Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Renault Espace 2,2 dT

63 komentářů

Avatar - Roman Horký
Roman Horký
Mají přístroje kdesi uprostřed, což odvádí pozornost řidiče a je nepohodlné. Ideální řešení bylo dávno nalezeno. Pod volantem je to nejlepší, tam je hezky vidět a zároveň se zvyšuje bezpečnost.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Presne tak, proto i Toyota radsi nakonec na zbytky modelu, kde toto neergonomicke reseni zustalo, zacala davat headup displej pred ridice a ne na stred :)
traveldrive
Toto najčastejšie píšu ľudia, ktorí s autom s prístrojmi uprostred nejazdili, alebo sa len zviezli. O odvádzaní pozornosti vodiča nemôže byť ani reč. Nie je to o ergonómii, len o zažitých zvyklostiach, ktoré ľudia vo všeobecnosti neradi menia.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Rok jezdim (presedam) do jednoho takoveho a mne to uplne nevyhovuje.
traveldrive
Však ja som nenapísal, že len ľudia, ktorí v tom nejazdili, ale najčastejšie. Jasne, nemusí to vyhovovať každému. Ale striktne to označiť za neergonomické riešenie je absolútna blbosť. Ja som niekoľko rokov jazdil Scenicom s prístrojmi uprostred a pokojne by som to bral znovu. Ja v tom zase vidím výhodu, že mám prístroje pred očami bez toho, aby som musel odtrhnúť zrak od cesty. On je ten prístrojový štít už dosť ďaleko od vodiča, takže je jedno, či je priamo pred volantom alebo o kúsok vpravo. ;-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Asi zalezi na konkretnim aute, mne to trochu rozptyluje, treba zrovna ta Toyota vrátila stity pred ridice. Ale je zajimave, ze headup se dava pred ridice a ne na stred
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jak může být středový panel před očima? Bud koukam ke krajnice a mám to před očima nebo koukam dopředu na cestu a mám to mimo zorné pole.
Avatar - xxc
xxc
lebo stredovy panel je vyssie a je to viac v zornom poli. asi mozno zalezi na konkretnom aute a rieseni
traveldrive
Tak, že je až niekde pri spodnej hrane čelného skla. ;-) Nemusím ani sklopiť zrak z cesty, aby som naň videl. Keď pozerám dopredu na cestu, mám široký zorný uhol, nepozerám len úzky výsek ponad volant, Ty áno?
Avatar - Mikesus
Mikesus
I dnešní dotykové display u prostred jsou na okraji okna a přesto člověk musí klopit zrak dolu a doprava. A je jedno, jestli tam je infotainment nebo budíky. No vlastně není, na ten infotainment se dívat nemusím.
traveldrive
Čo to pletieš? Dotykové displeje sú dolu a blízko pri vodičovi aby ich dočiahol, preto musíš k nim klopiť zrak. Prístroje v strede u Renaultov, Citroenov a niekoľkých iných značiek sú posunuté dopredu k čelnému sklu, kde ich rukou nedočiahneš. Sú dosť ďaleko od vodiča, tam, kadiaľ sa pozeráš na cestu, preto zrak k nim toľko neklopíš. Záleží na polohe prístrojov voči očiam vodiča. Ale myslím, že vysvetľujem zbytočne. Kto nechce chápať,nepochopí.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Budiky maju byt v zornom poli pred vodicom suhlas.
..:yes:

Iste veci uz nejde vylepsit... Este cakam kto pride s hranatymi kolesami ako prvy... to bude dalsie megavylepsenicko
Avatar - xxc
xxc
urcite niekde pod volantom su v zornom poli :-)
Avatar - Mikesus
Mikesus
Je rozdil pod volantem a za volantem. Pod volantem určitě není zorné pole. Za volantem určitě více než na středu.
Avatar - xxc
xxc
Praveze nie, staci mat doma rozne riesenia a viem porovnat, co sa mi javi ako lepsie. Aj objektivnym meranim by sa malo prist k rovnakym vysledkom, ale nemeral som to.
Avatar - xxc
xxc
Prave naopak, je to asi jedno z najlepsich rieseni, hned po icocpite Peugeotu :-) Preto k budikom pod volantom davaju casto head up displeje, aby to neodvadzalo pozornost. Ja mam displej v strede v Picasse je to vynikajuce riesenie. Mozno niekedy treba vyskusat a tak sudit.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Vyzkoušel jsem to v mnoha autech různých značek, a s i-cockiptem je to jedno z nejhorších řešení. V i-cockpitu jsem viděl aspoň pár informací v zorném poli, zbytek prekryval věnec volantu. To na středu nebylo v zorném poli vůbec nic a kdyz jsem chtle něco vědět, musel jsme odvracet zrak stejně jako bych koukal do telefonu.
Aspoň že do toho jako první dávali HUD, věděli proč to začali dávat tam
Avatar - xxc
xxc
ano, vsetky dobre riesenia su zle a archaicke neergonomicke riesenie za volantom je najlepsie :-)
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak mi pověz co je na tom neergonomicke oproti umístění na středu? Vůbec nemám nic proti novým věcem, naopak, ale musí mít nějaký přínos.
Avatar - xxc
xxc
Pozeral som to a je to ďalej od cesty, čiže pod volant musím viac odvracať zrak, ako keď pozriem do stredu rovno pod okno. Čím je niečo ďalej od zorného poľa, tým horšie.
Avatar - xxc
xxc
Vidno to aj na tej fotke espaca, tam ma budíky rovno pod oknom, stačí si predstaviť, že by musel pozerať do tej poličky za volantom. Je to bližšie k ceste.
Avatar - Mikesus
Mikesus
ok, takže kouknout doprava a dolů je lepší, než jen dolů.
traveldrive
Prečo dole? Nepozeráš dole, zrak sklopíš minimálne, ak vôbec. Dole pozeráš na prístroje skrz volant. Sme na to zvyknutí, ale pre zrak musí viac zaostriť, preto je to pre oči namáhavejšie.
Avatar - xxc
xxc
Na mojich autach ano. Je to ovela lepsie. To su moje skusenosti, ale mozno existuju aj auta, ktore to maju blbo vyriesene a prave tymi ste jazdili.
Avatar - DukeNukem
DukeNukem
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Akorat pak prisla era problemove elektroinstalace (spojena s vybavami do te doby v mainstreamu malo vidane) a modernich, ale nespolehlivych dieslu, coz neplati o benzinech. Tohle Renaultu nepomohlo. Dnes je to naopak, ojetiny z novejsich generaci jsou doporucovany pro spolehlivost , ale nabidka novych aut a motorizaci slabne rok od roku, presto tu automobilku mam rad
Avatar - xxc
xxc
Urcite pre spolahlivost ludia odporucaju najnovsiu generaciu, aj ja som jeden z nich :-D Skor starsie generacie boli spolahlive, novych sa ludia radi zbavuju a uz to ani velmi nekupuju. Ktovie preco.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Mluvim jako ojetiny, doporucuji precist treba posledni special ojetiny od sveta motoru.

Mimochodem ty jsi dost specificky uzivatel a dle tebe bych si auto fakt nevybral :D
Avatar - Mikesus
Mikesus
A nebo vyzkoušet moderni renault jako xxc :-[]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Obavam se, ze tam bude problem mezi volantem a sedackou :D
Avatar - Mikesus
Mikesus
Není nad vlastní zkušenost než nějaké kecy v časopise :-[] :-[] :-[]
Avatar - Ozzman
Ozzman
To je fakt, tam nepisou o bocnim skle a jeho spineni za deste :D
Avatar - xxc
xxc
len sa smejte, ked nic na dialnici v dazdi neuvidite dozadu. ha ha ha
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ja si na výhled za deště nemůžu stěžovat.
Avatar - xxc
xxc
Preco nie je problem medzi volantom a sedackou v Citroene? Preco fungovali Peugeoty pri este ostrejsej jazde? Preco funguje BMW?
traveldrive
Práve to je ten problém.
traveldrive
:yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Kangoo a clio su paradne aj dnes.... skoda len ze cely zbytok portfolia uz u nich dnes stoji za h.... a dodnes nemaju ani jedno poriadne SUV ktore by skutocne pohrozilo tucsonu ravke ci tigimu... no ale hlavne ze maju scenic na gycovych 20tkach... ktory uz dnes aj tak nikto nechce... az na par podarenych kuskov si renaulta dnes uz namazu aj korejci... uplne v pohode ... pritom kde boli pred 20 rokmi voci renaultu....
Avatar - Ozzman
Ozzman
Co to povidas ? Jeste dnes je v nabidce Megan se skvelym tce 1,33, maji Captur, ktery se Evropsky drzi prodejne daleko nad korejskymi SUV tohoto segmentu a v testech ma vyborne hodnoceni. Arkana ac je to segment aut, co nemusim, tak z testu vychazi velmi dobre.

Jen se zeptam, kolik Renaultu z poslednich cca 20ti let si zkousel, ze vis, ze stoji za h.. ?
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Este arkana sa podarila ... presne.... zbytok je ale o nicom... nie je co vybrat.... voci meganu je dnes v C segmente snad uz kazdy lepsi aj praktickejsi... a gycovy talisman uz tiez coskoro skonci... aj scenic a ktovie kolko ich dalsich superaut .... casy renaultu zo zaciatku milenia su fuc... dnes aj korejci su pred nimi.. a to vo vsetkom...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Vzdyt si to auto videl nejdal na obrazovce, jak to o nem muzes vubec rict ? Megan nicim nezaostava za tvymi korejci, ma taktez R4 motory, po faceliftu se zlepsilo odhlucneni (nejvetsi slabina pred fl) a nabizi take kladne hodnoceny hybridni pohon. Navic ma povedeny interier a infotainment. Bez si to zkusit, nez budes psat bludy.
Avatar - xxc
xxc
Mozem ho povozit v Scenicu, ked sa vrati zo servisu :-)
Avatar - Mikesus
Mikesus
Mne by zajímalo, jestli tne megan už nemá tragicky podvozek.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Dle testu a majitelu ne, ale predfl si slysel kazdej kaminek jako u Corolly :-[]
Avatar - Mikesus
Mikesus
nebavím se o odhlučnění, ale o tom tragickém vlnění v každé zatáčce.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Je tam tyc, to dela i Oktavka :D Na nerovnostech, kde jsme jeli to bylo podobny
Avatar - Mikesus
Mikesus
No tu trasu v octavce jsem nejel to je pravda
Futurista
Ty zas dneska bavíš. :-D Ale tak co čekat od internetovýho kovboje, kterej vzýval Hyundai s atmomotorem, aby si pak koupil VW s turbem. :-D Toppre, piš jen o autech, který si fakt projel. ;-)
Avatar - xxc
xxc
staci pozriet na forum o skvelom 1.33 v Capture:

Renault Captur 1,3 Tce r.v. 2019
Několikrát se mi stalo, že při jízdě na rovné silnici zařazenou pětku při 2000 ot./min mi přestal motor táhnout rychlost cca. 130km/h a počítač ukazoval okamžitou spotřebu asi 20-25l a že mám zařadit nižší stupeň. Jinak průměr teď mám 10,5 l na 100km.
Nevíte někdo co s tím? Kontrolka žádná nesvítí.

V sobotu při nastartování a po rozjezdu se mi objevila na displeji hláška Check anti pollution system. Dnes jsem se objednal do servisu na diagnostiku.. Neřešil tento problém někdo u benzínu?
Captur 1.3Tce 96kw r. v. 2019

Při rozjezdu tak kolem 30 km/h se mi celé auto zavlní.nemáte někdo nějakou radu?
Renault Captur 1,3 Tce r.v. 2019

Pánové, jelikož neznám nikoho v okolí s Capturem, chtěl bych se zeptat, jestli máte stejné zkušenosti s podivnými zvuky v interiéru, nebo je to jen mým "kusem".
V tom autě "od novoty" pořád někde něco skřípe, kvílí, rezonuje..

O víkendu sem vyjel s autem a auto se začalo chovat jako když mu dochází benzín. Chvíli jelo zase normálně a potom opět cukání. Současně se rozsvítila kontrolka žlutého klíče a esp. Objevily se hlášky: check injection, check esp a check stop start system. Dnes captur odtažen do servisu. Podle servisního technika vědí o co jde a mají podle předpisu výrobce provést přehrání softwéru. Prý jde o vzácnou chybu kominukace mezi některým modulem a řídící jednotkou, která se u tohoto motoru může vyskytnout.

Ahojte, 02/2019 som kupil Captur-a s motorom 1.3TCe 96kW.
Od vtedy som najazdil cca 9500km a po case som zacal pozorovat zvysenu hladinu oleja. V 12/2019 som isiel s autom do servisu. Riesenie servisu bolo odcerpanie oleja a preprogramovanie riadiacej jednotky, nakolko do oleja sa dostava benzin. Na moje prekvapenie ma pozvali asi o 3 tyzdne na kontrolu. Pri kontrole zistili, ze sa stav nezlepsil a chybne je vraj vstrekovacie cerpadlo. Cerpadlo na celom svete pre tento motor neexistuje a musi sa na zakazku vyrobit a doporucili mi jazdit "co najmenej" :evil: . Auto je teda nepouzitelne a mam cakat na nahradny diel!
Avatar - Ozzman
Ozzman
Vsadime se, ze na kazdy moderni turbomotor najdu par podobnych recenzi od kazdeho vyrobce ? Obecne se pise, ze proti 1.2 Tce je spolehlivejsi a jede velmi dobre - osobni zkusenost
Avatar - xxc
xxc
Na 1.0 tce sa nestazuje skoro nikto, rovnako ako na starsi 0.9 tce. To len na porovnanie.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ja cetl i na tyto motory par spatnych recenzi. Pockejme par let na zhodnoceni spolehlivosti 1,33 tce a kdyztak muzes vzit DCI co Etech
Avatar - xxc
xxc
Dci mam, starsie verzie mali piaty vstrekovac, ktory bol vhodny aj do mesta, boli to nesmrtenle motory. Novsie verzie uz riedia olej pri vypalovani a tie prave odporucaju v nejakom casopise ako spolahlive :-) Ako som uz pisal, starie modely boli podla vsetkeho v pohode, o novsich to platit asi nebude.
Avatar - Mikesus
Mikesus
No takze je to docela tragédie, stále. :-[] :-[]
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Snad sa ale casy mpv naspat vratia... prakticke auta som mal vzdy rad len skoda ze dnes uz pred praktickostou vyhrava styl .... a tych skutocne praktickych aut je coraz menej .... ale inak dnes by som bral ako rodinne auto od renaultu celkom jasne nove paradne kangoo... ziadny podivny megane ( kde je vzadu miesta jak vo fabii 2 ) ani vajce captur ci kadjar... pre rodinu sikovne kangoo a do mesta a okolia kompaktnejsie clio :yes:
Reco
Popravde som zvedavy na desiatky tvojich teorii o tom co bude pre rodinu lepsie a praktickejsie auto a ked sa ti narodia decka a budes vymienat to svoje polo, tak skoncis pri niecom, co to vsetko poprie.
Avatar - Mokrous
Mokrous
...že se dělaly i diesely s nepřímým vstřikem. Já myslel, že to z principu nemůže dobře fungovat. Ale je fakt, že o veterány se nezajímám a o turbodiesely až od dob TDI.
No, aspoň občas se dozvím něco zajímavého a pro mne nového.
stormrider
Do roku 1989 byly všechny diesely pouze bez přímého vstřiku. Vstřik paliva se řešil tzv. předkomůrkou, kde se palivo zahřálo a "připravilo" na samovznícení. Přímý vstřik byl sice méně kultivovaný, ale velmi rychle tuto technologii překonal. Tenhle 2,2 dT už v 98 patřil k "posledním mohykánům."
Avatar - Mokrous
Mokrous
:yes: Díky za doplnění. Nojo, to jsem byl ještě v pubertě a o motory se moc nezajímal. A o naftové už vůbec ne. Jen letmo o ty na japonských motorkách. No a dnes jsem rád za moderní TDI EVO.
stormrider
Mám to dost podobně, ale rodiče měli v 90. letech Golfa III s komůrkovým 1.9 TD a v té době jsem obdivoval ta nová TDI s neskutečnými 81 kW :-)
Avatar - Tycoon
Tycoon
Veteráni? V Indii se nepřímovstřikové diesely montují do aut dodnes (například Tata Magic) a v EU se daly koupit ještě v roce 2005 (například Berlingo 1.9 D). Předtím to dlouhá desetiletí byla jediná schůdná cesta, jak do osobních aut a malých dodávek dát diesel.
Avatar - Mokrous
Mokrous
:-) Nojo vlastně, Tata Magic, to je pro nás Evropany stěžejní model. :D
I když v rozvojových zemích chápu, že čistota paliv, přístupy v servisu a tolerance nepřejí moderním vstřikovačům. Takže tam je asi lepší volba nižší výkon, ale spolehlivost starého řešení.
Nemám problém přiznat, že nevím všechno z patra a tohle jsem prostě nevěděl.
Slyšel jsem výraz komůrkový, nebo předkomůrkový, ale nijak jsem to nezkoumal.
Já prostě řešil principy dieselů až později a nějak jsem automaticky považoval přímý vstřik do stlačeného vzduchu za základní konstrukční prvek. Dostudovat si to samozřejmě můžu.
Dnes taky streamujeme, před tím jsme měli BR, DVD, CD, TAPE, LP a před tím hrací válečky a flašinet. :-)
Avatar - Tycoon
Tycoon
Přímý vstřik základní prvek dieselu v podstatě je, ale do osobních aut se to kvůli hlučnosti, vibracím a náročnosti na konstrukci nehodilo. Diesel s předkomůrkou se dal víceméně udělat z benzínového motoru, stačilo vyztužit blok a dát jinou hlavu válců. Že se často snížila účinnost na hodnotu benzínového motoru, to nevadilo, protože diesely v osobních autech se odjakživa prodávaly především tam, kde bylo výrazné daňové zvýhodnění nafty. Proto dělali předkomůrkové diesely nejdéle Frantíci.