Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
ProchyTom
3
Diky za takovy clanek. Zajimave postřehy pekne pohromade. Ja sice nikdy nove auto nemel a asi ani nebudu mit, ale musi to byt fajn si auto zajet sam. Kdyz jsem mel Mini cooper s 5tis km tak to bylo skoro takové, jeste vonelo novotou. Vse krasne tuhé, podvozek nemlati, brzdy brzdi, auto nikam netahne a byla radost si sedat do neproprdenych sedacek. Neni nad zanovní vůz! PS: Diky za titulni fotku Mustoše V8. Tam si to zajedeš a do konce zivota jen jezdis 😊✌️
Othello
Tahle rada - i když dobře míněná - je v přímém rozporu s pokyny výrobce. Kdo má ten olej vyměnit, záruční servis nebo to dělat svépomocí ? Jak je to z pohledu záruky ?
Kam tím míříš? To přece není nabádání "dělejte to sami na dvoře". A že by tvému servisu vadilo, že po nich chceš vyměnit olej častěji, než v předepsaném intervalu? To snad ne.
Já nevím jestli jim to vadí nebo ne, ale co vím zcela jistě je...že minimálně tu první výměnu oleje a filtru je potřeba si dobře pohlídat. Z nějaký důvěry už jsem vyrostl. Zejména když se v servisu vyjadřují přesně v tom stylu jak píše níže ptr078. To je zbytečný, ty oleje/motory jsou na to dělaný...
Třeba mému servisu to vadilo. Chtěl jsem výměnu po roce a řekli mi ať přijedu až za další rok :-)
Konkrétně Auto Heller
Konkrétně Auto Heller
Chápal bych to, pokud by ses toho dožadoval v rámci předplaceného servisu, ale pokud si to sám zacvakáš? Je přece bez diskuzí, že olej degraduje, a výměnou nic nezkazíš, i kdybys ho měnil co týden.
Typicky produkt vymyti mozku ceskymi autorizaky.
Kdyz jsem kupoval v Nemecku nove BMW, na tohle jsem se ptal. Ten mi suse rekl servis po 60tis a do te doby oilservis podle predpisu. V Nemcku je siroka sit tzv. olej servisu.
Na autorizaky dlabu
Kdyz jsem kupoval v Nemecku nove BMW, na tohle jsem se ptal. Ten mi suse rekl servis po 60tis a do te doby oilservis podle predpisu. V Nemcku je siroka sit tzv. olej servisu.
Na autorizaky dlabu
Na záruku má vliv NEVÝMĚNA oleje, ne častější výměna.
Můžete klidně měnit olej každých 100 km. Jediné, co se tak může stát, že servis Vám začne říkat Pane a před každou návštěvou nechá rozvinout červený koberec... :-)
Můžete klidně měnit olej každých 100 km. Jediné, co se tak může stát, že servis Vám začne říkat Pane a před každou návštěvou nechá rozvinout červený koberec... :-)
V autorizovaném servisu si zažádat o výměnu oleje navíc. Zacáluje se to z vlastní kapsy a toť vše. Ve firmě tak řešíme všechny užitkáče.
_Karel_
To už mi přijde docela extrémní. Patřím mezi ty, co u novýho auta vymění olej po 5tkm, prvních pár set km nevytáčím motor. Ale to, co co popisuje Mr.Baborský? 2000km bez vleku, zajíždění brzd ?
Beru, že ne všechny auta jsou stejný. Já jsem teda nepozoroval u novoty ani horší tlumení nerovností, ani vyšší spotřebu, než po zejetí. Vím, že některým značkám opravdu klesne po zajetí spotřeba, ale aby mi nový auto mlátilo (tlumiče), a po zajetí ne?
Fascinují mě příběhy o čtenářích, co do SM píšou, že jejich nový Kamiq je moc tvrdý a chtějí ho prodat.
To musí být zvláštní život, psát do SM, že jsem si koupil auto a nevyhovuje mi. Vůbec historky SM o dopisujících čtenářích mě fakt baví. :D
Beru, že ne všechny auta jsou stejný. Já jsem teda nepozoroval u novoty ani horší tlumení nerovností, ani vyšší spotřebu, než po zejetí. Vím, že některým značkám opravdu klesne po zajetí spotřeba, ale aby mi nový auto mlátilo (tlumiče), a po zajetí ne?
Fascinují mě příběhy o čtenářích, co do SM píšou, že jejich nový Kamiq je moc tvrdý a chtějí ho prodat.
To musí být zvláštní život, psát do SM, že jsem si koupil auto a nevyhovuje mi. Vůbec historky SM o dopisujících čtenářích mě fakt baví. :D
Já myslím, že pan Baborský prostě jednoduše zrecykloval poučky k zajíždění auta tak cca ze 70. let. Ale technologie výroby i materiály a maziva jsou od té doby někde úplně jinde. Myslím, že určitě má stále smysl najet první stovky kilometrů na delších trasách, dbát na teplotu, vyhnout se vysokým otáčkám, atd. . Prostě eliminovat extrémy a snažit se střídat jízdní režimy. Pak vyměnit olej v motoru po 2 - 5 tis. km. Pan Baborský zamrznul u aut jako Š100 a VAZ 2101. A dopisy čtenářů SM, tak to raději nekomentuji.
Kúpil som zena fabii 3 MC 1.2tsi. Tiež sme ju chceli predať koli tvrdosti hlavne. Uskakna koza. Aj radenie hlavne 3-4 bolo dosť zlé.Po 40kkm je to už lepšie. Az mi občas príde až mäkká od podvozku obcas. Na nerovnostiach vsak trieska stále. Obutie R16. V zime na R 15 zasa ide vyletiet z cesty na vlnách. Asi to bude aj krátkym razvorom. Ale mám skúsenosť skodu skoda kupovať.
Dinar
“Mezi motoristy je zakořeněná mylná představa, že fungl nové auto je to nejlepší. Že během prvních kilometrů se svým vysněným plechovým miláčkem zažijí nejhezčí chvíle.”
Mezi novináři je zakořeněná mylná představa, že mají ponětí o tom, jaké představy jsou zakořeněny mezi motoristy. Tenhle “jak to všechno ve skutečnosti je” článek, je hodně chabé čtení.
Mezi novináři je zakořeněná mylná představa, že mají ponětí o tom, jaké představy jsou zakořeněny mezi motoristy. Tenhle “jak to všechno ve skutečnosti je” článek, je hodně chabé čtení.
Tohle jsem ani nečetl.....ale kliknul jsem. Takže cíl splněn a Moudrost SM může dál šířit svoje mylné představy. ;-)
ptr078
Problem je pri komunikacii so servisom, ked im oznamite, ze nech vam vymenia olej/filter po 1000km, v podstate som dostal odpoved, ze nemam vymyslat blbosti a neotravovat, dove poprat, gabriel kosice. Tak som si kupil olej, filter a odvtedy si menim olej kazdych 10k km sam a vw mi moze kiss my shiny metal ass. V zaruke som chodil na pravidelne servisne prehliadky, den pred som si vzdy menil stierace za nove original, prva vec co mi povedali, ze mam stare stierace a treba ich vymenit...
Ono to ale tak byt moze. Ja mam info, ze prva olejova napln je ina prave kvoli kvoli zabehnutiu (nemusi platit u vsetkych). Urcite neuskodi ho vymenit v rozmedzi 5-10k km, ale menit ho po 1000 je zbytocne.
Pochybuje, ze v dobe znizovania nakladov vyrobca riesi take blbosti. Da sa tam longlife a maju ta z krku.
Ale kdepak. Já osobně jsem jim ten olej pro první nalití připravoval v lékárně. Musí tam být správný poměr slunečnicového a olivového (pro Mercedes a BMW), ostatní to šidí náhradou z řepky. Pak tajné přísady, mohu prozradit, že se tam dává extrakt z ropuších bradavic :-!
Do závoďáku jsme při stavbě nového motoru opravdu dávali speciální zajížděcí olej. Ale úplně bych nesázel na to, že jej dávají i výrobci do běžných "spotřebních" aut.
My jsme dávali víc oleje na zajetí do dvoutaktních motorek a stejně se to dělá i u motorových kos. Do auta je potřeba nalít koloidní stříbro a do lepších značek zlato, proto to stojí takové prachy :-[]
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Mno u môjho nákladiaku MB je vyslovene aj v záručnej zmluve aj v návode uvedené, že prvá výmena oleja je po 5 tisíc kilometroch. Tak som naklusal k predajcovi, síce čumel jak puk, ale vymenili aj olej aj filter bezplatne. Mám taký pocit, že oni sa spoliehajú na to, že väčšina ľudí tie zmluvy a návody nečíta. Výrobcovi to samozrejme vyfakturujú a majú vyrobené.
Tak to je ten lepsi pripad, ked na to vyrobca mysli. Mam doma golfa, kodiaka, tam sa v manuale vymena oleja po zabehu neriesi
Ja tam longlife nemam a ako vravim nemusi to platit pausalne vsade rovnako. Pytal som sa na to a takuto odpoved som dostal pre svoje auto. A ani so snizovanim nakladov to nesuvisi - aj tak tam nejaky olej dat musia, preco by zabehovy musel byt prave drahsi? Jednoducho by som sa zarucenych rad co platili pred 30timi rokmi nedrzal. Inu ked sme pri tom longlife, poznam takych, co este aj tie intervaly predlzovali a tie auta najazdili 350+k km bez jedinej vady motora.
Jednoducho menit olej skor prvy krat je urcite dobry napad, len menit ho po 1000km je podla mna blbost.
Jednoducho menit olej skor prvy krat je urcite dobry napad, len menit ho po 1000km je podla mna blbost.
moan78
Clanok prisiel v idealny cas. Vcera som zrovna kupil manzelke auto. Ale 20x sa mi brzdit asi nechce, ani hladat vhodnu cestu pre zabeh tlmicov. Zabeh motoru si postrazim, olej vymenim po 1500 km. Za mna super clanok, len ked ho citam, zistujem, ze uz nie som taky petrolhead ako kedysi.
Futurista
Kdysi davno, za starych casu, tady byl podobnej clanek. A k otazce myti auta mi tehdy GTI psal, ze s novym autem se nema jezdit aspon pul roku do mycky. Prej aby poradne zaschla barva, tmely, kyty a buhvi co jeste. 🤣
A k clanku: myslim, ze 99% lidi ma v hlave mozek, a svoje auto si nebude hned huntovat. A u sluzebniho to asi nikdo neresi. 😉 Takze ja od zacatku jezdil normalne a nevidim v tom jedinej problem. Jestli se neco po.rat ma, tak se to po.ere, at tak, ci tak...
A k clanku: myslim, ze 99% lidi ma v hlave mozek, a svoje auto si nebude hned huntovat. A u sluzebniho to asi nikdo neresi. 😉 Takze ja od zacatku jezdil normalne a nevidim v tom jedinej problem. Jestli se neco po.rat ma, tak se to po.ere, at tak, ci tak...
Já se držím s očistou jedné zásady. Jezdím jen do myčky, kde mají pěnové kartáče s pravidelnou údržbou. Když se po sedmi letech na auto podívám, tak nejen lak je beze stop, typických pro mytí v běžné myčce. To smysl má.
Renoo
Pro koho je vlastně článek určen? Kdo dnes chce nějak akčně řešit zajíždění motoru? Zákazník, který si kupuje nový automobil ho stejně obvykle prodá ještě v záruce do max 5 let. Většina motoristů si stejně kupuje ojetinu. Firmy jako fleet sice nakupují nové, ale jedou s co nejmenšími náklady a mění podle doporučení. Jediná skupina, která si o nové auto pečuje tak dokonale, jsou důchodci, kteří si kupují auto třeba na dožití. Ale takoví tu nechodí. Čili článek pro nikoho. Nemluvě pak o faktu, že výměnu by onen důchodce po 1000 km nedělal, protože šetří. Stačí vyměnit po prvních 5000 km. Některé zlobivé automaty 30 000 km a toť vše.
Já s autem nejezdim na kontaktní mytí, beru do něho jen vysokooktakovy benzin, menim olej jednou za 12 tisíc, po 120 tis jsem nechal vyměnit náplň v převodovce a po třech letech jde z domu se ztrátou cca 400. To je 11 měsíčně - tolik bych dal za operak na Oktavku.
Manželka teď prodala svého Juka za tři hodiny od uvedeni do inzerce a se ztrátou 60 tis za tři roky. Přijeli si pro něho z Áček, vyplatili okamžitě a byli nadšení. Auto bylo jak nové. Tak nevím, řekl bych, ze to nedělají jenom důchodci.
Manželka teď prodala svého Juka za tři hodiny od uvedeni do inzerce a se ztrátou 60 tis za tři roky. Přijeli si pro něho z Áček, vyplatili okamžitě a byli nadšení. Auto bylo jak nové. Tak nevím, řekl bych, ze to nedělají jenom důchodci.
ProchyTom
Taky bych chtel vedet vsechno o vsech. Clenek pro nikoho, duchodce sem nechodi, nevymeni po 1000, atd. 😂
Mokrous
Tak jsem si zbytečně po 5 letech koupil SM v papírový podobě, aby ten stejně blbej článek šoupli po tejdnu sem.
Patřím do té malé skupiny lidí, kteří si kupují nová auta a i když je pak po cca 4-5 letech prodají, tak stejně dávají do servisu víc, než musí a auta zajíždí. Ale i když tam patřím, tak mi přijde, že měnit olej po 1000 km je nesmysl a crcat se skoro 2000 km se zajetím taky. Navíc to moc nekoresponduje s tou výměnou. To bych pak ve 2000 tisících mohl dělat další.
Nejsem sice mechanik ani konstruktér profík, ale myslím, že olej nezdegraduje po 1000 km a velký špóny se chytí na magnetu a malý ve filtru. Osobně si myslím, že tak někde okolo 5000 km by u nafťáku mohlo být fajn na 1. výměnu. Rozhodně ne dřív jak ve 3000 km. Možná zbytečný, ale určitě krom peněženky neuškodí. Potom už po 15-20 tisících. Interval 30 tisíc už je fakt prasárna. A i když to ten motor nakonec asi vydrží do 250 000 km bez úhony, stejně je lepší mu dopřát alespoň tento základ.
Jednou jsem nechal v 1.4 TSI 110 kW olej asi 25 tisíc a lezly z toho neskutečný *** a už byl slyšet i jiný zvuk motoru a olej se rychleji zahříval nad 100°C. Navíc ty moderní bezpopelný vodičky bez protiotěrových přísad, kvůli DPF jsou navzdory pokroku pořád IMHO kompromisní.
Patřím do té malé skupiny lidí, kteří si kupují nová auta a i když je pak po cca 4-5 letech prodají, tak stejně dávají do servisu víc, než musí a auta zajíždí. Ale i když tam patřím, tak mi přijde, že měnit olej po 1000 km je nesmysl a crcat se skoro 2000 km se zajetím taky. Navíc to moc nekoresponduje s tou výměnou. To bych pak ve 2000 tisících mohl dělat další.
Nejsem sice mechanik ani konstruktér profík, ale myslím, že olej nezdegraduje po 1000 km a velký špóny se chytí na magnetu a malý ve filtru. Osobně si myslím, že tak někde okolo 5000 km by u nafťáku mohlo být fajn na 1. výměnu. Rozhodně ne dřív jak ve 3000 km. Možná zbytečný, ale určitě krom peněženky neuškodí. Potom už po 15-20 tisících. Interval 30 tisíc už je fakt prasárna. A i když to ten motor nakonec asi vydrží do 250 000 km bez úhony, stejně je lepší mu dopřát alespoň tento základ.
Jednou jsem nechal v 1.4 TSI 110 kW olej asi 25 tisíc a lezly z toho neskutečný *** a už byl slyšet i jiný zvuk motoru a olej se rychleji zahříval nad 100°C. Navíc ty moderní bezpopelný vodičky bez protiotěrových přísad, kvůli DPF jsou navzdory pokroku pořád IMHO kompromisní.
Článek o olejích pro ojetá auta, s kterými se do autorizovaného obvykle nejezdí, by byl užitečnější... Tam se dá rozepsat dost. Vypíchnout konkrétní motory, kdy se vyplatí měnit olej 2x ročně apod.
Přímý vstřik ultra krátké tratě ředění oleje a náplň je degradována po5- 7tkm...
To je fakt. Auto má hlavně jezdit. Někdo jezdí 50, 100, 200, 300, 400, 500 km za den a tam je 20 tis. interval v klidu. Jenže někdo skáče Od pošty k Lidlu a neohřeje vodu ani na 70°C a o oleji ani nemluvím a pak se diví, že jde auto za chvíli s.rát... A nejvíc mě baví nářky majitelů vozů TDI a spol. s filtry DPF, kteří je provozují v tomto režimu. Hlavně, že to na papíře žere 5/100.
Já si teď taky koupil 2 nový diesely po sobě, ale na štreky. Do města a okolí bych bral jedině benzín.
Já si teď taky koupil 2 nový diesely po sobě, ale na štreky. Do města a okolí bych bral jedině benzín.
Jenže turbo benzin na tom nebude o moc lip, nejlepší je nejspíš hybrid s atmo benzinem...
Souhlasím, že taková hybridní Corolla na tom bude ještě líp. Nicméně furt na tom bude turbo-benzín o 100% líp, než nafta v řežimu město a přískoky. Minimálně proto, protože se mnohem rychleji ohřeje a proto, protože se mu neucpe DPF, jelikož GPF se vypálí mnohem snadněji díky vyšším teplotám spalin. Rovněž ředění oleje by mohlo být nižší, pokud se benz. motor alespoň občas zahřeje.
A nejlepší budou za pár let domyšlený PHEVehikly, případně ještě za dýl Evehikly. Ale až se u nich zlepší poměr výkon/dojezd/cena, ale hlavně, až bude pořádná infrastruktura. Do té doby to rád přenechám odvážnějším a budu si tankovat "dotovanou" naftu :-)
A nejlepší budou za pár let domyšlený PHEVehikly, případně ještě za dýl Evehikly. Ale až se u nich zlepší poměr výkon/dojezd/cena, ale hlavně, až bude pořádná infrastruktura. Do té doby to rád přenechám odvážnějším a budu si tankovat "dotovanou" naftu :-)
Jenik3
To nekdo opravdu resi jednu vymenu oleje navic, ktera vyjde na 1500 Kc? Rekl bych, ze v tomto pripade neni o cem diskutovat a olej vymenit.
1500 Kc mi nestaci ani na jednu plnou nadrz....
1500 Kc mi nestaci ani na jednu plnou nadrz....
lordlord
řeší to někdo u operáku? Ve firmě máme auta tak na 50 tisíc km, pak jdou pryč, u nich se to taky neřeší