Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Fiat 500e (87 kW) – Tohle elektro dává smysl

Fiat nástup elektromobility zaspal, nyní ale přichází s povedeným dílem. Elektrický Fiat 500 ukazuje, že by si na něj jiná elektroauta měla dávat pozor.
Zpět na článek
22. 5. 2021 19:14
22. 5. 2021 20:06
22. 5. 2021 21:40
22. 5. 2021 22:01
23. 5. 2021 08:17
23. 5. 2021 08:58
23. 5. 2021 09:49
23. 5. 2021 11:30
23. 5. 2021 08:15
23. 5. 2021 10:14
23. 5. 2021 12:41
23. 5. 2021 13:47
23. 5. 2021 14:46
23. 5. 2021 19:41
22. 5. 2021 22:53
23. 5. 2021 08:12
23. 5. 2021 08:53
23. 5. 2021 09:15
23. 5. 2021 11:45
23. 5. 2021 09:16
23. 5. 2021 09:28
23. 5. 2021 09:52
23. 5. 2021 12:01
23. 5. 2021 12:45
23. 5. 2021 13:07
23. 5. 2021 13:27
23. 5. 2021 13:30
23. 5. 2021 13:03
24. 5. 2021 15:59
25. 5. 2021 16:07
23. 5. 2021 12:54
24. 5. 2021 16:03
24. 5. 2021 17:20
25. 5. 2021 16:09
23. 5. 2021 10:09
23. 5. 2021 10:22
23. 5. 2021 11:26
23. 5. 2021 12:35
23. 5. 2021 11:40
22. 5. 2021 19:33
22. 5. 2021 22:18
23. 5. 2021 23:31
22. 5. 2021 20:33
23. 5. 2021 09:28
23. 5. 2021 10:30
23. 5. 2021 11:05
23. 5. 2021 14:43
23. 5. 2021 15:05
23. 5. 2021 15:10
23. 5. 2021 10:32
23. 5. 2021 10:41
23. 5. 2021 11:01
23. 5. 2021 23:11
23. 5. 2021 23:40
24. 5. 2021 09:09
24. 5. 2021 21:39
24. 5. 2021 23:06
25. 5. 2021 07:16
23. 5. 2021 13:12
23. 5. 2021 18:27
23. 5. 2021 18:30
23. 5. 2021 20:50
23. 5. 2021 22:38
24. 5. 2021 10:22
24. 5. 2021 07:58
24. 5. 2021 10:23
Avatar - _EQS_
22. 5. 2021 19:14
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
81
22. 5. 2021 20:01
Re: VIVA ITALIA
Kedysi auto pre chudobných, dnes štýlovka za majland...
22. 5. 2021 20:06
Re: VIVA ITALIA
Jejíž prodeje jsou navíc totální debakl …

https://www.auto.cz/…cekavanim-138788
22. 5. 2021 20:15
Re: VIVA ITALIA
Keď sa podarí stlačiť cenu pod 500 tisíc, predaje pôjdu hore. EV sú proste stále pridrahé, to je neodškriepiteľný fakt..
22. 5. 2021 21:40
Re: VIVA ITALIA
Jo, ale tohle je úplně mimo mísu, za 931k a e-Fiat? Hmmm to musí být ale velký fanda, co to koupí :-[]
Avatar - xxc
22. 5. 2021 22:01
Re: VIVA ITALIA
A co je lepsie? E Honda? Ta tiez nestoji menej. Mozno Citigo bolo lacnejsie a rodinnejsie, ale uz pre istotu nevyrabaju.
23. 5. 2021 08:17
Re: VIVA ITALIA
I blbá benzinová Fabia bude výrazně lepším autem na každodenní použití a nebude stát ranec ;-)
Avatar - Mikesus
23. 5. 2021 08:49
Re: VIVA ITALIA
Lepší na každodenní používání? Hlavně na dlažbě se jezdi skvělé a rovnou objednej k ortopedovi a na rehabilitace. Doslova skvelej podvozek.
23. 5. 2021 08:58
Re: VIVA ITALIA
Tak to si asi v žádné Fabii nejel, viď? Já jezdil s každou generací a nikdy mě z ní záda ve městě nebolela 😉 Natož abych musel k ortopedovi… navíc s tou Fábií můžu jet kamkoliv na výlet a hlavně tam dojedu :yes:
Avatar - xxc
23. 5. 2021 09:49
Re: VIVA ITALIA
Na bezne kratke trasy po meste a okoli nikdy nebude spalovacie auto lepsie.
Avatar - Mikesus
23. 5. 2021 11:02
Re: VIVA ITALIA
Zalezi jak velké je to okolí. Ale po meste je EV rozhodně nejlepší.
Avatar - xxc
23. 5. 2021 11:30
Re: VIVA ITALIA
Tak 150 km denne da ten Fiat, potom to uz bude s odretymi usami.
Avatar - Barrichello
24. 5. 2021 11:15
Re: VIVA ITALIA
Určitě, EV plečka je to nejlepší na světe vid :-) :-) :-)
Avatar - Mikesus
24. 5. 2021 12:15
Re: VIVA ITALIA
No rozhodně lepší než opice předělaná na plyn, protoze není na banány.
Avatar - Barrichello
24. 5. 2021 12:20
Re: VIVA ITALIA
Nejlepší je magor co jede za 550 když se dá jet ta samá trasa za 180. Stejným autem.

Sponzor vlády fakt nejsem, sorry.

Až nebudou na benzín daně ve výši 18 Kč, tak budu jezdit na benzín i ve městě.
Avatar - Barrichello
24. 5. 2021 12:21
Re: VIVA ITALIA
BTW jako zanícený ekolog bys měl ocenit, že ta opice má na LPG o cca 22% nižší emise :-)
Avatar - Mikesus
24. 5. 2021 16:26
Re: VIVA ITALIA
A ještě k tomu hatuje EV, které nemá žádné emise
Avatar - Barrichello
25. 5. 2021 10:10
Re: VIVA ITALIA
EV má emise v Číně, Rusku, Jižní Americe, Africe a na oceánech kde se přepravují ty miliony tun nmateriálu, z kterých se v číně, v koreii a dalších banánovkách vyráběj baterky, wallboxy, nabíječky, chipy, komponenty atd atd

a pak v komínech uhlených elektráren po celém světě, co vyrábí proud jak pro anbíjeí, tak po chod těch asijských továren :-) :-) :-)
22. 5. 2021 22:17
Re: VIVA ITALIA
Píšu o základe za 629.900,-, ktorý hoci s nižším výkonom a menším dojazdom môže mnohým vyhovovať. Je to už podstatne iné číslo ako 931, aj keď je to stále priveľa.
23. 5. 2021 08:15
Re: VIVA ITALIA
Pořád 2x tolik co benzinový základ ;-) Btw s ním dostaneš teoretický dojezd 180km, reálně 120km :-[]
23. 5. 2021 10:06
Re: VIVA ITALIA
Áno, to nerozporujem.
23. 5. 2021 10:14
Re: VIVA ITALIA
K čemu to pak je? Dáš 629tis za auto, co dojede 120km? Když můžeš mít za 350tis Kč auto, co bez tankování ujede 700km? Kdyby cena základního F500e modelu byla o 50-70tis výše, tj 400-420tis Kč, rozumněl bych tomu. TOP EV výbava za 500tis, pak bych ŕekl ANO, tohle už smysl dává… za 629/931tin prostě NE.
Avatar - Mikesus
23. 5. 2021 11:07
Re: VIVA ITALIA
Tobě to nedava smysl. Já si rád připlatim za čistý a zdravý vzduch. Někteří arogantní si radsi koupi v té ceně 2 auta na jízdu po městě a budou otravovat vzduch.
23. 5. 2021 17:10
Re: VIVA ITALIA
... a uřízni si penis, zastavíš tím znásilňování :yes:
Avatar - Ja Prvni 123
23. 5. 2021 22:09
Re: VIVA ITALIA
A to ti nevadí, jak planeta dostala zabrat při těžbě a výrobě lithia, kadmia, a tak?
A jak dostane zabrat až ty baterky chcípnou.. což bude vlastně zanedlouho?
:-(
24. 5. 2021 00:17
Re: VIVA ITALIA
A tebe nevadí, jak dostáva planéta vo veľkom zabrať ťažbou ropy, výrobou palív a ich spaľovaním? A sú mnohonásobné množstvá a dopady voči tvojim obľúbeným ťažkým kovom. Tých je v baterkách pomerne malé množstvo, benzínu alebo nafty prejde každým autom aspoň tona, ale zväčša oveľa viac. A všetko skončí vo vzduchu ktorý dýchame, ale tie baterky sa dajú recyklovať. Varíš ako vždy z vody.
Avatar - Barrichello
24. 5. 2021 11:32
Re: VIVA ITALIA
A tobě nevadí, jak planeta dostává zabrat nelegálním kácením Sibiře, amazonských a asijských lesů a pralesů, miliony tun plastů jedů, chemií a jaderného , kovového dopadu v ocenách a mořích, táním permaforstu a uvolnováním metanu, váním solí, písků a pesticidů z Aralu do himalájí a táním tamních ledovců, a co letecká, lodní doprava, co těžba lithia, mědi, niklu, kobaltu, vzáných kovů, křemíku, co výroba cementu na základy pro vaše větrníky....a miliony dalších věcí.

Co ptoti tomu děláš?

Kupuješ is elektromobil?

TAK to si kolík :-) :-) :-)

:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
Avatar - wakantanka
23. 5. 2021 18:10
Re: Re: VIVA ITALIA
Cena je nastavená tak, aby boli dotácie. A keďže u vás a momentálne ani u nás nie sú, tak to nedáva zmysel. Ale keď od štátu dostaneš zľavu 8000€ , odpustenie daní a diaľničnej známky, tak to začne hneď vyzerať inak že?
Avatar - Ja Prvni 123
23. 5. 2021 22:10
Re: Re: VIVA ITALIA
No, akorát že dotace znamená jen to, že to zaplatí někdo jinej.
Ne, že je to levnější...
:-(
23. 5. 2021 12:41
Re: VIVA ITALIA
Podle mého názoru je koupě nové EV za české ceny vhodná pouze pro lidi, kteří mají velké přebytky peněz a je jim jedno, že občas nějaká větší částka "foukne komínem". Stačí si připomenou první mobilní telefony https://www.sberatel.info/investice-do-sberatelstvi/v-planovanem-muzeu-mobilnich-telefonu-najdete-i-model-nokia-talkman-ktery-stal-250-000-korun/ . Něco takového měl můj bratr, protože to byl opravdu velký podnikatel, ale pro normální lidi to rozhodně nebylo. Osbně si myslím, že je dobré počkat, protože ceny čínských EV jsou od 90 tisíc do 150 tisíc za miniauto na přibližování okolo baráku, malý nákup a cestu do práce (ne moc daleko). Z 630 tisíc za nový Fiat 500e bude za 4 rok ojetina za 300 tisíc a asi bude problém to prodat, protože nové modely už (možná) budou méně podobné prvním mobilům a cenám prvních mobilů.
23. 5. 2021 13:47
Re: VIVA ITALIA
To porovnanie súčasných EV k prvým mobilom mi celkom sedí z viacerých hľadísk (vysoká cena a spotreba, rýchle technologické starnutie kvôli rýchlemu vývoju).

Ako sa niekde vyjadril Gordon Murray (legendárny dizajnér monopostov F1 a športových áut):

„Na to, aby elektrické autá začali dávať zmysel, sa musia udiať dve veci. Prvou je nová generácia batérií s lepšou energetickou hustotou, ktorá však pravdepodobne nepríde ďalších 5 až 10 rokov. A ďalej musíme vyriešiť otázku životného cyklu batérií.
23. 5. 2021 14:46
Re: VIVA ITALIA
Díky za komentář. Jenom zopakuju, že pokud někdo (mermomocí) si chce EV koupit, může se kouknout na mobile po mírně ojetém přibližovadle. Oni mají (v Německu) dotaci na vůz 9 tisíc Eur, takže když to prodávají (po 3 letech) tak většinou už je cena trochu akceptovatelnější.
Avatar - Emel
23. 5. 2021 19:41
Re: VIVA ITALIA
Nižší výkon budiž. Ale ta kapacita baterie, to je dost velký rozdíl... a přitom rozdíl v ceně "jen" 100t vč. vyššího výbavového stupně... když už, tak mi ta verze aspoň za 730 přijde zajímavější, než dát 630 za 21kWh.
22. 5. 2021 22:53
Re: VIVA ITALIA
Cena je ovšem jen jeden z řady nedostatků. EV. :-[] :no:
22. 5. 2021 23:11
Re: VIVA ITALIA
A tie ďalšie sú ktoré? Žiadne ďalšie nepoznám.
23. 5. 2021 08:12
Re: VIVA ITALIA
Tak namátkou - mizerný reálný dojezd, příliš dlouhá doba nabíjení, výrazně vyšší hmotnost, nemožnost táhnout karavan a když ano, spotřeba brutálně stoupá, box nebo kola na střeše, pokud to vůbec jde, to samé spotřeba dálnici - 25kWh a více a to jen při 130kmh, omezená maximální rychlost, zůstatková hodnota starého auta (kondice baterií), i při malé nehodě to může být totálka, což bude zvedat ostatním ceny za pojištění, o teoretické ekologičnosti asi mluvit ani nebudeme… no je toho dost ;-)
Avatar - Mikesus
23. 5. 2021 08:43
Re: VIVA ITALIA
Městské auto, dojezde přes 200km naprosto v pohodě, nabito přes noc, taky v pohodě. Vyšší hmotnost je irelevantní, kdyz po meste lidi jezdi v 2T SUV, neznám nikoho, kdo tahá karavan z jednoho konce města na druhý. Kde se ve městě jezdi 130?
Michas jablka a hrušky, tohle je městské auto.
23. 5. 2021 08:53
Re: VIVA ITALIA
To jsou celkově nevýhody elektromobilu ;-) V ceně tohoto mrňouse má normální česká rodina 2 normální auta a ještě zbyde na dovolenou. Dost pochybuju, že by si koupili jen elektromobil na ježdění po městě. Proto nedává normální rodině smysl…

Ano, souhlasím s tebou, že pokud chceš (a máš na to fondy), tak jako čistě auto do města tahle F500 vyhoví…
Avatar - Mikesus
23. 5. 2021 09:03
Re: VIVA ITALIA
Tohle není univerzální auto. Cenove to ještě není ideál, ale rozhodne v kategorii EV je to docela dobré. A nevím co je normální rodina, ale věřím, že pro většinu to neni rozumna volba, zatím.
23. 5. 2021 09:15
Re: VIVA ITALIA
To máš pravdu, to není. Cenově se to asi jednou srovná, ale bohužel ne trhem a vývojem, ale politickým zásahem a to směrem nahoru.

Pak bude rozhodovat, jak moc chceš auto používat a jestli tě bude někdo penalizovat daněmi, že máš klasiku…
23. 5. 2021 10:20
Re: VIVA ITALIA
A sme zase pri tom. Suma-sumárum ako som písal, cena je vpodstate jedinou nevýhodou tohto auta. Vlastnosťami, ktoré má, mestskej prevádzke plne vyhovuje. Dobre, keď chceš, áno, človek z paneláku nemá kde doma nabíjať, to je stále vec na riešenie.
Hlavne tým chcem povedať, že EV ako rodinné auto, a EV ako prcek do mesta, sú dve dosť odlišné použitia. EV ako výhradne mestské auto a auto na krátke trasy je plne použiteľné. Tragédia, ktorú obvykle popisuje Arese alebo Ty, sa nekoná.
23. 5. 2021 11:45
Re: VIVA ITALIA
No tak to se trochu mýlíš, nepopisuju to jako tragédii. Jen mi vadí styl komunikace, že bateriová elektromobilita je ta jediná spravná cesta do budoucí mobility a hlavně, že si za to ještě navíc musím připlatit, abych byl moderně EKO.

Elektromobil by mi snad ani nevadil, kdyby to byla "user friendly" technologie a nijak mě neomezovala - nabíjením, dojezdem, pořizovací cenou atd. Prostě univerzál. Chyběl by mi zvuk, radost z jízdy, řazení (automat mě prostě nebaví). Zatím je to technologie pro pozéry a nadšence ;-)

Já mám auta rád a rád poslouchám motor, řadím a hlavně cestuju, když to šlo, jel jsem několikrát ročně dálky + každý týden cestuji na Vysočinu, Šumavu atd s rodinnou a proto je elektro prostě nevhodné. Proto říkám, že aktuální stav není pro mě... Nemám problém dát za auto i víc peněz, můj aktuální Touran taky nebyl za hubičku, ale je to value for money - každou korunu, co jsem do něj dal, se vyplatila ;-)

To u elektra bych říci nemohl, ikdyž třeba Enyaq by se mi líbil, ale ty parametry za tu cenu? Prostě ne... ;-)
23. 5. 2021 13:09
Re: VIVA ITALIA
Píšeš proti EV ako keby Ti vadili.
Ja nikde nepíšem, že je to jediná správna cesta. Ale je to cesta, ktorá je schodná a ktorej sa v konečnom dôsledku nevyhneme.
Že máme radi zvuk motora, že ho radi vytáčame, chceme dlhý dojazd a všeobecne to, na čo sme zvyknutí, to je len naše pohodlie. Akurát to má háčik, že sa aj pričinením tohto nášho pohodlia dusíme v špine a sami sebe spôsobujeme choroby a skracujeme život. Iste, je to len malý diel skladačky, ale obetovať niečo zo svojho pohodlia a zvyklostí za šancu na kúsok zdravia mi nepríde ako cena, ktorú sa zubami-nechtami budem brániť zaplatiť. ;-) Zatiaľ je to nad moje možnosti , a preto jazdím dieslom a benzínom - ale EV podporujem, aby stali dostupnými aj pre mňa. Zvuk motora oželiem, zrýchlenie môžu mať EV podstatne lepšie ako spaľováky, rýchlosť nabíjania sa stále zlepšuje a dojazd okolo 500 km je dostačujúci, nikdy som nejazdil ani nemienim jazdiť viac ako 4 hodiny v kuse, a po nich si tú hodinku pauzy doprajem tak či tak. Ako som písal - nemusí to platiť pre každého - ale pre mňa je cena EV posledná bariéra.
Avatar - Ja Prvni 123
23. 5. 2021 22:13
Re: VIVA ITALIA
Ne, cena je jen jedna z nevýhod.
To, že ostatní zbagatelitujete ještě neznamená, že nevýhody zmizely...
24. 5. 2021 00:19
Re: VIVA ITALIA
Však ok, keď už spaľováky nebudú, ja budem jazdiť na EV, a ty v MHD, na bicykli alebo pešo.... Do elektrovozidla nesadneš, tak hlboko určite neklesneš, že nie? A samozrejme si žiadne EV nikdy nekúpiš.
23. 5. 2021 09:16
Re: VIVA ITALIA
Ještě jsi zapomněl absenci radosti z řízení - zcela chybí požitek z řazení a vytáčení motoru vč. jeho zvukového projevu! Hnus! :-( :no:
23. 5. 2021 09:28
Re: VIVA ITALIA
Máš pravdu, ale tohle je pro EV fans podružné. Pro většinu z nich je auto pouze přemísťovalo z bodu A do B ;-) Hlavně, že jsou rádoby EKO…
23. 5. 2021 10:05
Re: VIVA ITALIA
Áno, u mestského auta, ktoré slúži na premiestňovanie z bodu A do bodu B to je podružné. ;-) Jeden zvuk (zvuk vytáčaného motora) je nahradený iným, prečo by to mal byť mínus?
Avatar - Mikesus
23. 5. 2021 11:00
Re: VIVA ITALIA
Ono je to hlavně pro lidi, co netvrdí že jsou eko, ale pro ty, co chteji mit cistej vzduch ve svém okolí.
Avatar - xxc
23. 5. 2021 09:52
Re: VIVA ITALIA
Pozitok moze sposobit jedine tichost, nejake vytacanie fakt prijemne nie je :-) A radost z riadenia tam nepochybne bude, chvalia to novinari. Taku ostru a presnu reakciu na plyn da maloktore auto so spalovacim motorom.
Avatar - WinDiesel
23. 5. 2021 10:17
Re: VIVA ITALIA
nerozumíš autům wole
nakonec e-zkraty ani auta nejsou :-[]
23. 5. 2021 10:24
Re: VIVA ITALIA
No, keď sa obzrieš do histórie, tak prvý rýchlostný rekord spravil elektromobil. ;-)
A keď to vezmem do dôsledku, keď spaľovacie autá celkom zrušia, prestaneš jazdiť? Však skús svoj pohľad trochu zreálniť. Ja momentálne jazdím s dieslom, ale časom si ho už proste nekúpim, lebo nebude. A pretože auto potrebovať budem, tak kúpim to, čo bude v ponuke. Trebárs aj to elektro.
Avatar - Mikesus
23. 5. 2021 11:08
Re: VIVA ITALIA
Diesel je zas traktor, takže auto to taky není. Tak si s EV nemá co vyčítat.
Avatar - ZORG
23. 5. 2021 12:01
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
23. 5. 2021 12:45
Re: VIVA ITALIA
Už na něj kašli, myslím že všichni normální diskutéři už vědí a není potřeba se s ním dále mazat. To je můj názor, ale dělej si co chceš.
Avatar - ZORG
23. 5. 2021 13:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
23. 5. 2021 13:27
Re: VIVA ITALIA
OK dělej co myslíš :yes:
23. 5. 2021 13:30
Re: VIVA ITALIA
No ak som čítal dobre, ty si začal používať príspevky so slovami wocas apod. Najprv príspevky od veci, potom nadávky, tak sa nečuduj 🤷‍♂️
Avatar - ZORG
23. 5. 2021 13:03
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Mikesus
23. 5. 2021 10:59
Re: VIVA ITALIA
Ve městě nějaký požitek? Jako že budeš vytáčet motor v kolonách?
24. 5. 2021 15:59
Re: VIVA ITALIA
A ty jezdíš po městě jenom v kolnách? Ani v Praze to tak zdaleka není! :-)
Avatar - Mikesus
24. 5. 2021 16:44
Re: VIVA ITALIA
Tak někdy přijeď do ty Prahy. Kdyz nejedeš v souvisle kolone, jedeš v prerusovane koloně. Ale to bys věděl, kdybys jezdil denně po te Praze. Obzvlast po konci nouzového stavu je to ještě horší než před ním
25. 5. 2021 16:07
Re: VIVA ITALIA
Po Praze jezdím velice často a mimo ranní a odpolední špičky lze slušně projet i jejím centrem. Brzy ráno, později večer a o sobotách a nedělích (mimo nedělní večer) se po ní nejezdí tak špatně - když tedy odhlédnu od chronicky rozbitého asfaltu a propadlých kanálů... Jsou mnohem, ale mnohem zacpanější metropole, než je Praha!
Avatar - Mikesus
25. 5. 2021 19:21
Re: VIVA ITALIA
Ucpanejsi třeba která? Brno? No jelikož do Prahy jezdi i ti, kteří neví jak jezdit plynule, není den kdy by nebyla zavřená Blanka, takže zas tak často tam asi nejsi. Já v tom provozu kolem Blanky se snažím dostat každý den několikrát, I mimo špičku
Avatar - _EQS_
23. 5. 2021 12:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
24. 5. 2021 16:03
Re: VIVA ITALIA
1. Velmi se mílíte ÉQesko, již dlouhou řádku let jsem i Alfistou naprosto praktickým. :-)
2. Jezdil jsem s Nissanem Leaf, a byl to tak příšerný zážitek, že ho rozhodně nehodlám opakovat (ani s jiným zkratowozem). A z Tesly se mi obrací žaludek, jenom když do ní nahlédnu a vidím ten bakelitový interiér s tím odporným gigantickým displejem! :-)
Avatar - Mikesus
24. 5. 2021 16:47
Re: VIVA ITALIA
Někomu se zvedá žaludek z bakelitoveho interiéru Tesly, nekomu z bakelitoveho interiéru Tipa. To je prast jako uhod
24. 5. 2021 17:20
Re: VIVA ITALIA
Mýlíš se v tom nejzásadnějším - Tipo je pořádné auto se spalovacím motorem. A na rozdíl od Tesly své levné plasty omlouvá alespoň svoji příznivou cenou. :-) :yes: