Veterán
Přihlásit pro přidání komentáře
Stejsn
díky Aleši! Proč se na vytrvalostních závodech zakázaly Wankely?
Díky! FIA prosadila pro rok 1992 ony zmíněné atmosférické tříapůllitry. Jenže mistrovství světa pak zaniklo. V IMSA ale jezdily mazdí wankely dál. V Le Mans pak jela RX-7 s třírototem (1994), stejný motor poháněl placky Kudzu Jima Downinga, ten se vrátil k R26B a naposled roce 2002 ho měl v šasi WR Gérarda Weltera. Autoexe Motorsports si to auto pojmenovali podle sebe. Do článku jsem to nedal, už bych moc odbočoval.
_Teddy_
Len tak pre zaujimavost: od sezony 2020-2021 mozu prototypy kategorie "hypercar" na 24h znovu pouzivat aj wankelov motor. Uvidime, ci sa toho niekto chyti. Kazdopadne 787B je priam ikona medzi japonskymi sportovymi prototypmi! Urcity historicky odkaz toho auta sa prejavil aj v koncepte Mazda Furai, o ktorom sa kedysi hovorilo v suvislosti s 24h, ale (vtedy) by si ziadal prepracovanie pohonu, pretoze tiez mal wankel, ktory bol vtedy na 24h este zakazany.
btw uz teraz badat istu miernu renesanciu motora s rotacnym piestom, ktora je spojena s prichodom elektromobilov. Maly wankel sa tam da celkom dobre pouzit ako "range extender" v spojeni s generatorom elektrickeho prudu.
btw uz teraz badat istu miernu renesanciu motora s rotacnym piestom, ktora je spojena s prichodom elektromobilov. Maly wankel sa tam da celkom dobre pouzit ako "range extender" v spojeni s generatorom elektrickeho prudu.
caliban
Mám s ní naježděno tisíce kilometrů. V Gran Turismu 4. Chaparral 2J byl ale mnohem lepší :-!
Velká paráda! :yes: