Přelomový klimatický balíček počítá s tím, že nová auta nebudou moci produkovat žádné emise oxidu uhličitého. V praxi by to znamenalo konec benzinových a naftových vozů.
Osobně vnímám tyhle výkřiky a plány co bude za 15 let jako takovou mlhu, aby se méně vnímalo, co právě probíhá (aby se lid měl čím bavit, protože se stejně s tím nedá nic udělat). Hádky příznivců EV a jejich odpůrců jsou naprosto mimo mísu, protože EV nejsou (kvůli ceně) dostupné.
Tak samozřejmě neznám, ale zatím vše jen roste, včetně dotací na elektrošuplíky (mimo ČR), aby se to vůbec prodávalo. Dvojnásobek je teď a v práci aktuálně většinou nabiješ leda velký kulový a ani do budoucna se zaměstnavatelům nevyplatí investovat do dobíječek a když tak budou tak max 2, pro board 🤣👍
Vis, zamestnancum by stacila i jen 1-f zasuvka na 230V (i kdyz wall-box za 15 tisic Kc by byl samozrejme lepsi) a za 8 hodin si tu cestu z prace a do prace dobije s prehledem. To k tem lidem ze sidliste.
To si normalni firma muze dovolit i dnes a nejen pro board... Klidne muze platit i naklady na elektriku a porad to bude min, nez spousta firem plati zamestnancum za dojizdeni.
Jak jsi proboha prisel na to, ze se to zamestnavatelum nevyplati?
Myslim, ze to bude zpocatku vyborny benefit. A casem se z toho stane standard.
A dovolim si odhadnout, ze to nebude trvat ani patnavt let.
PS S tvymi znalostmi dnesniho stavu elektromobility se nesnaz odhadovat, co bude za 15 let. ;-)
Vidím "úplne reálne", ako najvyššie vedenie našej firmy pripraví na dvore cca 50+ zásuviek, aby sme sa mohli pripojiť a nabíjať naše autá. A ideálne zdarma :D
Nič v zlom, ale podľa mňa je to absolútne nereálne (vo svete okolo mňa).
Zalezi na situaci firmy, jake ma zamestnance atd.
Ruzni zamestnavatele vymysli ruzne benefity. ;-)
A tenhle benefit muze byt pro firmu jednodussi, nez vozeni lidi do prace vlastnim autobusem napr.
To ze je to ve tvy firme nerealny (dnes) je mozny.
Ale jsou i jiny firmy. :D
PS Nevim, k cemu by tam ted pripravovali 50 zasuvek (pro nula elektromobilu zamestnancu...), kdyz by stacila zpocatku i jedna...
Wtf
A pak pridavat dve zasuvky rocne. Ja vim, ale na to tvoje firma asi nema.
Teraz som čítal na Idnes.cz že v USA a aj v Nemecku budú regulovať nabíjanie elektromobilov kvôli riziku výpadku sieťe.Takže ono to vyzerá že ti určia kedy môžeš nabíjať elektromobil.Dáš za auto minimálne 30 000 € a či sa na ňom povozíš je velmi otázne.Super.Kto toto vymyslel tak ten by sa mal začať liečiť. :-O
To je jednoduché - kup si Smarta v Mercedesu za 8 tisíc Euro https://suchen.mobile.de/…uge/details.html?… píchni to večer do zásuvky a ráno budeš king neohrozitelný státní regulací nabíjení elektromobilů a v suchu před hackerskými útoky na technologie přepravy ropy
Smart je neskutečně drahá věc, protože to je rykša, neboli stan na kolech. Přitom srovnatelně stará ojetina stojí víc, než plnohodnotný kompakt Prius s nesrovnatelně vyšší užitnou hodnotou. Prostě je strašlivě malinkatý. Nevím, co bych si počal jen se Smartem. Potřebuju často odvézt nějaké věci a k tomu 1-2 spolujezdce, někdy i 3. Stejně bych musel mít další 1-2 normální auta. Blahopřeju, že jsi v takové životní situaci, že ti Smart postačí. Já bych se unudil k smrti, kdybych nemohl pořád něco někam převážet.
No vidíš a já jsem se poměrně dlouho pokoušel koupit Priuse za nějakou přijatelnou cenu. Dokonce jsem se o tom radil s místním Prius-Guruem Petrem Švihovcem alias Dylanem McKayem/Švihákem, který jich měl asi deset - viz https://moje.auto.cz/…Kay/tramvaj.html . Pana Hugina samozřejmě pouze zlobím v souvislosti s mým prvním příspěvkem v této diskuzi ;-)
To přesně se dalo čekat. Kde by ten proud asi brali, navíc v USA? jmenovitě v té Kalifornii, o které se na idnes píše je naprosto tragická a zastaralá přenosová distribuční sosutava, které absolutně není schopna přenést objemy v rozsahu, v jakém nastanou pokud se přejde násilně na elekktromobily. Je potřeba rekonstrukce za stovky miliard dolarů, jenže ta bude pomalá takže aby nebyl blackout, tak vám vypneme nabíjení a když to nebude stačit, tak klimu nebo topení a uvařte se a zmrzněte.
Co je nám do lidí, lidí je jak s*aček. Typická bolševická politika.
To není bolševická politika Bariku, to je současná politika. A to je děsivější. Ono to stejně takhle nebude. Je to jen řada politických nesmyslů a částečně i text toho článku je spíše emocionálně naladěn = aby se čtenář pokud možno trochu naštval.
Všichni jsme dostatečně chamtiví, abychom takové plány zhatili :) Za těchto okolností bude chamtivost jednotlivce dobrým katalizátorem...
Pomatení zelení Lysenkovští neobolševici chystaj další věci
krom aut chtěj uvalit emisní daně na leteckou přepravu - takže na dovolenou už nebudete mít, k tomu emisní dan na bydlení v neekologicky šetrných stavbách, což je všechno před rokem 2010 postavené, na neekologickém vytápění (uhlí, dřevo, plyn, možná časem i pelety a štěpka atd), a k tomu chtějí emisní daně na dovoz cemnetu, oceli, hliníku, hnojiv.
Takže zdraží absolutně vše, elektřina, bydlení, potraviny, výrobky, domy a byty, naprosto vše. Chtěj z nás udělat žebráky co chodí jen do práce a domů se vyspat a sou rádi že to vůbec poplatí.
Libanon či Irán 2021, to nás čeká když budete podporovat ty pomatené utopistické zelené neobolševiky
Re: Pomatení zelení Lysenkovští neobolševici chystaj další v
Sem zvědav , jak donutí jižní ameriku a Asii nekácet pralesy, čínany nekácet Sibiř a producenty uhlí, plynu, ropy - co maj zásoby na dalších 50-300 let aby to přestali za 10 let těžit. Ty je pošlou akorát tak k šípku, navíc chci vidět jak na Sibiři pošlape větrník a fotovoltaika, prostě nesmyslný utopistický blábly, na úrovni sovětských bolševiků typu budeme pěstova jahody na sibiři, bavlnu v kazachstánu na stepi a otočíme tok řek.
Lysenko by měl fakt radost, ten musí v hrobce radostí nadskakovat tak mohutně až víko duní jak když je dělostřelecká palba :-):-):-)
Re: Pomatení zelení Lysenkovští neobolševici chystaj další v
V Číne už je zakázané rúbať stromy vo veľkom, preto ho skupujú po celej Európe. Tu je ho potom nedostatok a preto išla jeho cena v poslednej dobe tak vysoko. A tak je to aj s ostatnými komoditami.
To nejsou (podle mého názoru) žádní pomatenci, ale chlapci (kteří spolu mluví) a každý rok se scházejí v Davosu a debatují o budoucnosti https://www.weforum.org/…da-2021/cochairs
Já si myslím, že to není o žádném NWO nebo nějaké jiné konspirace. Klaus Schwab (ředitel a majitel Světového ekonomického fóra) je velmi oblíbený teoretik budoucího ekonomického vývoje. Dříve (před covidem) se hodně 4. průmyslovou revolucí viz https://en.wikipedia.org/…trial_Revolution a nyní je jeho hlavní dílko https://www.zbozi.cz/…-2020-brozovana/ . The pandemic represents a rare but narrow window of opportunity to reflect, reimagine, and reset our world" - Professor Klaus Schwab, Founder and Executive Chairman, World Economic Forum. https://www.youtube.com/watch?…
Ano, Schwab je hodně velké neštěstí, i pod tíhou reality, kdy vývoj světové ekonomiky v posledních dvou dekádách, dokazuje, že sny o globálním ekon. světě byly utopie, pořád mele svou a pořád vydává své další návody a "vize". To, že on osobně ještě společensky (a jako teor. ekonom) žije, je hlavně proto, protože v těch jeho konstruktech jsou ti nejbohatší (jistě jen pouhou shodou okolností jeho sponzoři) vždycky umístěni do velmi dobrých ekonomicko-společenských rolí a s výhledem na zajímavý profit.
Mmch. ten jeho "Covid reset", to je už blábol na úrovni "slohovky" nějaké hodně pozitivistické studentky sociologie.
Naprostý souhlas s poslední větou, je to fakt poněkud slaboduché. Různých profesorků kteří žoudají o pozornost je "natřiprd..e", proto je pro mě docela záhadou, čím Schwab zaujal velké chlapce, že jezdí na jeho merendy. Asi je z dobré rodiny.
Re: Pomatení zelení Lysenkovští neobolševici chystaj další v
Komunisti ne, ty tohle nedělali.
To dělali jen stalinovi bloševici.
Musíš nazývat věci pravými jmény.
POUZE Stalinovi bolševici chtěli měnit přírodu, proučet jí, pěstovat jahody a kukuřici na sibiři, bavlnu na stepích kazachstánu a uzbekistánu a otáček toky sibiřských veletoků. Ttito zelení pošuci jsou jejich plnohodnotými následovníky.
A odvolávají se na pavědu, stejně jako to dělali Lysenkisté :-)
Taky věřil v lepší zítřky, jako věří současní zelení šarlatáni. Je to stejně zvrácená ideologie
"Na celém tom příběhu jsou ale zdaleka nejpozoruhodnější dva postřehy. Jak může chybná – zato fanaticky prosazovaná – vědecká teorie ovlivnit osud celého národa. "
to sedí jak prde* na hrnec, akorát tady je to bohužel celé Evropy
Re: Pomatení zelení Lysenkovští neobolševici chystaj další v
Když já vidím problém v tvé výkladu.
Aktuální snaha přece není klima ridit, ale pouze do něj co nejméně zasahovat.
To je přece přesný opak. V extrému lze říct, že je úplně jedno jestli to má vliv na klima, jde především o to si neotravovat vlastní prostor kde žijeme a který je nás jediný.
Re: Pomatení zelení Lysenkovští neobolševici chystaj další v
Vše se dá vykládat různě. Bud jako propaganda nebo sřízlivým pohledem.
Všeichni se shodují, že elektromobilita je nejdražší a nejméně učinný boj s CO2.
A hlavně EU dělá 10% světových emisí, z toho doprava za 4ˇa z toho čistě osobní asi 2,5% :-):-):-)
Takže celá komedie kvůli 2,5%. Znovu opakuju že jinde do toho takto radikálně nepůjdou, kde by na to vzali a proč by přestávali používat vlastní suroviny a stávali se závislí na číně resp. Asii.
Anebo to tam vzhledem k přírodním podmínkám ani není technicky možné...
A sorry jako, ale 620 mega za jednu linku busů MHD, když enjsou peníze na operace dětí, na seniory, chybí rekonstrukce nemonic, chybí domovy pro seniory, silnice sou v katastrofálním stavu atd
Hlavně nepodporovat průzkum nových nalizišt fosilních paliv vid, protože pod zemí už nikde nic není a vše už se brzy vytěží, bububu.
A přitom pořád nachází nová naleziště. Odhady zásob plynu při současné světové spotřebě jsou už asi 220 let :-)
Jo? A kde je zákaz letů letadel na kerosin od roku 20025, nikde sem to neviděl. Proč to Norsko nezakázalo jako auta? To samé lodě.I jejich výrobu.
Nebo zákaz používání hnojiv s oxidem dusičným a dalšími smejdy, produkující CO2.
A produkce továren? V číně je stále krmí uhelky z větší části a chemikálie lijou do řek, v Indii tam sypou odpaky, a močí do toho :-)
A pálí pneumatiky.
Re: Pomatení zelení Lysenkovští neobolševici chystaj další v
Letecká doprava už dávno uhlikovou daň platí. Naprosto všechny oblasti života řeší ekologické dopady a produkci co2 skoro na celém světě. Jistě lze najít výjimky, ale opravdu tak chceš žít?
Ano EU ropu nemá. A to je jeden z hlavních problémů. Proč Teda takový odpor se zbavit závislosti na ropě?
Re: Pomatení zelení Lysenkovští neobolševici chystaj další v
Tu dan platí akorát pasažéři a UNIE z toho dotuje nesmysly.
Ale furt dál lítaj letadla na kerosin a plujou lodě na mazut a naftu. A k tomu i vlaky na naftu.A to nikdo nezakázal. Proč není zákaz všeho na naftu od roku 2025 v Norsku? OD 2035 v celé EU? Když CO, tak vše, od zahradní sekačky po největší kontejnovrovou lod.
Ale na tom byl nebyl správnej business velké nadnárodní korporace by sezrali, je potřeba buzerovat řidiče osobáků a danit je, bolševicky jim nakazovat čím maj jezdit, kudy a kam smí. A lidem co jsou chduí a maj starou neekolgickou ratejnu a topí dřvem napálit daně, jako to chystaj.
Na jednom z progresivistických serverů dnes psali něco v tom smyslu že jsou to "DOBRÉ" zákazy :-)
Aneb "dobrými úmysly" jest dlážděna cesta do pekla .......
Myslím, že bys mohl začít řešit, proč "občané na dluh" dávají 21 % z ceny každého prodaného auta zpátky podnikatelům (plátcům DPH). Pokud si takový podnikatel koupí "blbé" éčko (kterým dneska nikoho neoslní) https://www.mercedesnasklade.cz/detail/925 , pak z doporučené ceny 2,4 milionu dostane zpátky 417 tisíc kaček, tj. přes 16 tisíc Euro ;-)
Tak zaprvé vratka není 21% ale 17,36% a zadruhé tyto peníze v kapsách nekončí, nehledě, že při prodeji zase DPH odvede. Takže jediný kdo skutečně dostane vráceno DPH je zdravotně postižený a těm to snad nezávidíš.
Při prodeji odvede zpátky stejnou částku? To jsi asi trochu nepochopil ten systém:)
Nicméně mírný souhlas, na konci roku podnikatel přemýšlí jak spálit prachy a dává si do nákladů trimilionove eSko, bez kterého by k zákazníkovi nedojel ( a z 70% ho používá soukromě)
Systém nechápeš ty, žádné 3 mega si na konci roku do nákladů nedáš, odpisuješ to 4 roky, letos dva. A hlavně si na to musí nejdřív vydělat. Fakt nevím co řešíš nebudu ti tu vypisovat všechny výhody a nevýhody podnikání, ale třeba z toho prodeje zaplatí na rozdíl od občana daň z příjmů. Proč myslíš, když je to tak výhodné že každý nepodniká. Asi proto, že lenost, závist a nadávání je skoro bez rizika a hlavně bez práce. Tyhle věčné spory mezi podnikateli, zaměstnavateli a zaměstnanci fakt nechápu, nikomu nikdo nebrání aby si dělal co chce a co mu vyhovuje. A hlavně by si měli všichni uvědomit, že nikdo nedělá na zaměstnavatele nebo zaměstnance, ale především na sebe.
Jak by občan při prodeji auta měl platit daň z příjmu, když bez výjimky prodělá? A samozřejmě nemas pravdu, když si soukrome koupíš auto a za dva měsíce ho draz prodas, jsi povinen to dodanit:)
Já chápu podlahare, který potřebuje ke své praci dodávku. Ale tuším, ze třeba ve vedlejším Rakousku se nedá na osobní auto uplatnit odpočet DPH. A samozřejmě je logické, ze když auto odepises a má nulovou hodnotu a ty ho prodas, ze mas zisk, a musíš ho zdanit.
Myslím, že zbytečně teoretizuješ a motáš nesouvisející věci. Kolik znáš lidí co soukromě prodali auto za 2 měsíce a vydělali a ještě to přiznali:). Tak leda nějaký stočený načančaný šrot. O Rakousku pochybuji, daňové předpisy jsou v EU stejné. Pořád nevím co je špatného na odpočtu, stát potřeboval peníze, tak to povolili i u nás aby rozhýbali trh a abys nemusel do Ferrari dávat mříž. Prostě je totální nesmysl a jednostranný pohled psát, že je podnikatel zvýhodněn, že si odečte DPH.
Ano, znam lidi, kteří si soukromě přivydělávají např. prodejem aut, prodej dvakrát - třikrát auto, a začne se financak zajímat o to, jestli bylo koupeno za větší peníze, než bylo prodano. Když bylo zle, chodily úřednice z FÚ po internetových stránkách a řešily, kolik si privydelaly ženské na mateřské! To jen tak na okraj! Takže nemel kraviny!
A ano, znam z okolí případy, kdy si jedinci dávají do
nákladů např. motocrossove motorky nebo ekektrokola a nechávají si z toho vracet DPH.
Daňové předpisy jsou stejne? A sazby DPH a dane z příjmu taky? To je myslím pěkná blbost, vím, ze napr Slováci si mohli odečíst DPH z luxusních hodinek…
Uklidni se a chovej se slušně. Ano znáš v okolí, takže informace typu jedna paní povídala a nebo jim snad děláš daňové přiznání. Pokud máš podezření z porušování daňových předpisů oznam to. Zase motáš nesouvisející věci, co má společného možnost odpočtu DPH se sazbami v jednotlivých státech o tom jsme nic nepsal. Jako plátce DPH si mohu odečíst ze všeho co obhájím, bohužel i z toho na co nepřijdou, ale to je jiný problém. Vůbec nechápu proč to řešíš, pokud závidíš začni podnikat a je to.
Dostáváme se už docela dost mimo téma, takže už na tebe nebudu reagovat.
Tema je, zda je etické nechat si vrátit DPH z luxusního vozu, který napr. úspěšný realitní makléř používá k poskakovani po městě a z větší části soukrome.
Ale podobný postoj jako ty měl třeba Babiš pri žádaní dotaci na Čapí hnízdo. Zadání splnil, takže o co jde:)
A jednoduše diskutujeme - napsal jsi nesmysl o tom, jak soukromá osoba nemusí nic danit a když jsem ti to vyvrátil, blekotas jak jsme mimo tema a ze nebudeš reagovat…:)
Nesnáším tyhle blbečkovské řeči. Náklady na zaměstnance rostou, administrativa roste a mění se podmínky každým rokem. Na všechno revize, kalibrace, certifikáty jinak pokuty. Jeden podnikatel neživí jen zaměstnance, ale kus státního aparátu. 2,5 milionů to máš roční náklad na 5 zaměstnanců.
Re: Dluhy. Ať se řeší dluhy, tedy zrušit 10 000€ na EV
Do Laudy bych to neřekl, ale dva pitomci už mu dali mínus. Vypadá to, že že aby lidi dostali rozum je potřebný bankrot a antirasismus si vyřeší černoši sami rabovánim, které bude řešit armáda.
A ted jeste to divadlo, ze Francie a Nemeckou jsou proti!
A kdo je teda EU?
Podival se nekdo na sumu hrubeho domaciho produktu EU a techto dvou zemi?
Po odchodu UK uz tady neni treti silna ekonomika.
Mozna jeste Italie, ale tam se auta nevyrabi... vlastne MOMENT! :-(
Namiesto toho, aby ste priniesli konštruktívne riešenie súčasnej (a hlavne budúcej) ekologickej situácie, tak tu len nariekate a nadávate, ako vám chce niekto zobrať tie jediné správne autá - na fosil… Len aby vaše vnúčence nechodili šťať na vaše hroby zo to, čo ste im tu nechali.
Ale možno sa mýlim… Veď kde inde vziať najlepších odborníkov na ekonomiku a klimatické zmeny, ako na diskusnom fóre auto.cz, že áno?
Hlavně meleš nesmysly... elektromobilita obecně likviduje planetu mnohem drsněji, než klasika.
Ano, jsem pro omezení, lidí je moc.
Ale řešením jsou malá, lehká auta s nižším výkonem... a spotřebou, při provozu i při výrobě.
S douhou životností = bez blbinek typu automatického parkování a non-stop hlášení polohy.
A vedle toho za zlomek peněz vyhozených do baterek vyvinout syntetické palivo... v tom vidím budoucnost.
Ne v baterkách. A v těch mastodontech, co se tady objevují.
Nikde sa elektromobility nezastávam. V diskusii sa riešia limity emisií nariadené EU, s ktorými z dlhodobého hľadiska treba vážne niečo robiť. To, že sa to automobilky rozhodli riešiť elektrifikáciou, je čisto ich záležitosť. Nikto im nebrániť riešiť a vyvíjať iné alternatívne pohony.
Ukaž příklad toho co ti brání vyrábět malá lehká auta s malým výkonem a základní výbavou, velkou životnosti a malou spotřebou.
Když ti nejde o hvezdicky ncap musíš mít jen start stop a sos. Nic víc.
Emisné limity v podobe pokuty za CO2. Za daciu sandero vyfasuje automobilka viac ako za dízlový superb. Auto so štart stop a e sos - robíš si srandu. Všetky tie airbagy, esp, atď ktoré su povinné si zabudol kde?
Pajacom v EU nevadi ze sporty sa hraju pod umelym osvetlenim a uz aj v klimatizovanych vonkajsich priestoroch.. Tej bande ani nevadi ze napr. jogurty prevazaju 1500km po EU namiesto toho aby ich vyrobili na mieste.. A uz absolutne im nevadi ze vyrobok mozes za 2roky vyhodit, alebo ze mobil nema klasicky vymenitelnu baterku. A ze spalovaky maju spotrebu 8litrov? Navadi... hlavna vec ze su trojvalce a litrove!! Lebo tak to tym degesom niekto nadiktoval... A ten niekto ziska zase este vacsiu moc.. Takze cestou zachranenia planety je nie obmedzenie konzumu a vyroby, ale zvysenie spotreby obnovou komplet vozoveho parku... :no::no::no:
EU limity jsou vlastně také zákazy, jelikož o nich rozhodují politici, takže jde o politické cíle, nikoli technologicky možné cíle. Zelená ideologie tak akorát ničí Evropský průmysl…
Začnime obmedzením konzumu. Nákupy z Číny, kedy si posielame jednu pixlovinu cez polku zemegule, najlepšie lietadlom, plánovaná životnosť, zrovna aj u tých automobilov (prípadne naša potreba mať každé 4 roky to auto nové). Tých drobností , ktorými môžeme začať pekne od seba je fakt veľa.
EU dala len limity - zaveďme limity na to čo som vyššie napísal
počkáme si na další historický vývoj. nicméně např. letošní tornádo u nás nebo 81 mrtvých při záplavách v sousedním Německu mírně napovídá, že příznivý nebude... ale třeba je to jen náhoda - byl bych velmi rád.
A v těhle nepříznivých podmínkách budou šlapat OZE? Sem nevěděl, že větrníky a FVE a bateriová úložiště jedou výborně v povodních, tornádech, při krupobití, bouřkách, extrémních mrazech a sněžení.
Noaopk v extrémních mrazech to nci nedává a ještě to potřebuje odmrazování panelů, v extrémncíh vedrech se přhřívaj baterie a to znamená nevratné snížení počtuz cyklů, v bouřkách to kraásně hoří a jde to hodně blbě uhasit, ty křemíkové FV panely a pod vodou panely a úložiště taky zrovna nešlapou.
A odolnost těchto konstrockí proti větru a kroupám je řádově nižší než u bytelných uhelek a JE.
OZE ale nejsou centrální zdroj a proto jako celek jsou proti lokálním bourim atd více odolné než velké zdroje.
Myslím si že, každý ještě dnes můžeme děkovat, že tornádo nešlo o pár km dal přes Dukovany....
zato ty uhelky, JE a paroplynky máme v republice jen 3 vid :-)
Jak říkám, tyhle konstrukce sou výrazně odolnější proti kroupám a dešti, fungují skvěle i v -40, viz Akademik Lomonosv a uhelky v Rusku. A nevadí jim tolik bouřky a blesky.
A povodně a tornáda holt ničí vše. To se nedá nic dělat.
tornáda a povodně ničí všechno, pokud tady ale dříve nebyly, je třeba se zamyslet, jestli jsem k nim nepřispěli. a potom reagovat. jedna z možných reakcí je napsat knížku, že nic není naší vinou a že nemá smysl si z toho dělat hlavu. to je asi tak podobná reakce, jako když se z televize dozvíš, že se na tebe řítí tsunami a ty přepneš na porno kanál, protože tam se o tom nemluví ;-)
Povodně tu byly vždycky a tornáda taky. Otázkou je, kolik jich bude přibývat, v jaké intenzitě a jestli je to normální. Klimatolog samozřejmě řekne, že " já jsem to říkal". Abychom tady nebyli časem jako v USA.
Na změnu klimatu by jsi měl reagovat a připravit se. To se ale moc neděje. Místo toho se to jen politik snaží zneužít a mele bláboly o imaginárním snížení emisí CO2.
Hlavně kolik denně startuje z asie nákladních letadel plných triček, cetek z ebay, aliexpressu, wishe a kýho vejra za 10 usd a další spoustou obuvi, oblečení, doplnků a elektroniky, protože tady nenažrané megafirmy museli ušetřit na ceně práce a tak všechno narvaly do Asie.
Pak se břečí nad ekologií, přitom denně se spálí miliony litrů kerosinu.
A ještě druhá věc, stačí 1-2 nefunkční přístavy, zablokovaný SUEZ, sopka nebo tak něco a už není zboží, suroviny, komponenty protože to nikdo další nevyrábí. Anie v EU, ani v USA
Ano, takových příkladů by se dal najít bezpočet. Jsem rad, ze je vnímáš. Podle mého by bylo nejlepší řešení takové praktiky proste zakázat. Ale to bych zase narazil u místních zastánců “volného trhu” :yes: