Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Novodobé Dino přijíždí! Ferrari 296 GTB má plug-in hybridní V6 a 830 koní

53 komentářů

šofér
..špica! Designu i techniky!! :yes: :yes: :yes:
JTDLE
Celkem by me zajimalo, cim ti minusovi palcovnici jezdi 🙈👎
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
VW Golf, ale tohle bachraté Ferrari se mi taky moc nelíbí. Mají v repertoáru mnohem hezčí kousky. Špica designu to tedy pro mě rozhodně není. Technika bude jistě super, o tom nepochybuju.
Mr.Murphy
chápu že kvůli emisím, navíc může být fajn že to auto můžeš přeparkovat čistě na elektriku atd. Ale za sebe bych raději zaplatil pár set tisíc emisní pokutu (s ohledem na cenu auta je to jedno) a měl to auto o 100 kg lehčí.... u ryzího sporťáku je váha a vyvážení alfa a omega všeho - a ta elektrika to zbytečně kazí....

jinak bych si ale samozřejmě i tak zvykl.... ;-)
šofér
myslím, že to je proto, aby to například němečtí ekošílenci pustili kvůli emisím do měst.
Mr.Murphy
jo, to zní jako silný argument :yes:
webpaja
...Ferrari opravdu umí. Moc se mi líbí :yes:
Avatar - speedfred
speedfred
je genialita, a tie tvary fakt vypadajú parádne a jednlduché.
Čo za výkony a dynamiku dokážu dostať z "obyč 3L" ktorý splňuje všetky tie eko-ftákoviny je vcelku úžasné.
Paráda a paráda.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Tak tu jednoduchost tam nějak nevidím, právě naopak, z boku je to bachraté jak stará bachyně...
traveldrive
Už si dávno nebol u očného.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
jako sorry ale ta partie zadního blatníku a nasávacího otvoru k motoru se fakt nepovedla, to napojení vypadá vysloveně amatérsky...
traveldrive
Máš fakt divný pohľad, kámo... A u tejto štíhlej línie fakt nič bachratého nie je.
Mig_35
Zadní a přední část nejsou úplně v souladu - něco podobného mají modely se skládací střechou v kufru - tady ale žádná není:)
traveldrive
A čo tam nie je v súlade? Naopak, celé auto je dokonale vyvážené.
Avatar - speedfred
speedfred
Mozno to neni tip-top ale bachraté ani náhodou. Tento dizajn chce vidieť na živo a nie sa hádať nad fotkami. Verím že to bude špica.
webpaja
Musíš vnímat trochu v měřítku. Auto je nízké, široké a oblina na boku je tím pádem jen ladným obloukem. Povedlo se :yes:
Avatar - iudex
iudex
O bachratosti nemôže byť absolútne reč. Naopak, na tej úvodnej predobočnej fotke mi udrelo do očí, ako je to auto neuveriteľne nízke a štíhle. Aj z čelného pohľadu je to nizučká placka. Len ten bočný pohľad môže pôsobiť inak, ale je to presne preto, čo uvádza webpaja, teda je to tak nizučké, že ten vysoký oblúk zadného blatníka sa môže javiť mohutný.
Za mňa po dlhej dobe najkrajšie Ferrari. Už som sa bál, že Ferrari sa stráca v prekombinovaných tvaroch, posledné modely ma nenadchýňali, chýbala im dizajnová čistota a jednoduchosť. Ale tu naplno ukázali, že to stále vedia. Za mňa dokonalé. :yes: :yes: :yes:
DonVito
https://youtu.be/A4orCB71BgY

Rimac Nevera
:yes:
webpaja
Ty jsi se ale předvedl ;-) :yes:

1470 vs 2150. To jsou čísla, která budou zajímat ty, co chtějí řídit. Bezmála 700kg, SEDM metráků.

Ufff a srovnání cen asi nemá smysl vůbec. ;-)
Avatar - kari.laz
kari.laz
Elektrikáře hmotnost a tedy samotný pocit řízení nezajímá, prakticky s těmi hmotnostmi ani nemůže. Pro ně je hlavním argumentem 0-50-100-200 a tím argumentují na vše.
gil54
Já, když se chci vyhonit, tak si raději pustím nějaký péčko.
Avatar - speedfred
speedfred
:-[] :-[] :-[] :yes:
webpaja
:D :yes:
JanFrk
A proč je to hybrid? Ještě k tomu plug in? Mild hybrid to by se ještě s přimhouřenim obou oči asi dalo akceptovat, ale plugin? Uslyšíte ve městě bzzzz a budete koukat jestli jede prius nebo trolejbus a ono ne, to si jen jede nové supersportovni Ferrari 296 GTB...
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Pokud má hybrid fungovat pořádně, potřebuje alespoň trochu větší baterii a pak už není důvod neudělat z něj plug-in. Třeba rozdíl v dojmu z jízby v RAV4 HEV a PHEV je obrovský (jakoby jiné auto). Kdyby to Ferrari mělo nějakou cca 2 kWh baterčičku, tak to pořádně fungovat nebude. S baterií 7 kWh (pořád docela malá a lehká) to bude určo lepší (daleko víc elektrovýkonu) a při takové kapacitě už není důvod nepřidat bonus v podobě možnosti dobití "na startu".
Šimpanz
No zrovna RAV4 je ten nejhorší možný příklad. Dojem z jízdy je u RAV4 asi takový, že čím více baterek, tím katastrofálnější jízdní vlastnosti.
HEV verze špatný výsledek.
https://www.youtube.com/watch?…
PHEV verze největší zklamání jaké kdy testovali.
https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - Mikesus
Mikesus
Sedel jsi v tom aspoň chvíli? rav4 nikdy nebyla podvozkovy premiant, ale narozdil od tebe jsem projížděl obě varianty v reálném provozu. Dojem z jízdy je úplně jiný než se snažíš prezentovat. Zkus někdy místo honění odkazů do těch aut sednout a projet.
Tím nijak neomlouvám Toyotu a její schopnost nastavit podvozky u SUV, ale to co píšeš jen ukazuje, že tvé zkušenosti jsou 0.
Avatar - iudex
iudex
Čiastočne súhlasím, že šimpanz pracuje len s odkazmi a minimálne so skúsenosťami. Ale zase ten výsledok losieho testu by som nebagatelizoval, je to objektívny fakt, že RAVka bola hodnotená ako najhoršia s hybridov a to tie sú hodnotené všeobecne zle.
Takže faktom je, že tie teórie o "prekliato nízkom ťažisku" kvôli baterkám v podlahe sú len teória, prax ukazuje, že proste tá hmotnosť bateriek je z hľadiska jazdných vlastností stále obrovský problém. Fyzika nepustí.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Doporučil bych starou rvaku bez hybridu a pak srovnat s hybridem. Tam to těžiště pomůže hodne. Ačkoliv příšerný podvozek, ten hybrid to aspoň trochu zlepšuje.
Šimpanz
Seděl i jel HEV a podvozkově je to jedno z nejhorších SUV, horší je snad jenom ASX i když zkušení testéři říkají že nejhorší je RAV 4 PHEV po zkušenostech s HEV jim věřím.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Takze si jel jen v HEV. Podvozkove je to skoro to nejhorší na trhu, co se týče sladění. Minula gen byla ještě horší. Ale to neznamená, že HEV a PHEV nejsou jízdně v běžným provozu úplně jiné světy. Extrémy nikdy nebyly pro ravku vhodné.
Nepamatuji si, ze bych kdy potřeboval takový vyhybaci manévr v reálném provozu, ale je určitě dobře vědět, zdo to auto zvládne případně jak se bude chovat. A jezdil jsi s RAVkou už po úpravě SW ESP nebo před úpravou?
Šimpanz
Byla to předváděčka u Louwmana v březnu 2020, co měla za update nebo neměla netuším, ale chovala se přesně jako v těch videích, při rychlejším manévru hodně nebezpečné poskakování celého auta, vyzkoušeno na asfaltovém plácku na Zličíně, kdybych nepovolil volant v prudkém oblouku jetém tak 50-60 tak jsem měl pocit, že půjde na boudu. Vyhýbací manévr je asi ta nejdůležitější věc na autě do běžného provozu nota bene u vysokých aut typu SUV, když ti byť jednou za uherák vstoupí do vozovky nějaké dítě nebo vjede cyklista, tak existuje jenom brzda, vyhýbací manévr nebo obojí, vůbec nejde o nějaké závodění. Z testu aut na této platformě podle mě dobře nefunguje žádné, viz test Highlanderu
čas 17:36
https://www.youtube.com/watch?…
To je na dnešní dobu hodně crazy.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jak jsem psal uz tolikrát. Toyota SUV podvozky neumi naladit na extrémy, nebo nechce. Zaměřuje se na běžnou jízdu. Asi se moc nevěnuješ řízení za volantem. Za svých cca 450tis km jsem nemusel ani jednou se někde prudce vyhýbat takovým obloukem. Cyklistu předpokládám že použije jakoukoli cestu napříč silnici I chodnikem a u dětí preventivně zpomaluje. Ale chápu, že je pro tebe důležitější tenhle manévr, kdyz se svým způsobem jízdy k němu dostáváš často.
Šimpanz
Vidím, že máš nezkrotnou touhu neustále něco překrucovat. Nikde nepíši nic o tom, že se k takovému manévru dostávám často, naopak píši jednou za uherák. I sebelepšímu a předvídavějšímu řidiči se jednou stane (byť by to bylo jednou za život), že se do takové situace dostane (klidně třeba vinou protijedoucího řidiče, který nezvládl řízení a ze zatáčky vyletí přímo proti tobě a jediný schůdný manévr je strhnout řízení) a pak chování auta v takové kritické situaci může klidně rozhodnout o životě. Ale klidně si dál dokazuj sám sobě, že tobě se to nikdy nestane. Shodneme se jenom v tom, že Toyota neumí u SUV naladit podvozky, neshodne se v tom, že vyhýbací manévr je nějaký extrém, je to věc, kterou by jakékoliv moderní auto pokud to není zrovna nějaká zemědělská technika nebo skutečný off-road, který se na silnici nikdy nepodívá, prostě mělo zvládat. A vůbec nejde o nějaké závodění a o to jestli ten manévr projede auto v 60, 70 nebo 80 km/h (to do značné míry dnes závisí na použitých pneu a jejich bočním gripu), ale jde o to, že auto musí při takovém manévru zůstat klidné a stabilní a to RAV 4 prostě neumí.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Svatá prostoto, my se tu přece nebavíme o podvozku RAV4, ale o tom proč je to Ferrari plug-in.
webpaja
Ve městě mi volitelné bzzzz vadí nejméně.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Pokud jsi ochotný akceptovat u takového auta nezanedbatelné množství kilo navíc. Přitom stačil vymyslet systém tlumení z výfuku, který by si řidič mohl aktivovat manuálně právě tam, kde by chtěl být méně slyšet, byť na úkor výkonu, nebo jeho průběhu, ale to by ve městě asi vadilo nejméně.
Mr.Murphy
nahoře na tenhle bod reagoval kolega s tím, že za pár let tě s běžným fosilem prostě nemusí pustit do města.... takže je určitě k věci mít to pojištěno tím, že máš auto jako PHEV..... jinak samozřejmě ideální je mít auto tohoto typu bez jakýchkoliv serepetiček přidávajících hmotnost....
Mig_35
pokud tě nepustí s fosilním motorem, tak tě nepustí ani s tímhle.
prostě udělali jen hybrid, stejně jako má Porsche model 918 Spyder - a neviděl jsem žádný test, který by dělal něco jiného, než chválil - 100 bodů.
stejně tak nechápu pohoršování - pořád mají spoustu klasických modelů, a do budoucna je pro určité trhy budou vyrábět ještě dlouho... když už to nebude Evropa.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Ale Ferrari na baterky? Svět se v pr*děl obrací.
A ekojelita, čertěte se jak chcete, ale pravda je, že mít jen ten V6 a shodit tak dalších 150-200 kilo, nebo kolik ten nesmysl navíc může vážit, bude to ještě lepší raketa se neskutečnými vlastnostmi.
webpaja
Vidím to tak na metrák, kvůli malé baterii. Spíš jak to bude fungovat při rychlé jízdě. Auto je to ale nádherný.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Tohle mě vždycky mrzí, že neuvedou o kolik se zvedla hmotnost, což je u sportovního auta asi ten nejdůležitější údaj. I 100 kilo je v takovém případě hodně znatelný nárůst. Odhaduji to spíše někde ke 150.
webpaja
Ano, z hlediska celkové hmotnosti je hmotnost systému PHEV u lehkých sporťáků procentuálně největší. Tady se bohužel nedozvíme o kolik. Na druhou stranu není nijak markantně těžší než F8.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Spíše je otázka o kolik by byla skutečně lehčí, pokud by byla jen čistě se spalovacím motorem.
Andrej Tkáč
Tvl tieto názory pod každým elektro autom ako sa svet v *** obrací len preto že sa mení technológia v autách mi fakticky lezú na nervy. Čo je akože s tou váhou? Veď je váhou na úrovni f355 s technológiami, výkonom a komfortom, o ktorých sa ti v roku 1996 ani nesnívalo. Keby sa toto objaví v tej dobe na ktorú sa vám podobný odvolávajú tak si z toho všetci pustia do gatí. Je to technologický masterpiece a namiesto uznania tu ľudia majú kecy, že to je tamtaké a nie také. Lenže takto ľudstvo hundre na všetko nové už x tisíc rokov a každá generácia s nostalgiou spomína na tú pred tým, už to vzdajte.
Avatar - kari.laz
kari.laz
No vidíš a mě lezou na nervy názory, že kdyby dali baterku na hov*no tak to tu budeš oslavovat a brojit proti opačnému názoru, protože to přeci je pokrok a před třiceti lety to nebylo a v té době by na elektrické hov*no všichni čuměli.
Pokrok v materiálech, pevnosti a hmotnosti je dán vývojem. Narvat tam závaží známé z dob kdy pomalu nejrozšířenějším dopravním prostředkem byl kůň, tedy baterky a elektromotor není pokrok, ale slušný haluze, úkrok stranou a zpět.
Bylo by to lepším autem bez baterek a nižší hmotností.
Andrej Tkáč
Nie je to pokrok? :D:D aha...tak sa skús previesť na akomkoľvek aute zo 70 rokov a potom v tomto...elektromotor v aute má svoje výhody, kto to popiera tak v tom nikdy nešiel
Avatar - kari.laz
kari.laz
A ještě více nevýhod.
Avatar - Roland Von Wagen
Roland Von Wagen
Jenže ten rozdíl mezi autem ze sedmdesátek a tímhle, je dán právě vývojem jak píše kari. Lehčí a tužší materiály, aerodynamika počítána superpočítačem, CAD navrhování... to fakt není tím, že je to hybrid. Nebo myslíš, že bez elektromotoru by to jelo srovnatelně, jako auto ze 70. let?
Avatar - beibej
beibej
kanibalizovat s F8 ne? Nebo už bude F8 končit? Myslím že není místo pro obě auta.
webpaja
To určitě ne, vypadá to, že Ferrari bude dělit modely na hybridy, EV a čistě spalovací. Už u SF90 se spousta testery shodla na tom, že je auto impozantní, ale ne tak čistě ovladatelné jako modely s ryze spalovacím motorem.
maca02
Design z vnějšku? OK, nemám s tím větší problém, spíš bych řekl že docela pěkný.
Design uvnitř je taky pěknej, moderní, uhlazenej. Ale proč do zadele tam nenechali normální tlačítka? Který zfetovaný Íčko zase? Klima vypadá, že to bude zase nějakej dotykovej krám jak v nějakým VW, tlačítka na volantu vlevo taky, vpravo aspoň zčásti taky ... ach jo
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Co model, to kráska s pořádně žhavým temperamentem. Ta bezčudlíkovost možná zamrzí, ale F se ovládá stejně všechno v souvislosti s jízdou z volantu, tak je to v pohodě. A ovládání klima nevadí. Ty displeje jsou dokonale vyladěné.

Tady taky není o čem debatovat. Prostě moderní Ferrari. Pravda, 8 válec s biturbem by mu sedl více. Ale tohle taky nebude špatné svezení.