Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v březnu 2021: Obří meziroční skok, Hyundai druhý, Mercedes čtvrtý

Registrace nových automobilů letos poprvé meziročně vzrostly. Těžilo z toho hned několik značek, Hyundai se díky růstu dostal na druhé místo, Mercedes obsadil skvělou čtvrtou příčku.
Zpět na článek
8. 4. 2021 09:25
8. 4. 2021 09:28
8. 4. 2021 11:59
8. 4. 2021 16:10
8. 4. 2021 18:06
8. 4. 2021 23:33
9. 4. 2021 10:02
8. 4. 2021 16:20
8. 4. 2021 16:35
8. 4. 2021 18:20
8. 4. 2021 18:26
Avatar - Dzakobo
8. 4. 2021 08:21
To je sice pěkný
Ale 50% prodejů nových vozů v ČR tvoří VW group: Š. + VW + SE. + AU.: 36,59 + 8,69 + 3,18 + 1,49 = 49,88% a to není započítané Porsche...
Třeba pro takový Fiat je velká ostuda, že není ani v TOP20. Njn, když chybí solidní nabídka modelů...
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Emel
8. 4. 2021 09:41
Re: To je sice pěkný
Což je docela ok, ne?
Ta třetina pro domácí značku je podle mě tak zdravá, národ by měl podporovat domácí produkci... což částečně je i Hyundai na druhém místě. A necelých 9% pro VW je spíš málo...
Avatar - Dzakobo
8. 4. 2021 11:45
Re: To je sice pěkný
Kdybych řešil služební vozy do firmy, klidně bych uvažoval i nad Škodami, např. Scala 1.0TSI. Ale jako své auto Škodu pokud možno nikdy - protože si každý myslí, že se jedná právě o fasované auto :D
Nicméně iD.4 či Enyaq budou (až vyladí soft) velice konkurenceschopná auta. Už aby Stellantis přišel s něčím podobným. Ale Peugeoty mě kvůli i-Cockpitu nezajímají.
Avatar - Emel
8. 4. 2021 12:27
Re: To je sice pěkný
Pokud se mi něco líbí (Superb, Octa RS, svým způsobem ten Enyaq)... tak je mi jedno co si kdo myslí :-)
Avatar - Dzakobo
8. 4. 2021 12:42
Re: To je sice pěkný
I tak si myslím, že je lepší jezdit něčím zajímavějším, než ve voze značky, která je každým třetím autem v provozu... Octa RS určitě je fajn, A5 Sportback nebo 4er GC jsou ale trochu jinde... (jasně že i cenově)
Avatar - Emel
8. 4. 2021 12:49
Re: To je sice pěkný
Ale tak přece to není jen o značce, ne? Toyota je nejprodávanější značka planety, ale Supra je výjimečné auto.

A5 Sportback... no fajn, ale podíl firemních aut je u té A5 ještě výrazně vyšší než u té Octavie, takže pak je otázka, jak to vlastně je s tím fasováním. To se tady tak říká, aby se devalvovaly firemní prodeje... ale reálně to nic moc neznamená. A samozřejmě je to úplně jiná cenová, i když bys bral srovnatelnou motorizaci... což pak trošku ztrácí smysl.
8. 4. 2021 14:26
Podíl firemních aut
Výrazně vyšší podíl firemních aut A5 než Octávie si myslím, že je poněkud silné konstatování vzhledem k tomu, že za březen mělo celé Audi podíl aut prodaných na firmy 95 % a celá Škoda 90 %. Tentokrát je za březen vítěz podílu prodaných aut fyzickým osobám (nepodnikajícím) Ssangyong s 70,4 %, Mitsubishi 69,4 % a Honda 60 %.
Avatar - Emel
8. 4. 2021 15:51
Re: Podíl firemních aut
To je ale anomálie daná covidem (a i tak je to dvojnásobek).
V běžných podmínkách má Audi 5-7% soukromých a Škodovka 15-20% (když se podíváš na čísla třeba 2014-19).
"Vítěz podílu" je titul k ničemu... Cadillac má za březen 100% soukromých (jedno auto :-)).
9. 4. 2021 06:19
Re: Podíl firemních aut
Myslím, že je to pochopitelné, protože soukromé osoby jsou zadrátované v okresech au nás v ČK zbyl asi jeden dealer (CB Auto). Vítěz podílu je možná pro Tebe k ničemu, ale je to "můj" trh, takže ho sleduju bedlivě. Mně zase nezajímají producenti téměř čistě firemních aut, protože u nich logicky dochází k výraznému zvýhodňování jejich velkých zákazníků, čili firem.
Avatar - Emel
9. 4. 2021 08:44
Re: Podíl firemních aut
No dobře, ale k čemu je informace, že nejvyšší podíl soukromých prodejů má za březen Cadillac... s jedním autem?
Pod firemní auto se toho schová strašně moc - služebák ve velkým fleetu, pracovní auto pro živnostníka, soukromé "daňově optimalizované" auto pro podnikatele, benefit pro zaměstnance, soukromé auto na operák.
Jiný svět jsou z toho jen ty velké fleety. Jestli kupuješ jedno auto jako živnostník na IČ nebo jako soukromá osoba je celkem fuk.

Mě by ta statistika taky zajímala... ale dokud se na firmu tlačí co jde kvůli (primárně) DPH, tak to nemá moc velkou vypovídací hodnotu. Čtyři zaměstnanci v dubnu nafasovali Lamborghini... :-)
9. 4. 2021 09:15
Re: Podíl firemních aut
Ten rozdíl pro mě tam je. Pokud si živnostník a koupíš si Lamborghini, tak asi pokud máš dost velký obrat na to, abys byl plátcem DPH a uplatnil jsi cenu, kterou zaplatíš do nákladů, které ti sníží daně. Modelově by to asi byl úspěšný fotbalista, který jako OSVČ (nejspíš) odečte DPH z ceny - to může být dejme tomu 1,2 milionu (při ceně cca 6 milionů) a následně si může dát 600 tisíc do nákladů po dva roky (pokud si ho koupil loni nebo letos). Pokud si ho koupím já (jako osoba bez zdanitelných příjmů), zaplatím 6 milionů z mých už zdaněných peněz (ze zaměstnání a úroků) a všechno ostatní jde z mých zdaněných peněz (benzín, opravy, pojistka ...).
Avatar - Emel
9. 4. 2021 09:24
Re: Podíl firemních aut
No to popisuješ důvod, proč se ta auta píšou na firmu kdykoli to jde, i když vlastně slouží jako soukromá... a proč je ta statistika ve výsledku k ničemu.

Já myslel, že řešíme fungování trhu a zvýhodňování velkých zákazníků... což ale není tenhle případ. Prodejci je jedno, jestli si to jedno Lambo koupíš jako soukromá osoba Xylo nebo OSVČ Lafata, jestli odečteš DPH nebo ne... to je tvůj boj.
9. 4. 2021 10:57
Re: Podíl firemních aut
Jen vysvětluju, proč podle mého názoru jde o dva různé trhy - jeden firmy, Lafata, pokrejvač a druhý - Xylo, Topper ...... To je důvod, proč se dívám jací výrobci prodávají především fyzickým osobám nepodnikajícím, protože tam zřejmě nakupují lidé s podobnými přepravními potřebami jako já. Velcí zákazníci (LeasePlan) je ještě něco jiného a tak si troufnu říct, že to prodejci (výrobci) jedno není :-[]
Avatar - KANKUNEN
8. 4. 2021 08:26
Pro srovnání objektivní
je třeba přidat rok 2018.
Rozbalit vlákno
0
8. 4. 2021 08:55
Tak hluboký pád...
... Renaultu by ještě před takovými 2 lety byl zcela nepředsravitelný... :-O :no:
Rozbalit vlákno
7
8. 4. 2021 10:03
Re: Tak hluboký pád...
No, asi tak. Přitom Captur by měl být teoreticky prodejní trhák. Jenže motorová nabídka je hodně zvláštní a cena taky není právě úplně vstřícná. Pro příznivce LPG (jestli tedy ještě nějací zůstali) je to ale dobrá volba. Ale to evidentně nestačí.
Avatar - twistedTSD
9. 4. 2021 22:17
Re: Tak hluboký pád...
No právě. Capturu chybí rozumný střed, nedá se koupit za rozumné peníze s rozumným benzínem.
Avatar - Ozzman
8. 4. 2021 11:17
Re: Tak hluboký pád...
Renault zdražil, kdo chtěl Clio, ten ho koupil když ho představili, bylo s 1.0 TCe a 1.33 TCe (na Renault klubu je jich fakt hodně nových), Captury taky nabrali, než se zdražilo a Megan bohužel poskočil. Na druhou stranu, pokud inovovali podvozek, jak se psalo u faceliftu, tak v kontextu zdražení nižší střední je to pořád velmi slušná nabídka za 500 tisíc s 1.33 Tce 140, to jde.
Avatar - Emel
8. 4. 2021 12:10
Re: Tak hluboký pád...
1.3 jen Edc při představení, těch tolik nebylo
Avatar - Ozzman
8. 4. 2021 12:27
Re: Tak hluboký pád...
Ale na renault klubu je pár lidí má, jasny, je to socialni bublina, ale prodalo se jich pár :) Jeho kouzlo bylo taky v tom, že nedávno to bylo asi nejlevnější auto s automatem na trhu, cca 340 tisíc s 1.0 TCe a AT
8. 4. 2021 16:23
Re: Tak hluboký pád...
slyšel jsem že Renault s covidem zavřel kanceláře. Tak možná zapomněli zaměstnancům doma říct že tam mají makat. :D
Avatar - xxc
9. 4. 2021 06:37
Re: Tak hluboký pád...
Kancelarie maju otvorene v pohode, len nacasovali zle zdrazenie, ked ludia pomaly zistuju, ake sroty predavali. Chceli predavat kvalitu za vyssiu cenu, mozno ju uz aj ponukaju, ale ludia im po skusenostiach neveria.
8. 4. 2021 09:25
Škoda...
...že tady nejsou rozepsána auta na baterky.
Rozbalit vlákno
1
8. 4. 2021 09:26
Nový Tucson ...
.. se chytl dobře, jak vidím. :yes:
Rozbalit vlákno
13
8. 4. 2021 09:43
Re: Nový Tucson ...
To uvidíme za pár měsíců :-) tady ještě budou mít velký vliv vozidla co šla k dealerům a navíc se už naváží první plugin hybridy k dealerům :-) ale je pravda že na to v jakém málem městě žiju tak vím už o 5 vozidlech co si tady někdo koupil :-)
8. 4. 2021 09:46
Re: Nový Tucson ...
No já žiju na dědině co má 2 tis obyvatel a jsou tady už dva, sice nevím, v jaké specifikaci, ale i tak jsem překvapen.
Avatar - KANKUNEN
8. 4. 2021 09:46
Re: Nový Tucson ...
Nový Tucson je příprava na FCL. Ty zajímavé diody měly být taky jako hlavní světla a ty vředy navíc. Zadní blinkry jsou žárovky v nárazníku a volant ve stylu Audi je odporný.
8. 4. 2021 09:57
Re: Nový Tucson ...
Co furt máte s těmi blinkry, co vám na nich vadí, že je má Tucson? A u ostatních i prémii je to OK, že? A volant ve stylu Audi, ach Bože!
Avatar - Alf1k
8. 4. 2021 10:13
Re: Nový Tucson ...
Co třeba, že to vypadá odporně, levně a je to nesmysl? ;-)
8. 4. 2021 10:48
Re: Nový Tucson ...
A u RR Sport či evoluqe(teď nevím přesně, který to je) to nevadí? Tam to levné není?? Fakt názor na palici!
Avatar - Ozzman
8. 4. 2021 11:13
Re: Nový Tucson ...
Možná jsi tu první den, nevím, ale pokud se někomu něco nelíbí, tak se mu to většinou nelíbí jak na Hyundai, tak na té Audi. Já s volantem problém nemám, ani s interiérem, ale exteriér se nepovedl, jak to vypadalo na promofotkách zajímavě, na živo to vůbec nefunguje.
Avatar - wakantanka
8. 4. 2021 16:02
Re: Re: Nový Tucson ...
Kamoš si ho kúpil v čiernej farbe, popravde to auto potrebuje inú farbu, vtedy je viacmenej o.k. zas na druhú stranu nič z čoho by som padol na zadok.
8. 4. 2021 18:51
Re: Re: Nový Tucson ...
A z kterého auta v mainstreamu padneš na zadek? Mě tedy osobně žádný nenapadá.
Z designového hlediska je ale Tucson dobrý počin. Nízko posazené hlavní světlomety oceňuji jako už asi starší řidič kombíku,nebo hatche.
Protože za tebou jedoucí vysoko posazená světla dodávek nebo suv jsou opravdu v noci výborné pro oči :no: .
Bez ohledu na subjektivní líbí, nelíbí, má to aspoň nějakou myšlenku :yes: , což se o jiných říci nedá.
12. 4. 2021 09:26
Re: Re: Nový Tucson ...
Designově třeba Mazda 3 sedan.
Trvá captur je taky hodně fajn. Ale mluvím skutečně jen o Design.
Avatar - Alf1k
8. 4. 2021 12:52
Re: Nový Tucson ...
Tak se hlavně nevztekej jak malé děcko, chápu, že jsi asi fanda značky a pokud jsi se svou garáží spokojen tak je to dobře ne? Mě prostě zezadu Tucsoun připomíná nějaké odrazky z něčeho z 90sátek a nevim proč by měl blikat blinkr někde dole, kde to uvidím možná tak z kamionu.
A co? Každej máme svoje. Když mi lidi říkaj, že moje auto je ocucanej bombón tak taky respektuju jejich názor a volbu ostatních, zkus to někdy ;-)
8. 4. 2021 17:41
Re: Nový Tucson ...
Ne ty blinkry jsou hnusný u všech aut co to řešení používají. Volant nevím jestli je ve stylu Audi, ale nelíbí se mi. Tucson téhle generce opravdu není moje krevní skupina, už jsem měl možnost si jich pár docela zblízka prohlédnout a fakt ne, naživo je to ještě horší než na fotkách.
8. 4. 2021 23:28
Re: Nový Tucson ...
Tak přiznám se, že pro mě je nový Tucson v reálu taky zklamání. Na prvních fotkách to auto vypadalo fakt zajímavě, ale problémem je, že tento extrémistický styl designu se hrozně rychle okouká. Takže za mě ne, to auto mi designově prostě nesedí ani zvenčí, ani uvnitř. A nejde jen o ty ošklivě utopené zadní blinkry a hnusný volant. :-(
Avatar - WinDiesel
8. 4. 2021 09:26
Ledviny netáhnou ....
Zdá se že není přímá úměra mezi velikostí ledvin a zájmem publika.
Němečtí soudruzi by se měli nad sebou zamyslet, kde asi udělali chybu, když jiní němečtí soudruzi uspěli ... :-)
Rozbalit vlákno
3
8. 4. 2021 09:29
Re: Ledviny netáhnou ....
Já myslím, že je to sezónní záležitost, to přejde. Navíc, lidé to auto nekupují kvůli ledvinám, ale kvůli té vrtuli ve znaku :yes:
Avatar - WinDiesel
8. 4. 2021 11:39
Re: Ledviny netáhnou ....
jako fór dobrý
BMW nevyjadřuje high class dostatečně decentně
Avatar - Barrichello
8. 4. 2021 10:45
Re: Ledviny netáhnou ....
hlavně netáhne BMW 7, v luxusní třídě kraluje MB S takovým způsobem, že ostatní hrají jen roli statistů :-)
8. 4. 2021 09:28
Octavia vs i30
Jak dlouho bude trvat, nez Skoda Auto procitne, ze zdrazeni Octavie nebylo uplne idealni ?
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Emel
8. 4. 2021 09:37
Re: Octavia vs i30
Pro rozšíření pohledu...
V Evropě má za 1-2 Octavia 28.500ks... i30 necelých 6.000ks. Focus 16.500ks, Golf 32.000ks. Což se obávám, že Škodovku k nějaké zásadní revizi cen nenutí... obzvlášť pokud na ní dopadnou problémy s dostupností čipů.
Avatar - WinDiesel
8. 4. 2021 11:40
Re: Octavia vs i30
ale klid, octa jde hlavně do fleetů, tam jsou realizovány úplně jiné ceny
Avatar - Emel
8. 4. 2021 12:30
Re: Octavia vs i30
Záleží co myslíš fleetem. Pro běžné firmy tam aktuálně co jsem slyšel žádné zajímavé slevy nejsou. Ale flotily typu Policie ČR (tam teda berou teď Scalu) určitě mají jiné ceny.

To ale asi není pointa. Co jsem chtěl říct... pokud v českých číslech Octavia měla za 1-2 problémy, tak v evropských si vedla dobře.

PS: sloupeček nadepsaný Registrace 03/2021 [ks] je 1-3.
8. 4. 2021 23:29
Re: Octavia vs i30
No, klid... Pokud bys byl potenciální soukromý zájemce o novu Octu, tak bys takto klidný rozhodně nebyl... :-(
Avatar - Barrichello
8. 4. 2021 10:18
Ameriky 3/2021
Cadillac - 1 ks
Dodge - 7 ks
GMC - 1
RAM - 12
Tesla - 27
Explorer - 5
Mustang - 11
Renegade - 16
Compass - 42
Wrangler - 8
Gladiator - 6
Jeep nezařazeno - 8
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Dzakobo
8. 4. 2021 11:51
Re: Ameriky 3/2021
Vypadá to, že Tesla prodeje Jeepu brzy předstihne. Až je začnou bouchat tady vedle v dojčlandu... :D Samozřejmě Jeepu fandím, Trailhawky jsou krutý mašiny a V8 ve Wrangleru :yes: :yes:
Avatar - Barrichello
8. 4. 2021 11:59
Re: Ameriky 3/2021
78 vs 27 moc na předstihnutí nevypadá a to měla Tesla lepší měsíc, minul je porazilo i duo Dodge/RAM :-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
8. 4. 2021 10:21
Ruské stroje 3/2021
Lada - 9
UAZ - 4
GAZ - 3
Ural moto - 1
Rozbalit vlákno
10
8. 4. 2021 10:47
Re: Ruské stroje 3/2021
Jeden kousek Uralu, hmm, asi skalní fanoušek. Ceny od 450 výš... Asi nutně potřeboval sajdu.
8. 4. 2021 10:50
Re: Ruské stroje 3/2021
Tak pan Kučera s těmi cenami přestřeluje už dlouho. ...
8. 4. 2021 11:17
Re: Ruské stroje 3/2021
No, ony podobné ceny jsou všude. Základní "Téčko" v Německu za 16.400 éček.
Avatar - Barrichello
8. 4. 2021 11:19
Re: Ruské stroje 3/2021
Když sme u motorek, Jawa loni 225 ks, letos zatím 70

Indie a čína evidentně šlapou :-)
8. 4. 2021 11:39
Re: Ruské stroje 3/2021
Hmm, to je zajímavé. Jenom indických třístovek bylo loni dovezeno 200 ks a údajně se hned prodaly. To by na jiné modely moc nezbylo.
Avatar - Barrichello
8. 4. 2021 11:58
Re: Ruské stroje 3/2021
údajně...některé firmy je maj stále skladem a nabízí je k prodeji.

Jestli se prodalo 170, bude to hodně, takže 125 ks zbývá na RVM a číny typu 300 OHC/Scrambler/Special....
8. 4. 2021 15:05
Re: Ruské stroje 3/2021
Víc než polovina "Indky", no, to asi v Týnci nepanuje úplně nadšení. Ono se taky říká, že se k 300CL chovají poměrně macešsky, nějaké doplňky nebo náhradní díly moc nehrozí. Jak je to s RVM fakt nevím.
Avatar - Barrichello
8. 4. 2021 11:15
Re: Ruské stroje 3/2021
Letos už prodal 2 ks, loni za celý rok 14 ks

Zjevně ho to uživí :-)
Avatar - WinDiesel
8. 4. 2021 11:41
Re: Ruské stroje 3/2021
ty se z toho zblázníš wole
schizofrenie se tomu říká
Avatar - Barrichello
8. 4. 2021 11:58
Re: Ruské stroje 3/2021
A to proč jako? :-)
Avatar - hugino
8. 4. 2021 11:12
Medveď...Mazda 3...Corolla...Civic...
Medveď v predajoch doslova valcuje BMW a o Audi už ani nehovoriac tá značka je v klinickej smrti.A to ešte teraz príde nové C takže A 4 a BMW 3 to môžu v tomto segmente rovno zabaliť.Mazda 3 alebo celkovo Mazda sa predáva minimálne na to aké sú to podľa niektorých diskutujúcich úžasné autá :no: Corolla so svojimi predajmi na najpredávanejšiu značku na svete je ako som už minule písal v Europe v podstate na smiech.Honda Civic tak to už je čistá katastrofa.Takže stále nič nové VW group dominoval a aj bude stále dominovať v predajoch v Europe aj napriek katastrofálnemu ovládaniu funkcii auta a infotainmentu.Pri +/- rovnakej cene prečo by som mal kupovať Corollu,Civic,Focus alebo Mazdu 3 keď za to môžem mať Golf !!!Logika ne. :-)
Rozbalit vlákno
6
8. 4. 2021 11:37
Re: Medveď...Mazda 3...Corolla...Civic...
Mercedes ako jediny ostal pri stvorvalcoch - ocividne sa to vyplaca. Navyse je u drahych modelov stale vnimany ako najpremiovejsi.
Audi preslapuje uz roky, hlavne dizajnovo, plus technicky je to iba vw.
Honda v EU je tiez dlhorocne neporozumenie - cena, malo modelov, dizajn
Toyota nemusi v EU dominovat, ma ako snad jedina globalne predaje, pricom jej podiel v EU posledne roky rastie, podla mna su s EU predajmi velmi spokojni...
No a mazda je kapitola sama o sebe, vo fleete neexistuje a "sukromnici" ju obdivuju, ale po jej zdrazeni radsej kupia dostupnejsie H/K, Suzuki alebo nieco ine...
Avatar - WinDiesel
8. 4. 2021 11:45
Re: Medveď...Mazda 3...Corolla...Civic...
u Mazdy bych problém neviděl
oni si vybrali vyšší cenu a ziskovost tím pádem nižší prodeje

já mám ve fleetu 3 :-)
ale byla to fuška, chtěli jsme diesel a on nebyl, nakonec byl u jiného dealera nalezen poslední diesel M6

to se potom nelze divit že nemají fleety
CX-5 si diesel udrží ale půl roku diesel nenabízeli, snad v dubnu (máme objednávku)
fleetovou slevu jsme dostali ... ale málem nebylo auto
jezdíme dálky, benzín je nesmysl
Avatar - Emel
8. 4. 2021 12:43
Re: Medveď...Mazda 3...Corolla...Civic...
Mazda má v ČR 23 prodejců a ti za 3 měsíce prodali 400 aut. To je v průměru necelých 6 aut na dealera na měsíc. Pokud máš zaplatit provoz salonu a třeba 4-5 lidí z 6 aut měsíčně... tak to musí být docela fuška.
Někdo žije ze servisu, někdo má víc značek...
Avatar - donPedro
8. 4. 2021 12:35
Re: Medveď...Mazda 3...Corolla...Civic...
Tož takové dizajnové přešlapování a "techniku vw" si nechám líbit http://www.audi.cz/…sign-a-filozofie :-[]
8. 4. 2021 23:30
Re: Medveď...Mazda 3...Corolla...Civic...
Jo, ta holčina vlevo vypadá slušně... :-)
Avatar - rohYpnol
8. 4. 2021 16:16
Re: Medveď...Mazda 3...Corolla...Civic...
MB/BMW/Audi se pravidelně střídají a pořadí se přelívá. Nikdo výrazně neztrácí ani nezískává.

Vždy je to podle aktuální fáze jednotlivých modelů. MB má velmi dobře naceněné některé modely a je celkem dost zajímavý. Třeba GLB.

O tom, že by Sko bylo nějak víc prémiovější než Audi nebo 7er si můžeš nechat leda tak zdát. Nové Sko se teď opět odvázalo v interiéru, ale tahle novota naopak nemusí být každému po chuti.
8. 4. 2021 11:59
Paráda
Hyundai :yes: . Jsem rád, že my Češi podporujeme česká auta :yes: .
Rozbalit vlákno
4
Avatar - rohYpnol
8. 4. 2021 16:10
Re: Paráda
Ty jsi taky čech... Hyundai není české auto, říkat si můžeš co chceš. :-!
8. 4. 2021 17:24
Re: Paráda
Úplně stejně jako Škodivka ... jenom není 1,5x předražený.
Avatar - rohYpnol
8. 4. 2021 18:06
Re: Paráda
Právě že absolutně ne.

Škoda JE česká značka a proto Škodovky jsou čeká auta. Byť již dávno ne výrobou. Ale výroba dnes nehraje žádnou roli.

BMW řad X jsou taky dovoz ze zámoří a nikdo ani na chvíli nezapochybuje o tom, že X5 je německá prémie :-! Nikdo nikdy neřekl, že to je amerika.

Hyundaie jsou prostě korejský auta. Vyvíjené pro Evropu, prodávané v Evropě, ale pořád korejské auta :-!
8. 4. 2021 23:33
Re: Paráda
Co to meleš za lži? Ty fakt nevíš, že škodovka má v Boleslavi obrovské vývojové centrum? Vývoj evropských Hyundayů probíhá ve Frankfurtu, a ne v Nošivicích! Nemluvě o tom, jak dlouhou mají obě porovnávané značky tradici výroby! Nesrovnatelné! :D
8. 4. 2021 13:00
Dacia
Dacia asi trpí na to, že najednou jim zmizely z nabídky 3 modely - Dokker, Lodgy a MCV. Duster stárne a podle mně facelift zásadně nepomůže, protože se nic extra nezmění a tipuju, že vzroste cena. Budou ho asi kupovat hlavně ti, co mermomocí chtějí jednoduché auto s obyčejnými motory. Dokker se přesunul k Renaultu. Spring to bez dotací asi nezachrání. Lodgy/MCV bude až za rok. Dost pomůže nové Sandero, ale není to málo, Antone Pavloviči?
Rozbalit vlákno
1
9. 4. 2021 10:02
Re: Dacia
Neviem ako v cr, ale problem je, ze niet co kupit a su dlhe cakacky. Maju naskladnene litrove dustre, taku 1.3ku ti predaju iba vo verzii n, cakacka pol roka, ked chces automaticku klimu, musis zadavat do vyroby. Na to, ze ide o lowcost prilis vela kompromisov
Avatar - rohYpnol
8. 4. 2021 16:05
Statistické dezinterpretace
Jediné co v článku sedí jsou čísla. Všechno ostatní jsou dezinterpretace a nesmysly hrubého zrna. Co je za nárůstem z jednoho měsíce těžko soudit, pravděpodobně odložená spotřeba. Dost možná i v kombinaci se snahou na poslední chvíli koupit něco aspoň trochu použitelného - protože po nástupu EV a brutálním zdražování už nebude možná co kupovat. A vzhledem k tomu, že i dodatečná odložená spotřeba nezvedla čísla na dřívější úroveň znamená jediné - na lepší časy se neblýská.

Ten neskutečný skok je bohapustá demagogie - z malých čísel se výrazný procentuální nárůst vždycky dělá snadno.

Mimochodem - v krizi se vždy daří těm nejlacinějším a těm nejdražším. :-!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
8. 4. 2021 16:20
Propad Dacie
Jen jelikož autor nejspíš netuší - Dacia v podstatě nemá co prodávat, protože má vyprodáno. Navíc Sandero přichází v nové generaci. A to NOVÁ generace zde má úplně jiný význam než u ostatních modelů a značek!!! Nepochybuji, že na nové Sandero si počkalo opravdu hodně zájemců.


EDIT: Propad Dacie je dán hlavně jediným - ukončením prodeje Loganu. Plus Dokker který je dnes hodně drahý/vyprodaný.

Jinak Duster +130, dokonce i Sandero ještě +82!!! Zkrátka Dacii se nebývale daří.
Rozbalit vlákno
2
8. 4. 2021 23:35
Re: Propad Dacie
Na prodej nového Sandera jsem taky hodně zvědavý. Jen mě mrzí, že všechny jeho testy se shodují v poznání, že prý má neobyčejně zmršené řízení... :-( :no:
Avatar - rohYpnol
9. 4. 2021 09:35
Re: Propad Dacie
Zmršené řízení není. Asi to lze označit za nejslabší článek. Ale to neznamená že to je nějak extra hrůza.
8. 4. 2021 16:35
export
Vzhledem k tomu kolik nových mercedesů a fordů vidím okolo sebe v porovnání s jejich konkurencí tak tipuji že tyto značky vyváží co se dá a kam se dá. Zejména forda kromě Kugy nevidím žádného.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - mariov8
8. 4. 2021 18:20
Re: export
U Fordu to je jejich specialita. Měsíční registrace a šup za hranice, dealer dostane bonus, centrála má registrace, všichni spokojeni.

Neříkám, že se to neděje i u MB, ale těch je kolem vidět překvapivě hodně, alespoň kolem Prahy.
Avatar - rohYpnol
8. 4. 2021 18:26
Re: export
U Fordu je to především Puma (+548!!!), Kuga (+164) a Tourneo Custom (+331).
Avatar - rohYpnol
8. 4. 2021 19:43
Růst Hyundaie
i30 +694
Tucson +203

Nedivím se. Za mě zaslouženě, auta to jsou povedená :yes: Je vidět, že tu máme hodně *und https://www.youtube.com/watch?… :D :-!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
8. 4. 2021 19:53
Jak je to s EV
Ioniq -2ks (celkem 5ks)
I-Pace -2ks (celkem 0ks)
Niro -4 ks (celkem 10 ks)
i3 -5ks (celkem 2ks)
EQA celkem 8 ks
EQC -1ks (celkem 3 ks)
EQV celkem 2 ks
Zoe celkem 12 ks
Enyaq celkem 58 ks
ID.3 celkem 14 ks
ID.4 celkem 25 ks
E-Tron -6ks (celkem 3 ks)

Tohle je ta úžasná poptávka po EV... Nikdo o ty předražené krámy nestojí!!! :-! Zkratomozci raději zalézají do díry :-[] :-[]

Jen pro srovnání cca 1300 ks Fabií, takže to vychází někde 1 zkratomobil na 10 prodaných Fabií... Přitom za existenci EV mobility platíme všichni neúměrnou cenu :-! :no:
Rozbalit vlákno
3
9. 4. 2021 00:11
Re: Jak je to s EV
Díky za tato velmi potěšující čísla! :-) :yes:
Avatar - rohYpnol
9. 4. 2021 09:34
Re: Jak je to s EV
Mě neděkuj. V tomhle poděkuj naší zaostalosti. Někdy je k něčemu i dobrá :-[]
12. 4. 2021 09:32
Re: Jak je to s EV
Asi tak. Kdyby to bylo jen na Češích tak celá planeta chcipne na smrady z aut.