Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Spása jménem klimatizace: Pro maximální výkon potřebuje správnou údržbu

23 komentářů

moan78
Kurnik tieto ucibnicove kecy. Ked vypnem klimu 15 min pre dojazdom, vystupim z auta rovnako mokry, ako keby som ju nezapol. Tak isto max odporucany rozdirl teplot 8 stupnov. Ked je raz vonku 38, tak si urcite klimu nenastavim na 30. 23 je tak akurat. S udrzbou suhlasim, ta sa oplati nesidit. 12 rocne auto mi myslim vdaka udrzbe klimuje jak nove.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Chce to zapojit selský rozum. Klima i po vypnutí lehce chladí zřejmě právě díky zkondenzované vodě, ale víc než 10 minut mi připadá příliš. Klimu ve 38 nedám na 30, ale snižuji teplotu během jízdy na 22, pokud tedy jedu dlouhou trasu.
Mig_35
Klimu dávám na 20 bez ohledu na to jaká je teplota. Už jste někdy viděli někoho pít v létě pivo s teplotou o osm stupňů nižší, než je teplota vzduchu?
Avatar - xxc
xxc
Možno nejaká stará a aj tak nestíha, tak jej nevadí nastavenie na 20 😄 ako bolo spomenuté vyššie, optimálne je 22 a v horúčavách 23
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Kdybych dával klimu na 20 bez ohledu na teplotu, tak v létě chcípnu. Leda by se dala nastavit tak, aby se nesnažila dosáhnout cílovou teplotu co nejrychleji.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Možná zkusit změnit režim klimatizace. Dnes už to má snad každá a buď se snaží dosáhnout nastavené teploty co nejdříve ( většinou označeno "fast" ) nebo naopak pozvolna ( comfort/eco )
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Vím, že to moderní klimatizace umí, ale mně se to vyhýbá, nebo jsem to nenašel, takže nevím, jestli by mi to stačilo.
moan78
Presne tak. Nastartujem, spustim okna, vyfukam von teply vzduch. Na jednom aute sa mi vnutorny okruh zapne automaticky na druhom ho zapnem manualne, zavriem okna a trada vstric novym zazitkom 😊
Avatar - Mikesus
Mikesus
klimu vypínám cca 5 minut před koncem cesty a zpravidla otevřu okna ( minimálně panoramu ), aby se vzduch postupně vyvětral. Samozřejmě jen v případě, že cílová destinace není centrum velkoměsta nebo hned vedle dálnice.
8 stupňů je nesmysl. Každý podle sebe. Když je hodně horko, nastavím 23-24, jinak jedu běžně na 22.
moan78
Lehce sice chladi, ale ten vlhky vzduch ktory po vypnuti prudi do kabiny spolahlivo zrusi ten chladiaci ucinok. Ked idem na pracovne stretnutie klimatizovana kancelaria - klimatizovane auto - klimatizovana kancelaria, je vypinanie klimy zbytocne.
JanFrk
Často jsem jel v režimu, že jsem jel z podzemní garáže do jiné podzemní garáže, takže jsem se ven do horka ani nedostal....
Avatar - eLzyx
eLzyx
moje auto automaticky vysouší klimu po odstavení auta. Cirka po 30 minutách po odstavení auta uzavře výstup do kabiny a skrz výparník to asi 7 minut prohání suchý teplý venkovní vzduch.
Na čistění a plnění to nebylo snad 10 let a klima prostě nesmrdí a chladí. Každoročně dám akorát ten nejlepší kabinový filtr, co je aktuálně na trhu, což je aktuálně asi Mahle CareMetix a mám klid.
JanFrk
Moje zkušenost je, že klima paradoxně nejvíc smrdí na autech co parkují v garážích, hlavně podzemních, kde je vlhko a klima se nemá jak vysušit, což venku na sluníčku se vysuší během chvilky.
Avatar - Mikesus
Mikesus
proto je lepší prevence a nechat ji vysušit před dojezdem, aspoň částečně
webpaja
...u MB musím neustále ladit teplotu. Nevím kde je senzor, ale jednou za stejných podmínek fičí ledový vzduch, podruhé jde lehké teplo. Takže rozptyl 20-24st.
...u BMW je rozmezí 22-23, ale stejně to musím občas ladit.
...u Audi si vystačím s půlstupněm kolem 22st
...nejlíp mi zatím fungovala klima u XF a XE, tam jsem jezdil celoročně na 23 a jen si hřál nebo chladil záda a zadek sedačkou.
Avatar - eLzyx
eLzyx
Jo, tohle mi na mnoha autech taky vadí. Klika, že to moje obstarožní Volvo tohle zvládá. 22°C celoročně, v zimě si stačí přitopit pod zadkem
westeros
V tomto clanku bych uvital neco o doplnovani chladiva, napr. zda je mozno zamenit 1234yf za R134a.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Mám doma Punto II z roku 2008. Celý je super, akorát klimu nemá.
😒
Používám ho místo motorky na krátké cesty po okolí, kde je to skoro jedno. Ale občas se mi to stane, že jedu v létě nějakm dál. Dál třeba jako kolem 100 km.
Je tmavě modrý.
😄
Avatar - Josef-Kratochvil
Josef-Kratochvil
Za ten nesmysl s vymenou chladiva jednou za dva roky bych vycurany servisaky strilel na pockani. Ale ze to napisou i zde, to je vrchol blbosti.
moan78
Vytiahnut, zvazit, doplnit chladivo, olej, co je na to spatne? Suhlasim, ze po prvych dvoch rokoch to netreba, ale po 4 to klime lem prospeje. Hlavne ten olej. A potom kazde dva.
Avatar - Josef-Kratochvil
Josef-Kratochvil
Ale prd. Okruh je hermeticky uzavreny a pokud nedojde k uniku, nebo servisnimu zasahu, neni duvod chladivo menit, nebo vubec tahat ven. Tim jen roste riziko znehodnoceni naplne. Oleje jsou delany na zivotnost kompresoru a degradace probiha prave v pripadech, kdy dojde k poruchovym stavum. V chlazeni bezne okruhy pracuji vic jak deset let bez zasahu. Tyhle kydy jsou jen zpusob, jak vytahnout z motoristu penize na amortizaci predrazenych plnicek.
jam2015
Presne. Aj mňa chceli už dávno-pradávno v servise zblbnúť.
A ajhľa - auto má 17 rokov a klíma stále funguje
jam2015
,,V létě je pak vhodné vypnout klimatizaci cca 15 minut před příjezdem do cíle, což ocení lidské tělo i technika."
Takže cestou do roboty v malomeste, na nákupy, tréning... by ste ju nemali zapnúť 😉