Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Genesis přichází do Evropy. Čím chce luxusní značka Hyundaie zaujmout?

David Bureš
Diskuze (37)

Hyundai věří, že Genesis bude v Evropě následovat spíše cestu Lexusu než Infiniti. Vedení má přitom trpělivost a počká i delší dobu, než se Genesis na starém kontinentu etabluje.

Korejský koncern Hyundai-Kia prošel v posledních letech neuvěřitelnou cestou, a tak jestliže na začátku tisíciletí jeho modely zaujaly primárně cenou nebo atraktivní výbavou, dnes je to etablovaný výrobce, s nímž musejí počítat i zavedené značky. V roce 2015 navíc portfolio automobilky rozšířila luxusní značka Genesis, která se od letošního roku bude snažit prorazit i v Evropě.

Vedení přitom dobře ví, že to rozhodně nebude jednoduchý úkol. Evropští klienti jsou z globálního pohledu nároční, a to zvlášť v segmentu luxusních značek. Navíc jsou v této kategorii značně konzervativní, a tak dávají dlouhodobě přednost spíše zavedeným výrobcům.

I to je důvod, proč z asijského luxusu na starém kontinentu z dlouhodobého hlediska prorazil jen Lexus. Infiniti se z Evropy v roce 2019 stáhlo jen po pár letech svého oficiálního působení, Acura to nakonec na západoevropských trzích ani nezkusila. Lexus se sice od konkurence odlišil specifickým hybridním pohonem, na německé prémiové trio ale léta v Evropě ztrácí. Naopak v USA se mu dokáže prodejně vyrovnat.

S tím vším si Genesis bude muset poradit, což jeho vedení dobře ví. Ostatně šéf evropského vývoje Tyrone Johnson říká, že uvedení Genesisu na evropské trhy je zatím největší výzva této značky. Na tomto kroku se proto pracuje už několik let. Značka od svého uvedení nejprve expandovala na jiných globálních trzích, po domovské Koreji nebo USA následovalo zahájení prodeje na blízkém východě, v Rusku nebo Austrálii. S Evropou se však celou dobu počítalo, přestože v měnícím se světě úspěchu značky mnozí ani nevěří.

Vedení Genesisu je nicméně trpělivé a dobře ví, že úspěch v Evropě nepřijde přes noc. Bude to trvat několik let, klidně i desetiletí, než si vybuduje renomé a tradiční klientelu. Jak ale ukazuje mateřský Hyundai, v korejském koncernu jsou schopni cílevědomě pracovat v dlouhodobém horizontu a budovat si renomé postupnými kroky.

Ostatně i v případě Genesisu bude evropská expanze postupná. Letos se začíná ve Velké Británii, Německu a Švýcarsku, další trhy budou následovat až v další fázi, během let 2022 a 2023. Navíc na vše dohlíží zkušený management. Kvůli designu je tu slovutný Luc Donckerwolke, který v minulosti tvořil auta různých značek koncernu VW Group, šéf evropského zastoupení Dominique Boesch má zkušenosti z Audi, šéf evropského vývoje Tyrone Johnson zase v minulosti ladil Ford Focus RS.

Klíčem k úspěchu v prémiovém segmentu přitom bude odlišení se od konkurence - právě tak je zdůvodňován neúspěch Infiniti, které zkrátka nemělo žádný originální charakter, když jeho SUV začaly jiné značky rychle konkurovat. Lexus má v tomto směru hybridní pohon, Tesla elektropohon a Polestar zase udržitelnost výroby, co tedy nabídne Genesis?

„Nebudeme porážet naše soupeře v jejich vlastní hře. Nebudeme se ani snažit. Nabídneme alternativu,“ zdůrazňuje Johnson s tím, že klienti budou překvapeni tím, jakou kultivovanost a výkon vozy značky nabídnou.

Právě na odladění automobilů pro Evropu se pečlivě pracovalo, a to přímo na starém kontinentu. Značka údajně strávila lokální úpravou dvojnásobek času, než je obvyklé. Výsledkem jsou údajně výrazné úpravy nastavení podvozku nebo pohonných jednotek, stejně jako elektronických asistentů. Jezdilo se i na Severní smyčce, kde však podle vedoucího vývojáře nebyly cílem sportovní vlastnosti, ale právě zajištění komfortu.

Klíčem k úspěchu budou také ty správné modely, které by v Evropě zaujaly, což Genesis dlouho neměl. V prvotní fázi se totiž zaměřil na sedany, o něž zájem z globálního pohledu obecně klesá. Teď už je však v nabídce značky i dvojice SUV, navíc letos debutoval i jeden model speciálně navržený pro Evropu, v podobě G70 Shooting Brake. Brzy se rozšíří také nabídka elektromobilů, které na evropském trhu hrají stále důležitější roli. Díky zkušenostem Hyundaie v této oblasti se přitom Genesis může stát propagátorem tohoto řešení, byť s klasickými spalovacími motory nadále počítá.

Genesis přitom bude chtít zaujmout také prodejním zážitkem. Vybuduje sice speciální studia, lokalizovaná na zajímavých místech, primárně se však prodeje značky budou odehrávat přes internet. To značně výrazně uspoří náklady na vybudování prodejní sítě, byť se mohlo spolehnout třeba na zastoupení Hyundaie. K dispozici každopádně i tak bude tzv. osobní asistent, který pomůže s prodejem a následně třeba se servisem. Podle současných plánů budou ceny pevně stanoveny, bez možnosti slevy.

Značka Genesis má tak před sebou velice zajímavé období. V době měnícího se trhu a měnících se požadavků zákazníků rozhodně má šanci zaujmout. Budeme firmě držet palce, protože tohle oživení trhu vypadá více než zajímavě.

David Bureš
Diskuze (37)

Doporučujeme

25. 5. 2021 20:55
Re: Hatchback střední či vyšší střední třídy...
A otevřel se kanál a ovanul nás smrad... :-O
25. 5. 2021 20:53
Re: Hatchback střední či vyšší střední třídy...
Kdyby to byl kombík, tak by měl za zadními dveřmi ještě pevné, celkově třetí bončí okno. A to nemá. :-)
25. 5. 2021 16:01
Když si berou za vzor Lexus
tak si dávají hodně nízké cíle, Lexus je v Evropě propadák, který nikdy nedosáhl ani na půl procenta tržního podílu. Věřím, že tak jako Hyundai group v Evropě zválcoval Toyotu v mainstreamu, tak se totéž bude opakovat v prémii. Hyundai se na rozdíl od Toyoty snaží dělat auta podle evropského vkusu jak technicky, tak designově a to zabírá.
Avatar - iudex
25. 5. 2021 15:10
Re: Jsem zvědav na ty pevný ceny...
Jo, tak nejak to bude. A to ho predajne pochová. Lebo ak bude G70 len tesne pod M340i, tak po zľave bude bávo lacnejšie. A potom nikto Genesis nekúpi. ;-\
Ja proste pri ich filozofii "žiadne zľavy" jedinú šancu vidím v tom, že ceny budú podstatne nižšie ako u D3, aby presvedčili tých, čo o zľavách netušia, resp. aby dorovnali ceny D3 po zľave (a tých presvedčili inými kvalitami ako cenou).
25. 5. 2021 14:32
Re: Jsem zvědav na ty pevný ceny...
Já si myslím, že G70 může cílit na nějakých 1,5M s V6. Pokud to bude lehce pod úrovní M340 s lepší výbavou, tak to bude akorát.