Paráda, toto je BMW z tej najlepšej stránky, prototyp klasického zábavného bavoráku a úplná antitéza elektrických či hybridných esúvéčiek. Kompaktné kupé s motormi pozdĺžne, RWD pohon, resp. AWD s preferenciou zadku, radové šesťvalce... k tomu klasické elegantné proporcie s krásne dlhou prednou kapotou a masou kabíny posunutou dozadu a ako bonus klasické obličky (žiadne bobrie zuby). Proste paráda.
Samozrejme nie je všetko dokonalé, tie predné fejkové trojuholníkové otvory nie sú úplne vydarené, ten fialový lak je dosť diskutabilný a hmotnosť by mohla byť nižšia, ale to sú detaily.
V porovnaní s 4er kupé by som tomuto dal prednosť hocikedy a bez váhania.
Uvidíme, kam sa posunie nová M2, každopádne už 240i má vyšší výkon, ako minulá M2, takže sa je na čo tešiť. Snáď ešte príde 230i s RWD, to by mohlo byť taký ideál z hľadiska value for money a jazdnej zábavy.
Každopádne po dlhej dobe bez nejakých výhrad: BRAVO BMW! :yes:
No já tak nadšenej nejsem.
Manuál nikde, ani u 220i... 1565kg u základního 2d auta mně taky nepřesvědčuje o tom, že "BMW se soustředilo na maximální úsporu hmotnosti"... a 958t za 220i taky není úplně málo - 320i se stejným motorem je +50t (a váží 1570kg... zřejmě tedy bez řidiče, takže +75).
A ani design za mě není ideál... profil dobrý, předek jakž takž, zadek je divnej.
Suma sumárum... pokud bych chtěl auto na hraní, počkal bych si na GR-86 s manuálem a samosvorem.
Jo, manuálu je škoda, ten zostane zrejme len pre M2, čo už nie je zrovna dostupný športiačik.
Ale taká je doba, manuálna prevodovka je škaredé slovo, zvyšuje emisie o pár molekúl, to nesmie byť.
Inak k tej hmotnosti, tie medzigeneračné nárasty sú tak dramatické, že sa mi až nechce veriť, že by autá tak priberali, resp. že by predtým boli tak ľahké. Mám takú konšpiračnú teóriu, že v minulosti sa to trochu fejkovalo (a autá v reále navážili oveľa viac, ako sa udávalo) a teraz sa len proste začali priznávať reálne hmotnosti, lebo je to emisne výhodnejšie (ťažšie auta majú tolerantnejšie limity).
Konspirační teorie může být.
Na druhou stranu - 7,5s na stovku u té 220i taky není žádná kulervoucí hodnota... u nejmenšího RWD kupé s dvoulitrovým turbem, tuhle disciplínu bávo vždycky umělo. Jo, jasně, 135kW není moc, ale třeba O3 RS TDI 135kW FWD měla 7,9s.
No dobře, už srovnávám nesrovnatelné... ale podtrhuje to můj pocit z papírových hodnot 220i - relativně pomalé, relativně těžké, relativně drahé.
Ono 135 kW nie je ani nijaký kulervoucí výkon, furt je to len najslabší podladený dvojliter. Taký motor by som si do takéhoto kupé nekúpil, to je hlboko pod možnosťami podvozku a vnímam to preto len ako základ "už od". Ako som písal vyššie, ako optimum pre kompaktné kupé by som vnímal 30i, teda dvojliter so 190 kW, RWD a ideálne manuálom. Manuál iste nebude, ale ten 30i s RWD by prísť mal/mohol. Tam bude stovka pod 6 a to už je slušná dynamika.
Kupovať takto drahé kupé pre zábavu a nepriplatiť tých 100t za výkon, vďaka ktorému to auto pôjde adekvátne svojmu zameraniu, to by bola najväčšia hlúposť.
Souhlasim a ikdyz v realnem svete nepotrebujes trilitrovy sestivalec, asi bys ho tam mel dat… :-!
Presto na druhou stranu ja mam plne pochopeni i pro lidi, kteri si koupi dobre auto s pomalym motorem. MX-5 taky neni raketa a jaka je to pecka a nikdo vykony nehroti.
s hmotností skoro 18 metráků (což je hodnota udávaná výrobcem na neprodejném holátku, která bude v reálu spíše o metrák vyšší) to bude těžko. Kompaktní sporťáky mají pod 15 metráků, tohle je i rozměrově všechno jenom ne kompaktní sporťák.
Jinak zepředu a z boku dobrý, zadek je jak klaunská maska. https://img.auto.cz/…pbWc/7084951.jpg?…
Tak je pravda, že by som od kupé podstatne menšieho ako 4er čakal nižšiu hmotnosť. M440i má 1815 kg, teda M240i je len o 50 kg ľahšie. Čakal by som tak metrák.
Kašli na prehlásenia, použi rozum a porovnaj porovnateľné. Dnes už ani kompakty nie sú kompaktné a ľahké, A45AMG váži cez 1,6 tony a to má len dvojlitrový R4.
Takže opakujem, trojlitrový R6 s pohonom všetkých kolies a automatom nebude ľahký a predhadzovať tu Caymana (čo očakávam v najbližšej dobe niekto vytiahne) je úplne mimo.
A45 není sporťák a ani se za sporťák neoznačuje, ale hothatch to znamená auto stále kompromitované svou třídou, tedy hatchů, nesporťáků, s praktickým interiérem, ale také s dopadem na hmotnost, která je o dost vyšší než u sporťáků.
Souhlasím, že srovnávat toto rychlé cestovní kupé s 718 nelze, protože 718 je kompaktní sporťák.
Nevymýšlej a nepřekrucuj, nic takového jsem nenapsal, napsal jsem, že kompaktní sporťák nemůže vážit 18 metráků. Pokud by to redaktor nazýval pravými jmény a psal o kompaktním kupé tak nepíši žádný příspěvek. V okamžiku kdy tady redaktor básní o špičce kompaktních sporťáků, tak je to celé k smíchu. O dva články vedle se píše o novém Lotusu, to je skutečně kompaktní sporťák, ne toto slůně.
Odkdy se slovo kompaktni vyklada jako lehky? Za me nema s hmotnosti nic spolecne. Ma spolecne s tvarem, nebo velikosti, a v tom nova 2er i nadale jednoznacne (v ramci doby) je kompaktni sportak. Ze je taky obtloustly je pak druhy fakt, ktery ten prvni fakt o kompaktnosti vubec nevylucuje.
Já nikde netvrdím, že slovo kompaktní se váže k hmotnosti. K hmotnosti se váže použité podstatné jméno sporťák. I o třídu větší sporťáky jsou lehčí než tohle a kompaktní sporťáky jsou pak o metráky níže. Takže ne, není to kompaktní sporťák, je to kompaktní kupé nemající se skutečnými sporťáky nic společného.
Všetci Ti tu píšu, že kompakt sa vníma ako veľkostná kategória, t.j. nižšia stredná trieda. Že Ty kompakt vnímaš ako hmotnostnú kategóriu je Tvoj boj. Aj kompakt môže vážiť veľa, viď spomínané Áčko, ktoré ide cez 1,6 tony so štvorvalcom. Napriek tomu nikto (okrem Teba) nebude vykrikovať, že to nie je kompakt.
Znovu a znovu překrucuješ, redaktor nepoužil označení kompakt, ale kompaktní sporťák. Tedy podstatné jméno sporťák a přídavné jméno vyjadřující velikost toho sporťáku. Když přijmu tuto filosofii, tak musím auto porovnávat s kompaktními sporťáky jako jsou 718 nebo vedle představený Lotus. A z tohoto srovnání nevychází 240i mezi kompaktními sporťáky jako lídr, ale jako největší slon. Opakuji naposledy, pokud by jej redaktor zařadil mezi kompakty, tak nemám problém. A nikde nevykřikuji, že to není kompakt, vykřikuji, že to není kompaktní sporťák a pokud je (to vykřikuje redaktor), tak je to zcela zcestný názor když ne kvůli něčemu jinému, tak kvůli hmotnosti.
Pamatuju si, jak se tu mudrovalo, že RAV4 plug-in hybrid (s na poměry PHEV baterií jako kráva) váží 2 tuny a jaká je to hrůza. A pak sem někdo hodil odkaz na BMW M340d xDrive Touring s hmotností 1955 kg. Takovou hmotnost považuju u něčeho, co si říká trojkové BMW, za absurdní. Všechno (včetně tady toho základního dvoulitru) by to mělo vážit o alespoň 150 kg míň. Ale takto je to holt levnější a nově zřejmě i legislativně schůdnější...
na obranu BMW musím říct, že si to určitě nevymysleli sami. šestivál jinak asi není schopen plnit a přitom je to neuvěřitelně úsporný motor. ale pokud není schopen plnit potom nechápu proč automat a pohon všech kol, když oboje podle mého zvyšuje spotřebu.
co je horší, že podle zkušeností ten mild-hybrid nefunguje...
Súhlas, štvorkolka spotrebu určite zvyšuje (hmotnosť + vyššie odpory), ale pri automate to nie je isté, resp. papierovo je automat úspornejší. A zrejme aj reálne, lebo na diaľnici na 8čke točí podstatne nižšie otáčky, ako manuál na 6ke. S manuálom už R6 nie je úplne ideálny na rýchle diaľničné presuny, nad 140 už spotreba ide prudko hore (kvôli vyšším otáčkam).
Každopádne súhlasím, že B58 je (na daný objem a výkon) fantasticky úsporný motor.
Na karoserii se toho moc neušetří. Tahle moderní auta mají prostě spoustu všelijakých "cinkrlátek", komfortních, bezpečnostních, ekologických, pozérských. A ta cinkrlátka něco váží. A nejen to, jejich váha způsobuje nárůst váhy zbytku auta. Aby auto ta cinkrlátka uvezlo, musí se zesílit skelet karoserie, musí se zesílit podvozek, musí se dát větší brzdy, musí se dát pneumatiky s větším zátěžovým indexem. A pak to prostě váží skoro tolik, co velká limuzína. Aby to vážilo jako sporťák, muselo by se to od základů navrhnout bez těch cinkrlátek.
A ono to ve skutečnosti není malé auto. Všemi rozměry překonává trojkové kupé E46 z počátku tisíciletí.
Přesně. A protože je 2er kupé postaveno na 3/4 er RWD platformě, tak hned na startovní čáře je hendikepované extra vahou. Proto se ve výsledku nepodařilo dostat tu hmotnost u M240i podstatně níž než u M440i.
Presne tak to označenie chápem aj ja. Proste kompakt = nižšia stredná trieda. Toto je kupé nižšej strednej triedy, ergo kompaktné kupé. 4er je strednotriedne kupé.
Určite je to zle. Viacero zdrojov udáva 1615 kg pre xdrive. Viac ako 1515 má aj zadokolka s manuálom, kde sa udáva 1545 kg.
EDIT: je vtipné, že za uvedenie faktov mám 3 mínusky. :D
Ne tak doslova. Čekal bych, že u 240i bude s možností i čisté zadokolky, minimálně by to ušetřilo nějakou hmotnost a navíc pro fajnšmekry i s manuálem, ale ten není v žádné verzi.
Auto super, motory skvělé a hlavně i šestiválec. Za mě :yes:
Tak principiálne by som tiež bol za možnosť voľby. Na druhej strane ale xdrive chápem a osobne by som ho tak či tak volil. Jednak z hľadiska trakcie a bezpečnosti, predsalen je tam pekná porcia koní a hlavne newtonmetrov (nemenovaný kolega z ACZ by zrejme ešte mal svoju M2, keby bola s xdrive). Jednak funguje parádne, v riadení nie je cítiť a stále je tam ten RWD bias a pri vypnutom ESP sa stále dá ísť dverami napred.
To už viac ako absencia RWD by mi vadila absencia manuálu. Ale proste taká je doba, v tomto ohľade je vôbec zázrak, že pár rokov pred koncom spaľovákov sa na trhu objaví auto ako je toto.
No z tehle generace M2 by mohl byt unikat jakoze posledni mohykan pred EV.
Z toho by klidne mohla byt velice snadno sberatelska zalezitost za 20-30 let. Snad si to v BMW uvedomi a udelaji neco extra extra.
to ano, ale možnost volby by být mohla. odečtemeli automat a čtyřkolku, byla by nižší cena i hmotnost a výkonu má 240i habaděj na to, aby pak plnila roli auta pro zábavu za znatelně menší peníze, než bude M2. Za mě by to byla ideální volba rozumu.
Jnže to je pořád čtyřválec a průbě i zvuk R6 to nenahradí. Neříkám že 230i RWD 6M by nenabídla zábavu, ale prostě už to není co to bývalo. V době kdy 30i bylo R6 by to nevadilo. Teď by to sice byla zadokolka, ale pořád jen "tuctový" R4.
Tak 230i RWD by mala byť, presne tak, ako je v 330i RWD.
Prečo nedávajú RWD do 40i je otázka, zrejme z dôvodu zamedzenia kanibalizácie s M2, predsalen 275 kW mala donedávna M2 a kto chce potentnú zadokolku, uspokojil by sa s M240i. Takto musí vykešovať viac za M2.
Design cinskej, vaha stejna jako o kategorii vetsi auta (ikdyz verim, ze to pojede opravdu pekne) a cena. Radsi o tridu vetsi a lehci treba Giulii nez tenhle designovej paskvil. :no:
Ano, ale ještě před rokem měla 1750 kg. S příchodem Mild hybridu má 1845. Co je ale pikantní - pokud to správně chápu - tak 240i hybrid nemá - jinak by asi vážila 2 tuny.
Ale skalní fanoušek provolává bravo :-):-):-)
Veď ja tomu rozhodne netlieskam a mildhybrid vnímam ako absolútne zlo, ktoré pridáva len nevýhody. Okrem hmotnosti a komplikovanosti je to hlavne rozhasenie donedávna dokonalej spolupráce motora a prevodovky, viď dinar, kesumb a iní majitelia nových mildhybridných bavorákov, ktorí sa sťažujú na nekonzistentné, nelogické a nepredvídateľné správanie systému. A napokon je to zhoršenie zvukového prejavu R6, neviem presne, ako MHEV vplýva na zvuk výfuku, ale všetky MHEV modely sú zvukovo utlmenejšie ako bezbaterkoví predchodcovia.
Proste samé nevýhody.
Já už ten krám nemám a zpětně to hodnotím jako auto mimořádně naprd. Než snášet nejedoucí pětku, která navíc věčně škube, vzal bych radši Superba s 200kW a ušetřil.
Tak znovu. Dvojka 240i 2022 mild-hybrid jestli to správně chápu - nemá! Co na tom tolik váží ?
edit: abych jenom nepitchoval - co je nutí cpát do všeho x-drive a automat? proč to někde jde a jinde ne? to nedává smysl, kolik kilo by ušetřili pro nás puristy? :-):-):-)
S manualem a bez ctyrkolky dobre 100 kilo, sestivalec taky pridava pocitam vic nez 50 kilo oproti ctyrvalci (ale mel by tam byt, to vsichni vime) … no a M2 zas neco zhubne, ne? … :-!
No hlavne doufam, ze M2 bude mit co nejnabrousenejsi motor, aby ti neujela na krizovatce nejaka standardni tesla M3 (jo v zatackach bude BMW lepsi, ale clovek potom nechce za ty prachy byt na krizovatce pomalejsi nez nejaky konfekcni auto)
Přesně to je sen každého řidiče. Bezpohlavní nudné cosi, co umí maximálně vyjet z křižovatky. A že takových soubojů jsou denně tisíce, protože v Praze, nebo v jiném městě, kde jsou dva pruhy vedle sebe se semaforem nepotkáš člověka, co by nestál na semaforu s nohou nad pedálem a čekal, jak to natře tomu vedle.
A který řidič by stál o zábavu při skutečné jízdě, takový přežitek. Vytřelit 0-50 to je te správný adrenalin, navíc za úžasného zvuku ručného mixeru.
Kam jsme to dospěli.
Podívej se kolik je aut, vyloženě pomalých, jako MX5 s 1,5 a a na utažených zatáčkách si s tím užiješ toik zábavy, co ne se spoustou podstatně silnějších aut. Zrychlení je dost často nadhodnocovaný parametr. Maximálně se u některých aut můžeme podivit, kolik mají koní a přesto zrychlují pomalu. V tomto směru je to zajímavý ukazatel, ale rozhodně ne aby někomu vadilo, že mu někdo ujede ze semaforu.
Vidíš to a o kousek výš mě přesvědčuješ, že čtyřválec nikdy. Představ si, že bys dal do MX5ky dopředu šestiválec. Nebo osmiválec, lepší zvuk, víc charakteru, ne?
Do auta velikosti dvojky není čtyřválec nic proti ničemu.
tak se zkus zamyslet nad tím, do jakého auta jaký motor popisuji. A hlavně mířím na to, že jestli na 100 zrychlí za 5 nebo za 4,5 je úplně jedno. Obzvláště když to jedno auto předvede divadlo za snad jakékoli jiné situace na silnici o zábavě nemluvě.
a to se musím někým řídit a nemůžu na to mít svůj názor?
Nehldě na to, že Rasťo mi vypadl z oka. Jak byl ze začátku skvělý a uměl použít i kritiku toho, co si jí zaslouží, tak teď, kdyby mu dali motoklo, tak to vychválí. Dřív jsem na jeho testy koukal pravidelně, teď už mi přijde v podání testů jak autosalon, tam je taky všechno nejlěpší a snad nic nemá pod 90%.
Ale ze zvědavosti s ena to podívám, díky za odkaz.
máš to nastaveno přímo na čas, kde se zmiňuje o tom, co tady řešíme. stačí tři minuty. nehledě k tomu, že tady si vybíráš mezi šestiválcem s pohonem všech kol a čtyřválcem bez - což je pro mě osobně ještě daleko větší problém.
a stejný problém řešila spousta recenzí - Supra R6 vs R4 a spousta recenzí skončila s tím, že čtyřválec umí pobavit lépe ;-)
No to ano, pokud to je tak, že by byl 230i zadokolka a 240i xdrive, tak ano, pro zábavu bude ta zadokolka asi lepší, ačkoli by měl u 240i mít zadek prim.
Tady jde spíše o to, že verze se šestiválcem a jen RWD (a ideálně i manuálem) tu chybí. Taková verze by byla jistě jednou z nejzábavnějšíc a jak jsem psal vyšla by levněi a šetřila i hmotnost.
Mne utkvela v pamäti len recenzia dvojlitrovej Supry od Mata Watsona z Carwow, kde bol záver v zmysle: utekajte si rovno po R6, ak na to máte. Dvojliter dosť sfúkol, ani nie tak dynamikou, tá je solídna, ale prejavom a charakterom (resp. jeho úplnou absenciou).
A já jsem viděl dalších pět testu, ve kterých se testeri shodli na tom, ze ovladatelnost a zabavnost je na straně ctyrvalce. A v tom testu z garáž.TV jasne říkají, ze daleko mrstnejsi je R4. To je ovšem větší a tezsi auto. A pokud se rozhodovat mezi obézní a ctyrkolkovou verzi 40i a RWD 30i, která snad přijde, nevaham ani chvilku.
Šestiválec má výhodu v možnosti ladění vykonu: čtyřválec konci na 300 koních. Šestiválec klidně 500.
Ve větším aute od pětky nahoru bych neváhal. Ve dvojce bych ho klidně oželel. Nemluvě o tom, když ho někdo doprzní čtyřkolku, protože chce výkon, ale zároveň se ho boji.
To je otázka úhlu pohledu... rozměrově ano, užitnou hodnotou ne.
Toyobaru i 2er jsou 2+2, Supra je 2.
Supra je ze všech nejvíc sporťák, motor je asi ekvivalent té 230i co snad přijde... a pak bude o nějakých 200t dražší... s lepší výbavou vč. samosvoru.
Mně osobně se zdá nejlepší mix to GR - snad bude levnější než 220i, má samosvor, má manuál, v případě nouze odveze 4 lidi. Jasně, na 230i jí bude pár kw chybět, optikou nižší ceny to ale asi bude akceptovatelný.
Jasne, kategória športiakov už sa nedá tak exaktne deliť ako konvenčné autá, stále ale vnímam 2er ako o triedu väčšie auto, a to nielen rozmermi (vo všetkých smeroch: dĺžka, šírka, rázvor), ale aj motorizáciami, kde GR bude konkurovať bavoráku len v tých slabších motorizáciách, pričom 2er ide oveľa ďalej (a oveľa ďalej aj v porovnaní so Suprou).
Z hľadiska value for money asi bude lepší kauf GR než základná 2er, ale to je v podstate základné pravidlo pri porovnávaní mainstreamu a prémie. Pri holej základnej 220i bude príliš kričať, že človek šetril/nemal na lepšie a to má viac zmysel GR. Naopak kto bude mať aspoň na 230i, tak nebude mať dôvod rozmýšľať nad menším a slabším GR.
Ono je to asi jedno, BMW ma hlavne dobre jezdit, ale ten zadek to je docela smutna historka. To je jak kdyby se u toho pohadali 3 designeri :-!
Ale z profilu dobry, zepredu nevim, BMW ma mit svetla po dvojici … vo tom to cely BMW je, co zas vymysleji za blbosti … ale aspon ten hofmajstr kink tam narozdil od 4ky je, diky automobilovemu bohu za to…
No kazdopadne kvuli zadnim svetlum to musi byt tmava barva… :-!
1) Design
celkovy tvar OK, kvituju ledvinky, jsem unesenej z promo-barvy, ale zadni svetla resp. zad jako takova je dost nesouroda a BMW v tom hledam pomerne tezce, ale nejtvrdsi zasah dostava predni naraznik. Proc maj u BMW dnes potrebu prznit jinak lety overene a krasne vyvazene m-paketove narazniky? Z evoluce jsme presli do revoluce, velke rijnove revoluce... zkratka pruser na mnoho pristich let.
2) Hmotnost
Je super ze neco takove dnes jeste vznikne, ale ta kila :-| Tohle bude zrat gumy, tohle bude zrat brzdy, tohle pozere vsechen vykon navic co to ma proti predchozi generaci. Kupredu krok, zpet jenom dva.
3) Budme radi
TT nejspis konci, MB uz jede v tehle tride jen HB... nakonec budme za to ze BMW jako jedine, mimochodem dela to s zeleznou pravidelnosti, o to vtipnejsi ze se prave na nej naplive vzdy nejvic siry, drzi kupe s preferenci RWD, resp az bude M2 bude nejspis i cistokrevni RWD. Nikdo jinej do toho uz dnes nejde. Minimalne v evrope ne.
Ad 3: presne ako píšeš, BMW ako jediné stále drží klasické zadokolkové kupé s R6 (keď konkurencia vypúšťa viacvalce aj zo strednej triedy), ale tu sa kritizuje všetko od tvaru zadného svetlometu po absenciu manuálu. A pritom je úplne jasné, že to je už teraz future classic a ku koncu jeho života budú všetci zalamovať rukami, že posledné pravé BMW a také už nebude. Ale nie, my si musíme kopnúť, lebo zadné svetlá. ;-\
Nevim jestli future classic. Podle me tohle auto dela future classic z aktualni M240i.
A kdyz se oprostime od minulosti a budeme se bavit jen o tom co je dnes, pak nova M240xi za me jen podtrhava business case pod Z4. Pokud nekdo bude schopnej zit efektivne s dvoumistnym autem resp mit to jako vikendovku, pak nevidim jediny duvod proc pri podobne cene (v DE rozdil 6k E v neprospech Z4) nevzit radeji Z4. Je hezci, je to jeste stale RWD, bude v realnem svete uspornejsi a vazi o 135kg(!) min.
Jestli je tu nekdo z aktualni nabidky BMW vitez, tak za me jednoznacne Z4.
Na M240xi zustane nakonec pekne treti misto, stibro bude brat M2... az bude.
No vidíš a pre mňa je z uvedenej trojice M240i víťaz. Z4 je no-go, pretože roadster a pretože 2 miesta. M2 bude iste super, ale na tak nadupanú ostrú zadokolku nemá každý gule. M240i je ideálny kompromis, výkon ako minulá M2, ale podstatne použiteľnejšia a ako 2+2 miestne kupé s kufrom oveľa praktickejšia ako 2-miestny roadster, ktorý je na pol roka a kde dáš tak aktovku.
Decka budou jednou z domu a pak vic nez dve mista proste nepotrebujes. Vikendovka je vikendovka, vytahnes ji kdyz je pekne a je prilezitost, stejne to vic nez pul roku nebude. A nakonec aktovka, tak jestli sebou bezne tahas 281L aktovku tak to klobouk dolu. :-[]
Ale ja vnímam 2er stále ako auto použiteľné relatívne bez obmedzení, nie ako víkendovku. T.j. aj na dochádzanie do práce, na nákup či dlhšie cesty, v podstate obmedzením je len absencia zadných dverí, ale keď treba, tie sedadlá vzadu sú a aj kufor je dostatočný.
Pri dvojmiestnom roadsteri to už neplatí, to je naozaj len víkendovka. Takže 2er ,kupé a Z4 z môjho pohľadu nie sú alternatívy, ale odlišne zamerané autá pre odlišných zákazníkov.
A pročbychom neměli komentovat něco, co se nám na tom nezdá, nebo nám tam chybí (přebývá)? Ano v kontextu automobilového trhu v Evropě to už je i tak celkem unikát, ale to neznamená, že si nemůžeme postsknout nad verzemi, které by to mu slušely.
Pořád to má spoustu skvělých a neobvyklých věcí, jako právě RWD a R6, jenže už to je s tím "ALE".
Vím, že mi většina řekne "zvykej si, bude hůř (dokonce tu jsou tací "automobilový nadšenci" co budou říkat že to bude lepší) , ale popravdě nechci si dobrovolně zvykat. Budu muset, ale bude to z donucení, ne dobrovolně.
Však ja tú obmedzenosť voľby tiež kritizujem, najradšej by som bol, aby to bolo ako za čias 3er F30, kde bol R6 s manuálom a RWD, manuálom a štvorkolkou, automatom a RWD aj automatom a štvorkolkou, proste všetky kombinácie a každý si vybral. Dnes máš povinne automat a štvorkolku a hotovo. ALE stále máš ten R6, ktorý inde nemáš. Inde máš rovnako povinný automat a štvorkolku, ale len s R4, resp. R5 (a aj to len dočasne, nakoľko TT končí bez nástupcu).
540i xdrive 1820 kg. Len pre úplnosť, keď porovnávame štvorkolky.
Tým nechcem povedať, že 240i xdrive s 1765 kg je v poriadku, je to strašne veľa. Minulá 340i xdrive mala 1675 kg.
Tu RWD 5er jsem tam hodil zamerne. Pokud bych mel u 2er moznost volby tak porovnam stejne pohony, ale takhle kdyz o 4x4 treba nestojim nikde, v 2er mi ho vnuti, v 5er mam bolbu, tak pak srovnam klidne s RWD. ;-)
Rozumiem, ja len pre objektívnosť. A ja by som bol najradšej, keby tam boli všade aj manuály, to by tiež išla hmotnosť dolu.
Ale opakujem svoju konšpiračnú teóriu, že ten medzigeneračný nárast nie je v skutočnosti tak veľký, ale podľa mňa predchodca vážil viac ako sa udávalo. Len vtedy bolo pre imidž dobré uvádzať čo najmenej, dnes je naopak výhodné (pre emisné pokuty) uvádzať čo najviac. Viď Speedfredova Giulia (RWD, manuál), ktorá reálne váži oveľa viac, ako sa uvádzalo.
Jop, manual v autech jako tohle, nebo v Z4 by mel mit sve misto.
Jinak znovu neco za co si to BMW slizlo, a to i kdyz konkurence presla na jen a pouze automaty o generaci(e) driv. Holt diskusni kupci neodposti. :D
I Z4 ma u slabsich motorizaci manual, myslen byl vrchol. Do minule generace mela Z4 manual i u vrcholu. 2er se jeste uvidi, ted to predstavili, tak manual mozna jeste prijde (zvlast kdyz k 20i je k dispozici jak u 3er tak u Z4). Ze ale neni i vejs je ustup z pozic.