Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Huawei začíná s prodejem automobilů, SUV s nevšedním pohonem má 551 koní

Ondřej Mára
Diskuze (24)

Technologický gigant začne ve svých obchodech nabízet specifický elektromobil, který má pod kapotou spalovací motor a ujede až 1.000 kilometrů.

Společnost Huawei, známá především výrobou chytré elektroniky, se během právě probíhajícího autosalonu v Šanghaji pochlubila zahájením prodeje svého prvního automobilu. Na jeho vývoji spolupracovala se společností Seres, nese označení SF5 a jde o celkem neobvyklý typ elektromobilu

Novinka, která by se měla časem objevit ve významných čínských Huawei obchodech, vsadila na rostoucí popularitu dynamicky tvarovaných SUV. SF5 tak může zajmout například zajímavě tvarovaným předním nárazníkem, atypickým LED denním svícením, dlouhou kapotou, zapuštěnými klikami nebo dynamicky se svažující zádí, díky níž mají zadní okna velmi zajímavý tvar.

Vzadu pak nechybí LED svítilny s osvětleným pruhem napříč pátými dveřmi. Novinka měří 4700 mm na délku, 1930 mm na šířku a 1625 mm na výšku, přičemž rozvor má hodnotu 2875 mm. Minimálně po stránce rozměrů tak můžeme SF5 zařadit například po bok Audi Q5.

Interiér působí moderně a minimalisticky, nechybí mu však bohatá technologická výbava. Za dvouramenným volantem je digitální přístrojový štít, zatímco uprostřed palubní desky vidíme obří vertikálně umístěnou obrazovku infotainmnetu s dotykovým panelem ventilace. V loketní opěrce je pak umístěn otočný volič jízdních režimů.

Posádku může rozmazlovat kožené čalounění, dřevěné obložení, nechybí kovové ornamenty, ambientní osvětlení, panoramatické střešní okno nebo přední sedadla s vyhříváním, ventilací i masážními funkcemi. Samozřejmostí bude propracovaná mobilní konektivita s možností snadného přenosu hudby či naplánovaných tras mezi telefonem a chybět nebude ani možnost vzdáleného ovládání chytré domácnosti.

Designéři si také dali záležet na prostorovém audio-systému Huawei Sound, který by měl nabídnout 11 reproduktorů a dva subwoofery. S tím souvisí také propracovaná zvuková izolace, včetně dvouvrstvých předních skel, díky čemuž by se do interiéru neměly dostávat zvuky motoru, vibrace ani jiné ruchy.

Nechybí ovšem ani bohatá technologická výbava po stránce jízdních asistentů a bezpečnostních systémů. Model SF5 by měl disponovat milimetrovým radarem, ultrasonickými senzory a řadou kamer. Ve výbavě by pak měl být adaptivní tempomat s funkcí jízdy v koloně, systém udržování jízdy v pruhu, předkolizní asistent nebo systém automatického nouzového brzdění.

Velmi zajímavý je také pohonný systém Huawei Drive ONE, který připomíná řešení Nissan E-Power. Pod kapotou by totiž měl být umístěn 1,5litrový čtyřválec, který ale funguje pouze jako generátor elektrické energie. O pohon se totiž jinak stará kompaktní baterie, která napájí dvojici elektromotorů o kombinovaném výkonu 405 kW (asi 551 k) s nejvyšším točivým momentem 820 N.m.

Seres SF5 by tak mělo zvládnout akceleraci z 0 na 100 km/h za solidních 4,7 sekundy. Dojezd na plně nabité baterie by se měl pohybovat okolo 180 km, po aktivaci spalovacího motoru by se však měl prodloužit až na více než 1.000 kilometrů. Bavíme se však o parametrech dle NEDC, takže realita jistě nebude tak optimistická.

Potěší však možnost využít vůz jako záložní zdroj energie. Díky podpoře technologie V2L totiž vůz může díky své baterii a elektromotoru fungovat jako nouzový zdroj energie pro domácnost. Díky podpoře V2V však může být použit také pro dobíjení jiného elektromobilu.

Společnost během premiéry vozu ještě neprozradila kompletní technické parametry, během příštích měsíců však plánuje vystavit vůz ve významných čínských Huawei obchodech, s čímž bude zřejmě souviset i odhalení kompletní specifikace. Už nyní ale známe cenu, která by měla startovat od 216.800 čínských jüanů (zhruba 720.000 Kč).

Ondřej Mára
Diskuze (24)

Doporučujeme

23. 4. 2021 16:33
Re: elektromobil, který má pod kapotou spalovací motor
Teď to marně hledám ale četl jsem to určitě v testu nějakého PHEV. Psali že přímé mechanické spojení je aktivní jen ve středním rozsahu rychlostí,. Pro dosažení maximálky nebo pro co největší akceleraci ve střední rychlosti se ICE odpojí a v režimu max.výkonu roztáčí generátor. Při mechanickém pohonu fixní převodový poměr neumožňuje dosáhnout maxima výkonu, motor nemá dostatek otáček
Jestli to najdu dám link, ale četl jsem to loni nebo předloni
Avatar - .StenLi.
23. 4. 2021 16:21
Re: elektromobil, který má pod kapotou spalovací motor
Spotrebu ma udavanu rovnako ako PHEV s EV dojazdom nad 100km. To ci sa pri vyratavani spotreby pozera iba na prvych 100km jazdy alebo nie je uz problem konkretnej krajiny.
Avatar - .StenLi.
23. 4. 2021 16:18
Re: elektromobil, který má pod kapotou spalovací motor
Take auto nepoznam. U ktoreho auta funguje jeho pohonny system takto ako si popisal? Pri i-MMD je hlavny zdroj pohonu pri rychlostiach nad 80kmh ICE a ten je pri kickdowne podporeny iba kratkodobo kvoli limitovanej energii v malej baterke elektromotorom.
23. 4. 2021 16:14
Re: elektromobil, který má pod kapotou spalovací motor
Nejezdí na benzín ? Když bude mít vybitou baterku a nenaliješ do něj benzín tak nepojede. Naliješ benzín a pojede. Tak na co vlastně jezdí ?

A třeba dieselová lokomotiva s hydraulickým přenosem výkonu nejezdí na naftu ? Jen ji spaluje aby vyrobila tlak oleje ale nejezdí na ni ?? Co je to za logiku ?
Avatar - .StenLi.
23. 4. 2021 16:08
Re: elektromobil, který má pod kapotou spalovací motor
Tie citacie poznam, riesilo sa to uz pri Chevrolete Volt kedy zacali vznikat tieto nezmyselne definicie hybridov a Volt ktory je po spravnosti EREV nazyvali PHEV. Hybrid musi mat hybridny pohon, co ziadny elektromobil nema a to je zakladny a zaroven jediny rozdiel medzi EV a HEV. :) EREV nemoze byt Hybrid kedze v skratke nema H :) a nema ho tam preto lebo nema moznost hybridneho phonu :) Preto jedinymi hybridmi su HEV a PHEV a z rovnakeho dovodu ani mild-hybrid nie je v skutocnosti hybrid.
Tento Seres je EREV, ak donho pridaju spojku a fixny prevod, ktory bude vediet spojit ICE s kolesami tak to bude jednoducho seriovy PHEV ako jeden z modov v Honde CR-V Hybrid :)