Technika
Anonym
6
Mazal.
Co na tom, ze tohle reseni ma dvojnasobnou spotrebu oproti palivovymu clanku. Dulezite je, ze to bude pohanet hlucny spalovaci a ne elektricky motor. A navic bude co servisovat. :yes:
Akorat netusim, co je na tom revolucniho. Tenhle super napad tu byl uz 100x
Akorat netusim, co je na tom revolucniho. Tenhle super napad tu byl uz 100x
Cetls vubec ten clanek?
Obsahuje seznam dobrych duvodu.
Zatimco ev fanatici maji jedinou mantru: to auto nehluci a nesmrdi.
Co na tom, ze smrdi vic, jen jinde... a co na tom, ze jede jen chvili?
Obsahuje seznam dobrych duvodu.
Zatimco ev fanatici maji jedinou mantru: to auto nehluci a nesmrdi.
Co na tom, ze smrdi vic, jen jinde... a co na tom, ze jede jen chvili?
Ale tohle smrdi jinde TAKY, uplne stejne jako EV (nebo Gintem zmineny palivovy clanek).
Resp. 3x tolik, nez bateriovy EV.
😲
Odkud si myslis, ze se bere ten vodik???
To cos napsal nedava zadny smysl. Promin.
😄
PS Mantra elektromobilisty je jezdit bezemisne a to jak lokalne, tak globalne. 😉
PPS Kdyz si doma rozsvitis zarovku, tak taky resis, ze polovina energie nutne k tomu sviceni je z uhli a zarovka narozdil od svicky nebo petrolejky smrdi jinde???
😁 😁
Resp. 3x tolik, nez bateriovy EV.
😲
Odkud si myslis, ze se bere ten vodik???
To cos napsal nedava zadny smysl. Promin.
😄
PS Mantra elektromobilisty je jezdit bezemisne a to jak lokalne, tak globalne. 😉
PPS Kdyz si doma rozsvitis zarovku, tak taky resis, ze polovina energie nutne k tomu sviceni je z uhli a zarovka narozdil od svicky nebo petrolejky smrdi jinde???
😁 😁
Zato ty tvoje baterky s elektromotory vjedou na pole a zapadnou,
JCB to samozřejmě všechno vyzkoušelo.
"Hlučný" spalovací motor se nezaboří a "tichý" elektrozkrat zapadne sotva vjede na pole.
Pak si vyber.
Rozumbrado.
S těmi "hlučnými" spalovacími motory jsi směšný. Ale to bude asi proto že jezdíš s 15 let starými vozy ...
JCB to samozřejmě všechno vyzkoušelo.
"Hlučný" spalovací motor se nezaboří a "tichý" elektrozkrat zapadne sotva vjede na pole.
Pak si vyber.
Rozumbrado.
S těmi "hlučnými" spalovacími motory jsi směšný. Ale to bude asi proto že jezdíš s 15 let starými vozy ...
Wine, ICE je hlucny tak nejak z principu.
Jde jen o to, kolik tlumicu musis pridat. 😉
Vodsroubuj si u svyho "moderniho" dieselu vejfuk vod motoru, nastartuj ho a pak mi napis, jaky ze ticho se rozhosti...
Tvl letadlo je taky tichy - pro tebe..., kdyz leti v deseti kilometrech a ty mas doma zavreny vokno.
😁 😁
Jde jen o to, kolik tlumicu musis pridat. 😉
Vodsroubuj si u svyho "moderniho" dieselu vejfuk vod motoru, nastartuj ho a pak mi napis, jaky ze ticho se rozhosti...
Tvl letadlo je taky tichy - pro tebe..., kdyz leti v deseti kilometrech a ty mas doma zavreny vokno.
😁 😁
Přesně tak. Toto už tu bylo naposled tak před dvaceti lety a už tenkrát to bylo zavrženo jako pitomost. Spalování vodíku v pístovém motoru má snad tu úplně nejhorší energetickou bilanci ze všech možných způsobů pohonu. To snad i parní stroj vychází líp (myslím energeticky, ne emisně 😄 ).
ZÁKAZ POTRAVIN V JIDELNÁCH ZAVODU WW KTERÉ OBSAHUJI MASO !! PROČ NEJDE VEDENI WW PŘIKLADEM A NEPRODAJI VŠECHNY VĚCI CO MAJI ZA SEBOU UHLIKOVOU STOPU A NEJDOU BYDLET DO JESKYNI ???
Jsou prvky vzácných zemin.
Dnes novináři pouštějí do světa tolik nepřesností a prezentují takovou míru neznalosti... Ještěže mládež školou povinná nečte tyto nesmysly. Jen by si tím zhoršovali prospěch.
Dnes novináři pouštějí do světa tolik nepřesností a prezentují takovou míru neznalosti... Ještěže mládež školou povinná nečte tyto nesmysly. Jen by si tím zhoršovali prospěch.
Vzdyt riccardo a Win psali, ze spalovani vodiku je bezemisni. 😲
https😐/www.auto.cz/diskuse/81490/1#…
A pak se tu doctu toto😒br /> "Jednou z nevýhod vodíku je produkce oxidů dusíku. 😲 Britové si proti tomu pomohli nastavením chudé směsi paliva, jelikož vodík disponuje vyšší hustotu energie než nafta a tím pádem si chudší směs udržuje stejné hodnoty točivého momentu. Další způsob eliminace škodlivin přestavuje selektivní katalytická redukce, která je běžná pro dnešní naftové motory."
V tomto kontextu nejak nerozumim vete😒br /> " do vývoje bezemisních motorů promlouvají překvapiví činitelé. Je to společnost JCB, která vymyslela možnost udržení existence klasických motorů bez emisí."
Neznam cisteni emisi, ktere by fungovalo stoprocentne. Takze dost pochybuju o "bezemisnosti" techto motoru.
https😐/www.auto.cz/diskuse/81490/1#…
A pak se tu doctu toto😒br /> "Jednou z nevýhod vodíku je produkce oxidů dusíku. 😲 Britové si proti tomu pomohli nastavením chudé směsi paliva, jelikož vodík disponuje vyšší hustotu energie než nafta a tím pádem si chudší směs udržuje stejné hodnoty točivého momentu. Další způsob eliminace škodlivin přestavuje selektivní katalytická redukce, která je běžná pro dnešní naftové motory."
V tomto kontextu nejak nerozumim vete😒br /> " do vývoje bezemisních motorů promlouvají překvapiví činitelé. Je to společnost JCB, která vymyslela možnost udržení existence klasických motorů bez emisí."
Neznam cisteni emisi, ktere by fungovalo stoprocentne. Takze dost pochybuju o "bezemisnosti" techto motoru.
Citace😒br />
“ Aby ekologický elektromotor fungoval minimálně osm hodin v průmyslovém zatížení, je nutné používat velké sestavy baterií. Skládání zásob energie do větších celků raketově zvyšuje výrobní náklady, podobně prudce roste složitost systému náchylného na závady a neméně podstatné negativum je i zvýšení celkové hmotnosti bzučící mašiny.“
Proc se proboha porovnava hmotnost bateriovych EV, kdyz se nabizi porovnani s vodikovym FCEV?
A nejak nevidim zadnou vyhodu ve spalovani vodiku oproti jeho premene na elektrickou energii v palivovem clanku, ktera probiha NAROZDIL od spalovani bezemisne (odpadnim produktem je voda).
A ty lzi o zdrazovani baterek na zaver.
:no: :no: :no😒br /> Tohle tema i clanek je totalni paskvil.
Ja jsem doposud zadny graf se zdrazujicimi se baterkami nevidel.
https😐/arstechnica.com/…hones-to-teslas/
Odkud asi autor pri teto sve (jiste vlastni dedukce...) predpovedi cerpal???
Z mnou uvedeneho clanku tezko😒br /> How rising demand drives falling 😲 prices
:yes: :yes: :yes😒br /> Skoda ze autor pise bludy - presny opak...
Proc se proboha porovnava hmotnost bateriovych EV, kdyz se nabizi porovnani s vodikovym FCEV?
A nejak nevidim zadnou vyhodu ve spalovani vodiku oproti jeho premene na elektrickou energii v palivovem clanku, ktera probiha NAROZDIL od spalovani bezemisne (odpadnim produktem je voda).
A ty lzi o zdrazovani baterek na zaver.
:no: :no: :no😒br /> Tohle tema i clanek je totalni paskvil.
Ja jsem doposud zadny graf se zdrazujicimi se baterkami nevidel.
https😐/arstechnica.com/…hones-to-teslas/
Odkud asi autor pri teto sve (jiste vlastni dedukce...) predpovedi cerpal???
Z mnou uvedeneho clanku tezko😒br /> How rising demand drives falling 😲 prices
:yes: :yes: :yes😒br /> Skoda ze autor pise bludy - presny opak...
Stacilo napsat ze clanek neodpovida tve ideologii a inzenyri JCB jsou ***i. Ty si chytrejsi. :yes:
Stacilo napsat spletl jsem se. 😉
https😐/www.auto.cz/diskuse/81490/1#…
A priste uz nepis hlouposti.
Spalovani vodiku skutecne NENI bezemisni.
A s ideologii to nema pranic spolecneho.
https😐/www.greencarreports.com/…eering-e😜lained
Muzes nam odtajnit svuj zdroj informaci, ze spalovani vodiku je bezemisni???
PS O tom, jestli jsou inzenyri JCB ***i nebo kabrnaci si napiseme za par let.
Ja myslim, ze toto je slepa cesta pro blbecky.
Aby meli v hospode u piva dalsi tema (uvarene z vody), proc je neco jinyho lepsi nez baterky...
Vy tady adorujete neco, ceho bylo seriove vyrobeno NULA.
A naopak zpochybnujete BEV, ktery se velmi uspesne seriove vyrabi.
PPS Nejsem zvedavej na pitomy komentare o dotacich.
https😐/www.auto.cz/diskuse/81490/1#…
A priste uz nepis hlouposti.
Spalovani vodiku skutecne NENI bezemisni.
A s ideologii to nema pranic spolecneho.
https😐/www.greencarreports.com/…eering-e😜lained
Muzes nam odtajnit svuj zdroj informaci, ze spalovani vodiku je bezemisni???
PS O tom, jestli jsou inzenyri JCB ***i nebo kabrnaci si napiseme za par let.
Ja myslim, ze toto je slepa cesta pro blbecky.
Aby meli v hospode u piva dalsi tema (uvarene z vody), proc je neco jinyho lepsi nez baterky...
Vy tady adorujete neco, ceho bylo seriove vyrobeno NULA.
A naopak zpochybnujete BEV, ktery se velmi uspesne seriove vyrabi.
PPS Nejsem zvedavej na pitomy komentare o dotacich.
Celý green deal je pouze zvrácená bolševická zelená ideologie. Nic víc. Takže plky o tom že to ideologie není jsou k smíchu 😄 😄 😄
celej green deal je o tom zajistit aby Evropa nebyla zavysla z 95% na dovozu energii 😉 a kdybys nebyl hloupej a linej, a otevrel si prvni dokumenty k tomu urcene jiz z roku 2002, tak bys to nasel primo na prvni strance 😉 ekologii na to namotali az postupne ruzne zajmove skupiny
Můžeš mi říct odkud Evropa dováží uhlí?
A co je špatného na tom dovážet energie. Třeba my jsme e😜ortní země a myslet si, že budeme jen vyvážet je hodně naivní.
Jasně, proto bude Evropa dalších 30 let dovážet plyn z Ruska a komponenty na větrník, fotovoltaiku, kompletní panely, nabíječky, wallboxy , baterie z číny, koreje nebo USA 😄 😄
Fakt velká nezávislost, hahaha
navíc většinu surovin nutných pro výrobu vůbec Evropa nemá k dispozici , má to pod pácem čína, včetně dolů v Africe, Rusko a pád dalších menších zemí
Fakt velká nezávislost, hahaha
navíc většinu surovin nutných pro výrobu vůbec Evropa nemá k dispozici , má to pod pácem čína, včetně dolů v Africe, Rusko a pád dalších menších zemí
Stačí chápat, že emise všech škodlivých látek vzniklé při spalování vodíku jsou tak zanedbatelný, že nejsou vůbec téma k diskuzi a lze mluvit o lokálně bezemisním palivu. Navíc pokud se takový motor upraví pro spalování vodíku viz článek. Takže ano trvám si na svém. Zdroj máš tady.
https😐/cs.wikipedia.org/…%C3%BD_automobil#…
Soustřeď se na větu: nízké emise (podle bohatosti směsi i nulové emise).
Tohle je cesta jak nemuset řešit kde vezmu dostatek proudu na dobíjení EV a zároveň jednoduše a bezemisně vyřešit pohon. V tomhle případě zemědělský techniky, kde bohužel EV není cesta.
https😐/cs.wikipedia.org/…%C3%BD_automobil#…
Soustřeď se na větu: nízké emise (podle bohatosti směsi i nulové emise).
Tohle je cesta jak nemuset řešit kde vezmu dostatek proudu na dobíjení EV a zároveň jednoduše a bezemisně vyřešit pohon. V tomhle případě zemědělský techniky, kde bohužel EV není cesta.
hele dneska napisou ze baterky zdrazuji a budou zdrazovat, a zitra napisou o tom ze Cinan zacina vyrabet a prodavat elektromobil, kde jsou baterky kde se podarilo snizit vyrobni naklady n auroven 60-70 dolaru za kWh, tady na aut👋autorevue.cz nevi leva ruka co dela prava, a nazor ze dne na den meni i samotni autori tech textu, vetsinou tem textum co nekde okopiruji ani nerozumnej
proto treba ja nasim klientum ted doporucuju pockat s nakupem baterii pro spickovani k OZE, protoze v pristim roce se da ocekavat vyrazne snizeni cen baterii prave pro energetiku, o rok pozdeji to snizeni prijde i do automotive
matne si vzpominam ze kdys jsem tady do diskuze na auto.cz pred cca 5 lety psal o grafenovych baterkach, tak jsem se dockal jen posmesku s tim ze o podobnych baterkach si dani diskuteri prectou 5x za den a furt zadne nejsou, no a ted to Cinan zacina vyrabet a v zari se ma zacit prodavat prvni auta s tema baterkama, a to jsme ve veku elektromobility rekneme smesnych 12 let, za tech smesnych 12 let udelali technologie baterii tak neskustecne skoky kupredu, tak ze bude doslova silene sledovat co se jim povede za dalsich 12 let, kdo nema nakoupene akcie nejake firmy co se zabejva baterkama (idelane vsech tech hlavnich firem) tak za par let bude litovat
proto treba ja nasim klientum ted doporucuju pockat s nakupem baterii pro spickovani k OZE, protoze v pristim roce se da ocekavat vyrazne snizeni cen baterii prave pro energetiku, o rok pozdeji to snizeni prijde i do automotive
matne si vzpominam ze kdys jsem tady do diskuze na auto.cz pred cca 5 lety psal o grafenovych baterkach, tak jsem se dockal jen posmesku s tim ze o podobnych baterkach si dani diskuteri prectou 5x za den a furt zadne nejsou, no a ted to Cinan zacina vyrabet a v zari se ma zacit prodavat prvni auta s tema baterkama, a to jsme ve veku elektromobility rekneme smesnych 12 let, za tech smesnych 12 let udelali technologie baterii tak neskustecne skoky kupredu, tak ze bude doslova silene sledovat co se jim povede za dalsich 12 let, kdo nema nakoupene akcie nejake firmy co se zabejva baterkama (idelane vsech tech hlavnich firem) tak za par let bude litovat
auta na baterky nejezdí 12 let, ale u 110 😄 😄
Měl by sis doplnit vzdělání 😄
Měl by sis doplnit vzdělání 😄
Prvni pouzitelne moderni EV byly Nissan Leaf a Tesla Model S. Jen pro vysvetleni. 😉
Nemusis tu sirit sva moudra.
Co bylo pred 100 lety neni pro dnesek prilis relevantni.
Dulezitych je tech poslednich10 - 20 let, kdy se do vyvoje baterek vrhnul cely svet. A je v nem neskutecny mnozstvi kapitalu.
Nemusis tu sirit sva moudra.
Co bylo pred 100 lety neni pro dnesek prilis relevantni.
Dulezitych je tech poslednich10 - 20 let, kdy se do vyvoje baterek vrhnul cely svet. A je v nem neskutecny mnozstvi kapitalu.
Jak dlouho zde budete psát, že emise NOx se dají snížit ochuzením směsi?!?!?!?!?!
NOx vzniká z důvodů nadměrně chudé směsi!!!! Čím vyšší tlak, teplota, delší čas hoření a více vzduchu ve válci (a méně paliva), tím více NOx!!!
To psal asi nějakej mazal, ne?
NOx vzniká z důvodů nadměrně chudé směsi!!!! Čím vyšší tlak, teplota, delší čas hoření a více vzduchu ve válci (a méně paliva), tím více NOx!!!
To psal asi nějakej mazal, ne?
Vzhledem k tomu, že EU má nastavená pravidla tak, že do budoucna přežijí jen motory s nulovou lokální produkcí CO2, tak toto je cesta jak tuto podmínku jednoduše a elegantně splnit, protože úpravy vznětového i spalovacího motoru na spalování vodíku nejsou dnes žádná raketová věda. V tom není JCB zdaleka průkopník, ale v podstatě poslední kdo to zkouší, v oblasti stavebních strojů to má třeba dávno odzkoušené Cummins. A klíčové v tomto nejsou automobilky ani výrobci strojů, ale dodavatelé komponent, konkrétně vstřikovačů, protože na zvládnutí technologie vstřikovačů stojí celá tato šaráda, JCB si může tak maximálně "vyvinout" testovací proceduru a rozmyslet si kam umístí nádrž na vodík (opět vyrobenou externím dodavatelem). V podstatě to umí všichni výrobci všech pístových motorů (včetně Wankelu) a umí to i výrobci proudových motorů, Airbus i Boeing mají otestované proudové motory na spalování vodíků také (i tam je to především otázka vývoje palivových trysek u externích dodavatelů komponent proudových motorů) a Airbus dal evropské komisi návrh, že vyvine konkrétní modely letadel (koncept ZEROe Concept Aircraft) a nasadí je od roku 2035 za podmínky, že komise zajistí výrobu potřebného množství vodíku). Takže když bude EU hodně zlobit a zavede deklarované nesmyslné regulace CO2, tak prostě výrobci v celém spektru od stavebních strojů až po letadla přejdou na přímé spalování vodíku a všichni vykáží nulové emise CO2 a kopnout tak míč do jiných sektorů, kde díky tomu prudce stoupne produkce CO2, konkrétně v petrolejářském průmyslu a u CNG producentů, protože ti jediní jsou schopni průmyslově vyrábět vodík ovšem za cenu obrovské spotřeby fosilních paliv a produkce CO2, což ovšem výrobce dopravních prostředků nebo stavebních strojů nemusí zajímat, ti mají jasný úkol od politiků EU stáhnout svoje emise CO2 na nulu a tento úkol splní. Co si pak počne EU s těmito základními sektory, tak na to jsem zvědavý, já bych jim dal "jednoduchý úkol" stáhnout emise CO2 na nulu, když to jde v u výrobců strojů, jistě to půjde i u výrobců paliv, to dá "zdravý rozum" každého politika. :-!
Z hlediska petrolheada celkem dobrá cesta, charakteristika spalovacího motoru se nijak dramaticky nezmění a motory mají celkem slušný zvukový projev, viz třeba zde Toyota, motor upravený z Yarise GR
https😐/www.youtube.com/watch?…
Z hlediska petrolheada celkem dobrá cesta, charakteristika spalovacího motoru se nijak dramaticky nezmění a motory mají celkem slušný zvukový projev, viz třeba zde Toyota, motor upravený z Yarise GR
https😐/www.youtube.com/watch?…
a proc porad jen EU byrokrati? lidi sakra podivejte se nekdy jake emisni limity nebo predpisy maj ve zbytku sveta
ja Eu taky moc nemusim, ale nebudu na ni hazet vsechny problemy sveta, nasobne vic do elektromobility smeruje cela Asie v cele s Cinou, USA nejsou o moc pozadu a ac se to nezda tak Indie v tom v soucasnosti dela mnohem vetsi kroky a skoky nez ta nase zatracovana EU, no schvalne, zajedte si do Dilli a zkuseste si tam prihlasit i treba jen 2 roky starej diesel....neuspejete, od roku 2016 tam proste diesel nejen neprihlasite, ale ani neprehlasite
a to ze Cesky pisalek a aut👋autorevue.cz neumi hledat v pravidlech ani Eu je celkem znama vec, protoze jak upozornuje nejakou dobu treba Mercedes, tak s prichodem nove emisni normy ktera je diskutovana pro rok 2035 se nemeni metodika testovani, takze ony nulove emise naprosto v pohode dokazsou splnit u plug-in hybridy, jen proste budou muset zvladat 30 minut testu v laborce a pak znovu plne nabite 30 minut v provozu, k tomu nulovemu limitu se nektere plug-in hybridy MErcedesu ale treba i BMW blizi jiz dnes, vesmes auta co dnes maj ty nesmyslne spotreby do 2-3 litru na 100km podle WLTP jsou prave ty auta, kde bude stacit dat baterku treba o 10kWh kapacitnejsi a ten limit 0 daj, a to mame teprve rok 2021, tedy 14 let do 2035 😒]
ja Eu taky moc nemusim, ale nebudu na ni hazet vsechny problemy sveta, nasobne vic do elektromobility smeruje cela Asie v cele s Cinou, USA nejsou o moc pozadu a ac se to nezda tak Indie v tom v soucasnosti dela mnohem vetsi kroky a skoky nez ta nase zatracovana EU, no schvalne, zajedte si do Dilli a zkuseste si tam prihlasit i treba jen 2 roky starej diesel....neuspejete, od roku 2016 tam proste diesel nejen neprihlasite, ale ani neprehlasite
a to ze Cesky pisalek a aut👋autorevue.cz neumi hledat v pravidlech ani Eu je celkem znama vec, protoze jak upozornuje nejakou dobu treba Mercedes, tak s prichodem nove emisni normy ktera je diskutovana pro rok 2035 se nemeni metodika testovani, takze ony nulove emise naprosto v pohode dokazsou splnit u plug-in hybridy, jen proste budou muset zvladat 30 minut testu v laborce a pak znovu plne nabite 30 minut v provozu, k tomu nulovemu limitu se nektere plug-in hybridy MErcedesu ale treba i BMW blizi jiz dnes, vesmes auta co dnes maj ty nesmyslne spotreby do 2-3 litru na 100km podle WLTP jsou prave ty auta, kde bude stacit dat baterku treba o 10kWh kapacitnejsi a ten limit 0 daj, a to mame teprve rok 2021, tedy 14 let do 2035 😒]
EU má nejpřísnější limity CO2. Automobilky mimo EU moc spalováky neumí, tak to teď zkouší "ekologickou" cestou.
Podle mých osobních zkušeností dělají nejlepší spalováky ( na benzín) Japonci.
Ano.
Jen deselovy osobaky je evropska specialita.
Jen deselovy osobaky je evropska specialita.
Nikde jinde nebyly a nejsou, tak přísné limity emisí CO2.
ano nejsou, ale jsou prisnejsi jine slozky emisi
ciste prakticku v Eu dnes plati na CO2 limit 0,5 pro diesel a 1 pro benzin, v Cine 0,7 a je jedno na co auto jezdi, ale podivej se jake limity schvaliali v Cine pro rok 2023,....... 0,2 😒] bez BEV a pluginu by si v Cine od roku 2023 zadna automobilka neskrtla pokud by nedostala vyjimku nebo nezaplatila hooodne mastny pokuty za kazde prodane auto 😉 proto je taky v Cine takovej hlad po sportovnich autech jistych znacek, ceka se v Cine extremni zdrazeni prave aut od nekterych znacek a da se predpokladat ze rok 2022 bude v Cine doslova rekordni hned pro nektere znacky spolehajici na sportovni a luxusni modely, pruser pro nektere majitele pak bude pokud se na ne nedostane s registraci, budou mit auto ktere v roce 2023 jiz registraci nedostane ikdyby podmazali starostu mesta 😒]
v EU od 2025 je planovane snizeni Co2 u dieselu na 0,1 a u benzinu na 0,3, coz bude porad vic nez co jiz schvalili v Cine, respektive prumerem to bude stejne, ale dieselu se tam moc v osobakach neproda
ciste prakticku v Eu dnes plati na CO2 limit 0,5 pro diesel a 1 pro benzin, v Cine 0,7 a je jedno na co auto jezdi, ale podivej se jake limity schvaliali v Cine pro rok 2023,....... 0,2 😒] bez BEV a pluginu by si v Cine od roku 2023 zadna automobilka neskrtla pokud by nedostala vyjimku nebo nezaplatila hooodne mastny pokuty za kazde prodane auto 😉 proto je taky v Cine takovej hlad po sportovnich autech jistych znacek, ceka se v Cine extremni zdrazeni prave aut od nekterych znacek a da se predpokladat ze rok 2022 bude v Cine doslova rekordni hned pro nektere znacky spolehajici na sportovni a luxusni modely, pruser pro nektere majitele pak bude pokud se na ne nedostane s registraci, budou mit auto ktere v roce 2023 jiz registraci nedostane ikdyby podmazali starostu mesta 😒]
v EU od 2025 je planovane snizeni Co2 u dieselu na 0,1 a u benzinu na 0,3, coz bude porad vic nez co jiz schvalili v Cine, respektive prumerem to bude stejne, ale dieselu se tam moc v osobakach neproda
Vodík je slepá ulička, bez ohľadu na spôsob získavania energie z neho. 3xN:Neekonomický, neekologický, nebezpečný.
Myslim, ze nebezpeci je zvladnutelne.
Ekologie je pri 3x vetsi energeticke narocnosti provozu sporna. Ale pri vyuziti "zelene" energie pro vyrobu vodiku (a samozrejme pouziti palivovych clanku, ne spalovacich motoru...) OK.
Ekonomicnost vodiku ve srovnani s ICE nebo BEV neni realna, obzvlast s ohledem na predchozi bod.
Vodik ma smysl jen tam, kde neni mozne (efektivni) pouzit baterky.
Nez vodik, to radeji vymenu baterky.
V tomto pripade totiz vodik pozbyde svou jedinou vyhodu oproti BEV. A sice rychly tankovani.
Ekologie je pri 3x vetsi energeticke narocnosti provozu sporna. Ale pri vyuziti "zelene" energie pro vyrobu vodiku (a samozrejme pouziti palivovych clanku, ne spalovacich motoru...) OK.
Ekonomicnost vodiku ve srovnani s ICE nebo BEV neni realna, obzvlast s ohledem na predchozi bod.
Vodik ma smysl jen tam, kde neni mozne (efektivni) pouzit baterky.
Nez vodik, to radeji vymenu baterky.
V tomto pripade totiz vodik pozbyde svou jedinou vyhodu oproti BEV. A sice rychly tankovani.
Nebezpečenstvo sa zvládnuť dá - ale vždy bude väčšie v porovnaní s klasickými fosílnymi palivami, CNG aj LPG, nehovoriac o baterkách.
Zvýšenie bezpečnosti znamená ďalšie zvýšenie ceny pre koncového užívateľa - jak vodíka samotného, tak techniky v aute aj na čerpacích staniciach. Čiže naďalej značne nepriechodné.
So všetkým ostatným súhlas bez výhrad.
Zvýšenie bezpečnosti znamená ďalšie zvýšenie ceny pre koncového užívateľa - jak vodíka samotného, tak techniky v aute aj na čerpacích staniciach. Čiže naďalej značne nepriechodné.
So všetkým ostatným súhlas bez výhrad.