Někteří ano, třeba já. Koupím si nejsilnější konfiguraci, budu si užívat nových asistenčních systémů, povedeného ostřejšího designu a hladké elektrické jízdy ve městě. A na modré zdarma, ne?
Přesně tak, kup si nejsilnější verzi a pak si pozapínej co nejvíce asistentů, aby jsi v tom jen seděl a co nejméně si to řídil a ještě jezdil co nejvíce na elel, to dává logiku. No ale tak alespoň zajímavý profil potencionálních zákazníků a víme, proč si nelámou hlavu víceválci.
Ona není. Ona je ta palubní síť vyjma startéru obyčejná 12V. Jako u všech aut. Opravdu, head lights, blinkry, větrák kabiny, stahování oken, zapalovač na 230V nemají ani nejvíc kůl EV. Ani na 48V ani vůbec jinak. Jen na 12V, standardně.
Tak já jen doufám, že to nebude takový krumpl jako minulá gerenace, kterou jsem měl jako firemní.
Zvenku huj, zevnitř fuj.
Hrozné materiály, všechno se hned odrbalo, prosedělo a prodřelo. Hrozný infotaiment. Poruchové.
Kdybych za to musel zaplatit 1,5mio asi bych se hodně naštval a šel to zapálit na pole jako ten rus s AMG.
Mám stejnou zkušenost, doma dvě céčka: W205 kupé C250 s 170 000 km a W205 sedan C400 v designo saddle brown se 130 000 km a obě po umytí jako nové. Žádné závady.
Nebudem dávať jednovetné odsudzujúce hodnotenia, skúsim to najskôr predýchať.
Vonkajší dizajn v zásade v poriadku, v súlade s aktuálnym dizajnovým trendom Mercedesu. Za mňa ale príliš nevýrazné (a to sa pozeráme na zrejme špičkovo vybavený promo model), tiež mi to príde príliš zameniteľné s inými aktuálnymi modelmi (ak by to bolo s S-klasse, to by v zásade nevadilo, problém je s podobnosťou s menším modelom CLA, resp. A sedan). Ale kým exteriér je vcelku fajn, interiér je no-go. Kompletne beztlačítkové ovládanie všetkého, to je ergonomický a bezpečnostný des. Plus ani esteticky to nevyzerá príliš dobre, tá dizajnová čistota je už prehnaná do úrovne, že to pôsobí prázdno a tak chudobne. Najmä tá obrovská prázdna plocha pokrytá lesklým plastom, to vo mne rozhodne nevyvoláva pocit luxusu a prémiovosti.
A napokon sú tu motory. Základ a stred ešte OK, na rozdiel od BMW je tá 1,5ka štvorvalcová a výkonnejšia, na druhej strane druhá motorizácia C200 je stále len 1,5ka, kdežto 3er má už dvojliter (20i). Asi najlepšie vyzerajú dízle, 200 a 265k sú parádne hodnoty (je ostuda, že najvýkonnejší motor je dízel a nie benzín). Ale najväčší problém je absencia V6. Pre mňa prémiu od mainstreamu oddeľovali najmä motory; ak sa ale aj Mercedes, jediný v strednej triede s V8, vzdá nielen nich, ale aj V6 a zostane výlučne na štvorvalcoch, tak tým stráca pre mňa 90% príťažlivosti.
Takže celkovo za mňa nie progres, ale degres oproti minulosti a v strednej prémii by som uprednostnil konkurenciu.
Souhlas. I když pominu ten hlavní displej, nechápu absenci kapličky nad budíky. Vypadá to žebrácky.
300D má výkon na úrovni šestiválce, parádní hodnoty, ale marná snaha - řekl bych, že u té nafty je ten rozdíl v projevu motoru ještě markantnější, je to prostě špatně.
Zlatý BMW.
Interiér naprosto vyloučeno že bych se s něčím takovým obtěžoval.... proboha proč když zatím existují normální auta?
Za sebe hodnotím pozitivně jen PHEV verzi s obrovskou baterkou.... Ideální by bylo mít dvě verze baterky.... třeba pro mě je EV dojezd 100km až zbytečný, denně potřebuju tak 40km tak proč tahat v kufru tak velkou těžkou baterku.....
PS: prémiový sedan ve střední třídě? Alfa Romeo ještě pořád dělá auta, ačkoliv se to fakt nezdá.... Giulia v porovnání s tímto dotykovým peklem zraje jako víno.... :-!
Uvidíme za 5, 10 let. Pamatuji si, jak se nadávalo na trčící displej w206 - jako by to byl dodatečně domontovaný tablet - a dnes to kopírují všichni. Myslím, že se vzrůstající chytrostí a uměním asistenčních systémů vlastně klesá (neber mě za slovo, prosím) nutná pozornost pro řízení a tomu zase jdou naproti velké displeje se spoustou funkcí. Já mám technologie rád, takže se na velký displej těším. Už v roce 2019 šéf Mercedesu prohlásil: „Koho zajímají motory?“ A pokud má 4 válec s baterií stejný (lepší?) zátah a projev, než V6, tak proč ne? Důležité je, jak to jede a ne, kolik to má válců. S baterií už neplatí, že objem ničím nehradíš ... a to mám W206 C400, takže 3,2 benzín, ale zkušenostech z E53 si myslím, že bych 4 válec zkusil. 100 lidí, 100 chutí, ne?
... nechtěl bych se přít. Co je to PROJEV? Jestli zátah, okamžitá reakce, akcelerace, plynulost, pak myslím, že by MOHL (!) 4 válec s baterií konkurovat 6tce. Ale zvuk, vzrušení a uječenost (v pozitivním) mít určitě nebude.
K cemu ten velky tablet vyuzijes? Budes na nem koukat na filmy nebo hrat hry? Dobre auto nastavis jednou a pak jezdis.... to neni Formule 1 abys to ladil pred kazdou jizdou.... ;-)
... hudba, podcasty, navigace, masáže. Jasně, že vše jde vyřešit i v analogovém autě, ale proč to dělat jinak než na tabletu/mobilním telefonu - když můžeš mít z obou světů (dobré jízdní vlastnosti a multimédia) dohromady?
Je to pomalejsi, mene intuitivni, tim padem mene bezpecne.... maly dotykac a tlacitka funguji 100x lepe.... ale to je mnohokrat omlete tema, uvidime jak to Mercedesu bude fungovat. Ja mam jasno - tohle auto neni pro me. Mimochodem svoje auto pujcuju zene, obcaj jinym clenum rodiny.... uz vidim jak jim vysvetluju to slozite ovladani....
Já ti nějak nevím, jak vážně brát, co tu hlásíš.
".. a to mám W206 C400, takže 3,2 benzín" Jednak W206 je ta nová gen., která přichází, jednak C400 W205 (odcházející generace) není žádný 3,2 benzín, ale třílitr. Plus ty hlášky o tom, že čtyřválec s baterkou... atp., nějak se mi to jeví spíš jako že o posl. pár generacích céčka nemáš moc potuchu, než abys je vlastnil.
viz. poslední věta: Ty ano, kvůli ropovému modelu. Valná většina lidí jezdících C200/220 motoricky strádat nebude. Jak ale naučí MB tradiční část klientely s obrazovkami? To jsem zvědav ;-)
Áno, pre priaznivcov nafty je to v zásade zlepšenie. A keďže aj tak gro predajov tvoria modely C200d a 220d, tak pre túto skupinu žiaden problém, naopak tí budú asi celkom spokojní (ak sa teda zmieria s patlacím interiérom).
Ale pre nás sa stalo Céčko nezaujímavé. C63 a C63s boli imidžovky, krtoré si málokto kúpil, ale aspoň si mal po čom túžiť. Presne ako Giulia QV s 510k, málokto si to kúpil, ale ťahalo image Giulie hore a porovnávala sa s najlepšou prémiou práve ako bolo C63AMG, bez QV by image Giulie bol úplne inde a nik by sa o nej ako o prémii (či poloprémii) nebavil. Ale C43 bola už prijateľnejšia kombinácia výkonu, dynamiky a ceny a myslím, že to už ani predajne nebol zanedbateľný model. A toto všetko ide do histórie. Jediná akotak prijateľná verzia je C300, tá už je dynamicky iste dostatočná. Ale od športovejšie ladeného prémiového sedanu chcem predsa niečo viac než len dostatočnosť; dostatočný je aj Passat 2,0TSI či Superb TSI (ktoré sú ešte výkonnejšie).
jj, tá C400 bol trochu v tieni, tiež som ju pozeral, ale prišlo mi, že až taká dobrá value for money to nie je, ak som ju dovybavil na úroveň 43AMG, to už mi dávalo zmysel kúpiť rovno 43AMG. Ale ak si to nechcel ako športovejšie auto, ale čisto ako model so šesťvalcom, potom to bola samozrejme dobrá alternatíva, v podstate jediný "nešportový" šesťvalec v triede.
C400 měla ještě jednu výhodu, pokud jsi nechtěl C43 a to komfort podvozku díky možnosti objednat Airmatic. Na každodenní dojíždění do práce jsem dal přednost právě C400 před C43, která mi přišla tvrdší/pevnější a na plynu víc „trhavá".
V ČR u Kauflandu to dnes opravdu nikomu nevadí, protože tam beztak ty nabíječky zejí prázdnotou 24/7. Ale jsou na internetu články, kterak majitel EV lačný dobití svého miláška byl slovně velice hrubý na nebohého plugin hybridistu, ketrý mu zabral "jeho" místo.
at vypada jak chce a at ma v interieru co chce. Je to Mercedes a tam jdou zakaznici prevazne po znaku na kapote a stim spojenej jakejsi pocit luxusu. Fajnsmekr si mimo nejaky AMG beznyho mergla nekoupi. Co jsem slysel od znamyho, kde jeho otec dela prodejce u nejmenovanyho dealera, tak vetsinu zakazniku ,,beznych” verzi absolutne nezajima respektive ani dopredu nemaji nastudovanou nejakou nabidku motoru, vybav atd. Proste vubec nevi co vlastne chteji.
Aha, tu giulii bez šestiválce? A jak si tím oproti novému céčku pomůže, ten fajnšmekr?
A prosím, abys případně neargumentoval QV, protože píšeš giulia, obecně, když se píše o 3er, nepíše se automaticky o M3. ;-)
Zrejme to myslel práve vrátane QV. Proste doteraz konkurent C63AMG, v novom Céčku už na to Mercedes nebude mať odpoveď.
Ale zrejme aj s tými štvorvalcami bude Alfa dynamickejšia, je menšia, ľahšia a teda agilnejšia, dvojliter v Giu má 206 kW a stovku za 5,2s, kdežto dvojliter v C300 má 190 kW a stovku za 6,0s. Detto základ, Alfa dvojliter so 147 kW, Céčko dve jedna-päťky so 125 a 150 kW. Takže kto ide hlavne po dynamike, s Giuliou na tom bude lepšie aj v rámci štvorvalcov.
Já mám julču rád, ale trvám na tom, že chci-li použít označení fajnšmekr při hodnocení premie střední třídy, pak musím nutně mluvit o šestiválci, resp. o tom, že fajnšmekr dá vždycky přednost modelu, který mu šestiválec nabízí. A to už neumí ani céčko ani julča, s výjimkou toho QV, ale to je prostě sportovní verze daného modelu, neliší se zdaleka jen motorem. Jako fajnšmekr máš v této třídě akt. možnost koupit 3er s dýzlovým nebo benzinovým šestiválcem (o M3 není řeč), S4 nebo si případně nechat dovézt genesis g70 nebo něco podobného.
Jj, súhlas. Hlavne M340i je v súčasnej dobe jedinečný model, teda športovo ladený, ale nie ostrý model, level pod tými ostrými topverziami, ideálny kompromis dynamiky a ceny. M3 a spol. už sú príliš nekompromisné, to už nie je na daily, nehovoriac o cene. Detto M340d (aj keď ten už konkurenciu má, S4).
... fajnšmekr dá přednost BMW M340i nebo - pokud chce zůstat věrný hvězdě - musí jít o třídu víš do E, nebo ušetří peníze a koupí si starší W205 C400/C43.
...tak překvapilo zatím snad jen natáčení zadních kol, to je fajn. Naopak vzduch skončil, to asi málo komu vadí. Design mě osobně nijak neuráží, už jsem na něj z jiných modelů dávno zvyklý - zevnitř trochu víc do Asie, zvenku ocucaný bonbon. Jsem zvědavý, jestli to auto vůbec na silnici zaregistruji.
Co mě ale zajímá je, jak budou ta auta těžká a jak to půjde dohromady s proklamovanou větší sportovností. Tuším. Když přesně to samé udělalo před lety Volvo, mohli se všichni zbláznit. Když dnes chcete slušně silného Švéda, nafasujete automaticky pár set kilo navíc. A podle toho i jezdí a to má baterky v ose auta a ne v kufru. Fajn auta, nic víc.
A vedle Volva se teď může Mercedes směle postavit... protože vedle BMW už pro řidiče jednoduše ne. Škoda, snad to alespoň v Mnichově ještě chvíli vydrží.
Myslím, že Mercedes rád zaměňuje slovo rychlost za sportovnost. Rychlejší jsou každý rok o kus, sportovnější o kus méně. Myslím, že běžné Mercedesy nikdy sportovní nebyly (což je fajn) a dělají věci jinak, než BMW. Teď chtějí být lídry v technologiích (vzít to Audi), bezpečnosti (vzít to Volvu) a luxusu (to jsou oni sami). Jízdní/sportovní vlastnosti jsou sekundární, i když C63 jistě pojede fajn.
Myslím, že kvůli jízdním vlastnostem ve smyslu požitku si auta nekupuje většina zákazníků. Myslím, že Mercedese je top 3 značka, co se týče jízdních vlastností, ale ne sportovnosti.
Myslím, že kvůli jízdním vlastnostem ve smyslu požitku si auta nekupuje většina zákazníků. Myslím, že Mercedese je top 3 značka, co se týče jízdních vlastností, ale ne sportovnosti.
Každou větou v podstatě jen potvrzuješ, žes posl. gen. mercedesů snad ani nejel, o vlastnictví nemluvě. Sportovnější ve smyslu větší agility jsou posl. dvě generace (všech modelových tříd MB) oproti předchůdcům výrazně, mají ostřeji nastavené řízení (rychlejší převod než bmw např.), tužší odpružení, podvozky celkově mnohem lépe odladěné pro ostřejší jízdu, a to nemluvím o verzích amg. Tyhle fráze o tom, jak u mb dělají věci jinak než bmw nebo audi, to jsou jen klišé vyčtená ze starých magazínových testů.
Buď, jak píšeš a nebo je to takový ten "absolutní uživatel" co je mu prakticky jedno vše co popisuješ, ale v letáku řekli tohle a tamto a mám silnou verzi. Ale pak stejně pozapíná asistenty (jak psal v prvním příspěvku) a kdyby jel v C a nebo Kaktusu se zavřenýma očima, tak to ani nepozná, protože to "proste jede dopředu" a to mu stačí. Ale může se pišnit silným Mercedesem. Asi jak, když u Peugeotu mažou lidem med, "jak dojede dál, než ostatní" protože má "GripControl", ale pořád to je jen předokolka. Takže asi tak bych to viděl.
Ja mu celkom verím. To, že moc nevie o svojom aute sa nevylučuje s vlastníctvom. Naopak poznám mnohých takých, čo tie autá majú, ale nevedia o nich ani základné parametre, nieto ešte nejak relevantne popísať vlastnosti a porovnať s konkurenciou či predchodcom. Poznám osobne dvoch majiteľov Mercedesu, ktorí mi tvrdili, že majú šesťvalec a pritom mali štvorvalec. A keď som ich vyviedol z omylu, tak len mávli rukou, jeden že proste má špičkovo vybavené auto a druhý že aj tak to ide "ako raketa". :D
Takže aj kolega kľudne mohol mať viacero Mercedesov, len proste ani sám poriadne nevie, čo má a ako to popísať a vypomáha si PR kecami či všeobecnými frázami. :-[]
A předokolku :D
Prostě nekterým lidem staší "brožurové" informace a ten pocit že to mají.
Ale fakt, že to vlastně ani nejsou schopni poznat,porovnat nebo komplexně zhodnotit, natož pak využít je věc druhá.
vidim, ze sa Mercedes inspiroval tvarom masky v Toyote... :-) Ta obrovska leskla cast stredoveho panela a palubky je nepekna, posobi to velmi neosobne, sterilne a neutulne... nehovoriac o tom ako to bude vypadat a odrazat svetlo k vodicovi. Celkovo to vyzera na taky drobnejsi facelift, z vonku OK pre mna.
Naftička zacina na peknych cislach, prekvapili 1.5ky so 150kW, to je riadne nafuknute a je to 4 valec ? Zeby prevrtana 1,33, alebo co je to za motor ?
Hmm, by ma zaujímalo akú môže mať životnosť 1,5-ka nahonená na 150kW ktorá musí cez štvorkolku tlačiť vpred 2 tony... Zrejme sa tieto Mercedesy nebudú o 30 rokov preháňať niekde po Afrike s miliónom na konte ako teraz ich predkovia, asi skončia na vrakovisku po 200 tisíc km... Ale takáto je dnešná konzumná doba, na čele s elektromobilmi ktoré budeme po +/- 8. rokoch vyhadzovať ako požité mobily nakoľko výmena batérie bude samozrejme nerentabilná. :-(
Chapem vsetky dovody k tymto uvaham, ciastocne mam ten isty pocit, ak maju spalovaky skoncit o 6-8 rokov, asi nebude dovod stavat motory na 20 rokov a 350tis km... to je len taka uvaha, este verim ze to tak nebude. :-(
Co som sa pohrabal z Tycoonovho odkazu, tento motor je ponukany od 2018 so 156k v C W205 na mimo EU trhoch... predchodzia rada z ktorej vychadza bola tiez ladena s 1,6 na cca 156k
Ano, je to tak vzhledem k tomu, že se Mercedes před cca rokem rozhodl vycouvat z aliance s Renaultem, tak u nových modelů už se nevyskytuje žádný motor z této spolupráce (týká se to i odstranění 1.6 dieselu, který byl v minulé generaci Céčka, nyní jenom jejich dvoulitr). https://mercedesblog.com/…nissan-alliance/
Ne, je to řada motorů M260/264 která se začala zavádět někdy 2017/2018 a je to nástupce starších motorů M270/274. Dělá se ve dvou objemech 1.5 a 2.0 v řadě výkonových stupňů. 260 je vždy pro příčnou zástavbu a 264 je pro podélnou zástavbu. Z M260 je pak odvozený M139 opět pro příčnou zástavbu pro AMG 45 a 45S. Předpokládám, že pro C AMG 63 udělají nějakou modifikaci tohoto M139 pro podélnou zástavbu a vyženou jej někam k 500 hp, otázka je jestli čistě mechanicky nebo pomocí nějakého hybridu.
..
´´Co som sa pohrabal z Tycoonovho odkazu, tento motor je ponukany od 2018 so 156k v C W205 na mimo EU trhoch... predchodzia rada z ktorej vychadza bola tiez ladena s 1,6 na cca 156k´´
je to mozne, zdvih maju odlisny vrtanie tiez, ale len o nejake 3mm, ta 1.5ka je tak celkom vyrazne podstvorcova co sa ukazalo na vysokom vykone, bude to točiak :-!
Já nevím...Nějak mi ta prémie poslední dobou nic moc neříká a u MB to platí dvojnásobně. Interiér se mi nelíbí ani trochu a mám z něj pouťový dojem. Ale, pro číňana bez vkusu asi OK.
Vnější silueta jako Alfa Romeo. Vevnitř tablet místo středového panelu ála Tesla. Fake koncovky výfuku jako Citroen. Nezdá se, že by Mercedes chtěl novým Céčkem jakkoliv oslovit konzervativní zákazníky. Spíše mi to přijde jako moderní stylovka. Pak by asi ani nevadilo, že u plug-in hybridů se prý kufr zmenší na pouhých 360 litrů.
MB sa už dlhší čas netají tým, že chce "omladiť" svoju klientelu takže "konzervy" majú u MB čoraz väčší problém s výberom. Je to samozrejme dané aj orientáciou na Čínu, cinderlátka, kudrlinky a kolotočárske interiéry s čo najväčšími displejmi skrátka fičia...
tak starsia generacia si asi kupi nieco z suv, gla, glc, gle, gls su este celkom konzervativne, v uk bol u dochodcov svojho casu velmi popolarny b model
Omladit průměrného zákazníka potřebovali, to je jasné. Ale myslel jsem, že na to mají model CLA nebo některý z crossoverů. Asi to bude tím zaměřením na Čínu.
Já myslím, že na tvou řečnickou otázky by většina zdejších diskutérů snadno našla velmi stručnou a výstinou odpověď. Jen ji zde nesmíme napsat! :-[]:-[]:-[]
Za mňa velká paráda.Za posledných povedzme 5 rokov poskočil v predajnosti medzi nemeckou prémiou z tretieho na prvé miesto a to je asi hlavne dôsledok toho že design Mercedesu sa potencionálnym kupcom páči.Aj keď nadávate na velký tablet netreba zabúdať že Meďák má dosť vymakané hlasové ovládanie.Čo sa týka motorov vývoj a hlavne EU normy nezastavíš takže sa museli prispôsobiť a povedzme si úprimne že pri dnešnej hustote premávky a cestnej infraštruktúre je auto s okolo 200 k v tomto segmente úplne dostačujúce nie každý potrebuje počuť strelbu z výfuku.Za mňa je Mercedes najlepšia automobilka na svete a novým C ma v tom len utvrdzuje. PS:Nič osobné proti BMW ale keď prémia používa vo svojich vozidlách trojvalce je dosť divné ale to že si nevie vyrobiť vlastnú automatickú prevodovku ale musi ju kupovať od ZF alebo Aisin tak to už je dosť velké fiasko na prémiu.Však tak dopadli aj v F 1 keď po pár rokoch zdupkali bez úspechu ale Medveď tam dlhodobo kraluje. :yes:
R3 u 3er kupovat nemusíš, R6 u C ale nemůžeš. ZF vypiplaná s pohony od BMW k dokonalosti je problém a až poslední generace 9st automatů, která víceméně smazala ztrátu na kombinaciBMW/ZF je na glorifikaci?
Btw: BMW nic nezdupalo, bylo nejsilnější v letech, kdy kraloval MS s Ferrari a pravidelně soupeřilo na špici. Nepleť si to s až na míru ušitými pravidly F1 od 2014. ;-)
Kde si prišiel na to že bojovalo v F 1 na špici s Ferrari ? BMW Sauber 2006-2009 70 Grand Prix,1 víťazstvo,17 pódii a 1 Pole position.Po štyroch rokoch zdupkali naliali tam milióny a nič z toho to isté aj Toyota.Takže posledných 7 rokov sú na mieru ušité pravidlá pre Mercedes ?To isté Ferrari hanba na 100 rokov za to čo posledné roky predvádzajú.Mercedes z historického hladiska čo sa týka vývoja bezpečnosti a technológii je jednoznačne špička.Tu všetkým vadia displeje ale v Tesle je to v poriadku.Ja som netvrdil že ZF prevodovky sú zlé ale hovrím že BMW si nevie vyrobiť vlastnú a na to že to je aj podla ceny prémiová značka je to dosť faux pas ale japonský Aisin čo používa mainstream si radšej nespomenul.Myslím si že aj úspech v F 1 dopomohol Mercedesu k vyšším predajom a o to predsa ide čím najviac predávať.Pre mňa aj BMW aj Audi sú špička v segmentoch ale Medveď je jednoducho TOP.
Bral jsem do toho i Williams BMW. Já ti neberu osobní preference, je to každého věc. Fakt o převodovkách je ten, že MB se na dokonalé fungování BMW/ZF dotáhlo až s poslední generací. Nevím, proč by měla být spolupráce se ZF faux pas.
Nikde tu nepíšu nic o tom, jak jsou tablety v Tesle ok a tady ne. Fakt je ten, že už první generace MBUX má tak zmožené ovládání na tunelu, že je lepší ťukat na obrazovku. Tenhle souboj MB prohrál.
Má dnes obecně u mnoha modelů lepší řízení než BMW, moc se mi líbí naladění podvozků, ale ovládání je na 3,14kaču.
... tak ti nevím, měl jsem 5 céček za sebou (nyní C400) a moje žena 2 BMW (nyní 330i) a vždy, když řídím její auto musím ZF pochválit. Je lepší, než G-tronic, sorry jako.
Ešte raz.ZF je firma ktorá sa špecializuje na prevodovky dlhé roky takže je reálne že je najlepšia mne ide o to že Mercedes si všetko vyvíja sám tým pádom je to značka ktorá má vlastný vývoj a preto sa mi páči nehovoriac o tom že historicky dala na trh asi najviac patentov čo sa týka bezpečnosti.Aj Mercedes keby chcel tak môže nakupovať od ZF ale radšej sa pustil do vlastného vývoja tak preto je u mňa Medveď TOP.BMW bolo vždy o niečo športovejšie ale Medveď to nahrádza komfortom a takou tou skôr eleganciou.Každý má iné oblúbené značky a pre mňa ostáva a aj bude Mercedes najlepšia auto značka na svete od doby keď som okolo roku 1985 vIdel naživo prvý krát Mercedes 190 v olivovo zelenej farbe z špz D.Aj novými modelmi S a C ma v tom utvrdzuje.Mám rád tieto večné súboje medzi Mercedesom a BMW.
Tahle argumentace není nic moc. Vlastní vývoj, hm, to bys mohl opěvovat bmw třeba proto, že bmw si všechny motory vývíja samo, preto sa mi páči, mercedes kupuje motor od renaultu, tak preto je u mňa bmw top! Co? ;-)
Nemluvě o nějakých pickupech jiných značek přelepených logem mercedesu...
to je to klasicke "ked nemozes porazit, tak ohejtuj" ... je to proste niekto, kto nedokaze predychat, ze BMW ma najlepsie zladene motory s prevodovkami a objektivne sa nan MB ani Audi nechytaju. a presne ako pises ... hejtuje pouzivanie spickovych prevodoviek vyrobenych pre BMW od najlepsieho vyrobcu na svete, ale ze MB osadza svoje auta motormi od Renaultu, tak to uz problem nie je :-):-) dokonala ukazka ludskej hluposti :-):-)
Predbehli ste ma. Argument, že BMW má síce najlepší automat na svete, ale nerobí si ho sám, tak sa mi viac páči automat v Mercedese, je vtipný.
Z tohto pohľadu je naša Mazda lepšia ako BMW, lebo má vlastný automat. :D
Vnější tvary se mi líbí, i když horizontální zadní světla na mě stále působí ploše. Jinak je to jasná evoluce tradičních tvarů. Připodobnění k tomu či onomu (nejvíc pobavil P508) jsou pasé.
Podvozek jsem zvědav, ale v souladu s tím, jak MB aktuálně ladí auta, se dá očekávat jednoznačně souboj s BMW. Natáčení zadní nápravy je výtečná věc, vypuštění Airmaticu byla dobrá věc (mám kombíka C na vzduchu na firmě, jezdí pěkně, ale ne líp než klasika). A řízení je minimálně poslední generaci moc příjemné.
Motory...jsou, parametry pěkné, chybí důstojný vrchol, je to škoda. Jedna jediná verze by stačila.
Interiér je...pro mileniály. Vzhled mě ani tak nevadí, výkřiky typu čínská tržnice jsou už klasikou. Vadí mě patlání a čím dál tím problematičtější ovládání MBUX hlasem. Na prvních MB s tímhle systémem to fungovalo skvěle. S každou novou implementací je to horší. GLA funguje, jedno GLC napůl, druhé velmi omezeně. MB v tom tápe.
Takže pak se patlá, neintuitivně, nebezpečně. Idrive ukázal kdysi směr a dnes je mezi D3 jediným a jedinečným, špičkovým ovládacím systémem infotainmentu.
Úplný souhlas, jen dodám, že ten vnitřek nemá problém jen ergonomický, patlačka, ale i designový, tohle prostě nevypadá dobře, zaklínání moderností nepomůže, ta spousta plastových ploch, celkové ztvárnění palubovky naprosto bez invence, vizuál vnitřku je jednoznačně krokem zpět. A absence skvělého MB R6 jak dýzl tak benzín už jen svědčí o celkové rezignaci mercedesu na, pro ně dosud tradiční, kvality auta, prostě vidí, že velká část akutálních a zjevně většina příštích kupců považuje za pro mercedes podstatné, kolik je toho v kabině podsvíceno led proužky a jestli umí infotainment virtuální realitu, než jaký má auto design, jak jezdí nebo co ho pohání. Tak to prostě je, za pár dní bude youtube plný "first drive" s novým céčkem s vnitřky osvícenými tyrkysovými, rudými nebo zelenými pruhy s nějakým hýkajícím postpubertálem za volantem, doba se mění, mercedes (z mého pohledu zbytečně ochotně) s ní. ;-)
Ale Céčko ti vie nasvietiť na ceste obrázok bagra a to sa počíta (to nie je vtip, to je medzi hlavnými fičúrami na stránke nemeckého Mercedesu): https://www.mercedes-benz.de/…10219150343.jpeg
A určite to bude v každom youtube teste, presne ako píšeš. ;-\
Btw. sám tie YT videá a pozerám a väčšinou som spokojný, je ale pravda, že youtuberov, ktorí dokážu riadne popísať jazdné vlastnosti auta, je pomenej. Väčšina sa uspokojí dynamicky s drag-race a tam zaboduje aj ten elektromobil či hybrid. Už málokto zoberie auto na okruh či aspoň poriadne prevetrá na okreskách, väčšina ide tak na pol plynu a hovorí niečo o vlastnostiach na limite, to sa človek len pousmeje.
Rasťova úchylka. :D Ale zase správne, teréniakom a SUV bude krížiť nápravy a športové autá berie na ten svoj okruh na čas, takže za mňa dobrý. A Rasťo je tá menšina, ktorá vie auto chytiť pod krk a ísť na hranu, ostatne je to amatérsky rallye jazdec a to je vidieť.
Presný opak takého Martina z Martina, nastajlovaný fešáčik, robí technicky kvalitné videá, ale jazdne nevie auto vôbec popísať a vystihnúť.
jj ... na MM sa niekedy dobre pobavim :-) chapem, ze ludia z YT sa snazia robit videa, ktore budu zaujimave pre masy ( styl Top Gear a pod ), ale mne dost chybaju prave kompetentne recenzie od ludi, ktori tomu skutocne rozumeju. tie sa vacsinou daju dohladat len v odbornejsich zahranicnych tlacenych casopisoch a faktom je, ze su skor nudne ako zabavne. to je samozrejme ale len moja preferencia a urcite som v mensine.
Tak pridávam sa k menšine. Osobne som nikdy nefandil Top Gearu a neprišiel na chuť tej ich show. Tiež ocením, keď niekto ide do hĺbky, aj keď ako píšeš to môže mnohých nudiť. Potom paradoxne takíto ľudia majú menšiu sledovanosť než tí povrchní.
Ono zladiť odbornosť so schopnosťou pútavej prezentácie je to najväčšie umenie. Napr. taký Maroš Čabák vie jazdiť, v podstate každé športové auto zoberie na Slovakiaring a vidíš, že je výborný šofér, ale jeho opisy sú ťažko počúvateľné, opakuje mnohé klišé a furt používa na všetko prívlastky "ohromné" a "úžasné", často robí chyby a nič ti poriadne o aute nepovie.
Proste borci typu Steve Suttcliffe alebo Chris Harris sú vzácni, tí vedia jednak fantasticky jazdiť, ale zároveň aj auto dokonale vystihnúť, popísať a porovnať.
priznam sa, ze prejav vsetkych troch moderatorov / redaktorov v Top Speede mi je neprijemna. neviem kto ich ucil davat doraz vzdy na poslednom slove vety :-)
Já jsem zas velký fanoušek top gearu potažmo grand touru, tyhle šou jsem nikdy nebral jako objektivní testování aut, oni je tak ani nikdy neprezentovali. Je to nádherná propagace motorismu. ;-)
Rasťo je v pohodě, hlavně umí řídit, i když ta jeho celková hodnocení jsou nakonec poplatná faktu, že ho ta YT činnost živí. Docela se mi líbí ještě topspeed.sk, ti jsou takoví střízliví, hodně uživatelský pohled.
Jinak je těch testérů na netu haldy, slušný je Joe Achilles, ale největší můj oblíbenec je Harry Metcalfe. Pak je ještě dobrej ten Ital, Davide něco, na většinou sportovní youngtimery, ale v zásadě si vystačím s Harry´s garage, ten má z nových aut taková, ke kterým se moc nemám možnost dostat a ze starých samé skvosty, přes něj pak propojení na kanál Iana Tyrrela, a to už je úplná motoristická lábuš. :-);-)
jj, Joe Achilles sa slušne vypracoval, sledujem ho od začiatkov a hlavne na BMW je borec.
Z Anglánov mám ešte rád Steva Suttcliffa či Dana Prossera, tí vedia výstižne popísať jazdné vlastnosti auta.
Z tých šoumenov beriem Mata Watsona (carwow), síce robí hlavne drag race, ale aspoň je to zábava.
Tak Sutcliffe je klasik, Autocar, obrovské zkušenosti, ale u jeho videí mám problém neusnout. :-)
Carwow je na ty sprinty dobrý, ale je to fakt jen to, pokud dělá Watson test auta, tak je to spíš takové povídání o výbavách a velikosti kufru.
Ale je aspoň z čeho vybírat.
To je bohužel to, co mě u Rasťa celkem mrzí. Ze začátku si nebral servítky, ale teď každé konečné hodnocení auta vyjde pomalu na jedničku. Test dobrý, informace dobré, ale nakonec se stejně celou dobu snaží vše chválit. Což je škoda, vím, že potřebuje mít přízeň automobilek a že není Top Gear, aby mohl říct co chce a stejně měl nabídek mraky. Nicméně tohle mě postupně odradilo.
Tak nakoniec je to lepsie ako som cakal po tych prvych fotkach... ale ten predok je za mna stejne akysi sklesnuty a akoby tuctovy ... v modrej v kombiku je to snad aj celkom skustnutelne .... horsie to ale vidim po stranke interieru aj motorov... predpokladam ale ze aj tak cecko bude mat velky uspech nakolko mnohym mladym uz tu postaci aj 4 valec a aj ten patlaci megatablet im dokonca imponuje a chcu ho... ale 40+ rocneho si fakt neviem predstavit ze sa mu toto paci taketo cecko...
Design - brutálně okoukaný z ostatních sedanů značky, opět nepěkný ocucaný banán dle asijského (ne)vkusu
Přístrojová deska - upatlaná zoufalost, která se bude zamlouvat maximálně pošahaným ajťákům
Nabídka motorů - katastrofa, nad čtyřválci jedno velké NIC
A přemíra elektronických kurvítek to nezachrání, spíše naopak.
R.I.P., C-Classe... :-O:-(:no::no::no:
Tak nic no, tak teda asi trojku... asi poslední model, kde jsou a snad ještě chvíli zůstanou tlačítka a kruhový ovladač infotainmentu... nehledě na to, že C-klasse bude chybět slabší plugin (přemýšlím o 320e).