Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobily

Zpět na článek

Volkswagen ID. Buzz se rýsuje. Dostane tři verze pro různý typ klientely

3 komentáře

Avatar - _EQS_
_EQS_
Není daleko doba, kdy kolem nás budou převážně elektromobily, a abyste pochopili, že k tomu dojde dostatečně rychle, musíte vidět, jak hlavní hráč na trhu, Tesla, mění všechna pravidla hry na něm . Počínaje prodejními mechanismy, kdy kupující potřebuje pouze přístup na web, zadat objednávku, zaplatit za ni online a podívat se na nové auto na prahu svého domu, aniž byste museli mluvit s jakoukoli osobou, a poté získat přístup k autu prostřednictvím svého smartphonu.

Je zřejmé, že plány na vydání cenově dostupné Tesly Model 2, kterou má společnost v úmyslu implementovat v roce 2023, nabízející auto v hodnotě 25 000 EUR na evropském trhu a ještě levnější variantu na čínském trhu, pouze posunou změnu období. Skeptici říkají, že není dostatek infrastruktury pro nabíjení elektrických vozidel, že je stále k dispozici pouze na módních místech v hlavním městě a je příliš brzy na to mluvit o její dostupnosti, ale objeví se na evropských, amerických, čínských a poté na našich silnicích ještě rychleji než v pravý čas, před sto lety, se objevila obrovská síť čerpacích stanic, když se lidstvo přesunulo k autům s benzínovými motory.

Elon Musk naposledy na setkání s investory řekl, že Model 3 lze označit za nejprodávanější prémiový sedan na světě. A co se stane, až se objeví Model 2, a připojí se k němu řada čínských, evropských a amerických napodobitelů? Asi “starý” automobilový svět se přes noc zhroutí.

Z celého srdce přeji všem krásné a elektrizující odpoledne 👋🏾
Avatar - _EQS_
_EQS_
Elektromobily vstoupí do našich životů tak rychle, že pro mnohé to bude nečekané.

Pro mnoho z nás jsou elektromobily něco z kategorie vzdálené budoucnosti. Žijeme si vlastní životy, jezdíme do práce v našich vozech které známe mnoho let a dnes si kupujeme nové auto s klasickým benzínovým nebo naftovým motorem, ani si nemyslíme, že náš nákup je nyní jen zvykem a poctou zavedeným tradicím a nemáme strach, že se toto auto brzy stane vzácností a bude vnímáno jako stará škola - věc z minulosti.
Ale marně! Nakonec jsme nepochybně na pokraji globální revoluční změny v technologii. Můžete se přesvědčit, že zde, v Čechách, éra elektrických vozidel příliš brzy nepřijde. Ale ani obrovská flotila tradičních automobilů, velké prostory a drsné, podle našeho názoru, klima nedokáže zadržet vítězný pochod nových technologií a katastroficky rychlé odmítnutí používání klasických automobilů se spalovacími motory. Ano, v tuto chvíli vypadáme s našim malým počtem EV, prodaných na našem trhu, jako zaostalé retrogrady na pozadí Německa, kde jen v prvním čtvrtletí bylo prodáno 65 000 elektrických vozidel a celkem se během tohoto období na evropském trhu objevilo více než 150 000 tisíc.
Tempo elektrifikace osobních vozidel naberá na obrátech: Tesla brzy otevře svou evropskou gigafactory a všechny hlavní výrobce automobilů ve snaze o svůj finanční růst, spěchají s oznámením plánů elektrifikace svých modelových řad a investic do vytváření a výroby elektrických vozidel. Jaguar plánuje prodávat pouze elektrická vozidla od roku 2025, Volvo od roku 2030, General Motors uvádí, že do roku 2035 bude vyrábět pouze elektrická vozidla, Ford plánuje prodávat v Evropě pouze elektrická vozidla v roce 2030. Audi oznámilo, že v příštích pěti letech se zaměří pouze na zdokonalování svých stávajících spalovacích motorů a bude se snažit je přizpůsobit novým emisním normám, které budou zavedeny v Evropě. Audi uvádí, že pro společnost jsou tyto náklady velmi zatěžující a vyžadují značné zdroje, zejména s ohledem na přechod k výrobě elektrických vozidel a prohlášení koncernu Volkswagen o 70% prodeje do roku 2030 jen z výroby elektrických vozidel.

Je zřejmé, že zpřísnění předpisů na evropském trhu donutí všechny automobilky, aby se od tradičních motorů vzdálily ještě rychleji ve prospěch elektrických vozidel. Navíc rostoucí čínský trh, kde vedoucí orgány země všemi možnými způsoby povzbuzují výrobce k přechodu na výrobu elektromobilů, a spotřebitelé, aby je používali, což je dobrým příkladem toho, jak se bude v blízké budoucnosti rozvíjet průmysl elektrických vozidel. .
Dnes jsme svědky největší revoluce v automobilovém průmyslu od dob Henryho Forda. A přinese globální změny v průmyslu a v našem vnímání mnohem rychleji, než můžeme očekávat nebo myslet. Někteří pozorovatelé tvrdí, že bod zlomu již prošel. Odhaduje se, že současný trh s elektrickými vozidly je ve stejné fázi jako internetový trh na konci 90. let. Inovace začaly pomalu a většinou je zajímaly jen vědce - deset let poté, co se v roce 1969 objevil internet, bylo na webu jen několik stovek počítačů. Do roku 1995 bylo v síti již 16 milionů počítačů a v roce 2001 jejich počet prudce vzrostl a činil 513 milionů, v současné době jsou to více než 3 miliardy.
Mnoho lidí si myslí, že náklady na automobily, které jsou určovány hlavně cenou baterií, a nízký počet najetých kilometrů, které poskytují, jsou hlavními překážkami ve vývoji elektrických vozidel. Zde je však třeba poznamenat, že situace se dramaticky mění: od vydání prvního elektromobilu Tesla se náklady na baterie snížily o více než 50% a jejich kapacita výrazně vzrostla. Pokud před deseti lety stál jeden kW/h v baterii 1 000 $, dnes stojí 100 $. Již se věří, že náklady na údržbu elektrického vozidla a náklady na elektřinu jsou levnější než náklady na provoz automobilu s tradičním spalovacím motorem a náklady na palivo. Současně stále roste energetická hustota baterií a jejich náklady stále klesají. Například čínský výrobce baterií, CATL, představil baterii schopnou zajistit celkový počet kilometrů vozidla 1 milion km. A právě s CATL podepsala Tesla smlouvu na dodávku palivových článků do roku 2025.
Trh s elektrickými vozidly již e😜onenciálně roste. V roce 2020 dosáhl celosvětový prodej elektrických vozidel 3,2 milionu kusů, což představuje nárůst o 43%. Ano, je to pouze 5% z celkového prodeje, ale tempo růstu a ohlášené plány na vydání nových elektrických vozidel jsou působivé. Očekává se, že v roce 2025 bude 20% prodeje pocházet z elektromobilů a do roku 2030 - již 40%.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Má to velký odpor, takže velkou spotřebu a moc nerekuperuje. U EV by se měli zaměřit na malou čelní plochu a dobré CX.