Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic – Život s plug-inem může být fajn

Co si myslíte o plug-in hybridech? Cesta, nebo slepá ulička? Já jsem si celkem jistý s jedním konkrétním – Mercedes GLE 350 de 4Matic se mi líbil.
Zpět na článek
24. 2. 2021 13:03
24. 2. 2021 13:10
24. 2. 2021 13:25
13. 3. 2021 23:45
24. 2. 2021 13:53
24. 2. 2021 14:15
24. 2. 2021 14:39
24. 2. 2021 15:13
24. 2. 2021 17:02
24. 2. 2021 18:47
24. 2. 2021 19:14
24. 2. 2021 19:37
24. 2. 2021 19:46
24. 2. 2021 20:12
24. 2. 2021 20:50
24. 2. 2021 14:45
14. 3. 2021 00:25
24. 2. 2021 15:57
24. 2. 2021 16:24
24. 2. 2021 17:05
24. 2. 2021 18:28
24. 2. 2021 18:59
24. 2. 2021 19:11
24. 2. 2021 21:13
24. 2. 2021 17:06
24. 2. 2021 19:32
25. 2. 2021 00:43
14. 3. 2021 00:08
24. 2. 2021 14:08
24. 2. 2021 14:19
24. 2. 2021 14:17
24. 2. 2021 14:50
14. 3. 2021 00:16
24. 2. 2021 15:49
24. 2. 2021 17:09
25. 2. 2021 23:16
13. 3. 2021 23:15
Avatar - lamal
24. 2. 2021 13:03
ML look
ma tento GLE z predu... jazdny prejav by tiez odpovedal povodnemu MLku z 90tok. (charakterom)

Spojenie pluginu a dieslu ma svoje vyhody, zaujimalo by ma ci sa motor chvilu ohreje po starte, alebo sa pripaja studeny vzdy. V clanku je to popisane tak, ze sa neohreje a tym, ze je to diesel tak sa ani realne neohreje kratkym spustenim po starte, takze asi nie.

Ta hmotnost je vsak sialena, ako ma pak sancu ustat zrazku mensie a nizsie vozitko, ktore vazi 1,2t oproti vysokej 2,7t skatuli ? Aspon, ze to ma tak pokrocile protikolizne asistenty... ale je to nelichotive ako narastaju tie hmotnosti s baterkami, to nie je moc ekologicke. (vyroba, suroviny)
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Dinar
24. 2. 2021 13:10
Re: ML look
To původní ML má jeden známý, s "legendárním" 2,7 dýzlem, svezl jsem se někdy loni a můžu ti říct, že jízdní projev je naprosto nesrovnatelný s akt. GLE, které je proti tomu sporťák a komfortní loď v jednom. Opravdu rozdíl dekád, to původní ML byl krám už ve své době, akt. GLE má o něco horší jízdní projev než třeba X5, ale rozhodně nic, čím by měl někdo trpět. Ona bude podstata problému v té testované verzi, auto je opravdu těžké, nemyslím, že by vzduch podvozek pro ten phev nějak extra odlaďovali, navíc obuté do základních 20" balónů. S normální motorizací je to velmi pěkně ovladatelné auto v dané třídě.
Avatar - lamal
24. 2. 2021 13:25
Re: ML look
pisal som charakterom, zrovnat povodne ML s GLE v absolutnych velicinach isto nejde. Ja som sa viezol v ML s benzinovym V6 na balonoch a islo to komfortne, ale bolo to ako sa v teste pise, uplne odrezane... a ze to bol kram uz vtedy s tym suhlasim :-)
Avatar - white label
24. 2. 2021 13:33
Re: ML look
Jel jsem V8 400CDI (první g. po face) a taky o ničem...
13. 3. 2021 23:45
Re: ML look
Pokud jedu jen na El, po nějakých 10 km v současných teplotách se spalovací motor předehřeje na cca 65 st. C. Toto GLE má poměrně složité 3 chladící-ohřívací okruhy. Nejsložitější je okruh teplotního managementu trakční aku. Ten musí umět v zimě aku ohřívat a v zimě chladit.
Avatar - Roman Horký
24. 2. 2021 13:10
je to prostě zázrak techniky
3 tunový tank a jezdí to pro zeleného ekoteroristu za 1,1 litrů na 100km.
Rozbalit vlákno
1
13. 3. 2021 23:54
Re: je to prostě zázrak techniky
Není nutné být jízlivý. Toto auto je dobré pro toho, kdo dokáže využít jeho vyjímečností. Jiné SUV s diesel hybridem nikdo nevyrábí a skoro nikdo s ním nemá zkušenosti. A jezdit za 1,1 l nafty na 100 km se dá, ale poměr ujetých km na naftu a El. musí být okolo 1:6. Já jsem se v lednu dostal na 1,04 l nafty a 23,87 Kwh.
24. 2. 2021 13:38
GLE? Proč ne, ale...
...rozhodně NE v plug-in hybridu! :-)
Rozbalit vlákno
1
14. 3. 2021 00:04
Re: GLE? Proč ne, ale...
A už si s ním jel?
Avatar - KANKUNEN
24. 2. 2021 13:48
To auto je pro člověka, který má hromadu peněz
bydlí v baráku , ale kousek od své práce a nikde dál s tím nejezdí. To auto by mělo být přece polykač kilometrů, takže na dálnici a nebrat k tomu baterky na výlet. Baterky ať si každý nechá doma a fachčí na ně odpoledne a večer, teda pokud pralo celý den slunkem.
Rozbalit vlákno
4
24. 2. 2021 14:20
Re: To auto je pro člověka, který má hromadu peněz
No, za asi 5 týdnů mám s podobným PHEV asi 4500 km a z toho je tak asi polovina na baterky. Celkové náklady jsou na úrovni 8-8,5l/100km (při průměrných 3kč/kWh). Celkově já najedu kolem 35-40tkm ročně a smysl mi právě velké PHEV dává. V příměstském provozu jezdím pohodlným a luxusním elektromobilem a na dálnici nemám žádný limit nabíječek. A ani náznakem by mě nenapadlo koupit to s naftou a už vůbec ne s dvoulitrem.
Avatar - KANKUNEN
24. 2. 2021 14:39
Re: To auto je pro člověka, který má hromadu peněz
Kdybys nabíjel 3x denně, tak bys měl spotřebu nula.
14. 3. 2021 00:06
Re: To auto je pro člověka, který má hromadu peněz
A je to podobné PHEV diesel hybrid?
14. 3. 2021 00:02
Re: To auto je pro člověka, který má hromadu peněz
Opět názor někoho bez praktických zkušeností. Do firmy to mám 13 km. S nějakými návštěvami denně ujedu okolo 70 km. Jednou týdně to bývá delší. Někdy 150 km, někdy 250 a výjimečně i 800 km. Mohu jet pouze na El. mimo dálnici i za 20 Kwh/100 km, nebo pouze na naftu mimo dálnici okolo 6 litrů a na dálnici okolo 7-7,5 l/100km. Většinou to bude nějaký mix uvedených spotřeb.
Avatar - _Karel_
24. 2. 2021 13:53
Plugin
Nevidím smysl proti R6 naftě. I přes plně nabitou baterku z těch 40km do práce jelo auto 1/4 cesty se spalovákem. Pokud umím počítat - když budu jezdit jako autor Martin, budu pořád nabíjet, budu jezdit za 1,50,-/km. Když budu jezdit s R6 naftou, budu jezdit o korunu na km dráž. Kdybych chtěl kór šetřit, koupím si to auto jen s R4 naftou, a jinak raději rovnou s R6. Auto bude významně lehčí, o kilo levnější, výkon bude mít k dispozici 100% času, bez nutnosti tentovat se s nabíjením, zvládne těžký vlek....
Rozbalit vlákno
23
24. 2. 2021 14:15
Re: Plugin
Mám za to, že tohle GLE má na kouli 2,7 tuny, stejně jako ne50 X5. Touareg R má dokonce 3,5t..
Avatar - speedfred
24. 2. 2021 14:39
Re: Plugin
Áut čo majú 3.5t na ťažnom je vcelku už pomálo. Výber je hodne zúžený.
Avatar - _Karel_
24. 2. 2021 15:13
Re: Plugin
A dovedeš si představit s těmi 2,7tunami jet? Za jak dlouho už to potáhne jen ten čtyřválec?
Turek R to utáhne pohodlně i bez baterky.
24. 2. 2021 17:02
Re: Plugin
no vis jak, opel vivaro melo hmotnost soupravy pres 5,5tuny a melo 1,6...

pro me by to nebylo, jak jsem psal, ta x5 je s r6 benzinem akorat...
Avatar - speedfred
24. 2. 2021 18:47
Re: Plugin
45e má koľko kg na ťažnom?
24. 2. 2021 19:14
Re: Plugin
2,7...

3,5 mela jenom 50d a ma to 50i
24. 2. 2021 19:37
Re: Plugin
V BMW museli udělat menší změny, 3.5t utáhne už i 30d.

Líbí se mi, že se pro dieselové verze pořád nabízí nádrž o solidním objemu 80l.
Máš ji v 45e taky, nebo už máš tu se sníženým (byť stále solidním...) objemem 69l?
24. 2. 2021 19:46
Re: Plugin
mam 69l a je to v pohode, v dalnicnim tempu to da 500km v kuse a s tim jsem v pohode..
ja mam v tp 2700kg. Jak to ted je se mi dohledat nepodarilo. Na nekterych bmw strankach pisouni vsech verzi 2700, na nekterych 2500 pro 30d a 40i a na nekterych 3,5 pro 50i. A nekde jsem nasel 3,5 pro vsechny vcetne 45, ale ta moje to nema

edit:
45e ma baterie pod druhou radou sedacek, takze ma nadrz v kufru. Oproti standardu je to prehozeny kvuli rozlozeni hmotnosti. Coz je prave zasadni rozdil oproti gle phev, ktery bude mit 300kg baterii celou za zadni napravou..

edit2:asi mas pravdu, na bmw.de maji r6 verze 3.5 tuny. Ale treba tady:
https://www.bmw.co.uk/en/all-models/x-models/X5/2019/technical-data.bmw-x5-m50d.html
maj uplny blbosti. A na US jsou taky cisla divny
Avatar - speedfred
24. 2. 2021 20:12
Re: Plugin
Ja som hľadal nejaké X5 v CZ (hlavne 3.0d) a všetky mali TZ na 2.7t.
24. 2. 2021 20:50
Re: Plugin
tak realne je to asi jedno. Karavan se do toho vejde a clovek, kterej taha platak na dve auta si hybrid fakt kupovat nebude. Navic si myslim, ze pokud jednou za rok potrebujete odvezt kubik betonu, tak to da i tak...
24. 2. 2021 14:45
Re: Plugin
"Tentovani s nabijenim" typicky nevypada tak, jak je ukazane ve videu.
Typicky majitel ma ten kabel zapichnutej doma v zasuvce a ani ho sebou nevozi. Nechce aby ztracel cas, mazal si ruce, kufr atd.

Prijede domu do garaze a jen zapoji do auta.

Dalsi moznosti je (domaci) wall-box, opet s kabelem.
Pri cene toho auta investice cca 20.000Kc navic za to urcite stoji...
14. 3. 2021 00:25
Re: Plugin
Konečně uvážený názor!
24. 2. 2021 15:57
Re: Plugin
Ani proti R6 benzínu. Po 100.000 km s XC90 T8 při nabíjení 2x denně jsme měl prumernou spotrebu 7,5 lt/100 km (cesty do práce, víkendy, německé dálnice, hory). Za 40.000 km s GLE450 jsem při stejném stylu ježdění na 10.7 lt/100km. Rozdíl v v ceně paliva opravdu cca 1Kč/km.
24. 2. 2021 16:24
Re: Plugin
Ja kdyz jsem po XC90 pokukoval, tak byl rozdil v cene T8-T6 skoro 160tkc u stejny vybavy, kdyz k tomu pripocitas cenu nabijeni, pripadne wallbox, vetsi opotrebeni podvozku a gum a vetsi ztratu ceny pri prodeji, tak mi vychazi ze se to vlastne vubec nevyplati...pocitam spravne?

Jinak touareg 3.0 tsi taky jezdi v pohode kolem 10ti...
24. 2. 2021 17:05
Re: Plugin
no to ale uplnej klobouk. Tsi Touareg mi jezdil v kombinaci za 13. Mesto za nesmysl. Q7 60tfsi jezdila kolem 10.
24. 2. 2021 18:28
Re: Plugin
Uplnyho klobouka ne. Jezdi s tim zena, bud kratky posuny po praze do 5 km a nebo pak vsichni spolecne cesty na chalupu/hory/atd...

Uplnyho klobouka jsem s tim zajel na okresce pod 7.

Prumer za prvni rok a pul/30tkm tam je 10.3 a myslim ze to je uplne ten stejnej pohon jako 60tfsi v q7.
Avatar - _Karel_
24. 2. 2021 18:59
Re: Plugin
:yes: to je zázračná spotřeba, na vysokou těžkou krávu s automatem, stálým AWD a 250kw.
Ještě mě napadá - to máš asi vyčtený z PP? Protože mě kecá vůči dotankování o půl litru. Ale i tak je to slušný.
24. 2. 2021 19:11
Re: Plugin
Prijde mi to adekvatni a ne jako zazrak. Zas tak velky to auto neni a na dalnici jeste sleze k zemi a tezky taky moc ne - pohotovostni dle tp je 2020kg.

Mam jeste trochu zkusenost s Lexusem RX450h a ten taky jezdil za 10. Zral min ve meste a vic na dalnici.
24. 2. 2021 21:13
Re: Plugin
Ano, ciste jenom z pp, nikdy jsem to nepocital. Ale na delsi cesty to da pod 1000 km dojezd s 90l nadrzi, takze uplnej nesmysl to nebude.
24. 2. 2021 17:06
Re: Plugin
ja mel s x5 40i kombinaci za 13, mesto 18.
S 45e mam dlouhodoby naklady kolem 8-8,5l na 100km vcetne ceny elektriny. 400km v kuse na jeden zatah byl za 10, coz byla spotreba sestivalcovy nafty v podobnym aute.
24. 2. 2021 19:32
Re: Plugin
Plugin verzia GLE má zmysel akurát v Nemecku kde sú bezemisné zóny.

- Prínos k ekológii žiadny, práve naopak.
- Ekonomicky rovnako nezmysel. (iba ak v bonusoch pre Mercedes v emisných povolenkách)
- A 4 valec :no:

Nehovoriac o tom, že čím komplikovanejšia technika, tým väčšie náklady v budúcnosti.

Keď už, tak X5 45e, tam je aspoň kombinácia R6 benzín + elektro. Ale netreba sa tváriť, že ide o eko voľbu :-)
25. 2. 2021 00:43
Re: Plugin
Tech mist je vic. V podstate v kazdem velikem meste, kde se da nabijet a jezdis po meste nebo tam dojizdis, je plugin zajimava volba.
Jenze v CR mame jen Prahu, a to jeste neni moc velky mesto a nabijecky sice pribyvaji, ale neni to jeste zadna hitparada.
14. 3. 2021 00:08
Re: Plugin
Mám u GLE 350 de 3500 kg na kouli.
24. 2. 2021 14:08
Design Ečka
Zaujal mne již několikátý stesk autora nad designem normálních mercedesů (limo, kombi). Pro mne naopak ten zakulacený design je jednoznčné plus, kterým se výrazně odlišuje od nablblého designu několika posledních generací BMW. I vůči audi to bylo daleko lepší (to zas dlouhá léta byla šedá myš), i když aktuální styl audi se sportovním nádechem mne oslovuje taky. Na nový Ečko nemám, ale už se těším na ojetinu aktuální generace (spíš před FL) v kombíku tak po osmi letech. Podle mne dokonalý auto a to včetně designu.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Dinar
24. 2. 2021 14:19
Re: Design Ečka
Design aktuální 5er ti proti éčku přijde nablblý? Mně sedany od MB vzhledově nijak neurážejí, ale srovnám-li pětku po fl s novým éčkem, tak je to v mých očích 3:0 pro bmw.

Navíc v reálu je problém s éčky s awd, pokud to auto není na vzduchu, ale na pérech, má hrozně kozí postoj, je tam zvýšený podvozek, nevypadá to vůbec dobře. https://www.tipcars.com/…nka-6780269.html?…
25. 2. 2021 00:53
Re: Design Ečka
Ja jsem stastnym vlastnikem teto specifikace (kombi night edition - tj misto chromu jsou dekory v cerne barve a ja mam teda i cerny interier, zvenku presne jako na techto fotkach) a myslim, ze je tak maximum, co z toho designu jde udelat a ze je to oukej.
Nevim, jestli BMW 5 vypada lip nebo hur, podle me je to esteticky tak na stejno, kazdy ma svou tvar.

https://shorturl.at/ftQSY

Sedan Ecka po FL vypada podle me o neco lip nez kombi.
BMW petka je po faceliftu lepsi nez byla, ale taky to neni vylozene krasne auto. Podle me predchozi generace 5ky byl sedan cistsi design. Ovsem interier soucasne petky mi pripada super.

Nicmene ten kulaty design Mercedes na SUV vypada lip nez na Ecku a zvlast potom v Coupe verzi GLC i GLE, kde se konkurence nechyta. Teda Porsche Cayene je jako SUV coupe OK
24. 2. 2021 14:17
Krasny auto
Sice nevim jestli bychom ho s jednim spuntem nutne potrebovali, ale bral bych ho. Proste jen tak, misto kombi, ze bych si zkusil sedet chvili vysoko a protoze se mi libi zvenku i uvnitr. Ani bych neresil jestli mam 6 hrnku nebo jen 4 a baterku. Mel sem uz i 8 hrncu a co jako, dovalit na dovolenou s dalnicni 130 a v Rakousku 110, mi jsou pro par pridani kdyz pojedu sam do prace hrnce k prdu. A zvuk? Od toho mam mašinu s dvouvalcem do V. A o vikend? Na to si koupim bouranyho mustanga 2013 s v8, z Litvy co sem dovali Fortik pres Polsko.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - N6600
24. 2. 2021 14:50
Smutek
Kdyz vidim, jak se v tride luxusnich vozu vyklizi pole a cpe se pod kapotu ctyrvalec, je mi fakt smutno. Tak nejak jsem to cekal, ale stejne.
Rozbalit vlákno
1
14. 3. 2021 00:16
Re: Smutek
U GLE máš skutečně na výběr. Válce 4 nebo 6 a nebo hybrid. Také benzín nebo diesel. Takže ti smutno nemusí být. A vybrat by si měl člověk jednak podle své nátury, jednak podle způsobu používání, ale hlavně podle praktických zkušeností. Odsuzovat a kritizovat diesel hybrid bez toho, abych s ním něco ujel, je neseriózní.
Avatar - WinDiesel
24. 2. 2021 15:13
Zákazníci mají na výběr...
... a za to dávám :yes:
Rozbalit vlákno
0
24. 2. 2021 15:28
100 kW elektromotoru
.... Elektrických 100 kW na pohotovostních skoro 2,7 tuny stačí až překvapivě. ...

Je těch 100 kW maximální výkon, nebo nějaká jmenovitá hodnota a krátkodobé maximum je větší ?
Nezdá se mi že by pouhých 100 kW na takovou váhu opravdu mělo stačit.
Rozbalit vlákno
0
24. 2. 2021 15:49
stačí
Po městě stačí s přehledem. Dlouholetá zkušenost s XC 90 T8, která měla vzadu jen 60kW ve špičce na cca 3 sekundy, pak výkon klesá na polovinu. Ale i tak to stačí na projetí Prahy od Černého mostu do Dejvic, aniž bych byl brzda provozu. Samozřejmě noha jako peříčko, sešlápneš o kousek víc a už naskakuje benzín.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - JirkaVejrazka
24. 2. 2021 16:00
Re: stačí
Prius PHEV ma 1,5 tuny a elektromotor 53 kW. Ve meste to staci v pohode, az pri rychlostech okolo 85 km/h se pripoji druhy elektromotor, ktery ma 23 kW.
24. 2. 2021 17:09
Re: stačí
xc90 je ale o hodne jina. Chovani tohodle nebo x5 phev je o nekolik generaci jinde. Velka baterie, lepe zvlada jizdu jenom na elektrinu a hlavne si zachovava rezervu baterie porad. Xc90t8 jsem opakovane vytloukl tak, ze to uz elektrikou netahlo.
25. 2. 2021 07:21
Za mě dobrý....
hele pro ty malinkaté blondýnky které se posouvají z nákupáku do nákupáku ideální volba.... ;-) aspoň to ve městech nesmrdí.... Samozřejmě, chce to hodně nabíjet a najezdit v EV módu hodně kilometrů, aby celková kombinovaná spotřeba dávala smysl, ale myslím že to auto má právo na život....

samozřejmě jsou tam pak ty kompromisy vysoká hmotnost vs. relativně slabší fosilní motor, nutnost častého nabíjení atd., ale pokud to denně netráví čas pod plynem na okreskách a dálnicích, tak proč ne.....

a pak ta cenovka, ideální samozřejmě je pokud ta PHEV verze stojí to samé co podobně silná nafta, tak to je třeba u toho mého Supa iV.... pak to celkem dává smysl..... Připlatit si za PHEV oproti naftě nějakých 200 litrů se asi těžko někdy ekonomicky vyplatí, to už musí být člověk fanda EV provozu ve městě a nebo prostě té ekologii trošku fandit. Ano, těžko o nějaké ekologii v případě takového mastodonta mluvit, ale furt prostě dlouhodobě ty PHEV verze budou mít nižší spotřebu a celkové emise než klasické fosily....

Takže když už snobský mama-car, tak tohle je myslím zajímavá volba :yes:

PS: prvních 5 PHEV GLE na spritmonitoru je v průměru pod 5 litrů nafty ;-) https://www.spritmonitor.de/…nz/1587-GLE.html?…
Rozbalit vlákno
2
25. 2. 2021 08:16
Re: Za mě dobrý....
Známý to má objednaný v 350e. Chtěl auto na poskakování po Praze, doma i v práci má svoje stání a pokud jezdí mimo město, jezdí dle předpisů na tempomat. A požadavek byl, že to musí být Mercedes... A fakt je, že současný GLE jako obecně je velmi vstřícně naceněný. Vychází v podobných výbavách aspoň o 250-300 tis levnějš než X5. O RRS nebo Cayennu nemluvě.
A to 350e vychází vlastně stejně jako 350d nebo 450. Je to volba. Ostatně kdo to nechce, má tam pořád i V8...
25. 2. 2021 19:50
Re: Za mě dobrý....
Jo proc ne.... jak to popisujes tak by mu to auto melo vyhovovat :yes: jen ty rozmery, ale tak to je kazdeho volba....
25. 2. 2021 16:44
Tento model
s udavanou vahou musi zrat gumy ako moja kolia drahe granule...
Rozbalit vlákno
0
25. 2. 2021 23:16
Chybka - kW/h
"Pokud bych spotřeby striktně oddělil, samostatně na elektřinu jsem se nejčastěji pohyboval mezi 35 až 40 kW/h."

Neřekl bych, že se spotřeba udává v kW/h. Opravte si to.
Rozbalit vlákno
0
13. 3. 2021 23:15
Gle de
Mám GLE de 5 měsíců a 12 tis. Km. Ne každému je 25 let, ne každý chce sedět 20 cm nad zemí a ne každý jezdí brzda, plyn. Mám spotřebu za 12 tis. Km 1,66 l nafty a 20,36 Kwh/100 km. A to je za zimní měsíce. Mám na domku 7 KW fve. Poměr dosud ujetých km na El. a na naftu je 3:1. Nejvíce km na el. a 1 nabití jsem ujel při 17 st. C. 110 km. Nejméně při - 12 jen 65 km. Při cestě 800 km dlouhé byla spotřeba 5,7 l nafty a 3 Kwh/100km. Jo a zimní pneu se snížily za 12 tis. km o 1 mm. Při mém způsobu využívání odhaduji náklady na 1 km 70 hal. Nafta okolo 40 hal. a při 50 % El z fve budu platit jen asi 30 hal na 1 km. Ano, nepočítám pořizovací cenu fve, protože tu mně zaplatí zelený bonus. Cena nového auta byla stejná, jako varianta se stejnou výbavou a nejsilnějším dieselem
Skoro ve všech testech je vyzdvihována možnost rychlonabíjení až 60 KW. Ale proč si kupuji hybrid? Proto abych po vyčerpání El. jel pohodlně bez zastávky dalších až 1000 km. Ne abych platil u superchargerů za El. 2.5 Kč/km ale jen 1,7 Kč/km za naftu. A abych si neničí to nejdražší a to trakční aku rychlonabíjení. Případným zájemcům mohu zodpovědět otázky přes mail:zemanj13@gmail. com
Rozbalit vlákno
0