Hyundai věří, že Genesis bude v Evropě následovat spíše cestu Lexusu než Infiniti. Vedení má přitom trpělivost a počká i delší dobu, než se Genesis na starém kontinentu etabluje.
Myslím, že ceny Stingeru môžu napovedať. https://www.kia.com/…tinger-cenik.pdf
Stinger GT je za 1,45M bez príplatkov. Genesis ako prémiová značka bude iste drahšia ako mainstreamová Kia, takže technicky podobná G70 bude určite drahšia ako Stinger.
No a veľké SUV, to bude niekde cenovo úplne inde.
EDIT: je to tak ako píšem, Stinger v USA začína na 36090$ a G70 na 37525$, takže je tam určitý prémiový príplatok.
Takže by to u nás mělo stát 777.000,- Kč bez DPH. Pokud to hodlají prodávat v Evropě za dvojnásobek, tak se pak nemůžou divit, že to nepůjde na dračku...
EU má o 7,5% vyšší cla na dovoz osobních automobilů, než USA, takže o ty % to může být vyšší, ale jiný důvod pro vyšší cenu, teda kromě emisních pokut, není.
Jo, tak nejak to bude. A to ho predajne pochová. Lebo ak bude G70 len tesne pod M340i, tak po zľave bude bávo lacnejšie. A potom nikto Genesis nekúpi. ;-\
Ja proste pri ich filozofii "žiadne zľavy" jedinú šancu vidím v tom, že ceny budú podstatne nižšie ako u D3, aby presvedčili tých, čo o zľavách netušia, resp. aby dorovnali ceny D3 po zľave (a tých presvedčili inými kvalitami ako cenou).
Pominme fakt, že to fakt není hatchback ale shooting brake, tedy auto typu Mercedes CLS a když ne toto, tak spíš kombík. Je to taková hezká alternativa k BMW 3, Mercedes C nebo Audi A4. Jen s tím rozdílem, že Genesis G70 nabídne kultivovaný šestiválec a snad i zajímavou cenu.
Podle mě to má šanci na úspěch.
teto znacka moze byt celkom pecka v europe ... o kvalite materialov a spracovani vobec nepochybujem. bude na urovni D3, mozno dokonca v niektorych triedach ponukne viac luxusu. pohonne jednotky by mohli byt tiez vyborne ( otazkou je, ci sa v EU budu skutocne predavat aj 6 valce ) a na jazdne vlastnosti si este pockame. asi jedineho, coho by som sa obaval je predajna cena po par rokoch, nakolko korejcania su v europe stale zaznavani, asi hlavne kvoli svojej minulosti. modely predstavene v poslednom roku su uz uplne ina kategoria a genesis bude opat este o stupen vyssie. nie som fanusik SUV, ale GV70 vyzera asi najlepsie v porovnani s D3 konkurenciou
jasne, ale stinger je jedinym autom v ponuke kia, ktory je predavany so 6 valcom a vsetky ostatne ( aj velke SUV ) maju len 4 valce. predava sa ho v europe par kusov, takze na flotilove emisie ma minimalny dopad. genesis je sice sucast H/K, ale ma vlastne limity, cize urcite bude mat s ich plnenim vacsi problem a navyse sa kazdy rok sprisnuju povolene emisie CO2. zacinam byt skepticky ked vidim, akym smerom sa vybral napriklad MB so svojim novy C.
S kombíky střední třídy D3 klidně může soupeřit, je to pěkné, zjevně i praktické, rozdodně pěkný počin. Jen nechápu tu poznámku o kultivovaném šestiválci, ty od bmw nebo audi nejsou kultivované?
Ok, tak S4 je dýzl, ale šestiválec a G70 je tu na obrázku v kombíku, takže platí i ta RS4. :D
Uvidíme, co bude genesis stát, jestli to cenově bude V6 genesisu proti R4 u D3, pak budu se skejpou souhlasit. ;-)
Pozrel som si tvojich pár posledných príspevkov a buď obviňuješ iných, že vystupujú pod viacerými nickmi (trafená hus?), alebo žiadaš o ich ban. Zhola nič k téme autá.
Takže ak niekto potrebuje ban, si to ty. :no:
...docela se těším na projetí G70 v sedanu. Podle všeho se zdá, že BMW 3er dostane silného soupeře a C-Klasse, která rezignovala na cokoliv lepšího než R4 pod kapotou náhradu u troufám si napsat desetitisíců evropanů ročně.
Genesis už nemusí být nutně alternativou, ale značkou první volby. Tenhle přístup je mi sympatický :yes:
Už bežní Kórejci išli v posledných rokoch kvalitatívne dramaticky hore a ak spravia "luxusný" brand s cieľom konkurovať D3, tak som presvedčený, že kvalita (materiálov, vypracovania) a technika bude špičková, možno v jednotlivostiach aj prevyšujúca D3. Vedel by som si predstaviť zaradiť G70 do výberu popri 3er a spol.
Mám ale 2 veci, ktoré môj optimizmus o úspechu Genesisu v EU dosť tlmia.
1. zmienka o pevných cenách. Každý, kto kupoval prémiu vie, že sa za cenníkové ceny nekupuje a zľavy vedia byť niekedy výrazné, 20-25% nie je neobvyklých. A štvrtina dole, to výslednou cenou dosť zamáva. Ak Genesis pôjde cestou pevných cien bez zliav, môžu byť cenníkové o niečo nižšie ako pri D3, ale v prípade zľavy u D3 to bude úplne inak.
2. neúspech Stingeru. G70 je technicky súrodenec Stingeru, čiže už máme akú-takú predstavu o tom, čo bude G70 zač. Technika Stingeru je čisto prémiová, RWD platforma, V6 motor pozdĺžne, štvorkolka, výbava, kvalita a vypracovanie špičkové... a napriek tomu to nikto nekupuje. Proste je tu stále dešpekt ku Kórei a pri podobných cenách to nikto neuprednostnil pred nemeckou prémiou.
Preto sa obávam, že Genesis G70 bude na tom podobne ako Stinger. Ale bodaj by som sa mýlil.
Může být, D3 je pořád silná, co do síly značek, genesis v Evropě málokdo zná. Na druhou stranu, dá se prezentovat jako lux. brand, trocha marketingu, podobně jako lex, toho taky moc lidí nekupuje, ale značka je vnímána jako luxusní. Auto se znakem kia na kapotě může být super, ale v záplavě těch picant a ceedů je stinger prostě jen další kia, značka, která nemá sílu premie. Tenhle průnik na premiový písek s nepremiovou značkou se povedl jen volkswagenu, a to v podstatě jen s touaregem, phaeton už byl velké sousto. A to byl před dvaceti lety zvuk značky vw v Evropě o dost premiovější než je ten kia dnes. ;-)
Výhoda je samostatný název a ne využívání H/K. A líbí se mi cílení od střední třídy výš, kde pomalu ale jistě odchází Jag a AR má jen Giulii,l kde nástupce není jistý. Jak na tom bude s nástupci Maserati si netroufám odhadnout.
tak si dávají hodně nízké cíle, Lexus je v Evropě propadák, který nikdy nedosáhl ani na půl procenta tržního podílu. Věřím, že tak jako Hyundai group v Evropě zválcoval Toyotu v mainstreamu, tak se totéž bude opakovat v prémii. Hyundai se na rozdíl od Toyoty snaží dělat auta podle evropského vkusu jak technicky, tak designově a to zabírá.