Expert Světa motorů Martin Vaculík se netají oblibou jednoduchých a bytelných vozů. Mezi takové můžeme zařadit i novou generaci Dacie Sandero, byť oproti předchůdci zaznamenala obrovský posun.
Cena 328 tisíc je jen v kombinaci s nevýhodným úvěrem Premium, kde se to prémiově přeplácí, dle reprezentativního příkladu dokonce kolem 50 tisíc.
Takže za hotové 358 tisíc, plus metalický lak, plus pár drobných příplatků a bude to kolem 380 tisíc Kč. A u Dacie nelze očekávat nějaké zajímavé slevy z oficiálních cen. Jasně, je to LPG, provozní náklady budou excelentně nízké. Ale všeobecně éra vyloženě levných aut asi navždy skončila.
BTW Plusový bod za to, že Dacia nenutí zákazníky do nepraktických litých kol pomocí záměrné degradace designu základního rozměru kol či vzhledu poklic. A další plusový bod za to, že Dacie na Sandero nedává imitaci imitující imitaci výfuku, což dnes bývá běžné i u dost drahých aut. A že končí výfuk uprostřed auta? Kromě úspory metariálu za tím vidím fakt, že ten motůrek by další potrubí a koncový tlumič v zádi nedokázal na volnoběh přetlačit a chcípal by (nadsázka) :D
Protože Dacia je prodejní hit. Vždycky se dává na větší hromadu. Co se na auto.cz nejvíce recenzuje? Koncern,Hyundai a Dacia.Ceny Daček jsou o třetinu vyšší než loni, ale značka chce asi vystoupit ze stínu aut pro důchodce do světla aut pro mladou rodinu. K tomu ji u nas v Čechách chybí jediné,kufr.
Mám zažitou zkušenost s r. v. 1970 koupenou jako novou za 68t Kčs. Za 4 roky provozu a cca 65t km nikdy jediný problém a i dílenské zpracování velmi dobré. Pravda, kromě baterie a pneumatik ještě prakticky celá francouzská. Ano, potom každý další rok výroby jen horší a horší. Až do stavu, jak uvádíš, strašný šmejd.
:yes: První Dačky byly R12,jak to převzali rumunští "odborníci" ,kvalita šla k bodu mrazu.Auto bylo zralé na GO po 20tis km.Menší Olcit,to bylo ještě o 99% horší.Můj šéf si ho koupil a po pár tis km už nastaly nekonečné potíže.
My sme mali Oltcit 11R s este francuzkou prevodovkou a za 50 tis km s nim nic nebolo okrem:
- rozpadnute zamky aj na spinacke
- prebijanie baterie - regler
- pravidelne rozladenie karburatora na EK, v Ceskoslovensku vedeli nastavit jedine Ziguli a Skodovky...
Inac vsetko fungovalo a sluzil dobre... podobne asi ako s Daciou, prve kusy boli este viac frantícke a pak prisli RL, TRS verzie, to boli cisti Rumuni uz aj z ich dielov... 11R bol z velkej casti Frantík aj motory.
Asi jo. Protože jenom z toho videa je vidět ze se asi pouze omylem zapomněli zmínit o “krásných” výplních dveří a novém materiálu čalounění víka kufru. :D A takovejch minel bude na autě určitě víc.
dealera Dacie. Mají jen jedno demo,jinak nic žádnou skladovku. A nevědí , kdy něco dostanou. Zájem v Evropě je prý obrovský a náš trh není priorita. Cena? Zdražujeme každý týden, když teď objednáte, tak možná na podzim. Něco se ti nelíbí? Nevadí, nezdržuj....připravuje se další osekání výbavy a zvýšení ceny. Proč? Protože můžou...
Nevíte někdo, jestli se ta LPG verze dá trochu čipnout? Jezdím denně 2x50 km dálnice, tak abych nemusel plachtit za kamionem.
Škoda, že nemají něco s alespoň 120k
Zajímavé, že každý odpovídá jenom na otázky, na které se nikdo neptal. Nemáš nic lepšího na práci, než si na diskuzi dokazivat jaký jsi borec?
Teď mám v autě 150 koní s 300Nm a jezdím s tím normálně. Jenom když vlevo jede kolona 120 km/h tak bych se do ní rád zařadil bez omezení ostatních, stejně tak nájezd na dálnici.
Borče, 150 koní na to nepotřebuješ, podřadíš a jedeš, jestli tedy víš, na co je ta páka vpravo. u borče, bych se nedivil ničemu..
Dobře, víme že máš 150 koní a že jsi BOREC!!! :-O
Zřejmě jsme narazili na prvotřídního blba. Inteligence mizivá. Nereaguje ani na jednoduché otázky. Možná by sis mohl projít základy porozumění textu.
Že tebe baví podřadit na dvojku a pořád míchat fofrklackem, tak si kup stodvacítku. Tam si můžeš míchat jak chceš, ale stejně to nepojede.
A co je ti do mých věcí? Neučinili tě doma, aby sis čuměl do vlastního talíře? Normálně se na něco ptám, tak čekám normální odpověď, ne na idiota borce, jako ty, Borče
Ty si spadol z jahody? A každým jedným dnešným autom musíš dávať kamióny na diaľnici s prehľadom. Ty si asi z tých, čo na rozbitie vajíčka potrebujú dvojkilové kladivo...
V Sanderu bych tedy nechtěl ročně najíždět po dálnici cca 25000 km, možná bych volil min. gen. Leonu na CNG, nebo něco od Kia / Hyu. s 1.6CRDi, nebo trojkový Focus s 1.5TDCi.
Tak je to 45 minut cesty tam a pak zpátky. To bych vydržel i ve Fóbii.
CNG od VW nechci, otec to měli v práci 3 kusy a všechny brzo odešli. Prasklé hlavy, jeden dokonce celý motor na výměnu. Všechno do 100k kilometrů.
Diesel mám teď JTDm, ale láká mě to LPG a snad i nižší náklady jak na palivo, tak na servis.