Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Videa

Zpět na článek

Video: Martin Vaculík a Škoda Fabia III s motorem 1.4 TDI. Opravdu je to takový průšvih?

33 komentářů

Avatar - Dzakobo
Dzakobo
V malém voze - to musí být diagnóza...
Když diesel, tak min. V6 a tam, kde má smysl - auta typu Q7 atp.
Jestli by nebylo lepší provozovat 1.2TSI pěkně s 6MT - jo ale ono by to bralo o 0,5 litru víc...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
By si sa divil kolko chrochtavych dizlovych fabii stale este vidim... je to sice uz lepsie ako pred nejakymi povedzme este10-15 rokmi ale to percento dizlov je tam aj nadalej prekvapivo vysoke .. snad v tejto novej 4 generacii fabii to uz bude hlavne o benzine... verim ze ano ... predsa len casy sa v tomto uz spred 10 rokoch kusok zmenili ... v tomto pripade poviem len ze... chvalabohu
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Výlučně o benzínu - co se týká paliv. Že časem přijde nějaký hybrid se vyloučit nedá.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Mne sa pozdava napr.... aj hybridny jazz...
ACE.
Ten je pohonem opravdu zajímavej, už proto že převzal techniku pohonu ze Slovenské strely ;-)
Avatar - Tycoon
Tycoon
Na Slovensku máte dlouhodobě vyšší daňové zvýhodnění nafty, takže logicky tam jezdí více dieselů. U nás bylo zvýhodnění nafty nižší, takže jsou tu diesely oblíbené méně. Třeba v roce 2017, kdy se ještě diesel ve Fabii normálně prodával, mělo 90 % prodaných nových Fabií v ČR pod kapotou zážehový motor a 10 % Fabií diesel.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Kamoš nafasoval svojho času kombika v diesli a to auto sa na voľnobeh triaslo ako mexický naháč. 🙂
traveldrive
Tiež sme takú mali vo firme, hovorilo sa jej Barča... Ale myslím, že stará Barča mala kultúrnejší prejav. https://www.youtube.com/watch?…
topten
jeden znamej to ma uz asi 15 roku
a jeho maly deti se autem bojej jezdit
ani se jim nedivim
zvuk jako traktor
klepe se to jako ratlik
vevnitr to smrdi naftou
venku to smrdi sazema
nechapu, co ho k tomu vedlo, kdyz navic najede jen 10tis rocne vetsinou se studenym motorem priskokama vpred
dnes sni o olitany dyzlovy oktavce
Avatar - Ozzman
Ozzman
Co ? 3 litry na sto !! :D A proti HTPcku to jelo
Avatar - Tycoon
Tycoon
Jsou asi lidi, kterým to prostě nevadí, nebo to nevnímají. Nedávno jsem narazil na 20 let starý článek a redaktor tam tvrdil, že motor 1.9 TDI PD 74 kW ve VW Polo má kulturu chodu porovnatelnou s benzínovými motory a že svým sportovním projevem by si zasloužil znak GTI.
topten
tak to je vtip dneska

ale mam taky jeden, na kterej jsem si vzpomnel v poledne kdyz sem se podival z okna a venku padal snih
- hamacek se otoci k StBakoj a rika - to vole, venku to vypada, ze ridime i pocasi ...
Meky
Na nafte som najazdil statisice km.
Bolo to dobre vozenie - lebo turbo.

Dnes, v dobe turbobenzinov a elektromobilov v nafte nie je ziadna pridana hodnota pre cloveka, ktory nejazdi vylucne po dialnici.

VSETKY naftove motory su otrasne hlucne a nekulturne. S benzinom neporovnatelne.
Predovsetkym v nizsich rychlostiach, v meste je prinos dieseloveho agregatu nulovy.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ja bych spíš upřesnil, ze přínos dieselu ve městě je záporný. Kdyz by byl nulový, to bychom se všichni mohli radovat.
Avatar - Tycoon
Tycoon
Jediný diesel, se kterým se mi vě městě vcelku dobře jezdilo, byl 2.0 SDI 55 kW. Tím, že tam nebyla turbodíra ani turboefekt a mělo to spíše nakrátko poskládané převody, tak se s tím ve městě dalo v pohodě jezdit jako s benzínovou atmosférou. Bylo to sice trochu hlučnější, ale hluk přesně odpovídal míře sešlápnutí plynového pedálu, což pro mě byla příjemná zpětná vazba. Vadil mi jen tuhý chod pedálu spojky.
Mimo město to bylo o dost horší, zejména pokud se do cesty postavilo stoupání. Nepomáhalo ani podřazení.
S jiným atmosfericky plněným diesel jsem nejel, takže nedokážu posoudit, zda to tak mají i ostatní.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Už ta poznámka "dehet" je urážlivá. Proč? S dieselem se lépe jezdí, není nutno podřazovat do otáček zubní vrtačky, má větší krouticí moment, menší exhalace CO2, menší spotřebu a větší životnost. Trochu větší hlučnost nevadí, naopak řidič slyší, že jede v autě a ne pouze virtuálně jako v počítačové hře.

Problém uhlíkové stopy lze snadno řešit vyloučením všech špinavých benzínových motorů a sešrotováním benzínových aut. Už aby to bylo. Diesel je motorem budoucnosti! :yes:
Matepet
Jsou lidi, kterým se s naftou líp jezdí. Při rozjezdu se nemusí skoro přidávat plyn, apod. Samozřejmě záleží na konkrétním motoru. Taky naložený vozík za naftou jede tzv. na Nm o dost líp než atmosféra stejného objemu....
Avatar - Beefcake
Beefcake
A ta nafta ma zhodou okolnosti turbo, ze ?
traveldrive
A koľko benzínov je dnes bez turba?
Mino 1
a stačilo mi vrchovato. Otrasná kultúra chodu, pri každom zrýchlení sa celé auto rozvibrovalo ako vibračná platňa na dlažbové chodníky, myslel som, že odpadnú dvere. Benzínový litrový turbo trojvalec v Opel Corsa bol oproti tomu ako ševelenie kvetín.
chytrak1
Skutečně to byla fabia 3? To co popisuješ mi totiž velmi sedí na moji bývalou fabii1 1.4 TDI. To byl masakr. Ale nakonec se to taky dalo. Ten 1,4 TDI CR by měl být výrazně lepší podle toho co říká Vaculík.
Mino 1
Áno, skutočne to bola hranatá Fabia 3. Mali sme zopár kusov vo firme.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Offroadu patri jedine nafta :yes:
To je presne ukazka, kam sa az dostalo zamorenie dechtometmi.
Othello
Po shlédnutí videa je jasné že to je průšvih ještě daleko větší. Ostuda pro celou značku
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Vzpomínáte si na ty první videa s Vaculikem, ten chlap udělal neuvěřitelný pokrok.
Avatar - Ozzman
Ozzman
V tom, jak dokaze vychvalit na zakazku cokoliv ? Jo , to teda !
vlacil
Z příspěvku pana Vaculíka jsem nabyl dojmu, že dnes žádné univerzální, nové auto pro všechny situace snad ani neexistuje. Tedy na dálkové cesty, tj, dovolené je nejlépe diesel, na cesty po městě je nejlepší benzín a to ještě jen nepřímovstřik, na rodinné výlety již není k mání kategorie vozů ala MPV, takže koupit snad SUV, pro jízdu v častých kolonách se doporučuje automat s hydroměničem, atd., atd..
Takže sakra co mám vlastně nového koupit, aby se mi to hned nevysypalo a mám finance jen na jedno auto???
Avatar - SKAY
SKAY
X5 ......
chytrak1
Ale existuje a je stejný jako už dlouhá léta - kombík nižší střední či střední třídy. Typicky golf či passat, a podle nájezdu v naftě či benzínu. A dnes je to lepší v tom že taková 1,5TSI má ve spotřebě menší odstup od dieselu než měli atmosféry kdysi, tedy míň musíš kalkulovat zda tě auto nesežere a víc vybíráš srdcem.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
v podstatě ano, ale VÝHRADNĚ s dieselem!!!
Avatar - xxc
xxc
Diesel plugin hybrid je univerzálny.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jakto ? Pro kupce ojetin je to Rapid TSI “dalnicni predator” a jako nove auto Landcruiser , moc Vaculdu nesledujes co ?:D
TheMartyCZ
Mám ve svém okolí fabii 3 1.4tdi 77kw combi a sice, je to 3válec, tak přesto má spoustu výkonu. Seděl jsem v tom a byl jsem mile překvapen, jak auto krásně tahá. :) Co se týče údajného přehřívání, to se téže neděje. Auto jezdilo při 35° venku, vysoké otáčky a ani přesto se ukazatel teploty nepohnul a byl stále v půlce. :)