V tomto prípade je diesel úplne bezpredmetný. Priplácať za naftový motor by nedávalo zmysel. Spotreba/dojazd, cena za km, cena auta, emisie - všetko v neprospech nafty.
tak polemizuj...
Proti dieselu mluví: emise, složitost, z toho i problémová spolehlivost, drahý servis, nevhodný při studeném provozu, na krátké trasy, problémy za nízkých teplot.
Jediná výhoda je pro tahání těžkých přívěsů a jízda ve vysoké zátěži. Při běžné jízdě je už dnes benzín na podobné, v případě hybridů i lepší spotřebě.
Odpovedal si aj sám. Pre ťažké autá, ktoré vyzerajú ako krabica od topánok skrátka zmysel nafta má
Len pár poznámok - zložitosť, väčšina benzínov má priamy vstrek, časticový filter a turbo. Áno dízel k tomu pridáva scr
Drahý servis - do nejakých 200000 km to bude rovnaké, dokonca menej by som sa v súčasnosti obával o opraviteľnosť 10 ročného dízlu ako 10 ročnej benzínovej prvotiny s priamym fstrekom.
Nevhodný na krátke jazdy - jasné tam, nie je o čom
Problémy pri nízkych teplotách - neviem, nestretol som sa s tým už pekných veľa rokov naspäť. Mimochodom s týmto boli chvíľu problémy aj pri benziňákoch (tých moderných....)
Trochu si na záver rýpnem, skrz emisie co2 výrobcovia elegantne posťahovali z ponuky silnejšie benzíny, dízle ponechali, takže keď si aj ako zákazník povieš , že spotrebu neriešiš, tak možno aj tak skončíš vo vyšších triedach práve f tom dízly
Jezdil jsem 1.0TCe 74kw v Cliu5 a 1.0 TSI ve Scale a ano, jelo to podobně, na taková auta naprosto dostatečné motorizace, ale Clio bylo mnohem lepší auto ve všem ostatním.
Věřím, že TSI pojede trchu rychleji, ale nelíbil se mi jeho charakter, který by se dal přirovnat k dieslu, nic, turbo turbo, nic, kdežto TCe více gradovalo a to je mi u takového malého auta příjemější. Spotřebou asi taky TSI bude lepší, ale rozdíly to nebudou propastné.
I to, jak se dají věci měřit, je otázkou. Clio mělo lepší podvozek i na velkých R17 s nízkým profilem filtrovalo dobře přažskou dlažbu, přišlo mi i lépe odhlučněné. Scala bouchá od zadní nápravy a na nerovnostech je tam slyšet více (ostatně jako v drtivé většině Škodovek). V Cliu se mi více líbil interiér a infotainment a vůbec mi tak nějak padlo lépe do ruky.
Nicméně srovnání těchto aut z pohledu prostoru je jasné vítězství pro Scalu, přeci jen je trochu nad B segmentem, jak pro posádku, tak v kufru.
V com je Clio lepsie ako Scala?
No offense, naozaj ma to zaujima.
Scala ma kopec bezpecnostnych asistentov - zvlast adaptivny tempomat, asistent vyparkovania a dobrzdenie pri cuvani su super veci.
Na druhej strane, stale ma rucnu brzdu a hlavne spracovanie interieru je slabucke. Plasty vrzgaju, volant maly rozsah nastavenia a laktova opierka sa neda vyskovo nastavovat.
Lenze zial nepoznam auto, ktore by to malo lepsie a bolo relativne lacnejsie ako 20k€. :(
Tak Scala je jinak zaměřené auto, je větší. Jestli má tohle či ono více bezpečnostních systému neřeším, koukám na to, jak to jezdí.
Clio (GT line) mělo velmi dobré řízení a řazení (na Renault docela nečekaně dobré),lepší podvozek, který byl příjemě tuhý, ale i solidně tlumil nerovnosti ( v kontextu B segmentu), Scala prostě zoufale bouchá od zadní nápravy (ještě jsem si kvuli tomu přesedal, abych si to poslechl ze zadu a je to tam a dost nepříjemě), TSI motor bude asi rychlejší, ale zase je nudný a plochý jako diesel, nicméně v Cliu už 1.0TCe není, takže je to irelevantní srovnání. Clio pak má hodně povedený interiér, perfektní sedačky v GT line a i ten Rlink od Renaultu funguje tak nějak... prostě funguje :D Což u Škodovek není běžné :D
Zaujimave, ja som si buchanie nevsimol. Zase je pravda, ze kde jazdim su celkom dobre cesty. Viac ma zarazilo vrzganie z pristrojovky - od budikov a okolo tej ozdobnej listy. Toto pekne ***i v skodovke.
TSI islo velmi dobre, hladke rozjazdy, tichy chod, prijatelna spotreba - a aj pri vyssej rychlosti ticho v kabine.
Nove Clio som neskusal, prekaza mi, ze pri dovybaveni asistentami na urovne skodovice je cena privysoko.
Opravdu ani na nerovnostech? To dělá každé auto s torzkou i to sebelepší.
Já neřeším cenu, i ta auta jsou jinak zaměřená, Clio je Bsegment, Scala asi může posloužit i menší a nenáročné rodině. Srovnal jsem je jen protože výše byla otázka na motorizace a já je jel v těchto modelech.
Ja tedy cenu nemůžu hodnotit, v téhle cenové ( B segment ) máme až jako 3.auto v rodině. Nicméně scala mi zase nepripadala jako dobré value for money. Samozřejmě, pokud potřebuješ trochu větší prostor než Béčko, ale na octavku nejsou peníze, chápu tento meziskok. Asistenty, ač mám už řadu let v autech, není to něco, na co bych koukal. Stejne je jich dnes spousta povinných a ještě více lidí je vypíná.
Kdyz vezmu přímé srovnání clia a scaly. Zpracování interieru, které měla kdysi škodovka na vysoké úrovni, dnes není tolik znát, v tom mi přišlo lepší clio. Zároveň kdyz jsem ve scale sedel vzadu, od cca 70 jsme měl pocit, že tam je pootevrene okno, jak tam byl slyšet aerodynamický hluk. Mohlo to být ale jen u toho předváděcích kusu, vic jsem jich neprojizdel. Pak ta zadní náprava, to je prostě bezne u škodovky, ráda si bouchne. Nic z toho jsem si u clia nevšiml. Ve městě bylo clio hodně příjemné a komfortní, to jsem si naopak pripadal o třídu výše oproti scale. Ale prostornou, to je bez debaty u škodovky. Nevím jak je to aktuálně, ale tehdy nacenena scala v nějaké střední výbavě s pár priplatkama vycházela na 560 tuším. A to bylo s tím 1.0tsi. Takže cenové žádná sláva.
Proč má vozidlo označení na zadním skle LPG? U vozidel s továrním LPG to není povinné! Zjišťoval jsem to přímo na STK a opravdu je tomu tak. Naproti tomu chlubeni se s nádrží která má neomezenou životnost není pravda. Dle STK po 10 letech vyměnit, tady naše legislativa neumožňuje...
Ľudia sa z áut vystrihávajú cez nádrž? Alebo zvyknú byť plynové nádrže umiestnené v stĺpikoch karosérie? Netvrdím, že sa im tá informácia nehodí, ale s vystrihávaním to nemá podľa mňa nič spoločné.
Nálepka je české specifikum.
Nehody se může účastnit třeba polské auto, kde nálepky LPG vůbec nemají a tankovací otvor LPG mívají většinou schovaný, takže zvenčí nejde vůbec nijak poznat, že je to dodělávaná přestavba LPG.
Pravda to je. Životnost opravdu stanovuje výrobce nádrže, nikoliv ouřada na STK, kterému se nechce studovat platné předpisy.
Příloha č. 11 k vyhlášce č. 341/2014 Sb. v aktuálním znění:
"g) výrobce nádrže stanoví její životnost, obvykle je životnost nádrže na LPG 10 let a nádrže nebo láhve na CNG 20 let"
Otázkou samozřejmě je, jestli tu neomezenou životnost výrobce nepodmiňuje například pravidelnými tlakovými zkouškami. Pokud by například po 10 letech vyžadoval každoroční tlakovou zkoušku nádrže, v praxi bude lepší a ve výsledku i levnější ji vyměnit.
Chudáci si nevšimli, že jim do lisu spadl kus nějakého bordelu. Teď aby si každý nový zákazník vzal kladivo a dveře vyklepal do tvaru dveří...
Pak se nesmí divit, že je v autě aerodynamický hluk, když má tvar zmačkaného papíru
Skoro všechny Logany se prodávaly jako kombíky. Teď jen sedan a za cenu přesahující 300 tisíc Kč. Ne každý bude nadšený z povinného LPG.
Ve výsledku bych se nedivil, kdyby to za rok pro absolutní nezájem přestali v ČR prodávat.