Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW řady 2 oficiálně: Normální ledvinky, skvělý šestiválec a řidič v hlavní roli

Stanislav Kolman
Diskuze (100)

Mnichovská automobilka po nedávném úniku hrstky fotografií oficiálně představuje nové BMW řady 2.

Světová premiéra tedy proběhne až zítra na Festivalu rychlosti v Goodwoodu, už teď si ale můžeme prohlédnout sadu oficiálních fotografií a seznámit se s prvními podrobnostmi. Sami tvůrci říkají, že při tvorbě nové „dvojky“ si dávali nejvíce záležet na agilnosti a precizní ovladatelnosti při dynamické jízdě. Pobavit tak za volantem nemá jen vrcholová M2, ale i civilnější verze.

Nová generace sporťáku se stále nazývá kompaktní, byť oproti předchůdci povyrostla. Délka 4537 mm a šířka 1838 mm znamenají nárůst o 105, respektive 64 milimetrů. Zároveň je ale auto o 28 mm nižší (1390 mm), zatímco rozvor s hodnotou 2741 mm o 51 milimetrů delší. Ani u vozu takového střihu se nezapomnělo na praktičnost. Zavazadlový prostor si polepšil o dvacet litrů na výsledných 390 l, takže se sem pohodlně vejdou dva 46palcové golfové bagy. A další zavazadla můžete naložit po sklopení zadních sedadel v poměru 40:20:40. Výška nakládací hrany se oproti předchůdci snížila o pětatřicet milimetrů.

Video se připravuje ...

BMW se soustředilo na maximální úsporu hmotnosti, takže v přední části vozu využilo po vzoru řady 4 hliníkové odlitky pro horní uchycení pružin a tlumičů a současně extrudované hliníkové profily pro podélné nosníky motoru. Oproti předchůdci je novinkou rovněž hliníková kapota a přední blatníky. Jen díky těmto inovacím došlo ke snížení hmotnosti o zhruba 9,6 kilogramu. Ruku v ruce s tím jde i optimalizovaná aerodynamika. V ledvinkách na přídi najdeme aktivní systém vzduchových klapek nastavitelný v deseti stupních, dále vzduchové clony či zapuštěné kliky dveří a aerodynamicky optimalizovaná kola. Součinitel odporu vzduchu má hodnotu 0,26 cx při obutí 17“ kol. Předchůdce se šestnáctkami na tom byl o 0,02 hůře.

Základ nabídky představuje verze 220i, tedy dvoulitrový čtyřválec s výkonem 135 kW a 300 newtonmetry točivého momentu. Alternativou je turbodiesel 220d se silou 140 kW a 400 newtonmetry. Aktuální vrchol představuje verze M240i xDrive s řadovým šestiválcem o výkonu 275 kW a točivém momentu 500 Nm. Zatímco první dvě jmenované motorizace jsou zadokolkami, dosavadní vrchol dostává pohon všech kol upřednostňující zadní nápravu. Ve všech případech se agregát pojí s osmistupňovou samočinnou převodovkou, manuál byste v nabídce hledali marně.

Vrcholová motorizace má hliníkový blok s uzavřenou dosedací plochou a rovněž hliníkovou hlavu válců. Vnitřní účinnost motoru vyzdvihují odlehčené písty a ojnice, stejně jako kovaný ocelový klikový hřídel. Motor je přeplňován dvoukomorovým turbodmychadlem s nepřímým chlazením stlačeného vzduchu integrovaným do systému sání, vysokotlaké vstřikování paliva (pracující s maximálním tlakem 350 barů) a plně variabilní ventilový rozvod s proměnným zdvihem sacích ventilů a variabilním časováním sacího i výfukového vačkového hřídele. To všechno pomáhá vozu ke zrychlení z klidu na stovku za 4,3 sekundy a pokračování klidně na 250 km/h.

Mnichovští chtějí z nové „dvojky“ lídra mezi kompaktními sporťáky, čemuž kromě lehké konstrukce a podvozku pomáhá i rozložení hmotnosti 50:50. Rozšířil se rozchod kol a až o 12 % zvýšila torzní tuhost karoserie.

Podvozek se skládá z přední nápravy se dvěma spodními rameny a svislou pružicí a tlumicí vzpěrou a pro tento model specifického pětiprvku na zadní nápravě. Výbavu lze samozřejmě rozšířit o celou řadu „emkových“ prvků – M sportovní podvozek, sportovní brzdy či speciální devatenáctipalcová kola z lehkých slitin. Na přání jsou rovněž k dispozici sportovní pneumatiky a adaptivní M podvozek s elektronicky řízenými tlumiči. Provedení M240i xDrive je vybaveno také M sportovním diferenciálem.

V interiéru potěší nízká poloha standardních sportovních sedadel či sportovní kožený volant. Ani tady samozřejmě nemusíte zůstat u základní nabídky, ale vylepšit svůj vůz třeba o M sportovní sedadla s výrazným tvarem a integrovanými opěrkami hlavy. K mání je i M kožený volant s výrazným tříramenným designem. Bohatá výbava jako třízónová automatická klimatizace, audiosystém Harman Kardon či plejáda asistenčních systémů už představuje jen pomyslnou třešničku na dortu. A komu by to náhodu nestačilo, ten si vybere z nepřeberného množství oblíbených M Performance Parts.

Po premiéře v Goodwoodu si veřejnost novinku prohlédne začátkem září na autosalonu IAA v Mnichově. Vůz se objeví na trhu počátkem roku 2022 a ceník startuje na částce 958.100 Kč.

Nové BMW řady 2 Coupé: Technická data a ceny motorů k uvedení na trh
Motor 220i 220d M240i xDrive
Zdvihový objem [cm3] 1998 1995 2998
Válce/ventily 4/4 4/4 6/4
Největší výkon [kW/min] 135/5000-6500 140/4000 275/5500-6500
Točivý moment [N.m/min] 300/1350-4000 400/1750-2500 500/1900-5000
Převodovka 8A 8A 8A
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,5 6,9 4,3
Max. rychlost [km/h] 236 237 250
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,3-6,8 4,7-5,1 8,1-8,8
Objem nádrže [l] 52 51 52
Provozní hmotnost [kg] 1565 1655 1765
Základní cena [Kč] 958.100 1.040.000  1.405.300
Stanislav Kolman
Diskuze (100)

Doporučujeme

8. 7. 2021 17:23
Re: Bída
Tady píše tvůrce Supry - na okruh 3.0, pro okresky 2.0
https://www.google.com/…hich-to-buy/amp/
Avatar - iudex
8. 7. 2021 17:21
Re: Bída
Však ja Tvoju voľbu nespochybňujem a rozumiem jej, hoci sám by som sa rozhodol inak (R6 s xdrive). A bude fajn, keď tá 230i RWD príde.
Avatar - iudex
8. 7. 2021 17:18
Re: 3 pohledy
Však ja tú obmedzenosť voľby tiež kritizujem, najradšej by som bol, aby to bolo ako za čias 3er F30, kde bol R6 s manuálom a RWD, manuálom a štvorkolkou, automatom a RWD aj automatom a štvorkolkou, proste všetky kombinácie a každý si vybral. Dnes máš povinne automat a štvorkolku a hotovo. ALE stále máš ten R6, ktorý inde nemáš. Inde máš rovnako povinný automat a štvorkolku, ale len s R4, resp. R5 (a aj to len dočasne, nakoľko TT končí bez nástupcu).
8. 7. 2021 17:15
Re: Bída
A já jsem viděl dalších pět testu, ve kterých se testeri shodli na tom, ze ovladatelnost a zabavnost je na straně ctyrvalce. A v tom testu z garáž.TV jasne říkají, ze daleko mrstnejsi je R4. To je ovšem větší a tezsi auto. A pokud se rozhodovat mezi obézní a ctyrkolkovou verzi 40i a RWD 30i, která snad přijde, nevaham ani chvilku.
Šestiválec má výhodu v možnosti ladění vykonu: čtyřválec konci na 300 koních. Šestiválec klidně 500.
Ve větším aute od pětky nahoru bych neváhal. Ve dvojce bych ho klidně oželel. Nemluvě o tom, když ho někdo doprzní čtyřkolku, protože chce výkon, ale zároveň se ho boji.
Avatar - iudex
8. 7. 2021 17:14
Re: 3 pohledy
Ale ja vnímam 2er stále ako auto použiteľné relatívne bez obmedzení, nie ako víkendovku. T.j. aj na dochádzanie do práce, na nákup či dlhšie cesty, v podstate obmedzením je len absencia zadných dverí, ale keď treba, tie sedadlá vzadu sú a aj kufor je dostatočný.
Pri dvojmiestnom roadsteri to už neplatí, to je naozaj len víkendovka. Takže 2er ,kupé a Z4 z môjho pohľadu nie sú alternatívy, ale odlišne zamerané autá pre odlišných zákazníkov.