Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Světová výroba aut loni klesla o 16 %, je nejníže od roku 2010

ČTK ČTK 29. 3. 2021 • 02:50
38
39
Zobrazit náhledy (38)
Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori

Výroba automobilů loni celosvětově klesla o 16 procent na méně než 78 milionů, a dostala se tak na úroveň roku 2010. Oznámila to dnes Mezinárodní organizace výrobců automobilů (OICA). Nejméně výroba klesla v Číně.

"Rok 2020 smazal růst posledních deseti let," uvedl předseda organizace Fu Ping-feng. Odvětví má podle něj kvůli pandemii za sebou nejhorší krizi za dobu své existence.

V Evropě loni výroba aut klesla o 21 procent, v Severní Americe o 20 a v Jižní Americe o 30 procent. V Asii, která ke světové produkci přispívá asi polovinou, se výroba snížila o deset procent.

Zdaleka nejlépe ale z potíží, které způsobila pandemie, vyšla Čína. Ta je největším automobilovým trhem světa, z tvrdého dopadu začátkem loňského roku se ale postupně zotavila. Výroba v čínských závodech se tak snížila o dvě procenta, uvedla organizace OICA.

V roce 2019 se globálně vyrobilo 92,2 milionu osobních a nákladní aut a autobusů, což znamenalo meziroční pokles o pět procent. Letos výrobu doprovázejí problémy se zásobováním, odvětví chybí hlavně čipy.

Co se týče globálního prodeje, výrobci loni zaznamenali pokles o 12 procent. Zpočátku čekali pokles o pětinu. "V posledních měsících roku 2020 se trh postupně zotavoval," upozornil šéf OICA.

V prodeji aut loni panovaly v jednotlivých zemích velké rozdíly. Na hlavních trzích prodej klesl o 20 až 30 procent, v Jižní Koreji ale o šest procent vzrostl.

Související články

Témata
Avatar - palix
22. 6. 2021 16:07
To sme dopadli
Prečítal som diskusiu a mám pocit, podľa príspevkov a pomeru palcov "hore / dole", že tu máme nejaký "pseudo-ekologický" krúžok, ktorého členovia možno ani nechápu, ako veľmi je celá Európa naviazaná práve na automobilový priemysel. Mám pocit, že už ani nie som na motoristickom portále.
Asi som už starý na pochopenie týchto EKO záležitostí... Na druhej strane si nemyslím, že moja uhlíková stopa je väčšia ako stopa bohatšieho majiteľa ekologického elektroauta...

OK - nie som svätý, jazdím motorkou plniacou EURO 2 a zamorujem ovzdušie - hanbím sa :-(
30. 3. 2021 10:52
Re: Re: Vzpomínáte co dělo při minulé krizi
Honda oznamila zatvorenie pred 2mi rokmi, a zatvara swindon koli novej zmluve s eu, auta moze vyrabat doma a neplati v eu clo a dava pracu japoncom. Keep up dude
Avatar - Ja Prvni 123
29. 3. 2021 19:59
Re: Však
To je marný, ten člověk je úplně mimo.
Že mu to ani není divný, že v podstatě komplet zbytek světa jsou jen blázni a blbci.
Avatar - Ja Prvni 123
29. 3. 2021 19:55
No! Konečně dobrá zpráva.
Škoda, že ta auta nejsou s delší životností, aby se nemusela vyrábět nová a nová... to by se teprve planetě ulevilo.
29. 3. 2021 16:01
Re: Však
Ja dodal aspon domnenky, ty jsi nedodal ani ty domnenky.
Články odjinud