Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Poptávka po luxusních vozech téměř ztrojnásobila čistý zisk Hyundai

14 komentářů

Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
proč křivé H fotí auto vytočené na omezovači, ten budík je málem za rohem.
Avatar - Petr_Cizek
Petr_Cizek
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - MaxL
MaxL
tvé starosti bych chtěl mít 😁
Avatar - Anonym
Anonym
než někomu z vedení LIBOVOLNÉ automobilky dojde, že si můžou čipy vyrábět sami. Případně využít naprosto dostačující a z hlediska automotive obrovský výkon starých mobilů. Smějte se mi, mě to nevadí.
westeros
Automotive cipy maji jine pozadavky na provozni teploty, vibrace atd. Vymontovat a zkontrolovat cip z nejakeho stareho telefonu by stalo vice nez vyrobit novy. Automobilky by si mohly vyrabet v podstate vsechno samy, ale jsou to obrovske kapitalove investice, ktere maji automobilky uz tak vysoke, takze do toho nikdy nepujdou. Tesla ma treba vlastni navrh cipu, ale vyrabi jim je Samsung. To uz spise vyrobci cipu zacnou vyrabet auta 😄 Tolik muj amatersky pohled.
Freddka
No tak pousmal jsem se.
Ale chapu co mas na mysli. Za normalnich okolnosti vsechno funguje v poradku. Ale korona zpusobila, ze lidi kupuji vic elektroniky - vyrazne vic, nez je svetova kapacita. To je hromada vybaveni predevsim pro domacnost atd.
Vyrobci chipu provozuji technologie ruzne - starsi tech pro levnejsi chipy, novejsi pro ty nejrychlejsi atd.
Proste je docasna situace takova, ze zrovna to, co potrebuje automotive, je nekdo ochoten zaplatit vic. A automotive se rozhodl nejit do cenove valky, at uz je to dobre nebo spatne rozhodnuti. Nejspis dobre, protoze nejspis by to skoncilo velkym vysroubovanim ceny a stejne by meli ve finale chipu malo. Taky jim vyhorela fabrika v japonsku, to jeste celou vec vyrazne zhrosilo, delali asi 20% svetove produkce chipu pro automotive.

Ale zpet k tve poznamce - ne, neni to dobry napad. Vyroba chipu je extremne technologicky slozita zalezitost, jedna z nejslozitejsich veci na vyrobu na svete ... a tudiz neco, co minimalne v dohledne dobe automobilky budou muset outsourcovat. A nejspis to tak zustane navzdy.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Taky jim vyhorela fabrika v japonsku, to jeste celou vec vyrazne zhrosilo, delali asi 20% svetove produkce chipu pro automotive........hmmm jen tak vyhořela? Mohla také vyletět do vzduchu.... 8-s
Mino 1
"Mohla vyletiet do vzduchu" - sice to nie je pravda, ale mohla by byt. Caro konspiracnych narativov 😉.
LORASI
on je prilis "jednoduchy" aby chapal, ake narocne a nakladne je vyrabat polovodice 😄
Renoo
Know-how by museli někde získat, takže leda že by šel někdo do Joint venture. A o tom dost pochybuju, protože i VW vyrobí automobilů dost málo na to, aby mělo cenu něco takového podniknout. Nemluvě pak o ceně, která by byla vysoká - není návaznost mezi subdodavateli pro výrobu samotných čipů. Možná by bylo možné zkusit spolupráci s STMicroelectronics, který jako jediný výrobce včetně továren v EU by něco takového dokázal. Samozřejmě by takovou službu díky malé či žádné konkurenci nechal zaplatit. Problém Evropy je ten, že už neumíme vyrobit mobilní telefon nebo počítač a tomu odpovídá i výroba a vývoj.
Čistě teoreticky by to šlo provést v USA, kde by několik automobilek mohlo začít odebírat čipy z fabrik, který tam mají tak, aby se jednalo o zajímavé čísla. Tam je situace úplně jiná. Evropě ujel vlak. Tady umíme skládat jen auta a až lidi začnou kupovat ty čínské, tak nebudeme umět ani to.
Avatar - Anonym
Anonym
To je realisticky popsáno, ačkoli si myslím, že vyrobit čipy pro automotive by mohla zvládnout i garážová firma. Ono na tom zas až tak moc know-how není, pokud se neženeme za technologií desítek nanometrů. Do auta stačí mikrometrová technologie úplně bohatě.
Renoo
Garážovka na to fakt nemá 😄 A potřebují samozřejmě čipy s technologií 30 nm a méně. TSMC oznámilo přechod na 5 nm i v automotive a podobně Samsung ale "pouze" na 7 nm. Ty počítače tam nejsou nějaké ořezávátka. Navíc takové čipy musí splňovat odolnost dle certifikace Q100, což mimo jiné znamená, že musí umět pracovat při teplotě 100°C a k tomu s otřesy od podvozku a to celé musí být absolutně odolné.
LORASI
omg ... Ty tak trepes. priznaj, ze len trollis, pretoze tak hlupy fakt byt nemozes ... alebo mozes ? 😄
Tarsinion
No třeba ten Hyundai špičkovou polovodicovoi divizi má - je jí Hynix