Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nový Lexus NX přijíždí s novým pojetím designu a plug-in hybridním pohonem

36 komentářů

webpaja
A s novým pojetím designu? To musíte opravdu opisovat marketingové nesmysly automobilek? Kdybych nečetl o nové generaci, vůbec bych netušil, že to stejné auto jako dřív je nové.

A nejlepší je nové pojetí designu 😒]
Avatar - Mikesus
Mikesus
Já jsem na tom stejně, hledal jsem to nové pojetí, ale bez srovnání, skoro marně.
webpaja
😄 Marketing je mocný. Ale NX se mi líbilo, takže v tomto žádná změna.
Šimpanz
Jo je to takové typické oblbování pojmy typu TNGA-K, Tazuna, Omotenashi aby když se člověk prokouše těmito kravinci a dojde na konec článku a ke galerii tak zjistil, že tvary jsou stejné jako byly a kdyby mu někdo řekl, že je to stávající generace v nějaké výbavové linii tak tomu klidně uvěří a že technika se také nezměnila, motory jsou stále napříč, primárně předohraby s PHEV převzatým z RAV4. Vůbec nejtrapněji vyznívá chvála na prodeje v EU a přitahování nových zákazníků v situaci kdy se každý hňup může podívat do statistik a zjistit, že v 1Q 2021 nestačilo NX na jakoukoliv prémiovou konkurenci (GLC, X3, X4, XC60, Q5, Disco, Macan, F-Pace, Stelvio), prostě na nic co nese prémiový brand a dokonce ani na prémiové EV plečky (EQC, E-Tron). Takže shrnuto podtrženo, v Evropě si tuhle „novinku“ prémie opět namaže na chleba a nejspíš se budou dívat na záda i tomu novému Genesisu QV70 jak píše dole radek.m, protože ten nabízí na rozdíl od tohoto skutečně prémiovou techniku.
Avatar - drack2
drack2
Ano, mala suv jsou prevazne zadokolky s motory podel... typicky V6 ci V8 v manualu. At je pred skolkou sranda.
Pokud si clovek nevsimne u tohoto vozu, ze jde o novou generaci, pak to mozna neni vozem, ale neznalosti predchoziho modelu.
A statistiky 1Q 21 minule generace obvykle neurcuji uspech te nasledovne. Napriklad UX si nevede spatne...
webpaja
Takže NX je jiná kategorie než vypsané? (GLC, X3, X4, XC60, Q5, Disco, Macan, F-Pace, Stelvio).

Kde se píše o V/R6 nebo V8? Je fakt, že má NX mainstreamovou techniku? Jednoznačně ano, tak o co jde?
Šimpanz
Toto není malé ale střední SUV (délka 466 cm je stejná jako třeba u GLC) a ano tyto SUV jsou v prémii typicky s motorem uloženým podélně, s možností V6 nebo R6, samozřejmě s automatem, který ovšem neomezuje maximální rychlost a nekvílí s vytočeným motorem při požadavku na dynamiku, tak jako se tomu děje u eCVT, se skutečným pohonem 4x4 nikoliv jen s mrtvým zadkem maximálně s podporou elektromotoru. Technická koncepce tohoto auta odpovídá mainstreamu, nikoliv prémii, konec konců je to jenom dvojče RAV4.
Ano, souhlasím, že pokud si člověk nevšimne, že jde o novou generaci, tak je to neznalostí předchozího modelu, protože potkat jej na silnici je umění.
Je jedno jestli se vezmou statistiky za 2021, 2020, 2019 nebo od starého Říma, NX se v porovnání s ostatní prémií prodává v EU bídně.
Mig_35
hoši hoši... vždycky mě pobaví, když někdo řeší, že Volvo má jenom čtyřválec, že CVT kvílí a že tamten pick-up má malý výkon... proboha uvědomte si, že spousta kupců nejsou řidiči, ale uživatelé! a je jim většina těchhle ***činek úplně jedno... dyť těch hybridů Toyota prodá milióny a bude prodávat i nadále...
Šimpanz
Řeč je o Evropě a o evropských prodejích Lexusu NX a tady Lexus žádné miliony neprodává a model NX je na chvostu prodejů prémie v této třídě. Vysvětlení mohou být jenom tři, technika, design, cena. Ceny má Lexus velmi příjemné (na poměry prémie), takže zbývá design a technika.
Avatar - drack2
drack2
“Odbornik” vi, ze uspech tvori design, technika a cena. To jiste zduvodnuje i to, ze stejny model na kontinentu A je hit a na kontinentu B propadak. 😊
Jo, kdyby byl zivot tak jednoduchy...

Jinak zde nikdo neresi prodeje NX, ktere v EU byly slabe. Rikam, ze nejsou urcujici pro novou generaci a lze to ilustrovat na UX.
NX tu pravdepodobne trh nedobude, presto to nemusi byt propadak...
Mig_35
Vysvětlení je jenom jedno - nemají diesel. V EU velmi zásadní problem😊
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Za mna vyzera vyborne... aj ked to vzajomne prepojovanie zadnych svetiel akymsi optickym pasikom je svojim sposobom strasna kolotocarovina este kdesi z cias seatu cordoba ale chapem .. moda nepusti a dnes je toto riesenie asi opat v kurze... no ale kabina... karoseria... proporcie ... vsetko inak vzajomme ladi ... ked k tomu priratame lexusacku kvalitu a technicku vyspelost... nie je o com... nx uz teraz vnimam ako uzku topku segmentu ak nie jej samotneho krala... a v tej modrej... no wau .. NX :😉 :yes:
Avatar - speedfred
speedfred
Další kráľ segmentu? 🤣👏
Avatar - Mikesus
Mikesus
tak je to jasné. prodávat se nebude, protože 3_diamanty má krále segmentu vždy na chvostu.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Jak dalsi 😃... je tu snad lepsie glbecko alebo ravka alebo novy outlander?... tak vidis... lexus aj tu kraluje
webpaja
Právě jsi NX odsoudil k neúspěchu, jak píše Mikesus 😒]
Avatar - speedfred
speedfred
Aj keď je hybrid od Toyoty fajn tak u mňa nepriechodný kvôli “občasnému” kvíleniu. No a dizajnovo 🤦
Avatar - radek.m
radek.m
Nepochybuju, že to bude super auto, super spolehlivý pohon, dobrá platforma, lepší interiér než předtím... a pro mě kandidát na koupi.... ale .... když se podívám jak vysoko vystřelil třeba Genesis GV 70 (lepší interiér, lepší exteriér, zadokolková plarforma z G70), tak mi přijde že se Lexus měl snažit ještě trochu víc, Vlastně mi u Genesisu chybí jen nějaký hybrid.
Provocateur
Pominu-li sportovní verze RC F, IS F a LC, tak NX je jediný povedený běžný Lexus. Za to natolik, že po designové stránce hravě předčí třeba cokoliv od konkurenční D3.

Samozřejmě Šimpanzům a podobným opičákům (vyjma makakům) se to líbit nemůže, protože je to made in Japan 😄
Xylo
Panu Šimpanzovi vadí i Tesla, takže asi bude oddaným služebníkem některé z evropských automobilek.
webpaja
Proč? Kvůli tomu, že má odlišný názor a obvykle ho jako jeden z mála umí i podložit, tak ho nazýváš služebníkem?
Xylo
Tak možná spíše asi zaměstnancem 😉
webpaja
Kvůli jinému názoru? Aha, máš to zajímavě položeno. 😉
Xylo
To není o názoru, ale o stylu. Mám to okouknuté od neteře, která pracuje ve Škodě 😉
webpaja
Je to samozřejmě o názoru, pokud ho má někdo jiný, tak je automaticky zainteresovaný a komerčně zkroucený.
webpaja
A s čím se nedá souhlasit? Že se exteriér nezměnil je fakt, že prémiová technika vypadá trochu jinak taky.
O tom, že by se mu NX nelíbilo nepíše, jen vyvrací logicky snůšku reklamních povídaček.
Provocateur
Já někde píšu, že se s něčím nedá souhlasit? Ta druhá věta byla psaná s nadsázkou, protože jsem nikdy neviděl Šimpanze pochválit něco z Japonska 😉

Jinak na techniku většina lidí kašle, šestiválec nebo osmiválec, druh pohonu. Dnes už jen rozhoduje náklonnost ke značne a design. Možná zpracování. Btw. v této prémiové tříde jsme vybírali auto před 3 lety a NX mělo rozhodně nejlepší zpracování interiéru oproti GLC, X3 a Q5. BWM si může třeba šestiválec strčit za klobouk, když mu u X3 vrže palubka u předváděcího auta.
Mig_35
Tohle je podle mého model, po kterém chlap ani nevzdechne. Jezdit bych v tom nechtěl - ale líbí se mi moc :yes:
No a cílové skupině, tj ženám - těm je šestiválec úplně ukradený…
webpaja
Měl jsem na firmě dvě poslední X3 a zcela bez trablů, jen potěšení a užitek.
Avatar - Mikesus
Mikesus
A palubka nevrzala? Potěšení i užitek může být i s vrzajicim interiérem. Par let zpět měl BMW problém s kvalitou interiéru, ale to už se asi změnilo.
Mne tedy sebemenší vrzání vadí, v tomhle musím vyzdvihnout O2. Ať byla sebevíc problematická, tohle měli dobře a I po 200tis ten interiér držel a nic nevrzalo. Coz se třeba nedalo říct o minulém Yarisu. Ten je zase přesný opak, bez jediné závady ale už po par desítkách tis.km to vevnitř vrže strašně
Avatar - xxc
xxc
Moja x1 tiež ani nevrzne, aj keď som videl v niektorých testoch, že sa na to sťažovali. Zato vo Volve niečo v palubke sem tam vrzne. Toto je prekliatie, keď auto funguje dobre dlhé roky, nie je dôvod sa ho zbaviť, ale vrzga pri každej jazde.
webpaja
Kvalita šla hodně dolů u e60, e90. Od té doby opět stoupala a u G modelů těžko něco vytýkat. O2 byla opravdu poctivá, následovník už byl jiná káva. Teď mě poslední Octa příjemně překvapila, ale nikdy jsem nevyzkoušel úplný základ.
Avatar - N6600
N6600
Dlouho jsem premyslel, jestli na nej, nebo Tebe reagovat.

Nicmene. Nevim, co se cekalo, ze se s designem stane. Ani D3 mezigeneracne nedela brutalne skoky, takze kritizovat tohle je zvlastni.
A ze premie je o R6 a V6. Ano, akorat napriklad u BMW je to uz jen u M modelu. A kolik X3M, nebo 40d jsi v realu videl? A jestli je Mercedes napr. CLA 250e s motorem 1.33 premie, tak to mi p...r zada.
webpaja
X3 M40i nejezdí nijak málo, i X3M vídávám. Ale hlavně jsou i 30d. Q5 má V6, F-Pace má R6. Další věc je uspořádání pohonu a jakým způsobem funguje AWD.

CLA nemá smysl do diskuze vůbec tahat, úplně jiná kategorie.
Avatar - N6600
N6600
Jestli se nepletu, tak sestivalce jsou jen diesely. Otazka je, do kdy jeste vubec budou. Ale kdyz to vemem jen hybridni varianty, tak si nemaji co vycitat. Jedine to, ze Lexus nenabizi diesely. Ale tomu je jiz nejaky patek a ma to svy duvody... AWD je tristni. O tom zadna.

Souhlasim s tim, ze je to jina kategorie, ale stejne je to Mercedes.
JosefBrofsky
Fascinuje mě, jak se ten lexusí design vyvíjí a vždy dokáže udělat další krůček vpřed, i když se to už zdálo nemožné :yes: