Osobní verze malých dodávek se stále více zakusují do trhu dříve vyhrazeného pro klasická rodinná MPV. K nesmírně praktickým interiérům se navíc v poslední době přidávají také komfortní jízdní vlastnosti.
A jak bys to chtěl dělat? Jako dát v šedesáti 6? :-O
To že opel šetřil na kvaltech je jen jeho starost. Fakt je že když dáš v obu autech v šedesáti 5 což je asi odpovídající kvalt pro úspornou jízdu tak Caddy ti zrychlí líp. To je celý ne? Co je na tom blbě?
Blbě je na tom to, že 5 a 6 st. převodovka má zcela jinak odstupňované kvalty a tudíž porovnávání pružnosti na konkrétní zařazený kvalt nedává žádný smysl. Ale z nějakých historických důvodů auto.cz i SM lpí na porovnávání pružnosti na konkrétní kvalt a je to zcela nesmyslné a nicneříkající. To samé dělají u automatů kdy automat nutí držet zvolený převod a navíc porovnávají automaty s různým počtem kvaltů jako v tomto případě u manuálu. Jediný smysl má 0-100 nebo třeba 40-180 s tím, že automat se prošlápne do kick-downu a nechá se řadit (třeba ve dvou režimech normál a sport) a u manuálu se prostě kvedlá s maximálním vytáčením jednotlivých stupňů.
...což v tomhle případě možná pětky budou, pokud má VW 2250 na 6 při 130 a Opel 2500 na 5, tak klidně VW může mít 2500 na 5 (nojo, asi by se to dalo najít...).
No schválně jsem chvilku hledal a najít převodové poměry a stálý převod se mi nepovedlo. Na dnešních moderních webech je úspěch, když v záplavě informací o konektivitě najdeš kolik má motor válců. U caddy to v oddílu označeném technická data v pdf souboru není i když je tam poměrně hodně https://www.vw-uzitkove.cz/…rmacni-materialy
Ale houby, to měření má simulovat situaci, kdy potřebuješ rychle zaregovat pouze sešlápnutím plynu. Ano má to spoutu ale, ale v zásadě je smysl jasný.
Je to standardní měření na západ od našich hranic používané po desetiletí.
Ad tvůj minulý koment - měří se od 80kmh, ne od 60. Takže ano, obě auta na nejvyšší stupeň, úplně v pohodě.
A o nějakém simulování kritické situace prosím tě nepiš, je to chujovina. Pokud bys ji chtěl řešit jen sešlápnutím plynu, moc toho nevyřešíš, viz časy 80-120 za 12-16sec.
Na západ od našich hranic se už právě dávno používá proměření absolutního zrychlení z 0 na nějaké rychlosti a absolutního pružného zrychlení (s řazením) z nějaké rychlosti na nějakou vyšší rychlosti. Viz. třeba zde Auto Motor und Sport
0-50 km/h
0-60 km/h
0-80 km/h
0-100 km/h
0-120 km/h
0-130 km/h
0-140 km/h
0-160 km/h
0-180 km/h
0-200 km/h
60-100 km/h
80-120 km/h https://www.auto-motor-und-sport.de/…echnische-daten/
U různých redakcí se odlišují jenom zvolené hodnoty při kterých se měří čas.
Měřit 5st. proti 5 st. prostě nemá smysl, protože tam, kde jedno auto pojede na 5, tak druhé pojede většinou už na 6, takže určitý velmi omezený smysl by mělo měřit 5 proti 6, ale protože by ten smysl byl stejně omezený, tak už to prakticky nikdo nedělá a měří se absolutní zrychlení bez ohledu jestli auto používá pro danou rychlost desítku nebo nebo pětku.
Súhlas, píšem to už dávno, v dobe, keď môže jedna prevodovka mať 5 stupňov a druhá 10 je trvanie na rovnakých kvaltoch nezmysel. Proste pružnosť merať od nejakej rýchlosti po nejakú rýchlosť.
Carwow to vo svojich drag racoch robí tak, že merajú od 50 mph a pri automatoch ešte diferencovane v comforte a v sporte.
Ako v zásade rozumiem aj chytrákovmu argumentu, že niekedy (možno dokonca väčšinou) pružne zrýchľuješ len zadupnutím plynu a turbomotory to poberú. Ale nerieši to situáciu, že niekto bežne pri 80ke má zaradenú päťku a iný šestku (a niekto možno len 4ku).
Určitou vypovídací hodnotu to měření na jednotlivé kvalty má. Na zeperfs je třeba tradičně 80-120 na 4, 5 a 6. No a pak, a třeba pro mě to je jasně nejzajímavější údaj hlavně ve srovnání dvou a více aut (nebo manuál vs. automat), nejkratší čas, za který z těch 80 zrychlíš na 120. Což většinou nebývá ani na tu 4-ku, natož 5-ku nebo 6-ku. ;-)
Pokiaľ dajú do tabuľky všetko a porovnávaš to všetko, dáva to nejaký zmysel. Ale porovnávať len rovnaké kvalty navzájom je hlúposť, v tom majú ostatní pravdu.
Pár dní dozadu som čítal slovenský test nového Caddy (2,0TDI 90 kW). Ako tieto osobné dodávky idú mimo mňa, ale poznám pár ľudí, ktorí na ne nedajú dopustiť, lebo poskytujú priestor väčšieho MPV za podstatne nižšie ceny a tie ústupky čo do komfortu oproti osobným autám už nie sú nijak dramatické.
Alé bolo moje prekvapenie, keď som si pozrel cenovku testovaného Caddyho: 42000 eur (cca. 1.1M Kč)!!! 8-s8-s8-s To sa musel VW už kompletne zblázniť. :no:
OK, však veľmi slušne jazdí aj Clio či iné béčkové kompakty. Tu ide o to, že pointa osobnej dodávky vždy bola poskytnúť veľký priestor za rozumné peniaze, menšie ako za čisté MPV. Proste kto potreboval dať dozadu tri deti v detských sedačkách, ale nemal na veľké MPV typu Sharan, tak toto bola badžetová alternatíva. No a vyše milión je všeličo len nie rozumné peniaze.
Asi to tak bude. Ale je to smutné, lebo rodiny s 3 deťmi tak budú degradované na tieto prerobené dodávky. Mňa sa to netýka, ale kamarát práve čaká tretie a bude musieť vymeniť auto, lebo 3 sedačky vedľa seba so ničoho nedá. A skonštatovali sme, že ten výber sa mu dramaticky zúžil, všetci výrobcovia sa orientujú na SUV, ktoré napriek vonkajším rozmerom v 2. rade neponúkajú 3 plnohodnotné sedadlá. Takúto dodávku odmieta, avšak ako človek živiaci z jedného (aj keď slušného) platu 5 ľudí nemá na SUV s 3 radmi sedadiel; zostáva jedine jazdenka.
Mne už viac menej asi (??? :*) ) takéto auto nebude treba, a nechcem tu byť za Barikela ale teraz by som asi išiel po MPV z nejakého US dovozu. Nedávno som preliezal (nejazdil) Pacificu a je to paráda aj oproti Galaxyne.
Tak americké MPV (alebo v Amerike predávané vrátane japonských) sú osobitná kategória. Na roadtripe po USA sme mali americkú MPV klasiku Dogde Grand Caravan, motor 3,7 V6 a slušná výbava a v kastlíku som našiel faktúru na kúpnu cenu, kde to tá požičovňa kúpila nové za tuším 27t USD.
iudex suhlasim skoro so vsetkym. Jedine nie je pravda to, ze by sa 3 sedacky nedali dat do normalneho auta. Ja uz 2 roky vozim v Megane IV 3 plnohodnotne sedacky vzadu (pozri foto na moje auto). A to Megane nie je v zadu moc siroky, v ramenach som nameral cca 134cm. Takze si myslim, ze do niektorych aut nizsej strednej a do vacsiny aut strednej triedy 3 sedacky vlezu. Samozrejme sedacky nie su na isofixoch a nakladanie a priputavanie deti je zlozitejsie. A do uzkeho auta si nebudem kupovat siroke autosedacky.
Skor ma pri tejto kategorii aut zaraza vnutorna sirka v ramenach, ktora je v pripade Caddy este mensia ako v mojom Megane. Kamosi maju Touran a Berlingo predoslej generacie a maju tie sedacky priblizne rovnako nasekane ako ja.
Kazdopadne u Caddy je uplne nezmyselna cena, ktora v nasich koncinach znamena, ze ich predaju velmi malo v porovnani s konkurenciou.
Megane a Berlingo vezmú 3 autosedačky rovnako? Aspoň nepíš bludy. V tom Meganovi to máš tak narvané, že o stabilnom a bezpečnom upevnení tej strednej pochybujem.
OK. Nenapisal som rovnako, ale priblizne rovnako. Myslel som tym, ze je tam velmi maly rozdiel.
Ako vozim 3 autosedacky si mozes precitat a aj pozriet na fotke v recenzii mojho auta na moje.auto.cz
Upevnenie sedaciek je riadne bezpecnostnym pasom tak, ako je v manuale od sedacky. A stredna sedacka je uchytena urcite najpevnejsie, najstabilnejsie a najbezpecnejsie. Zmeraj vnutornu sirku v ramenach u oboch aut a uvidis, ze tam je velmi maly rozdiel. Okrem toho Berlingo predoslej generacie (o ktorom som pisal) ma vo vyske ramien plastovy kryt posuvneho mechanizmu dveri tak hlupo, ze brani umiestneniu sedacky blizsie k dveram. Nove Berlingo to tak nema. Kupujem teraz Proace Verso a zvazoval som aj Berlingo. Neviem ako meraju tu vnutornu sirku v ramenach (ja to beriem ako najuzsie miesto vo vyske ramien), ale ak maju ten udaj spravny, tak je rozdiel medzi Berlingom a mojim Meganom len 1cm, co je na 1 sedacku len 0,33cm. A ked mas teda Berlingo mohol by si ostatnym diskutujucim vysvetlit, ako narves do sirky 135cm (udaj z testu) tri plnohodnotne autosedacky, ktore maju sirku 46cm alebo viac. To mi nejako nevychadza... ;-)
Stejně tak aktuálně třeba S-Max je za hodně slušný peníze. Ta Caddyna je úplnej nesmysl ale její cena mě přestala šokovat někdy před čtyřmi lety,když jsem při servisu GTI prolejzal salón VW a viděl tam předchozí Caddynu za nějakých 960t. :-[]
Combo (Berlingo) poznáš, Caddy sme spolu vyskúšali, tak som zvedavý na tvoje zhrnutie. :-)
Podľa mňa v lepšej výbave môže Caddy obhájiť svoju cenu len ak naozaj vydrží dvojnásobok toho, čo Berlingo, čo teda ukáže až čas. Uvidíme, či si toľko trúfnu vypýtať aj za nový Transit Connect na MQB platforme.
Práve na neho som myslel v príspevku vyššie. ;-)
Inak pod 308 bola debata, ako to, že 308 ponúka najviac 1,2 R3 ako benzínový motor, kým Golf naďalej zvláda držať v ponuke GTI, lubsport aj R s výkonmi 180-221-235 kW. No a tu je odpoveď. Proste tie emisné pokuty v plnej miere premietne do cien áut, a to nielen tých výkonných Golfov, ale komplet naprieč portfóliom, vrátane osobných dodávok ako je Caddy (ktoré k silným a emisne drahým motorom ani nepričuchlo).
Áno, súhlasím, na druhej strane GTI, Clubsport a R sa asi nebudú predávať v nejakom hojnom počte (u nás určite nie, ale aj na dôležitých trhoch to už začínajú regulovať vysokým zdanením alebo zo strany automobilky obmedzovaním výroby alebo tiež vysokou cenou) a už sa prejavujú predaje ID.3. Aj po oneskorenom nábehu predali minulý rok v Európe 54 495 ks (najpredávanejšie Zoe má 99 432 ks) kým e-208 31 287 ks. Na rad prichádzajú lacnejšie verzie ID.3. a už aj ID.4. Vieme, že tieto autá sú na eko kredity najlepšie.
No tak ak tak skvelo predáva EVčka, ktoré im emisie dramaticky znižujú a hot verzie nie sú podľa Teba predávané v hojnom počte, prečo to brutálne zdraženie naprieč portfóliom? Veď (s nadsádzkou) jedno iD3 by malo "vynulovať" dve GTI.
Taky že nuluje. Ale jaksi nevydělává dost na ten drahý vývoj. Navíc teď chtějí stavět 6 nových továren na baterie a z něčeho se to zaplatit musí. ;-) Petrolejové kafky.
Mno tým premietaním si niesom až taký istý. Opel má určitú podľa mňa značnú výhodu, že je jedným zo štvorčiat, teda viac kusov s minimálnymi zmenami v 4 modeloch, pričom VW má len Caddy. Aj tak je cenová politika VW priam šialená.
Popri tom všetkom zdieľaní platforiem a dielov napriek značkami koncernu, a produkcii vpodstate konkurenčných modelov u vlastných značiek je až trochu nepochopiteľné, že užitkáče si necháva výhradne ako VW. Ako Seaty alebo Škody by určite predal nejaké autá naviac, a mohli by mať priaznivejšie ceny.
Volkswagen Caddy je teraz podľa mňa docela pekné auto, na dizajne si dali záležať. Vyjmúc tie nešťastné lišty bočných odsuvných dverí - na tom naozaj mohli trochu zapracovať, sú jak päsť na oko. Pekne tvarované svetlá trochu poníži fakt, že vpredu sú hmlovky integrované vysoko nad cestou v hlavných svetlách, čiže v skutočnej hmle veľa platné nie sú. Zadné svetlá sú dizajnovo na úrovni - ale zväčša ide len o dekor, činné plochy sú až nepochopiteľne malé. Teda na pohľad pekné ale praktický prínos nulový.
Interiér sa mi páči menej, ale to dané skôr praktickým hľadiskom, vizuálne ničím neurazí. Combo poteší priestrannejšou policou nad čelným sklom, zakončenou nad spolujazdcom aj nad vodičom masívnym madlom. Voči Volkswagenu naopak nepoteší pevný úchyt bezpečnostného pásu na stĺpiku, výškové nastavenie ušetrili. Z Volkswagenu je tiež lepší výhľad, aj keď sa sedí nižšie, palubka nie je taká mohutná, stĺpiky sú tenšie a čelné sklo sa zdá byť väčšie. Opel boduje praktickejšími odkladacími priestormi.
Vzadu je to podobná pohoda v obidvoch autách, pokiaľ ide o sedenie. Volkswagen sklamal pevnými oknami vo dverách, nedajú sa objednať ani výklopné vetračky - Opel ponúkne aj elektrické sťahovanie skiel. Výklopné stolíky na operadlách predných sedadiel nie sú ani v jednom z testovaných áut. Ja ich v Berlingu mám a aj vo VW som ich videl - a oboje sú na prd. Sú príliš nízko a vyklápajú sa zdola nahor, takže vyklápanie je kvôli kolenám nešikovné. Nechápem, prečo to nie je opačne, predné operadlá sú dosť vysoké na to, aby sa stolíky mohli sklápať zhora nadol.
Pri využívaní auta na prevoz nákladu ťahá Caddy za kratší koniec. V Opli stačí jeden pohyb, a sedadlo sa sklopí prakticky do roviny s kufrom. Vo Volkswagene sa preklápa po starom - najprv operadlo na sedák, potom celé k predným sedadlám. Batožinový priestor to predĺži o cca pol metra. Absolútne nepochopiteľný je ale fakt, že v tejto sklopenej polohe zadné sedadlá nedržia (možno ak auto stojí, za jazdy ťažko) - ak nenaložíš väčší náklad, ktorý ich podoprie, musia sa podprieť pomerne robustnými tyčkami, ktoré ale výrazne zasahujú do práve zväčšeného kufra, a priestor získaný navyše prakticky zabijú. Poslednou možnosťou je sedadlá z auta vytiahnuť úplne - ale sú ťažké a treba mať miesto, kam s nimi. A ak z domu niekam veziem náklad, naspäť vzadu neodveziem nikoho, lebo sedadlá ostali doma v garáži. Jednu nepríjemnú vlastnosť majú obidve autá - výklopné dvere kufra sa dosť zle zatvárajú. Tlačia pred sebou masu vzduchu, čím v kabíne vznikne pretlak, a treba nimi riadne tresnúť, aby zámka dverí zacvakla. Často sa to nepodarí na prvý krát, dvere treba znovu podvihnúť a zabuchnúť opakovane. Pýtal som sa na to v Citroene a tento postup neodporúčajú, vraj to môže poškodiť sklá vo dverách. Razia radšej prístup, že treba otvoriť niektoré bočné dvere a až potom zatvoriť kufor - vtedy to fakt ide ľahko a bez problému. Pozerajú na to ako na normálnu vlastnosť auta, ja ako užívateľ to považujem za ťažký fail. U oboch áut rovnako. Pri tomto type áut sú delené krídlove dvere otvárajúce sa do strán oveľa lepšou voľbou.
Kufor - vstup do kufra je do oboch áut podobný, neprekáža žiadny prah a nakladacia hrana je príjemne nízko nad zemou. Popravde neviem, kde vzal Volkswagen tých 160 litrov naviac, kufre vyzerajú v priamom porovnaní rovnocenne. Combo má kufor krytý pevným platom s docela slušnou nosnosťou, roleta vo Volkswagene mi nepríde ako dobré riešenie. V čom vidím trochu problém, je znížená úžitková hmotnosť Volkswagenu, tá išla voči predchodcovi razantne dolu.
Pohodlie v VW Caddy dokresľovali príplatkové sedadlá, stabilitou a držaním stopy je určite lepšia ako francúzska konkurencia, ale na môj vkus je podvozok príliš tvrdý a bratislavské cesty pohodlie jazdy citeľne degradovali. VW dal dozadu novú nápravu s vinutými pružinami, hlavne kvôli komfortu, ale čakal som od nej viac. Rázy od nerovností mi prišli docela razantné aj hlučné. Ostatne celkovo, čo ma prekvapilo, Volkswagen pôsobil dosť plechovým dojmom, počuť to pri jazde na horších cestách aj napríklad pri zatváraní dverí.
Combo (resp. Berlingo) jazdí výrazne plavnejšie a zlá cesta sa na komforte nepodpisuje až tak výrazne. Ani akusticky, aj keď je stále poznať, že je to skriňa a nie osobák. Dynamickejší vodiči budú asi spokojnejší s podvozkom Volkswagenu.
Celkovo som za Berlingo rád, nový VW Caddy ma nepresvedčil. Má niekoľko nedostatkov, cez ktoré u mňa nejde vlak, a je to hlavne tvrdší podvozok (niekomu to môže vyhovovať), pevné okná v odsuvných dverách a nepraktické zadné sedadlá, plus ešte roleta na kufri aj hmlovky v hlavných svetlách namiesto toho aby boli dolu čo najnižšie nad cestou. No a posledným a najzásadnejším kameňom úrazu je cena. Za cenu testovaného Volkswagenu by som moje Berlingá kúpil dve, hoci nie tak nabité výbavou, a ešte by mi ostalo... S porovnateľnou výbavou a motorom mi vyšiel rozdiel v neprospech Volkswagenu cca 7000,-€. Viac dodávať asi netreba.
Dobré zhrnutie, a niekedy auto nekúpiš aj na základe malinkých nedostatkov/rozdielov. Markantný rozdiel v cene (v tomto pridpade) ťa iba presvedčí že si spravil dobre.
Dík. Nepomínal som infoteinment a celkovo ovládače, lebo to by VW prehral na celej čiare. Aj Berlingo ma hnevá, že sa STOP/ŠTART nedá vypnúť natrvalo a rovnako to nejde ani s asistentom jazdy v pruhoch. Ale VW je v tomto 3x horší.
Čo by som ešte v Berlingu zlepšil, je radenie - citroenovsky mu chýba ľahkosť a presnosť, ktorá je zvykom inde.
P.S. Predchádzajúci Renault Kangoo som mal 10 rokov, nájazd 250 tsíc km, okrem spotrebného materiálu mal jedinú poruchu - skrat v páčke smeroviek, čiže výmena za asi 70,-€. Niečo podobné čakám aj od Berlinga. Nemyslím si, že Caddy bude výrazne trvácnejší.
Ty sedačky jsou takový dvousečný. Pokud opravdu potřebuješ naložit něco těžkýho typu paleta cihel, tak určitě bude lepší to šoupat po rovný podlaze u Caddy než přes "skoro žádný schod" na sklopené sedačky... nicméně stejně tam je koberec a ještěrkou to tam nedáš, tak je to v týhle osobní verzi asi fuk. A na druhou stranu, vyndávání sedaček je opruz a zajišťování tyčkou taky.
Křídlovky vs. víko je známý dilema... pod víko neprší a je přes něj líp vidět dozadu, jako hlavní argument pro křídlovky se brala možnost nakládat auto ještěrkou... plus teda tvůj problém s zabouchnutím.
Jasne. Je to môj názor, nemám patent na pravdu. Na auto pozerám skrz moje rodinné a domáce využitie, niekomu môže viac vyhovovať systém sklápania sedadiel vo Volkswagene. Ale myslím si, že to je vhodnejšie skôr pre živnostníka. Na také bežné použitie je sklopenie sedadiel do roviny ako má Opel predsa len jednoduchšie.
Dvere do kufra som mal dvojkrídlové predtým na Renaulte a fakt to bolo lepšie. Pri pozdĺžnom parkovaní nepotrebuješ toľko miesta, aby si sa dostal k veciam v kufri. Síce ti na hlavu poprší, ale zato zavrieš jedným prstom. Zavrieť "víko" na Berlingu dá mojej manželke zabrať - kvôli výške, kvôli sile potrebnej na prekonanie odporu plynových vzpier, aj kvôli už spomínanému problematickému zabuchnutiu, ak sú ostatné dvere na aute zatvorené. Preto považujem dvojkrídlo za lepšie aj na takomto rodinnom aute.
Jo, jednodušší to je, pokud tam chceš dát třeba kolo nebo i nějakou skříň... pokud něco těžkýho... nebo tam třeba ve dvou přespat, tak je zase lepší rovná podlaha u Caddyny.
S těma dveřma se to tak dělávalo od nepaměti... užitkový Transportery a Transity s křídlovkama, osobní s víkem. Elektrický víko by to řešilo elegantně.
V najnovsej generacii mi podobne ako nove kangoo aj caddy uz zacina byt sympaticky... uz to konecne nevyzera ako nejaka firemna dodavka ale viem si ho predstavit aj ako normalne rodinne auto.. :yes:
Inak porovnavat 2.0 s 1.5 kou ... sranda... ale ok... kazdopadne z danej dvojice za mna caddy uplne suverenne jasna volba :yes:
Napsat, že z testovaných aut je Opel ten, co působí uvnitř laciněji, to můžou jen naši specialisté na objektivitu.
Nejde mi do hlavy, proč jsou naftové dvoulitry VW tak brutálně podladěné. Vezmu-li, že výkonový standard je u nich 110kw, pak začínat v dodávce na polovině? Jestli je nějaký auto předurčený k vožení nákladu nebo více osob, jakou má logiku dát tam takový žebráky, s maximálním výkonem na ubohých 90kw? Když už si za to auto nechají krvavě zaplatit, a konkurence má jen (zřejmě?) naftu 1,6, mohl být aspoň slušný výkon konkurenční výhodou.
Neměl bych vůbec žádný problém vzít z těch dvou Opel.
Moje zkušenost s naftovými TDi více než deset let stará, ale v té době jsem měl možnost jezdit se všemi variantami 2,0 TDI téměř současně (v Passatech). Úplně nejlepší pro mé osobní použití byl ten nejslabší s výkonem 81 kW, jelo to jako čert a vůbec to nežralo.
Doplnění: Vůbec mě nenapadlo, že VW dělá 2,0 TDI s výkonem 55kW :-O . Jezdil jsem v osobácích 81, 103 a 125 kW
To není žádné umění, prostě ořezali výkon na nějaké úrovni. Myslím, že je to lepší, než mít v dodávce stejný výkon z menšího objemu, navíc VW menší objem nevede.
Tak já mám zkušenost ze Superbů a ta 125kw když jela, tak jela a na autobahnu ji tam 103kw verze už nestačila ve vyšších rychlostech. Bral sem si proto dlouho radši starší auto s 125kw a spotřeba taky slušná. Jinak to auto bylo příšerný.
Co myslíš vyššíma rychlostma? Já jezdil převážně sám a těch 81 kW mi fakt stačilo i s pětikvaltem. Moje oblíbená trasa byla Bukurešť (skoro Otopeni) - Sinaia, kterou jsem jezdil 2 až 3 týdně a byl jsem schopen to jezdit průměrem 100km/hod se spotřebou do 5,5 litru na 100 km. 103 kW stejnou trasu obdobnou trasu absolvoval okolo 9 litrů, ale je pravda že to byl 4Motion. 125 kW jsem jezdil v ČR a tady se tak rychle už jezdit nedalo :-[]
103kw jsem jezdil taky s 4x4, ale na dálnici v Německu třeba akcelerace nad 160 už byla znatelně horší, než u té 125kw dieselgate edition :D Jezdil jsem s tím převážně Praha-Brusel, Varšava či Holandsko.
Jj, toto podladenie pritom súčasne priznáva fakt, ktorý sa snaží VW odmietnuť, teda že stále ide len o auto majúce pôvod v dodávke, kde nejde o nejakú dynamiku či jazdné výkony, ale o jednoduchosť za účelom dlhej výdrže. Ale tá cena tej jednoduchosti vôbec nezodpovedá.
Já mám tedy za to, že jde jen o jiný sw motoru 110kw, který určitě není nijak "přefoukaný", a potom se žádná jednoduchost nekoná. Naopak bych řekl, že motor s 55kw bude dostávat daleko větší čočku, než by dostával nepodladěný. Ale třeba jsem vedle.
Jj, ani ja proste nevidím dôvod, aby Caddy nedostalo obvyklé TDI 85 a 110 kW. Naviac takáto veľká a ťažká krabica (top verzia váži 1722 kg) s horšou aerodynamikou ani s tými motormi nepôjde tak, ako Golf či Octavia, takže nerozumiem, prečo je limitovaná na 90 kW.
Tak trochu (možná podobně) se to dělalo u japonských motorek. Měl jsem v posledním kousku (GSX 750 Inazuma) podladěný motor s 96 koněma (63 kW). Ve sporťáku GSX R už tenhle motor (vodou chlazený) měl 150 koni (110 kW). Ten slabší jel daleko více od spodu, což u naháče bylo fajn, poněvadž se to nedá tolik honit = fouká.
To je možné. První GSXR 750 - takové s tou hnusnou kapotáží a otřesnou placatou p.r.d.e.l.í měl tuším 74 kW a motor chlazený vzduch/olej. Někdo mi říkal, že je to víceméně stejný motor jako v 750 Inazumě. Vodník v novějších verzích GSXR už bude asi o dost jiný motor. Nejlepší vychytávku na snížení výkonu jsem zažil u Kawy ZR 550 Zephyr, kterou jsem měl z Německa s 27 koněma. V každém šoupátku v karburátoru byly vyvrtané 4 díry (dvě zepředu a dvě zezadu). Jak podtlak začal šoupě zdvihat, tak to šlo jen asi do půlky a pak to dírkama začalo přisávat vzduch zespodu. Nechal jsem v ČZ Strakonice zalepit a zalapovat všechny 4 šoupata a bylo tam 50 koní :-!
Napadá mě ta zadní náprava, jestli není nějakým způsobem limitem. U golfu to tak je, tam od 110kw právě maj už víceprvek. Ale jinde u koncernu to (škoda, seat...) maj i 110kw s vlečnou, ale jsou to menší auta. Možná se právě obávají jízdních vlastností s takovou krabicí a už relativně silným motorem.
No, pokud je ale ten motor softwarově omezený, tak i při tom "plynu na podlaze" vlastně jede třeba na 70% hw možností. Ok, možná ve zbytečně vysokejch otáčkách... ale tak, jak se ty podladěné motory obvykle dělají, moc k vytáčení nesvádí... protože obvykle mají relativně silnej spodek a pak "zhasnou".
Tak Caddy je hezčí, s dvoulitrem a šestikvaltem je to lepší auto, +30Nm ve větším rozsahu se pozná. Ale +140t nemá šanci si obhájit (do detailů výbavy jsem nešel, z tabulky to vypadá, že Opel má tempomat a do Caddy přijde na 15t)... určitě by se za cenu téhle Caddy dal nakonfigurovat Opel se silnější naftou (byť pořád menší) a 6MT.
Jinak... já podladěným motorům celkem fandím, 90kW 2.0 mi je docela sympatická konfigurace... 55kW je už ale úlet.
Motor 1.5 BlueHdi/CDTI 75kw sa dodáva od mod. roku 21 už s 6 stupňovov prevodovkou. V teste je ešte stará verzia. Inak,tu je dobré porovnanie Caddy vs Proace city verso ,90kw vs 96kw automat. https://www.youtube.com/watch?…
Ještě nám vysvětlete, redakce, jak to děláte že vždycky alespoň o fous zvítězí vůz skupiny VAG.
na to jste trochu zapomněli. Cena o 46% horší etalonu, nehraje roli. A tak dál.
No hlavně že Vám dost zaplatí na inzerátech, a i autíčka Vám půjčí na hraní :-)
Jednoduché, vhodně si oznámkujou subjektivní kategorie jako vzhled, řízení, řazení... V textu to přitom kolikrát působí úplně jinak. K řazení nečtu žádnou výtku, proč by Combo mělo být horší. U řízení se píše jen něco o požitku (to fakt někdo u náklaďáku čeká?). Žádné odůvodnění ani u dílenského zpracování, nevýklopná okna Caddy radši ani nezmínili.
Pokud správně chápu tu závěrečnou tabulku, tak cena už vůbec součástí hodnocení není... ta se vyhodnotí zvlášť a výsledná známka už pak jen říká, co z dvojice je lepší auto.
Že je Caddy s 2.0 6MT o kousek lepší, než Combo 1.5 5MT... tomu docela věřím, asi bych čekal i větší rozdíl.
Jo, ale přitom to není ve vlastnostech, které by člověk očekával třeba i kvůli tak rozdílnému pohonu. Vlastně jediné, s čím se dá tentokrát souhlasit, je design. Ten Opelu fakt nevyšel, tohle auto prostě není hezké.
A naopak, obvyklý vládce jízdních vlastností VW je (opět) poražen (podřadným) Francouzem.
K jízdním vlastnostem mám jednu připomínku... takovou teoretickou od klávesnice, s autama zkušenost nemám.
U Caddy se historicky řešilo, že vysoká užitečná hmotnost znamená tvrdší naladění. Nicméně tady je jeho dostatečných 600kg výrazně překonáno 800kg u Opelu - pro nějakou vícemístnou konfiguraci jistě užitečná věc. Pak by mě ale zajímalo, jak se měkký Opel s těmi 800kg pere - předpokládám, že redakční test byl pouze s řidičem...
Nemám porovnání plně zatížených aut, ale minulé Berlingo s poloviční náloží jelo prakticky stejně jako prázdné, tj. především pohodlně a stabilně. Jelikož platforma je teď z části modernější, a z části vylepšená, předpokládám přinejmenším zachování toho stavu.
Tak hlavně Caddy svým vnějším designem vzdává hold předchozí verzi Berlinga, a to je moc dobře. To je to první, čeho jsem si při jeho představení všiml já.
Naopak, navazuje na předchozí Berlingo. Podívej se pozorně, já svůj pohled utvářím po 8 letech vlastnictví toho Berlinga a tohle je docela doslovná kopie, zvenku. Rozumím, že předek je jiný, ale profil, okna, dveře, boky, provedení lepených oken, linie atp. zcela stejné, páté dveře v detailech proporčně jiné, ale nic co by photoshop, aniž by překleslil linky, nezvládl za minutu.
Co o tom někdo píše, to není pro moje smyslové vnímání vůbec rozhodné, pro poznání zapojím raději vlastní smysly, fotky např. tady: https://www.auto.cz/…-francouze-64712
Tyhle modely mají rozdílnou klientelu. Opel pracovní, VW více osobní. Pro partu maníků a nebo servisáka se koupí něco levnýho, ledky, bezklíčové startování apod. VW by si mohl koupit už i nějaká rodina.
Ve Světě motorů č. 4/2019 je srovnání WW- Caddy 2,0 TDI ( 75kw), s Peugeot Rifter 1,5 CDTI ( 75kw). Tedy stejný motor jako zde v Combu. Myslím že stejný srovnávací test je uložen i na stránkách Auto.cz. v ,,TESTECH".
Je zajímavé že tenkrát vyhrál co se týká dynamiky Rifter. Jistě bylo to dosluhující Caddy s listovými pery, takže i celkovým vítězem nakonec byl Rifter. Jak překvapivé. Nevím nakolik je ,,nový" 2.0 TDI inovován že najednou tak dobře zrychluje. S jiných testů - v silnější verzi - 90 kw, si často redaktoři postesknou že to není žádný trhač asfaltu, a 75 kw je OK ??? Spíš se asi projevilo že nové Caddy je NOVÉ .... Design zvenku se mě osobně líbí víc než Combo. Uvnitř ale jednoznačně bych volil Combo - ale ve vyšší výbavě ( vypadá lépe).
V zájmu objektivity se redaktor nezmińuje , že u Caddy nejdou ani v nejdražšší verzi ( klidně přesáhne milion- ANO - 1 000 000,- kč) stahovat či nijak otevřít zadní okna. Combo má za připlatek v elektrice, jinak jen výkopné....Také zadní - páté dveře může mít Combo otvírací ,,jen" sklo, pro případ že z nějakého důvodu nemůžeš , nebo nepotřebuješ otevřít celé páté dveře. Mnohem víc odkládacích prostor atd. Cena je samostatná kapitola.
U comba dostaneš bez smlouvání slevu 18%, a když trochu zabrečíš tak 22%. Před rokem bylo i 27%.
Rozdíl při dovybavení může být klidně 250, 000 kč - a to už neomlouvá žádnou značku.
Kdo si dnes koupí nový WW doplácí na emisní pokuty do EU kasy mnohem víc než u ostatních značek.
Složitost ovládání přes infotaiment asi netřeba rozebírat. U Comba zmáčkneš a hele... ono to funguje.. Přes display jen složitější nastavení.
Toliko můj názor na tento test....
No, jestli to čistě náhodou nebude tím, že tehdy měl Caddy pětikvalt stejně jako ten Rifter? Testované Combo má ještě pětikvalt, což vzhledem k tomu, že minimálně celý letošní rok se dodává už šestikvalt, posouvá to auto někam hodně do neaktuálna. Jenže kdyby vzali aktuální verzi, Caddy by zase dostal nasekáno, a to si nemohou dovolit.
V tomhle testu to dokázali zaonačit tak, aby Caddy vyšel jako vítěz, i když má spoustu nesmyslných řešení, která ho jako praktické auto zcela vyřazují (zadní okna, sklápění sedadel - kdo to kdy viděl zajišťovat sedačky tyčí, a tak dále)...
Nevím, jestli si Caddyho koupí rodina, případně jaká. Podle fotek má vzadu jen dva isofixy a druhá řada je tedy plánována jen pro dvě autosedačky, zatímco čtyřčata (Rifter a spol.) mají isofixy ve druhé řadě tři. Pokud tedy bude rodina s jedním či dvěma dětmi, tak takovou dodávku moc nepotřebuje a bohatě jí stačí auto typu Golf Variant. Pokud bude mít tři děti, tak si Caddy taky nekoupí, protože tam bezpečně nedá tři dětské sedačky. Pokud bude mít dětí víc než tři, tak je pro ni i Caddy malý. Takže mi moc nevychází pro koho ten osobní Caddy vlastně je.
Tomu rozumím když někdo jezdí ve staré felicii. Ale pokud si koupím auto za 500-600 tisíc, tak snad bych ty 3000 do sedačky s isofixem, tj. do bezpečí vlastních děti, už investovat mohl. Z tohoto důvodu bych si Caddy nekoupil, i kdyby byl o 150 tisíc levnější.
Na isofixy si tu zaťažený len ty. Je to systémové riešenie a je niečo jednoduchšie ako použitie bezpečnostných pásov, ale z pohľadu bezpečnosti nič naviac neprináša.
Dokážeš chápať písaný text a odpovedať na položené otázky? Kde inde ako v diskusii ste TU vysvetľovali, že aj z pohľadu bezpečnosti to prináša viac? Nie si ty trošku pribrzdený?
K tym sedackam: ak vozis dve male deti a stredne sedadlo mas pre teenagera, alebo "babku", tak 2x Isofix staci. Alebo mas troch teenagerov. Ale tiez nerozumiem, ze preco je tam len 2x. Ale asi ak niekto chce 3x Isofix a VW, tak za tie peniaze je tu Touran (5x Isofix) :-)
My sme vyberali medzi stvorcatami a Touranom. Neviem v com by Caddy mal byt lepsie riesenie ako Touran, kedze cenu maju podobnu. A stvorcata su porovnatelne mnozstvo muziky za ovela menej penazi.
Suhlas. Podla mna je Touran oproti Caddy vo vsetkom lepsi okrem objemu vnutorneho priestoru. Pozeral som ich ceny: 2.0 90kw manual zakladna vybava Touran 25000EUR, Caddy 25600EUR. Nestudoval som to detailne, ale nemyslim si ze vybava Tourana je v zaklade nizsia ako vybava Caddy. A podobny rozdiel je vo vsetkych vybavovych stupnoch. Takze za mna jednoznacne vitaz Touran. A keby som potreboval vacsi objem, tak jednoznacne stvorcata.
No, byl jsem se před nedávnem podívat na Berlingo a tak příšerný sedačky už jsem dlouho nezažil. Přešla mě chuť na jakoukoliv testovací jízdu. Předpokládám, že Opel bude mít jiný, lepší.
Áno, sedí sa vyššie a nie sú výrazne tvarované. Ale o nepohodlí hovoriť nemôžem, rozhodne ma z nich nebolí chrbát. Ja tam mám ručne nastaviteľnú bedrovú opierku, ale neviem, či je to vo všetkých výbavách. Vyšší posed je daný stavbou karosérie, ktorá je dosť vysoká a robuatná, Áno, Caddy má o dosť nižší posed, myslím, že som to v tom dlhšom príspevku vyššie aj spomenul. jeho kabína je osobnému autu bližšie. Je to vec preferencií a zvyku.
Opel má rovnaké sedadlá, pokiaľ viem, všetky autá z tejto rodiny ich majú rovnaké, líšia sa len poťahom.
No, možno si mohol trochu pojazdiť a postupne by si si polohu našiel. Mne to popravde tiež chvíľu trvalo. Predtým som mal Kangoo, tiež nemalo bohvieaké sedadlá, ale Berlingo je aj od neho vyššie. S výškou ide celá ergonómia. Nemusí každé auto sadnúť každému.
Pred časom ma kolega vozil do práce, mal ten hranatý crossover Kia Soul. Tam som nevedel obsedieť ani ako spolujazdec.
Vynikajúco sa mi napríklad sedelo v Renaulte GrandScenic - tomu zase vyčítali, že medzi sedákom a operadlom je medzera, a keď si na sedadlo spolujazdca odložíš mobil, tak pri jazde skĺzne tou medzerou na podlahu, ani nevieš kedy. Občas si proste nevyberieš ;-)
Mám Ďubľo Work Up (valník) ale tie sedačky fakt nie sú dobré. Dokážem s ním keď je treba urobiť 300-400km ale potom to hodne cítim.
Neviem či Ďubľo krabice majú iné sedačky, je to ale asi možné.
Možno sa to menilo s rokom výroby. Každé auto je špecifické. Napr. kamoš, čo má Sportsvana, v tom má fakt že dobré sedadlá - ale len pokiaľ sedíš a vezieš sa - nastupovanie a vystupovanie je cez vysoký a tvrdý okraj sedáka príšerné.
(Že Ďubľo...to je dobré :-D)
S Rifterem jsem neměl nejmenším problém, jen mi nesedl ten dodávkově vysoký posez. Opel lepší sedačky nemá, dokonce nemůže mít ani za příplatek AGR, jako ostatní modely.