Znova sa ukázala VW kvalita tak preto sa tak dobre predávajú. :yes: Pri 190 000 km je to auto stále v poho kdežto iné značky a nebudem ich tu menovať bolo by to na dlho tak by boli už po smrti.Treba si všimnúť to vnútro.Vďaka kvalitným materiálom je stále ako nové a tá fantastická DSG DQ 500 pracuje dokonale.Bravo VW. :-)
Zajímavé je že německý servis v dsg mění olej pokud teda nechtěl majitel(nejspíš není žádný blbec)co 60tkm a u nás je náplň doživotní.Ty seal gumy jsou taky zajímavé.Jinak až na dpf auto v cajku.
Aj Renault by mal menit olej v prevodovke po 60 000 km, len to by sa musela tolko dozit :-D Co je zaujimave na seal gumach? Tiez som zobral Pirelli seal, celorocne, stali priblizne rovnako ako bez seal, snad to niekedy pomoze. Aj tak, ked sa sekne zboku, moze sa rovno volat odtahovka. Alebo mat v zalohe dalsiu sadu a volat kamarata, nech ich donesie spolu so zdvihakom a klucom a prezuju sa v najblizsom servise. Pokial nie je vikend, alebo noc :-)
A to plachtenie, BMW plachti aj v normalnom rezime a robi to tak dobre, ze ho podozrievam, ze pouziva kameru. Vzdy vie, kedy plachtit a kedy brzdit motorom.
Asi 60 000 ma, alebo 6 rokov pre istotu, lebo na 5 rokov ponukal celkom lacny servis a aby nemuseli menit v ramci servisu :-) Interval nie je taky dolezity, ako ta opakovana myslienka, ze ked sa v prevodovke meni olej, ze vydrzi dlho. Nemusi to byt pravidlo.
U nás není náplň doživotní, servisní plán pro ČR i Německo je stejný, výměna každých 60 tkm.
To jste si asi spletl s nejmenším DSG se suchýma spojkama.
Takze tiguan je lepší než golf nebo horsi?
Až to najede tohle a nebude to 3x celé zrecyklované tak mi na to hoď odkaz prosím https://www.auto.cz/…bez-zavady-78476
Tou otázkou jsi ho totálně zacyklil, teď se mu kouří z uší, aby vymyslel, jak napsat co nejoslavnější odpověď a přitom neshodil ani jedno z uvedených aut :D
Jsem rád, že někdo přímo potvrdil kvality Tiguana. Prostorné a pohodlné auto ve všech směrech. Ztrácí až v disciplíně zavazadlový prostor, který je menší. Převodovka DQ500 je bytelná a naddimenzovaná. Motor EA288 zjevně servisně spolehlivý a v případě biturba (176 kw) je to navíc parádní jízda. :-)
Děkuji za skvělé zhodnocení Martina Vaculíka. :yes:
Superb II se 125 kW rozhodně nedokázal/že urvat 530d https://zeperfs.com/…uel2669-1126.htm
A od Superbu III 140 kW, který údajně nejede také dostane na zadek. https://zeperfs.com/…uel2669-5816.htm
Je sice hezké dát videu poutavou formu zajímavými hláškami, ale ne za cenu lží a vyložených nesmyslů.
Jezdil jsem 5 let timto Superbem a je fakt , ze pocitove hodne jede. Ono z nuly se mu tak dobre nechce, ale pak ve vyssich rychlostech to neni marne, ale srovnavat to s 530d :D to snad ne .. mel sem s tim problem stacit tdci 132 kw ( ne moje auto) nad 160 km/h a to bych si vsadil na ten 125kw tdi .
Pocity jsou na nic, ty tě na dálničním přípojném pruhu nezrychlí. Často může být pocit velkého zrychlení dán jenom blbým odhlučněním auta, auto řve, subjektivně má řidič pocit jak to peláší, ale objektivně podle stopek auto prostě nejede. Jestliže má 2.0 TDI 125 kW v Supu II 80-180, tedy typická dálniční disciplína, za 25,3 sekundy a stará 530d za 17,9, tak na tom přípojném pruhu o kterém básní pan redaktor ujede o dva parníky a i ten 140kW Sup III o kterém všude hejká jak je pomalý bude s časem 20,6 o parník rychlejší, to je prostě objektivní pravda a tím co říká dělá celé video zcela nedůvěryhodným.
Takže s tím co porovnává (530d a 2.0 TDI 140kW) je 2.0 TDI 125 kW marný jak z nuly tak ještě marnější při pružném zrychlení ve vyšších rychlostech.
Ja s tebou souhlasim, jen se snazim vysvetlit, proc lidi tvrdi , ze to tak jede. Asi nejvetsi efekt , ze to jede, byl 1.9 tdi 66kw. Hluk, turboefekt a mas hned povery, jak oktavka smazne 3er ;)
Teď si trochu rýpnu do vosího hnízda, ale to bylo pesně případ, když jsem jezdil Aurisem HSD a nebo Priusem. Obkroužím nájezd na dálnici, podlaha a říkám si, to je kalup řev jak třiapůle v bahně a na tachometru 80, po dopití kávy z pumpy pohlédnu na tachometr v domění, že už musím být někde u vzletové rychlosti....90. Dobrá, zahraju si magnetické člověče nezlob se se spolujezdcem, mám všechny figurky v domečku, kouknu na tacho...95 :D:D:D
Tak nějak to na lidi působí. Dokonce mě na AR jeden vyřval, že že nemám tušení o čem mluvím, že má Subaru XV 1,6 CVT a že to jede jak z praku, že nemám tušení, co píšu. Že stačí trochu přidat plyn a motor vyletí do otáček. Zeptal jsem se, jestli těm otáčkám odpovídá i rychlost a její nárůst :D
Sakra kluci, víte, že jste mě s Mikesusem oba pobavili málokdy vídanou sebereflexí bez nekritického pohledu?
"ten si umi zarvat strachy, kdyz se priblizis nohou k plynu"
Pravda je, že dynamika aut prostě roste obecně a co bylo před 20-ti lety je dnes pomalu k smíchu ;-) 1,5litru měla jen první generace ne?
Já jezdil ve druhé, ta byla 1,8? (tedy ne, že by to bylo o mnoho lepší).
Někdy je nadsázka, ale není důvod říkat polopravdy jako Vaculík. A kdyz jsem po dlouhé době sednul do Aurise nebo minulého yarise HSD, uvědomil jsem si ještě víc, a to i jen v porovnani s další generaci HSD, že (jak napsal Jirka, to doufám mi povolí využívat ) "ten si umi zarvat strachy, kdyz se priblizis nohou k plynu".
S tím souhlas, CVT je typická ukázka kdy auto řve (což u méně zkušených jedinců může úspěšně navodit dojem dynamiky), ale objektivně dosahované hodnoty dynamiky jsou v ostrém rozporu s udávaným výkonem. Auris HSD měl na papíře 136 koní, ale nejel ani jako o 20 koní slabší tříválcové lemry. https://zeperfs.com/…uel4538-6328.htm
530d je jiná liga, o tom je zbytečný spekulovat.
RS TDI ve vyšších rychlostech jela velmi pěkně, i těch 220+ se ještě něco dělo. Myslím, že nějakých 150kW to klidně mít mohlo (jel jsem dvě testovačky při rozhodování jestli TSI nebo TDI).
Mně se rozsvítila jednou, když jsem nabral pasažéry a auto po pár kilometrech nahlásilo podhuštěnou pneumatiku to nahlásilo tam, kde seděl ten nejtěžší :-) Zkontroloval jsem, vše bylo OK, resetoval jsem to a pak už se to nerozsvítilo. Ani poté, co pak pasažéři vystoupili.
...upřímně jsem se nevydržel koukat do konce. Když mi technicky znalý člověk začne vyprávět o tom jak R4 TDI v sérii "utrhne" 530d, tak je mi z něj špatně.
A ještě hůř mi bylo už předtím, když se Vaculík v dálniční rychlosti začne hrabat v kastlíku u spolujezdce a pak za jízdy listuje a předčítá ze servisky. Včetně momentu, kdy předjíždí kamion.
Tohle není jen ostuda, ale demonstrace nebezpečné jízdy vola, který za volant nepatří.
Ja jsme na to ještě nekoukal. A nejspíš ani nebudu. Ráno jsem to nechtěl pouštět a podle těch komentářů ani nemá smysl s tím ztrácet čas.
Díky, že jsi mi ušetřil pár zbytečných minut :yes:
Já to viděl do konce (někdo se obětovat musí :D) a o nic si nepřišel, Vaculík to vždycky zabije spoustou polopravd a nesmyslů, které vypustí protože si to prostě myslí a podá ten blábol hospodskou mluvou. Prostor na nohy v Tiguanu hodnotí za sedadlem spolujezdce, které je posunuté nesmyslně dopředu, chtěl bych vidět jak by si sednul pohodlně na takto posunutou sedačku vedle řidiče 🤦🏻♂️ To auto je stále v rodině a tyhle fauly ve videu vidím na první dobrou.
Edit: Dál nechápu, jak je možný přitom chvalozpěvu na DQ500 nezmínit to její soft. nastavení, kdy převodovka motor netrápí a nepodtáčí jedině v S režimu. Letargické reakce na sešlápnutí plynu a tak dále.
nie celkom chapem tu podrazdenost na bmw. ako keby bmw bolo nieco extra a aj im sa podari motor, a ktorym je problem sa pohnut z vedlajsej cesty :-) nikdy som to nemeral, ale pocitovo je problem. zatial co v inom aute moze byt pocit opacny.
druha vec je, ze tie videa su nahravane spolu so stabom niekde v studiach, v uzavretej simulovanej premavke, to je akoby nariekat vo filme, ze sa postrielaju a nedopozerat to :-)
Mně teda v Passatu B8 FL 2021 TDI EVO 147kW zůstává navolený poslední režim, který jsem si nastavil. Takže u mne typicky individual na pořád. Asi by mě jeblo, kdyby se to furt přenastavovalo. A jen doufám, že nějaký update OTA mi to nerozjebe a nezmoderní.
Za další mi auto plachtí i v režimu normal i v režimu individual, jen nesmí být režim motoru "SPORT" a nesmí být páka v poloze "S". Je tam ale jedno ALE. Narozdíl od režimu ECO, kde můžu pustit plyn prudce a vždy plachtím, tak tady si mohu kotníkem zvolit, zda budu brzdit motorem a nebo budu plachtit. Ucuknu a brzdím, pustím jemně a plachtím. A toto mi vyhovuje dokonale. Elektronika pracuje, ale já ji ovládám.
Za mě tak akorát. Prostě rychlé pohyby neplachtí a pomalé plachtí. Mě to prostě vyhovuje, ale popsat se to nedá a změřit to neumím. To si musí každej zkusit sám. Mě to přijde vcelku intuitivní, ale málokdo to zná a používá. Na DSG snáší nekonečné kritiky, přitom mně se ta skříň jeví jako velmi dobrá. Přiměřeně hladká a neškubavá a zároveň není jako na gumě a je cítit spojení s motorem a taky je úsporná. A navíc nemá "doživotní" náplň.
Mě mokrý DSG DQ381, nebo DL382 připadá v pohodě. Spíš je problém v kalibraci plynu a nastavení mezních otáček. Škoda, že nejde uživatelsky ladit a je to podřízeno vše emisím a spotřebě. Na druhou stranu se zase s autem dá jet bez hryzání nehtů předpisově a úsporně.
A je to cely stara dobra klasika - hlavni vliv na zivotnost dobreho auta ma ridic a kvalitni servis.
Vzdycky me to zahreje u srdce, ze nejsem jediny, kdo ma takovou zkusenost s zivotnosti aut.
Jinak jedna poznamka k p. Vaculikovi - asi mame pro ty auta podobny cit.
Mam sice Mercedes E, ale napr. me Tiguan velice mile prekvapil (a Kodiaq taky), zrovna tak je podle me uplne super auto Duster, se kterym jsem projezdíl skoro 4 tisice km po Islandu a nedam na nej dopustit. Rapid hatchback je podle me taky velice zdarile auto. A mam rad i Passat B8 v manualu 110kW diesel jeste ne-EVO (a evo asi bude jeste lepsi). A taky jsem mel rad Mondeo 3 TDCI s francouzskym dieselem, tam nevim, co si pan Vaculik mysli, to mi uniklo, ale tak nejak mi neco rika, ze bychom se shodli… :D
A taky by me zajimal jeho nazor na ford 1.6 EB 180k ve Focusu, ja jsem si to auto i motor fakt uzival.Je jich dost malo, nebylo to levne auto. Pry se karbonoval, no jezdil jsem jen shell a daval obcas extra aditivum, nicmene prodavali jsme brzy v 90 tis km a zadny problemy nebyly, ale to je mozna jeste brzo. Ale ten motor byl proste uzasny.
Opravdu moc rad bych videl podobne video na Mercedes W213/S213 220d, kdyz uz ho ted mam, urcite bych se dozvedel jednu nebo dve veci, o kterych netusim :-!
Al samozrejme chapu, ze ten zaber na divaka je u takoveho auta nesrovnatelne mensi, nez u Tiguanu nebo Rapidu … ale zajimave by to byt mohlo a najit Mercedes se servisem a 200-300 tis km by nemel byt takovy problem… :-!