Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW řady 2 oficiálně: Normální ledvinky, skvělý šestiválec a řidič v hlavní roli

BMW 220i Coupé
BMW 220i Coupé
BMW 220i Coupé
BMW 220i Coupé
102 Fotogalerie
Diskuze (100)

Mnichovská automobilka po nedávném úniku hrstky fotografií oficiálně představuje nové BMW řady 2.

Světová premiéra tedy proběhne až zítra na Festivalu rychlosti v Goodwoodu, už teď si ale můžeme prohlédnout sadu oficiálních fotografií a seznámit se s prvními podrobnostmi. Sami tvůrci říkají, že při tvorbě nové „dvojky“ si dávali nejvíce záležet na agilnosti a precizní ovladatelnosti při dynamické jízdě. Pobavit tak za volantem nemá jen vrcholová M2, ale i civilnější verze.

Nová generace sporťáku se stále nazývá kompaktní, byť oproti předchůdci povyrostla. Délka 4537 mm a šířka 1838 mm znamenají nárůst o 105, respektive 64 milimetrů. Zároveň je ale auto o 28 mm nižší (1390 mm), zatímco rozvor s hodnotou 2741 mm o 51 milimetrů delší. Ani u vozu takového střihu se nezapomnělo na praktičnost. Zavazadlový prostor si polepšil o dvacet litrů na výsledných 390 l, takže se sem pohodlně vejdou dva 46palcové golfové bagy. A další zavazadla můžete naložit po sklopení zadních sedadel v poměru 40:20:40. Výška nakládací hrany se oproti předchůdci snížila o pětatřicet milimetrů.

Video placeholder
BMW řady 2 oficiálně • Zdroj: BMW

 

BMW se soustředilo na maximální úsporu hmotnosti, takže v přední části vozu využilo po vzoru řady 4 hliníkové odlitky pro horní uchycení pružin a tlumičů a současně extrudované hliníkové profily pro podélné nosníky motoru. Oproti předchůdci je novinkou rovněž hliníková kapota a přední blatníky. Jen díky těmto inovacím došlo ke snížení hmotnosti o zhruba 9,6 kilogramu. Ruku v ruce s tím jde i optimalizovaná aerodynamika. V ledvinkách na přídi najdeme aktivní systém vzduchových klapek nastavitelný v deseti stupních, dále vzduchové clony či zapuštěné kliky dveří a aerodynamicky optimalizovaná kola. Součinitel odporu vzduchu má hodnotu 0,26 cx při obutí 17“ kol. Předchůdce se šestnáctkami na tom byl o 0,02 hůře.

Základ nabídky představuje verze 220i, tedy dvoulitrový čtyřválec s výkonem 135 kW a 300 newtonmetry točivého momentu. Alternativou je turbodiesel 220d se silou 140 kW a 400 newtonmetry. Aktuální vrchol představuje verze M240i xDrive s řadovým šestiválcem o výkonu 275 kW a točivém momentu 500 Nm. Zatímco první dvě jmenované motorizace jsou zadokolkami, dosavadní vrchol dostává pohon všech kol upřednostňující zadní nápravu. Ve všech případech se agregát pojí s osmistupňovou samočinnou převodovkou, manuál byste v nabídce hledali marně.

Vrcholová motorizace má hliníkový blok s uzavřenou dosedací plochou a rovněž hliníkovou hlavu válců. Vnitřní účinnost motoru vyzdvihují odlehčené písty a ojnice, stejně jako kovaný ocelový klikový hřídel. Motor je přeplňován dvoukomorovým turbodmychadlem s nepřímým chlazením stlačeného vzduchu integrovaným do systému sání, vysokotlaké vstřikování paliva (pracující s maximálním tlakem 350 barů) a plně variabilní ventilový rozvod s proměnným zdvihem sacích ventilů a variabilním časováním sacího i výfukového vačkového hřídele. To všechno pomáhá vozu ke zrychlení z klidu na stovku za 4,3 sekundy a pokračování klidně na 250 km/h.

Mnichovští chtějí z nové „dvojky“ lídra mezi kompaktními sporťáky, čemuž kromě lehké konstrukce a podvozku pomáhá i rozložení hmotnosti 50:50. Rozšířil se rozchod kol a až o 12 % zvýšila torzní tuhost karoserie.

Podvozek se skládá z přední nápravy se dvěma spodními rameny a svislou pružicí a tlumicí vzpěrou a pro tento model specifického pětiprvku na zadní nápravě. Výbavu lze samozřejmě rozšířit o celou řadu „emkových“ prvků – M sportovní podvozek, sportovní brzdy či speciální devatenáctipalcová kola z lehkých slitin. Na přání jsou rovněž k dispozici sportovní pneumatiky a adaptivní M podvozek s elektronicky řízenými tlumiči. Provedení M240i xDrive je vybaveno také M sportovním diferenciálem.

V interiéru potěší nízká poloha standardních sportovních sedadel či sportovní kožený volant. Ani tady samozřejmě nemusíte zůstat u základní nabídky, ale vylepšit svůj vůz třeba o M sportovní sedadla s výrazným tvarem a integrovanými opěrkami hlavy. K mání je i M kožený volant s výrazným tříramenným designem. Bohatá výbava jako třízónová automatická klimatizace, audiosystém Harman Kardon či plejáda asistenčních systémů už představuje jen pomyslnou třešničku na dortu. A komu by to náhodu nestačilo, ten si vybere z nepřeberného množství oblíbených M Performance Parts.

Po premiéře v Goodwoodu si veřejnost novinku prohlédne začátkem září na autosalonu IAA v Mnichově. Vůz se objeví na trhu počátkem roku 2022 a ceník startuje na částce 958.100 Kč.

Nové BMW řady 2 Coupé: Technická data a ceny motorů k uvedení na trh
Motor220i220dM240i xDrive
Zdvihový objem [cm3]199819952998
Válce/ventily4/44/46/4
Největší výkon [kW/min]135/5000-6500140/4000275/5500-6500
Točivý moment [N.m/min]300/1350-4000400/1750-2500500/1900-5000
Převodovka8A8A8A
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,56,94,3
Max. rychlost [km/h]236237250
Komb. spotřeba [l/100 km]6,3-6,84,7-5,18,1-8,8
Objem nádrže [l]525152
Provozní hmotnost [kg]156516551765
Základní cena [Kč]958.1001.040.000 1.405.300

 

Vstoupit do diskuze (100)