Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: První jízda se Škodou Enyaq: Potěší úsporností, co Praha vs. obrovská kola?

Před více než půl rokem představila Škodovka svůj první svébytný elektromobil. Teď jsme konečně usedli za jeho volant a v Praze a okolí sbírali úvodní jízdní dojmy.
Zpět na článek
30. 3. 2021 19:07
30. 3. 2021 19:10
30. 3. 2021 19:21
30. 3. 2021 21:49
30. 3. 2021 21:54
30. 3. 2021 22:06
30. 3. 2021 23:06
30. 3. 2021 23:20
31. 3. 2021 10:48
31. 3. 2021 11:11
31. 3. 2021 11:22
31. 3. 2021 11:37
31. 3. 2021 12:17
31. 3. 2021 12:43
31. 3. 2021 13:20
31. 3. 2021 15:16
31. 3. 2021 15:36
31. 3. 2021 15:54
31. 3. 2021 16:13
31. 3. 2021 16:30
31. 3. 2021 16:49
1. 4. 2021 06:34
30. 3. 2021 23:24
31. 3. 2021 09:13
31. 3. 2021 09:40
31. 3. 2021 11:37
31. 3. 2021 11:53
31. 3. 2021 15:55
31. 3. 2021 17:08
31. 3. 2021 18:40
31. 3. 2021 20:07
31. 3. 2021 23:19
30. 3. 2021 19:09
30. 3. 2021 20:23
31. 3. 2021 00:36
30. 3. 2021 20:54
31. 3. 2021 10:25
16. 4. 2021 23:27
7. 6. 2021 22:10
Avatar - _Karel_
30. 3. 2021 19:07
Enyaq
Plný internet prvních dojmů, a všichni se předhánějí ve chvále (ACZ je nejzdrženlivější :yes: )
Já se snad půjdu svézt taky. Sem docela zvědavej. Z ID3 jsem jako spolujezdec byl zklamanej.
Rozbalit vlákno
31
Avatar - WinDiesel
30. 3. 2021 19:10
Re: Enyaq
i ty naivo - Škoda si pohlídala aby byly komentáře .... plavné :D
to Škoda umí a má na to fondy.
Avatar - _Karel_
30. 3. 2021 19:21
Re: Enyaq
Jj, slyšel jsem, že půlka redakce končí, koupili si sídla na Bahamách. Druhá půlka je lakomější, ti ještě čekají na novou generaci Fabie.
30. 3. 2021 21:49
Re: Enyaq
Měl jsem možnost s Enyaqem pár dní jezdit, očekávání jsem velká neměl, ani nejsem zrovna fanousek elektroaut.

Musím uznat, že to auto funguje přesvědčivě. Je komfortní, prostorné, nízké těžiště a pohon zadních kol jsou také znát (obzvlášť oproti fwd elektro, kde je prudký nástup Nm a snadno ztrácí trakci). A hlavně to není "UFO" jako některé výtvory od konkurence, ale normální dobře promyšlené auto.

Nedostatky - za mne hlavně malý display před řidičem, který nic pořádně neukazuje a nedá se na něm nic nastavit, mnohem raději bych tam viděl třeba ten 10" jako má Octavia. A pak samozřejmě dojezd, i když na poměry elektroaut rozhodně patří k těm lepším.
Avatar - _Karel_
30. 3. 2021 21:54
Re: Enyaq
Ten displej místo budíků vypadá jak 30 let stará digitální hra. Důvodu moc nerozumím.
Avatar - twistedTSD
30. 3. 2021 22:06
Re: Enyaq
Já taky ne. Z nějakého důvodu to asi koncern považuje za další trendy vychytávku.
Avatar - Emel
30. 3. 2021 23:06
Re: Enyaq
Já jo - dali pryč otáčkoměr, teploměr vody a oleje... a tohle jim zbylo :-D
Ne, vážně... doufal bych, že to částečně řeší ten vymakanej HUD...
Avatar - Ham.
30. 3. 2021 23:20
Re: Enyaq
Také jsem měl možnost (80 kWh, 125 kW nabíjení, 150 kW) a nedostatky bych viděl jinde
- křišťálová maska je humus, zvláště když svítí tak bych se styděl s tím jezdit. S normální maskou a třeba v šedé quartz to auto vypadá velmi elegantně
- některé prvky jde volit jen s jinými prvky v balíčcích, taková ta japonská sámoška, ber nebo nech ležet
- pravé koleno mi už trochu utiskovala středová konzole na které jsou výdechy a klaviatura tlačítek a její levý roh při optimálním seřízení sedačky vůči volantu (mám 188 cm) už byl nebezpečně blízko pravému kolenu
- celkově pěkný dojem z interiéru kazí tvrdý plast na horním obložení zadních dveří, proč to proboha nemohou udělat stejně jako vepředu mi hlava nebere nota bene, když i zadní dveře mají uvnitř obklad kůží/látkou podle verze.
- malý výběr kol, ujdou 19 a 20, 18 a 21 jsou ošklivé
- v nízkých rychlostech cca do 30 km/h vydává protivný umělý zvuk, který mě otravuje, tiché, krásně utlumené auto jak aerodynamicky, tak od podvozku zprzní takovou hovadinou.
- i přes 3 st. rekuperaci řízenou pádly pod volantem bych nejvyšší rekuperaci viděl ještě silnější než je (mohla by auto klidně dobrzdit až do úplného zastavení bez potřeby dobrzdění, ve městě by to bylo ideální.
Klady vidím následující
- jízdní vlastnosti, skvělé řízení, velmi dobré odpružení i na 21"
- ticho i v dálničních 150
- lépe zvládnuté ovládací prvky než u posledních VW, počínaje volantem s fyzickými tlačítky a rollery (nikoliv šmatlací plošky), právě ten malý displej, s augmented head-up to funguje skvěle, na malém displeji jsou základní údaje a vše co potřebuješ si naházíš na head-up (jde všechno konfigurovat) a zbytek, tedy milion kravin je na velkém středovém displeji.
- pádla pod volantem kterými lze volit sílu rekuperace jsou perfektní
Eskymák není stále univerzální auto (kvůli dálnici), ale jako druhé auto do rodiny pro manželku proč ne, ve městě a příměstě jezdí za 15 kWh/100, takže 400 dá v pohodě, což pro ženskou bohatě stačí a je to lepší volba než Kokodák. Na druhou stranu na dálnici v těch 150 jede cca za 26 a tam bude daleko lepší ten Kokodák.
Avatar - iudex
31. 3. 2021 10:48
Re: Enyaq
Pekné zhrnutie. :yes:
Popravde ma prekvapuje tá spotreba, testér aj Ty píšete 15 kWh, čo je fantastická spotreba. Moja skromná skúsenosť s EV hovorí, že to bola absolútne najnižšia spotreba, čo som dosiahol, a to pri jazde ekonomy-rallye štýlom, teda len hladkanie "plynu", mimomesto 85 kmh, proste absolútne minimum za špecifických podmienok pri úplnom obmedzovaní sa (taká obdoba dízlových 3,5 litra). Normálna (ale stále úsporná jazda) bola 18 kWh a celkový priemer 22 kWh.
Takže ak Enyaq dokáže jazdiť za 15 a nejde o ekorallye, tak je to skvelý výsledok.
Avatar - Ham.
31. 3. 2021 11:11
Re: Enyaq
Těch 15 bylo po Praze a okolí a už v relativně teplém počasí, kdy auto nemuselo ani moc topit ani klimatizovat, takže zas takový zázrak to není, ale s 75 baterkou nebo kolik má využitelnou kapacitu je to v pohodě. V zimě bych počítal spíše 18 (po městě), teplo se někde vzít musí a baterkáče v zimě mají spotřebu o dost horší. Dobré na Eskymákovi jsou po městě ta pádla, když není člověk zrovna nervous, tak těmi pádly se dá prakticky všude projet s minimálním dobrzďováním normálními brzdami, takže se hodně energie rekuperuje. No a průměr s dálnicí nebo rychlejší jízda na silnicích první třídy určitě průměr zvedne spolehlivě nad dvacet a v zimě klidně na 30 a kdybych to vzal v zimě na svou typickou služebku Praha Mnichov a jel tak jak jsem zvyklý, tak si myslím, že si klidně sosne přes 50, tam pak je Eskymák i jakékoliv EV nepoužitelné.
Avatar - iudex
31. 3. 2021 11:22
Re: Enyaq
Ja som skúšal MX-30, teda o triedu menšie a ľahšie auto a ako píšem, 15 bol extrém ani bežnou pokojnou jazdou nedosiahnuteľný. Mestský a prímestský štandard bez obmedzovania bol 22 a dlhodobá spotreba 24 kWh (OK, predvádzačka, čo nie je relevantný údaj, ale na ilustráciu). Čo bolo v spojení s tou extrémne malou baterkou stresujúci zážitok, človek sa bál, či vôbec dôjde domov.
Inak tie pádla pod volantom sú fajn vec na brzdenie a rekuperáciu, fakt sa dá s tým väčšinu čau jazdiť bez použitia brźd.
Avatar - Ham.
31. 3. 2021 11:37
Re: Enyaq
Já bych spíš řekl, že největší vliv má počasí ve kterém jezdíš, teď zjara budou mít všechna EV po městě zdaleka nejlepší spotřebu, klidně i tu co uvádí výrobci, protože venkovní teplota a sluníčko prohřejí interiér na požadovanou teplotu aniž by auto muselo topit nebo klimatizovat a to dělá podle mě strašně hodně ve spotřebě ve městě. Když poskakuješ a průměr máš 20-30 km/h tak hodně energie spotřebované na zrychlení při zpomalování zrekuperuješ, ale v letních 35 bude za hodinu sezení v autě potřeba strašně moc energie na ochlazení a stejně tak v zimě v mínus 10 na vytopení. Jediná cesta jak to trochu srazit je tepelné čerpadlo a garáž ve které je auto před cestou pověšené na zásuvce a "předtopí" nebo "předchladí" se před jízdou ze zásuvky. Pokud ne, tak si dovedu představit, že v extrému EV spotřebuje z baterek skoro stejnou porci energie pro topení/chlazení jako spotřebuje pro vlastní pohyb ve městě a to pak udělá obrovský rozptyl spotřeby. Škodovka ty předváděčky načasovala šikovně (vzhledem k počasí) a jak naznačuje WinDiesel asi nepodmázla jenom redaktory, ale i sv. Petra.
Avatar - lamal
31. 3. 2021 12:17
Re: Enyaq
´´jako druhé auto do rodiny pro manželku´´ ako ekologické... na druhej strane obdiv, ze pani manzelka si libuje v soferovani autobusu po meste, to sa inym zenam prieci
Avatar - Ham.
31. 3. 2021 12:43
Re: Enyaq
Jakého autobusu? Kdyby si s tím jel, tak nenapíše takovou hovadinu. To auto je kratší než octavia a má daleko lepší rejd (turning circle diameter 9,3 m)
https://cdn.skoda-storyboard.com/…-ENYAQ-iV-en.pdf
takže po městě je s tím manévrování velice snadné a určitě o mnoho lepší než s nižší střední. Schválně si najdi jaká auta se spalovákem mají ten průměr lepší než 9,3 metru. Clio má 10,6, Fiesta má 10m, F500 má 9,3m. Lepší bude určitě Honda-e, která má shodnou koncepci s motorem vzadu a tudíž stejně skvělý rejd a protože má o hodně kratší rozvor, tak počítám, že se podívá někam k 8m.
Avatar - lamal
31. 3. 2021 13:20
Re: Enyaq
bolo to obrazne na velkost automobilu, este v dobe premiery som ho videl na F znackach na E-nabijacke, kde som si ho prehliadol a je to velke auto, dlzka od naraznika po naraznik nie je vsetko.... to ostatne zalezi od vodičky, cim je horsia soferka tym je jej kazde auto vacsie, nehladiac na rejd, to neriesia pri uvahach o velkosti auta

neekologicke mi to vsak pride, je to trend majetnejsich ludi, manzelke treba kupit co najvacsie SUV, nech sa neciti osudena a nech je represént... tvoje dovody nepoznam, trebars su uplne ine (rozvoz deti)
Avatar - Ham.
31. 3. 2021 15:16
Re: Enyaq
Drtivá většina ženských v mém okolí preferuje vyšší auta, takže když si budou vybírat mezi 5er a X5, tak si vyberou X5, když mezi Superbem a Kodiaqem, tak si vyberou Kodiaq a když mezi Fiestou a Pumou, tak si vyberou Pumu, manévrovatelnost je stejná nebo lepší u SUV a vyšší posed/přehled v provozu u nich rozhoduje a já celkem nevidím důvod rozmlouvat jim to, já těmi auty jezdím jen příležitostně, jezdí tím ony. Eskymák je podle mě dobře trefený z hlediska velikosti, děti nebo vnoučata s tím ženská odveze ve všem pohodlí, vyšší posed to má, do kufru se vejde jarní sadba i výstroj kluků na hokej, takže pro evropskou ženskou značka ideál, myslím, že třeba v DE nebo AT to půjde docela na dračku a nijak mě to nepřekvapí. A určitě jako mamacar je to lepší volba než Kodiaqy/Tiguany/5008 a další střední SUV se spalovákem. Snad jen kdyby vyřešili ten protivný zvuk v nízkých rychlostech (chápu, že je to dané předpisem, ale asi by nebyla žádná raketová věda vyrušit to protifází do repráků).

Záleží jenom na kapse co která preferuje, ale to záleželo vždy, dříve jezdila chudá v 500 a bohatá v S klase, dnes chudá jezdí v 500x a bohatá v GLS. Za oblibou SUV je do značné míry nárůst druhých aut do rodiny kupovaných jako nová a skutečnost, že je vybírají ženské a ty mají preference jaké mají. O ekologii nikdy nešlo.
Avatar - lamal
31. 3. 2021 15:36
Re: Enyaq
s tym sa da suhlasit, ak je to mamacar a ma skutocne prakticke vyzitie dava to zmysel, Eleniaq je navyse celkom MPVckovy co je pozitivum...

´´O ekologii nikdy nešlo´´ a ani nejde, to ma dost serie na vzdelavacom systeme V4, deti sa ucia prirodovedu a rozne ine prirodne predmety, ale uz sa neucia preco a ako ochranit prirodu... a to nie som ziaden sialeny aktivista, ale ekologia je to posledne na co masy myslia a tak to potom u nas vypada aj s vyrubom stromov, naslednym spalovanim, alebo predajom do Rakuska, Nemecka... to je vsak ina pesnicka. Ekologicka negramotnost posobi plytvanie prirodnym bohatstvom, ktore ma stale vyssiu cenu.
31. 3. 2021 15:54
Re: Enyaq
manželce elektromobil nutím, žádný se jí nelíbí, pro mě by to bylo vysvobození - a pro ni taky, žádné starosti s výběrem motoru pro příměstský provoz - napadá mě snad jedině nějaký hybrid od Toyoty spřažený s jednoduchou atmosférou - protože třeba její vysněný Evoque nabízí jenom chrochtáky nebo turbobenzíny s nefunkčním hybridem, který reálně nešetří a jenom přidává kila navíc...
a co jí chceš koupit? z rozumně velkých osobních aut je asi jenom Model 3... normální kombík se jako elektromobil zatím neprodává.
Avatar - lamal
31. 3. 2021 16:13
Re: Enyaq
Pockaj si na novinky od Toyoty, skus jej ukazat Yarisa cross... inac Corolla je velmi fajn volba a stale tam je aj ta 1.8 hybrid s lion baterkou, za dobre ceny (skladovky) a je tam aj TREK verzia... potom este nejaka Korea, ale to sme od image Evoqa daleko.
Vo velkosti Evoqa mas MX30, pripadne nova Honda HRV tiez pripada do uvahy a smozrejme Lexusy... na vyber myslim je, nie som uplne fanatik na EV/Hybridy aj ked s jednym toyotackym obcas jazdim.
31. 3. 2021 16:30
Re: Enyaq
co jsem chtěl říct, že Toyota snad jako poslední nabízí hybridy s motorem, kterému nevadí poskakování po městě... hybrid spojený s turbo-benzínem je podle mého blbost...
Avatar - lamal
31. 3. 2021 16:49
Re: Enyaq
to iste ma aj honda, nissan a renault... vsetky pouzivaju atmosfery
1. 4. 2021 06:34
Re: Enyaq
Evoque nabízí plug-in hybrid.
Avatar - Emel
30. 3. 2021 23:24
Re: Enyaq
To si myslím taky... i když jsem tím zatím nejel.
Hlavní konkurent je asi Tesla 3... proti té má Enyaq hlavní výhodu v dvouprostorové karoserii, přece jen sedan není pro rodinu to pravé ořechové (pokud na to budeme koukat jako na běžné univerzální auto).
Avatar - Ham.
31. 3. 2021 09:13
Re: Enyaq
Hlavní konkurenti jsou spíš Model Y, Mustang Mach-E a podobně. Tesla 3 je klasický sedan, ten kdo míří na GLC asi neskončí u CLA a naopak.
Avatar - Emel
31. 3. 2021 09:40
Re: Enyaq
Jo, Y to určitě bude... ale zatím není.
31. 3. 2021 11:37
Re: Enyaq
Dobre, ze zminujes Ford Mach-E protoze podle vseho je to taky velice povedene auto, aspon podle prvnich recenzi v US.
Uvidime co na to reknou v evrope. Jizdne / podvozkem je to pry bomba. Ale bude zalezet kam to polozi cenove.
Avatar - Barrichello
31. 3. 2021 11:53
Re: Enyaq
Já bych řekl že spíš záleží kdy se položí FMC - ted Ford Motor a Kumpáni :-) :-) :-)

Jejich výrobní program v USA s jedním osobákem - Mustangem je tragický :-)
Fusion už se jen doprodává
31. 3. 2021 15:55
Re: Enyaq
přesně tak, jediná rozumná alternativa /přece nebude vozit děcka v nějakém mini-elektro autě/ je model 3 a do toho se nevejde snad ani nákup...
Avatar - Emel
31. 3. 2021 17:08
Re: Enyaq
Teď nevím, jestli jsme se úplně pochopili...
Běžně se za vyhovující rodinné auto považuje kompaktní kombík... a já to mám taky tak, kompaktní kombík je takový základ, kde je toho místa akorát (pro 2+2 rodinu).

Pokud budeš mít na EV stejné nároky (tj. nějakých aspoň 500l+ kufr s dvouprostorovou karoserií)... no tak ti toho překvapivě zbude dost málo.
31. 3. 2021 18:40
Re: Enyaq
Chápu - a pisu, ze jedine podobne auto je Tesla 3, která je mírně praktická - ale pořád min, než Enyaq
Avatar - Emel
31. 3. 2021 20:07
Re: Enyaq
Ok :-) , moje chyba... nevím proč jsem si myslel že to je nějaká ironie :-)
eSko samozřejmě... ale to jsme na úplně jiných penězích.
31. 3. 2021 23:19
Re: Enyaq
To už je fakt velké auto :(
Avatar - WinDiesel
30. 3. 2021 19:09
7 hvězd ...
... a to ještě netestovali "vrcholnou" zkratoverzi.

Z peněz které Škodovka zaplatila budou žít v AutoCZ roky :-!

Ostatní zkratomobily se Škodou potupně prohrály, podobně jako kdysi GLK s Yeti (ano !!! :D ) to slízla Tesla.
Jeden by řekl že to Škoda umí líp než Voltswagen. :D :D :D
Rozbalit vlákno
5
Avatar - _GTE_
30. 3. 2021 20:23
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
30. 3. 2021 21:52
Re: 7 hvězd ...
A ty si nějaká nová verze GTIho? Nebo to má být jen vtip ?
30. 3. 2021 22:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
31. 3. 2021 00:28
Re: 7 hvězd ...
elektrickym proudem "lecil" komunista grebenicek politicky vezne na jatkach v uherskem hradisti.
uz se nejakou dobu smazi v pekle, a jeho povedenej synacek poleti za nim podobne, jako vetsina komousu
31. 3. 2021 00:36
Re: 7 hvězd ...
:yes: :yes: :yes:
30. 3. 2021 19:18
Bude to trhák,
ale v Německu a Francii, kde jsou velké dotace a vyšší platy.

Ty dotace jsou šílené, státni kasa na to nemá, třeba Dacia Spring nakonec stojí 10920 z 20490. A potom ta EV hodnottě u nás a v SRN.

U tak těžkého auta je dobré volit těch využitelných 77kWh (nové baterky) od 1 203 000.
Důležité je, že ta verze se 77kWh se také nabíjí rychleji na 80%, než ty s menší kapacitou.

Podle mě, i Enyaq bude mít do 2-3 let nabíjení za 18 minut jako má Kia, Hyundai.
Rozbalit vlákno
2
31. 3. 2021 11:08
Re: Bude to trhák,
Určitě nebude, protože se jedná o jinou architekturu. Hyunda/Kia jedou na 800V, kdežto MEB jen na 400V. Než se 800V z Porsche dostane přes Audi, VW až do škodovky, bude to tak 10-15 let a to bude potřeba změnit celou platformu MEB.
Avatar - twistedTSD
31. 3. 2021 16:08
Re: Bude to trhák,
Ale přesto má přijít rychlejší nabíjení, 170kW.
Avatar - Barry Lyndon
30. 3. 2021 19:43
fejkový rypák
Ten fejkový rypák nedávám, ID4 je proti tomu vrchol vkusu a elegance. Škodovka má zase na pohled lepší interiér (ale volil bych přírodní kůži a ne tu odpornou socialistickou koženku, co je v galerii)
Rozbalit vlákno
0
30. 3. 2021 20:51
Ještě bych pochopil...
...elektrický pohon u nějakého malého městského minivozu, ale u obrovského rodinného SUV je toto řešení neuvěřitelně absurdní... :-O :-( :no:
Rozbalit vlákno
7
30. 3. 2021 21:21
Re: Ještě bych pochopil...
Tak to "obrovské rodinné SUV" je myslím o 2 cm kratší než oktávka... fakt nevím, proč by zrovna kvůli velikosti u Enyaqu elektřina nedávala smysl... naopak se dá říct, že u větších aut se líp ztratí váha baterek, i cenově se tam ta elektrika líp rozpustí (u elektrických minivozů je problém, že stojí fakt dardu)... Prostě byl bych větší optimista.
31. 3. 2021 07:20
Re: Ještě bych pochopil...
Tak naživo je to opravdu kus krabice, porovnatelná s kodiakem. Na Octavii jsem v té chvíli co stál vedle vůbec nemyslel, když jsem to srovnával. A pokud to neumí dojet z Prahy do Ostravy , bez dobíjení, tak je to i na ***!
31. 3. 2021 10:14
Re: Ještě bych pochopil...
No vidiš. a ono umí. A ještě o velký kus dál.
Avatar - Blue Sun
30. 3. 2021 22:16
Re: Ještě bych pochopil...
Ty sám jsi absurdní.
31. 3. 2021 08:20
Re: Ještě bych pochopil...
Tak když to má někam dojet, tak o musí naložit baterkama. A pak nastupuje ten problém, že auto je větší a těžší, takže jde nahoru i spotřeba.

Jak to dopadá s elektro u menších aut, to se můžeš kouknout u Opel.de, kde jsou kalkulátory dojezdu. V některých nikterak extrémních režimech či teplotách dojezd s bidou na polovině WLTP.
31. 3. 2021 08:57
Re: Ještě bych pochopil...
na polovinu dojezdu se dostanes v nijak extremnim rezimu i s klasickym spalovakem
Avatar - twistedTSD
31. 3. 2021 16:38
Re: Ještě bych pochopil...
Za prvé u spalováku je mi dojezd celkem jedno, protože mám "nabito" za 2 minuty. Za druhé spalovák je nejúspornější při ustálené jízdě, EV spíše ve městě, kde mě dojezd víceméně nezajímá.
30. 3. 2021 20:54
Nechápu :-)
A proč ty asistenty vypínáte už před bránou, když víte, že po nastoupení po zavření brány je budete mít zase všechny zapnuté? :-[]
Rozbalit vlákno
0
30. 3. 2021 21:13
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Ozzman
30. 3. 2021 23:17
Re: Elektrický očistec
Zlatej diesel s automatem vid ;)
31. 3. 2021 00:37
Re: Elektrický očistec
Za mě pokud možno raději s manuálem, ale o to tady nejde. :-)
Avatar - Jaros71
31. 3. 2021 00:44
Re: Elektrický očistec
Mít tohle auto 2.0 TDI je do docela povedený Touran od Škody.. :-)

Takhle si ten krám můžou nechat.. :no:
31. 3. 2021 11:18
Re: Elektrický očistec
Ježiši, zase sputnikforum, hele, ono dávat odkazy na tuto veřejnou toaletu, která neudělal reálný test od roku 2017 a jen přebírá články, to je fakt ostuda. :D Pokud by pan redaktor nebyl idiot, využil by kartičku k autu na Ionity a jel jen po nich, jelikož jsou všechny dostupné po cestě do Zagrebu. Přijel by za necelých 6h a na nabíječce by trávil 40 minut celkem.
Avatar - Emel
31. 3. 2021 11:26
Re: Elektrický očistec
Zároveň je to tak, že Záhřeb (Budapešť, Bratislava) je z pohledu Ionity "hranice civilizace".
Polsko, Slovensko, Srbsko... a dále na východ... tam není nic.
Německo už má slušné pokrytí... i tak ale třeba na trase Berlín - Hamburk není nic.
Avatar - Ozzman
30. 3. 2021 21:39
Král levého pruhu
Tedy pravého ! V levo budou překážet jen exřidiči Oktávií, kteří se neumí řadit, nejde editovat, tak to musím okecat :D


V ČR to tak bude , aby to někam dojelo, jako Tesly na Autobahnu. Už docela jezdí v našem malém městečku kousek za Prahou už jezdí 2ks, kdyby to bylo normální SUV ve stylu Kodiaqu, má to zajímavé prvky, jezdí tu i ten zelený kousek, který byl na promofotkách a ta barva je zajímavá, ale když je vidím, tak stejně jako Tesly radši jezdí na dálnici stovkou, aby se to moc nevybilo... zlatej Kodiaq, zlatej spalovák ;)
Rozbalit vlákno
46
31. 3. 2021 07:29
Re: Král levého pruhu
Dodal bych, že nejen dálnice, ale i cesta po hlavních silnicích první třídy kolem 100km/h dále, než do vedlejšího města bude riziko! Těch dálnic tady zase tolik nemáme.
Avatar - Emel
31. 3. 2021 09:46
Re: Král levého pruhu
No ne, tak stovkou po státovkách dáš třeba 400km, takže na 200km se můžeš pustit i s tím, že v cíli nenabíjíš... řekněme že Hradec - Olomouc je na pohodu, Hradec - Ostrava na hraně.
Avatar - Ozzman
31. 3. 2021 10:33
Re: Král levého pruhu
Risknul by si to? Já asi spíš ne hele :D Je to takovej novej "sport". Dříve nám rostl adrenalin, když jsme jezdili rychle, dnes se budem bát, abychom dojeli.
Avatar - Emel
31. 3. 2021 10:50
Re: Král levého pruhu
Hradec Olomouc Hradec klidně.
Hradec Ostrava Hradec asi ne... resp. chtělo by to plán B.
Taky jsem zkoušel jezdit na spotřebu, PP vynulovanej, nebrzdit, plachtit... no, ale z Hradce bych to vydržel tak do Vysokýho Mýta. I když tady bych měl motivaci, tak... jako challenge bych to třeba zkusil :-)
Avatar - Ozzman
31. 3. 2021 14:27
Re: Král levého pruhu
Jako challenge, kdyz za tebou pojede auto s nabíječkou :D Jo, pro zábavu proč ne, asi každý jsme zkoušeli "ekorallye", také mám své nejnižší spotřeby, kterými se pak budu ohánět v diskuzích o spotřebě :D Ale není to normální jízda.
Avatar - Emel
31. 3. 2021 16:43
Re: Král levého pruhu
Však já se nehádám. Omezený dojezd a stoupající spotřeba při rychlé jízdě jsou pořád největší omezení EV, v kombinaci s malým počtem nabíječek a dlouhou dobou nabíjení.
Ale zas to není tak, že bys mohl jen kolem komína, okruh 200km reálného dojezdu i s návratem není v českých reáliích úplná tragédie.
Avatar - iudex
31. 3. 2021 12:00
Re: Král levého pruhu
Presne. Sú to úplné nervy, či Ti to vydá a dôjdeš domov (resp. po najbližšiu nabíjačku). Človek na rozdiel od bežného spaľováku stále rieši spotrebu a dojazd, proste pre mňa bola moja jediná skúsenosť s EV pomerne stresujúci zážitok (ale beriem, že som mal tú najhoršiu možnú alternatívu, Mazdu MX-30 s pidibaterkou a smiešnym dojazdom).
Avatar - Ozzman
31. 3. 2021 14:28
Re: Král levého pruhu
Já řídil akorát Kiu Soul, tady jen kousek po Praze a přilehlých vesnicích, ta byla příšerná, ale na semaforech jsem ujel 530d, tedy do 50tky, pak mne předlítl, ta elektrika tahá fakt solidně, ale těchto sprintů zažiješ tak 10 a pak šup nabít baterky :D
31. 3. 2021 15:57
Re: Král levého pruhu
podobně bys to svého času měl s pumpami na CNG, kterých bylo v republice pár a dneska už je jich plno...
Avatar - twistedTSD
31. 3. 2021 16:44
Re: Král levého pruhu
Taky většina z nás nejezdí na CNG a kdo ano, ten má "nabíječku" na firmě. :-) Dnes, kdy CNG nemůžou mít plnohodnotnou nádrž na benzín, do toho jde málokdo a jízda třeba do Chorvatska musí být celkem boj.
Avatar - simon_sez
31. 3. 2021 14:02
Re: Král levého pruhu
Tak ja takto 'sportujem' aj so spalovakom :-)
Naposledy, ked som si zaumienil, ze na tu benzinku sa musim dostat, tak sa mi podarilo rozblikat uz svietiace 'hladove oko' (to som ani nevedel, ze sa da).
Avatar - Ozzman
31. 3. 2021 14:12
Re: Král levého pruhu
Tak ale s tím spalovákem máš na každém rohu benzínku, když už ti zasvítí dojezd blížící se nule :D

Já jsem kdysi svou nerozumností a nezkušeností dojel asi 30 km na dojezd nula, v Bavorsku, v neděli, tenkrát jsem neměl ani snad moc Eur v hotovosti u sebe a všude zavřeno navečer, dotlačil jsem to silou vůle do Železné Rudy :D
Avatar - lamal
31. 3. 2021 14:36
Re: Král levého pruhu
V mojom cliu tak pípne rezerva, ze cuknes volantom, po kazdom starte to zazit nechces.
Avatar - Ozzman
31. 3. 2021 14:37
Re: Král levého pruhu
Jojo... to znám, když mi pípla poprvé v Meganu, malem sem naboural a ještě se rozsvítí kontrolka, která je dost podobná "check engine" a to u Renaultu značí infarktový stav :D
Avatar - lamal
31. 3. 2021 14:43
Re: Král levého pruhu
F4R sa o potravu hlasi velmi vehementne, check engine ma v zalohe :D
Avatar - Ozzman
31. 3. 2021 14:58
Re: Král levého pruhu
:-[] Jo, ta zahanbí nejednu Barikovu ameriku :D V té spotřebě :D
Avatar - lamal
31. 3. 2021 15:04
Re: Král levého pruhu
kamosov typeR je o 2l vyssie ako ja na Cliu, takze pohoda, do konca ako sa oteplilo cisto mestske jazdenie zvlada za 10,6/100 a nie za 11,2 :yes:

ked zaratam 2x24 kc listok napr cestou do prace, na Cliu ma to vyde na tolko isto, teraz este menej...
Avatar - Ozzman
31. 3. 2021 15:07
Re: Král levého pruhu
Ja jezdím kolem 10 , spíše krátké trasy , někdy je to i 11 :D Ale asi by byla challenge jet dálku pod 8 :D To už chce hodně umu
Avatar - lamal
31. 3. 2021 15:37
Re: Král levého pruhu
zalezi kde, na okreske sa to da v pohode, na dialnici to chce ist 110 :D
Avatar - Barrichello
31. 3. 2021 15:04
Re: Král levého pruhu
Na Rolls to nemá :-)
Avatar - speedfred
31. 3. 2021 17:41
Re: Král levého pruhu
No schválne koľko berie RR ? 20-25L ?
Avatar - Barrichello
1. 4. 2021 12:50
Re: Král levého pruhu
čistě město tak 20-25 dle provozu :-)

Mimo město tak 14-17
Avatar - Barrichello
31. 3. 2021 11:50
Re: Král levého pruhu
Jo ty odpichy maj elektromobily super, dneska sem to odpálil z křižovatky, za mnou Tesla 3, borec mě dojel až na dalších světlech.

Asi už měl vybitý batery chlapec, smůůla no.

Já mam v nádržích aktuálně 90 litrů z celkových 162, takže já to odpíchnout můžu

FOSILU A V8 zdar :-) :-) :-)
31. 3. 2021 12:30
Re: Král levého pruhu
Kde se v některých lidech bere ta utkvělá představa, že s nimi lidi chtějí závodit? ne každý je zastydlý puberťák ;-) k tomu zrychlení.. sám mám archaickou V8 jako ty (E65 750i), a tak vím naprosto spolehlivě, že kdyby pán v tesle jen malinko chtěl, znuděně tě předjede na třetinu plynu, zatímco budeš toho dědečka trápit na doraz :D osmiválce jsou úžasné motory zvukově, nicméně dynamicky, pokud na tom nemáš alespoň kompresor a 700 koní, je to proti EV těžká bída.
Avatar - Barrichello
31. 3. 2021 12:46
Re: Král levého pruhu
Jenže já sem nezávodil, já sem se svižně rozjjel z křižovatky.....Tesla zůstala daleko za mnou :-)

Mě těch 400 koní na 70% toho co se vyskytuje na silnicích bohatě stačí :-) :-) :-)

A mít elektromobil s kterým se rozjíždím jak s Fabií 1,2 a pak jedu 45 je trošku trapný ne :-) Právě sem čekal jak mě úžasný elektromobil dohoní hned na 200 metrech a ono kulový :)

PS: bawo má o 30 HP méně a o 60 Nm méně :-) Jinak ten motor sem měl v 650i :-)
Motor je dobrý, o zbytku bmw už se to říct nedalo :-)
31. 3. 2021 15:58
Re: Král levého pruhu
na křižovatkách ve městě je to zařízeno tak, že když se rozjedeš svižně z jedné, na té druhé budeš stát na červenou. tomu v Tesle to možná někdo řekl a věděl, že když pojede normálně, projede bez zastavení ;-)
Avatar - Barrichello
31. 3. 2021 16:16
Re: Král levého pruhu
Tak to se mu evidentně nepovedlo, na té druhé sme stáli oba :-) Naopak mě se takhle dost často povede ještě tu zelenou na další chytit :-)
31. 3. 2021 17:58
Re: Král levého pruhu
Nevyhováraj. Skrátka jazdíš jak cvok.
Avatar - Barrichello
1. 4. 2021 12:50
Re: Král levého pruhu
Jezdím v pohodě a nikoho neohrožuju jen se nerozjíždím z křižovatky jak s Fabií Junior a nejzdím po okresce kde je povolená 90 s bídou 73 jak někteří :-)
31. 3. 2021 12:41
Re: Král levého pruhu
Presne tak, ten v tej Tesle ma viac rozumu ako ty, jednoducho nechcel pretekat. Ono ludia jazdiaci na elektromobiloch su trochu inteligentnejsi vacsinou. A keby ti chcel urobit hanbu, tak ta tvoja zastarala rachotina by nemala sancu. Jedine co sa tyka hluku a emisii, to ano.
Avatar - Barrichello
31. 3. 2021 12:49
Re: Král levého pruhu
Já nebolokuju účastníky silničního provozu bezdůvodně pomalou jízdou a nevytvářím kolony tím, že na křižovatce, kde je technicky možné , aby projelo na interval 9 aut projedou 4, protože někdo nechce mít vyšší spotřebau, má vybitý baterky a čumí do mobilu nebo si kouzpil zdechlou ludru co to dělá na stovku za 17 sekund.

S emisema se jdi vycpat laskavě, na LPG to o má o 24% menší emise jak dehet nebo benzín, vaše EV má emise v Počeradech, Číně, Rusku, Africe a Chile a na světových mořích, kde vám ty stovky tun surovin musí dotáhnout 30-40 let stará herka jezdící donedávna na mazut :-) :-)
A hluk k autům patří, pokud ti vadí, zavozvon u Kočky a at ti zapne na Matějský autodrom, můžeš si tam drandit nehlučně celej den :-)
A na elektriku :-)
Popř. dopravní podniky hledaj obsluhu do tramvají a trojebusů, přihlaš se.
Akorát tam už je hluk taky :-) :-)
Avatar - Emel
31. 3. 2021 13:49
Re: Král levého pruhu
A uvědomuješ si, že ve finále vyčítáš elektrombilu odpich z místa?
Avatar - Barrichello
31. 3. 2021 14:39
Re: Král levého pruhu
No já sem čekal právě na ten odpich a ten nebyl.

Takže bud je pan majitel louda /pos**a, pak k čemu je mu zrychlení nebo šetří baterky a pak to asi tak zázračný není že, s tím dojezdem a zároven k tomu zrychlením.
31. 3. 2021 15:59
Re: Král levého pruhu
včera mě takhle předjel nějaký mlaďoch v Golfu a vsadím se, že z toho měl podobné Vánoce jako ty:)
Avatar - Barrichello
31. 3. 2021 16:15
Re: Král levého pruhu
Jenže já sem nikoho nepředjel a s nikým nezávodil, já sem odjel v obvyklém tempu z křižovatky :-) :-)
31. 3. 2021 18:00
Re: Král levého pruhu
Pokiaľ takým spôsobom jazdíš bežne, tak som rád, že nejazdíme rovnakou trasou.
Avatar - Barrichello
1. 4. 2021 12:48
Re: Král levého pruhu
Ne budu se rozjíždět s 400 konovou V8 na 50ku půl dne asi, když to ta kára a má za 3 vteřiny a přede mnou široko daleko žádný auto:-)
že to žere v tu chvíli 25 mě netrápí, když stojí litránek 12, to je jako když ti žere naftička co stojí 32 kč 9,5 litru :-) Což když na to šlápneš žere úplně v pohodě, V6 v SUV i daleko víc :-)
Navíc když je rovinka nebo kopec dolů, tak když na to šlápneš, tak pak jedeš na volnoběh zadarmo klidně třeba půl kiláku když je dobrý úsek a u mě ještě na 4 válce, protože to při plachtění z kopce nebo po rovině bez plynu ty 4 válce vypne :-)


Jak se rozjel borec s Teslou, tak rychlejc to dám možná i s karburátorouvou rollskou starou 36 let :-) :-) :-)
Avatar - Emel
1. 4. 2021 16:21
Re: Král levého pruhu
No jak myslíš. Věta "borec mě dojel až na dalších světlech" to možná shrnuje líp, než jsi měl v úmyslu :-)
Avatar - Blue Sun
31. 3. 2021 13:34
Re: Král levého pruhu
Jasně, ty jsi to odpálil, a jemu to bylo naprosto u prĐele, a na tvoje dětinské machrování zcela okázale kašle. Ale hlavně, že sis zase našel důvod, proč kopat do Tesly... jsi čím dál větší dement.
Avatar - Barrichello
31. 3. 2021 13:44
Re: Král levého pruhu
Šacoval bych to na Battery low, ekobolševická kreaturo :-) :-) :-)
31. 3. 2021 18:01
Re: Král levého pruhu
Skús pohľad do zrkadla, tam uvidíš kreatúru.
Avatar - Barrichello
1. 4. 2021 12:38
Re: Král levého pruhu
Nápodobně, fandové Grétky se tu sešli :-) :-) :-)
Avatar - Blue Sun
31. 3. 2021 20:10
Re: Král levého pruhu
Jasně, protože každý přeci s tebou musí nutně chtít závodit na světlech. Ty jsi fakt nekonečný vůl.
Battery low máš zjevně v hlavě... a už dlouhodobě.
Avatar - Ozzman
31. 3. 2021 14:09
Re: Král levého pruhu
No, tak na Teslu si věříš, ale to si ještě na světlech nepotkal Hamunu s Aurisem, ten by ti ujel ;) :D
Avatar - Barrichello
31. 3. 2021 14:41
Re: Král levého pruhu
Určitě, na hybridní tojotu - ještě řízenou hybridní Hammunou/Kylie nemá nic na světě.

Hammuna už by byl ve Vršovicích a já bych byl ještě na křižovatce v Libni, to je naprosto jasný :-) :-)
31. 3. 2021 10:25
Babišovy sny
Tady se zas ukazuje jak ten náš stát je tragickej. Zatím co automobilky začínají chrlit jedno použitelný EV za druhým, tak nabíječek je tu pět a půl. Hlavně že Babiš na plakátech sní o rychlých vlacích a zanáší nám zemi žlutým pylem z řepky. Fuj.

A omlouvám se všem za tu politiku, ale to podle mne nejde přejít. Prostě když si koupím takový auto, tak mi fakt nevadí, že na zpáteční cestě praha brno si dám zastávku na půl hoďky na dobití, ale pokud se tu budou prodávat tisíce ev aut ročně, tak z tý zastávky bude několikahodinový čekání na zásuvku.
A to není problém elektromobilů ale počtu zásuvek. Prostě doba řepková. :no:
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Barry Lyndon
31. 3. 2021 11:28
Re: Babišovy sny
Každý národ má takovou vládu, jakou si zaslouží. A národ lokajů a služek si holt zaslouží právě toho Babiše (alternativně Filipa, Okamuru a nebo ještě horší obskurnosti).
Zatímco jinde už rychlovalky mají a teď řeší elekromobilitu, tady máme pro letošek o korunu zlevněnou naftu (koblihovci, pro které je etalonem kvality 15 let starý diesel, hýkají blahem) a rychlovlaky na plakátech. Místo stavby infrastruktury dotujeme toustový chleba. Řešení to asi nemá.
Avatar - Barrichello
31. 3. 2021 11:47
Re: Babišovy sny
U nás jezdí za barákem motráček s dieslem Tatra z roku 1987 a jímky vyváží Praga V3S a vy chcete řešit elektromobilitu a rychlovaky, nezdá se vám, že v jistých oblastech sme v mírném skluzu cca 40 let.

Takže bych to chtělo sehnat někde 200, ovšem MILIARD, a SAMOZREJMĚ EURO!!!

A pak můžete něco tvořit, do tý doby SM smůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůlaaaa a na elektro se musíte proste VY*RAT!!!
Kde nic není, ani EUROBOLSEVICKA lůza nebere!! A pokud nařídí zákazy, tak výstup z EU nebo kandelábry to jistí :)
Avatar - Barry Lyndon
31. 3. 2021 14:08
Re: Babišovy sny
To je právě ono, dotovaný motoráček smradláček na trati z dob CK Mocnářství. Jestli by nebylo efektivnější koleje vytrhat, udělat tam cyklostezku a ty tři lidi, co tím jezdí, poslat mikrobusem, to by se ušetřilo! Třeba by se za to mohla pořídit kanalizace a 50 let stará smradlácká vejtřaska (ostuda provozovatele) by pak nebyla vůbec potřeba.

V 89 se říkalo, že jak dlouho se to kurvilo, tak dlouho se to bude napravovat. S tímhle přístupem už to za těch cca 8 let, co nám zbývá, ale určitě nestihneme. My totiž budeme radši skuhrat, krást, nadávat na EU a volit Bureše.
Avatar - Barrichello
31. 3. 2021 14:36
Re: Babišovy sny
Pardox je, že ta trat pro motoráček je plně rekonstruována někdy před 10 lety, takže už za těžké prachy. Koleje, můstky, betony kolem, sloupy atd je všechno těch 10 let staré.

kanalizace v obci je, myslím že ne v celé ale to je fuk, i tak se pán s V3S uživí, ale na to pořidit si novej MAN zřejmě nemá no :-)

A asi tak nějak je to v celé ČR, kolik peněz chybí jen domovům seniorů, pečovatelákům, dětským domovům atd.

Za téhle situace dávat prachy do elektra a rychlovlaků, SORRY JAKO :-) :-)
Tady sou jiný vážný problémy k řešení
Avatar - Barrichello
31. 3. 2021 14:45
Re: Babišovy sny
Jinak Polsko už otevřeně vyhrožuje vystoupením z EU, jestli se přidá i Madarsko, bude eurosoudruhům včera s Makaronem a Makrelou a Ursulou pořádně horko, sem jim lodička začíná rozpadat a nabírat vodu :-) :-) :-)
31. 3. 2021 16:00
Re: Babišovy sny
ty jsi blázínek... co bude Polsko dělat bez EU proboha... stejně jako spousta dalších uber-ekonomik...
Avatar - Barrichello
31. 3. 2021 16:14
Re: Babišovy sny
A co bude dělat EU bez Polska, Madarska a Británie.....a kdo bude další :-) :-) :-)

Polský potraviny jdou do půlky EU, čím ej nahradíš? Hmm? Asi ničím vid :-)
Avatar - Blue Sun
31. 3. 2021 20:11
Re: Babišovy sny
Polské potraviny nikomu chybět nebudou, tvoří jen pár procent celkové produkce. Maďaři mají prakticky nulový přínos. Bez Poláků se fakt docela slušně obejdeme.
Avatar - Barrichello
1. 4. 2021 12:37
Re: Babišovy sny
Fakt? Dyt se tam všechno vyrábí, hlavně pro trhy bývalé=ho východního bloku. Koupíš v Německu Persil, na tom je Made in Germany, koupíš ho tady nebo v Rumunsku, výrobeno Polsko.

To samé jogurty, má tam fabriky kdekdo, Zott a spousta dalších, Lidl bere z Polska tam 35% produkce, u sýrů a mléčných výrobků až 50% :-)

Osobně sem neviděl v českých obchodech jiný jogurt než německý, polský a český (nepočítáme-li specializované prodejny nebo obří hypermakerty kde sou v koutku krčí 2 druhy francouzského za lidovku 40 Kč+, což nikdo nebere)

50% levných piv vyrobeno v Polsku

Takže asi tak :-)
Avatar - Barrichello
31. 3. 2021 11:43
Re: Babišovy sny
ne to je problém nesmyslného přechodu na Elektriku, když nemam čím nabíjet, kde vyrábět proud až vypnu uhelky, (větrník a FVE zásadně neuznávám, nestabilní zdroje pro srandu králíkům) , nejsou dimenzované trafostanice, na zapadlých vesnicích ani rozvodná sít a ani jističe po barácích atd atd

prostě utopistický nesmysl nástupců Trofima Lysenka a Mičunrinců, zelený bolševický eurosvazácký pavědci :-)

Kup si káru na benzín a nemusíš řešit, dokud ti to ekobolševik nezakáže/nezdaní :-)
Avatar - kuk
31. 3. 2021 15:59
Právě úspornost se v zimě neprojevila, naopak...
... a proto v Bolce čekali na jaro až se voteplí aby si novináři nestěžovali na krátkej dojezd. V zimě se nám majitelé ohlásej kam až jim to dojede nebo nedojede. :-! :-! :-!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - jozephko
31. 3. 2021 17:01
Enyaq je síce pekný...
... ale viac sa mi páčia nové elektrické Hyundaie a Kie. Volkswagen sa až moc opičí po Tesle, a v interiéri je to vidieť. Hyundai/Kia ide svojou vlastnou cestou, a podľa mňa je to lepšie riešenie. Napr. aj používaní 800 V nabíjacieho systému.
Škoda spolu s Volkswagenom len sťahujú náskok Tesly, Hyundai/Kia náskok už dohnal a môže Teslu čoskoro predbehnúť.
Rozbalit vlákno
3
31. 3. 2021 17:42
Re: Enyaq je síce pekný...
Jen podotykam, ze s tou 800 V architekturou prislo Audi e-Tron a Porsche Taycan, coz jsou shodou okolnosti produkty koncernu VW, ktery je akorat nasadil nejdriv do premiovych znacek... Osobne bych prave ted na sve soukrome podium EV daval prave tato dve auta od koncernu, i kdyz samozrejme ty nejnovejsi veci od H/K jsou taky super (ovsem taycan a e-tron uz delsi dobu jezdi).
Avatar - twistedTSD
1. 4. 2021 00:03
Re: Enyaq je síce pekný...
Tak rozežraný E-tron nevím jestli bych dal na jakékoli podium.
1. 4. 2021 08:05
Re: Enyaq je síce pekný...
Obyčejný e-tron není moc zajímavý, ale prodává se prý slušně. Ale GT a RS e-tron GT jsou dost dobrý... je to vlastně taycan, ale dost lidem může vyhovovat i víc. Podle mě hodně podařený vstup do tohoto vyššího segmentu.
Avatar - jozephko
31. 3. 2021 19:33
Ja som písal o škoda a vw
:-) Porsche ani Audi nie sú masovky...
Rozbalit vlákno
2
31. 3. 2021 21:40
Re: Ja som písal o škoda a vw
Audi vloni prodalo 1,7 mio. aut. Škoda jenom 1,0 mio.
1. 4. 2021 08:08
Re: Ja som písal o škoda a vw
Audi prodává v Evropě víc aut než Kia a víc než Hyundai... to jen tak na okraj... je to sice prémie, ale minimálně v Evropě i masově rozšířená. :-) No a pointa je asi v tom, že skupina VW ty technologie má, dokonce s nimi přišla dřív než H-K. Kdyby VW chtěl tuto techniku nasadit konkrétně pod značku Škoda nebo VW, tak to může udělat zítra (rebadging), ale je to věc jejich komerčního rozhodnutí, protože mají široké portfolio značek včetně prémiových, a ty musí mít nějaký technologický náskok.
1. 4. 2021 01:18
Smělé plány! (Možná až příliš...)
https://www.autoforum.cz/…-je-chce-prodat/
Rozbalit vlákno
0
16. 4. 2021 23:27
Ingot
To je ale pokrok udělat z aut o hmotnosti cca 1,3 tuny ingot o 1,8 tuny. Kdo netuší, o čem je řeč, je to více než váží Cadillac seville 2001 v plné palbě. Konstruktéři elektromobilů si musí uvědomit, že takové ingoty mnoho nevydrží a celý podvozek bude nedměrně namáhán stejně jako vozovka pod ním.
Rozbalit vlákno
0
7. 6. 2021 22:10
.......
.........
Rozbalit vlákno
0