Sám vlastním jedno černé kupé z roku 1988. Na svoji dobu velice sofistikované auto. Vždy, když ho projedu tak mě zvláštní chod motoru pohladí na duši. Motor je silně podštvercový, takže krásně letí do otáček, ale díky variabilnímu sání je i pružný. Ale na Hondu dost žíznivá jednotka. Ale to je způsobeno dost krátkým stálým převodem. Podvozek díky kombinaci tuhého zavěšení a vysokým pneumatikám krásně žehlí nerovnosti, ale zároveň je dostatečně tuhý pro svižnou jízdu. Brzdy jsou na tu váhu dostatečné. Jedinou výtku mám k řízení. Je přesné a díky hydraulickému posilovač i upovídané, ale dosti pomalé. Někdy mám pocit, že točím kormidlem jak na lodi.
Vlastnil jsem pět let Legenda sedan 1988 s motorem 2,5 bezkat 127kW (francouz, pro německý trh měli kaťák a jen 110kw). S tím to motorem akceleroval podle dat z netu za 8,2 sekundy a byl tedy nejrychlejší atmo verzí. Někde jsem se tehdy dočetl, že z šestiválce pro tento legend vycházel motor pro NSX. Zvuk mají tyhle legendy naprosto dokonalý!
Chyb jsem v článku našel více. Ta bezkatová verze je to nejlepší co muže být. Jinak motorový blok je stejné konstrukce jako v NSX. Stejný zdvih, jiné vrtání. Rozdíl byl hlavně v hlavách motoru. Kde v NSX byl montován VTEC. Mazání s chladičem oleje bylo stejně řešené. Legend měl výkonejší olejové a vodní čerpadlo. Systém mazání motoru a odvětrávání klikové skříně byly vyřešeny perfektně. Olej málo degradoval, klika s vačkami byly dobře mazány. Motor při dobré údržbě snesl hodně.