Výroba automobilů loni celosvětově klesla o 16 procent na méně než 78 milionů, a dostala se tak na úroveň roku 2010. Oznámila to dnes Mezinárodní organizace výrobců automobilů (OICA). Nejméně výroba klesla v Číně.
auta byla levná a podporovala se výroba šrotovným. Co se děje o dvacet let později, zaplatíš emisní pokutu i za Pandu. Evropu řídí tlupa ekonomických negramotů.
To si nemyslím (že by Evropu řídila nějaká tlupa negramotných ekonomů). Vezmi si, že zdražení (horší dostupnost) aut se spalovacím motorem je jen začátek. Měl by následovat přestup "celebrit" ze všech možných mediálně sledovaných segmentů do elektroaut, následovaná "elitou" a těmi, kdo "na to mají". Pak by už měla být dostupná elektroauta za lepší ceny, takže by začal odchod aut se spalovacím motorem na vrakoviště, protože už to nikdo nebude chtít a nákup elektroaut. Během deseti let mohou být takto vyměněna skoro všechna auta a to je hodně velká pobídka ekonomice.
Teoreticky dobry, ale vidim v tom hacek. Jednak kupni sila obyvatelstva neni dostatecna na nakup EV a za druhe. Paklize se nevyresi dostupnost baterie jako nahradniho dilu, tak je zivotnost takoveho EV zhruba polovicni proti ICE. Budou to zakaznici za takovych podminek fakt chtit?
já byl ten kritik, nelíbilo se mi rozhazování peněz na nová auta, aby se udržely fabriky naplno v chodu. A teď je zas opačný problém, přestože covid prodej poznamenal, tak se dále automobilkám přitěžuje. A kdo zavře fabriku první, ten už ji neotevře.
A proč by měli zavírat? Zatím pořád jen plácání o zavírání, a kde nic, tu nic. No, tak nebudeme měnit auta co čtyři roky, ale třeba co šest let, to se svět zhroutí.
Honda uzavira tovarnu v GB, Stellantis planuje uzavreni v Italii, to je jen zacatek.
Kdyz chces menit auto, musis na to jine mit penize a pokud je cena 2-3 vetsi, pak menit proste nebudes.
Honda zavírá... ano, protože dlouhodobě jde v prodejích v Evropě do háje. Za to nemůže ani EU, ani Covid. Stellantis samozřejmě taky zavře továrny, když jsou využity ani ne z 50 % i za nekrizového stavu. Jeden z důvodů, proč je na tom FCA tak blbě, nesmyslné a nehospodárné chování.
Ty nesmysly o cenách jsou lži.
A musíš si teď koupit EV? Nemusíš, že? Klidně si dál kupuj tu i30. V době, kdy bude něco "nařízeno", tvé výpočty už dávno nebudou platit.
Sakra, zase ti to nevyšlo.
Honda oznamila zatvorenie pred 2mi rokmi, a zatvara swindon koli novej zmluve s eu, auta moze vyrabat doma a neplati v eu clo a dava pracu japoncom. Keep up dude
Svet se nezhrouti, bude se porad tocit dokola a obihat kolem slunce, ale ten prechod mel byt postupny. Automobilky to take preziji, jen to odnese nekolik zavrenych tovaren, zejmena dodavatelskych firem. Co budou delat stovky tisici (nekde se pise o milionu) nezamestnanych, je take otazka.
Dalsi otazkou je cena novych elektrickych aut, ktera je 2-3 vetsi a vetsina lidi si je nebude moci dovolit. Takze jediny efekt je starnuti vozoveho parku, propady prodeju novych aut kolem 40%, vypadky na danich napric evropou atd.
Nejvetsi legrace bude, ze na celkovych emisich se toto silenstvi vubec neprojevi .
Však ten přechod JE postupný. Já nevím, proč ho pořád tlačíš (a tobě podobní) jako násilný a okamžitý, když ho nikdo takhle neplánuje. Takže ne, to je chyba. První. Cena aut je vysoká teď, ale soustavně klesá, takže uvažovat s trojnásobkem do budoucna je druhá chyba. Argument o miliónu nezaměstnaných třetí. Pořád pro to není jediný důkaz, že to tak bude. A proč by s nimi pak něco měly dělat automobilky? Jestli na nich stojí Evropa po stránce zaměstnanosti, pak je něco hodně moc špatně, a je nejvyšší čas to napravit, ne zůstávat v současném stavu.
Je zajímavé, že ti dodavatelé se už dnes chystají na postupné přecházení na jinou výrobu. Jen místní odborníci to nějak nezaznamenali...
Zavedenim Euro7 znamena konec prodeje spalovacich motoru v EU. Automobilky je mohou vyrabet, ale prodat pouze mimo EU. Tomu rikas postupny prechod ?
Cena aut stoupa s tim, jak se riziko schvaleni Euro 7 blizi a jestl iocekavas snizeni ceny elektrickych aut, jsi na omylu. Poptavka po surovinach na baterie je obrovska, ze neni duvod ke snizeni cen.
Kazdy stat stoji na fungujici ekonomice.
Pokud bude propad prodeju kolem 40%, pak je potreba mnohem mene vstupnich surovin a zacne to padat jak domino.
Marna je s tebou diskuse, kdyz prehlizis fakta.
Lžeš v prvním i druhém odstavci. Víc nemá smysl se s tebou bavit. Jediné, co z toho je pravda, je že stát stojí na fungující ekonomice.
Ty jsi zatím žádná fakta nedal, jen své domněnky, nepodložené žádnými fakty. Máš pravdu, s tím je marná diskuse. Jsi jen hloupý autofanatik.
Prečítal som diskusiu a mám pocit, podľa príspevkov a pomeru palcov "hore / dole", že tu máme nejaký "pseudo-ekologický" krúžok, ktorého členovia možno ani nechápu, ako veľmi je celá Európa naviazaná práve na automobilový priemysel. Mám pocit, že už ani nie som na motoristickom portále.
Asi som už starý na pochopenie týchto EKO záležitostí... Na druhej strane si nemyslím, že moja uhlíková stopa je väčšia ako stopa bohatšieho majiteľa ekologického elektroauta...
OK - nie som svätý, jazdím motorkou plniacou EURO 2 a zamorujem ovzdušie - hanbím sa :-(