Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novodobé Dino přijíždí! Ferrari 296 GTB má plug-in hybridní V6 a 830 koní

Ondřej Mára
Diskuze (53)

Čekání je u konce, Ferrari dnes oficiálně představuje svůj nový model s uprostřed uloženým motorem V6 a plug-in hybridní asistencí. Na zadní kola posílá 830 koní a bez spalovacího motoru ujede až 25 kilometrů.

Jméno Dino je ve světě Ferrari spojeno s modelem stvořeným na počest zemřelého syna zakladatele automobilky, pod jehož kapotou byl ukryt motor V6. V posledních letech se přitom stále častěji objevovaly spekulace, podle kterých by se automobilka měla k motoru V6 vrátit. A to se dnes opravdu stalo, novinka už se ale nejmenuje Dino.

Název modelu 296 GTB je odvozen od objemu motoru (2,9 litru), počtu válců (V6) a zkratka GTB pak odkazuje na slova Gran Turismo Berlinetta. O motoru ovšem můžeme mluvit spíše jako o 3,0litorvém, jeho objem je totiž 2992 ccm a jde o první V6 pod kapotou Ferrari od dob modelu Dino.

Absence několika válců ovšem v žádném případě neznamená, že by tohle auto bylo slabé - díky plug-In hybridu totiž posílá na zadní kola kombinovaný výkon 610 kW (830 k) a nejvyšší točivý moment 740 Nm. Z 0 na 100 km/h se tak dostane během 2,9 sekundy, za 7,3 sekundy už uhání 200 km/h a maximální rychlost je až 330 km/h.

Novinka je tak výkonnější a rychlejší než Ferrari F8 Tributo (530 kW). Na stovku se sice dostanou oba vozy stejně rychle, na 200 km/h se ovšem 296 GTB dostane o 0,3 sekundy rychleji. 

Video se připravuje ...

Samotný spalovací motor si vypůjčil některé technické prvky od modelu SF90 Stradale, konkrétně by mělo jít například o turbodmychadla IHI, točící se rychlostí až 180.000 ot/min, nebo nový tvar spalovací komory. Samotný spalovací motor by přitom měl nabízet výkon až 654 koní. O přenos výkonu na zadní kola se pak stará osmistupňová dvouspojková převodovka, kterou známe například z modelů Stradale, Roma nebo Portofino.

Elektromotor u zadní nápravy pak nabízí výkon dalších 122 kW (167 k) a energii čerpá z baterie s kapacitou 7,45 kWh, uložené pod podlahou. Čistě na elektřinu by tak nové Ferrari mělo zvládnout až 25 kilometrů. O rychlosti nabíjení se ovšem nemluví.

Navzdory baterii se ale automobilce podařilo udržet hmotnost pod hranicí 1,5 tuny. Konkrétně hmotnost prázdného vozu by se měla pohybovat okolo 1.470 kilogramů, díky příplatkovému paketu Assetto Fiorano je však možné se dostat na ještě nižší čísla. 

Zmíněný paket totiž obsahuje více karbonových doplňků, adaptivní tlumiče, zadní okno z Lexanu, pneumatiky Michelin Sport Cup 2 nebo speciální polepy ve stylu Ferrari 250 Le Mans, což dohromady znamená úsporu 12 kilogramů. Příplatková karbonová kola pak srazí neodpruženou hmotnost o dalších 7 kilogramů.

Za zmínku samozřejmě stojí i design vozu, který se inspiroval u modelu SF90 i již zmiňovaného modelu 250 Le Mans. 296 GTB tak působí čistě, elegantně a podtrhuje charakter vozu s uprostřed uloženým motorem a dvoumístnou kabinou. Velký důraz byl přitom kladen nejen na eleganci, ale také na aerodynamiku. Například zadní aktivní spoiler tak dokáže v rychlosti 250 km/h vytvořit přítlak až 360 kilogramů.

Kabina vozu je opět celkem jednoduchá a elegantní. Jako u všech Ferrari je zaměřena především na řidiče, na rozdíl od moderních vozů zde však nevidíme žádnou obří dotykovou obrazovku infotainmentu, pouze drobný displej před spolujezdcem. Celkově se tak zdá, že palubní deska svými tvary odkazuje na původní model Dino. V jednoduchém středovém tunelu pak zaujme volič převodovky převzatý z modelu SF90.

Cenu automobilka nezmínila, s ohledem na velmi působivé výkony je však jisté, že tohle šestiválcové Ferrari rozhodně nebude dostupným základem nabídky.

Ondřej Mára
Diskuze (53)

Doporučujeme

Avatar - Roland Von Wagen
26. 6. 2021 06:30
Re: Re: Je mi jedno jaké to má parametry
Jenže ten rozdíl mezi autem ze sedmdesátek a tímhle, je dán právě vývojem jak píše kari. Lehčí a tužší materiály, aerodynamika počítána superpočítačem, CAD navrhování... to fakt není tím, že je to hybrid. Nebo myslíš, že bez elektromotoru by to jelo srovnatelně, jako auto ze 70. let?
25. 6. 2021 22:22
Re: Ekosráč
Vidím, že máš nezkrotnou touhu neustále něco překrucovat. Nikde nepíši nic o tom, že se k takovému manévru dostávám často, naopak píši jednou za uherák. I sebelepšímu a předvídavějšímu řidiči se jednou stane (byť by to bylo jednou za život), že se do takové situace dostane (klidně třeba vinou protijedoucího řidiče, který nezvládl řízení a ze zatáčky vyletí přímo proti tobě a jediný schůdný manévr je strhnout řízení) a pak chování auta v takové kritické situaci může klidně rozhodnout o životě. Ale klidně si dál dokazuj sám sobě, že tobě se to nikdy nestane. Shodneme se jenom v tom, že Toyota neumí u SUV naladit podvozky, neshodne se v tom, že vyhýbací manévr je nějaký extrém, je to věc, kterou by jakékoliv moderní auto pokud to není zrovna nějaká zemědělská technika nebo skutečný off-road, který se na silnici nikdy nepodívá, prostě mělo zvládat. A vůbec nejde o nějaké závodění a o to jestli ten manévr projede auto v 60, 70 nebo 80 km/h (to do značné míry dnes závisí na použitých pneu a jejich bočním gripu), ale jde o to, že auto musí při takovém manévru zůstat klidné a stabilní a to RAV 4 prostě neumí.
Avatar - Ji/Ri
25. 6. 2021 22:16
Další kráska
Co model, to kráska s pořádně žhavým temperamentem. Ta bezčudlíkovost možná zamrzí, ale F se ovládá stejně všechno v souvislosti s jízdou z volantu, tak je to v pohodě. A ovládání klima nevadí. Ty displeje jsou dokonale vyladěné.

Tady taky není o čem debatovat. Prostě moderní Ferrari. Pravda, 8 válec s biturbem by mu sedl více. Ale tohle taky nebude špatné svezení.
Avatar - Mikesus
25. 6. 2021 19:47
Re: Ekosráč
Jak jsem psal uz tolikrát. Toyota SUV podvozky neumi naladit na extrémy, nebo nechce. Zaměřuje se na běžnou jízdu. Asi se moc nevěnuješ řízení za volantem. Za svých cca 450tis km jsem nemusel ani jednou se někde prudce vyhýbat takovým obloukem. Cyklistu předpokládám že použije jakoukoli cestu napříč silnici I chodnikem a u dětí preventivně zpomaluje. Ale chápu, že je pro tebe důležitější tenhle manévr, kdyz se svým způsobem jízdy k němu dostáváš často.
Avatar - kari.laz
25. 6. 2021 19:32
Re: Je mi jedno jaké to má parametry
A ještě více nevýhod.