Do české premiéry Škody Fabia pro veřejnost zbývá ještě pár dnů, přesto už si nyní můžete novou Fabii důkladně prohlédnout mimo studio a za denního světla ve velké galerii a na nových videích.
Docela mě poslední dobou překvapuje, jak prokoukla Dacie Sandero. Jezdí jich tady v okolí asi pět kousků a z ošklivého kačátka je skoroprémiovéskoroPolo :D .
Tady (viz zdroj) píšou, že Sandero je postavené na platformě současného Clia. Já tedy s žádným Renaultem nejel asi dvacet let, ale Ozz Clio docela chválí :D
Zdroj: https://www.whatcar.com/…hback/review/n55
Nelíbí se mi jen přílišná dominance mnohotvaré masky, jinak super. Není to žádné hmyzí čtyřočko, tablet je vystrčený z palubky kulturním způsobem, základní tlačítka jsou zachována. Designový Kabaňův škodovkový jazyk zůstává zachován, jen zbavený těch násilných trojúhelníků. Interiér je bez připomínek. V dnešní době velmi povedené auto.
Pod tabletem je vidět prošívání. Katastrofa ve zpracování... Když ještě vemu v potaz, že tohle je hypersuper kousek pro focení, tak zákazník horko těžko dostane lepší kvalitu.
I když vím, že nikdy VW nedovolí Škodovku udělat lepší, než je mateřské Polo, tak je rozhodně z koncernové trojky nejpovedenější, určitě to nebude špatné auto a brzy jich budou plné ulice, tedy zde, v ČR, Evropsky pak svedenerovný boj s výborným a povedeným Cliem, slušným hybridním Yarisem, který dorostl do dospělého B segmentového auta, nudným Polem a krásnou 208 s idiotským icockpitem/Corsou, tzn ošklivější a konvenčnější verzí 208.
Musím říct, že takhle z fotek BraVWo Škoda, na první dojem to vypadá dobře.
Taky si myslim !:D Jinak jsem letmo koukal na evropske prodeje a Bsegment tam figuruje v drtive vetsine pripadu, takze z kompaktni Golfclasse Evropy se stava subkomopaktni. Nevreim, ze se Fabia prosadi do top 10, ale stredo Evropsky uspesna bude.
To je pravda, ale západ ty Bčkové modely kupuje tak nějak pořád ve velkém, spíše to vypadá, že místo dvou dominantních modelů se prodeje dělí mezi více značek. Polo spadlo, vytáhl se Yaris a kupodivu Corsa (tedy k mému údivu).
:-[] V Bsegmentu fandím našemu společnému kamarádovi z Francie! :D
Festa bohužel Evropany nebere, ale co jsme nedávno s Emelem řešili ceny, tak STline s 92kw EB se dá za 410 a to není vůbec špatné.. konečně... Ford a jeho cenový jemnocit! :D
Myslím, že před koronou ta nová generace Evropsky byla v top 10, ale u nás se skoro neprodávala. Možná teď kupují auta více firmy a ty berou evropská auta , kdo ví... prostě se jí nedaří, přitom objektivně je to fakt dobře jezdící auto.
nj, problem je v dizajne a cene, nas region neoslovi, ani sa nedivim jukni sa na fabku, alebo sandero :-) Paradoxne tomu asi uskodilo aj to vyňále, ked to prislo do novej Fiesty ceny boli este astronomickejsie a asi kazdemu doslo pri pohladne vyňále, ze Fordu uplne hráblo a Fiesta je brutalne predrazena
"Z relativně velkého cenového rozdílu 52.000 Kč je jasné, že volba automatické převodovky není otázkou ekonomickou, ale otázkou pohodlí, popřípadě snížených nároků na řidiče."
To mne uráží ! :D:D
Jinak tedy mne těší, že jezdili za více s menším motorem, než já :D
Ta jejich strategie byla směšná, Ka+ pro socky a pro prémiový lid prémiové Vyňále s technikou předchůdce. Ka+ potichu odešlo, Vyňále nevím jestli existuje, ale důvod koupě Fiesty mimo ST se hledá těžko.
Takže vlastně pořad stoji Fiesta vicemeně stejně. Prostě uplně normalni ničim nevyčnivajici ceny. Takže nechapu tyhle řeči.
A Fiesta je s přehledem nejlepši B, žadny konkurent se mu nepřibližuje komplexnim jiznim projevem.
ide o cielkovku, uz to tu zaznelo, nepredava sa najviac to co je najlepsie a uz vobec to neplati pre jazdne vlastnosti v tejto triede... proste ak ma niekto na auto 350-450tis vybera si podla velkosti, dizajnu, pripadne si niekto dokaze vybrat motor a prevodovku thats all.
Nejakych petrolheadov co kupuju 2-3 auto do rodiny fiestu nevzkriesi a dizajnom si to moc neulahcili, tebe sa lubi, ale si skor v mensine
A jak si na tu menšinu přišel ?
A proč se řeši nějake prodeje ? Co to vypovida o samotnem produktu.
Nic, ale vubec nic a to co se prodava vice neni automaticky lepši a naopak.
v zmysle, ze si na nu nevzpomenul Ozz ked sa bavil o najpredavanejsich a v zmysle toho, ze je podla teba dobre, ze ford malo predava ? moze ta hriat, ze je to mozno najlepsie jazdiace auto v segmente, ale tymto skor skonci, nez by to v dalsej generacii ford este vylepsil, pretoze to zakaznici ocenili
Nejlepší zástpce B segmentu je podle mne Clio a řeknu ti hned proč to není Fiesta.
Fiesta Clio
Dobrý podvozek, tuhý, ale komfortní ANO ANO
Dobře zatáčí ANO ANO
Kvalitní interiér ANO ANO
Paleta motorů 2 verze + ST 4 verze,4válec,
Hybrid NE ANO
Clio je pak levnější, to, co stojí EB 1.0 je Clio s TCe140
Nejlepší v čem? V prostornosti fakt ne, v cenách taky ne, nabídka motorizací průměr. Že to podle tvého názoru jezdí nejlíp ve třídě? Aha no, tak to jí moc nepomohlo.
Jízdně je fiesta pořád nejlepší. I minulá generace jezdila lépe než pětkové Clio. Řízení, řazení, podvozek. Vše je to dokonale sladěné. V tomhle se Clio nechytá. Vím to měli jsme ji před cliem.
Myslíš, že je aktuálně nejlepší Bsegmentem? Rozdíly nebudou velké, ale tak nějak i v kontextu cen a všeho mi to jako nej nepříde, viz výše. Myslím, že tím je aktuálně Clio a uvidíme, jak dopadne ta Fabie.
Spíš jen myslím. Co jsem tak viděl zahraniční testy atp. Já bych si ho nekoupil. Ale myslím že celkově bude nejvšestranější. Můj favorit je fiesta. Pak asi to clio
Pravda, že v 7 z 10ti českých mozků svede tato Fóbie rovnocenný boj s Toyotou Yaris. Dyť je to jenom nějaká Toyota z Číny. Naproti tomu Phobos a Deimos, to je KONCERN.
Yaris a Fabie si lidi kupují z jiného důvodu, tedy tady.
Yaris není krasavec na první pohled, Fabie ano a i když dorostl i prostorem, pořád je to z mého pohledu auto spíše pro 2 lidi do města ( i díky tomu, že má léty prověřený hybridní systém), kdežto Fabie mnohdy plní funkci menšího rodinného wágenu, hlavně až příjde jako kombík.
Konkurentem Fabie je spíše Clio, Corsa, Fiesta či 208, Polo je v ČR drahé.
Ano, psal, protože si myslím, že čech, který uvažuje o Fabii, která se kupuje z výše uvedených jiných důvodů, než Yaris, nebude přemýšlet o Yarisu ve většině případů.. spíše o ojeté Oktávce...
Zrovna Yaris moc nemusím, to je fakt. Ale aspoň nějak mluví, hele tady jsem já, Yaris. Jenže tahle krabice neříká vůbec nic. Neurazí, nepohorší, nepromluví, prostě nic.
To sice ano, ale problém Yarisu je hlavně jeho extrémní tvarová komplikovanost a nevkusná designová přezdobenost. V očích Evropana je prostě na designu nového Yarise všechno úplně špatně... :-(:no: Když se pak kouknu na novou Fábku, je to úplný designový elixír blaha! :-):yes:
Fabia vyzera dobre, bude to trhak tym som si isty. Dostala vse co jej chybalo az na motory,.. ale s tym sa vezu vsetci.
Yaris sa mne osobne paci, precital som jeho japonsky komixovy odkaz, fantasy, trochu tej milej agresie a v spravnej farbe ma bavi. Zrovnavat dizajnovo nezrovnatelne nemusi byt debakel ani pre jedneho, zalezi od toho kto sa pozera.
Kvalitny dizajn maju obaja to si dovolim napisat ;-)
Osobně ty motory jsou pro mě zásadní proti. Onen 1,0 MPI jako motor pro seniory je už fakt dost slabý a naopak 1,0 TSI jako řešení pro rodinu není nic moc.
Když pominu podivný přístup Hyundaie v ČR, tak bych asi volil raději větší i30, což je stále malé auto za stejné prachy, ale větší. Důchodcovský a pravděpodobně dlouholetý 1,5 DPi je výkonnější a nemá přímý vstřik ani DPF, takže i po záruce bych očekával minimální investice. A naopak jako rodinné řešení už nabídne 1,5 T-GDI.
Je to slovíčkaření... ale motor s maximálkou 200+ a stovkou pod 10 v béčkovém segmentu je za mě určitě víc než dostatečný.
Psal jsem to k Yarisu - umím si představit i ježdění s tím atmolitrem, holt se řidič přizpůsobí možnostem auta. Mimo město s více lidma to teda bude znamenat plynutí s proudem včetně kamionů... no tak se člověk hodí do klidu a přijede o pár minut později. Krátká Fabka jako rodinné auto má podle mě jiné větší kompromisy :-)
A co je pro tebe více než dostatečné v B segmentu? Hyu na takové motorizaci končí, mimo N, a v jedničkové Fabii byl obdobný motor benzínový vrchol nabídky, který se téměř neprodával. Dostatečný je pro mě TCe 90 v Cliu.
Pro B je to dostatečně vic nez dost, to souhlasim, pro rodinu v B to je jen dostačující. Zatizi se to 4 lidmi, bagazi a protože to nemá kufr tak rakví, a vesel 80 za kamion, protozw v dnešním provozu to nemá šanci bezpecne předjíždět.
Píšu to zcela jasně. 1,5 DPi pro důchodce a těm, kterým to stačí, a 1,5 T-GDI pro ty, kteří chtějí výkon a logicky i pro větší rodinu, která už něco váží.
Porovnávat 1,0 TSI s 1,5 DPi je fakt mimo...
"Yaris není krasavec na první pohled, Fabie ano..."
Logická úvaha je jediná a to že na kráse v prodeji záleží. To jsi sám napsal. Proto jsem položil řečnickou otázku, kolik zdejších diskutujících si Fabii pořídí.
Dobře, myslím, že se lidem Fabie líbí, jak těm co ji kupují, tak ji tak dokážou objektivně ohodnotit i zdejší diskutéři, kteří si ji třeba nekoupí, lepší ?
Když jde o cenu tak jsou dost podobné.Jsem vybral Yaris comfort 1.5+style a tech vs Fabia style 1.0tsi 81kw+style obě mají metlu ceny skoro stejný kolem 450.Já bych chtěl fabiu kombi(podle dealera nebude)v 1.5 tak cca 600 to vidím
Mysliš ptat se lidi co maji oko nebo spiš ho tak chtěji mit jak nějaci zabškli duchodci ?
Tzn čim fadnějšim,obstarožnějši a ničim zajimavy tim krasnějši ? :-[]
Přesně jak tahle fabia, ktera ještě ani nevyjela a už je zde designově několik let.
A je to tady! Horkoň, milovník tvarů mrazáku, designu lahodící náročnému oku mongolských pastevců u jejich národního vozu Prius nám tu káže o estetice. :D:D hele, tady nejsi v Ulánbátaru, už to konečně pochop. To velbloudí mléko ti už úplně zhuntovalo mozek člověče
Tak to úplně bez debat. Nechápu, že se můžeš tak vůbec ptát. Vlastnil a řídíl jsem totiž oboje a nedá se to srovnat. Znáš to jak farář dal na dveře kostela ceduli, že plivat na zem v kostele je stejný hřích jako v kostele souložit? A druhý den tam někdo připsal: Zkusil jsem oboje a nedá se to srovnat.
Jak stárnu tak už ani moc neřeším nějakou nadřazenost. Každý má svůj styl a někam mentálně a finančně dosáhne. Bůh to tak chce, s tím nehneš. Ale spíš je mi těch chudáků jakoby líto no.
Odpovím. Každé auto, které má rekuperaci kinetické energie, je vždy lepší, než jakékoli auto bez této technologie. Protože to je ten nejjednodušší způsob, jak ušetřit fosilní paliva.
A víš, že spotřeba není jediný parametr pro drtivou většinu lidí, podle čeho si vybírají své auto a taky většinou moc nesouvisí s tím, jak auto jezdí ?
Možná by pro začátek stačilo si přestat myslet, že máš nejlepší auto na světě a svézt se třeba v tom Superbu či čímkoliv jiným, kupříkladu na dálnici už z principu bude větší auto s větším rozvorem komfortnější..
Nepopírám, že by si mohlo moje pozadí hovět lépe. Chápu, že Prius je menší a tvrdší (díky tomu ale taky drží na silnici jak přibitý). Ono stačí přesednout do 406ky, tam se sedí jak na gauči (ale zase nedotočí každou zatáčku). Měl jsem i "koráb" 605, taky nedržel na silnici, ale krásně pohodlně se v něm sedělo. Superb je pro mě směšné auto. Můžou za to kréténi, kteří po něm slintají a ve své omezenosti ho nazývaji super béčkem. Já to pak při své povaze vztáhnu na každého kdo v tom jede.
Jo, 508 to by snad šlo. Snad se dělá i hybridní. Ale ve skutečnosti bych si zase koupil nový Prius, vždyť on nebude ani o moc dražší, pokud není dokonce levnější.
To ale takovému omezenci jako Horkoň nevysvětlíš, starý prius, starý pežoty a hejtování a nenávist škodovek mu dodává sebevědomí . Tak to snad hovoří za vše :-)
Vidiš :D Není to ironie..... Já si taky dnes připadal lepší, když mne u Bulhara vyzval na drag race Mustang GT (já jel na skůtru :D:D), po pár metrech musel dát nohu z plynu, protože by býval šel do smyku a já ho za 30 metrů na dalším semaforu zase předjel :D
´´jasne´´, ale budme kamoši, trochu tej pozornosti mu doprajeme, aj jeho bavi ked to moze chvilu ironicky hrať na jeho inokedy prirodzenu a neuvedomelu hrubozrnnosť...
no len bacha na bananovu šupku ked budes takto dragovať, aby si nešiel do smyku ty :D:D:D
Blázníš? Mých 12 koní hrábne leda tak na mokru a to už musí být :D Jen mne to potěšilo, že jsem mu stál za to propálit dvě stovky naturalu na těch pár metrů :D Ale jinak je to auto krásný
Jo, ale zase má tu výhodu, že u něj nikdy nevíš, jestli je troll či blázen :D V tomhle je Roman mistr !
Mustang je fajn, ale vadia mi ti pozeri co si tam musia dat otvoreny vyfuk a vsetkych s tym otravovat a terorizovat aby to bol 100x viac mustang... k0k0ti pozersky
Ja myslim, ze u neho vies vzdy co je, iba nalady a prilezitosti sa menia :-)
ta nema na to tak hucat v kazdych otackach ako 5L atmosfera, turbo je vzdy tichsie... za mustangom sa bude lepsie dychat, ale to ti je sumak ked ta to obtazuje v obyvacke
:yes: no v městě dám ročně tak 2procenta km tak si nebudu kupovat o 100tisíc dražší hybrid v kterým je baterka navíc a ta v městě do konce životnosti taky nevydrží.
TSD to už zkouseli a mimo město a hlavně na dálnici to hybrid totálně projel proti klasice(myslím že Toyotí 2.0hybr vs 1.5tsi) a samozřejmě v městě dostalo tsi na budku
Fakt? Když pojedeš plynule, řekněme v prázdném městě, kde nebudeš muset brzdit ani zrychlovat, tak hybrid nebude mít výhodu oproti ICE? Tak to je vtip dne :-[]:-[]:-[]
A bude?
Oprav mě jestli se pletu... výhoda hybridu spočívá ve dvou věcech:
a) místo brzdění může rekuperovat
b) stačí mu menší výkon spalováku na stejnou dynamiku (a slabší motory jsou úspornější)
Kdybys ale postavil třeba Yaris 1.5 CVT a 1.5 hybrid na Jižní spojku a nastavil tempomat na 80, tak pojedou +- za stejně, ne?
Jasně, když se pohybujes výhradně jen rovně po rovině bez překážek stálou rychlosti 80 km/h tak se můžeš spolehnout že se výhoda hybridů smaže. Něco podobného už vymyslel geniální zemědělec Clarkson.
Sluší se dodat, že musíš opravdu jen jet 80km/h. Musíš naskočit a vyskočit do/z jedoucího auta. Jinak to neplatí.
Nesmaze. V 80 tempomat ti s yarisem hybridem pojedu mezi 2.9 a 3.3. Vyzkoušeno. Tohle zvladne nehybrid? Který? V téhle rychlosti se i s corollou 2.0HSD dostanu na 3.4 za ideálnějších podminek.
Tak mne napadá, máš vůbec priuse, kdyz tohle napíšeš? Už si nepamatuji jeho spotřebu, ale nemyslím si, ze 3.gen měla problém se spotřebou v téhle rychlosti.
Jako abych tady já dělal advokáta čmoudu, to je trošku perverzní.
Nechápu, proč se se mnou přeš o marginální nesmysly.
jestli se ti zdají tyto hodnoty hodně odlišné od tebou uvedených tak OK. https://www.youtube.com/watch?…
Já osobně nemám nikde možnost si objektivně změřit spotřebu při 80ce na rovině rovně a bez překážek. A taky nemám možnost opakovatelně to měřit z důvodu nabíjení a vybíjení různě vybité baterie. Klidně ti kousek pojedu za 0, protože na elektriku a klidně ti pojedu za 7, protože nabíjení. A kde je pravda? Jak to objektivně změříš?
A proč se se mnou hádáš o blbostech, zatímco cílem bylo podpořit tě v argumentaci s nesmysly, které blábolí Michal220?
no vidím tam cca o litr výš než hybridní yaris. to máš nějakých cca 25-30% vyšší spotřebu.
No, když to někoho zajímá, tak si na to čas a místo najde vždy. Na úroveň nabití baterky nehledím, protože tu neovlivníš. Takže prostě dám tempomat na 80 ( nebo jakoukoli jinou rychlostí ), projedu tu jednu trasu tam a zpět. Za pár dní zopakuju a výsledek je na světě.
Já se s tebou nehádám, jen mi přišlo nesmyslné tvrzení, že v 80 je spotřeba hybridu stejná jako ICE. U těch malých hybridů se to láme kolem cca 100 ve prospšch nafty a cca 130 ve prospěch benzinu. U těch větších je to posunuté cca 110-120 nafta a 140-150 benzín.
I ta Camry při tempomatu na 80 jede za nějaký 3,2-3,4.
Myslím si, že to opravdu správně mimo laboratoř změřit prostě nejde. Na tom nabití baterky fakt záleží. Pro mě je důležité to, že když jedu 180km tam a zpět k rodičům, po silnicích 1.-3. třídy, z Jizerek na Vysočinu přes nížinu na Pardubicku, tak mám 3,7 l/100km. Ve všech ostatních režimech jsem na tom hůř. Ve městě i na dálnici. Ale ne tak špatně, jak to tady někteří magoři prezentují. A když to samé udělám Peugeotem 406 1.8i 16v tak jsem namísto 3,7l na 7,8l na 100. Nesnáším nikoho, kdo píše, že pro jeho použití vyjde benzínový čmoud k nerozeznání s hybridem. Takové použití prostě reálně neexistuje. Proto jsem mu psal o tom, že by musel jet 80 a naskočit a vyskočit za jízdy.
To víš, že existuje. Na dálnici, když jezdíš 130 a víc, se rozdíl smazává a nevyrovná investici do nového auta. Akorát nemůžeš srovnávat Prius a čtvrt století starou 406.
Ok, kdyz existuje, tka mi řekni něco v B segmentu, co jezdí jezdí průměru za 3.5l 50% město 50% mimo město.
V C segmentu, co jezdí za 4.5 v kombinaci cca 30% město, 30% mimo a 30% dalnice.
Nebo v D segmentu, co jezdí za 5 v kombinaci 20% město 30% mimo a 50% dalnice.
no... ano? Hybrid není perpetuum mobile a při stálé rychlost potřebuje stejně energie jako ICE. Sice rekuperuje, ale tím zase ztrácí rychlost. ICE rekuperuje taky, akorát pouze do 12V aku, a pak přestane nabíjet.
ICE do 12V AKU fakt nerekuperuje. On ho prostě jen dobíjí z ICE, To není totéž, pochop to. Ani ten 100x omílaný nesmysl s dálnicí se nestane pravdou, když ho ještě 1000x znovu někdo zopakuje.
Věř tomu, že ne. Protoze jako hlavní důvod je atkinson, který je efektivnější než otto/Miller. Takze I při stejné zátěži bude v efektivnější oblasti. Yaris hybrid ma účinnost 41%, ve které ho planetovka udrží. Jakou má účinnost benzínový motor v ottove cyklu? Kolem 30%?
Motor 1.2 Turbo D-4T 116 k je vybaven přímým vstřikováním paliva, které minimalizuje ztráty energie a zajistí precizní dávkování benzínu podle jízdních podmínek. Tepelná účinnost tohoto motoru je neobyčejně vysoká a činí celých 36 %. Turbodmychadlo využívá proces recirkulace zplodin ke zlepšení výsledků a efektivity. Inteligentní konstrukce jednotky 1.2 Turbo D-4T 116 k umožňuje ušetřit až 20 % paliva ve srovnání s klasickými motory, aniž by tím utrpěla dynamika.
A vis za kolik jezdi 1.2t a kdy ten atkinson použije? Pochybuju, ze jsi tou 1.2t vůbec kdy jel. Pod 6 litru jsi rád, že se dostanes. Ti nejekonomictejsi jezdi za 5.5 https://www.spritmonitor.de/…435-Corolla.html?…
Oproti corolla hybrid je na nejnižší kolem 3.6
Než něco placnes, zkus si to aspoň někdy projet nebo dohledat info. Zrovna v corolle mám dost srovnání všech motorizaci.
Takové mam nejradši, v životě v tom nejeli, ale jednou o tom četli. To ze nekdo zvladne atkinson u turba neznamená, že to je přínos. U turba je obecně Miller, což hodně pomáhá taky, ale pořád je to o cca 20% nad hybridem.
Atkinson myslíš? No vysada to neni, ale bez elektra máš problémy s výkonem. 1.5 nehybridni je taky dost účinná, to je pravda. Ale pořád má nevýhodu, že se nemuze vypnout v nízké zátěži.
Jo.
To jsme zpět u toho co jsem psal - b) stačí mu menší výkon spalováku na stejnou dynamiku (a slabší motory jsou úspornější)
Tj. pokud je řeč o té laboratorní situaci, kdy bys měl třeba stejný motor s hybridem a bez něj a jel po rovince, tak by spotřeba měla být +- stejná - jasně, je potřeba ještě vyřešit téma převodovky a otáček.
Přesně tak. Přesedl jsem z Mondea do Superba, především kvůli benzínu a i když Škodovka nikdy nebyla mým autem snů, tak nemám pocit, že by můj společenský kredit nějak klesl :D .
Ale už jen to, že i mě lituje majitel Priusu, nad tím bych se měl asi zamyslet ;-) No a pokud mám k autu nějaké výhrady, je mi docela jedno jestli právě stojí v mé garáži.
1 - myslím, že legendární výbava Active by mohla přinést řadu luxusních doplňků z tvrdého plastu a analogových přístorjů, ale nechme se překvapit
2 - Ne, musíš až do vyšší výbavy :-[]
Samozřejmě netuším, ale motoricky to bude standart třídy, HTP, tedy pardon, MPI a pak 1.0 TSI a údajně i 1.5 TSI, což je vlastně super, takový podobný motor má z nekoncernové konkurence jen Clio mimo ostrých verzí.
Objevil jsem to minulý týden. Mínus u Clia je, že zkrouhli TCE100 na TCE90, ale přibyl slušný hybrid a tento motor s MT... Nevím kolik bude stát Fabie, ale zatím za 420 je to dost dobrá nabídka v B segmentu.
Ano jezdí to slušně a interiér je ta ty prachy super. Škoda převodovky ta je nic moc. Mě ještě vadí zbrklé a předčasné zásahy ESC ale já jsem extrém 😂😂😂
Tak ta převodovka mi přišla hodně slušná, předtím jsem zkoušel Megana 4 před Faceliftem s 140TCE a ten měl gumovější dráhy, tady byla o dost přesnější i když jsou jistě lepší v mainstremu.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vlastne se mi to libi.
Renault sa manual nikdy nenauci, dokazal sa dostat do pouzitelnej urovne aby ta to vyslovene nestvalo a lepsie to uz nebude kedze manual to ma zratane. :-(
Cliem jsem jel před 2 týdny, vypadá povedeně. Základní výbava Zen, co mi vadilo byla zpátečka. Holt francouzi to mají jinak. Nevíte proč se snížil výkon ze 74 na 67Kw?
Tak to čumím, Renault, ktorý osekáva motorizácie, zrazu dá do Clia 103 kW s manuálom? Super. Za mňa v podstate jediná prijateľná motorizácia, keď ten fúkaný jednoliter osekali na 90 koní, to už je dosť slabé, ostatne potvrdzuje to aj stovka za 12,2s (o atmolitri sa ani nebudeme baviť, to je paródia na motor, stovka za 17,1s, to i najslabšia Felicia so 40 kW bola na tom o triedu lepšie).
A ten 1,33T s manuálom je konkurenčná výhoda proti ostatným, ktorí majú s (naj)silnejšími motormi vždy automat (viď práve Fabia).
A proto mám Renault rád.. je divnej, jinej ,ale občas dokáže překvapit i mile, nejen tím, že se ti rozsvítí vánoční stromeček na palubce... ještě tak to Clio překopat v Dieppe a lepím novej plakát! :D
Ja nie som taký nadšenec Renaultu, preto ich kolotoče v názoroch a ponuke motorov sledujem trochu kritickejšie. Ale uznávam, že Clio je jedno z najlepších áut segmentu a ak majú silný benzín s manuálom, rozhodne chválim. Reálne ale jediné auto, ktoré ma od Renaultu zaujímalo, bol Megane RS. Ten na dlhú dobu zmizol z ponuky a keď sa teraz konečne vrátil, tak s takou cenovkou, že sa stal irelevantným (z najlacnejšieho hotheču na trhu sa stal jeden z najdrahších, na úrovni bavoráku 128ti).
Ale 128ti je jalová... https://www.youtube.com/watch?…
Potom to este testoval Čabák s tym šampónom a to bola fraska, ale tak mlady, neskuseny no... Hrubisovi by som veril, pretoze je velmi BMW pozitivny.
Že to má volant v základu vím určitě. Ovšem cena tohoto skvostu, opravdu lidová není. Na sauto jsou kousky, které jsou přes 400 000, na naše poměry je to podle mě dost. Nová příď škodovek se mi moc nelíbí, ale počkám si až ji uvidím osobně. Scala, Octavia ani Kodiaq mi nesedí, takže Fabia bude další v řadě.
Slušný motory má Yaris - 1.0 atmo jako fakt základ, pak 1.5 atmo jako zlatý střed, případně s CVT do města... hybrid pro toho, komu nevadí dát za auto řádově 500... a GR pro mě ;-)
Pro tebe, který v tom vidíš "plnohodnotné" auto, asi k ničemu je. Pro zákazníky, co v tom vidí druhý auto do rodiny na trasy v průměrné délce do 5km, to klidně může stačit.
PS: tady má proti Toyotě (i koncernu i dalším) výhodu Hyundai se svou 1.2i 62kW.
Tu I20 jsem viděl naživo jen jednou a zvenku vypadá stejně blbě jak na fotkách.Motor může být dobrý ale než i20 to už fakt radši Daciu a doufat že nebude někdy crash test. Emel na co příplácet za parkovací senzory když jsou plastové nárazníky-těch 17tisic radši přidám jiné blbosti a aspoň to nebude pípat
i20 - předek se mi fakt líbí, je to čistý elegantní, ne na sílu agresivní.
O zadku bohužel platí spíš opak, tam to přirozené elegance moc nepobralo... ale uměl bych s tím žít.
Já bych u městskýho auta kameru a/nebo senzory chtěl. Ale mám představu, že senzory by měly stát třeba dva litry a kamera třeba čtyři... což jsme pořád na dvojnásobku toho, co taková elektronika běžně stojí. Dát za komplet senzory 17t na autě za 350 je ale úlet, pak si raději nechám zajít chuť.
No motor je jednoduchej - 1.0TSI. 1.5TSI s DSG už je v rámci třídy overkill. Protivnej je 5MT k té 70kW verzi.
Za 330 je Ambition - 6 airbagů, LED světlomety + mlhovky, centrál, klima.
Klasicky je "zlatá střední" Ambition+ - tempomat, kožený multifunkční volant, vyhřívané sedačky
Za 1000 tam je 50l nádrž, to je fajn. Zadní senzory za 9200 nebo všechny za 17200 je naopak drahota a už je pak asi lepší vzít Style.
a ted si vem, ze bys moh volit trihrnek 1.0tsi 81kW s DSG za cca 400 a za tu samou cenu ctyrhrnek 1.5tsi v manualu.
jaka by asi byla volba ??
pritom automat ma vetsi opodstatneni ve slapsim motore, nez v silnejsim motore
Ad posledná veta: prečo si to myslíš? Ja moc nesúhlasím. Poznajúc 7st. suchú DSG, ktorá sa k týmto slabším motorom dáva, tá je nastavená brutálne ekologicky a motor totálne podtáča, kľudne pri mestskej 60ke jazdí na 7čke, trojvalec duní a vibruje, nemá na to výkon a hlavne krútiak, aby dokázal fungovať pri 1400 otáčkach. Jediné riešenie je jazdiť v Sporte, ale to je tiež niekedy nepríjemné a nevhodné, alebo radiť ručne, čo zase stráca automat jaksi zmysel. Takže ak DSG, tak skôr k motoru s väčším krútiakom, ktorému to podtáčanie tak nevadí ako litrovému trojvalcu.
ten trihrnek 81kW ma 200Nm az od 2tis ot a jen do 3tis ot.
ta 1.5tsi ma 250Nm od 1.5tis do 3.5tis ot
trihrnek ma maximum 110k v 5.5tis ot, takovy vykon ma 1.5 uz v 3.7 tis ot
ta 1.5 ma mnohem sirsi vyuzitelny spektrum otacek pri beznym jezdeni nez ta silnejsi 1.0, takze nemusis zdaleka tak casto radit a pro toho kdo neumi nebo nerad radi ma vetsi smysl automat v tom trihrnku ..
Principiálne máš pravdu, že práve slabší motor potrebuje/ocení viac prevodov, aby sa jeho slabší výkon a krútiak lepšie využili, teda v zmysle viac prevodov - lepšie trafenie sa do vhodných otáčok. Len to je problém tej DSG, darmo má 7 stupňov, keď v princípe pracuje tak, že hneď tam šupne čo najvyšší kvalt a tam, kde by som ja šiel na 4ke, DSG dá 7čku. Sport režim to rieši len čiastočne, keď namiesto 7čky v Déčku dá 5ku, ale ja by som dal 4ku. Takže tam aj tak musíš radiť ručne a to ten automat postráda zmysel.
Preto píšem, že vhodnejší pre DSG je motor 1,5, ktorý tú 7čku na 60ke skôr utiahne, ako jednoliter.
je to trochu zlozitejsie, vseobecne plati, ze pokial ide o ten isty objem tak vykonnejsia verzia ma prudsi narast a neskorsi nabeh krutiaku za cenu jeho vydrze do vyssich otaciek a tie podladene verzie mavaju krutiak plynulejsi a od nizsich otaciek s tym, ze skorej umrie... to plati aj pre nizkotlake turba, tomu sedi aj sprevodovanie aj manualov, slabsie verzie mavali casto dlhsie prevody kvoli tomu, ze s tym plynulejsim nabehom krutiaku to dokazali ustat lepsie
s DSG je to ako pises, jemu je to jedno, ciel je tam dat co najnizsi prevod nehladiac na to ci to je zdrave, prijemne, vhodne ... takze ho vlastne nechces
v novej octavii s 2.0 tdi ten 6kvalt nestoji za vela, celkom ma to prekvapilo...
No to je věc toho, že má koncern stupidně nastavenou ŘJ a nezohledňuje tříválec. To samé jsem zažil s Focusem. Každopádně by 1.5 TSI byla s manuálem příjemná, víc než 1.0 TSI, které by slušný automat pasoval víc.
Az na tie bocne vyduchy ktore sa snazia nasilu dominovat celej palubovke a volant s amputovanym jednym ramenom to vyzera celkom dobre. Pravda, uvidime ake to bude v nizsej vybave, a hlavne ake budu ceny...
Se slabším motorem 1,0 TSI a příplatkem za paket Ambition plus (tempomat, středová opěrka, výdechy klimatizace vzadu, vyhřívaná sedadla) je cena 360 tis. to je velice konkurenceschopné. :yes:
..až se po takových fotkách vydá potenciální kupec do Škodasalónu a zjistí, jak vypadá dostupná výbava! Že ti boleslavští šmudlové neukážou i průměrnou verzi? A který imbecil by si dal dobrovolně otevírací střechu, neznám větší píchovinu než toto! Měl jsem to jedenkrát a stačilo -nafurt!
Naprostý souhlas s tebou. Nechápu proč rvou všude panoramatickou střechu nebo aspoň střešní okno, když máš klimu. Panorama navíc hezky vrže. Asi toho mají moc na skladě. Až budou novinářské auta na test s cenou, to nám budou padat čelisti z těch cenovek. :-) Ségře se líbí ta oranžová Phoenix, ale cena za ni 18 600 už teda moc ne. Sedla si ke konfigurátoru a od základní ceny se velice rychle vzdálila. Je to radost v dnešní době vybírat auto srdcem a neřešit cenu. Fotky v galerii jsou hezké, když člověk neví co to potom bude stát . :-)
Vzhledem k tomu, že má omezený rozpočet, tak někde škrtat opravdu musí. Pokud máš k dispozici např. 350 000 tak asi těžko koupíš auto za 500 000. Ona omezený rozpočet bohužel má. Fabie na obrázku by se jí líbila. Taky se jí líbí SUV :-) , ale to aby si našla sponzora. Co si nakonec vybere jsem sám zvědavý.
Ambiente+pkt ambiente+1.0tsi 70kw+oranžová Phoenix ca 390 -7procent z ceny no víc sleva nebude
a nebo počkat rok či na skladovky či předváděcí kusy.Jeste Renault clio je o něco levnější a má podobnou barvu
Protoze to je funkční a komfortní doplněk? Proč pouštět klimu, kdyz můžu otevřít střechu. Člověk může nastydnout i jindy než v autě, kdyz každou chvíli jezdi krátké trasy.
Panorama je super pro decka. Vrzání jsem si nevšiml ani u te větší, kterou mám nyní. Spis to možná bude o tom, kupovat u výrobce, který nekašle na kvalitu.
jako o prvoaute pro svoje prvo, druho a tretirozeny ditko by byla ta s 1.5tsi, ale v manualu.
takze smula.
a myslim, ze i spoustu singlu nebo duchodcu kterym staci maly auto a chteji mit aspon malou vykonovou rezervu by zvolila verzi v manualu o 50tis levnejsi nez v automatu, a jako bonus s levnejsim servisem.
manazeeri skoda auto to ale vidi jinak
Manuál už dnes chce jenom Arese. Bohužel na vlastní kostru už dneska vidím, jak automat dokáže pomoct když tě bolest třeba kloubu omezuje. A čím dál tím víc se bude hodit pokročilý asistent řízení.
manual chtej dnes staromilci jako ja co maj stale jeste radost z rizeni a chtej mit ovladani auta co nejvic pod vlastni kontrolou.
az nebudu slyset a bude me bolet palec na levy noze a pravou ruku neohnu, tak po manualu touzit asi nebudu, ale snad mam jeste nejaky cas ...
Jenže jsou auta, kde řadit chceš, protože je to zábava a pak auta, kde řadit musíš a osobně mne nenapadá žádná aktuální Škodovka, kde by řazení byla zábava.
Jenže jsou auta, kde řadit chceš, protože je to zábava a pak auta, kde řadit musíš a osobně mne nenapadá žádná aktuální Škodovka, kde by řazení byla zábava.
ja rad radim v kazdym pojezdu ke kterymu se dostanu.
parkrat za rok se projedu v nakladacku i vetsi dodavce a vzdycky mi to prijde jako zabava a radost, kdyz se mi tam ten kvalt podari nasunout. co taky mam v ty krabici celou tu dobu delat, tak aspon obcas zakvedluju
Mne po městě naprosto vyhovuje, až na spotřebu, ale musí být s větším motorem :) A když chceš jet svižně, musíš používat sekvenci, samozřejmě tady mají dvouspojky a moderní automaty navrch, ale o tom to není, líbí se mi ta plynulost a klidná jízda.
Pokud tu Mikesus adoruje hybridní rozjezdy na semaforech, tak já můžu říct, při rozjezdu s tímhle jsem si mohl zchrupnout. Spotřebu jsem naštěstí nekontroloval. A při svižné jízdě si neuměl vybrat stupeň, ale je pravda, že se silnějším motorem to nejspíš bude lepší.
To jsem napsal kde, že když mě bolí kloub tak ty musíš taky chtít automat? Kup si převodovku podle svých kloubů, máme svobodu. Já mám manuál, planetový převod a uvažuju ještě o EV k tomu. Proč nemít třeba 5 aut, každé úplně jiné?
No tak odvážny by som v tvrdeniach nebol, 1,5TSI mal už Seat Ibiza a prečítaj si dobové testy, žiadny HH sa nikde nespomínal, naopak medzi riadkami sa vinie myšlienka, že od 150 koní sa čakalo viac, ale je to len výkonnejšie bežné auto bez akýchkoľvek HH ambícií.
SSS bol hot nie kvôli výkonu, ale napriek nemu, keď auto bolo robené ako ostré vo všetkých ohľadoch, od podvozka cez riadenie a radenie, hlavne ale bodovalo nízkou hmotnosťou, preto aj s tými 103 kW dokázalo poskytnúť solídnu dynamiku (a viac než papierovú hlavne pocitovú. U Fabie 1,5TSI to bude tipujem presne naopak, papierová dynamika predčí pocitovú.
Nejak sa zabudlo, ze to bude len s DSG... keby to malo manual, nejaka verzia Sport s preladenym podvozkom by nemusela byt od veci vo forme mensieho GT alebo warmH. S DSG na to rezignuju.
To máš pravdu a pri DSG by som do chiptuningu nešiel, motor by to zrejme zvládol (ako píše topten, je dosť podladený a znesie určite viac), ale o DSG by som sa bál, cez 300 Nm by už na ňu bolo asi veľa.
Takto riešením zostáva len Scala, ktorá ten 1,5TSI má aj s manuálom.
je to patricne vidiet na majiteloch, s najsilnejsim benalom to uz musi byt masakr, tak ti potom skalka vysi na narazniku az kym tam nedas 2ku a za znackou...
Však já taky napsal jen to, že s výkonem 110kW nakukujeme do hot segmentu... nic jiného. Pokud by to mělo být "jen výkonnější auto bez jakýchkoli ambicí"... tak tuhle roli podle mě musí v béčkovém autě zastat i ten 81kW litr.
tech 150 koni ve fabce bude spis na pohodu nez na nejaky divoceni, zadny casty razeni kdyz to ma 250Nm od 1500ot, proste pohodicka.
taky se to projevi na zivotnosti kdyz na to nemusis zas tak spakat
Súhlas, píšem to vyššie. Na druhej strane pri tomto len mierne prepĺňanom motore vidím istý potenciál na poladenie, ak by som chcel silou mocou z Fabie 1,5 spraviť niečo rýchlejšie, tak tam dám povedzme Racechip na 142 kW/194k za 500 eur, https://www.racechip.com/…110kw-250nm.html plus lepšie brzdy. Ale nemyslím, že práve Fabia je auto, ktoré by niekto takto tunil.
verim, ze 1.5 ma v sobe slusnej potencial na poladeni
kdyz vezmes, ze stredne vykonnej dvoulitr ma 180kW, tak tomu odpovida 135kW u 1.5, pritom ten dvoulitr umi v serii jeste o dalsich 30-50kW vic podle to jak to ve fabrice naladej ..
tech 110kW u 1.5 je litrove jen o neco malicko vic nez u podladenyho 2.0 140kW.
ta 1.5 je vpodstate tuctovej podladenej motor s rozumnou spotrebou, kterej na bezny jezdeni do nizsi stredni vpohode staci vetsine lidi
pred 20 lety 1.8t 150k v O1 byla na nasich silnici skoro raketa.
Ono záleží, jak moc hezky půjde do otáček, prý už se to zlepšilo, ale když jsem jel naposledy s 1.5TSI v Karoqu (cca dva roky nazpět), tak to jelo jako diesel, takže nuda :/
200Nm při 2000 je taky pohodička, jedině může být problém s reakcí na plyn vyloženě při rozjezdech... a řešila se dlouhá jednička / zpátečka... tak uvidíme, co u F4.
Životnost - 1.0TSI má zatím dobrou pověst, v těch normálních nájezdech typu 150tkm se nic nesype, potom... potom asi taky ne, ale to toho tvého důchodce až tak trápit nemusí.
O životnosť by som sa tiež nebál, žiadne zvesti o vadách nie sú a to už je na trhu celkom dlho. Viac by som videl problém v tom rozjazde a sprevodovaní. DSG som riešil vyššie, ale aj s manuálom to bude zrejme citlivé na plyn, plynulý rozjazd a citlivú nohu na spojke. Proste kým sa nafúkne turbo, stále to je len litrový trojvalec a nad voľnobehom je ten krútiak malý.
Každopádne 81 kW TSI s manuálom (6°) považujem za najideálnejšiu voľbu pre Fabiu (z môjho pohľadu i jedinú).
Tak zase si to automaticky dávkuje plyn podle potřeby, žádné drama to není a F4 by měla mít zkrácené převody. Spíš jde o to, že je to ve městě takové skákavé.
110 kW a 250 Nm na auto o hmotnosti 1150 až 1200 kg? To už mi přijde docela dost slušné. Dynamika v přímce je dle oficálních údajů stejná jako měla první Octavia RS a lepší než měl první Focus ST.
Tak ja som už Fabiu videl naživo, síce len zvonka, ale nejakú predstavu som si spravil. Ako som očakával, tie výrazné hrany z promo fotiek v reále zanikajú a auto pôsobí menej výrazne, ale to je akosi univerzálne pravidlo. každopádne je to tvarovo a proporčne vyvážený subkompakt, vyváženejší ako tvarovo inak blízka Scala (ktorá má trošku jazvečíkovitý tvar). Hodne pomáha výrazná oranžová farba (nenadarmo ju v nej promujú), v striebornej to už bolo o dosť fádnejšie a tam bol ten pocit v štýle: hmmmm, Škoda, poďme ďalej. Proste neurazí, nič dizajnovo nepokašľala, ale ani neočarí vizuálne tak, ako P208 a spol. Teda vlastne zadanie splnené. Opakujem, chce to oranžovú metlu, aby auto zaujalo a ideálne aj väčšie disky.
Interiér som nevidel, tak neviem hodnotiť, ale čítal som už prvé dojmy na Autoexpresse a tam píšu v tom zmysle, že nenechajte sa pomýliť, že by interiér bol nejak prémiový, látka na palubovke ide len potiaľ aby odlákala pozornosť od tvrdých šedých plastov všade inde.
Každopádne jazdu vcelku chvália, vraj jasné zlepšenie oproti predchodcovi a dá sa v nej spraviť aj dlhá jazda.
Takže za mňa mission accomplished, Škoda spravila presne to, čo sa od Fabie čakalo a zlepšila ju po všetkých smeroch (a zároveň čakať viac od auta B segmentu so znakom Škoda je nereálne).
Tož ano, lze souhlasit s tím, že nová Fabia se docela povedla a že to bude mít v B segmentu těžké, neb konkurenční boj v této třídě jest vskutku nemalý. Ovšem jest nutno připomenouti, že Škoda, co se Fabie týče, by měla míti ještě ono pověstné eso v rukávu. A troufám si tvrdit, že nemalé. Dejme si tedy malou soutěž - kdo první toto eso odhalí?
:-D
Don bude asi myslet kombík. Já osobně s ním instinktivně souhlasím, za relativně málo peněz je podstatně větší kus auta... akorát si musí vyboxovat svoje místo proti těm Tipům a i30.
Jj, určite kombík (aj keď zvesti boli všelijaké, raz končí, potom že bude, uvidíme, aktuálne to vyzerá, že bude a naopak skončí Scala). V danom segmente nesporná konkurenčná výhoda, fakticky kontumačné víťazstvo, keď už pomaly nikto kombík v B segmente nemá. Problém je, že bežný kupujúci sa neviaže striktne na segment, ale pozerá, čo za svoje peniaze dostane. A tu je silnou konkurenciou nižšia stredná, teda tie lacné kompaktné kombíky, napr. spomínaný i30 kombi je za také peniaze, že Fabia kombi bude mať problém to podliezť.
To je asi pro mladou generaci, kterou nezajímá co je pod kapotou. :-) To jim radši koupím předražený Iphone, než toto. Ale prý to lidi chtějí - tvrdí všude.
Ta nova fabia pojme 4 osoby, ma slusny kufor, 1.0 TSI s manualom by mali na to auto stacit, ma/moze mat vsetkych bezpecnostnych asistentov, dostali sme sa svojim sposobom spat do casov Golfu IV, len s novymi technologiami...
Pri sucasnom zdrazovani su octavia a spol. ako nove pre bezneho cloveka nedostupne, crossover triedy B casto tiez nie je priestorovo veka vyhra, priestranne hatchbacky triedy B+ asi budu novym "ludovym" autom.
Fabia 1: Na počátku výroby 12, pak kolem 14
Fabia 2: Na počátku výroby 13, pak kolem 14 plus zvláštní/fleetové laky
Fabia 3: Na počátku výroby 13, pak kolem 13 plus zvláštní/fleetové laky
Fabia 4: Na počátku výroby 9
Jen bych v autě této velikosti rád viděl rozumný benzínový motor s manuální převodovkou, s předpokladem dlouhé životnosti s levnou údržbou... možná jim křivdím, ale těm tříválcům moc nevěřím, a koncernovým obzvlášť.
To bylo mé přání už u minulé generace... u tého generace jsem v to ani nedoufal, takový snílek nejsem :-)
Počet válců na spolehlivost nemá moc vliv. Mně daleko více vadí turbodíra/turbolag těhle malých superpřeplňovaných motorů.
Jako že černá bílá šedivá?
No to ze srdce nesouhlasím, já si rád barvu vyberu... a tuplem u malýho auta, kterýmu sluší právě i věci typu oranžová / tyrkysová / zelená metla.
Hele to úplně ne... modrou má taky skoro každý, ale v těch béčkách jsou i ty zlaté (Peugeot), oranžové (Opel), Fiesta má zase pistáciovou... dřív bývala i fialová... v béčkách je těch barviček naštěstí dost.