Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobily

Zpět na článek

Huawei začíná s prodejem automobilů, SUV s nevšedním pohonem má 551 koní

24 komentářů

Xylo
Doufejme, že do ČR to budou vozit pod jinou značkou 😉
Avatar - pradeda777
pradeda777
Jo, budou. Bude se to jmenovat Serepes...a bude k tomu 1 plechovka Covidu 19 zdarma..... 😁 😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
A má to už podporu Google? 😁 Ale tak aspoň snad bude dobré fotit 😁
Othello
a nebude toto nakonec hen ten hybrid ? 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Ano, pište si ta jména. Od firmy, jejíž marketingoví prostituti se neštítí vydávat PHEV za EV, si nekoupím už nikdy nic.
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Nie je to hybrid kedze nema moznost hybridneho pohonu, pohon vzdy zabezpecuje elektromotor, preto je to extended range EV E-REV.
Othello
Nevím jestli to říkám správně ale pokud to jde nabíjet ze zásuvky a taky se do toho lije benzín tak mi z toho vychází hybrid, sériový
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Toto je casty omyl aj "odbornych" clankov, wikipedie a roznych asociacii, kde si mylne zamienaju hybridny sposob napajania elektromotora s hybridnym pohonom kolies. Hybridne auto je auto s hybridnym pohonom, cize musi mat minimalne 2 zdroje kinetickej energie napojene priamo na kolesa. To ci tieto zdroje hybridneho pohonu mozu byt kombinovane alebo nie, rozdeluje hybridy na paralelne (napr. Toyota Hybrid System) a seriove (z casti Honda i-MMD). Casto sa EREV oznacuju za seriove hybridy spolu so skutocnymi seriovymi hybridmi kde je ICE priamo mechanicky spojene s kolesami. Taketo mechanicke spojenie ICE s kolesami v EREV neexistuje a preto je oznacovanie oboch rozdielnych typov pohonu ako seriovy hybrid nestastne miesanie hrusiek a jablk. Po spravnosti je EREV elektromobil s hybridnym zdrojom energie a to presne popisuje tento Seres 😊

Ak mame by uplne presni tak Honda i-MMD nie je seriovy hybrid, ale je to multimode hybrid a seriovy hybrid je jeden z jeho modov (BEV, EREV, series hybrid, parallel hybrid).
Othello
Názory jsou na to různé, já bych se přikláněl že EREV je hybrid. Nějak si mi příčí že by elektromobil měl jezdit na benzín.
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Nejazdi na benzin 😊 spaluje ho aby vyrobil elektrinu na ktoru jazdi 😊 Ono najlepsie by bolo prerobit vsetky automobily na elektromobily, vygenerovalo by sa obrovske mnozstvo energie rekuperaciou, odstranili by sa zbytocne prevodovky, turba, kompresory, variabilne ovladania ventilov, spojky a ine kazitka a vsetky EV by sa lisili uz len zdrojom energie. Do kamionov by sa dal vodik a FC, do nejakych sluzobnych kriznikov ktore jazdia 1000km denne by sli ICE a do zbytku baterky.
Othello
Nejezdí na benzín ? Když bude mít vybitou baterku a nenaliješ do něj benzín tak nepojede. Naliješ benzín a pojede. Tak na co vlastně jezdí ?

A třeba dieselová lokomotiva s hydraulickým přenosem výkonu nejezdí na naftu ? Jen ji spaluje aby vyrobila tlak oleje ale nejezdí na ni ?? Co je to za logiku ?
_Teddy_
Nie je to hybrid, pretoze spalovaci motor nemoze priamo auto pohanat (u lokomotiv sa tomu napriklad hovori "diesel-elektricky pohon", ale tu mame benzinovy motor). A to je len dobre. Podla mna ma vacsi zmysel prave koncepcia, kde spalovaci motor je len vo funkcii "range extender"😒br /> spalovaci motor -> generator prudu -> bateria -> elektromotor

Samozrejme, bateria sa kludne moze nabijat aj zo zasuvky a pokial jej kapacita na jazdu staci, spalovaci motor ani nemusi pracovat. Ale pokial sa vybije na nizku hodnotu, spalovaci motor ju len dobija. To umozni aby spalovaci motor pracoval vzdy len v optimalnych otackach (z hladiska ucinnosti, hospodarnosti, emissi, atd). Iste tam budu aj dake straty, ale myslim ze mensie ako ked spalovaci motor pohana kolesa cez spojku/prevodovku...
Othello
Pokud auto může využít dva různé zdroje energie, je hybridem. V tomto případě sériovým hybridem.

Dieselelektrická lokomotiva je něco jiného, do hybridu jí chybí pantograf i akumulátory
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Pleties dva typy energie, je rozdiel mat dva zdroje elektrickej energie s dva zdroje kinetickej energie. Prve je hybridne napajanie a druhe je hybridny pohon. Hybridne auta maju hybridny pohon, hybridne napajanie je domena elektromobilov.
Othello
viz třeba tyhle citace

"Sériový hybrid označuje vozidlo poháněné elektromotorem, kdy hlavní úlohou spalovacího motoru je generování elektrické energie... Spalovací motor nebývá mechanicky spojený s poháněcím ústrojím. Rozsah využití spalovacího motoru závisí na kapacitě akumulátorů a výhodou je, že může pracovat stabilně v optimálním režimu"
https😐/cs.wikipedia.org/…ridn%C3%AD_pohon#…

"A series- or serial-hybrid vehicle is driven by an electric motor, functioning as an electric vehicle while the battery pack energy supply is sufficient, with an engine tuned for running as a generator when the battery pack is insufficient. There is typically no mechanical connection between the engine and the wheels, and the primary purpose of the range extender is to charge the battery. "
https😐/en.wikipedia.org/…i/Hybrid_vehicle#…

I tady označují EREV jako hybrid
http😐/www.hybrid.cz/slovnicek/e-rev
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Tie citacie poznam, riesilo sa to uz pri Chevrolete Volt kedy zacali vznikat tieto nezmyselne definicie hybridov a Volt ktory je po spravnosti EREV nazyvali PHEV. Hybrid musi mat hybridny pohon, co ziadny elektromobil nema a to je zakladny a zaroven jediny rozdiel medzi EV a HEV. 😊 EREV nemoze byt Hybrid kedze v skratke nema H 😊 a nema ho tam preto lebo nema moznost hybridneho phonu 😊 Preto jedinymi hybridmi su HEV a PHEV a z rovnakeho dovodu ani mild-hybrid nie je v skutocnosti hybrid.
Tento Seres je EREV, ak donho pridaju spojku a fixny prevod, ktory bude vediet spojit ICE s kolesami tak to bude jednoducho seriovy PHEV ako jeden z modov v Honde CR-V Hybrid 😊
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Na priklade Honda i-MMD mozes vidiet preco nedava koncepcia kde ICE je len v ulohe generatora najvacsi zmysel. Kvoli efektivite o ktoru primarne ide pri hybridoch je vyhodnejsie pri vyssich rychlostiach (Honda to urcila na 75-80kmh) priamo spojit spalovak s kolesami cez fixny prevod ako vytacat elektromotor do otacok v ktorych je neefektivny resp. ich nezvlada.
Othello
Tam nejde o vytáčení elektromotoru - ostatně některá takto řešená auta při potřebě vysokého výkonu i ve velké rychlosti přímý pohon odpojí a jedou zase přes generátor a elektromotor

Hlavním důvodem přímého mechanického spojení jsou menší ztráty
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
To je ale mazané, když to je EV, tak se neudává spotřeba benzínu. Zero emission je na světě.
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Spotrebu ma udavanu rovnako ako PHEV s EV dojazdom nad 100km. To ci sa pri vyratavani spotreby pozera iba na prvych 100km jazdy alebo nie je uz problem konkretnej krajiny.
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Take auto nepoznam. U ktoreho auta funguje jeho pohonny system takto ako si popisal? Pri i-MMD je hlavny zdroj pohonu pri rychlostiach nad 80kmh ICE a ten je pri kickdowne podporeny iba kratkodobo kvoli limitovanej energii v malej baterke elektromotorom.
Othello
Teď to marně hledám ale četl jsem to určitě v testu nějakého PHEV. Psali že přímé mechanické spojení je aktivní jen ve středním rozsahu rychlostí,. Pro dosažení maximálky nebo pro co největší akceleraci ve střední rychlosti se ICE odpojí a v režimu max.výkonu roztáčí generátor. Při mechanickém pohonu fixní převodový poměr neumožňuje dosáhnout maxima výkonu, motor nemá dostatek otáček
Jestli to najdu dám link, ale četl jsem to loni nebo předloni
Avatar - donPedro
donPedro
Tož tablety, jak zříti vidno, jsou již demóde 😁 Tak tam j*bneme rovnou televizi 😁
tatoprezdivkajejizobsazena
SERES 😒] 😒]