Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Ford Explorer 3.0 V6 EcoBoost Hybrid – Amerika má stále co nabídnout

69 komentářů

Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Krasny ford... takto nejako si predstavujem ford.. k nemu este mustanga s broncom do garaze a bude to dokonaly rodinny autopark... jedina vec co sa mi na e😜loreri nepaci je ten tablet na vysku a jeho podivna implementacia na palubovke ...posobi ako past na oko na inak nadhernom aute... v eu to ale za mna nebude mat vobec lahke a to aj napriek tomu ze tu nema konkurentov ako palisade ci telluride... lebo ono za 2 melony sa da kupit uz aj nejaky ten range ci medved ze jo... tak ci onak drzim e😜loreru palce... jeho predchodcu model edge som u nas videl len asi 2 krat a tak snad e😜lorer uz bude u nas viditelnejsi.... este raz drzim palce... paradny kriznik :yes:
Avatar - Mikesus
Mikesus
Pochybuju, ze ho budeme nějak extra potkávat. Je super, že ho tu nabízejí. Ale ruku na srdce, velikost i cena jsou pro Evropany docela nadstandard. Já po něm tedy pokukuju, ale je tam dost věcí, co mne štve, lepe řečeno neobhajujici cenovku.
Jacobs007
Ja ho mel pujceny na vikend je to cca 3 tydny a dekuji nechci- interier vrzal, tablet je o nicem a cena je mimo...
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Ve světě PHEV se nám totiž v Česku nějak stírá cenový odstup prémie od neprémie. Teď neberu takovou Kugu PHEV, která je docela levná, protože to je šílený bastl (ta baterie), ale třeba taková RAV4 PHEV se cenově dotáhla na PHEV verze tria GLC, X3, Q5. Jak to chtějí třeba právě interiérem obhájit, taky nevím...
Avatar - Plautus
Plautus
Stačí pohľad na tú vyťahanú kožu na sedadlách v novom aute. To je naozaj “kvalita” zodpovedajúca cenovke. Potom sa človek pozrie na čalúnenie v novom Sorente alebo Santa Fe a vidí kam sa posunuli KIA a Hyundai a kam tradičná značka ako je Ford.
matuS
Ale ak je koža vyťahaná, aspoň vieš, že je to koža.
To na mercedesoch koža praská...pretože to nie je skutočná koža... :no:
Avatar - Dinar
Dinar
V mercedesech je buď umělá kůže nebo kůže, mercedes to jasně uvádí, můžeš si vybrat, ta umělá je samo výrazně levnější. Jestli ta umělá praská, nevím, každopádně víš, co si kupuješ.
matuS
priznám sa že neviem ako to je. Len som dúfal, že sedadlá s príplatok 10tis € budú už v _koži_

Nie sú
Avatar - Anonym
Anonym
Praská i pravá kůže a to dokonce i ta nejluxusnější v Rollsu, stáří, rozdíly teplot, zda auto stojí na přímém slunci, zda byla kůže pravidelně ošetřována a impregnována či nikoliv, to vše se na tom podepisuje.
matuS
Mal som a v rodine sme mali viac áut s kožou...nikdy sme sa o to nestarali, všetky autá sme držali okolo 10 rokov - nikdy žiaden problém. Mercedes má 5... :no:
Avatar - Anonym
Anonym
10 roků to možná vydrží, ale třeba 20-30 už při špatné péči dost těžko 😄
Lubo
Nové auto a zničené sedačky. Toto je podľa mňa najväčší problém tohto auta. Kto by za to dával 2M po týchto fotkách?

O veľa veciach sa dá diskutovať, napr. cena/výkon/priestor/spotreba sú podľa mňa ok na túto dobu a typ auta.
To, či je PHEV ekologické a ekonomické; a či to bude nákladová/prípadne zostatková pasca nebudem rozoberať, každý má na to svoj názor a môj príspevok ho nezmení 😊

Ale cieľová skupina áut 2M+ bude na ošúchanú kožu v novom aute veľmi citlivá. Hádam to je len zlý kus, ale dobrú reklamu nerobí.
Avatar - Anonym
Anonym
A kdo dá 2,9 míče za Navigator, Escalade nebo 2,4 za Aviator nebo 2 mega za pikap RAM.

prostě se ty lidi najdou, jasně nebude jich tolik
Avatar - _Karel_
_Karel_
Ty nářky na cenu nechápu (nejen u tebe). Srovnej s Kodiaqem RS, Hyundai SantaFe, RAV4, o novém Highlanderu nemluvě.
Máš tu pořádnou techniku, velice slušnou výbavu. Evropská prémie bude s tou výbavou o půl milionu výš, byť je i o to lepší v kabině.
Mě to přijde cenově v pořádku.
Avatar - Ozzman
Ozzman
V kontextu motoru a jízdních výkonu to asi drahe není, pro mne to není, ale kdybych si musel vybrat velké SUV, nějaké nedokonalosti interiéru bych mu odpustil za ten motor 😁
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Po sto osmdesáté šesté: Není možné cenově porovnávat výbavu konfigurovatelných a nekonfigurovatelných aut. Zvlášť ne tak, že vezmu "plnou palbu" příslušného americkéh👋japonského výrobce a podle ní si evropský model naklikám v konfigurátoru. Samozřejmě, že luxus volby bude vždycky dražší, ale zase má člověk auto podle svých představ a jedna pikačovina neni podmíněna deseti jinými, o které člověk vůbec nestojí.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Tos vymyslel sám? 😁 😁
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Záleží na tom? Podstatné je, že se pořád ještě najde někdo s argumentem "Evropská prémie bude s tou výbavou o půl milionu výš".
Avatar - _Karel_
_Karel_
Že je evropská prémie dražší, to je holej fakt. PHEV prémie na 2M začíná. Že někdo netouží po plné výbavě není absolutně argument proto, že by se ta auta nedala cenově srovnat. Spousta aut na našem trhu není moc konfigurovatelných, a kupodivu je kupující klidně srovnávají.
matuS
A kedy si naposledy klikal konfigurátor?
Lebo v mercedesi je to to isté - chceš nejakú drobnosť za 500€ a musíš to zobrať s balíkom za 4tis...€
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Jasně, trochu se to děje i tady, ale oproti tomu, jak to mají třeba Japonci se čtyřmi výbavovými stupni, máme u evropských výrobců stále "nekonečně" možností...
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ja nemám problém s cenou, napsla sjem to špatně. Ale určité detaily v této cenové jsou hodně fail.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No jen řekni, že ti hlavně chybí El značky 😁 což je logické , kdyz už je to PHEV..
Avatar - Mikesus
Mikesus
Mít to EL značky, tak mu odpustim spoustu věcí.
Treba tenhle interiér, který se mi vůbec nelíbí tskivej plastovej. Do toho ten tablet na výšku. Primhouril bych i oči nad reálnou spotřebou.
Avatar - Dinar
Dinar
Interier je slabší, každopádně mi tohle přijde jako lepší varianta velkého plug-inu pro sedm, než nad čím ses tu rozplýval posledně. 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
No pohonem je určitě lepší než HL, kvalitou zpracování už ne, spolehlivosti diskutabilní. Z HL nadesenej taky extra nejsem. Ale HL je o půl mega níž. Takze v porovnani mezi těmi se dá HL dost odpustit. Mít ten E😜lorer nárok na EL značky, je to obrovský klad pro něj, bohužel Ford to zatim kromě kugy neumi u svých PHEV ( transit, tourneo, e😜lorer ) a ten cenový rozdíl by měl pak čím obhájit i za cenu mnohem horšího interiéru. Interiér je oproti HL bída, a to HL je typický mainstream.
Ale v porovnani s PHEV pro 7 je to určitě zajímavá volba, tech tu jinak moc není. Jen bohužel to ma o 50% vyssi spotřebu než obyc HEV HL, což je smutné
Avatar - Dinar
Dinar
Z nuly na sto za šest, taková stodola, to auto má velmi slušný výkon, z hlediska dynamiky bych to s HL nesrovnával, tudíž ani spotřebu. Pokud ten ford bude jezdit v mixu za deset, je to z mého pohledu v dané kategorii slušná hodnota. Ono spíš záleží na tom, co chceš, mě auta s limitem 180 km/h prostě neberou, jedno v jaké třídě nebo kategorii, jestli tobě jde primárně o prostor a mámino hrkání kolem komína, tak je to samo o něčem jiném.
Avatar - Mikesus
Mikesus
No právě. Stodola to je, a rychle s tím nikdo lítat nebude. Maximalka je mi úplně jedno. V Německu nijak často nejsem a stejme v těch vysokých rychlostech to tlačí před sebou tolik vzduchu.
Klidně bych tomu ubral 50-70 koní, aby se to vešlo do EL, nemělo by to za 6s, ale třeba za 7 a úplná pohoda.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Tak to potom jo 😉
Avatar - Plautus
Plautus
Mne to cenovo príde v poriadku v USA. Európska cena je vzhľadom na spracovanie dosť mimo.
h.onzyk
Dá se to srovnávat s Highlanderem ? Takhle od stolu mi přijde cena za Highlander docela OK, a za E😜lorer trochu vysoká. Ale naživo jsem Highlander ještě neviděl a Forda jen za výlohou autosalonu bo momentálně se nesmí ani přes práh prodejny a venku ho neparkují ...
vmicho
No kvalitou asi tazko. Ford uz ma problemy aktualne aj s F-150, co je jeho historicky najkvalitnejsie auto. Ktovie co tlacia do tychto SUV s*aciek.
Avatar - speedfred
speedfred
Máme nejaké informácie o tej F150?
Avatar - _Karel_
_Karel_
Highlander má atmo 2,5i, a AWD řešené elektromotorem vzadu, takže technicky tuctový mainstream (nic proti tomu). Na druhou stranu téměř s jistotou nižší provozní náklady a lepší spolehlivost.
Avatar - curwasportiva
curwasportiva
Predchudce E😜loreru byl E😜lorer, Edge je mensi v hiearchii pod E😜lorerem...
Avatar - Mikesus
Mikesus
Určitě se tady výkony obou motorů prostě sčítají?
ProchyToman
Cena dobra, a prostornost na to cech slysi preci ne? Variabilita, to je pro nas taky good. Robustni motor v6 je taky okej! Tak proc ne. Jenze stredni trida na to nema. Jezdime v kombikach, a managerung from praguet koupi mergla a nebo bago, style az na prvni miste.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Máš pravdu, ale zase každý nepotřebuje suv... Škoda, že nenarvou tuhle motorizaci do Mondea 😊
Avatar - Londonbridge
Londonbridge
Motor je super. Kombi spotreba bude trosku hnevat v USA maju este stale lacnejsi benzin...Mne to dnes zasvietilo oranzovou a ked do toho hrknem 80L tak ten ucet okolo 100 Euri nepotesi 😒
Avatar - curwasportiva
curwasportiva
Cena je ulet a skoro dvojnasobma ve srovnani s US. Takove penize stoji v US luxusni Lincoln Navigator...
vmicho
Asi emisny priplatok 😁
Avatar - Anonym
Anonym
Tady stojí navigator 2,9 mega 😄
Mr.Murphy
.... jako velká SUV fakt nemusím, nic mi to neříká.... ale pokud někdo takové auto potřebuje nebo chce, tak mi to nepřijde tak špatný.... pokud teda chci těch 7 míst, to vidím jako vlastnost kterou hnedtak nějaká konkurence nenabízí.... pokud chci jen pětimístné SUV tak tam je počet kandidátu myslím mnohem větší....

na kratší cesty a občasnou dovolenou to je v tom PHEV docela zajímavé.... akorát teda ten tablet na výšku, to je ryzí peklo.... 😲

X5 PHEV (které dle testu i zkušeností vychází jako mimořádně podařené auto) stojí v základu 2 míče.... jasně že ten základ bude mnohem chudší a nemá 7 míst, ale asi bych oželel výbavu a spíš si užil lepší techniku a jízdní vlastnosti.... ale jak jsem psal, kdo chce 7-mi místný PHEV, tak ten Ford vypadá zajímavě :yes:
Avatar - curwasportiva
curwasportiva
To bude asi ten problem, protoze E😜lorer rozhodne neni vlajkova lod, ani plnotucne SUV. Ale “jen” obycejne, rodinne, stredne velke SUV. Tomu odpovida i US cena, ktera je za tuto verzi v prepoctu cca 1,2 mio. To ze Evropske zastoupeni chce skoro dvojnasobek, je uz vec jina, ktera stoji za zamysleni...
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
tak už se musí pomalu spokojit s tím, že je žebrota a novodobý bazarový kovboj. V klidu, tento Fordík bude za hubičku za 5 let a servis už potřebovat nebudeš, jak se ti to sypne, pošleš to směr výkup vraků a tramvají si zajedeš do Áček pro dalšího. Nová eko doba, 2 mega za gazíka od Fordu.
Avatar - Anonym
Anonym
Avatar - caliban
caliban
To je hnus....
doggfather
Mě se to auto velmi líbí. Silný šestiválec v kombinaci s PHEV je super. Co se mi nelíbí, je ten středový panel s tabletem. Kvalita zpracování by mohla být také lepší. Co absolutně ale nechápu je, proč auto za více než 2 mil., nenabízí head up display. V článku o tom není ani zmínka. Já už jsem si na to tak zvykl v Mazdě CX-9, že už se zřídka dívám na budíky. Veškeré informace mám na čelním skle. A to auto je o 600 000,- Kč levnější.
Tinker83
CX9 aktuální? Takže dovoz? Máme předchozí generaci CX9, která se ještě prodávala v Evropě oficiálně a prostě už dost dlouho přemýšlíme, co místo ní a je to těžký. Aktuálně asi jen nové Sorrento (super auto ale malé), Toyota Highlander (nesmyslná cena za tu techniku, ale velikost už celkem ok) a nebo E😜lorer. V podstatě bych ale nejraději aktuální CX9, sice už nemá V6, ale co už no.
JanBB
Nevím, jaký máš rozpočet, ale zkus se projet v BMW X7. Překvapivě vydařené auto a na tu velikost výborné svezení. Oproti X5 mi přišlo výrazně dotaženější, což je dáno asi hlavně lepším odhlučněním a výborným komfortem podvozku. Prostor zcela dostatečný i pro více dospělých.
admin Fusion webu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
sice s neamerickým pohonem, ale tady bych snad i ten hybrid zkousnul..... Pořád je tam V6, má to skvělou výbavu a je to pořádnej kus auta, takže ta amerika tam furt je, jen už trošku víc moderní no.

Kdo chce víc luxus, jsou ty Lincolny Aviator a Navigator, kdo chce V8 musí k GM a pro Escalade nebo trio Tahoe/Yukon/Suburban
Mig_35
A pak se smířit s děsivým propadem ceny a prakticky neprodejným autem... to už chce velkou odvahu něco takového pořídit.
Avatar - Anonym
Anonym
všechny ameriky co sem měl se prodaly do 3 měsíců, kdo to neprodá do té doby tak bud za to chce nesmysl, nebo je to bast, dolítaná herka nebo nějaký podfuk.

A propad ceny má leccos. U něčeho naopak ceny stoupaj, ted prodává borec 95 Chrysler Vision za 60 000 Kč, před pár lety byly za 40 😄
Avatar - Dinar
Dinar
Jj, a za dva roky budou visiony za sto. 😁
Mig má pravdu, v našich podmínkách bude problém tohle auto za tři čtyři roky prodat za slušnou cenu, je to prostě us model. Ale z druhé strany, bude to super ojetina pro někoho, kdo se víc orientuje, protože to auto vůbec nevypadá zle, jak z hlediska nabídky prostoru, tak pohonu, srovnám-li to s těmi růz. variantami japonských hybrid suv, co se tu prezentují jako alternativa evropské premie za podobné peníze, tak tohle má prostě pořádný motor, převodovku, adekvátní výkon.
Mr.Murphy
.... tohle auto asi málokdo koupí jako služebák na tři roky.... když to koupíš pro rodinu a počítáš s tím, že to budeš mít dlouho, tak propad ceny tak moc řešit nemusíš.....
Avatar - Dinar
Dinar
Nemyslím, že na tři roky se kupují jen služebáky, co znám lidi kolem sebe, kteří mají auta za dvě mega plus, tak si nikdo nenechává jeden kus déle než čtyři roky, prostě auto se ojede, má tendenci k poruchám, kdo má tu možnost, kupovat auta přes dva mio, tak problémy s ojetým autem většinou řešit nechce. A je jedno o jakou kategorii auta se jedná, možná s výjimkou nějakého hodně povedeného modelu sporťáku, u suv krabice je to jasné, vyměnit za nové.
Mr.Murphy
... ale jo, může být.... já jsem v tomhle konzerva, nechávám si auto tak 6-7 let a do 200tkm.... zatím jsem nikdy neřešil že by se začalo v tomto intervalu s*át.... (když už byly problémy, začaly mnohem dřív). Pokud to někdo chce prodat po čtyřech letech tak jo, tam ten americký Ford propadne mnohem víc než něco zavedeného....
JanBB
Mám úplně stejnou zkušenost. Do osmi let stáří a 200 000 km se mi zatím u SUV nic zásadního nepokazilo (Subaru, BMW). JIné to bylo s MPV od koncernu VW, to jsem prodával hodně rychle. Když jsem s autem spokojený, moc se mi ho měnit nechce 😊
Mig_35
ruku na srdce, ty kupuješ ojetá auta.
Líbí se mi GMC Yukon, samozřejmě absolutní nonsens auto. Sledoval jsem jedno na bazoši, cca se sto tisíci v těle, majitel to prodával snad rok za 800 tisíc a nové to stálo nepochybně ty 2,5-3 míče. Taky tam trčí jedno krásné Infiniti QX80 (de facto Patrol) a další. Je něco jiného prodat auto za tři kila a něco jiného ojetinu za milión.
Avatar - Anonym
Anonym
Z toho co sem měl stálo víc jak tři kila - CTS, Camaro V, Charger....(a z neamerik XF a Rolls)

Ameriky za mega bývaj z poloviny zánovní kusy, vyjma hellcaty, corvetty, tyhle velké luxusní suv a pár dalších vyjimek, které tu ale skoro nejsou (ty vyjimky, hlavně z řad sedanů).Protože to, co jako nový stojí cca 1,2-1,6, tak kdo chce za 3 roky jetou za káru (co stála nová 1,4 ) 1,2 tak to asi neprodá no....Tam se musí počítat že když to koupíš za 1,4, bude rád že to prodáš za 970....

A pikapy a luxusní suv maj svoje specifické zákazníky no. To není Mustang nebo Camaro.
Avatar - Anonym
Anonym
Důvod proč některý káry stojí je ten, že to sem nebylo dotažený jako nový z USA nebo že to není ofiko zde prodávaný model, ale je to výhodná, na první pohled dotaženina z USA.

Pak zjistíš že je to koupený v aukci za 30 000 usd , že to byla totálka a tady po opravě na tom visí cenovka 1,6 míle. Tak tyhle káry tam pak fakt leží rok 😄
95% amerik dovezných z usa sem coby ojetina jsou bouraný, a hrozně záleží jak moc.
Avatar - lamal
lamal
bude asi fajn pre cielovku, no ten interier je priserny... plugin-neplugin kvalita je mimo, sedacky su od pohladu hnusne a ten tablet je asi nutnost, ale velmi nevzhladna.

Interierom nedokaze konkurovat ani Koreii, uz to bolo v diskusii napisane, musim aj ja.
Ten dynamicky potencial mi pride az zbytocny, spotreba je v pohode tak to asi nevadi, kludne mohol byt ten 6val trochu podladeny na nizke otacky, zralo by to menej a vykon na urovni takych 0-100 za 8s by postacoval...
Avatar - Mikesus
Mikesus
Presne to samé si myslim. S touhle stodolou nechceš vletnout do zatáčky bůhví jakou rychlosti. Mohli tomu sundat trochu výkonu, dostat papírovou spotřebu, a snad i reálnou, níž a dostat se na tech 50g CO2. Jestli to má 6s nebo 8s je na běžné ježdění jedno. S tímhle nikdo na okreskach závodit nebude.
Avatar - lamal
lamal
tak nejak...
Avatar - speedfred
speedfred
Zase na druhej strane keby to malo kilo za 8s a cenofku rovnakú tak by sa kričalo že je to slabé za tú cenu.
S cenou pôjdu na 1.6-1.7 čo už som videl tak je to cajk.
Za mňa je lepčie mať viac výkonu a využiť ho občas ako potrebovať výkon ktorý není kde brať.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Pokud by měl EL značku, pro mně by si cenu obhájil. Ne, na normální jezdění 8s stačí úplně v pohodě, to není o tom, že není kde brát. Pořád 8s je v dnešním provozu nadprůměrné
Avatar - speedfred
speedfred
Tak ja som trochu iný s požiadavkami na family kočáár. Ako som už písal, mne by sa páčil Galaxy krížený s Focusom RS. 🤷 totok je tomu hodne blízko ale tá cena...
Avatar - lamal
lamal
Cena by mohla ist dolu spolu so spotrebou za nejaku vykonovo rozumnejsiu volbu.