Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
KANKUNEN
Všechny ty benzínové náhrady silných dieslů znamenají okamžitě pád prodejů. V gazíku 4x4 má benzín smysl tak na poskakování po městě a to se stejně zakarbonuje.
jj, tá koncernová politika týkajúca sa športových verzií je v poslednej dobe zvláštna. Do športového sedanu a kupé (!) dáme namiesto vhodnejšieho benzínu dízel, ale do veľkých SUV, kde sa ten dízel naopak hodí, ho nahradíme benzínom (ktorého spotreby vo veľkej krabici sa bude každý báť). Viem, že BiTDI nebol najvydarenejší motor, ale so svojimi 500 Nm sa do SUV maximálne hodil. Benzín z GTIčka do Kodiaqa, to mi hlava neberie. ;-\
Hm... tady to nevidím tak hrozně jako u té SQ7.
Přesně jak říkáš... BiTDI byl trošku kontroverzní motor, naopak 2.0TSI je relativně úsporný...
Osobně mi pořád přijde jako nejzajímavější volba pro Kodiaq 2.0TSI 140kW... s tím, že to je tak akorát dostatečná motorizace... s alternativou v 147kW.
180kW variantu bych klidně vyzkoušel...
Přesně jak říkáš... BiTDI byl trošku kontroverzní motor, naopak 2.0TSI je relativně úsporný...
Osobně mi pořád přijde jako nejzajímavější volba pro Kodiaq 2.0TSI 140kW... s tím, že to je tak akorát dostatečná motorizace... s alternativou v 147kW.
180kW variantu bych klidně vyzkoušel...
No Kodiaq je práve veľkostná trieda, kde sa to u mňa láme. Viem si predstaviť benzín 140 kW (to by bola najpravdepodobnejšie moja voľba), ale ten potentný dízel mi tu dáva minimálne rovnaký - ak nie väčší - zmysel, ako 180 kW TSI.
Ale samozrejme furt menší problém, ako v mamutovi SQ7.
Ale samozrejme furt menší problém, ako v mamutovi SQ7.
Jo, přesně tak, tady se to láme... a vzhledem k tomu, že za povedený motory považuju všechny 2.0TSI a nový 2.0TDI EVO, naopak BiTDI ne... tak to tady vidím jako trošku menší problém.
Láme se to jen když jezdíš pasivně, při aktivním pojetí se to projeví řádně. A ten kdo jezdí rychle, tak i dobře vypaluje a problém nemá.
Já nemyslím lámáním to, že by se benzín finančně vyplatil... já počítám s tím, že za ježdění s benzínem zaplatím víc v provozních nákladech i v TCO. A protože se mi s benzínem jezdí líp, tak jsem ochotný si něco připlatit...
Připlácet či nepřiplácet, toť otázka :) Jakou mám dlouhodobou spotřebu u 140 kw 4x4 benzín jsem již někde uváděl. Důležité je, že dlouhodobě mám oproti 140 kw dieselu spotřebu větší o cca. 1,5 litru. Kalkulace je následovná. S benzínem zaplatím baj oko o 45 haléřů více na 1 km. Benzín 140 kw je o 60 tisíc levnější. Tzn. podle kolísání cen nafty a benzínu mi pořád vychází, že diesel se začne "vyplácet" až po nějakých +- 100 až 130 tis km. Jen palivo, neřeším močovinu, ostatní náklady na servis atd... Je to hrubá kalkulace, i při rozdílu 2 litry na 100km jsi pořád někde kolem 100 tis km
Teď je tady nové EVO, tím se ta rovnice zase trošku mění... hlavně je podle všeho ten motor uživatelsky lepší.
Jasně, ale nepředpokládám, že by s EVO stejný řidič jezdil o více jak 3 litry míň, než benzín. A i tak máš 70 000 km, než dorovnáš cenu EVO.
btw: byť má EVO o 7 kW více, tak mi papírové připadá nějak přidušenej.
max krou´ták má v rozsahu jen 1750-3500. V porovnání s benzínem, kdy je to 1500-4100. Když jsem někde napsal, že ten benzín jede od spoda jak diesel, tak se pár jedinců mohlo zbláznit, že to je blbost :)
btw: byť má EVO o 7 kW více, tak mi papírové připadá nějak přidušenej.
max krou´ták má v rozsahu jen 1750-3500. V porovnání s benzínem, kdy je to 1500-4100. Když jsem někde napsal, že ten benzín jede od spoda jak diesel, tak se pár jedinců mohlo zbláznit, že to je blbost :)
Ne, o spotřebu ani tolik nejde, spíš o tu uživatelskou přívětivost, kdy TDI 140kW moc chválený nebyl a 147kW Evo je.
No, jak píšu o okno níž, zrovna EVO zajíždím a chová se to moc dobře. Kultura chodu podobná HDI, možná i lepší, reakce za mě naprosto v pořádku, nedusí se to, na plyn to reaguje jak potřebuju, většinu času nepodtáčí, kolikrát čumím, že i na "D" jedu s lehkou nohou 1900-2000 otáček. V obci se občas stane, že to spadne někam k 1200-1300 ot./min. , ale to jen při skoro nulovým plynu a "S" režim to řeší 100%. Při tachometrových 140 km/h to točí 2000 ot./min.
Na dálky parádní pohon. Co mne překvapilo až šokovalo, tak chování DSG. Všude čtu nářky a nadávky, jak to škube a skáče a nejde s tím zaparkovat, ale moje DQ381 funguje mnohem líp a sametověji, než chválený Aisin AT8 s HDI, který jsem jezdil před tím. Ten si škubal teda mnohem víc a parkovat s tím nešlo skoro vůbec, hlavně v kopci i mírném. Oproti tomu moje DSG parkuje po milimetrech sametově jemně, ani náznak škubání, v koloně to samé. Jen samet. Fakt paráda! Doufám, že to vydrží. Snad jedině prudší rozjezd z křižovatky na mokru ve 2°C na nezajetých letních pneu si hrábnul. Tam možná HDM dokáže zastat funkci ASR líp. Mám to v Passatu předohrab. Spotřebu zatím nedokážu říct páč furt něco zkouším, často zastavuju a nastavuju bambilión věcí v infotainmentu. Ale dneska jsem se třeba vracel cca 80km a bylo to 250 m do kopce, motor furt syrovej, kufr naloženej, mokro, zima, režim "S", žádnej stopstart ani EKO režimy a jelo to za tabulkových 5,6 na 100 včetně stání s běžícím motorem na pár minut kvůli dalšímu štelování. A dlouhodobou mám od prvních přískoků pod 7. A ono to tam někde stejně zůstane, až si to sedne, tak já zase budu stát na plynu občas jako na rýči :-) Myslím, že to bude od 4 motýlí noha na okresce až po 8, když to poženu za hranicí zákona. A běžně to bude jezdit za těch 6. Každopádně za mě dobrý. A 140kW TSI jsem hoodně dlouho zvažoval. Kdyby aspoň mělo kombinovaný i nepřímý vstřik a ne jen přímý.
Na dálky parádní pohon. Co mne překvapilo až šokovalo, tak chování DSG. Všude čtu nářky a nadávky, jak to škube a skáče a nejde s tím zaparkovat, ale moje DQ381 funguje mnohem líp a sametověji, než chválený Aisin AT8 s HDI, který jsem jezdil před tím. Ten si škubal teda mnohem víc a parkovat s tím nešlo skoro vůbec, hlavně v kopci i mírném. Oproti tomu moje DSG parkuje po milimetrech sametově jemně, ani náznak škubání, v koloně to samé. Jen samet. Fakt paráda! Doufám, že to vydrží. Snad jedině prudší rozjezd z křižovatky na mokru ve 2°C na nezajetých letních pneu si hrábnul. Tam možná HDM dokáže zastat funkci ASR líp. Mám to v Passatu předohrab. Spotřebu zatím nedokážu říct páč furt něco zkouším, často zastavuju a nastavuju bambilión věcí v infotainmentu. Ale dneska jsem se třeba vracel cca 80km a bylo to 250 m do kopce, motor furt syrovej, kufr naloženej, mokro, zima, režim "S", žádnej stopstart ani EKO režimy a jelo to za tabulkových 5,6 na 100 včetně stání s běžícím motorem na pár minut kvůli dalšímu štelování. A dlouhodobou mám od prvních přískoků pod 7. A ono to tam někde stejně zůstane, až si to sedne, tak já zase budu stát na plynu občas jako na rýči :-) Myslím, že to bude od 4 motýlí noha na okresce až po 8, když to poženu za hranicí zákona. A běžně to bude jezdit za těch 6. Každopádně za mě dobrý. A 140kW TSI jsem hoodně dlouho zvažoval. Kdyby aspoň mělo kombinovaný i nepřímý vstřik a ne jen přímý.
Tak to jsem rád, že v tom nejsem sám, když tvrdím, že mi DSG necukala. :yes:
Ale na předváděcí jízdě v nové Octavii TDI 110kW cukala jako blázen. hlavně při vjezdu do obce a větším zpomalování, to fakt bylo nechutný. Takže na tom asi něco bude a buď to ladí model od modelu a nebo to funguje na základě náhody a štěstí na kus. To doufám, že snad ne.
Papírově přidušenej? Nechápu. Většina turbodieselů má naopak mnohem užší pásmo max. krouťáku. EVO má ukázkové parametry.
Na brzdě vykázalo cca 410 Nm a 210 koní, někde i více. Zvedá se rychle a rovnoměrně a v pásmu 1800-3600 vykazuje na brzdě maximum krouťáku a v pásmu 3600-4250 je maximum výkonu.
Benzín má 320Nm, ale zase díky zpřevodování je krouťák na kolech nejspíš srovnatelnej. Počítat se mi to nechce, ale nejde to brát jen podle dat z papírů...
Já zrovna tohle EVO zajíždím a zatím funguje parádně. Uvidím po zajetí, až dostane za uši...
Na brzdě vykázalo cca 410 Nm a 210 koní, někde i více. Zvedá se rychle a rovnoměrně a v pásmu 1800-3600 vykazuje na brzdě maximum krouťáku a v pásmu 3600-4250 je maximum výkonu.
Benzín má 320Nm, ale zase díky zpřevodování je krouťák na kolech nejspíš srovnatelnej. Počítat se mi to nechce, ale nejde to brát jen podle dat z papírů...
Já zrovna tohle EVO zajíždím a zatím funguje parádně. Uvidím po zajetí, až dostane za uši...
Všechny moderní benzíny jsou "relativně" úsporné. Slovem "relativně" přiznáváš že úsporné nejsou. Kdyby byly úsporné v reálu, nemusí používat slovo "relativně".
No počkej, jestli jsme to správně pochopil, tak ten diesel zůstal v nabídce a bude to jako u Oktavky, můžeš si vybrat... Je něco lepšího?
On zrejme myslel BiTDI 177 kW (tak to vnímam aj ja). 147 kW je náhrada (mierne posilnenie) za 140 kW verziu.
Aha, to sem špatně přečetl, já tam viděl že motory Evo budou 110-180kw, ale to neznamená že se jedná o nafty :D
Benzíny:
1,5TSI 110 kW
2,0TSI 140 kW
2,0TSI 180 kW (RS)
Nafty:
2,0TDI 110 kW
2,0TDI 147 kW.
Teda v zásade zmena len v tom, že RS so 177 kW TDI sa mení za RS 180 kW TSI a stredná nafta posilnila o 7 kW.
Ale Evo 147 kW sa javí výrazne podarenejší ako predchodca so 140 kW, preto ten motor vidím ako také optimum pre Kodiaqa.
1,5TSI 110 kW
2,0TSI 140 kW
2,0TSI 180 kW (RS)
Nafty:
2,0TDI 110 kW
2,0TDI 147 kW.
Teda v zásade zmena len v tom, že RS so 177 kW TDI sa mení za RS 180 kW TSI a stredná nafta posilnila o 7 kW.
Ale Evo 147 kW sa javí výrazne podarenejší ako predchodca so 140 kW, preto ten motor vidím ako také optimum pre Kodiaqa.
Nie stredna, ale najsilnejsia nafta posilnila o 7kW. Pokial viem, tak budu len tieto 2 a nic dalsie sa nechysta.
Ľudia už dízle nechcú, takže Škode sa čudovať nemôžeme. Načo by vyrábala to, čo sa nevie predať.
No ja som mal pocit (tuším sa o tom aj písalo), že RS TDI išlo dobre a keď sa oznámil jeho koniec, tak sa zvyšné vypredali hneď. Rozhodne benzínovému RS takú predajnosť nepredpovedám.
Jsi pomatenec. Ten diesel co se neprodává tvoří v EU 70% prodejů Kouďáka, s velkým podílem RS TDI. Benzíny si opravdu nebude nikdo kupovat.
Nezakarbonuje, ale těmto náhradám také nerozumím. Spíše by měli nechat na výběr jak BiTDI, tak tento benal. Lidé s menším nájezdem ten benal uživí, lidé s většími nájezdy sáhnou po dieselu. Máš pravdu, že tímto krokem jim prodeje spadnou, těch BiTDI vidím jezdit hromady a na poměry mainstreamu to byl bezkonkurenční motor.
Až na ty rozvody a pár dalších drobností... Ale jelo se s ním pěkně.
Ve spolehlivosti nevidím problém, ve firmě mi dva kusy passatů s tímto motorem natočily každý cca 180 tkm bez jakýchkoliv problémů.
Ony se nemusí dělat složitě rozvody v cca 100 000 km ???
Robert Hlavaty
Vyměníme přední a zadní blatník a máme světovou premiéru.. Už se těším až bude móda SUV za námi... takový nesmysl tahle SUV kategorie...
SUV jen tak nezmizí. Většině zákazníků vůbec nevadí horší jízdní vlastnosti a naopak ocení lepší výhled, kratší auto při podobném místě vevnitř a pocit větší bezpečnosti.
Súhlas, až na ten výhľad. Všeobecne je z SÚV lepší výhľad von, lebo sedíte vyššie, ale napr. pred kapotu tak dobre nevidieť a auto sa horšie odhaduje.
A nastupování. Do nízkých aut jsem padal jako Němci do krytu, těžko se mi nastupovalo a vystupovalo. Jsem vysoký a lehká hubená váha taky nejsem. :D
Mě při N/V omezují mnohem víc krátké dveře, než výška auta.
Mňa pri nástupe najviac obmedzuje nemožnosť otvoriť si dvere dokorán. Čo je 90% situácií a trojdverák so širokými dverami je na tom v tomto ohľade podstatne horšie. Takže darmo mám na 3dv. širšie dvere, keď ich väčšinou nemôžem otvoriť dokorán.
Běžně existuje i možnost podélného parkování, kde to není téma. Jinak stejně neparkuju tam, kde nejdou pořádně otevřít dveře, protože tam logicky reálně hrozí, že mi to někdo obouchá dveřmi. Klidně si na dobré místo (např. u sloupu, nebo mezi sloupy) počkám, nebo se dál projdu. Navíc se přece do auta nenastupuje/nevystupuje jen na plném (příčném) parkovišti. A když narazíš na blbce, který se na tebe doslova nalepí zleva, bude prakticky skoro jedno jestli máš 3dv. hh, nebo 5dv., ten rozdíl úhlu pro otevření totiž není zdaleka tak zásadní, na to, jak zásadně a často se s ním argumentuje. Mám i pětidveřové auto, a tuto jeho (údajnou) výhodu nepociťuji. ;-)
A nakládání dětí do autosedaček. A vyšší pasívní bezpečnost (snad se tu neobjeví Tappetář/ka). A image. Pro rodinu paráda, a pro mně pak nízký výkonný sedan prosím..:-)
Image je podle mě hloupost, i když stále opakovaná. Proč by se měla lišit image Kodiaq vs. Superb, X5 vs. 5-er? :-)
X5 vs 5? Q7 vs A6? Zeptej se první holky, které z těch dvou je dražší. A upřímně, v souhrnu vlastností jako rodinné auto bych bral jednoznačně X5, už jenom to obouvání lyžáků sedíc na spodních dveřích kufru...:-)
O vlastnostech se nebavím, to vidím stejně. Ale tu lepší image tam já nevidím.
Jako ty osobně, nebo nevidíš, že u ostatních to tu vyšší image má?
Nevidím to u ostatních ani u sebe.
Jako bez předsudků, když vidím vedle sebe 5er a X5, řekl bych, že X5 bude o 30% dražší. Dokud nejedu střelbu, tak se mi v X5 i daleko lépe jede, nadhled, možnost se trošku rozvalovat. Ale OK, máš to jinak, cajk.
A přitom reálně v ceníku stojí 530D X-drive (combi) stejně jako X5 30D.
Jestli jsi získal dojem, že mám něco proti SUV, tak určitě ne. Sám už jiný auto nechci. ;-)
Jestli jsi získal dojem, že mám něco proti SUV, tak určitě ne. Sám už jiný auto nechci. ;-)
Já bych bral jednoznačně 5... protože se s ní prostě líp jezdí. Ale každému dle jeho gusta.
Fakt? Jako rodinné auto? Míň místa vzadu, menší kufr, vstup trochu jako do jeskyně. A žádná střelba po okreskách s dětma vzadu. Za mně X5 v součtu jako rodinnémauto mnohem lepší.
Ale jo, pětka jede o hodně lépe, jako o hodně. Ale užiju si to jen když jedu sám a mám čas a prostor řídit. Pokud ji většinu času používáš takto, chápu.
A taky jsem v pětce někdy nechutně rychlý...:-)
Ale jo, pětka jede o hodně lépe, jako o hodně. Ale užiju si to jen když jedu sám a mám čas a prostor řídit. Pokud ji většinu času používáš takto, chápu.
A taky jsem v pětce někdy nechutně rychlý...:-)
Míň místa vzadu možná... na druhou stranu, čemu to vadí?
Asi bych přežil i 3er Touring, to by bylo takové slim-fit... ale 5er v kombíku nijak prostorově omezující není.
Ne že bych měl něco proti X5, taky to má svoje... ta 5er je přece jen dost nízká, to třeba může být trošku problém... ale já bych to bral i tak, maximálně bych uvažoval o Allroadu (a nejspíš došel k tomu, že to vlastně nepotřebuju).
Asi bych přežil i 3er Touring, to by bylo takové slim-fit... ale 5er v kombíku nijak prostorově omezující není.
Ne že bych měl něco proti X5, taky to má svoje... ta 5er je přece jen dost nízká, to třeba může být trošku problém... ale já bych to bral i tak, maximálně bych uvažoval o Allroadu (a nejspíš došel k tomu, že to vlastně nepotřebuju).
No, jel jsem s dětma na Sicílii, cesta byla trochu roadtrip, Řím, Benátky, samozřejmě Maranello a Modena (Muzeum Ferrari v Modeně výborné)....a víc místa bylo super, v 5er by to šlo taky, ale cítíš, jak tě děcka kopou nožičkama do zad a tak. Trochu mi u 5er vadí to obemknutí interierem na dlouhých cestách, přece jen není špatné si občas změnit za volantem pozici. Praha Brno a zpět bez problému, ale Ostrava - Mannheim + nějaká ta Stau u Mnichova a fakt místo navíc ocením.
Ale asi je to hlavně tím, kdo jaké cesty nejvíce jezdí. Na okresky a dálničnímprůlety bych taky jednoznačně bral 5er, město a dloouhé štreky za mně X5 nebo ještě lépe 6GT.
Ale asi je to hlavně tím, kdo jaké cesty nejvíce jezdí. Na okresky a dálničnímprůlety bych taky jednoznačně bral 5er, město a dloouhé štreky za mně X5 nebo ještě lépe 6GT.
No a pritom keby ste vedeli, koľko je za tým práce a investícií. Napríklad za novým tvarom prednej kapoty...
Freddka
Takze novy svetla, sotva to jde poznat a zadek pusobi vyssi nez predtim.
RS v benzinu, no to asi bude dost zrat a snizovat automobilce emise, takze cenove to bude napaleny na nejaky nesmysl.
RS v benzinu, no to asi bude dost zrat a snizovat automobilce emise, takze cenove to bude napaleny na nejaky nesmysl.
velitel mesta bugulmy
Prokouklo to, zrovna v té modré je to super.
Co nechápu, je RS se 180 kW. Superb má 206 kW, takže u Kodiaqu se znáčkem RS bych čekal právě tenhle motor... Asi že holt furt stavěj Kodiaq v hierarchii pod Superb...
Jinak by tam potřebovali podle mě dobrý hybrid, jako má třeba ravka, to by šlo výborně. Vsadím se, že tím by se lidi od nafty přetáhli nejsnáz...
Co nechápu, je RS se 180 kW. Superb má 206 kW, takže u Kodiaqu se znáčkem RS bych čekal právě tenhle motor... Asi že holt furt stavěj Kodiaq v hierarchii pod Superb...
Jinak by tam potřebovali podle mě dobrý hybrid, jako má třeba ravka, to by šlo výborně. Vsadím se, že tím by se lidi od nafty přetáhli nejsnáz...
Přesně, do Kodiaqu RS bych čekal plnotučné TSI ze Superbu.
S tím odstínem (lacině nápadným) modré naopak nesouhlasím, na tak velkou krabici se už vůbec nehodí, přitom v té modré jezdí skoro všechny Kodiaqy RS, takže už jsem na tu kombinaci skoro alergický. Přitom v té červené vypadá o parník lépe a kdo chce nebarvu, tak je tu dobře trefená (a praktická) šedá steel.
S tím odstínem (lacině nápadným) modré naopak nesouhlasím, na tak velkou krabici se už vůbec nehodí, přitom v té modré jezdí skoro všechny Kodiaqy RS, takže už jsem na tu kombinaci skoro alergický. Přitom v té červené vypadá o parník lépe a kdo chce nebarvu, tak je tu dobře trefená (a praktická) šedá steel.
Červená taky dobrá... Já už jsem právě tak unavený ze všech těch nebarev, že vítám každou výraznější barvu i na větším autě. Jinak už je nabídce výrobců ve větších segmentech opravdu bídná - tři šedé, tři černé, dvě bílé, jedna hodně temně modrá, jedna hodně temně zelená a tím končíme (pak už samozřejmě Individuál, kam asi tímhle lidi ženou, ale do toho nejde skoro nikdo).
To ano, a takový G8R nemá v nabídce dokonce už ani žádnou šedou, jen černá/bílá a modrá.
Ale zrovna tenhle škodovácký populární (přemnožený) odstín modré je mi protivný právě na přerostlém Kodiaqu nejvíc.
Ale zrovna tenhle škodovácký populární (přemnožený) odstín modré je mi protivný právě na přerostlém Kodiaqu nejvíc.
Nepřepřáhli. Realita u benzín PHEV je tristní.
A proto se mercedesy tak dobře prodávají, protože nabízení MHEV s benzínem a dieselem i PHEV s benzínem a s dieselem. Zákazníci mají na výběr, rozhoduje trh a diesel opět vítězí.
Volvo cudně mlčí o tom, že většina jejich elektrifikovaných aut jsou diesely :-)
A proto se mercedesy tak dobře prodávají, protože nabízení MHEV s benzínem a dieselem i PHEV s benzínem a s dieselem. Zákazníci mají na výběr, rozhoduje trh a diesel opět vítězí.
Volvo cudně mlčí o tom, že většina jejich elektrifikovaných aut jsou diesely :-)
Ozzman
Sice jsem v něm vlastně nikdy nejel (vždy jen osahaval a zkoušel) , ale tak nějak si představuji, že když už někdo chce rodinné SUV jako náhradu za Oktavku, tak takhle nějak by mohlo vyoadat. Solidní a pravidelný kufr, široká nabídka motorizaci a verzí a nevypadá to vůbec špatně.
Jj, v zásade súhlas, ak väčšie neprémiové SUV, tak najskôr Kodiaq. Veľký, praktický, dizajnovo prijateľný, výber motorizácií i výbav solídny.
Druhá vec je, že všetky Kodiaqy čo poznám majú slabšie TDI v predokolke, kde tých 110 kW je len tak-tak a predokolka trošku neguje zmysel veľkého SUV. Ale to nie je chyba auta, ale skôr tých, čo ten základ kupujú.
Ja by som to videl optimálne na TDI 147 kW alebo aj TSI 140 kW, so 4x4, z hľadiska dizajnu ideálne Sportline, aj keď Style by výbavovo postačoval.
Druhá vec je, že všetky Kodiaqy čo poznám majú slabšie TDI v predokolke, kde tých 110 kW je len tak-tak a predokolka trošku neguje zmysel veľkého SUV. Ale to nie je chyba auta, ale skôr tých, čo ten základ kupujú.
Ja by som to videl optimálne na TDI 147 kW alebo aj TSI 140 kW, so 4x4, z hľadiska dizajnu ideálne Sportline, aj keď Style by výbavovo postačoval.
No, co si budeme povídat, 4x4 využije tak 5 % kupců Kodiaqu a vůbec SUV. V drtivé většině je to móda mít takové auto a ten, kdo chce s takovým autem jet k chatě, tak projede i s předokolkou, jde přeci o vyšší podvozek (tedy předpokládám, že to je důvod vzít vyšší auto) a na ty hory taky vlastně 4x4 nepotřebuješ, je všude odklizeno a vlastně až na pár kopečků (kdy dáš na předokolku řetězy, když tam dříve vyjela 120tka a žigul, tak proč né moderní auto :)
Dostávame sa k obohratej téme chcem vs nutne potrebujem. Nutne to SUV štvorkolku nepotrebuje, naviac dnes sú už také zimy, že sneh pomaly ani nevidíš; ale do tejto kategórie už by som 4WD proste chcel, takisto, ako by som chcel viac než 110 kW. Ono predsalen veľké SUV v ľuďoch vzbudzuje nejaké očakávania. Aby sa mi v tých 5% nestalo, že sa budem do kopca šmýkať rovnako, ako majiteľ Fabie či tej starej 120ky. A napokon štvorkolka je aj o komforte, kde sa majiteľ 2WD musí špiniť s reťazami, ty nemusíš.
Ale samozrejme chápem, ak to má niekto namiesto doterajšieho bežného FWD kombíka a bude jazdiť v rovnakom režime, tak štvorkolka mu je nanič.
Ale samozrejme chápem, ak to má niekto namiesto doterajšieho bežného FWD kombíka a bude jazdiť v rovnakom režime, tak štvorkolka mu je nanič.
Já s tebou souhlasím a mám to stejně, když už chci větší SUV či kombík (který není vyloženě sportovní), tak ta 4x4 k tomu už patří, minimálně jako vrchol nabídky. Naši ale mají už druhé SUV s FWD a vlastně i na tom sněhu to tu závěj projede líp, než ten kombík (nebo závěj :D ale tak letos nám pár čísel v ČR napadlo :D) a dá se s tím normálně jezdit, proto takové verze na trhu jsou. Dobrá alternativa, byť né zatím levnější, je to elektrické 4x4. Teď si zabychařím :
KDYBY si měl třeba možnost k nějakému 110kw FWD TDI/TSI dokoupit nějaký menší elektromotor na zadní nápravu, jako to má třeba Toyota u hybridních 4x4, taky by to mohla být varianta. Na ten zasněžený kopec a v drtivé většině jízdních vlastností, kdy ti sepne 4x4 to funguje stejně. Ale ono by to asi nebylo zrovna levné, myslím, že to míval Peugeot na 508. Rozdíl 4x4 u Kodiaqu je příplatek 60 tisíc, tak tohle by muselo stát tak 20, aby se to vyplatilo nabízet.
KDYBY si měl třeba možnost k nějakému 110kw FWD TDI/TSI dokoupit nějaký menší elektromotor na zadní nápravu, jako to má třeba Toyota u hybridních 4x4, taky by to mohla být varianta. Na ten zasněžený kopec a v drtivé většině jízdních vlastností, kdy ti sepne 4x4 to funguje stejně. Ale ono by to asi nebylo zrovna levné, myslím, že to míval Peugeot na 508. Rozdíl 4x4 u Kodiaqu je příplatek 60 tisíc, tak tohle by muselo stát tak 20, aby se to vyplatilo nabízet.
Nesdílím tvůj názor na 4x4. Nechápu, proč se neustále v diskusích prezentuje názor, že 4x4 je dobré jen na sníh a do terénu. Na základě vlastních zkušeností jsem si jistý, že výhody 4x4 denně využije více lidí, než jen 5% tebou uváděných.
4x4 (v jakékoliv podobě) je především prvek aktivní bezpečnosti.
Pokud zrovna nejezdíš jen za slunečného a suchého počasí, tak výhody 4x4 se ti ukážou v plném světle. Těch situací během jedné cesty je spousta. Např. u T křižovatek při vjezdu na hlavní, ve městech s kostkam/kolejema atd...Prostě neřešíš, jen se soustředíš na provoz, dáš plyn a jedeš jako za sucha. U předokolky si to musíš x krát rozmyslet, jestli to na kostkách/mokru/kolejích/t-křižovatce ještě stihneš či ne..
Tvůj postoj k 4x4 ti nebudu vyvracet. Pouze jsem chtěl prezentovat názor z opačného spektra než máš ty. Myslím, že po těch statisících km najetých v autech s 4x4 si to mohu dovolit posoudit.
4x4 (v jakékoliv podobě) je především prvek aktivní bezpečnosti.
Pokud zrovna nejezdíš jen za slunečného a suchého počasí, tak výhody 4x4 se ti ukážou v plném světle. Těch situací během jedné cesty je spousta. Např. u T křižovatek při vjezdu na hlavní, ve městech s kostkam/kolejema atd...Prostě neřešíš, jen se soustředíš na provoz, dáš plyn a jedeš jako za sucha. U předokolky si to musíš x krát rozmyslet, jestli to na kostkách/mokru/kolejích/t-křižovatce ještě stihneš či ne..
Tvůj postoj k 4x4 ti nebudu vyvracet. Pouze jsem chtěl prezentovat názor z opačného spektra než máš ty. Myslím, že po těch statisících km najetých v autech s 4x4 si to mohu dovolit posoudit.
Ano i ne, mám jedno auto s 4x4 a až na nějaké výjimečně výjezdy kde jsou kostky na mokru , kdy je to samozřejmě super, ale podívej se na to ekonomicky , příplatek u kodiaqa ke dsg (bez ni už 4x4 není) a 4X4 , takže se lidi naučili žít stále s fwd a v našich podmínkách to proste není tak nepatricne.Stejně bychom mohli říct ze prvkem aktivní bezpečnosti jsou spis dobrý gumy , ty asi víc než 4x4 :)
Jenže u Haldexu ztrácíš po celou dobu užívání auta pocitově 10% výkonu, máš celou dobu horší jízdní vlastnosti a míň komfortu, celou dobu máš horší spotřebu. Jo, a na mokré dlažbě vystartuješ párkrát ročně rychleji.
Pokud u auta nepotřebuješ 4x4 opravdu kvůli trakci (rybáři, taháš přívěs, žiješ v oblasti s tuhou zimou), prozrazuješ volbou Haldexu jen to, že Tě nebaví řídit.
Co píšu platí hlavně pro předokolky, u BMW je přínos čtyřkolky pro daily použití jasný a v poslední pětce při běžné jízdě neznatelný.
Pokud u auta nepotřebuješ 4x4 opravdu kvůli trakci (rybáři, taháš přívěs, žiješ v oblasti s tuhou zimou), prozrazuješ volbou Haldexu jen to, že Tě nebaví řídit.
Co píšu platí hlavně pro předokolky, u BMW je přínos čtyřkolky pro daily použití jasný a v poslední pětce při běžné jízdě neznatelný.
Už som chcel protestovať, ale v poslednej vete si to poopravil. Ako píšeš štvorkolka pri bavorákoch (tých so základom v RWD koncepcii) má výrazné výhody a len minimálne nevýhody. RWD nie sú tak blbuvzdorné ako FWD, notabene pri vyšších výkonoch a tam je xdrive prínosom nielen v zime, ale v podstate kdekoľvek na inej ako suchej hladkej ceste. Nevýhody ako je vplyv na riadenie sú v posledných generáciách nepostrehnuteľné a jedinou objektívnou nevýhodou zostáva vyššia hmotnosť a o chlp vyššia spotreba (ale pri nejakých 1800 kg je 80 kíl navyše neciteľných a či jazdí povedzme 540i za 9,1 alebo 9,3l je úplne jedno).
Ano ano, psal jsem to jako reakci na Kodiaka a ve finále Passaty a Oktávky. Tam bych volil předokolku. A pak jsem si uvědomil, že u zadokolek je to jinak, a u současné BMW (znám pětkovou řadu) už při běžné jízdě nerozpoznám čtyřkolku.
Ale ve starších modelech až po F10 bych pro sebe a domů bral rozhodně zadokolku. Celou dobu na suchu parádní svezení a na mokru a sněhu bych holt zpomalil. Pro pracovní ježdění, kdy prostě jedeš na schůzku a musíš dojet včas jsem vzal xdrive, znáš to, telefonuješ, přemýšlíš a přitom jedeš rychle a s jistotou.
Hodně si lidí si myslí, že Haldex jim z auta nic nevezme, ale to se prostě dost pletou.
Ale ve starších modelech až po F10 bych pro sebe a domů bral rozhodně zadokolku. Celou dobu na suchu parádní svezení a na mokru a sněhu bych holt zpomalil. Pro pracovní ježdění, kdy prostě jedeš na schůzku a musíš dojet včas jsem vzal xdrive, znáš to, telefonuješ, přemýšlíš a přitom jedeš rychle a s jistotou.
Hodně si lidí si myslí, že Haldex jim z auta nic nevezme, ale to se prostě dost pletou.
mame doma takze - v cene 40k dostanes auto s materialmi a spracovanim horsim ako golf mk7 pred fl, hlavne smerom dozadu to je katastrofa, vsetko vrze uz napohlad, nieto, ze sa niecoho dotknes. Niektore riesenia su hodne lowcostu, napriklad pofiderne putko na zadnej lavici ktore sa odtrhlo, alebo posuvanie sedadiel v druhom rade kovovou tyckou pod sedakom, kde to nie je ani zakryte, visia tam kadejake nitky. dsg podtaca v jednom kuse a jazda po meste je vyslovene neprijemna, v urcitych momentoch roztrasie podlahu, nasledne cele auto, dsg si sem tam cukne.
nemam osahane ine suv v triede tak neviem porovnat, ale sedel som v poslednych dvoch generaciach santafe a tam bol interier kvalitnejsi
nemam osahane ine suv v triede tak neviem porovnat, ale sedel som v poslednych dvoch generaciach santafe a tam bol interier kvalitnejsi
VDC_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Když ono je to takhle dnes u všeho, seděl jsem i v Tiguanu a nebylo to vůbec lepší, přitom dražší. Santafe/Sorento + Ravka, tyhle všechny + koncernová trojčata (Kodiaq,Tarraco, Tiguan XL (klasika stojí za prd, to je větší hatchback) vnímám jako prostorná SUV a žádné paskvliy, takže by šly použít jako ridnná auta.
tak vw siel kvalitou interierov strasne dole a ani to neskryva. Zatial som nemal tu cest, ale vela ludi chvali interier enyaka v porovnanim s id4, ze je to nebe a dudy. Som zvedavy na nastupcu Passata s cim vw pride. Nedavno mam prelezeny troc a tcross a tiez velka bieda. U velkych suv by som asi siel do noveho santafe, i ked sa mi exterier vobec nepaci, interier je v porovnani s kodiakom na tom ovela lepsie, alebo do novej kie carnival, ale ta sa v eu asi neukaze
Tcross a Troc jsou auta se skoro nejhorším interiérem v rámci konkurence, to mi přišel lepší i tem Kamiq a nebyl tak přestřelený cenově.
tak teba moze tesit, ze tvoje nove auto mustang emach je na tom vraj v intriery prekvapivo dobre a ovela lepsie ako id4 ;-)
Ad E-mach. Je to skoro to samé co ID4 a sedačky jsou třeba vyloženě bída, nulové boční vedení a i pohledově vypadají hnusně- zejména ty zadní.
Nesmíš srovnávat ID3, to je plasťák, ID4 je výrazně lepší, byť jsou tam věci, které mi nesedí, ale Enyaq na tom není o moc líp, je lepší v pár detailech. Já seděl v obou a necítil jsem žádný velký rozdíl. Zvenku už za mě Enyaq vede, tam ten ocucaný design ID4 nemá u mě šanci.
To stejné jako tady všichni hatujou nový G8 vs G7 a reálně v tom skoro nikdo neseděl. Mě jsem G7 facelift a jediné co bylo rozdílné byla chybějící roletka na středové konzoli a plynová vzpěra, jinak to mělo úplně stejně kvalitní materiály, všude kde byly měkčené v G7 byly i u G8, detto s tvrdými plasty. Jízdní vlastnosti a komfort byl u G8 o kus jinde.
Nesmíš srovnávat ID3, to je plasťák, ID4 je výrazně lepší, byť jsou tam věci, které mi nesedí, ale Enyaq na tom není o moc líp, je lepší v pár detailech. Já seděl v obou a necítil jsem žádný velký rozdíl. Zvenku už za mě Enyaq vede, tam ten ocucaný design ID4 nemá u mě šanci.
To stejné jako tady všichni hatujou nový G8 vs G7 a reálně v tom skoro nikdo neseděl. Mě jsem G7 facelift a jediné co bylo rozdílné byla chybějící roletka na středové konzoli a plynová vzpěra, jinak to mělo úplně stejně kvalitní materiály, všude kde byly měkčené v G7 byly i u G8, detto s tvrdými plasty. Jízdní vlastnosti a komfort byl u G8 o kus jinde.
Ja jsem jel v Kodiaqu Sportline 4x4 a je to zajimave auto.
Velice prakticke a podvozkem a odhlucnenim uplne jinde nez Oktavka, asi i lepsi nez Superb. Pusobi to jako dospele auto.
Byl jsem mile prekvapen, zvazoval jsem koupi. Ale chtel jsem to dobre vybavene a cenove to zacalo ulitavat.
Ziju v anglii kde klasicky auta jsou o neco drazsi a premie o neco levnejsi nez na kontinentu (protoze ty auta maji volant na druhy strane takze jsou na kontinentu neprodejne, takze muzou mit jinou cenovou strategii). A ja jsem nepotreboval SUV, jen prakticke auto. Tak jsem skoncil u Mercedes E kombi, ktere jako 10 mesicni predvadecka tady stoji uplne stejne jako dobre vybaveny Kodiaq. V CR by tam byl cenovy rozdil odhaduju tak 200 tisic.
Velice prakticke a podvozkem a odhlucnenim uplne jinde nez Oktavka, asi i lepsi nez Superb. Pusobi to jako dospele auto.
Byl jsem mile prekvapen, zvazoval jsem koupi. Ale chtel jsem to dobre vybavene a cenove to zacalo ulitavat.
Ziju v anglii kde klasicky auta jsou o neco drazsi a premie o neco levnejsi nez na kontinentu (protoze ty auta maji volant na druhy strane takze jsou na kontinentu neprodejne, takze muzou mit jinou cenovou strategii). A ja jsem nepotreboval SUV, jen prakticke auto. Tak jsem skoncil u Mercedes E kombi, ktere jako 10 mesicni predvadecka tady stoji uplne stejne jako dobre vybaveny Kodiaq. V CR by tam byl cenovy rozdil odhaduju tak 200 tisic.
Já jel jenom s bratříčkem od Seatu, Kodiaqa mám prolezlýho taky jen staticky. Na Tarraco jsem si vzpomněl u některých náhledových fotek FL Kodiaqa, si to dělaj ty užší světla. Když k tomu přidám nový dvojramenný (čti hnusný) volant a cenovou politiku obou značek (tehdy to Tarraco bylo asi o 100 tis. levnější ve srovnatelné verzi) než Kodiaq, asi nevidím důvod upřednostnit Škosu před Seatem. Ale jinak souhlasím, s tímhle se dá fungovat víc než slušně.
Avantime
Nie som zástancom násilných faceliftov (však, Škoda pri Octavii II aj III a Yeti, fuj), takže som tentokrát spokojný. Priznám sa však, že keď som sledoval premiéru, nebol som si istý, či už je na zábere pred alebo po fl. :D Tiež mi príde zaujímavé, ako sa neobťažuje koncern tam napchať aspoň mild-hybrid. To nie je len o Kodiaqu, ale onedlho aj Karoqu, minulý rok o Atece atď. Ale tak asi si bez toho vystačia.
Mild je asi o ničem... čekal bych klasickou PHEV techniku, což asi časem bude.
Presne tak, to radšej nech tam dajú PHEV ako úplne k ničomu mild hybrid ktorý zbytočne zvyšuje váhu.
o 150 000 dražší?
čistý benzín je výrobně velice levný
tím byste to zabili
a reálná spotřeba benzín-PHEV stojí za howno
čistý benzín je výrobně velice levný
tím byste to zabili
a reálná spotřeba benzín-PHEV stojí za howno
PHEV Pasáty jezdí v průměru za 4,3 - spočítáno ze vzorku 250 aut... a ve městě nesmrdí.... v čem je problém? PHEV by zrovna Kodiaqu velmi slušel....
https://www.spritmonitor.de/…/456-Passat.html?…
https://www.spritmonitor.de/…/456-Passat.html?…
To by vhodný PHEV (2,0 TSI + 2 elektromotory a baterie ve středovém tunelu viz koncept: https://www.autodevot.com/…oncept-revealed/) musel nejdřív VW mít...
Tohle asi nebude kompatibilní... pokud něco, tak by se mohl objevit ten systém z Passatu a Superbu, což by výkonově stačilo... ale pokud vím nepodporuje 4x4.
tak těm co mají Kodiaqa jako pojíždědlo do práce by technika ze Supa iV bohatě stačila.... samozřejmě plnotučné SUV by to nebylo....
Moik
To nejzásadnější jsem se ale nedočetl..jestli se s novým Kodiaqem stále poskakuje nebo už jezdí. Já nejsem náročný na komfort, BMW320xd se mi líbilo i ve verzi E90, ale Kodiaq jsem kvůli tomu nekoupil..ani na adaptivních tlumičích.
VDC_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
webpaja
On se Kodiaq opravdu povedl a tak stačilo jen jemně zapracovat na detailech. Zůstaly i stále mechanické ovladače klimy atd.
Mě se s autem i dobře jezdilo, nijak záludná tradiční škodovka posledních let. Co mi vadilo byl diskomfort a poskakování, jak píše Moik. Uvidíme, zda-li bylo vyřešeno.
Mě se s autem i dobře jezdilo, nijak záludná tradiční škodovka posledních let. Co mi vadilo byl diskomfort a poskakování, jak píše Moik. Uvidíme, zda-li bylo vyřešeno.
3_diamanty
Ked vidim novu octavku vedla superbu ci kodiaqu tak... tak zlaty jozov dizajn.
Kodiaq nema chybu... ale aj tak superba radim ako jeho topku...
Kodiaq nema chybu... ale aj tak superba radim ako jeho topku...
honza_f
Já se divím, že to tu ještě vůbec reálně řešíme a divíme se...
...že není RS TDI 176 kW, když už dávno bylo řečeno, že ten motor v koncernu končí kvůli emisím. Kdo čeká, že VW pustí do Kodiaqu třílitr, tak žije asi na úplně jiné planetě. A silnější R4 diesel teď koncern nepoužívá.
...že není RS ve verzi 200 kW - tady je podle mě úplně jasná politika směrem k Seatu/Cupře a Tiguanu, stejně tak jako by ta verze podle mě kanibalizovala Superb (což už dělá Kodiaq doposud). Navíc v reálu ten rozdíl nebude nějak zásadní a dle mých zkušeností s tím motorem v Superbu (vs. O3 RS 180 kW) to žere o dost víc.
...že není RS TDI 176 kW, když už dávno bylo řečeno, že ten motor v koncernu končí kvůli emisím. Kdo čeká, že VW pustí do Kodiaqu třílitr, tak žije asi na úplně jiné planetě. A silnější R4 diesel teď koncern nepoužívá.
...že není RS ve verzi 200 kW - tady je podle mě úplně jasná politika směrem k Seatu/Cupře a Tiguanu, stejně tak jako by ta verze podle mě kanibalizovala Superb (což už dělá Kodiaq doposud). Navíc v reálu ten rozdíl nebude nějak zásadní a dle mých zkušeností s tím motorem v Superbu (vs. O3 RS 180 kW) to žere o dost víc.
RS TDI 176 kW nekončí kvůli emisím ale z politického rozhodnutí
emise CO2 má rozhodně lepší než 2,0TSI a emise NOx nejsou technologicky už žádným problémem
Takže v tom nehledej emise ale politiku a strategii.
Vzhledem k tomu, že EK ustoupila a přestala dehonestovat spalováky, uvidíme hodně návratů benzínů i dieselů.
A pokud se bude měřit reálná spotřeba, diesel bude mnohem lepší volbou.
emise CO2 má rozhodně lepší než 2,0TSI a emise NOx nejsou technologicky už žádným problémem
Takže v tom nehledej emise ale politiku a strategii.
Vzhledem k tomu, že EK ustoupila a přestala dehonestovat spalováky, uvidíme hodně návratů benzínů i dieselů.
A pokud se bude měřit reálná spotřeba, diesel bude mnohem lepší volbou.
Kdyby nechtěli, aby Kodiaq kanibalizoval Superb, tak ho vůbec nenabízí.
Nevím proč by Kodiaq ve verzi (V)RS nemohl mít nejsilnější TSI, který má Superb i bez loga VRS.
Nevím proč by Kodiaq ve verzi (V)RS nemohl mít nejsilnější TSI, který má Superb i bez loga VRS.
Súhlas. Je logické, že Kodiaq na báze Superbu bude Supu uberať pár čísel, ale celkový prínos je neporovnateľný.
Čo sa týka toho 200 kW benzínu, nie som si istý, či by to predstavovalo reálny prínos. Z recenzií som nadobudol pocit, že 180 kW verzia je vydarenejšia ako 200 kW, má dokázane vyšší výkon ako uvádzaných 180 kW (to som pri 200 kW nikde nečítal, takže možno reálny rozdiel medzi nimi bude 10 kW) a lepšiu spotrebu. Takže ak by som mal záujem o silnejší benzín, 180 kW by ma asi uspokojila, resp. naopak ak by mi nestačila 180 kW, ani 200 kW verzia by to nezmenila. Ak už odstup, tak rovno 221 kW verziu.
Čo sa týka toho 200 kW benzínu, nie som si istý, či by to predstavovalo reálny prínos. Z recenzií som nadobudol pocit, že 180 kW verzia je vydarenejšia ako 200 kW, má dokázane vyšší výkon ako uvádzaných 180 kW (to som pri 200 kW nikde nečítal, takže možno reálny rozdiel medzi nimi bude 10 kW) a lepšiu spotrebu. Takže ak by som mal záujem o silnejší benzín, 180 kW by ma asi uspokojila, resp. naopak ak by mi nestačila 180 kW, ani 200 kW verzia by to nezmenila. Ak už odstup, tak rovno 221 kW verziu.
Koumes
Musím uznat, že na první pohled se tento facelift škodě povedl. Pokud se nepletu, tak i když zadní světla jsou dost pozměněné, tak stačilo pouze upravit nárazník. V předu to zase vypadá jen nárazník a masku. Po tom jak Škoda dělala poslední dobou spíše decentní fecelifty, je tohle opravdu na první pohled větší zásah. Myslím že se v klidu bude dalších pár let prodávat.
rohYpnol
Hrozně je vidět, jak vlastně nikdo FL nechtěl, jen prostě museli přijít s něčím novým (resp. "novým" že...). Zkrátka jen aby mohli nabízet jakože opět novinku tak tohle muselo přijít.
Bohužel zásadní novinka je, a to vyhození silné nafty. RS je tak další obětí zelenořiťolezů. Opět další model, kdy novinka je horší než předchozí model :no: :-!
Další :no: za pokračování nesmyslu zvaného Dynamic Sound Booster :no: :no: :no: Kdy pochopí, že tohle je naprosto zle?
Celkově ale v zásadě ok, naštěstí nepřišla nová generace infotainmentu, což je vlastně jediné výrazné plus tohoto FL. Takže v zásadě kdo nechce RS, tak nedostane o moc horší auto. A to se v dnešní době cení :yes:
Bohužel zásadní novinka je, a to vyhození silné nafty. RS je tak další obětí zelenořiťolezů. Opět další model, kdy novinka je horší než předchozí model :no: :-!
Další :no: za pokračování nesmyslu zvaného Dynamic Sound Booster :no: :no: :no: Kdy pochopí, že tohle je naprosto zle?
Celkově ale v zásadě ok, naštěstí nepřišla nová generace infotainmentu, což je vlastně jediné výrazné plus tohoto FL. Takže v zásadě kdo nechce RS, tak nedostane o moc horší auto. A to se v dnešní době cení :yes:
_Karel_
Předek se mi hodně líbí, to se povedlo. Zadní světla naopak změna k horšímu.
Na Kodiaqa vzpomínám docela s láskou, praktickej, uvnitř nadstandardně prostornej (mimo šířku jako Touareg), dobře konfigurovatelnej, s rozumnými náklady, v mé specifikaci moc pěkný auto, fakt jsem ho měl moc rád.
Jen nevím, jestli bych za něj dnes dal to, co za něj chtějí, a jestli bych nešel za stejný peníze raději do korejce.
Na Kodiaqa vzpomínám docela s láskou, praktickej, uvnitř nadstandardně prostornej (mimo šířku jako Touareg), dobře konfigurovatelnej, s rozumnými náklady, v mé specifikaci moc pěkný auto, fakt jsem ho měl moc rád.
Jen nevím, jestli bych za něj dnes dal to, co za něj chtějí, a jestli bych nešel za stejný peníze raději do korejce.
Santa Fe nebo Sorento jsou nádherné. Bohužel třeba Sorento je příšerně odfláklé zespodu. Nahoře huj, dole fuj. Korejci jdou tvrdě tržně, takže to auto je sice krásný, ale po záruce rychle a okamžitě pryč :-( Věřím tomu, že Kodiaq bude trvanlivější.
Prosím tě a co je na tom Sorentu tak strašně odflakly odspodu podle tebe? Že v jednom testu snad kromě tlumiče vejfuku naopak všechno ok a třeba zavěšení bylo nadstandardní.
Stačí se podívat na zakrytování, antikorozní ochranu... Zespodu na hodně místech jen holé plechy. Fakt bída. Stačí srovnat třeba s tím jak vypadá Audi zespodu... Jenže i ta Škodovka na tom prostě bude líp. :-!
jo, ted jsem na to koukal znovu a má jen základní nástřik to máš pravdu. Ale tak záruka 7 let a pak prodat, víc let stejně nemám v plánu mít. Každopádně Kodiaka jsem nijak neštudoval ze spoda a že je na tom Audi líp mě zase nepřekvapuje.
Přesně tak. Jen základ plus zatažené spoje plechů... Ochrana na úrovni dodávek... Prostě sorry, ale když se zespod podíváš na Dacie, tak jsou na tom líp jak (nejen) korejci.
Ok, na 7 let možná stačí, ale za mě asi od auta čekám víc.
Ale třeba i takový Kadjar- naprosto nechápu. Tam nutně musí shnít prahy. Z vnější strany jsou překryté. Podlaha je celkem ok. Ale práh, přesně tam kde odlítává nejvíc šutrů od kol tak úplně holý... Děs prostě. Ale Renault obecně je v tomhle pečlivý, jen Kadjar nejspíš podědil tohle po Qashqaii.
Ok, na 7 let možná stačí, ale za mě asi od auta čekám víc.
Ale třeba i takový Kadjar- naprosto nechápu. Tam nutně musí shnít prahy. Z vnější strany jsou překryté. Podlaha je celkem ok. Ale práh, přesně tam kde odlítává nejvíc šutrů od kol tak úplně holý... Děs prostě. Ale Renault obecně je v tomhle pečlivý, jen Kadjar nejspíš podědil tohle po Qashqaii.
tak ono se to ani za těch 7 let určitě nerozpadne. Jinak najít někde video kodiaq na zvedáku je celkem oříšek jak jsem teď zjistil...
Tak z vyššej kvality Audi usudzuješ na vyššiu kvalitu podvozku/materiálov Škody? Zobuď sa. Škoda nie je Audi. Zrovna Kodiaq kvalitatívne pokrivkáva aj tam, kde je to vidieť (známe vŕzgajúce madlá a plasty), tak by som si nefandil, že tam, kde to vidieť nie je, to bude extra kvalita vyššia od Kórejcov.
Přesně, v záplavě Superbů, Passatů, Oktávií a Karoqů na mě Kodiaq po 3 měsících co jsem to měl nechal největší dojem.
Priateľský ľudožrút
a zmeny mu jednoznacne prospeli. RS je spravne v benzine aj ked v tomto, neviem...okrem volantu a diskov na tomto fote za mna celkom ok.
Beefcake
" upraveným systémem Dynamic Sound Booster, který byl naladěn na nový zvuk."
:-[] :-[] :-[]
:-[] :-[] :-[]
Nová doba, dnes sa fejkujú aj V6/R6 a V8, ktoré to nepotrebujú, takže pri bezpohlavných R4 sa už ani nedivím. :-(
Arese
...tak Škodovka konečně po delší době přestavila pěkný a citlivě provedený facelift! :-) :yes: :yes: :yes:
P.S. Zvláštní ocenění zasluhuje fakt, že Kodiaq ani po modernizaci nenabízí žádný zkur.ený hybrid! :-) :yes:
P.S. Zvláštní ocenění zasluhuje fakt, že Kodiaq ani po modernizaci nenabízí žádný zkur.ený hybrid! :-) :yes:
×
Sdílení komentáře
×
Ber to tak, že Karoq je Octavia a Kodiaq je Superb... cenově, technikou, rámcově i prostorem. A Octavií se taky prodá víc a taky to není designem Superbu. Naopak se Kodiaq prodává nad očekávání dobře.
Mezi Karoqem a Kodiaqem je regulérní rozdíl třídy (v motorizaci, v podvozku, v ceně, v rozměrech)... a lepší prodejní čísla Karoqu jsou prostě důsledkem toho, že se v důsledku ceny prodává víc kompaktů než střední třídy (ať už v SUV nebo v klasice).
SDA jsou ***i co motají Škodovky do vyšších tříd než patří (Octavia, Superb) a všechny 3 SUV narvou do jedné třídy, ačkoli Kamiq a Kodiaq dělí skoro 0,5m na délku a 0,5 tuny hmotnosti.
Ty samé nesmysly dělají i s jinýma autama. Např. Tuareg a XC90 jsou o třídu níž než Q7/8 X5 apod. Nechápu proč.
https://img.cncenter.cz/…pbWc/6927033.jpg?…
Hlavně v tom nevidím žádnou zásadní změnu, jen jemnou retuš... a zrovna z téhle fotky se mi ty původní jednodušší tvary světla (což obecně nebývá atribut "čínského" designu) líbí skoro víc.
Takhle... podle mě přímo zepředu je asi nejlepší pohled na Kodiaq, facelift to nějak zásadně nemění. Co mi vadí jsou ty hranatý podběhy... a proporčně je to holt velký auto, což je vidět i ve srovnání Tigi vs. Tigi Allspace (Kodiaq ale vypadá líp než Allspace).
a najviac ten zadok
kabaň asi kvôli tomu odišiel, že ho prinútili vyrobiť takú bučoru
v tej rs verzii ako tak, ale obyčajná výbava v sivej nevýraznej farbe no hnus
poškvil
najškaredšie SUV na trhu
najškaredšia škodovka
hnus
v obyčajnej sivej asfaltovej farbe v bežne / nie RS/ výbave je to neskutočne nepodarený design
počítam že kabáň vie urobiť lepšie ale musel sa zaradiť, tak radšej odišiel
hnus ešte raz hnus