Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Porsche 911 GT3
Porsche 911 GT3
Porsche 911 GT3
Porsche 911 GT3
23 Fotogalerie

Porsche 911 GT3 oficiálně: Láká na 510 koní, závodní geny i manuální převodovku

Stuttgartská automobilka dnes oficiálně představila ostrou verzi modelu 911, která na silnice promítá zkušenosti a zážitky z motoristického sportu.

Sama automobilka Porsche říká, že při stavbě 911 GT3 řady 992 kladla obrovský důraz na vysoce atletické schopnosti a řízení přizpůsobené okruhovým potřebám, zároveň však nezapomněla ani na požadavky při každodenním používání. Nová 911 GT3 tak má být hodně, hodně rychlým všeumělem.

„Čistou závodní technologii jsme do sériového modelu aplikovali důsledněji než kdy dříve,“ stojí v oficiální tiskové zprávě k modelu, na jehož vzniku se stejně jako v případě předchůdců významně podílela divize Porsche Motorsport.

Pod kapotou gé-té-trojky pracuje atmosférický plochý šestiválec s objemem 4,0 litru točící 9000 ot/min, jenž disponuje výkonem 375 kW (510 k) a 469 newtonmetry točivého momentu. Porsche říká, že motor je prakticky shodný s agregátem, který tvůrci používají na závodním voze GT3 Cup. Kromě sedmistupňové automatické převodovky PDK si může potenciální kupec zvolit šestistupňový manuál. S automatem je vůz na stovce za 3,4 sekundy a pokračovat může na maximální rychlost 320 km/h.

Vyjma samotné pohonné jednotky je klíčová rovněž aerodynamika přizpůsobena okruhovým jízdám, která autu umožňuje zajet legendární Nürburgring pod sedm minut (s časem 6:59.927 s je o 17 sekund rychlejší než předchůdce). Kromě přepracovaného nárazníku a výraznějších otvorů pro přívod vzduchu si můžeme všimnout třeba i obrovského zadního křídla (tzv. labutí krk) inspirovaného závodní 911 RSR. Křídlo má dvě polohy. V té normální je aerodynamický přítlak o 50 % lepší než u předchůdce, v režimu Performance dokonce o 150 %! Ale pozor, tato poloha spoileru je určena výhradně na závodní okruhy.

Tvůrci samozřejmě mysleli i na hmotnost. Hojně se využilo lehkých uhlíkových vláken, kola jsou kovaná, odlehčený výfukový systém (slibující mimochodem skvělou doprovodnou akustiku) šetří dalších deset kilogramů. Výsledkem je pohotovostní hmotnost 1418 kg pro vůz s manuální převodovkou, respektive 1435 kg v případě dvouspojky.

Vpředu najdeme nápravu se dvěma A-rameny rovněž propůjčenou od závodní 911 RSR, zadní náprava z klasické 911 je víceprvková a vybavena aktivním řízením zadních kol. Řádné zastavení zajišťují brzdové kotouče s průměrem 408 mm vpředu a 380 mm vzadu. Kromě standardní soustavy může zákazník sáhnout po příplatkovém karbon-keramickém systému. Dvacítky vpředu a jednadvacítky vzadu obouvají pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2, případně vám Porsche za příplatek rádo dodá sadu Michelin Cup 2 R na okruhy.

Architektura kabiny je sdílena s klasickou 911, došlo však na opatření související s úsporou hmotnosti. Chybějí zadní sedačky a ubylo tlumících materiálů. Klimatizace však v automobilu i nadále zůstává. Uvnitř se nešetřilo alcantarou a skvěle vypadají i sportovní sedačky. Zajímavostí je volič samočinné převodovky, který se až nápadně podobá klasickému manuálu.

Prvních kousků 911 GT3 se zákazníci dočkají v květnu. Cena sporťáku startuje na 123.100 librách, což je v přepočtu něco přes 3,6 milionu korun.