Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
twistedTSD
Nejsem sice cílovka, ale dát za kompaktní SUV 1,5 mega, to vyžaduje opravdu hodně nadšení pro ekologii. V USA nestojí to samé auto, vybavené a se započítanou 21% daní, ani 1,3 milionu.
tiez sa mi ta cena vidi neadekvatna a neprimerana aj kebyze na to mam... a ono ked uz clovek aj ma 1,5 mega ozaj potrebuje setrit potom par deci na palive? tu nejaky touareg bude uplna ina liga alebo GLC medved a pod ... ale chapem... pluginy maju tu svoju klientelu... psychlogicky to pluginy robia dobre... a ista skupina ludi na to proste pocuva a z toho vlastne tazia....
ono celkovo maju v amerike lepsie ceny ked si pozries nie je to len o toyote...
ono celkovo maju v amerike lepsie ceny ked si pozries nie je to len o toyote...
Spousta lidi nemá problem podobne peníze utratit za X3 nebo Q5 s dieselem... a proti nim to může reálně jezdit za polovinu i méně...
Ta dynamika je pěkná :yes:
Ta dynamika je pěkná :yes:
.... a hlavně to oproti dieselu bude zásadně kulturnější jízda....
Pro “městskou džungli” to může být fajn auto - na dálnici bude pořád diesel mít svoji roli jistou.
... jo jenže kolik toho tento typ aut najezdí po dálnicích? myslím že kdyby se to zprůměrovalo za všechny uživatele, tak to vyjde že 80% je příměstský provoz a tu dálnici to vidí párkrát do roka.... ale jinak souhlas, čistě dálničně je diesel lepší (navíc je teda lepší nižší auto, ne tahle pixla, že.... ;-) )
Tenhle typ auta? Nevím, jestli už se ten koncept mamacar trošku nepřeceňuje... tohle je fullsize rodinné auto, že by vidělo dálnici párkrát do roka je asi přehnané tvrzení. A pokud s tím někdo dojíždí přes týden do práce... tak třeba do Prahy je to většinou po dálnici.
PS: tohle se dálnice bát nemusí...
PS: tohle se dálnice bát nemusí...
Nemusí ale pro někoho s najezdem 5000 za měsíc už to nebude ideální pohon...
Ja mam v poslední době 4-5tis km měsíčně a fakt to není problém jezdit mimo dálnic. A pořád mi to vychází v tomto najezdu jako idealnejsi pohon než s dieselem. Abych zbytečně vypoustel ve městě a příměstských jizd NOx a BaP, kdyz tohle ještě navíc umožní v tom městě jezdit casto bezemisne. To jsou jen kecy s těmi 5tis km, ze uz to není ideální pohon. Vsadím se, že jsi s tím nejel ani pár metrů. To je cca 150-160km denně, to není nic závratného.
Kdyz to prepocitam, 160km, z toho cca 70km elektrika, zbytek za cca 5 litrů, takže na těch 160km spotřebuje cca 4.5l benzinu. Co by mělo být idealnejsiho?
Kdyz to prepocitam, 160km, z toho cca 70km elektrika, zbytek za cca 5 litrů, takže na těch 160km spotřebuje cca 4.5l benzinu. Co by mělo být idealnejsiho?
Nejvíc nejideálnější je kolo :-)
Na 160km? :-[]
To ještě jo.
Mě teda spíš zaujalo to stupňování slova ideální ;-)... ideálnější nemůže být z lingvistické podstaty věci nic.
Mě teda spíš zaujalo to stupňování slova ideální ;-)... ideálnější nemůže být z lingvistické podstaty věci nic.
Nom mne neprijde divné slovo nejideálnější.
Ono tka nějak ani slovo ideální není ve slovníku spisovne cestiny
https://ssjc.ujc.cas.cz/search.php?…
Ono tka nějak ani slovo ideální není ve slovníku spisovne cestiny
https://ssjc.ujc.cas.cz/search.php?…
Ne, to v něm jen neumíš hledat https://ssjc.ujc.cas.cz/search.php?…
Ideální = dokonalý, nejlepší možný... osobně mi nedává smysl to stupňovat.
Ideální = dokonalý, nejlepší možný... osobně mi nedává smysl to stupňovat.
Souhlas. Stejný případ je slovo optimální. Nicméně již vznikla skupina lidí hrdě bojujících za právo používat "nejideálnější" jako výraz pro něco téměř ideálního, blížícího se nedosažitelnému ideálu. ;-) Takže zalézám zpátky do klubu.
PS: Vylezu až zase někdo bude mít vylazenej motor. :-[]
PS: Vylezu až zase někdo bude mít vylazenej motor. :-[]
suv na dalnici je ekonomický i ekologický nesmysl. Pokud chci krizovat dalnice, koupím něco, co netlačí před sebou s nadsázkou tolik vzduchu jako nějaký kamion.
Četl jsi na co jsem reagoval? Diesel je pořád nejlepší varianta pro vysoké nájezdy a jestli najezdis 5000 km po okreskách, už ti asi nezbývá čas na nic jiného.
Ano, SUV není na dálnici nejlepší volba, ale pokud ano, diesel je lepší než cokoliv jiného...
Ano, SUV není na dálnici nejlepší volba, ale pokud ano, diesel je lepší než cokoliv jiného...
Mimo město se člověkem pohybuje průměrnou rychlosti kolem 75km/h, s městem to je cca 65, to máš v aute v pruemru 2 a pul hodiny. To mi nijak hrozne neprijde. Navíc když to vydělává vic nez sezení/stání na pracovišti
Průměrná rychlost je velmi legrační veličina. Jeden můj znamy tvrdil, ze svůj obvyklý úsek Jičín - Boskovice, který má 158 km, zajel za hodinu a půl - google Maps to ukazuji za 2,5 hodiny. Tak jsem mu říkal, ze když stahnu čas o deset minut, je to slušný výkon - ale o hodinu ? A von na to, fakt! Palubní počítač mi ukázal průměrnou rychlost 160😂
Jestli mas průměr 75 bez dálnice tak jsi fakt dobrej.
To je hodně svižné tempo :yes:
Jestli mas průměr 75 bez dálnice tak jsi fakt dobrej.
To je hodně svižné tempo :yes:
158 za 1,5h je průměr něco přes 100.
Tenhle úsek neznám, ale Jičín - nájezd na d10 u Poděbrad se s průměrem 100 zajet dá, bez nějakých extrémů... záleží na vesnicích a na provozu.
Tenhle úsek neznám, ale Jičín - nájezd na d10 u Poděbrad se s průměrem 100 zajet dá, bez nějakých extrémů... záleží na vesnicích a na provozu.
Ano, v tom byla pointa toho vtipu, ze se sám usvedcil ze lži. Nehledě k tomu, ze na tom úseku nebyl ani cm dálnice.
Vraceli jsme se z Bulharska před měsícem z lyží a průměr byl cca 106 km/h a to je celou cestu po dálnici, občas nějaké zdržení, hranice atd.
Vraceli jsme se z Bulharska před měsícem z lyží a průměr byl cca 106 km/h a to je celou cestu po dálnici, občas nějaké zdržení, hranice atd.
Urcite záleží kde a kdy se jezdi. Ale obecne ty delší přesuny se pohybují kolem 75, samozřejmě bez dálnice. Na dalnici je to zase o něčem jiném. Ovsem kdyz bych měl jet na 3.tride, tam předpokládám spíše kolem 50
Mimo město průměr 75 km/h? Ono se to nezdá, ale dosáhnout mimoměstsky 75 je už opravdu velmi, ale opravdu velmi dravá jízda. Takový běžný průměr, když lehce překračuješ předpisy, to je tak okolo 60. Zajet např. Brno-Ostrava po okreskách za průměrných 66 km/h znamená, že to valíš 120+, kdy to jen jde. Neumím si představit, jak by třeba tahle trasa šla dát v průměru za 75. To už bys byl asi v televizi a byla by to honička s vrtulníkem jak v akčním filmu. 75 je na mimoměsto strašně moc. Na Islandu možná, ale v ČR?
Ona ta prumerna rychlost je dost potvora - staci jedna blba cervena nekde ve vesnici a mas tam hned o par km/h min (pokud ji teda neprojedes :) )
Žádný mimomestsky průměr není, vesnice se střídají s okreskama takže 50ka s 90-120 a 75 je sakra dost.
Ne, tak... to fakt záleží... na provozu a na vesnicích. Obzvlášť teď jak lockdownem není moc aut tak se na hlavních tazích dají zajet hezké průměry. Pokud si to vynuluješ u cedule a ne v garáži... jak píše Jirka, stačí nechat auto dvě minuty stát než něco naložíš a zavřeš vrata a už je to znát.
Ty jsi taky nesmysl, furt. :-)
Copak jezdíš po dálnici 200kmh? SUV prostě vždycky všude žere o něco víc, a kdo ho chce, tak s tím musí počítat. Kdybychom měli všichni jezdit jen v tom, co dává ekonomický smysl, jezdili bychom jen na kole (jak píše Emel), případně Priusem. :-)
Copak jezdíš po dálnici 200kmh? SUV prostě vždycky všude žere o něco víc, a kdo ho chce, tak s tím musí počítat. Kdybychom měli všichni jezdit jen v tom, co dává ekonomický smysl, jezdili bychom jen na kole (jak píše Emel), případně Priusem. :-)
Prius nedava ekonomicky vubec zadny smysl proti Fabii z bazaru ;-)
Ja reagoval na to, ze to pr yneni ideální pohon na delší dalnicni přesuny. To není ideální žádné SUV bez ohledu na pohon. Takze ano, brat SUV na dalnicni přesuny ma stejny logicky základ, jako vzít traktor na sprint na čtvrt míle.
Vím, že si obhajuješ garáž, ale to porad nemění na tom, ze to je po autobusu a kamionu nejhorší aerodynamický auto na dálnici.
Vím, že si obhajuješ garáž, ale to porad nemění na tom, ze to je po autobusu a kamionu nejhorší aerodynamický auto na dálnici.
A čemu to reálně vadi krom lehce zvýšené spotřeby? Ferrari má lepší serodynamiku, takže supersport je na dálniční přesuny jednička ?
Samozřejmě, že vyšší karoserie SUV zvyšuje spotřebu na dálnici, to přece nerozporuju.
Ale SUV žere víc ve i městě, i na okresce, nejen na dálnici. A je dražší na pořízení. Takže napsat, jak je SUV nesmyslné na dálnici mi přijde stejné, jako napsat to o osmiválcové S-klasse, přesto bys to o ní asi nenapsal.
Příklad s traktorem na sprint je hodně extrémní, SUV je cca o 20cm vyšší, než Camry. Ani autobus, ani kamion. Prostě jen o něco horší.
Ale SUV žere víc ve i městě, i na okresce, nejen na dálnici. A je dražší na pořízení. Takže napsat, jak je SUV nesmyslné na dálnici mi přijde stejné, jako napsat to o osmiválcové S-klasse, přesto bys to o ní asi nenapsal.
Příklad s traktorem na sprint je hodně extrémní, SUV je cca o 20cm vyšší, než Camry. Ani autobus, ani kamion. Prostě jen o něco horší.
ve městě jsou tak malé rychlosti, že na karoserii tolik nezáleží, spíš na hmotnosti. Dokážu si představit SUV/cross ve městě jezdit za stejnou spotřebu jako HB, pokud budou vážit stejně.
Jo extrémní případ to je. Prostě to zvládne, ale není to ono. U těch SUV jsem ještě zapomněl na dodávky, takže jsem jim krivdil, jsou až na 4.miste :)
Samozřejmě každý musí rozhodnout při nákupu výhody a nevýhody.
Samozřejmě každý musí rozhodnout při nákupu výhody a nevýhody.
.... hele řeknu to jinak - jasně že tahle auta jezdí po dálnici.... ale většinou je předjíždím když se loudají 120-130, prostě ti lidi v nich to nehrotí, nespěchají.... zatímco klasičtí dálniční jezdci pořád těch svých 140-160 lítají v kombících.... (+ samozřejmě ty různé X5 a spol.).
takže ano, tyhle střední SUV toho najezdí po dálnicích taky dost, ale kupují je spíš klidnější řidiči....
opět, čistě můj subjektivní dojem.... data na to asi nikdo nemáme....
takže ano, tyhle střední SUV toho najezdí po dálnicích taky dost, ale kupují je spíš klidnější řidiči....
opět, čistě můj subjektivní dojem.... data na to asi nikdo nemáme....
... hele jako je to šílený ranec, ale obyčejné a kolikrát špatné PHEV začínají na miliónu.... Sup iV stojí 1,1.... Jeep Compass PHEV stojí 1,3 a je ve všem horší....
Takže ta cena je vysoká ale aspoň dostaneš jako protihodnotu věc, která fakt funguje a má pořádný elektromotor a ujede v EV módu kotel kilometrů....
Jako jo, čistě ekonomicky se nevyplatí za tu PHEV variantu připlatit, ta vyšší pořizovačka se ti nevrátí.... ale kdo to až tak neřeší a chce si užít i tichou a plynulou EV jízdu, tak takovému člověku to auto může sedět.... pokud bych z nějakého důvodu sháněl 4x4 SUV tak bych o té Toyotě klidně uvažoval....
Takže ta cena je vysoká ale aspoň dostaneš jako protihodnotu věc, která fakt funguje a má pořádný elektromotor a ujede v EV módu kotel kilometrů....
Jako jo, čistě ekonomicky se nevyplatí za tu PHEV variantu připlatit, ta vyšší pořizovačka se ti nevrátí.... ale kdo to až tak neřeší a chce si užít i tichou a plynulou EV jízdu, tak takovému člověku to auto může sedět.... pokud bych z nějakého důvodu sháněl 4x4 SUV tak bych o té Toyotě klidně uvažoval....
ProchyTom
Konecne plugin kterej by me mohl zajimat. Do prace to mam 45km, tam nemohu nabijet, takze ale diky Toyote mohu dovalit tam i zpet, tedy cca 90km skoro jen na elektrinu. Dobre, nekdy v zime a pri rychlik presunu necham protocit motor, ale jinak budu jezdit za kolik? Za 2 litry? V noci to nabiju a rano zas hurá. No a i kdyz pojedem na dovolenou, tak mam porad nadrz na 55 litru, takze v klidku se spotrebou 6 litru ujedu solidni porci aniz bych resil nabijeni. A cena? No tak budu mit holotu a pockam na predvadecku nebo akci a za 1,1 mega drandim. Kdyz jsem dnes videl holotu EnyaQ, tak tuplem radsi Toyotu. Jo, on je EnyaQ jen na elektrinu? Nemuzu srovnavat? Muzu 😂
No jelikož tohle má EL značky taky, tak nevidím důvod nesrovnavat s Enyaqem. Jediná výhoda pro Enyaq je jednoduchost pohonu a modernější palubní technologie. Ovsem spolehlivost je přeci jen na straně Toyoty.
kesumb
Prosím redakci, aby uváděla u elektromobilů výkon palubní nabíječky a z kolika fází je schopna si brát. Protože informace o wallboxu 22kW je naprosto zavádějící a fakticky k ničemu. RAV má tuším 6,6kW dvoufázovou nabíječku, tedy stačí 3x16A zásuvka.
Kamo, to chceš moc. V dnešní době si už je schopen koupit nabíječku 50 kW i profesor elektrotechniky i když má hlavní jistič 3x25 A.
DonVito
Drive jsem psal o premiovem pohonu, tak doufam, ze mi tento test dal za pravdu.
Evropske automobilky na toto nemaji odpoved.
Takto plynule se umi z Evropy rozjet jedine elektromobil.
Btw. i cena je dost premiova.
Toto je svymi vlastnostmi momentalne neporazitelny hybrid - spickovy el. dojezd, spickove zrychleni, bezkonkureci plynulost, minimalni spotreba v hybridnim rezimu (s "vybitou" baterkou).
:yes: :yes: :yes:
Evropske automobilky na toto nemaji odpoved.
Takto plynule se umi z Evropy rozjet jedine elektromobil.
Btw. i cena je dost premiova.
Toto je svymi vlastnostmi momentalne neporazitelny hybrid - spickovy el. dojezd, spickove zrychleni, bezkonkureci plynulost, minimalni spotreba v hybridnim rezimu (s "vybitou" baterkou).
:yes: :yes: :yes:
V mainstreamu na to nemají odpověď... To auto není zas až tak daleko od GLE 350e, který ujede na elektřinu dál, může mít vzduch, utáhne 2,7 tuny a má opravdu prémiový pohon všech 4 kol. Nic to ale nemění na tom, že ve větraný kůži bude za 2,1mil. Kč.
Já teda DS7 považuju za mainstream...
Auto celkem hezký - kola super, i ty hranatý podběhy vypadaj v tom černým laku líp.
Pohon taky hezký - stovka za šest, spotřeba taky... to je supr.
Asi by mě zajímalo trošku víc o jízdních vlastnostech, než že je to měkoučký... přece jen - https://www.youtube.com/watch?…
Pohon taky hezký - stovka za šest, spotřeba taky... to je supr.
Asi by mě zajímalo trošku víc o jízdních vlastnostech, než že je to měkoučký... přece jen - https://www.youtube.com/watch?…
Jj ty baterky v kufru asi nic moc...
Ja mel na mysli pohonne ustroji predevsim.
Ja mel na mysli pohonne ustroji predevsim.
jak baterky v kufru?!?
nema je to pod sedadlama a v tunelu?
nema je to pod sedadlama a v tunelu?
Snižují objem kufru. Jsou především v kufru, a zasahují pod zadní sedačky.
Nejsou ani pod sedačkama, ani v kufru, jsou pod podlahou ala Tesla (najděte si průřez autem), pod zadníma sedačkama jsou tuším větší měniče, nebo tak něco. Proč je zvýšená podlaha kufru o 35 mm nevím, ale kvůli baterkám určitě ne, ty jsou úplně jinde...
https://insideevs.com/…attery-capacity/
Mas nejspis pravdu (i kesumb).
Koukam ze v miste kurfru je asi hlavne on-board-charger.
V tom pripade ty spatny vysledky losich testu uplne nechapu.
Zrejme prilis mekke naladeni.
Mas nejspis pravdu (i kesumb).
Koukam ze v miste kurfru je asi hlavne on-board-charger.
V tom pripade ty spatny vysledky losich testu uplne nechapu.
Zrejme prilis mekke naladeni.
Měkké naladění je asi primární problém. Je vidět, že auto jde na tři kola už v tom nájezdu (při 67). Když se pak kejvne na druhou stranu, tak je to konečná. V rychlosti, kdy už to podvozek pobere s kolama na asfaltu, už to pak celkem funguje jak má.
Barry Lyndon
ale mluvit od nadstandardní výbavě u auta, které za 1,6 milionu nemá ani výškové nastavování sedadla spolujezdce, tak to je trochu silná káva. Evropská prémie (GLC PHEV, X3 PHEV, Q5 PHEV) je s obdobnou cenovkou trochu jinde, tady je zase nižší spotřeba. Je otázka, jestli uživatel poptávající auto za 1,6 milionu až tak řeší spotřebu.
(ono těch výbavových úletů je tam více, třeba chybějící průvlak na lyže, zavazadlový prostor s hnusným plastem místo čalounění ala Dacia Logan, něco jako prémiovou světelnou techniku nebo ergo sedáky to taky nezná, je vidět, že se šetřilo)
(ono těch výbavových úletů je tam více, třeba chybějící průvlak na lyže, zavazadlový prostor s hnusným plastem místo čalounění ala Dacia Logan, něco jako prémiovou světelnou techniku nebo ergo sedáky to taky nezná, je vidět, že se šetřilo)
To je nový ekosvět, nafta stop, benzín stop, hybrid stop a pojď chceš auto tak tady za 1,6mega je tvoje. No a v Africe to Karume za 550 na naše kačky a bez kabelu. Z fotovoltaiky tam totiž svítí.
Můžeš mít Tiguan R s 320k za 1,54M...
Pak je tu taky otázka reálné ceny. U Toyoty vám na PHEV dají tak 10%, u VW bych to viděl na minimálně 15 a možná i o dost více...
Možná. Co chci říct... Jasně, je to drahý, ale vzhledem k výkonu a velikosti auta ne zase tolik.
Ten Tigi bude jezdit dost přes 10 podle mě.
Ten Tigi bude jezdit dost přes 10 podle mě.
Bude, ale také bude dynamicky někde jinde. Stovka za 4,8, dvoustovka za 18,9 na mokré silnici a Vmax 250 to už je celkem obstojná dynamika.
https://www.youtube.com/watch?…
https://www.youtube.com/watch?…
To jsou čísla lepší než M3 E46.
Jestlipak to bude taky taková zábava?
Jestlipak to bude taky taková zábava?
To určitě nebude, však to také nejsou soupeři. Naopak Tiguan a RAV4 jsou přímí soupeři ze stejné velikostní i cenové třídy a Tiguan bude rychlejší v přímce a díky plnohodnotnému 4x4 a aktivnímu zadnímu diferenciálu i daleko zábavnější a mrštnější v zatáčkách a když nic jiného, tak při prudším manévru nebude mít tendenci hodit záda, viz nahoře odkaz Emela.
Freddka
Tak za prve male SUV Toyota 4.6m dlouhe za 1.5 -1.6 mega. To snad mluvi samo za sebe.
300 koni ale skoro 2 tuny (Tesla Model Y vazi 1.8 tuny?) a maximalka omezena na 180km/h. Kdyby nebylo te maximalky, tak to ma asi 5.5 hvezd z peti, ne?
Vevnitr to vypada jak z devadesatek. Esteticky a designove nula. Infotainment vicemene taky z devadesatek, je to tragedie.
Venkovni design je samozrejme subjektivni vec, ale je to osklive auto. Do plusu se design proste neda dat ani se zavrenyma ocima.
Takze ted mi nekdo vysvetlete, kdyz ma tohle auto 4.5 z peti hvezd ... to uz jako KAZDE auto bude odted mit 5 hvezd?
Proste jste se zblaznili.
300 koni ale skoro 2 tuny (Tesla Model Y vazi 1.8 tuny?) a maximalka omezena na 180km/h. Kdyby nebylo te maximalky, tak to ma asi 5.5 hvezd z peti, ne?
Vevnitr to vypada jak z devadesatek. Esteticky a designove nula. Infotainment vicemene taky z devadesatek, je to tragedie.
Venkovni design je samozrejme subjektivni vec, ale je to osklive auto. Do plusu se design proste neda dat ani se zavrenyma ocima.
Takze ted mi nekdo vysvetlete, kdyz ma tohle auto 4.5 z peti hvezd ... to uz jako KAZDE auto bude odted mit 5 hvezd?
Proste jste se zblaznili.
G63AMG 6x6 má maximalku 180 a stálo 9M. Limitem je karoserie a podvozek. Tady je to tuším zase převodovka resp hnací ústrojí.
Já vidím u TMY 2 tuny. https://fdrive.cz/…andard-range-rwd
2t ma verze 4x4. Zadokolka pod 1.8t
Nicmene to je EV. Kdyby udelali EV z tohohle, ma to 2,4t
Nicmene to je EV. Kdyby udelali EV z tohohle, ma to 2,4t
RAVka je 4x4, tak proč to srovnávat se zadokolkou.
Vůbec mi to přijde zvláštní srovnání. Podobně velká SUV mají běžně okolo 1,8t. Nemají elektromotory ani baterku. Takže na hmotnosti 2t nevidím nic k divení.
Skoro 2t má dneska i naftová kombíková 3-er. https://www.auto.cz/…c-si-prat-137416
Vůbec mi to přijde zvláštní srovnání. Podobně velká SUV mají běžně okolo 1,8t. Nemají elektromotory ani baterku. Takže na hmotnosti 2t nevidím nic k divení.
Skoro 2t má dneska i naftová kombíková 3-er. https://www.auto.cz/…c-si-prat-137416
Tak ta hmotnost trojkového BMW je dobrá šílenost. Ve srovnání s tím se najednou jeví dvotunové PHEV SUV jako pírko :D
Je fakt, že v Evropě je cenovka RAV PHEV tak o 100tis přepálená a v Česku je to pak ještě o dalších cca 100tis. Být to za ceníkovou cenu 1,2mil až 1,4 mil, tak už to (po slevě 10%) odpovídá. Technika je tu totiž působivá, ale zbytek auta je prostě jaký je (pořád je to ta stejná RAV4 za 700tis). Mimochodem obdobný problém mají i jiná PHEV, jako třeba Opel Grandland (auto co začíná na 450tis se snaží prodávat za 1,3mil, opět naprostý úlet). V tomto jsou koncernová PHEV naceněna velice rozumě (z pohledu zákazníka, výrobce na tom zatím asi prodělává, resp. si jen šetří pokuty).
Arese
...EV značky, které mu umožní volné parkování na pražškých modrých zónách. Většinou toto bývá hlavní důvod, proč si pražáci takového drahé a zbytečně složité stroje kupují... A mimo větší města jejich prodej bývá minimální.
Jasne, nemaji 7.000Kc na rezidentskou kartu na druhe auto za rok.
Tak si priplati oproti hybridu 400.000Kc.
:-O
Ve vyhode jsou spis obecne ti, kteri do Prahy dojizdi (napr pracovne), at uz Prazaci nebo ostatni.
PS Za prvni auto ta rezidentska karta dela 1.200Kc. ;-)
Tak si priplati oproti hybridu 400.000Kc.
:-O
Ve vyhode jsou spis obecne ti, kteri do Prahy dojizdi (napr pracovne), at uz Prazaci nebo ostatni.
PS Za prvni auto ta rezidentska karta dela 1.200Kc. ;-)
Dneska mas skoro vsechny Prahy v modrych zonach. EL ti umozni zaparkovat ve vsech zonach po cele Praze. Tedy dava svobodnejsi pohyb po Praze nez rezidenstka karta, ktera je navic vazana na jeden prazsky obvod
Zaparkovat se da diky kartam uplne vsude. Zatim. Otazka je kdy to vezme konec, protoze EL ma uz spousta aut.
Zaparkovat se da diky kartam uplne vsude. Zatim. Otazka je kdy to vezme konec, protoze EL ma uz spousta aut.
No já jsem totiž mluvil už s několika pražáky-podnikateli, kteří si právě kvůli výrazně snažšímu parkování nízkoemisní hybrid koupili. Kvůli tomu a ničemu jinému, jinak by prý do hybridu nikdy nešli. :-)
Jen hybrid na znacku EL uz dneska nedosahne, musi to byt plugin a to jeste nedostanou vsechny.
Ja to mam naopak, moje pristi auto bude zase plugin, do klasickeho spalovaku uz nejdu. Moc se mi libi dvojce RAVky Across, na Slovensku stoji cca 1,3 mio, ale mam jeste cas 2-3 roky, tak uvidime co se jeste narodi a taky jak s nama zametou ty manevry co tu vlada predvadi
Ja to mam naopak, moje pristi auto bude zase plugin, do klasickeho spalovaku uz nejdu. Moc se mi libi dvojce RAVky Across, na Slovensku stoji cca 1,3 mio, ale mam jeste cas 2-3 roky, tak uvidime co se jeste narodi a taky jak s nama zametou ty manevry co tu vlada predvadi
Takze to funguje, jak ma :)
Asi tak, jako když EV auta pustíš do pruhů pro autobusy. Udělal jsi to proto, abys podpořil prodej EV a ono to funguje, takže v tomhle smyslu ok. Původní smysl modrých zón i pruhů pro autobusy byl ale jiný.
Kdo na to má, může si koupit výjimku z dopravních předpisů (bez ohledu na to, jestli se svým PHEV SUV jezdí za pět nebo za deset... ale o to vlastně ani tak nejde).
Kdo éčkovou značku má, už o ni nepřijde. Nech to takhle běžet třeba pět let a z rezidentského parkování bude fraška (ona to teda fraška vždycky byla).
Kdo na to má, může si koupit výjimku z dopravních předpisů (bez ohledu na to, jestli se svým PHEV SUV jezdí za pět nebo za deset... ale o to vlastně ani tak nejde).
Kdo éčkovou značku má, už o ni nepřijde. Nech to takhle běžet třeba pět let a z rezidentského parkování bude fraška (ona to teda fraška vždycky byla).
Taky znám několik lidí, kdo koupili hybrida jen kvůli parkování, jinak ho nechteli. A ted už u hybridu zustanou, I když parkování brzy mít nebudou. A do jiného už naopak nechtějí. Že je to prý daleko lepší než klasickej spalovak. A dost z nich uvažuje, ze pořídí PHEV, právě kvůli těm EL a pohodlí hybrida.
inak nechcem byt zly... mam toyoty rad.. ravka je fakt vydarena... ale za 1,5 mega to vidim na dizlovy touareg alebo nejake fullhouse sorento.... ci santa fe...mne takato odvazna cenovka na to aby som setril na palive nejake to deco zmysel nedava... ale chapem... coraz viac zakaznikov "setri" na spotrebe aj ked na ukor vysokej nakupnej ceny... a hoc v reale suma suamrum nic neusetria a nevrati sa im to ani o 100 rokov tak tato finta na zakaznika zda sa fakt funguje... inak by taketo pluginy neboli tak uspesne ako su .... na druhej strane aby som len nepindal... kto na to ma preco nie... auto to bude vyborne... ono jazdit "zadara" je psychlogicky urcitevelmi prijemne bez ohladu na solventnost a vysku konta.... navyse stretavam sa s tym cim dalej tym viac ze cim solventnesji clovek tym ma potrebu viac setrit.... a obcas aj tam kde to proste nejde.. alebo teda ide ale len na papieri ... inak sused ma bielu novu ravku presne ako tato v testiku len to nie je plugin.. a som prekvapeny ako v reale masivne vyzera a aka je siroka... krasne proporcie.. sportage je vedla nej tucny neohrabany hroch... a to sa mi spociatku ravka ani moc nepacila.... ale nakoniec ta laska na druhy pohlad tu je... krasne auto... cim talej tym sa mi zacina viac pacit.. aj ked apat to opakujem... taka aksi inspiracia v jeepe tu je... blatniky.. proporcie.. zadne svetla... ma to cele taky americky look .... ale ok.. ved pre ravku je domovinou vlastne amerika... tma robi najvacsie predaje ... tak co sa cudujeme.. nakoniec aj chhalabohu za tento americky chlapacky styl.. stale lepsie ako nas europsko-cinsky bumerangovy a sablozuby .. toyota jede brutalne... inak ocakavam kazdy chvilu uz predstavenie yarisu cross v eu... nevie niekto blizsie info o nom.. lebo to bude dalsia pecka... aj dizajnovo aj motoricky a tusim bude aj 4kolka.... konkurencia si tu opat ani nepipne s tymi srandami ako t cross arona a pod.. toyota :yes:
https://zeperfs.com/…rid-4wd-phev.htm
Lexus RX450h 0-100/7,7 s
Stejné auto a stejný 3,5 V6 motor, jednou s elektromotorem a bateriemi navíc - a stejné zrychlení - rozdíl ve vykonu sežere rozdíl v hmotnosti a nula od nuly pojde Šimpanzi.
6 sekund na stovku je pro me spis neuvěřitelné a lehce pribarvene...
Strčit auto u baráku do zásuvky není žádný drastický omezení, a pokud na to jsem skutečně línej, tak si PHEV kupovat nebudu. Ale 70km na elektriku klidně každý den mi přijde jako dobrej bonus za 30sec. práce.
Soudit jen podle sebe jestli auto má nebo nemá smysl je dost hloupý.