fosteku, takovyhle penize, resp. majetek kterej muzes prodat a jeste ti hodne zbyde, ma kde kdo.
ja se uz 20 roku ridim jednoduchym pravidlem - koupim, si jen takovy auto, na ktery si vydelam za 1/4 roku, a 3.6M za 1/4 roku nevydelam.
duvod je ten, ze sem 1/4 letni platce DPH a v okamziku, kdy bych pozadoval vraceni DPH, zacne se v tom financak stourat ...
Tak si ho kup třeba v Německu bez DPH (na firmu) a tady už ti pak DPH vracet nemusí.
Dělají tu s tím pak mnohem menší ofuky.
Za 1/4 roku si tady na slušné nové auto vydělá jen minimum lidí.
Na Novinkách - "Česká cena zatím není na světě, ovšem v německém konfigurátoru značky Porsche už GT3 je, a to s cenou od 167 518 eur, tedy 4,31 milionu korun."
Docela by mě zajímalo, jestli bude skutečně v UK z nějakého důvodu o tolik levnější, nebo je to další extra trapas redakce, typu 9-místná Toyota se sedadly 2+2+3.
EDIT: na UK konfigurátoru je skutěčně za 123t liber.
Viz 23:07
Nic jiného/podstatného to být ani nemůže. Při přepočtu z eura na libry (aktuálně koeficient 0,877) by měla být anglická cena GT3 o 23.813,- liber vyšší, aby odpovídala té německé, což je v Kč rozdíl přes 700 tis.!
Pak je to polehčující okolnost, protože to (s přepočtem na koruny) jen opsali z nesprávného místa. Kdyby se Standa mrkl i na německou cenu, tak už tu mohl být zajímavý článek o vlivu EU na cenu za spalováky.
Naše ceny vycházejí logicky z těch německých (německou cenu GT3 už jsem tu dával), nikoli anglických, které už jsou dnes mimo nenažraný EU vliv výběrčích výpalného u spalováků. U GT3 to dělá rozdíl skoro tři čtvrtě milionu Kč, u Turba S pak skoro milion.
Být britským petrolhead tak ten Brexit náležitě oslavím!
Porsche 911 (a ta pravděpodobnost je hodně veliká) bude to Turbo S.
Ale tohle je taky parádní, jenom né tolik daily use.
Nejsem BYchař a BYpilot manuálu, tak to beru doopravdy. Z GT3 maximum nevyždímám a na okruh se člověk každý den nedostane.
Pravda je taková, že BYCH nejradši Turbo S cabrio s neexistujícím manuálem. :-)
Každopádně k Porsche gratulaci a díky, že tohle GT3 existuje. :yes:
Kdo plánuje koupi Turba S, nebude alternativně zvažovat GT3 a naopak. V rámci 911 jsou to dva různé světy.
Virtuální verze Turbo S v kabriu s manuálem je poměrně kontroverzní představa.
Tím "blízko základu" myslíš konkrétně co? Osobně mám u základní (ne eSkové) rwd Carrery problém pouze s tím, že nemůže mít "samosvor" ani za příplatek, což neví ani někteří prodejci, o motoristických novinářích a různých internetových "testerech" nemluvě.
Myslel jsem základ a jemu blízká auta.
Ani ne 400 koní za 3 mega (ne, úplně v základu to nekupuje nikdo).
Sorry, vím že je to svatokrádež...ale to už radši toho Mustafu (mám za to dva) nebo GTR (ten kastrol na rejži aspoň jede). Nebo novou Vettu.
Za mě nedává 911 za 3 míče kterou přejede kde co smysl.
Samozřejmě jsem rád za GTS, ale já bych ani se základní rwd Carrerou (pokud by mohla mít samosvor) žádný problém neměl, dokonce jsem svého času uvažoval o 911 T (991).
Že mně pak někde ujede třeba GTR je mi úplně jedno, i proti základní Carreře je to jen rychlý "Playstation", čímž nechci znevažovat schopnosti/rychlost GTR, ale spíš vyzdvihnout výjimečnost 911 bez ohledu na její konkrétní výkonovou variantu.
A i těch ani ne 400 koní je v 911 mnohem dynamičtějších (pocitově i reálně), než v jiném běžnějším autě.
Nejvíc zážitkovejch okolo 400PS jsem zažil ve své první R8 Mk.1 v manuálu s obyč podvozkem. Přesně chápu o čem mluvíš - Mk.2 je totiž Playstation.
I když atmo V10 atd...
Škoda, že 400 koní maj dneska HH. To mě na ton sejří,
Jo, první R8/V8 v manuálu byla hodně povedená...
Ale těch 400 koňových hh moc není..., a pořád je to (proti 911) jen splašená pětidveřová plechovka s R4 (v jednom případě s R5).
GTS jsou nejlepší verze, pořád je to slušně použitelné jako daily car, ale umí to už všechno, co bys od nejlepšího sport auta na světě chtěl. GT3 je propojka do závodního světa, bydlíš pár km od okruhu, máš to v garáži, a když tě to popadne, tak se můžeš povozit. Pětisetkoňový boxer s manuálem, to je čistý sen. Blbý je, že asi poslední zhmotněný, příští text už bude nejspíš o nějakém taycanu gt3.
S GT3 991.2 jsem se svezl v Lipsku a bylo to spíš na okruhy, než na normální cesty, samozřejmě na hladší širší okresce to taky bude paráda, ale na běžné cesty to úplně není, tím spíš u nás, o GT3 RS nemluvě.
KeBY som sa dostal do situácie výberu "lepčej" 911 tak by som asi rozmýšlal nad novým Turbom S. Keď človek pozerá testy či drag race tak to auto ide až šialene, hlavne akú to má trakciu a výborný LC.
To auto (GT3) je neuveriteľné na brzdách a akú má trakciu na výjazdoch. To je niečo, a vraj na guwno koncepcia. Som zvedavý aká bude teraz zvuková kulisa, vďaka filtru vo výfuku.
U tohoto auta by som asi bral už radšej PDK prevodovku. Sorry.
Známy kupoval (momentálne) už minulú generáciu GT3 RS a myslím že za to dával v DE 240tis € aj s DPH. Takže cena 3.6M mi príde celkom fajn.
Ta cena by byla hooodně fajn, když úplně zákl. 911 u nás aktuálně začíná na třech mega!
Ale i vzhledem k zákl. německé ceně téhle GT3 v (167.518,- euro) je to absolutní nesmysl, další z totálních přešlapů redakčních komiků. Takže spíš něco kolem 4,4 mega u nás. ;-)
S ohledem na minulé g. bych tak velké zadní křídlo čekal spíš až u verze GT3 RS, určitě má velkou zásluhu na těch neuvěřitelných -17s proti předchozí g., ale z některých úhlů pohledu to bude na úkor estetiky. Pro srovnání na fotce s červenou GT3/997: https://t.cncenter.cz/…igin-6831622.jpg?…
Taky jsem si myslel ze potrebuju po ctyricitce 911, abych si jakoze sahl na vrchol. Jenze pak jsem se svezl v caymanu s. Jo, presne v tom aute kterým kdysi rikali porsche pro sekretarky. Kdyz slysis ten motor za zady, tu lehkost v zatackach, no a vykon akorat, pro me..
Tak ti rozmýšľam že s moto som na okruhu nikdy ani nebol, možno aj dobre pre mňa.
V mladosti nám stačili okresky a teraz ma už super/hyperbike nelákajú. No a po jazde s kompresorovov Kawasaki som to zavrhol asi úplne. To už je moc 🤦
Já jsem se vždy řídil radou, kterou jsem dostal od jednoho profíka. Jestli si chceš vylepšit "lap time" a nechceš si při tom "pomačkat plechy", tak to zkoušej jen tam, kde máš "dost místa na udělání chyby". Já se tou radou řídil a i když jsem měl na okruzích "numerous slide-offs", tak jsem nikdy plechy nepomačkal. Ano, na NS je takových míst poskrovnu.. :-!
Jak píše speedfred, tohle už chce koule a umění, na ničem jsem se tak nebál (i když krásně nebál) jak na litrové "duchně" kamaráda. Z velké části to bylo tím, že to neumím, ale uznávám, že když za to na výjezdu vezmeš, žádné auto se tomu pocitu nevyrovná. Každopádně, já na to koule nemám a neměl jsem ani jako mladý. :-)
Neskutočné. Príde mi to ako zrýchlené prehrávanie, taká brutálna rýchlosť, ani nie na rovinkách (aj keď 286 kmh je brutal), ale najmä prejazdová rýchlosť zákrut. Proste Porsche :yes:
On je ten čas jen o 3,5 s delší, než u poslední GT3 RS (a o 12,6 s proti GT2 RS) na čemž má jistě velký podíl i to obrovské křídlo s mega přítlakem, co potom dají na novou GT3 RS?
Rozdíl mezi časy GT3 a GT3 RS u 992 zřejmě nebude tak velký, jako u poslední 991.2.
Jj, človek rozmýšľa, či bude ešte priestor niekam to posunúť. Určite o niečo RS odľahčia a pod., ale či to spraví výraznejšie zlepšenie v čase na NS, uvidíme.