohly zapracovat na té technlogii vyhřívání, ty drátky v čelním skle jsou docela vopruz.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Mně mrznou ruce jakmile padne pod 15 stupňů. Díky vyhřívanému volantu už rukavice nemusím. Když jsem ještě vyhřívání neměl, tak jsem pravidelně jezdil v tlustých kožených rukavicích dokud se auto neprihřálo. Takže v tom problém a divnou věc nevidím.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Dnes ráno jsem si na tebe vzpomněl, když ani v jednom autě s kterým jsem dnes jel nebyl... Býval bych si ho zapl v těch - 18 ti :D
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - curwasportiva
curwasportiva
Ja cely minuly tyden startoval v teplotach kolem -40 :D
Avatar - VDC
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Bude na to mluvit stejně jako tady, protože ten jazyk tam je i tak nahraný. A nebo bude otázkou minuty tam češtinu doplnit. Proč zase hledáš problémy tam, kde nejsou?
Avatar - curwasportiva
curwasportiva
To ovladani je NEintuitivni, NEprakticke a hlavne NEBEZPECNE.
Arese
Přesně tak. Pokud je takové ***ské dotykové ovládání auta legální, nechápu, proč zkazují za jízdy ovládat mobilní telefon?! :-O
traveldrive
Lebo telefón ti môže spadnúť pod sedadlo? ;-)
Sviat
neni nad poslepu nahmatanem pogumovanem kolecku, které chytnu do prstů a během sekundy změním teplotu,rychlost ventilace,hlasitost radia apod. To same fyzická, topograficky ohraničená tlačítka. Doba nabíjecí se mění na dobu dotykovou a samomluvici. Dečka, ticho,tatinek se ted bude pokouset nastavit teplotu a rychlost ventilace..
Avatar - Anonym
Anonym
než jaký mám jako divák videa. Jako divák videa to na mne působí úplně strašidelně, nepoužitelně. Vydržel jsem sledovat jen do zapnutí vnitřní cirkulace. Na další už jsem neměl náladu.
cvergo
V zime ked nasadnem do auta po nastartovani volim: vyhrievanie sedacky, vyhrievanie volantu, vyhrievanie skla a zrkadiel, vypnutie start-stop, vypnutie asistenta jazdnych pruhov.
Momentalne je to u mna 5 samostatnych tlacidiel ktore po slepu stlacim v priebehu 1 - 2 sekundy a mozem vyrazit.. Neviem si predstavit tuto torturu absolvovat na niekedy pomalsie reagujucom tablete (vidiet na videu v 3:33 kedy cca 4 sekundy bolo potrebne cakat na zobrazenie ponuky). To by ma privadzalo do sialenosti.
Arese
Ono je smutné i to, že po nastoupení do současných aut musí řidič podstupovat takové vypínací martirium... :-O :no:
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
100% souhlas.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Nemusí. Chce.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Promin, ale jestli je po startu auta vzdy zapnuty asistent pro jizdu v pruzich, ktery jen taha za volant, tak to to hodne spatne. Ostatni je samozrejme volitelne.
Varel
Mně by to až tak nevadilo, ale tenhle asistent mi po nastartování zůstává tak, jak byl.
traveldrive
Po štarte auta NECHCEM mať zapnutý stop-štart. Chcem si ho zapínať sám podľa potreby.
Po štarte auta NECHCEM mať zapnutú kontrolu jazdy v pruhu. Chcem si to zapnúť sám, keď idem na diaľnicu a uznám to za vhodné.
h.onzyk
Ještě by mě zajímalo, jak ten displej funguje po mrazivé noci. Když mi auto stálo do rána v -18, tak se údaje na palubním PC místo rychlého přecvaknutí jen tak neochtně přelévaly :-)
JirkaX
Při crash testech přidávají body ze kdejakou ptákovinu, ale za tohle by měli hvězdu sebrat. Na nich bude jestli se výrobci jako VW vzpamatují. Snad neuteču od VW k Dacii kde to ještě funguje normálně.
Varel
Dá se to takhle hlasově ovládat, i když je připojené AA? Nebo ta VW asistentka zmizí?
Jinak ergonomicky mě to dost zklamalo, třeba vypínat lane assist postupně dvěma rukama a ještě při tom koukat na displej, tak to už jsem ty čáry dávno projel. I ta dotyková hlasitost je úchylná. A zapínat vnitřní okuh větrání proklikáváním se obrazovkou, tak to bych už měl po nehodě.
Avatar - -peterp-
-peterp-
teď ještě jednou všechny pokyny, prosím, ale hlasem. šlo by to?

musím se přiznat, že mě zarazilo, jak daleko byl MBUX v asi rok starém GLE - seděl jsem v něm asi minutu a už jsem hlasem zobrazil spotřebu (graf za posledních 30 minut), vypnul a zapnul HUD, nastavil teplotu, odnavigoval se do restaurace u babičky v průhonicích, prostě pecka. Koncern s hlasovým ovládáním strašně bojuje a v 2021 A6 neni o moc dál, než v 2017 A4. ;-\
Winie
Tohle už není jen obtěžující jako stop/start, ale tohle už je vyloženě životu nebezpečné. Hledat každou blbost během jízdy v menu, včetně změn teploty klimatizace, výhřevu sedaček (aspoň na to je tlačítko).
Musím říct, že už půl roku uvažuji, jak se vyhnout autu s touto dotykovou blbostí, ale jediné co mě napadá je Superb, který má ještě klasická kolečka a tlačítka. Nejen že nový Octavia LU je drahý jako blázen, ale ještě to má tuhle blbost.
ciban
V Golfu se často využije Front assist. Když i při jednom z nejzákladnějších úkonů (intenzita ventilátoru na max s ofukem skla) jdou oči na 1-2sek mimo vozovku... To je 90km/h 50m poslepu.. Hlavně, že je to dle NCAP na 5 hvězd..
ljube
Ahoj volkswagene, jdi s tímhle ovládáním do ***e!
Noa on by šel a místo toho by tam najednou narostla klasická tlačítka a otočné ovladače a svět by byl zase normální.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Z videa bylo celkem patrné, že opravdu hodně času řidič při ovládání infotainmentu nesledoval vůbec provoz. Jendou dokonce - počkejte, než se zařadím...
Dost škoda, že nebyl synchronní záběr na pohled řidiče a jeho zrak, kde se dalo vyhodnotit, kolik času nesledoval provoz. Dalo se to třeba domluvit s VUT, ti přímo mají zařízení na vyhodnocení.

Hlasové ovládání zezadu mi přijde jako další absurdita, no aspoň že až mě benga povezou v nové oktávce tak budu moct zezadu zatápět v seslích nebo měnit nastavení za jízdy... :-[] :-[] :-[]

Vlastně hodně smutné, že zapnutí vnitřní cirkuace a další funkce znamenají stejnou náročnost jako měnit barvičnu podsvětlení...

Nechápu, jak takovéto auto může v celku získat 5* EuroNCAP, když jeho samotné ovládání je značným rizikovým faktorem pro způsobení nehody!!!