Měl jsem to "z pekla štěstí", že jsem si na tento vůz na Autosalonu v Tokiu (Makuhari Messe), v listopadu toho roku mohl "šáhnout"...... https://i.redd.it/avm0xl7f37z41.jpg
Znám to samo jen ze simulátoru, ale musím říct, že zvuk V12 jaguaru nebo brumlavá V8 mercedesu, alespoň "uvnitř" auta, zní výrazně lépe než ten wankel. Ale auto to bylo každopádně zajímavé a hlavně úspěšné. ;-)
Díky! FIA prosadila pro rok 1992 ony zmíněné atmosférické tříapůllitry. Jenže mistrovství světa pak zaniklo. V IMSA ale jezdily mazdí wankely dál. V Le Mans pak jela RX-7 s třírototem (1994), stejný motor poháněl placky Kudzu Jima Downinga, ten se vrátil k R26B a naposled roce 2002 ho měl v šasi WR Gérarda Weltera. Autoexe Motorsports si to auto pojmenovali podle sebe. Do článku jsem to nedal, už bych moc odbočoval.
Len tak pre zaujimavost: od sezony 2020-2021 mozu prototypy kategorie "hypercar" na 24h znovu pouzivat aj wankelov motor. Uvidime, ci sa toho niekto chyti. Kazdopadne 787B je priam ikona medzi japonskymi sportovymi prototypmi! Urcity historicky odkaz toho auta sa prejavil aj v koncepte Mazda Furai, o ktorom sa kedysi hovorilo v suvislosti s 24h, ale (vtedy) by si ziadal prepracovanie pohonu, pretoze tiez mal wankel, ktory bol vtedy na 24h este zakazany.
btw uz teraz badat istu miernu renesanciu motora s rotacnym piestom, ktora je spojena s prichodom elektromobilov. Maly wankel sa tam da celkom dobre pouzit ako "range extender" v spojeni s generatorom elektrickeho prudu.